Jukkapalmu kasvaa vaan pituutta??

Jukkis

Meillä on todella iso Jukka-palmu, 4-haarainen, korkeutta noin 2,3m. Kun tuo kasvi tuli meille pari vuotta sitten, se oli todella tuuhea ja näyttävä, nyt näyttää että se kasvaa vaan pituutta ja pudottaa/kuivattaa kaikki alaosan lehdet. Missähän voisi olla vika?

11

29312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oili

Olen kokenut saman kriisin jukkapalmuni kanssa, joka tosin on kyllä pienempi. Sain hätähuutooni tylyn vastauksen: Jukkapalmu on palmu, on siis täysin normaalia, että pitkän varren päässä on muutama lehti. Olenkin harkinnut oman jukkikseni juurruttamista kokonaan uudelleen...

• Marika

Omassa jukkapalmussani oli valmiiksi lehtitupsun alaosassa isot juuret, voiko lehtitupsun vain irroittaa ja laittaa sitten multaan?

• löylylöyly

Ettäs tiiät.

• saana

tylysti vaan poikkaset palmusi ja laitat
      juurtumaan.
      muista kuitenkin tukkia varsi kun olet katkaissut....vaikka purkalla:)))

• vanhat varret

Voit pärkiä varsista haluamasi mittaisia palikoita ja panna veteen juurtumaan(kestää kyllä jonkin aikaa). Mutta jätä vartta myös jäljelle sopivan mittainen pätkä, laita läpinäkyvä muovipussi päälle niin varren tyngistä voi myös alkaa kasvamaan uusia oksia ja saat entistä tuuheamman palmun. Äläkä istuta jukkapalmua liian suureen ruukkuun; se viihtyy parhaiten ällistyttävän pienessä ruukussa kokoonsa nähden.

• ukkeli

Liian vähän valoa alaoksille.

• Jukkapalmu_fani

Tämä Jukkapalmu on mukava juttu. Itselläni on kymmenen jukkapalmua parvekkeella. Minkäs näköinen muuten Jukkapalmu on? En tiedä... Koska minulla on vähän näössä vikaa.

• repsin

hahahahh :D

• minävaand

Itelläni on juuri tollainen pätkä juurtumassa ja nyt ilokseni huomasin, että siitä on alkanut kasvamaan noin 6cm pitkä vihreä lehti =), eli miten siis tuo muovipussi toimii? käykö pakastepussi? ja laitetaanko se kukan peitteeksi perjaatteessa ?

• jokuvaa

Jukkapalmu ei ole oikeasti palmu, vaan liljakasvi, mutta kun se näyttää palmulta, niin sitä kutsutaan jukkapalmuksi, eikä jukkaliljaksi. Sitä sanotaan tosin myös palmuliljaksi ja isojukaksi.

• olde

Auttakaa nyt. Mulla on 4 jukkapalmua, kaikki olen hoitanut samalla tavalla mutta tämä isoin on alkanut roikottaa lähtiään suoraan alaspäin. Ne ei siis kaarru kauniisti vaan kaikki lehdet roikkuu ja kasvi on todella selkäänsä saaneen näköinen.

Olenko sittenkin antanut liikaa vettä vai liian vähän?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1525
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1043
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      911
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      890
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76