Miksei Suomessa tehdä enää yhtäkään tv-sarjaa, jota viitsisi katsoa kymmentä minuuttia pidempään?
Kun näin Parasta aikaa - trailerin, ajattelin, että siinäpä lupaavan näköinen sarja ja vielä hyvät näyttelijät! Mutta paskanmarjat. Koko ohjelma oli taas täynnänsä noita lapsiperhekliseitä, kun äiti yrittää olla niin hyvä ja isä sparraa, että juu ootsä maailman paras äiti. Lapset käyttäytyy huonosti ja nuorin laukoo näsäviisaita kommenttejaan ja sitten äiti taas märisee, että vitsi kun mä oon huono. Leikkaukset oli töksähtäviä ja vaihtuivat liian tiheästi. Eikä ensimmäisessä jaksossa ollut ainakaan mitään selkeää juonikaaviota, joka olisi jäänyt kutkuttavasti kesken, että sarjaa olisi taas seurattava ensi viikolla. Samainen käsikirjoittaja tällä sarjalla kuin sillä helkkarin Pihalla-leffalla.
Pitänee hommata kaapeli......
Parasta aikaa
19
2075
Vastaukset
- sydämen asialla
No juuri siksi tv:stä lähetetään koko ajan joko uusintoja tai ihan jotain typeriä sarjoja että ihmiset hommaisivat noita maksukanavia! Minä en piittaa, ihan sama vaikka tulisi pelkkää uusintaa..en aio ottaa mitään maksukanavia,koska ei niiltäkään tule kuin uusintaa uusinnan perään ja samoja ohjelmia/elokuvia erikanavilta tunninvälein..tai jos esim. elokuva tulee canal :lta niin se tulee samana päivänä joltain muultakin (esim.TV1000:lta) kanavalta..tai sitten seuraavana päivänä.Ja viikon päästä se tulee taas Canal :lta !
Eli ihan sama mitkä kanavat sinulla näkyy..p***aa sieltä kummiskin vain tulee.Minulla on yksi ainut sarja mitä seuraan, ja sekin tulee vain kerran viikossa..Sydämen asialla. - ..........
Itse en tarkoituksella enää katso ensimmäistäkään suomalaista tv-sarjaa tai edes elokuvia, koska ne ovat ärsyttäviä, ylinäyteltyjä, huonosti näyteltyjä, kornisti kirjoitettuja, huonosti kuvattuja ja leikattuja, käsikirjoitukset ovat surkeita, ja aina on sitä masentavaa angstia ja tyhjään tuijottelua ja elämäänkin suurempaa draamaa...ja yleensä turkkamaista kuolaamista ja tosiaan sitä minuttikaupalla toljottelua.
Komediat taas ovat kuin vähä-älyisille tehtyjä, ei naurata ei.
Kyllä ne ulkomaiset kaupallisemmat ohjelmat on viihdyttävämpiä, ja niistä saa oikeita elämyksiä :) vaikken kaapelia ajatellut ostaakaan. Aloin katsoa sarjaa vain Tiina Lymin takia, sillä kaikki hänen tekemänsä on yleensä laadukasta. Mutta taisi mullakin jäädä Lymistä huolimatta tuon sarjan seuraaminen yhteen jaksoon.
- kari-iiro
Nauratti kun luin näitä kommentteja. Miksi ihmiset kiivastuvat sellaisesta, joka ei ole heille tarkoitettu? Miksi kritisoida perhe-elämästä kertovaa draamaa jos ei sellaista halua nähdä? Ja eniten nauratti nimettömän kommentti, jossa syyllistettiin suomalaisia ohjelmia ainaisesta synkistelystä, tuijottelusta ja turkkamaisesta kuolaamisesta. Olenko minä nyt ainoa, jonka mielestä kyseisessä Parasta aikaa-sarjassa ei ollut jälkeäkään noista elementeistä? Olen Hesarin kriitikon kanssa samaa mieltä siitä, että kerrankin suomalaisen sarja oli niin hyvin tehty, ettei sen kerrontaa edes kiinnittänyt huomiota. Odotan innolla jatkoa!
- tyyneliini
kari-iiro kirjoitti:
Nauratti kun luin näitä kommentteja. Miksi ihmiset kiivastuvat sellaisesta, joka ei ole heille tarkoitettu? Miksi kritisoida perhe-elämästä kertovaa draamaa jos ei sellaista halua nähdä? Ja eniten nauratti nimettömän kommentti, jossa syyllistettiin suomalaisia ohjelmia ainaisesta synkistelystä, tuijottelusta ja turkkamaisesta kuolaamisesta. Olenko minä nyt ainoa, jonka mielestä kyseisessä Parasta aikaa-sarjassa ei ollut jälkeäkään noista elementeistä? Olen Hesarin kriitikon kanssa samaa mieltä siitä, että kerrankin suomalaisen sarja oli niin hyvin tehty, ettei sen kerrontaa edes kiinnittänyt huomiota. Odotan innolla jatkoa!
Eipä paljon muuta voi sanoa. Hyvät näytelijät, kivoja tarinoita. Elämänmakuista.
- palloaasi
tyyneliini kirjoitti:
Eipä paljon muuta voi sanoa. Hyvät näytelijät, kivoja tarinoita. Elämänmakuista.
Kerrankin Suomessa esitetään televisiosarjaa, joka sopii kaiken ikäsille ja arkipäivän asioita käsitellään realistisesti, mutta hauskalla tavalla ! Näytelijät ovat hyviä ja sarjan visuaalinen toteutus on todella hienoa katseltavaa. Huumorintajuisille ihmisille hyvin palkitseva kotimainen sarja. Yle olisi voinut mainostaa sarjaa hieman enemmän, että loputkin Parasta aikaa -henkiset olisivat löytääneet kakkoselle. Nyt on perheille muutakin kotimaista draamaa kuin iänikuinen salkkarit, jonka Parasta aikaa voittaa mennen tullen. Ja niin, en ymmärrä ihmisiä jotka tulevat tänne valittamaan siitä kuinka suomalaiset sarjat ovat muka niin kliseisiä ja teennäisiä ja surumielisiä... Kukaan ei pakota teitä katsomaan, hankkikaa kaapelinne ja katsokaa mitä lystäätte. Se on teidän mielipiteenne, ja toisilla on omansa.
- daamsaam
palloaasi kirjoitti:
Kerrankin Suomessa esitetään televisiosarjaa, joka sopii kaiken ikäsille ja arkipäivän asioita käsitellään realistisesti, mutta hauskalla tavalla ! Näytelijät ovat hyviä ja sarjan visuaalinen toteutus on todella hienoa katseltavaa. Huumorintajuisille ihmisille hyvin palkitseva kotimainen sarja. Yle olisi voinut mainostaa sarjaa hieman enemmän, että loputkin Parasta aikaa -henkiset olisivat löytääneet kakkoselle. Nyt on perheille muutakin kotimaista draamaa kuin iänikuinen salkkarit, jonka Parasta aikaa voittaa mennen tullen. Ja niin, en ymmärrä ihmisiä jotka tulevat tänne valittamaan siitä kuinka suomalaiset sarjat ovat muka niin kliseisiä ja teennäisiä ja surumielisiä... Kukaan ei pakota teitä katsomaan, hankkikaa kaapelinne ja katsokaa mitä lystäätte. Se on teidän mielipiteenne, ja toisilla on omansa.
- Jouhea jouhi
Jos ei olisi Ylen kanavia, suomalaisia sarjoja/elokuvia & ajankohtaisohjelmia, niin tv olisi lentänyt jo aikapäivää sitten pihalle. Erikoismaininnan ansaitsee FST5:n esittämät hyvät pohjoismaiset elokuvat.
Muualta tulee amerikkalaista roskaa tuutin täydeltä, hyvänä esimerkkinä FlashForward, josta en ole nähnyt muuta kuin mainokset ja ne vakuuttivat siitä etten todellakaan aio sarjaa seurata. Kyllästytti monen viikon mainospommitus. Entä nämä rikostutkija-sarjat...voi taivas...liioitellun kauniit/komeat/raamikkaat/karismaattiset tutkijat juoksevat tukka hulmuten rikospaikalle keräämään todisteita. Tuolla tyylillä ei löydy muuta kuin itse tutkijoiden hiuksia ja sylkipisaroita heidän jaaritellessa suu vaahdossa jonninjoutavuuksiaan :D Jne jne. voisin jatkaa tätä tuntikausia, mutta jaksa tuhlata paukkuja moiseen.
Ai niin, se pitää vielä sanoa noista kaapelikanavista; ennen joulua oli joku Soneran kampanja jonka vuoksi meilläkin näkyi toista sataa tv-kanavaa. Ja sekin ihme koettiin että moisesta kanavamäärästä huolimatta oli tilanteita, jolloin tv:stä ei tullut mitään järkevää & kiinnostavaa. Onneksi kaukosäätimessä on se sulkunappi, niin ei tarvinut enempää valittaa.- Josefiina S
Joo katselin tossa, sellasta Parasta Aikaa sarjaa, on todella hyvä, Eki on siinä vähän tossunalla ja niin pitääkin, hyvät näyttelijät ja noi nuoret näyttelijät on kyllä TV maailman tulevaisuus, Iira on todella värikäs persoona vaikka vähän ilkeä. Oon kuullut että tyttö on joku tango laulaja et osaa myös laulaa, olihan sen oikee nimi Erika Vikman, muistaakseni, minun tytöt ovat Iira faneja ja pojat Emma faneja. Luin jostain että tytöt esiintyvät Tangomarkkinoilla Seinäjoella meidän perhe lähtee fanittaan sit sinne jeeee.
- Minni/Mikki
Josefiina S kirjoitti:
Joo katselin tossa, sellasta Parasta Aikaa sarjaa, on todella hyvä, Eki on siinä vähän tossunalla ja niin pitääkin, hyvät näyttelijät ja noi nuoret näyttelijät on kyllä TV maailman tulevaisuus, Iira on todella värikäs persoona vaikka vähän ilkeä. Oon kuullut että tyttö on joku tango laulaja et osaa myös laulaa, olihan sen oikee nimi Erika Vikman, muistaakseni, minun tytöt ovat Iira faneja ja pojat Emma faneja. Luin jostain että tytöt esiintyvät Tangomarkkinoilla Seinäjoella meidän perhe lähtee fanittaan sit sinne jeeee.
Meillä täällä, Roviksella sama , lapset tekee julisteita jo noista näyttelijöistä, jokin niissä vetoo noihin nuoriin? Hyvä sarja pitkästä aikaa ja näyttelijä on todella arvostettuja, ei mitään saippuaoopperaa.
Täytyypä lähtee sitten sinne seinäjoelle katsomaan tyttöjä, mikähän ajankohta mahtaa olla kesällä kuiteskin tietääkö joku? - Pepe pee
Minni/Mikki kirjoitti:
Meillä täällä, Roviksella sama , lapset tekee julisteita jo noista näyttelijöistä, jokin niissä vetoo noihin nuoriin? Hyvä sarja pitkästä aikaa ja näyttelijä on todella arvostettuja, ei mitään saippuaoopperaa.
Täytyypä lähtee sitten sinne seinäjoelle katsomaan tyttöjä, mikähän ajankohta mahtaa olla kesällä kuiteskin tietääkö joku?Heinäkuun puoliväli, tarkempaa en tiedä?
- 1+1=3
oiskohan sun kuule parasta alkaa käsikirjoittajaksi ja ohjaa ite sit se sarjas/elokuvas.
- Kiira S.
katsoin tänään ensimmäisen kerran ja nyt harmittaa, etten ole nähnyt aiempia. Onkohan niitä mistään saatavilla? Tästä tuli sellainen hyvä mieli, lämmin ja jotenkin.. luottavainen. Perhe-elämästäkin voi selvitä!
- waudewow
Kiira S. kirjoitti:
katsoin tänään ensimmäisen kerran ja nyt harmittaa, etten ole nähnyt aiempia. Onkohan niitä mistään saatavilla? Tästä tuli sellainen hyvä mieli, lämmin ja jotenkin.. luottavainen. Perhe-elämästäkin voi selvitä!
hengitti pussiin kun luuli tyttärensä olevan raskaana!
Kertakaikkiaan hauska kohtaus! - Parasta aikaa-fani
waudewow kirjoitti:
hengitti pussiin kun luuli tyttärensä olevan raskaana!
Kertakaikkiaan hauska kohtaus!Parasta aikaa on niin hyvä sarja!! Suomalainen vastine Serranon perheelle. Tosi hyvät näyttelijät!!
- HH
Parasta aikaa-fani kirjoitti:
Parasta aikaa on niin hyvä sarja!! Suomalainen vastine Serranon perheelle. Tosi hyvät näyttelijät!!
kun loppui. Olisi kestänyt enemmänkin jaksoja. Toivottavasti tulee jatkoa. Yhdessä perheen äidin kanssa kyynelehdittiin viimeisessä jaksossa.
- Huolestunut iira fan
HH kirjoitti:
kun loppui. Olisi kestänyt enemmänkin jaksoja. Toivottavasti tulee jatkoa. Yhdessä perheen äidin kanssa kyynelehdittiin viimeisessä jaksossa.
Haluun samanlaiset hiukset kun Sillä Iiralla siinä.En köydä millään Googlest sen hiuksista kunnon kuvaa et voisin näyttää sit parturille.pliis..linkkei tännepäin vaan..äkkiääkkiä
- KK
Huolestunut iira fan kirjoitti:
Haluun samanlaiset hiukset kun Sillä Iiralla siinä.En köydä millään Googlest sen hiuksista kunnon kuvaa et voisin näyttää sit parturille.pliis..linkkei tännepäin vaan..äkkiääkkiä
Katoppa Facebookin Parasta aikaa-yhteisön kuvia, ehkä joku niistä auttaa? Vaikka eihän niitä ole niin monta. Tai näytä koko sarja kampaajalle, oma telkkari mukaan vaan :D
- pa-fani
Huolestunut iira fan kirjoitti:
JES! Eli tiistaina 21.7 klo 20 pääsee taas seuraan Heinosen perheen elämää. iteltä kun jäi muutama jakso näkemättä niin täähän meni nyt paremmin kun hyvin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815