Jukkapalmu kasvaa vaan pituutta??

Jukkis

Meillä on todella iso Jukka-palmu, 4-haarainen, korkeutta noin 2,3m. Kun tuo kasvi tuli meille pari vuotta sitten, se oli todella tuuhea ja näyttävä, nyt näyttää että se kasvaa vaan pituutta ja pudottaa/kuivattaa kaikki alaosan lehdet. Missähän voisi olla vika?

11

28869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oili

Olen kokenut saman kriisin jukkapalmuni kanssa, joka tosin on kyllä pienempi. Sain hätähuutooni tylyn vastauksen: Jukkapalmu on palmu, on siis täysin normaalia, että pitkän varren päässä on muutama lehti. Olenkin harkinnut oman jukkikseni juurruttamista kokonaan uudelleen...

• Marika

Omassa jukkapalmussani oli valmiiksi lehtitupsun alaosassa isot juuret, voiko lehtitupsun vain irroittaa ja laittaa sitten multaan?

• löylylöyly

Ettäs tiiät.

• saana

tylysti vaan poikkaset palmusi ja laitat
      juurtumaan.
      muista kuitenkin tukkia varsi kun olet katkaissut....vaikka purkalla:)))

• vanhat varret

Voit pärkiä varsista haluamasi mittaisia palikoita ja panna veteen juurtumaan(kestää kyllä jonkin aikaa). Mutta jätä vartta myös jäljelle sopivan mittainen pätkä, laita läpinäkyvä muovipussi päälle niin varren tyngistä voi myös alkaa kasvamaan uusia oksia ja saat entistä tuuheamman palmun. Äläkä istuta jukkapalmua liian suureen ruukkuun; se viihtyy parhaiten ällistyttävän pienessä ruukussa kokoonsa nähden.

• ukkeli

Liian vähän valoa alaoksille.

• Jukkapalmu_fani

Tämä Jukkapalmu on mukava juttu. Itselläni on kymmenen jukkapalmua parvekkeella. Minkäs näköinen muuten Jukkapalmu on? En tiedä... Koska minulla on vähän näössä vikaa.

• repsin

hahahahh :D

• minävaand

Itelläni on juuri tollainen pätkä juurtumassa ja nyt ilokseni huomasin, että siitä on alkanut kasvamaan noin 6cm pitkä vihreä lehti =), eli miten siis tuo muovipussi toimii? käykö pakastepussi? ja laitetaanko se kukan peitteeksi perjaatteessa ?

• jokuvaa

Jukkapalmu ei ole oikeasti palmu, vaan liljakasvi, mutta kun se näyttää palmulta, niin sitä kutsutaan jukkapalmuksi, eikä jukkaliljaksi. Sitä sanotaan tosin myös palmuliljaksi ja isojukaksi.

• olde

Auttakaa nyt. Mulla on 4 jukkapalmua, kaikki olen hoitanut samalla tavalla mutta tämä isoin on alkanut roikottaa lähtiään suoraan alaspäin. Ne ei siis kaarru kauniisti vaan kaikki lehdet roikkuu ja kasvi on todella selkäänsä saaneen näköinen.

Olenko sittenkin antanut liikaa vettä vai liian vähän?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe