60-vuotias nainen ja minihame.

Vaatturi*

Mitä mieltä olette,jos ihminen joka on jo melkein rotkon reunalla käyttää minihametta? Itse en tykkää.

Vaikka moni kuusikymppinen on vielä ihan timmissä kunnossa,niin minihame
ei oikein mummoille/isoäideille sovi.Kertokaa rehellinen, kaunistelematon mielipiteenne.

180

5122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastenvaate!

      siinä.

      • HÄH, MITÄ!!

        Taidat olla ihastunut lapsiin, kun naiset ei sais käyttää minnaria..


      • kiuy
        HÄH, MITÄ!! kirjoitti:

        Taidat olla ihastunut lapsiin, kun naiset ei sais käyttää minnaria..

        sinä ja sun pervos...on sulla likanen mielikuvitus!


    • non-rec

      Minihameitakin, tai niiksi ymmärrettäviä, on monen mittaisia. Hamosen pituus kertoo eniten sen käyttäjästä itsestään, toiseksi eniten yhdistelmän arvostelijasta. Eiköhän hameenkantajan fyysiset ominaisuudet merkitse enemmän helman pituudessa kuin ikä konsanaan. Tai se onko mummo vai ei.

      Hyvää makua ei kuitenkaan ole meillä kaikilla, "penskoilla" varsinkaan - ja liekö se niin tarpeenkaan. Kunhan vaan ei palelluttaisi tuulessa ja pakkasessa, toivon minä.

      • sellaista se

        Nuorena mini oli ok. Nyt on hame oltava polven alle.
        Olisipa enemmän hameita naisilla. Naiseus menee housumuodin mukana. Lämmin tietysti on.
        Venäjällä naiset näyttävät naisilta, samoin Eestissä. Mummotkin ovat siellä kunnon mummojen näköisiä, pullukoita:)

        Vanhoja ohjelmia katsellessa ja uusiakin, tulee mieleen, että hetki vain ja niin ovat mummuttuneet ja papattuneet nuokin.


      • Anonyymi

        Se mummorooli on kaikilla eri tavalla näköjään. Että muka pitäisi pukeutuukin jotenkin mummomaisesti kun saavuttaa jonkun iän. Mistä sellaiset mietteet oikeastaan sikiää.
        Vanhan aikaisia perinteitä joilla yritetään alentaa jotain ihmistä ” ikä pukeutumiseen”
        Usein kateus pohjalla .
        Itse ainakin pukeudun ihan kuten se minulle sopii enkä pahemmasti ajattele että ikä olisi jokin palkki elämässsä jolloin on pukeuduttava jonkin ryhmän laittamiin sääntöihin .
        Jos hame on polven yläpuolella niin ei se ole mikään minihame
        Monelle vaan kertakaikkiaan sopii kaikenlaiset vaatteet iästä huolimatta .
        Jos joku haluaa pukeutua” mummomaisesti” niin sekin on okay , siis kullakin oma makunsa


      • Anonyymi
        sellaista se kirjoitti:

        Nuorena mini oli ok. Nyt on hame oltava polven alle.
        Olisipa enemmän hameita naisilla. Naiseus menee housumuodin mukana. Lämmin tietysti on.
        Venäjällä naiset näyttävät naisilta, samoin Eestissä. Mummotkin ovat siellä kunnon mummojen näköisiä, pullukoita:)

        Vanhoja ohjelmia katsellessa ja uusiakin, tulee mieleen, että hetki vain ja niin ovat mummuttuneet ja papattuneet nuokin.

        Sehän on ainoastaan sinun näkemyksesi mummoista , monella muulla toinen näkemys asiasta.
        Ei hyvällä itseluottamuksella varustettu ihminen pukeudu ” mummomuotiin” koska tietää että hänelle sopii juuri ne vaatteet mistä pitää. Siis annetaan vaan ihmisten pukeutua sillälailla kun he ihan itse haluavat


      • Anonyymi

        Hyvä makukin on usein vaan jonkun mielipide joka ei välttämätä ole seuraavan ihmisen mielipide


      • Anonyymi
        sellaista se kirjoitti:

        Nuorena mini oli ok. Nyt on hame oltava polven alle.
        Olisipa enemmän hameita naisilla. Naiseus menee housumuodin mukana. Lämmin tietysti on.
        Venäjällä naiset näyttävät naisilta, samoin Eestissä. Mummotkin ovat siellä kunnon mummojen näköisiä, pullukoita:)

        Vanhoja ohjelmia katsellessa ja uusiakin, tulee mieleen, että hetki vain ja niin ovat mummuttuneet ja papattuneet nuokin.

        Kuka sen määrää että hameen on oltava polven alle . Sehän on ihminen itse joka määrää hameensa pituuden. Naisia in aina ohjailtu kovasti mikä muka on ikään sopiva vaate . Ja itse en koskaan alistu siihen että joku määräisi minkä pituisen hameen saan laittaa ylleni oli se sitten pitkä tai lyhyt, enkä aio liioin kyniä pitkiä hiuksianikaan jonkun laittaman mallin mukaan . Joten jokainen laittaa ylleen ne vaatteet missä viihtyy. Sillä sehön se on pääasia että vaatteen kantaja niissä itse viihtyy, eikä se että jonkun toisen mielestä pitäisi muuttaa itsensä että sopii massaan .
        Joten nostan hattua kaikille itsenäisille naisille jotka uskaltavat olla kuten se heille itselleen parhaiten sopii.


    • ei monelle

      mutta naamarin ja kropan pitää sopia miniin. on järkyttävää nähdä,kun takaapäin on on kuin teini ja naama kuin
      petolinnun pe..e. pakoon semmosta on mentävä pikavauhtia...ja em. kertoo samalla minin yläkerran toimintakyvyn ja tason.
      se,että on mummo,ei vaikuta,jotkut on todella mahtavia iästä huolimatta.

      • Koskaan en vielä ole ketään lyönyt...Mutta ketjun aloittajaa vetäisisin turpaan epäröimättä...


      • Vaatturi*
        kaimaliini kirjoitti:

        Koskaan en vielä ole ketään lyönyt...Mutta ketjun aloittajaa vetäisisin turpaan epäröimättä...

        Olet "ässällä" alkava eläin,mutta älä välitä.Itse en käytä minihametta,vaikka olen vasta 59-vuotias.Hehheh.


      • pikkuhoususuojat!
        kaimaliini kirjoitti:

        Koskaan en vielä ole ketään lyönyt...Mutta ketjun aloittajaa vetäisisin turpaan epäröimättä...

        Katsotko tätä maailmaa wc-paperirullan läpi,kuva on pieni ja pyöreä,kaikki ympärillä mustaa.
        Rotkon reuna lähestyy,potkukelkanjalakset alkavat ilmestyä sinunkin kasvoihisi ja siihen kokonaisuuteen ei minihameet sovi.Kainaloihin ylettyvät beesit eli ihonväriset mummokalsarit jalkaan ja matka kohti päätepysäkkiä voi alkaa.Nauti kuitenkin ympärillä olevista kauniista maisemista,niin kuin minäkin.

        Sinä puhut huonosti,mutta lyöt kovaa.Onnitelut siitä.


      • Aloittaja
        kaimaliini kirjoitti:

        Koskaan en vielä ole ketään lyönyt...Mutta ketjun aloittajaa vetäisisin turpaan epäröimättä...

        Sinä sitten sait palkokasvin nenääsi? Kun sinun verbaaliset ja sosiaaliset taidot ovat puutteellisia, turvaudut väkivaltaan.


      • Aina tukena

        Ei minihameellisia naisia pidä arvostella.Se joko tuntuu kikkelissä tai ei tunnu.

        Kyseinen vaate sopii hyvin pitkäsääriselle tipulle.


      • Anonyymi
        kaimaliini kirjoitti:

        Koskaan en vielä ole ketään lyönyt...Mutta ketjun aloittajaa vetäisisin turpaan epäröimättä...

        Sellaiset ihmiset kun ketjun aloittaja ovat niitä jotka pitävät huolen aina toisten elämisestä ja olemisesta Kunhan pitäisi huolta vaan ihan omasta pukeutumisestaan . Vanhan aikaiset mielipiteet joissa tasa-arvoisuutta poljetaan hyväisesti, naiset ovat saavuttaneet tasa-arvon kovan työn tuloksena ja nämä mummot vaan jatkaa esittelemistä .
        Se kun nainen naisena tukisi toista naista eikä niin kovasti arvostelisi toisia


      • Anonyymi

        Katsos kun ainun ei ole mitenkään edes katsottava sitä mistä et pidä .
        Jos minä esim pitäisin minihameita niin tekisin sen ihan vaan siksi että pitäisin siitä asusta.
        Mutta itse olen tavallisesti pitkien housujen muotia noudattava se on minun makuni . Kai siinäkin jollain varmaan on sanomista , mutta se joka kantaa vaatteensa tekee sen kuten itselle sopii.
        Minua taas ällöttää miehet joilla on kultainen kaulaketju , mutta en mene heitä moittimaan koska hekin päöttävätihan itse mitä haluavat pitää kaulassaan . Joten ei moitita annetaan ihmisten olla kuten se heille sopii


    • elämä on

      Eiköhän tuo liene jokaisen oma asia.
      Jos on kerta munasarjaa pitää ylläns minihamosta esim Aira Samulin, ni siittä vaan.

      • petsku 16

        Olen nimimerkki "elämä on" kanssa täysin samaa mieltä. Isoäidilläni (69-v) on tapana lainata lapsenlapsien minihameita ja ymmärrämme sen,sillä hän on hoikka pienikokoinen 152cm tumma nainen.Munasarjoista en tiedä,mutta uskon että tanssipaikoilla kysyntää riittää.


      • kellohame heilahtaa
        petsku 16 kirjoitti:

        Olen nimimerkki "elämä on" kanssa täysin samaa mieltä. Isoäidilläni (69-v) on tapana lainata lapsenlapsien minihameita ja ymmärrämme sen,sillä hän on hoikka pienikokoinen 152cm tumma nainen.Munasarjoista en tiedä,mutta uskon että tanssipaikoilla kysyntää riittää.

        (ainakin pitäisi kertoa) voiko minihametta käyttää. Aina se käyttö ei ole iästä kiinni, eihän se sovi kaikille nuorillekaan. Itse en aivan miniä käytä, vaikka olenkin sutjakka jä hyväsäärinen. Minulla se hameen ylin raja on tuossa polven yäosassa. Etenkin kapea hame näyttää hyvältä juuri siinä pituudessa.

        Tanssipaikoilla vientiä yleensä riittää niilläkin, jotka ovat mauttomasti pukeutuneita. Harvoilla miehillä näyttää olevan "silmää" pukeutumiseen, olipa sitten kysymys omasta tai toisen pukeutumisesta. Eipä silti, ei vaatteet askelia ohjaa. Täällä päin lattialle pääsevät ne, jotka osaavat tanssia.


      • 1943
        kellohame heilahtaa kirjoitti:

        (ainakin pitäisi kertoa) voiko minihametta käyttää. Aina se käyttö ei ole iästä kiinni, eihän se sovi kaikille nuorillekaan. Itse en aivan miniä käytä, vaikka olenkin sutjakka jä hyväsäärinen. Minulla se hameen ylin raja on tuossa polven yäosassa. Etenkin kapea hame näyttää hyvältä juuri siinä pituudessa.

        Tanssipaikoilla vientiä yleensä riittää niilläkin, jotka ovat mauttomasti pukeutuneita. Harvoilla miehillä näyttää olevan "silmää" pukeutumiseen, olipa sitten kysymys omasta tai toisen pukeutumisesta. Eipä silti, ei vaatteet askelia ohjaa. Täällä päin lattialle pääsevät ne, jotka osaavat tanssia.

        joainen pukeutukoon asuun, jossa itse viihtyy. Olemuksellaan viestittää jotain itsestään ja hakijoitakin on joka lähtöön.Jos on rehellinen itselleen, löytyy samanhenkinen kumppani. Itse en esim. meikkaa kuin hyvin kevyesti. Tällä tavoin olen tutustunut hyvin mielenkiintoisiin miehiin, vaikka on joka kipaletta ole saanutkaan tanssia. Minihametta en käytä, mutta helteellä kesällä voin mennä kauppaan shortseissa, melko lyhyissä. Ovat armollisemmat kropalle, kun reidet ja pakarat ovat ihan siedettävät katsoa.


      • 1947
        1943 kirjoitti:

        joainen pukeutukoon asuun, jossa itse viihtyy. Olemuksellaan viestittää jotain itsestään ja hakijoitakin on joka lähtöön.Jos on rehellinen itselleen, löytyy samanhenkinen kumppani. Itse en esim. meikkaa kuin hyvin kevyesti. Tällä tavoin olen tutustunut hyvin mielenkiintoisiin miehiin, vaikka on joka kipaletta ole saanutkaan tanssia. Minihametta en käytä, mutta helteellä kesällä voin mennä kauppaan shortseissa, melko lyhyissä. Ovat armollisemmat kropalle, kun reidet ja pakarat ovat ihan siedettävät katsoa.

        hehe, sinulla on balanssissa, minulla ei enää... Nuorena kuljin niissä mikroissa. Muotoja on liikaa nyt, joten ei tule minihame mieleen. Viihdyn nilkkapituisessa hameessa jos hametta pidän.
        Kai tämäkin on niitä makuasioita, joista ei sovi kiistellä. Mielestäni tämän ikäisen on hyvä muistaa ikänsä ja huomioida se pukeutumisessa.
        Minun meikkini on melko vaalea huulipuna, ei muuta. Ripset ja kulmat on tummat luonnostaan. Hiuksiin tuli harmaat raidat ilman kampaajan apua. Oli eilen kiva kuulla nuoren kommentti, että on hienoa vanheta arvokkaasti luomuna. Hän odottaa äitinsä jo jättävän hiustensa värjäämisen. Jokainen tekee tavallaan.
        Toisaalta rikkauttahan tämä kirjavuus meissä on. Aika kamalaa olisi olla kuin samasta muotista valettuja.


      • 1943
        1947 kirjoitti:

        hehe, sinulla on balanssissa, minulla ei enää... Nuorena kuljin niissä mikroissa. Muotoja on liikaa nyt, joten ei tule minihame mieleen. Viihdyn nilkkapituisessa hameessa jos hametta pidän.
        Kai tämäkin on niitä makuasioita, joista ei sovi kiistellä. Mielestäni tämän ikäisen on hyvä muistaa ikänsä ja huomioida se pukeutumisessa.
        Minun meikkini on melko vaalea huulipuna, ei muuta. Ripset ja kulmat on tummat luonnostaan. Hiuksiin tuli harmaat raidat ilman kampaajan apua. Oli eilen kiva kuulla nuoren kommentti, että on hienoa vanheta arvokkaasti luomuna. Hän odottaa äitinsä jo jättävän hiustensa värjäämisen. Jokainen tekee tavallaan.
        Toisaalta rikkauttahan tämä kirjavuus meissä on. Aika kamalaa olisi olla kuin samasta muotista valettuja.

        ovat minulla mustat luonnostaan. Hiuksia värjään ja värjäytän saman sävyisiksi kuin luonnostaan. Huulipunaa en käytä. Värikkäistä vaatteista pidän.


      • Riihen seinä
        kellohame heilahtaa kirjoitti:

        (ainakin pitäisi kertoa) voiko minihametta käyttää. Aina se käyttö ei ole iästä kiinni, eihän se sovi kaikille nuorillekaan. Itse en aivan miniä käytä, vaikka olenkin sutjakka jä hyväsäärinen. Minulla se hameen ylin raja on tuossa polven yäosassa. Etenkin kapea hame näyttää hyvältä juuri siinä pituudessa.

        Tanssipaikoilla vientiä yleensä riittää niilläkin, jotka ovat mauttomasti pukeutuneita. Harvoilla miehillä näyttää olevan "silmää" pukeutumiseen, olipa sitten kysymys omasta tai toisen pukeutumisesta. Eipä silti, ei vaatteet askelia ohjaa. Täällä päin lattialle pääsevät ne, jotka osaavat tanssia.

        Siksi moni ruma mies tanssii kun nainen katsoo kuulemma vaan jalkoja.Hampaat saa olla vaikka lihaliemikuutiot,mutta tanssitaitoa pitää olla.


      • iskemäänkö menet
        Riihen seinä kirjoitti:

        Siksi moni ruma mies tanssii kun nainen katsoo kuulemma vaan jalkoja.Hampaat saa olla vaikka lihaliemikuutiot,mutta tanssitaitoa pitää olla.

        Oletko jonkun nähnyt tanssivan hampaillaan? Mitä hampailla on tekemistä tanssitaidon kanssa?


      • 6 hampaan omistaja
        iskemäänkö menet kirjoitti:

        Oletko jonkun nähnyt tanssivan hampaillaan? Mitä hampailla on tekemistä tanssitaidon kanssa?

        Tanssitaito ratkaisee ,vaikka hampaat olis kun veikkausrivi 1x2 ja loput peruutettuja niin se ei tanssimista haittaa.


      • 29
        1943 kirjoitti:

        ovat minulla mustat luonnostaan. Hiuksia värjään ja värjäytän saman sävyisiksi kuin luonnostaan. Huulipunaa en käytä. Värikkäistä vaatteista pidän.

        Tiedetään, punainen hame!


      • pitkikset,
        1943 kirjoitti:

        joainen pukeutukoon asuun, jossa itse viihtyy. Olemuksellaan viestittää jotain itsestään ja hakijoitakin on joka lähtöön.Jos on rehellinen itselleen, löytyy samanhenkinen kumppani. Itse en esim. meikkaa kuin hyvin kevyesti. Tällä tavoin olen tutustunut hyvin mielenkiintoisiin miehiin, vaikka on joka kipaletta ole saanutkaan tanssia. Minihametta en käytä, mutta helteellä kesällä voin mennä kauppaan shortseissa, melko lyhyissä. Ovat armollisemmat kropalle, kun reidet ja pakarat ovat ihan siedettävät katsoa.

        armollisemmat ropalle.. kuin mikä muu?


      • Kuka pelkää Paulaa

        Ei niitä kovin montaa ole,jotka kehtaa/uskaltaa käyttää lyhyttä hametta.
        Yleensä niillä on ns.nilkkapituushameet ainakin tanssilavoilla.


      • Rättijalmari
        1943 kirjoitti:

        joainen pukeutukoon asuun, jossa itse viihtyy. Olemuksellaan viestittää jotain itsestään ja hakijoitakin on joka lähtöön.Jos on rehellinen itselleen, löytyy samanhenkinen kumppani. Itse en esim. meikkaa kuin hyvin kevyesti. Tällä tavoin olen tutustunut hyvin mielenkiintoisiin miehiin, vaikka on joka kipaletta ole saanutkaan tanssia. Minihametta en käytä, mutta helteellä kesällä voin mennä kauppaan shortseissa, melko lyhyissä. Ovat armollisemmat kropalle, kun reidet ja pakarat ovat ihan siedettävät katsoa.

        Eipä ole pahemman näköistä pukeutumista näkynyt kuin shortsit oli sitten kyseessä mies tai nainen.
        Seuraavana listalla lökäpöksyt ja seuraavana verryttelyhousut.
        Kaikki muu on OK.


      • Hyi h-i !
        Riihen seinä kirjoitti:

        Siksi moni ruma mies tanssii kun nainen katsoo kuulemma vaan jalkoja.Hampaat saa olla vaikka lihaliemikuutiot,mutta tanssitaitoa pitää olla.

        Hoitamaton hammaskalusto kertoo kyllä kantajastaan aika paljon asioita. Ekana on vaarassa sydänlihas ja muuhunkin terveyteen vaikuttaa suuresti, kun ruokaa on mahdoton pureskella kunnolla. Eikä olisi kiva pussatakaan ...


      • Anonyymi
        petsku 16 kirjoitti:

        Olen nimimerkki "elämä on" kanssa täysin samaa mieltä. Isoäidilläni (69-v) on tapana lainata lapsenlapsien minihameita ja ymmärrämme sen,sillä hän on hoikka pienikokoinen 152cm tumma nainen.Munasarjoista en tiedä,mutta uskon että tanssipaikoilla kysyntää riittää.

        Ihana isoäitisi kun uskalsi olla oma itsensä


      • Anonyymi
        kellohame heilahtaa kirjoitti:

        (ainakin pitäisi kertoa) voiko minihametta käyttää. Aina se käyttö ei ole iästä kiinni, eihän se sovi kaikille nuorillekaan. Itse en aivan miniä käytä, vaikka olenkin sutjakka jä hyväsäärinen. Minulla se hameen ylin raja on tuossa polven yäosassa. Etenkin kapea hame näyttää hyvältä juuri siinä pituudessa.

        Tanssipaikoilla vientiä yleensä riittää niilläkin, jotka ovat mauttomasti pukeutuneita. Harvoilla miehillä näyttää olevan "silmää" pukeutumiseen, olipa sitten kysymys omasta tai toisen pukeutumisesta. Eipä silti, ei vaatteet askelia ohjaa. Täällä päin lattialle pääsevät ne, jotka osaavat tanssia.

        Ja se siitä mausta, sinun makusi on sinun joku toinen omaa toisenlaisen maun, joten annetaan vaan olla samonmiset mausta koska se on henkilökohtainen asia .


      • Anonyymi
        1947 kirjoitti:

        hehe, sinulla on balanssissa, minulla ei enää... Nuorena kuljin niissä mikroissa. Muotoja on liikaa nyt, joten ei tule minihame mieleen. Viihdyn nilkkapituisessa hameessa jos hametta pidän.
        Kai tämäkin on niitä makuasioita, joista ei sovi kiistellä. Mielestäni tämän ikäisen on hyvä muistaa ikänsä ja huomioida se pukeutumisessa.
        Minun meikkini on melko vaalea huulipuna, ei muuta. Ripset ja kulmat on tummat luonnostaan. Hiuksiin tuli harmaat raidat ilman kampaajan apua. Oli eilen kiva kuulla nuoren kommentti, että on hienoa vanheta arvokkaasti luomuna. Hän odottaa äitinsä jo jättävän hiustensa värjäämisen. Jokainen tekee tavallaan.
        Toisaalta rikkauttahan tämä kirjavuus meissä on. Aika kamalaa olisi olla kuin samasta muotista valettuja.

        Vaikuttaa että ne jotka ovat aina olleet riippuvaisia siitä mitä toiset ajattelevat ovat huutelemassa mausta palstalla siis ei saa käyttää muka vaatteita joista pitää, tukka on kynittävänä hyvin lyhyeksi , kengissä ei saa olla solkia mielummin läskipohjat ja väitin beige tai harmaa vaatteissa .hyvin on tylsää näiden vangittujen elämä .


      • Anonyymi
        Rättijalmari kirjoitti:

        Eipä ole pahemman näköistä pukeutumista näkynyt kuin shortsit oli sitten kyseessä mies tai nainen.
        Seuraavana listalla lökäpöksyt ja seuraavana verryttelyhousut.
        Kaikki muu on OK.

        Itse en pidä shortseissa mutta minun mielestäni ne kyllä sopivat niille jotka niitä käyttävät ihan kivan näköisiä .


    • Pirre*

      ja kroppa ei ole balansissa, voi tulla ylilyöntejäkin.

    • hyi olkoon

      Tossa meidän kaupassa käy yks vanempi nainen, varmaan liki 70:nen. Minihameessa ja harmaa tukka hapsottaa levällään aina hartioilla. On ällöttävän näköinen. Varmaan kuvittelee itseään nuorekkaaksi.
      Ensinnäkin ne hiukset vaatisivat kampaajan huolellista leikkaamista. Kun ovat levällään kuluneet hapsut, on kyllä vastenmielinen näky.

      • Anonyymi

        En usko että kukaan kuvittelee itseään nuoremmaksi mitenkään kyllä kaikki ikänsä tietävät . Mutta vaate maku on jokaisella erilainen joten annetaan sen olla vastaisuudessakin niin, että kaikilla on valta pukeutua omalla tavallaan , eikä laiteta ihmisiä johonkin lokeroon vaan siksi että seuraa muotia .
        Se joka haluaa pukeutua ” mummomaisesti” tehkööt sen ei ole keneltäkään pois, ihan kuten sekin että joku toinen on muoti tietoinen ja tietää mikä itselle sopii . Naisten olisi pidettävä yhtä , vaan kun nämä kateelliset eivät sitä ymmärrä


    • 4+20

      Jos naoin ajattelee niin elämästä jää paljon mukavaa kokematta.
      Kyllä nuoretkin voivat käydä rotkon reunalla, syöpää on yhä nuoremmissa ja muitakin sairauksia.
      Jos on nätit sääret niin pitäkää mummot vain miniä.
      Ei mini sovi kaikille ikään katsomatta.

      • sääret,polvet,reidet

        Kyllä se mini vaatii säärien lisäksi nätit polvet ja reidet myös :-).

        Esim. eräällä julkisuuden naisella (iäkäs) on tosi rumat polvet minihameeseen.


    • AIRA SAMULIINIA! On käyttää minihametta ja taitaa olla jo yli kahdeksankymmenen! Ja on tyylikäs!

      Vaate näyttää siltä miltä kantajansakkin.
      Ei sovi monelle nuorellekkaan, pitäsi katsoa ensin peiliin. Peili kertoo enemmän kuin sotu.

      • järkyn näköinen

        Samulin onkin kuin haudasta noussut hirvitys


      • sukeltaja5
        järkyn näköinen kirjoitti:

        Samulin onkin kuin haudasta noussut hirvitys

        Hyi hyi sinua! Taidat vaan olla kateellinen terveelle ja energiselle Airalle! Hänessä on tyyliä ja naisellisuutta vielä vanhoilla päivillä! Osaa pukeutua ja käyttäytyä!


      • huh huh
        sukeltaja5 kirjoitti:

        Hyi hyi sinua! Taidat vaan olla kateellinen terveelle ja energiselle Airalle! Hänessä on tyyliä ja naisellisuutta vielä vanhoilla päivillä! Osaa pukeutua ja käyttäytyä!

        kuin Kirsti Paakkanen, siinä vasta hirvitys, linnan juhlissakin oli posket
        punaiset kuin joulupukilla.
        Ei vanhalle ihmiselle liiallinen meikkaaminen sovi ollenkaan.


      • mitkä argumentit
        sukeltaja5 kirjoitti:

        Hyi hyi sinua! Taidat vaan olla kateellinen terveelle ja energiselle Airalle! Hänessä on tyyliä ja naisellisuutta vielä vanhoilla päivillä! Osaa pukeutua ja käyttäytyä!

        No mistähän pitäisi olla kateellinen? En löydä ainuttakaan argumenttia siihen.


      • ????????????????????

        entäs ne polvet???????????????????????????????????????


      • beessi
        ???????????????????? kirjoitti:

        entäs ne polvet???????????????????????????????????????

        Itse en kovin paljon tuon tapaisia asioita kouluajoilta muista, mutta tikkalintujen pään ja ihmisen polven rakenne on jostain syystä jäänyt mieleen, olenkohan joutunut ne kokeissa piirtämään tai jotain.

        Iso nivel, jossa paljon osia, tuo polvi. Mahtaako ikä sinänsä sen ulkonäköön paljonkaan vaikuttaa? Oletan siis, että ulkonäkö oli mielessäsi kun sormesi jumittui kysymysmerkkinäppäimelle?


      • ??????-??
        beessi kirjoitti:

        Itse en kovin paljon tuon tapaisia asioita kouluajoilta muista, mutta tikkalintujen pään ja ihmisen polven rakenne on jostain syystä jäänyt mieleen, olenkohan joutunut ne kokeissa piirtämään tai jotain.

        Iso nivel, jossa paljon osia, tuo polvi. Mahtaako ikä sinänsä sen ulkonäköön paljonkaan vaikuttaa? Oletan siis, että ulkonäkö oli mielessäsi kun sormesi jumittui kysymysmerkkinäppäimelle?

        Oikein oivalsit...ne polvet oli mielessäni, hihiiii...niin usein livessä nähnyt.


      • lensu
        mitkä argumentit kirjoitti:

        No mistähän pitäisi olla kateellinen? En löydä ainuttakaan argumenttia siihen.

        Airahan päihittää sinut joka osa-alueella! Näköjään myös järjenkäytössä. Mutta minkäs teet jos ei leikkaa niin ei leikkaa. Tasan ei käy onnenlahjat...
        Kateellinen olet siis Airan solakasta varresta, terveestä itsetunnosta ja siitä että hän on pitänyt itsensä kunnossa, pitänyt huolta itsestään. Liikkuu vielä kuin kuningatar.
        Ja kun on kunnossa, näyttää hyvältä, voi pitää sellaisia vaatteita joista itse pitää. Uskaltaa laittaa minihameen kun tietää että se näyttää hyvältä.

        Ajattele itsesi samanikäiseksi: miltä sinä silloin näytät!!! Tuskin kovinkaan hemaisevalta!


      • kanarialainen
        huh huh kirjoitti:

        kuin Kirsti Paakkanen, siinä vasta hirvitys, linnan juhlissakin oli posket
        punaiset kuin joulupukilla.
        Ei vanhalle ihmiselle liiallinen meikkaaminen sovi ollenkaan.

        allergiasta eikä maalaamisesta. Itse saan ne puna- tai valkoviinistä, eka lasillisesta. Sen jälkeen polttaa poskia ja kurkku turpoaa. En tiedä, mitä panevat nykyään joissakin paikoissa viiniin, voihan se olla niitä myrkkyjä, joilla ruiskutetaan viinin rankoja tuholaisten ja homeen estoon.
        Mina olen siirtynyt veteen tai olueen.


      • 9+11
        kanarialainen kirjoitti:

        allergiasta eikä maalaamisesta. Itse saan ne puna- tai valkoviinistä, eka lasillisesta. Sen jälkeen polttaa poskia ja kurkku turpoaa. En tiedä, mitä panevat nykyään joissakin paikoissa viiniin, voihan se olla niitä myrkkyjä, joilla ruiskutetaan viinin rankoja tuholaisten ja homeen estoon.
        Mina olen siirtynyt veteen tai olueen.

        Minulla on jonkun asteen psoriasis ja eipä kestä viiniä juoda. Heti alkaa rakkulat muododtumaan. Myöskään kiiwihedelmää en voi syödä, samat oireet kuin sinullakin.
        Katselin joskus ohjelman kuinka rypäleitä poljettiin varpain ja se riitti. Minä en heidän viinejään tarvitse.
        Suomalainen olut on tänäpäivänä todella puhtaasti tehty, meillä on todellakin puhtaat ainekset ja välineet.
        Onko teillä siellä lämmintä? Sinä onnellinen, kaipaatko koskaan talvea?


      • punaposket
        huh huh kirjoitti:

        kuin Kirsti Paakkanen, siinä vasta hirvitys, linnan juhlissakin oli posket
        punaiset kuin joulupukilla.
        Ei vanhalle ihmiselle liiallinen meikkaaminen sovi ollenkaan.

        Paakkaselle sopii oikein hyvin punaposkisuus. Ja mistäpä tiedät, miten punaposkinen hän on luonnostaan?
        Minullekkin kaikki ihmettelevät, että olet niin punaposkinen ja terveen näköinen, vaikka silloinkin hemoglobiini oli 79, enkä meikkaa lainkaan. Varmaan haukkuisit minuakin punaposkien maalaamisesta vaikka ne ovatkin luonnostaan. Minun punaposkisuudesta saan havaintoja aina, kun pistän pääkköni ulos kotiympyröistä.


      • Anonyymi
        järkyn näköinen kirjoitti:

        Samulin onkin kuin haudasta noussut hirvitys

        Aira on varmaan elänyt siksi niin kauankin on uskaltanut olla oma itsensä


    • ikiteinikö,
      • joopa joo

        tarinointiin vastausta eipä paljon naurata kun minihame päällä istuu miniä kylässä kuin kylässä jalat levållåån.Kyllä minua ainakin hävettää niin p......i.


      • beessi

        Nauretaan mille?

        Ei kyllä sopinut tälle ikäryhmän edustajalle, tai ei siis yhtään naurattanut, nauttimisesta puhumattakaan.
        Lähinnä kiusaannuin tuosta pitkitetystä, yksinkertaisesta köpelyydestä.


      • beessi
        joopa joo kirjoitti:

        tarinointiin vastausta eipä paljon naurata kun minihame päällä istuu miniä kylässä kuin kylässä jalat levållåån.Kyllä minua ainakin hävettää niin p......i.

        Uskoisin, että joka paikassa isäntäväki ja muut vieraat ymmärtävät, ettei minihameessa jalat levällään istuva nainen edes tajua käyttäytyvänsä sopimattomasti ja näyttävänsä mahdollisesti irvokkaaltakin.
        Ehkä voisit itse hieman neuvoa miniääsi?


      • Loviisalainennainen
        beessi kirjoitti:

        Nauretaan mille?

        Ei kyllä sopinut tälle ikäryhmän edustajalle, tai ei siis yhtään naurattanut, nauttimisesta puhumattakaan.
        Lähinnä kiusaannuin tuosta pitkitetystä, yksinkertaisesta köpelyydestä.

        Kyllä oli mitätön pakina.Kuka hän on? Olen joskus kuunnellut kyseistä radiokanavaa,samaa paskaa kaiket päivät.Inisevät ak***t leikkivät toimittajaa.


    • dattaasdaattaa

      Ei sovi.

      Siksi olen nyt ajatellut (62), että ei alle 40 vuotiasta naista 30-38 olisi sopiva, jos korvien välissä on jotain ja mikä on jotain. Voisi olla yleinen älykkyys joka on parempi kuin akateeminen mielen vikainen hulluus.

      • AVKT

        Aika määrää mikä on nouruus, mikä on kauneus. Mitä ei aika määrää?


      • 70v minihametäti
        AVKT kirjoitti:

        Aika määrää mikä on nouruus, mikä on kauneus. Mitä ei aika määrää?

        "Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä."


    • Pirre*

      keskustella 60 palstalla minihameista?!!

      • emmanen

        Kyllähän minihameet sopii enempi tälle palstalle, kuin pienten lasten kasvatus tai nuorten avioerot yms.
        Pieniä lapsia ei meillä ole, emmekä ole enää nuoria erotessamme, jou sen sijaan saattaa kaivata nuoruuttaan ja pukeutua roiskeläppään :-)


      • positiivinen+
        emmanen kirjoitti:

        Kyllähän minihameet sopii enempi tälle palstalle, kuin pienten lasten kasvatus tai nuorten avioerot yms.
        Pieniä lapsia ei meillä ole, emmekä ole enää nuoria erotessamme, jou sen sijaan saattaa kaivata nuoruuttaan ja pukeutua roiskeläppään :-)

        Jokin aika sitten täältä ajettiin pois kirjoittelijoita, koska palstalla keskustelevat sivistyneet ihmiset.
        Jos tissien ja minihameiden aiheet saavat näinkin suuren vastaajamäärän ihmettelen sitä sivistyneisyyttä!
        Onkohan tämä "ilkimys" saanut ikuisen lopputilin palstalta kun ei näy ei kuulu?
        Ja itseään rakastava ,kunnioittava 60v nainen ei pukeudu roiskeläppään, julkimot ovat asia erikseen.


      • beessi
        emmanen kirjoitti:

        Kyllähän minihameet sopii enempi tälle palstalle, kuin pienten lasten kasvatus tai nuorten avioerot yms.
        Pieniä lapsia ei meillä ole, emmekä ole enää nuoria erotessamme, jou sen sijaan saattaa kaivata nuoruuttaan ja pukeutua roiskeläppään :-)

        aihe kuin aihe, eikö vain?
        Luulisin kuitenkin, että suurin osa 60 ihmisistä kohtaa arjessaan (ja juhlassaankin) pienten lasten kasvatukseen ja nuorten(sa) parisuhteisiin liittyviä asioita jatkuvasti, minihameita taas aniharvoin - jos koskaan (ainakaan talvella). Ihmettelen minäkin näitä verraten usein toistuvia minihamealoituksia. Kun kuitenkin me kaikki normaalissa elämänmenossa mukana olevat ja olleet vallan hyvin tiedämme, ettei niitä koskaan ole tavalliset aikuiset naiset kovin yleisesti käyttäneet.
        Aloittajalla on omat syynsä, kukapa niitä tietää. Ehkä hänellä on joku minihameita koskeva päähänpinttymä?


      • Pirre*
        emmanen kirjoitti:

        Kyllähän minihameet sopii enempi tälle palstalle, kuin pienten lasten kasvatus tai nuorten avioerot yms.
        Pieniä lapsia ei meillä ole, emmekä ole enää nuoria erotessamme, jou sen sijaan saattaa kaivata nuoruuttaan ja pukeutua roiskeläppään :-)

        Uskoisin meidän ikäluokassa on hyvin vähän minihameisiin pukeutuvia ikiteinejä, tai on edes kiinostunut niistä millään tavalla..

        Pelkkä provo tämä aihe taas..


      • joonathan
        emmanen kirjoitti:

        Kyllähän minihameet sopii enempi tälle palstalle, kuin pienten lasten kasvatus tai nuorten avioerot yms.
        Pieniä lapsia ei meillä ole, emmekä ole enää nuoria erotessamme, jou sen sijaan saattaa kaivata nuoruuttaan ja pukeutua roiskeläppään :-)

        Minihame sopii iästä riippumatta. (toki ei ehkä kaikkiin tilaisuuksiin) Ihan hyvin. Ja lapsiakin hoidetaan päivittäin iästä riippimatta noita lastenlapsia ja kohta ehkä kolmattakin polvea. Ei ikä ole mikään mittari elämälle. Ja yleensäkkin vaatetuksessa sanelee tilaisuus ja ehkä myös tyyppikin pukeutumisen. Kyl minä minihameista 60-70 v naista katselen ihan mielelläni


      • emmanen
        Pirre* kirjoitti:

        Uskoisin meidän ikäluokassa on hyvin vähän minihameisiin pukeutuvia ikiteinejä, tai on edes kiinostunut niistä millään tavalla..

        Pelkkä provo tämä aihe taas..

        Kenties ei näistä palstalaisista, mutta paljon näkee iäkkäitä naisia pukeutuneena miniin.

        Minä käyn paljon ns. "ihmisvilinässä" täällä pääkaupunkiseudulla :-)


      • Pirre*
        emmanen kirjoitti:

        Kenties ei näistä palstalaisista, mutta paljon näkee iäkkäitä naisia pukeutuneena miniin.

        Minä käyn paljon ns. "ihmisvilinässä" täällä pääkaupunkiseudulla :-)

        ja tiukka musta pusero, jonka etumuksessa kulta kirjailua..sekä mahd. suuri kaula aukko..ja kaiken kruunaa värjätty hiuskuontalo. :/ Oisiko ns. puumat metsästys aikeissa..


      • emmanen
        Pirre* kirjoitti:

        ja tiukka musta pusero, jonka etumuksessa kulta kirjailua..sekä mahd. suuri kaula aukko..ja kaiken kruunaa värjätty hiuskuontalo. :/ Oisiko ns. puumat metsästys aikeissa..

        Jotensakin noin, mutta tyyliin kuuluu myös ympärivuotinen rusketus :-).


      • Pirre*
        emmanen kirjoitti:

        Jotensakin noin, mutta tyyliin kuuluu myös ympärivuotinen rusketus :-).

        todellinen riski melanoomasta..:(

        Se ei ole kiva tauti..


      • SonjaF
        emmanen kirjoitti:

        Kyllähän minihameet sopii enempi tälle palstalle, kuin pienten lasten kasvatus tai nuorten avioerot yms.
        Pieniä lapsia ei meillä ole, emmekä ole enää nuoria erotessamme, jou sen sijaan saattaa kaivata nuoruuttaan ja pukeutua roiskeläppään :-)

        Meitä hoikkia pitkäsäärisiä 60-vuotiaita naisia on paljon,jotka kesäisin käyttävät HM:n vaatteita mm.minihametta. Mitä pahaa siinä on? Myös silikonirintoja laitetaan vanhemmille naisille,sillä nyt eletään tätä päivää. Miehet,varsinkin nuoret tykkäävät suunnattomasti nuorekkaasti pukeutuvista isoäideistä.
        Nää asiat ovat henkilökohtaisia,joku toinen voi viihtyä "telttamallisessa" kaavussa ja tuntee olonsa kotoisaksi.

        Odotan suunnattomasti kesää ja lavatansseja. "Ollaan lähekkäin me vielä hetki näin."

        Nyt suihkuun ,kahdeksalta pitäisi olla työpaikalla.


      • täti
        SonjaF kirjoitti:

        Meitä hoikkia pitkäsäärisiä 60-vuotiaita naisia on paljon,jotka kesäisin käyttävät HM:n vaatteita mm.minihametta. Mitä pahaa siinä on? Myös silikonirintoja laitetaan vanhemmille naisille,sillä nyt eletään tätä päivää. Miehet,varsinkin nuoret tykkäävät suunnattomasti nuorekkaasti pukeutuvista isoäideistä.
        Nää asiat ovat henkilökohtaisia,joku toinen voi viihtyä "telttamallisessa" kaavussa ja tuntee olonsa kotoisaksi.

        Odotan suunnattomasti kesää ja lavatansseja. "Ollaan lähekkäin me vielä hetki näin."

        Nyt suihkuun ,kahdeksalta pitäisi olla työpaikalla.

        Olen myös siitä ällistynyt, miten paljon on nuorissa miehissä niitä, jotka "kuolaa" myös vanhempien pulleiden "tätien" perään. Jos joku olisi pelkästään puhunut, en olisi uskonut, mutta nyt täytyy uskoa, kun sitä itse kokee koko ajan.


      • emmanen
        SonjaF kirjoitti:

        Meitä hoikkia pitkäsäärisiä 60-vuotiaita naisia on paljon,jotka kesäisin käyttävät HM:n vaatteita mm.minihametta. Mitä pahaa siinä on? Myös silikonirintoja laitetaan vanhemmille naisille,sillä nyt eletään tätä päivää. Miehet,varsinkin nuoret tykkäävät suunnattomasti nuorekkaasti pukeutuvista isoäideistä.
        Nää asiat ovat henkilökohtaisia,joku toinen voi viihtyä "telttamallisessa" kaavussa ja tuntee olonsa kotoisaksi.

        Odotan suunnattomasti kesää ja lavatansseja. "Ollaan lähekkäin me vielä hetki näin."

        Nyt suihkuun ,kahdeksalta pitäisi olla työpaikalla.

        Totta on, että pukeutuminen on henkilökohtaista ja mä pukeudun juuri siten, missä itse viihdyn, en muiden mieliksi.
        Minihame ei kuulu vaatevarastooni.


      • SonjaF kirjoitti:

        Meitä hoikkia pitkäsäärisiä 60-vuotiaita naisia on paljon,jotka kesäisin käyttävät HM:n vaatteita mm.minihametta. Mitä pahaa siinä on? Myös silikonirintoja laitetaan vanhemmille naisille,sillä nyt eletään tätä päivää. Miehet,varsinkin nuoret tykkäävät suunnattomasti nuorekkaasti pukeutuvista isoäideistä.
        Nää asiat ovat henkilökohtaisia,joku toinen voi viihtyä "telttamallisessa" kaavussa ja tuntee olonsa kotoisaksi.

        Odotan suunnattomasti kesää ja lavatansseja. "Ollaan lähekkäin me vielä hetki näin."

        Nyt suihkuun ,kahdeksalta pitäisi olla työpaikalla.

        ei muualle.


    • Roiskeläpät esiin

      eli paha kai sitä on mennä kieltämäänkään. Nyt on niin, että meillä tämä minihame luetaan jotenkin ekstraseksilliseksi vaatekappaleeksi. Kuuskytluvun hapatusta vieläkin. Yläpäästään mummelit voivat siis esitellä rintavarustuksensa ( tai sen mitä siitä on jäljellä) kokonaan, muta jos alapäässä on pitkä hame tai pitkät housut, mummeli on täysin asiallisesti pukeutunut - niinkö? Vaan annas olla, jos mummeli vetää päällensä minihameen, sietokynnys nousee salamana lukemiiin erityisen ärsyttävä. Miksi huolehdimme niin kovin muiden ihmisten asioista?

      Onko teistä kukaan huomannut, että naiset Suomessa käyttävät yleisesti enemmän pitkiä housuja kuin hametta? Minä olen. Ja niin teen itsekin. Harvat ovat ne, joilla hametta enää näkee, oli kyseinen vaatekappale pitkä tai lyhyt. Pitkät housut, olivat ne farkut tai muut, ovat Suomen ilmastossa käytännölliset ja niin on hyvä. Hame on harvinaisen hankala vaatekappale.

      Rehellisesti sanoen säälin syvästi mummelia, joka on vetäissyt päällensä minihameen. Sitä vahtimista, ettei koko peräpää levittäydy esille, kun istahtaa tai kumartaa! Toisaalta, tuskin siitä peräpäästä kovin moni on kiinnostunut, mutta ruman näköistä se on. Me olemme aika reitevää lajia. Miksi ihmeessä valita niin epämukava vaatekappale, kun on hyvin istuvia pitkiä housuja, jotka mielestäni ovat seksikkäämmätkin ja tyylikäämmät kuin kikkana hame ja köyristely sen kanssa. Pitkä mummuhame taas on kamala ja todella vanhentava vaate paitsi iltajuhlissa ja ehkä rannalla.

      No joo, pistäköön kukin päälleen mitä lystää. On se kumma, miten tämä aihe mieliä liikuttaa edelleen. Kyllä aito minihame kuuskytluvun malliin on selvästi ravistanut niin, että vieläkään siitä eivät ole monet toipuneet. Ehkä ne näkymät... Pitää vissiin toivoa jälkeläisiltä, että pistävät minut sitten minihameessa ja napapaidassa arkkuun, jotta on juoruiluun aihetta. Ja tupeeraukset päähän kanssa - jos on vielä tupeerattavaa.

      • Stringit joululahjak

        Loppumetreille.No ei se oli vitsi.


      • beessi
        Stringit joululahjak kirjoitti:

        Loppumetreille.No ei se oli vitsi.

        Millainen on kermakakkukampaus, minulla on aukko tiedoissa? Se tuntuu aika houkuttelevan näköiseltä ja minä haluaisin olla houkuttelevan näköinen. Saako sen pitkiin hiuksiin, neuvo pliis...
        Stringit on ihan välttämättömät istuvien asujen kanssa, pikkareiden erottuminen pilaisi tyylin tyystin. En muuten ikinä olisi uskonut, että "Liiterissä" on stringejä. Poikkesin hakemaan tummaa suklaata ja ostin samalla kai koko loppumetrien stringit, 3 €/2 kpl ja hinta/laatusuhde jees. Valitettavasti ei ollut beessejä, mutta menee musta ja valkoinenkin.


      • Raknari
        beessi kirjoitti:

        Millainen on kermakakkukampaus, minulla on aukko tiedoissa? Se tuntuu aika houkuttelevan näköiseltä ja minä haluaisin olla houkuttelevan näköinen. Saako sen pitkiin hiuksiin, neuvo pliis...
        Stringit on ihan välttämättömät istuvien asujen kanssa, pikkareiden erottuminen pilaisi tyylin tyystin. En muuten ikinä olisi uskonut, että "Liiterissä" on stringejä. Poikkesin hakemaan tummaa suklaata ja ostin samalla kai koko loppumetrien stringit, 3 €/2 kpl ja hinta/laatusuhde jees. Valitettavasti ei ollut beessejä, mutta menee musta ja valkoinenkin.

        Beessi on väri joka tekee naisen elämästä helpon ja turvallisen.Samalla tavalla kuin miehen fletku****i.
        Ei tarvitse pelätä,että joku haluaisi "sitä".Kermakakkukampausta en osaa kuvailla,mutta 60-luvulla ammattikoulusta valmistuneet kampaajat osaavat tehdä sen. On jopa erään kampaamon hinnastossa.
        Pitkiin hiuksiin saa oikein hyvin niitä "nutturoita" oikeastaan paljon paremmin kuin lyhyisiin.Lindin stringit ovat hyviä ja laadukkaita.Itse käytän vaikka olenkin mies,sillä harrastan rivitanssia ja haluun että eivät näy niinkuin pitkälahkeiset, tiukkojen sukkahousujen alta.


      • beessi
        Raknari kirjoitti:

        Beessi on väri joka tekee naisen elämästä helpon ja turvallisen.Samalla tavalla kuin miehen fletku****i.
        Ei tarvitse pelätä,että joku haluaisi "sitä".Kermakakkukampausta en osaa kuvailla,mutta 60-luvulla ammattikoulusta valmistuneet kampaajat osaavat tehdä sen. On jopa erään kampaamon hinnastossa.
        Pitkiin hiuksiin saa oikein hyvin niitä "nutturoita" oikeastaan paljon paremmin kuin lyhyisiin.Lindin stringit ovat hyviä ja laadukkaita.Itse käytän vaikka olenkin mies,sillä harrastan rivitanssia ja haluun että eivät näy niinkuin pitkälahkeiset, tiukkojen sukkahousujen alta.

        No miks ei mun elämä ole ollut helppoa ja turvallista. Mä oon varmasti sittenkin käyttänyt liikaa pinkkiä ja mustaa.
        Nyt on kiire yrittää tuota kermakakkukampausta, testaan sen risteilyllä. Laiva lähtee 11.30 Katajanokalta ja tässä mä vielä istun mauttomiin alusvaatteisiin puettuna. Nyt töpinäks, moikkelis vaan!


      • "ihonväriset"
        beessi kirjoitti:

        No miks ei mun elämä ole ollut helppoa ja turvallista. Mä oon varmasti sittenkin käyttänyt liikaa pinkkiä ja mustaa.
        Nyt on kiire yrittää tuota kermakakkukampausta, testaan sen risteilyllä. Laiva lähtee 11.30 Katajanokalta ja tässä mä vielä istun mauttomiin alusvaatteisiin puettuna. Nyt töpinäks, moikkelis vaan!

        Mie olen seilannut sellases paatis ku M/S Maissa.


      • enm
        beessi kirjoitti:

        No miks ei mun elämä ole ollut helppoa ja turvallista. Mä oon varmasti sittenkin käyttänyt liikaa pinkkiä ja mustaa.
        Nyt on kiire yrittää tuota kermakakkukampausta, testaan sen risteilyllä. Laiva lähtee 11.30 Katajanokalta ja tässä mä vielä istun mauttomiin alusvaatteisiin puettuna. Nyt töpinäks, moikkelis vaan!

        No joo, hehheh...


    • Ei minihametta ittel

      Minihame sopii kuusikymppiselle, kun on kroppa kunnossa. Mulle ei sopis. Ite aattelen, että lyhyet hiukset ja minihame sekä joku toppi ja mukava jakku siihen mukaan niin hyvältä näyttää.
      Onhan se tietty, että jokainen pukee päälleen mistä tykkää ja mikä omasta mielestä sopii. Onhan se niin nähty. Aina ei sovi ja ottaa silmään pistävästi, mutt eihän se sitä vaatteen kantajaa haittaa :)

      • hulmuhelma.

        Mutta mikä viehättää ihmisiä hulmuhelmainen pitkä mekko? Uskomattoman moni täysin tuntematon on tullut hypistelemään helmojani, ja sanomaan, että miten kaunis on pitkä puku naisen päällä, mikä juhla sulla on näin arkipäivänä. No mikään juhla, sillä se on minun vakioasuni. Niin miehiä kuin naisiakin on tarrautunut helmoihini ihastellen naisellista pukeutumista.


    • Pirre*

      se "Vielä virtaa" ohjelma, - siinä on se vamppia esittävä minihameinen tyttönen kemavaahto hiuksineen..aikas huvittava näky..ohuine reisineen ja pattipolvineen..
      P.s. kertokaa näyttääkö hyvältä..:))

    • mhö

      ollenkaan, täällä, ja jopa tuolla 50 palstalla kirjoitetaan jatkuvasti kuinka ollaan rotkon reunalla, toinen jalka haudassa. Kyllä sinne jokainen ajallaan menee, vaikkei siitä jatkuvasti jauhakaan.
      Itselläni on monia aktiivisen toimeliaita ystäviä 80 , jopa 90 . Ei heistä kukaan tuosta jankkaa.

      Ja pitäköön kukin niin lyhyttä tanttua kuin sielu sietää. Minä en enää arvostele muita, itsessäni riittää huolehtimista.

      • Ei vanha

        ei ikä mitään ratkase,nuorena ajatteli toisin.30 vuotiaat oli vanhoja .Olen ite 58 nyt ei mielestäni oikeastaan
        vanhoja olekaan tai ehkä 100 vuotiaat.Terveys on paljon tårkeempää ja hyvä kunto, kuin ikä.
        Vielä Airasta sille käy vaikka minihame,Airan negatiivinen arvostelu on kateellisten panettelua.


    • beessi

      on meriharakat! Oranssi nokka ja punaiset jalat, voi herranjestas! Häiritsi pahasti silmää niiden mauttomuus jo nuorempana luodoilla ja saarilla, nyt niitä sipsuttelee jo kauppatorillakin. Kyllä olisi korkein aika ruveta jalostushommiin, menee torin visuaalinen ilme ihan pilalle näiden takia.

      • harakat oppiin

        Hih, niinhän se on, hih. Ottaisivatpa opikseen. (naarattaa :)))


      • beessi
        harakat oppiin kirjoitti:

        Hih, niinhän se on, hih. Ottaisivatpa opikseen. (naarattaa :)))

        Aivan toiseen järjestykseen laittaisin ne värit! Sadekesät ei ole kivoja muutenkaan, saati että joutuu pakosta katselemaan pliisusti sommiteltuja väriyhdistelmiä.
        Miks tän pitää näin tukalaa olla?


      • kikkelitkin
        beessi kirjoitti:

        Aivan toiseen järjestykseen laittaisin ne värit! Sadekesät ei ole kivoja muutenkaan, saati että joutuu pakosta katselemaan pliisusti sommiteltuja väriyhdistelmiä.
        Miks tän pitää näin tukalaa olla?

        Minun mielipiteelläni ei SAAAAA olla mitään merkitystä hamosen helmanpituuteen . Minusta
        naapurin sedän mulkunmitta on enenmmän merkityksellinen , sillä se tuntuu . Siinä on
        ero.


      • Kaitsuma
        kikkelitkin kirjoitti:

        Minun mielipiteelläni ei SAAAAA olla mitään merkitystä hamosen helmanpituuteen . Minusta
        naapurin sedän mulkunmitta on enenmmän merkityksellinen , sillä se tuntuu . Siinä on
        ero.

        Olen alle neli kymppinen mies ja minulla on useampi yli kuusikymppinen naisystävä.
        Pari pitää minaria mielellään sisätiloissa minulle, mutta muut pukeutuvat tavallisesti.

        Mielestäni saan lisäpotkua, kun näen sukkanauhaliivin vilahduksen. ..

        Vaatteista viis, kunhan mieli on vireä...


    • britti.bitti

      ja toinen jalka haudassa? Pitääkö ihmisen elää koko elämänsä, vain odottaen kuolemaa?

      Ihan sama minkä ikäinen, kun on sopusuhtainen, sen kun käyttää sortseja ja minihametta!

      • 18+9

        Shortsit on ihan jes, van kyllä se minihame naurattaa, oli nyt miten kuikelo hyvänsä.
        Harva yli 60v on , ja nauruksihan se laittaa. Tuskin kukaan täyspäinen niin tekeekään? Nuo julkimot on asia erikseen, jos haluavat naurattaa.
        Juttu on niin et arvokkuus ikääntymiseenkin, olla ylpeä vuosistaan asiallisella pukeutumisella, ja se ei todellakaan ole minihame. Kyllä sen oikeasti nainen tajuaa, trolli vetää ketjua. Tuli mieleeni mitä tällä haet?
        Miksi olisi muka vaikeaa myöntää olevansa mummoikäinen? Ei minusta lainkaan.
        60v ja yli on paljon mittarissa, turhaa on enää leikkiä neitokaista, sanoohan sen järki.
        Voisit antaa ketjun painuaunholaan, ei vedätyksesi meille kelpaa.


      • hunajaakin
        18+9 kirjoitti:

        Shortsit on ihan jes, van kyllä se minihame naurattaa, oli nyt miten kuikelo hyvänsä.
        Harva yli 60v on , ja nauruksihan se laittaa. Tuskin kukaan täyspäinen niin tekeekään? Nuo julkimot on asia erikseen, jos haluavat naurattaa.
        Juttu on niin et arvokkuus ikääntymiseenkin, olla ylpeä vuosistaan asiallisella pukeutumisella, ja se ei todellakaan ole minihame. Kyllä sen oikeasti nainen tajuaa, trolli vetää ketjua. Tuli mieleeni mitä tällä haet?
        Miksi olisi muka vaikeaa myöntää olevansa mummoikäinen? Ei minusta lainkaan.
        60v ja yli on paljon mittarissa, turhaa on enää leikkiä neitokaista, sanoohan sen järki.
        Voisit antaa ketjun painuaunholaan, ei vedätyksesi meille kelpaa.

        Minihamonen ja isot tissit avara kaula-aukko ,, siinä herkkua jota voimme vain kaipailla ,
        eihän Suomi muija rohkene , miksi ?


      • britti.bitti
        18+9 kirjoitti:

        Shortsit on ihan jes, van kyllä se minihame naurattaa, oli nyt miten kuikelo hyvänsä.
        Harva yli 60v on , ja nauruksihan se laittaa. Tuskin kukaan täyspäinen niin tekeekään? Nuo julkimot on asia erikseen, jos haluavat naurattaa.
        Juttu on niin et arvokkuus ikääntymiseenkin, olla ylpeä vuosistaan asiallisella pukeutumisella, ja se ei todellakaan ole minihame. Kyllä sen oikeasti nainen tajuaa, trolli vetää ketjua. Tuli mieleeni mitä tällä haet?
        Miksi olisi muka vaikeaa myöntää olevansa mummoikäinen? Ei minusta lainkaan.
        60v ja yli on paljon mittarissa, turhaa on enää leikkiä neitokaista, sanoohan sen järki.
        Voisit antaa ketjun painuaunholaan, ei vedätyksesi meille kelpaa.

        tuo oli ensimmäinen Minun kirjoitukseni tähän ketjuun. Toisekseen, tämän ikäisenä minulla saa olla ihan omat mielipiteeni asiasta, kuin asiasta. Sinulta niitä en ainakaan kysele.

        Kuvittelisi tähän ikään ehtineen pystyvän kirjoittamaan ilman pilkkaa toista kohtaan.

        Pidetäänkö huoli vain omista mielipiteistämme.


    • Timppe 564

      Pystyrypyt nenukan alla niin jopas käy ukkelit lämpöisinä.

      • osaamatonko

        Etkö voinut tehdä uutta aloitusta kun vedät vuodenvanhan ketjun uudestaan jo kuopattujen sivuilta?


      • kreisi ale
        osaamatonko kirjoitti:

        Etkö voinut tehdä uutta aloitusta kun vedät vuodenvanhan ketjun uudestaan jo kuopattujen sivuilta?

        Hatsa/Hunka olisi siitä heti ilmoittanut, että aloitus on jo tehty eli ihan ok, että veti vanhan kehiin.
        Hatsukan sormet säästyi.


      • beessi
        osaamatonko kirjoitti:

        Etkö voinut tehdä uutta aloitusta kun vedät vuodenvanhan ketjun uudestaan jo kuopattujen sivuilta?

        hersyvää huumoria, terävää oivallusta ja herttaisia sanoja sisältävä viesti olisikin ehdottomasti ollut oman aloituksen väärti.


      • kreisi ale
        kreisi ale kirjoitti:

        Hatsa/Hunka olisi siitä heti ilmoittanut, että aloitus on jo tehty eli ihan ok, että veti vanhan kehiin.
        Hatsukan sormet säästyi.

        ästtt..eikusta hunks ei hunka...jee...mun sormet vetreytyy, kun saan kirjoitusviheitäni korjailla.


      • Timppe 564
        osaamatonko kirjoitti:

        Etkö voinut tehdä uutta aloitusta kun vedät vuodenvanhan ketjun uudestaan jo kuopattujen sivuilta?

        Osaamaton pyytää saamatonta tekemään tarpeetonta eli uutta aloitusta,niinkö ?
        Olen vakuuttunut siitä,että tämä vanha aihealue vielä vetää kiinnostuvia
        ihmisiä puoleensa.

        Paras aloitus on se mihin on jäänyt muistojen jälki.


    • hyiiiiiiiiiiiii.....

      Vanha alotus ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, mutta kuitenki ei kuusikymppisille eikä vanhemmille sovi minihameet vaikka kuinka kaunis olisiki, on todella IRVOKASTA katsottavaa ..............

      • The Matti

        Mielipiteesi on minunkin mielipiteeni. Kamalan näköistä jos 60 vuotiaalla Irmalla on minihame päällä.
        Sama kun vanhempi mies pyöräilee sukkahousut jalassa. Inhoan molempia.


      • Miehetön nainen
        The Matti kirjoitti:

        Mielipiteesi on minunkin mielipiteeni. Kamalan näköistä jos 60 vuotiaalla Irmalla on minihame päällä.
        Sama kun vanhempi mies pyöräilee sukkahousut jalassa. Inhoan molempia.

        Ukkojen hiihtosukkahousut saavat minut oksentamaan. 60- vuotiaat 160cm ukot painaa kuntoradalla
        suu vaahdossa ja yrittävät leikkiä nuorta. On haltin pipo päässä ja 400 euron sukset jalassa.
        Hyii helvetti kun minua inhottaa.

        Tekis mieli lahjoittaa niille ylimielisille papoille laihian reipanit ja piirtää niihin tussilla sangat.


    • t.l.

      Itse en laittaisi minihametta täs iäss. Minun mielestäni mini sopii vain nuorille ja nuorille aikuisille.
      Mutta hän joka haluaa käyttää niin siitä vaan, mut kantsii kattoo ekaks peiliin :).

      • Korppis

        Käytän minihametta jatkuvasti. Siis sellaista polvien yläpuolelle jäävää. En ole aikoihin viihtynyt pitkiksissä nyt talviaikaan käytän hameen kanssa vahvempia kuviollisia sukkahousuja tai legginsejä ja liivihameita tai neuleita ja saappaita, olen pitkäsääri eikä kaulan runtut näy jaloissani kun vielä peitän kaulan isoilla kaulahuiveilla.

        Katson peiliin ennen ja jälkeen ; )))


      • .
        Korppis kirjoitti:

        Käytän minihametta jatkuvasti. Siis sellaista polvien yläpuolelle jäävää. En ole aikoihin viihtynyt pitkiksissä nyt talviaikaan käytän hameen kanssa vahvempia kuviollisia sukkahousuja tai legginsejä ja liivihameita tai neuleita ja saappaita, olen pitkäsääri eikä kaulan runtut näy jaloissani kun vielä peitän kaulan isoilla kaulahuiveilla.

        Katson peiliin ennen ja jälkeen ; )))

        Polvipituinen hama ei olekkaan minihame, minihame on juri vesirajaan asti ulottuva.


      • t.l.
        Korppis kirjoitti:

        Käytän minihametta jatkuvasti. Siis sellaista polvien yläpuolelle jäävää. En ole aikoihin viihtynyt pitkiksissä nyt talviaikaan käytän hameen kanssa vahvempia kuviollisia sukkahousuja tai legginsejä ja liivihameita tai neuleita ja saappaita, olen pitkäsääri eikä kaulan runtut näy jaloissani kun vielä peitän kaulan isoilla kaulahuiveilla.

        Katson peiliin ennen ja jälkeen ; )))

        Heh :)) Pitää tunnustaa sen verran, että kotona ittekin pidän sellaista kellohelmaista tunikan tapaista mekkona vahvojen sukkisten kanssa. Muualle mennessä laitan farkut tai jotakin muuta lisäksi. Mut kotona voi olla ihan ittensä kanssa ja tottahan sitä peiliin kurkkii ja ihailee itteään - tota noin - kilojensakin kanssa :)))


      • t.l. kirjoitti:

        Heh :)) Pitää tunnustaa sen verran, että kotona ittekin pidän sellaista kellohelmaista tunikan tapaista mekkona vahvojen sukkisten kanssa. Muualle mennessä laitan farkut tai jotakin muuta lisäksi. Mut kotona voi olla ihan ittensä kanssa ja tottahan sitä peiliin kurkkii ja ihailee itteään - tota noin - kilojensakin kanssa :)))

        Juuri näin sellaiset vetimet päälle joissa itse viihtyy muista viis. Lähden nyt oikean polven MRI-tutkimukseen. Ihan kaunis polvi ulospäin ; ) kestää polvenyläpuolelle jäävät hamoset, mutta polven sisällä hiukka häikkää. Olen aloittanut Glucosamin syönnin ja kivut ovat vähentyneet huomattavasti ja pystyn jopa normaaliin kävelyyn, mutta täytyy kuitenkin selvittää mistä polvikipuni alkoi ja mikä siellä kiikastaa.

        Kun polvi on täysin kunnossa alkaa sauvakävely ja pitäisi pudottaa joku viitisen kiloa. Ei niin pakko, mutta kevät tulee ja vaatteet vähenee; )


    • Tina rules
    • just joo

      Tyylikkäät naiset erottuvat aina yli 60 vuotiaista minihameissa liikkuvista.
      Miehet katsovat perään minihameisia ja nauravat likaisesti.

      • yhtä hauskaa

        naiset nauraa kun mie kulkee päälle kuuskymppisenä,tiukoissa farkuissa ja hiukset liian tummiksi värjättynä.


    • Säkkipillinsoittaja

      Tykkään jos nainen on pitkäsäärinen.

      • Lihava lyhyt ruma

        Arstila,,Lingren,Lauri,Koivuniemi. Siinä muutama nimi joille minnari sopii.


      • 18

        Minulla on pitkät sääret ja pattipolvet, en koskaan ole pitänyt minihametta.
        Nyt kun olen lihonut pattipolvet pitkissä sellusäärissä ovat vielä kamalamman näköiset.
        revi siitä, pitkäsääri.


      • lyhyt ja siro
        Lihava lyhyt ruma kirjoitti:

        Arstila,,Lingren,Lauri,Koivuniemi. Siinä muutama nimi joille minnari sopii.

        En käytä minihametta, mutta hameen pituus polven alapuolelle ei minulle sovi. Siksi käytän pääasiassa pitkiksiä ja joskus (varsinkin kotona) leggins & tunika yhdistelmää. Kyllähän jokaisen pitäisi saada pukeutua halutessaan oman vartalotyypin mukaisesti.


      • Kunnes löydän sun...
        lyhyt ja siro kirjoitti:

        En käytä minihametta, mutta hameen pituus polven alapuolelle ei minulle sovi. Siksi käytän pääasiassa pitkiksiä ja joskus (varsinkin kotona) leggins & tunika yhdistelmää. Kyllähän jokaisen pitäisi saada pukeutua halutessaan oman vartalotyypin mukaisesti.

        10-vuotta.


      • Visukinttu_5
        Lihava lyhyt ruma kirjoitti:

        Arstila,,Lingren,Lauri,Koivuniemi. Siinä muutama nimi joille minnari sopii.

        vielä Jukka Rasilan esittämän hahmon
        Pilvi Pouta :D


    • voi raukkoja....

      Miksi tämä jo kuopattu kirjoitus on nostettu takaisin, onhan uusi avattuna sivuilla?
      Kateellinen aloittajako lie asialla?

      Tehkää uusia, antakaa vanhojen ketjujen jäädä sinne mihin ne kuuluu!
      Pyydän påoistamaan.

      • tarpeettomana ja alentavana.
        Nimim. Kaunisjalkainen
        :)
        H.


      • Iso nainen.
        hunksz kirjoitti:

        tarpeettomana ja alentavana.
        Nimim. Kaunisjalkainen
        :)
        H.

        Olen samaa mieltä kanssasi.


      • Iso nainen. kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi.

        kommentteja että saadan pidettyä tämä ykkösaiheena?
        H.


    • Visukinttu_5

      Takaapäin saattaa olla vielä hyvinkin hyvännäköinen mutta
      sitten kun siihen näkyyn yhdistyy kurttuinen naama
      joka muistuttaa petolinnun peräpäätä,
      niin... ei hyvältä enää näytä :D

      • bessie*

        lainkaan tullut ajatelleeksi, vaikka yleensä pyrin ottamaan kanssakulkijat huomioon.

        Kuinkahan monelle ohitseni kulkevalle olen aiheuttanut...niin, aiheuttanut mitä...pettymyksen? Vaikka en minihametta käytäkään.
        Pitäisiköhän heti tänään mennä hankkimaan vekkihame ja klubitakki tai suorat villakangashousut ja vaikkapa puoliturkki ja pari sopivaa hattua.


    • sätkäpiiri

      olivat omat pattipolvet suunnaton järkytys.

      • saimaanperä

        ei varmaankaan omistanut peiliä, tai ei ehtinyt katsoa kun "vientiä" oli. Niin käy usein, maalaistytöille varsinkin. Tai kävi ennen. Minulla on aina olleet sympatiat Lyylin puolella. Ymmärsin että lauluntekijällä samoin. Miehet on pa*koja jos sopiva kohde löytyy - ja vielä 60-luvulla heitä oli pilvin pimein.

        Jotain on opittu. Tai sitten ei. Taitaa meitä vieläkin olla joka junaan, kun palstaa lukee.


    • Tilja K

      Esimerkiksi räiskyvälle Aira Samulinille. Hänkin on 60 plus, jopa 70 plus ja 80 plus. Onnea ja menestystä Airalle.

    • sverige....

      Bugg kaikessa se on Suomi.... järkeä ei tarvita vain kädet ja jalat kuin apinalla...

      • xyz eiku nolla

        Mitä tulinkaan sanoneeksi just äsken viereisellä palstalla? Apina itse asialla.


      • kysymys-.,-.,-.
        xyz eiku nolla kirjoitti:

        Mitä tulinkaan sanoneeksi just äsken viereisellä palstalla? Apina itse asialla.

        Mikä oli ikä, tai aivot?


    • Pauli_es

      Naapurin rouva, vaikka on yli 55 vuotias käyttää vielä lyhyttä hametta.

      • ei onaa****

        Mitä sitten? Ei siinä ikärajaa ole. Eikö tämä ole jo kaluttu aihe?


    • yohuuhkaja

      Noooo, Vielä virtaa -sarjassa on yksi näkemys. Se nousee aina mieleen kun noita näkee...

      • Pirre*

        Just niin..:)


    • pei-li

      Kukin pukeutukoon, kuin tykkää ja peili kertoo.

      • meeriamanda

        Ja jos rohkeutta piisaa, viis peileistä :))


    • Eihän sinun tarvitse minihametta käyttää vaikka muut käyttäsivätkin.Hyvänen aika sentään.
      Mutta koska kenenkään pukeutuminen ei muille kuulu, pitäytyisin arvostelusta itsekin.
      Elä ja anna elää, olisi elämässä se viisain neuvo.
      Jokainen näyttää siltä miltä haluaa.
      Joskus kieltämättä sitä ihmettelee, onko aina pakko pitäytyä-vanhanaikaisessa-maussa.
      Miksi se maku vaatetuksen suhteen ei voisi muuttua, niinkuin maailma ympärilläkin muuttuu ?

    • Suutturi

      Rehellinen, kaunistelematon mielipiteeni: Aloituksen kirjoittaja antaa teksillään vaikutelman, että hän olisi ahdasmielinen, kaavoihin kangistunut, omahyväinen, pienisieluinen, typerä ihminen, joka tarkastelee maailmaan pienestä aidanraosta, takertuu yhteen pikkuseikkaan ja haluaisi muiden ihmisten elävän omien normiensa mukaan ja hakee hyväksyntää omalle typeryydelleen.

    • A Drive

      " Suutturi "

      Olet väärässä. Minä olen antelias,reilu, rehellinen,ystävällinen,älykäs,ajattelevainen,tarkka,ahkera,joustava,ymmärtäväinen,lapsirakas,kohtelias, tanssiva,sinisilmäinen mies , joka ei pidä siitä,että vanhat naiset flirttailevat tanssipaikoilla minihameissa. Ehdoton yläikäraja on 55 vuotta.
      Sen jälkeen on aika pukeutua asiaan kuuluviin asusteihin ja unhohtaa ne suosimasi Seppälät ja H&M:t.
      Mielikuvissani olet ylilihava tankki, joka haikailee nuoruuden perään.

      " Poika oli torvi, maksoi viulut ja sai harpun " sopii sinulle hyvän yön toivotukseksi.

      • narskuttaa:)

        Kyllähän sopusuhtainen 6-kymppinen nainen on edustavampi minihameessa, kuin parikymppinen Siideri-Siru höllyvine vyötäisineen.

        Meinaatkos, että 55 naisten pitää pukeutua käytettyyn pussilakanaan?

        ;)

        Miehiä kehoittaisin ostamaan housuja, jotka yltävät vyötärölle, eivät asentaudu munankannattimiin, alle mahan.
        Hieman kumartuen avautuu avara maisema persposkiin.


      • Suutturi

        Todistit aloituskirjoitelmasi antaman vaikutelman todeksi. Edellisestä arviostani puuttui mielikuvituksen rajoittuminen omiin ennakkoluuloisiin mielikuviin ja arvailuihin.


    • 49-v nainen

      Pukeudun useasti minihameeseen, mustiinSukkahousuihin, kireään paitaan, korkeisiinKorkoihin. Olen 49v ex-rouva. Miehille ja naisille silmänruokaa.
      Eräs leskimies haluaa minut pukeutuneena näin kotiinsa.
      Eräs rouva sisäkökseen.
      eräs nuorimies autoajelulle.
      sukkanauhaLiivi&sukilla

    • minimummo

      minihame vielä sopii, mutta ei tiukat farkut...

      • Ja käytän myös

        Jos sääret ja peppu ovat hyvässä kunnossa, niin molemmat sopivat.


    • korppis*

      Minihame? Siis polvien yläpuolelle jäävä hameko? Vai pyllyn peittävä roiskeläppä? Sellaisia käytimme kuuskytluvulla.

      Itse käytän aina polvien yläpuolelle jäävää hametta. Käytän ylipäänsä hameita pitkät housut eivät enää kiehdo minua kuin urheiluasuna.

      Ehkäpä nimi minihame ja legginsit antavat kuvan, että ne on suunniteltu nuorille. Ei todellakaan myös me vanhemmat naiset voimme käyttää lyhyttä hametta sikäli sääret antavat siihen mahdollisyyden.

      Pienille lapsille suunnitellaan aikuisten vaatteita, miksi ei mummi voisi viedä minihameessa minihameista lapsenlastaan tarhaan? Voi, voi ; )

    • Mini & maskara

      Rehellinen, kaunistelematon mielipiteeni: sinä olet ahdasmielinen.

    • "reetta"

      Asiaa.ei ole vanhemman naisen asuste.Miksi hakee nuoruuttaan..Ja kaiken lsäksi jos ei roppa salli sitä..

      • Sallii erittäin ...

        Vaan entä jos "roppa" sallii? Mini, niin kuin kaikki muukin vaatetus, on maku-, mieltymys-, näkemys-, kokemus-, taju-, suhtautumis- ja asennoitumisjuttu aivan niin kuin kaikki muutkin maailman ja elämän asiat.

        Hyvin harva hakee minillä(kään) nuoruutta, mutta kateus, jämähtäminen, kulahtaminen, ahdas maailmankatsomus ja ties mikä vinksahtanut asennoituminen estää hyväksymästä toisen miniä tai muuta erilaisuutta.


    • Ei mikään estä minihameen käyttöä. Kesäisin varsinkin paljastan kauniit sääreni..

    • Vai munat

      Ihailen säkkipillisoittajamiehiä. Onkohan niillä mitään hameenalla ?

      • kokkeliskotkot

        Kaipa niillä tosiaan on ainakin ne munat, jos miehiä ovat?
        Mitäpä siellä muuta tarviikaan olla?
        Kanat?


    • Lissää täytettä

      Kun alku on jo noin johdatteleva, oikea vastaus on siis yletön paheksuminen. Noh, jos nainen on melkein rotkon reunalla yli kuusikymppisenä, hän ei tietenkään samalla perusteella voisi käyttää uimapukua, hihattomia puseroita tai shortseja bikineistä puhumattakaan. Ainoa oikea vaate olisi siis musliminaisten käyttämä kaapu, mieluummin kai sen pään peittävän hunnun kanssa silmikoineen. Ettäs on ruoja pois silmistä häiritsemästä.

      Vaatturi näkee siis naiset yksinomaan seksiobjekteina, ei ihmisinä. Sattuipa ikävästi,että hänetkin on maailmaan saattanut nainen. Jos synnyttäjänsä on elossa, hänkin on yli kuusikymppinen. Tjaah, yleensä yrittäjät ajattelevat asioita bisneksen kannnalta. Vaatturi on heistä siis poikkeus.

      Koska vaatturi ei ole asiaa vielä huomannut, selvennän, että Suomessa naiset ja etenkin iäkkäät mummelit ovat varsin huomattava kuluttajaryhmä. He tuhlaavat rahaa vaatturillekin joko miehensä, poikansa, lastenlastensa, vävyjensä jne. taustavaikuttajina tai peräti pukimien maksajina. Ei siis sovi sylkeä kättä, joka leivän ojentaa (ja kehtoakin keinuttaa joskus) .

      Mailmassa on monia ärsyttäviä asioita, jos niiden antaa ärsyttää ja kärttää muiltakin, että eiks ookin kamalaa, onhan? Jos naisen sääret ovat kauniit ja muutenkin ulkomuotoon sopii,miksi hän ei voisi käyttää lyhyttä hametta? Otetaanpa vaikka esimerkiksi Aira Samulin tai Kirsti Paakkanen, molemmilla on kauniit sääret, miksi he eivät niitä saisi näyttää, jos haluavat? En ole yhtäkään iäkästä naista niin lyhythameisena nähnyt, että oksentaa olisi pitänyt tai paheksuakaan sen puoleen..

      Rasismia ovat juuri tällaiset rajoitukset,että tietynikäisenä pitäisi olla silleen ja tälleen. Ihmisillä - niin naisilla kuin miehillä - pettää paljon muutakin kuin tyylitaju aika ajoin, joten syyllisiä tyylirikkoihin ja mauttomuuksiin olemme kaikki niin kauan kuin olemme elossa. Yksi sanoo mitä tahansa milloinkin, toinen koikkaroi umpihumalassa aina silloin kun ei pitäisi, kolmas arvostelee kaikkea ja kaikkia jne. Jos jollakin mummelilla on lyhyt hame, se ei ole elämää kaatava asia eikä siinä silmät mene rikki.

      Aikuisten oikeesti: onko tämä tosiaan teille tärkeä asia tai minkään väärti? Eikö meillä ole tärkeämpää mietittävää? Onko teidän taloudessanne pierupussi? Jos on, tähän aiheeseen sopisi kunnon törähdys.

      • Twelve points

        Ihana juttu. Siul on sana ja ajatus hallussa.


    • näin meillä,,

      Jos 60 nainen kaunis, hoikka, jalat hoikat ja kauniit, nainen voi käyttää minihametta, jos muutenki pukeutuu tyylikkästi minihameseen sopivalla tavalla
      itse en voisi pukeutua minihameseen, olen tyypillinen kuusikymppinen tantta,
      asiallisen siististi voi 60 kyllä pukeutua.

    • 1945

      Kaikki käy mikä itseä miellyttää ja missä viihtyy. Kauneus on katsojan silmissä.

    • nimim.e

      En voinut käyttää minihametta edes nuorempana. Itsekritiikki esti, sääret ovat aika tukevat vaikka olenkin hoikka.
      Eip ole tahtia haitannut.

    • kutturuinen

      älä sinä käytä,,,me muut tyylikkäät 60 70 käytetään mitä halutaan...ajat ovat muuttuneet oletko huomannut ????

    • Harvoin olen pitänyt hametta nuorempanakaan puoleen reiteen.....saatikka että nyt ryppyisena laittaisin minihameen päälleni......

    • kutturuinen

      miniksi hame kai mielletään jos helma on polven yläpuolella vaikka sentin ?

      • Kuusikymmentä luvulla minihameen tullessa muotiin.....määritelmä oli et` n. 20 cm. polven yläpuolella. Paljon lyhyempiäkin versioita näki/näkee tänäkin päivänä....onneksi vain erittäin nuorilla naisilla.

        Niinniin....itsekin käytän enimmäkseen nykyään polvet peittäviä mekkoja/hameita.....paitsi liikunnassa shortseja tai urheiluhameita lenkkitossuineen.....

        Senhän tietysti jokainen voi mieltää mikä on minihame.


      • Anonyymi
        sishill kirjoitti:

        Kuusikymmentä luvulla minihameen tullessa muotiin.....määritelmä oli et` n. 20 cm. polven yläpuolella. Paljon lyhyempiäkin versioita näki/näkee tänäkin päivänä....onneksi vain erittäin nuorilla naisilla.

        Niinniin....itsekin käytän enimmäkseen nykyään polvet peittäviä mekkoja/hameita.....paitsi liikunnassa shortseja tai urheiluhameita lenkkitossuineen.....

        Senhän tietysti jokainen voi mieltää mikä on minihame.

        Ei se ikää katso,vielä jokin aika sitten pukeuti Aira Samulinkin korkokenkiin ja hameeseen,tyyli on se joka ratkaisee ja itsetunto että on sinut itsensä kanssa,ei vaatteet huonoa naistatee.
        Ei jokainen hameeseen pukeutuva Venäläiennkään nainen ole mikään maksullinen vaikka moni niin luuleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ikää katso,vielä jokin aika sitten pukeuti Aira Samulinkin korkokenkiin ja hameeseen,tyyli on se joka ratkaisee ja itsetunto että on sinut itsensä kanssa,ei vaatteet huonoa naistatee.
        Ei jokainen hameeseen pukeutuva Venäläiennkään nainen ole mikään maksullinen vaikka moni niin luuleekin.

        "Rautarouva" Aila Samulin on aivan manio persoona ja tyylivalintansa ovat sopineet hänelle oikein hyvin.


    • Anonyymi

      EI todellakaan sovi vanhalle minihameet, pyh,

    • Anonyymi

      En jaksanut kahlata koko ketjua, eli saattaa tulla toistoa.

      Kaikki riippuu henkilön persoonasta, kokonaisuudesta ja osin tietty kehostaankin, sekä tietty siitä ministä, sillä niitä minejäkin on niin monen tyylisiä ja monen lyhyisiäkin.

      Oleellista on myös se millaiseen asukokonaisuuteen se mini on kimpattu ja miten luontevasti sitä kantaa. Kokonaisuus voi olla maukas, tyylikä ja kiva, mutta väärillä valinnoilla voi myös luoda hieman halvan vaikutelman.

      Vain yksi esimerkki, ehkä enempi ei-hellekeliin. "Toimistovirkailijan" klassisen tyylikäs jakkupuku jossa hieman lyhyt hame, on tyylikäs ja ajaton, mutta ei toki ranta-asu ;-)

      Ps. Naisen iästä riippumaton yksi tyylillinen perussääntö.

      Mikäli valitsee "antavan" kaula-aukon, niin pidempi helma ja jos lyhyt helma / mini, niin peittävämpi ja hillitympi yläosa, muutoin syntyy vähemmän elegantin halvahko yleislooki.

      • Anonyymi

        sitä vaan ei viitti "klassisesti" ruveta pukeutuun, "yhtä kauppareissua" varten, -ainoastaan jokin kulttuuri/viihdetapahtuma, tms. eläkeläisellä ne "menot" enempikin arkiasiat, siis se kaupassakäynti . . . ja luonnossa enempikin, ja/tai mahdollisesti koiran kanssa ulkoilu, niin ei se tyylihame oikein "istu" kuvioon . . .


    • Anonyymi

      Männä viikolla näin kuuskymppisen minihameessa. Kyllä se menetteli hänellä. Rimaa hipoen.

    • Anonyymi

      Tiedän montaki naista jotka kuuskymppisinä ovat hoikkia nuorekkaita
      näyttävät korkeentaan viisikymppisiltä kaunottarilta,
      heille kyllä sopii myös minihame oikein hyvin,

      minihame sopii yleensä hoikille kaunottarille, oli kikä sitten mikä tahansa,

      tukevalle tai normaalivartaloiselle ei minihame oikein näytä hyvältä oli sitten vaikka nuoremmastaki ihmisestä kysymys,

    • Anonyymi

      Eipä sitä kylillä tule kuljettua minimekossa, mutta hellepäivinä omassa pihassa kylläkin, ja tietysti myös mökillä. Pieni ohuesta hengittävästä kankaasta oleva kellomainen mekkonen on mun suosikki, eikä mekon lisäksi muuta kun kevyet kengät.

      • Anonyymi

        No ehkä kannattas muutakin päälle pukea


    • Anonyymi

      Tyylikäs nainen minkä ikäinen tahansa valitsee yleensä hameen, jonka helma on vähän yli polven. Hyvän näköisiä sääriä voi vilautella tyylikkäästi vaikka sitten valitsemalla hameen, jossa on halkio. Joillakin yli 60-70 vuotiaille naisillakin on vielä todella timmi kroppa ja erityisen hyvän näköiset sääret. Hyväsäärisille yli 60-vuotiaille naisille istuu hyvin myös hyvin kapealahkeiset farkut tai muut housut. Jos yli 50 v. haluaa pukeutua minihameeseen on oltava hyvin tarkka sukkien ja kenkien suhteen ettei näytä vallan koomilliselta,. Aira Samulin on henkilö joka on osannut minkä ikäisenä tahansa näyttää tyylikkäältä myös minihameessa.

    • Anonyymi

      Ei kai ikä voi määrätä miten ihminen haluaa pukeutua , annetaan jokaisen vaan pukeutua kuten haluaavat. Jos 60 haluaa pitää minihameita niin ei ole minulta pois, monelle se sopii ihan kivasti ,
      Miksi eräät mummelit yrittävät aina laittaa ikäsääntöjä toisten pukeutumiselle , se on sitä määräämis halua yrittää ohjata ihmisiä sellaiseksi kun itse on siis hyvin rajoitettu kaikissa mielipiteissä. Annetaan naistenkin olla naisia niin kauan kun se heitä miellyttää eikä vedota mihinkään mummo ikään , miksi naisten pitäisi kulkea vaatteissa joissa ei viihdy, vaan siksi että on saavuttanut jonkun iän. Eikö naisten pitäisi tukea toisiaan eikä arvostella niin kovasti .
      Minulla on tuttu pariskunta ivan 80 vuotiaita, hyvin sopii sille naiselle nahka asu kun kesäisin ajelevat moottoripyörällä , ja kun ovat jossain juhlissa niin tämä nainen on aina pukeutunut hyvin ———— ja muodin mukaisesti ilman toisten asettamia ikärajoja . Siksi ehkä on pysynyt teveenäkin kun ei ole mitenkään alistunut ikärasismiin , vaan on ainoastaan oma itsensä . Joten jätetään kaikki arvostelu ihmisten henkilökohtaisista valinnoista elämässä . Kukin tyylillään .

      • Anonyymi

        Ja parastahan on se etä ois tukevammat reidetkin niin olisw kunnon alusta naida,ei mitään tikkujavoi painaa nehän katkee,pari tukeva muijaa kun ollu niin saanu kunnon kyyditkin,on saanu rynkyttää niin paljon kun voi eikä tule naiselle paniikkia!


    • Anonyymi

      Miten ollaan rotkon reunalla ?
      Rehellisesti vastaan että jokainen saa minun puolestani pukeutua miten kullekkin sopii. Hameen pituus ei merkitse mitää , mutta että ihminen saa olla se mikä on , merkitsee paljon.
      Se että hameen kantaja voi hyvin omien valintojensa kanssa on pääasia .
      Jos ihmiset alkavat iän mukaan laittamaan leimoja toisille niin se ei ole koskaan oikein. On naisia jotka ovat huomauttelemassa jos iäkkäällä on liian pitkät hiukset, tai kengät jotka ei jonkun mielestä sovi ikään . Joten missään kaupassa en ole nähnyt kokolapun vieressä mainittavan minkä ikäisille mikäkin vaate on tarkoitettu joten minä pidän siitä että jokainen saa pukeutua omalla tavallaan .

    • Anonyymi

      Minä olen lähempänä 7- kuin 6-kymmentä ja käytän yhä edelleen suht lyhyitä hameita. Minulla on hoikat ja kaunismuotoiset sääret ja tykkään olla hameessa tai mekossa.

      Minulla on myös pitkät hiukset. VIime kerralla kampaajalla käydessäni, pyysin kampaajaan leikkaamaan hiuksia lyhyemmäksi mutta hän totesi, ettei raski leikata paksua kiharaa hiustani vaan minun pitäisi pyytää jotakuta toista leikkaamaan. Olemme vanhoja tuttuja ja hän on ollut kampaajani vuosikymmeniä, joten uskalti näin asiakkaalleen sanoa. En sitten leikannut vaan pidän tämän pitkähkön tukkani.

      Näytän varmasti ikäiseltäni ja se on ihan ookoo koska en mitenkään ihannoi nuoruutta tai nuoremmalta näyttämistä, miksi edes pitäisi näyttää nuoremmalta? Mieleltään voi olla nuorekas ja myönteinen, se jos mikä pitää virkeänä ja vahvistaa tervettä itsetuntoa.

    • Anonyymi

      Minihameinen ei ole "rotkon reunalla", mutta aloittaja kuuluu olevan. Hah.

    • Anonyymi

      Vielä eläkepäivillä, näin leskimiehenä, löytämäni kumppani on vartaloltaan täydellinen ja pukeutuu hyvin tyylitajuisesti. Hän on kauniimpi kuin useimmat ikäisistään, seksikäskin. Kevyessä kesämekossa todella ihailtavan kaunis, silti minihameessa en haluaisi hänen olevan, eikä onneksi hän itsekään.

    • Anonyymi

      Eipä tuo ole sen kummempaa kuin katella yli 80v mummoa jolla kesällä shortsit ja hihaton paita . Näitäkin kesällä näkyi lenkillä

    • Anonyymi

      Iällä ei väliä kunhan kroppa kestää sen.

    • Anonyymi

      Aloittaja haiskahtaa virtsaisilta pöksyiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe