Vuoden tylsimmät päivät menossa ja jatkuu vaan. Aikaa on yllin kyllin ja lehtiä ei tule. Nettilehtiinkään ei uusia uutisia tule joten epätoivoisena selaan vanhoja juttuja. Se mikä tässä kiireettömyydessä pistää silmään ja oikeasti on jo pitkään vit...anu on nuo ulukomaiset nimet. Kauppojen nimestä ei voi ollenkaan päätellä mitä ne myyvät ja vanhat Suomalaisetkin liikkeet vaihtavat nimensä lontoon kielisiksi ja taas ihmetellään mihin se jaakko saari on hävinnyt. Numerotiedustelustakin se löytyy vain osoitteen perusteella kun toimiala ei nimestä selviä. Näitä uusia ulkomaan kielisiä ei muista vaikka sen useammankin kerran kuulisi.
Toinen ihmetys on nämä ruokien nimet. Meneppä ravintolaan ruokailemaan ja tutkit "menu"a niin jo pukkaa meksikoa, ranskaa, thaimaata, kiinaa ja lontoota. Ei jävlar sentään meitä Suomalaisia suomea puhuvia on enemmistö vielä toistaiseksi. Iltasanomien nettilehdestä poimin tällaisen. " Luumumousse voitti joulureseptikilpailun" että semmosta.
Tylsinmmät päivät
21
309
Vastaukset
- jatkuu, jatkuu---
Suomessa on varmaan kaikkein pitkin ja vanhanaikaisin Joulu ja kaikenmaailman pyhäpäivät jolloin kaupatkin suljetaan. Onneksi täällä keskustassa aseman lähistössä 3 suurta supermarkettia on auki 365 päivää vuodessa.
Tytär juuri soitti Lontoosta ja on menossa tänään alkaviin alennusmyyntiin siellä.
On se tosiaan hupsua että suomalaisia nimiä muutetaan englanninkieliseksi, mutta vielä ovelampaa on kun ruotsalaiset tuovat firmojaan tänne ja ostavat suomalaisia liikkeitä niin ne huijaavat antamalla niille supisuomalisia suomalaisia nimiä, mm Veikon kone ja monilla alkoholituotteilla on niin suomalainen nimi vaikka ovat ruotsalaisia. - The Plum
Itse nautin täysillä siitä, ettei ole kiire (varsinaisen jouluhässäkän jälkeen) mihinkään. Johan tässä on taas juostu 11kk. Kaapissa ihan kivasti vielä einestä, mutta lanttinkialkaa loppuun, sitä pitää hakea ja sitten taas rentoudutaan.
- nuuh
mikä sen helpompaa? Ei tarvitse käydä kuin ruokakaupassa ja postissa ja kahvilla. Alennusmyynnit menossa sitä paitsi. hauskaa ja tuotteoisaa joulua!
- nuuh
tekniikan ja vaatteet ainakin voi klikkailla täältä. se juokseminen kaupoissa on stressaavaa. Eikä välttämättä löydä mitä etsii. netissä on iso valikoima. Jos on kunnon laskupää niin voi laskea mukavat alennukset koneella. Säästetyt rahat voi lahjoittaa vaikka kolehtiin.
- nuuh
nuuh kirjoitti:
tekniikan ja vaatteet ainakin voi klikkailla täältä. se juokseminen kaupoissa on stressaavaa. Eikä välttämättä löydä mitä etsii. netissä on iso valikoima. Jos on kunnon laskupää niin voi laskea mukavat alennukset koneella. Säästetyt rahat voi lahjoittaa vaikka kolehtiin.
ohimennen, yleiskatsauksen takia. Tulee käveltyä käytäviä ja katseltua missä on kahvila. Näkyiskö julkkiksia? Haistelemassa parfyymeja ja tutkimassa herkkuosastoja ja joskus yllättäen voi tulla jokin ostos. Mietiskelemässä. Lämmittelemässä pakkasella. Hoidin vaateostokset ens vuodeksi netissä yhden päivän aikana.
- N40+
Vasta 11.1 alkaa taas työaherrus. Minäkin selailen nettiuutisia yms. Tein kyllä lumitöitäkin, mutta lisää lunta vaan tulee. Jos olisi kevät tai kesä, niin olisin ulkona ja tekemistä riittäisi.
- Ihmettelen vaan mie.
talvellakin voi ulkoilla?
Ihmiset eivät osaa nykypäivänä rentoutua ja olla vaan, aina pitäisi olla jotain tekemistä ja kaupatkin auki jatkuvasti.
Jos tekemisen puute iskee niin vaatetta niskaan ja ulos lenkille, johan se siitä suttaantuu. Ihmettelen vaan mie. kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa nykypäivänä rentoutua ja olla vaan, aina pitäisi olla jotain tekemistä ja kaupatkin auki jatkuvasti.
Jos tekemisen puute iskee niin vaatetta niskaan ja ulos lenkille, johan se siitä suttaantuu.Vaihteeksi on taas lunta ja mahdollisuus elelässäkin hiihtää, luistella ja lasketella. Pitääkö nykyihmiesen päästä johonkin trendikkääseen ja sikakalliseen Lapin hiihtokeskukseen vaivautuakseen vetämään sukset jalkaansa?
- 69
norMix kirjoitti:
Vaihteeksi on taas lunta ja mahdollisuus elelässäkin hiihtää, luistella ja lasketella. Pitääkö nykyihmiesen päästä johonkin trendikkääseen ja sikakalliseen Lapin hiihtokeskukseen vaivautuakseen vetämään sukset jalkaansa?
Arkea ja työtä minä kaipaan.En käy kaupoissa ostamassa muuta kuin ruokaa ja juomaa. Vaatteita saatan ostaa kerran vuodessa ja en edes jokavuosi. No sukkia ehkä toisellakin kertaa, mutta niitä saa 5kpl nipuissa joten pari semmoista riittää helposti vuoden tarpeisiin. Netistä en ole koskaan ostanut mitään kun ei ole kassaneitiä näkynyt joka ottaisi maksun vastaan.
- etsin etsin
69 kirjoitti:
Arkea ja työtä minä kaipaan.En käy kaupoissa ostamassa muuta kuin ruokaa ja juomaa. Vaatteita saatan ostaa kerran vuodessa ja en edes jokavuosi. No sukkia ehkä toisellakin kertaa, mutta niitä saa 5kpl nipuissa joten pari semmoista riittää helposti vuoden tarpeisiin. Netistä en ole koskaan ostanut mitään kun ei ole kassaneitiä näkynyt joka ottaisi maksun vastaan.
Mikä olisi hyvä nettikauppa?
- mdtmm nhd
69 kirjoitti:
vapaaehtoisille jos kaipaat sitä. Sen kun vaan ilmoittaudut vapaaehtoiseksi ja sinne saa mennä tekemään niin paljon kun haluaa.
- N40+
Ihmettelen vaan mie. kirjoitti:
Jos tekemisen puute iskee niin vaatetta niskaan ja ulos lenkille, johan se siitä suttaantuu.Jos kylmä tuuli iskee ja sataa koko ajan lunta, niin en mä ainakaan viihdy ulkona silloin, mieti sitä! Johan mainitsin jo että ulkona tein lumitöitä.
- 69
mdtmm nhd kirjoitti:
vapaaehtoisille jos kaipaat sitä. Sen kun vaan ilmoittaudut vapaaehtoiseksi ja sinne saa mennä tekemään niin paljon kun haluaa.
Sen verran on itsetunto korkealla etten tee työtä josta en saa korvausta. Arvostan toki heitä jotka sitä työtä viitsivät tehdä, mutta yhteiskunnan tulisi pitää huolta vähäosaisistaan joiden eteen nyt vapaaehtoiset pakertavat. Vapaaehtoistyö ei ole minua varten.
- nuuh
69 kirjoitti:
Sen verran on itsetunto korkealla etten tee työtä josta en saa korvausta. Arvostan toki heitä jotka sitä työtä viitsivät tehdä, mutta yhteiskunnan tulisi pitää huolta vähäosaisistaan joiden eteen nyt vapaaehtoiset pakertavat. Vapaaehtoistyö ei ole minua varten.
hyvinvointi on vaan sana. todellisuudessa tässä maassa ihmisillä on joko liikaa tai liian vähän töitä. Hyvinvointi ei ole sama asia kuin säästö valtion kassasta. Vapaaehtoistyöt herättävät sen kysymyksen, että ovatko nekin pois joltain työttömältä. Joku tekee vapaaehtoisesti ilmaistöitä, jotka saattaisivat maksaa toisten elämisen kulut.
- yksinäinen nainen
69 kirjoitti:
että elämä on täynnä valintoja ja jokainen tekee omansa.
Jos ei töitä halua tehdä ilman korvausta niin oma on "ongelmasi" , itse teet valintasi tekemisen suhteen.
Yritä rentoutua se olisi sinulle hyväksi kun tunnut olevan koko ajan vailla jotain.
Itsellänikin välillä olo ettei mitään tekemistä mutta kyllä sitä kaikkee keksii kun oikein haluaa ja aika vaan kummasti kuluu näin pyhinäkin.
Itse teemme valintamme! 69 kirjoitti:
mutta taidat silti kuulua vähemmistöön. Sinänsä on tietty ihan hyvä, että osaat arvostaa arkea ja työtä. Liikaa on niitä ihmisiä, jotka elävät viikonloppuelämää ja arki siinä välissä on välttämätön paha. Tosin kyllä ihminen yleensä joskus juhlahetkiäkin kaipaa katkaisemaan normaalin arkisen rutiinin. Joulu on tietysti noussut ylikeskeiseenkin asemaan ja saattaa aiheuttaa negatiivisia tunteita heissä, kellä ei ole läheisiä kenen kanssa joulua viettää. Mutta siltikin luulisi yksinäisenkin ihmisen kaipaavan joulun kaltaista valon juhlaa päättämään pitkä ja synkkä syyskausi. JA vaikka ei välittäisi juhlia voihan sen ottaa levon ja rauhoittumisen kannalta.
- nuuh
yksinäinen nainen kirjoitti:
että elämä on täynnä valintoja ja jokainen tekee omansa.
Jos ei töitä halua tehdä ilman korvausta niin oma on "ongelmasi" , itse teet valintasi tekemisen suhteen.
Yritä rentoutua se olisi sinulle hyväksi kun tunnut olevan koko ajan vailla jotain.
Itsellänikin välillä olo ettei mitään tekemistä mutta kyllä sitä kaikkee keksii kun oikein haluaa ja aika vaan kummasti kuluu näin pyhinäkin.
Itse teemme valintamme!mutta en halua sen lisäksi tehdä ilmaistöitä ja viedä siten mahdolliset tienestit työttömiltä. Olen kyllä sitä mieltä, että talkoot naapurin palaneen talon uudelleen rakentamiseksi jne on hyvä asia, mutta kun kaupunki teettää ilmaistöitä niin kysymys on siitä, ettei viitsitä maksaa palkkaa ihmisille vaan pidetään heitä syyllisyyden avulla ilmaisina työntekijöinä köyhyydessä. Jos kaverit auttavat toinen toistaan vaikka talonrakennuksessa tai juhlien järjestämisessä niin kyseessä ei ole kylmä hyväksikäyttö. Onhan se mukava säästää kaupungin lkuluissa ja lisätä nekin säästöt omaan palkkaan.
- 69
norMix kirjoitti:
mutta taidat silti kuulua vähemmistöön. Sinänsä on tietty ihan hyvä, että osaat arvostaa arkea ja työtä. Liikaa on niitä ihmisiä, jotka elävät viikonloppuelämää ja arki siinä välissä on välttämätön paha. Tosin kyllä ihminen yleensä joskus juhlahetkiäkin kaipaa katkaisemaan normaalin arkisen rutiinin. Joulu on tietysti noussut ylikeskeiseenkin asemaan ja saattaa aiheuttaa negatiivisia tunteita heissä, kellä ei ole läheisiä kenen kanssa joulua viettää. Mutta siltikin luulisi yksinäisenkin ihmisen kaipaavan joulun kaltaista valon juhlaa päättämään pitkä ja synkkä syyskausi. JA vaikka ei välittäisi juhlia voihan sen ottaa levon ja rauhoittumisen kannalta.
Jos joku sai sellaisen käsityksen, että olisin yksineläjä niin oikaistaan se. Viisi meitä on, eli kolme lasta on kotona, mutta ovat sen veran isoja ettei heitä vapaalla juurikaan näe. Arkena on koko ajan vietävä, tuotava ja haettava ja se on sitä mihin on tottunut töiden lisäksi. Tottakai ruokaa laitetaan, siivotaan ja saunotaan, mutta silti meinaa pitkästyä. Jatkuvasti ei jaksa lukea, olla koneella tai tuijottaa telkkariakaan. Nurtsin leikkuuta inhoan ja lumitöitä suorastaan vihaan. Talvella en pidä ulkoilustakaan vaikka kesällä en juuri sisällä käykkään. Pitäisi vissiin vuokrata jokin harrastetila jossa voisi näperellä jotain suurta ajankuluksi.
- iloinen kaikesta nyt
69 kirjoitti:
Jos joku sai sellaisen käsityksen, että olisin yksineläjä niin oikaistaan se. Viisi meitä on, eli kolme lasta on kotona, mutta ovat sen veran isoja ettei heitä vapaalla juurikaan näe. Arkena on koko ajan vietävä, tuotava ja haettava ja se on sitä mihin on tottunut töiden lisäksi. Tottakai ruokaa laitetaan, siivotaan ja saunotaan, mutta silti meinaa pitkästyä. Jatkuvasti ei jaksa lukea, olla koneella tai tuijottaa telkkariakaan. Nurtsin leikkuuta inhoan ja lumitöitä suorastaan vihaan. Talvella en pidä ulkoilustakaan vaikka kesällä en juuri sisällä käykkään. Pitäisi vissiin vuokrata jokin harrastetila jossa voisi näperellä jotain suurta ajankuluksi.
noin pienistä asioista.
Sairaalassa kuukausia maanneena ja potemassa sitä kummasti osaa arvostaa tätä teidän mainitsemaanne tylsyyttä.
Miettikää ihmiset niitä jotka kamppailevat elämästä kuoleman varjostaessa joka päivää.
Mikä teillä on ollessa heihin verrattuna vaikka välillä kyllästyttää ja ei olevinaan ole mitään tekemistä.
Hyvät ihmiset keksikää tekemistä, ei sitä toiset voi teille tulla antamaan valmiiksi!
Pyhä tai ei niin sama tuo, nauttikaa tästä hetkestä sillä kohta sekin on ohi ja poissa!
- hohhoijaa...
lauhtuis edes toi sää, niin pääsis hiihtelee..
- ulviirat
zattana pakaasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1356151
- 574376
- 592841
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282778Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161875- 151544
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341412Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗251395- 301240
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431151