Oon ihan hullaantunut mustalaismusiikkiin, ei meinaa tulla mistään mitään kun vain kuuntelisin Horttokaalojen ja Anneli Sarin musiikkia. Amadeus Lundberg on myös suosikkini. Näin valkolaisena tunnen suurta kiukkua kun en oo syntynyt mustalaiseksi. Että ottaa päähän. Jos olisin mustalainen, niin olisi vähän luonnettaa ja särmää, mutta kun oon tämmöinen valkoinen nynny. Pyäää!
Mustalaismusiikki
35
1499
Vastaukset
- ANNEli H:stä
Oletko tosissasi vai pelleiletkö?
- ANNEli H:stä
Olen aivan nirvanassa, kun kuuntelen tuota musiikkia.
- nainen vm 72
Nyt vasta alkuperäinen kirjoittaja vastaa, että kyllä olen aivan tosissani sen suhteen, että mustalaismusiikki on aivan mahtavaa musiikkia ja Anneli Sarin levy soi nytkin! Ja jos olisin saanut valita, niin olisin mieluummin syntynyt mustalaiseksi, että olis hieman sellasta karismaa, tulta ja tappuraa. Mikäs ihme toi nyt sitten on jos Anneli Sarista, Horttokaalosta ja Amadeus Lundbergista tykkää? Ja hieman ihmetyttää nämä kommentit joita on tullut vastaan tällä palstalla, miten niin oonko tosissani ja suolen tyhjennys?? En ymmärrä! Itse olen toki muusikko ja opetankin musiikkia, käyn töissä ja työ on minullen tosi tärkeä asia, mutta kyllä te, jotka olette mustalaisia vai pitääkö nykyään sanoa romanit, niin olkaa vaan ylpeitä kulttuuristanne, teillä on tietyt asiat kohdallaan. Ja voi kuinka kaunista on katsella kun tansseissakin mustalaispari tanssii, niin siinä on sitä jotakin!!
- jallu13
toiset laulut on ihan ok mut ei kaikki
- Otto Armas
Eip taida olla koottuna tiedostoa mustalaismusiikista. Tuossa kuitenkin muutamia lähteitä joista
löytyy toista sataa kappaletta. Kulttuurikuikelot tietävät varmasti lisää tuosta kansainvälisestä
musiikista.
1. Nuottivihkot
- Mustalaislauluja Pohjoiskarjalasta
2. Youtube
- hakusanat mustalainen, romani, tattare, gipsy, ziganere, ym
3. Äänitteet
- Love records lxlp 508/509 (lp)
- Hilja Grönfors & Latso Dsinda-Phurane Mirits / Global musik centre GMCD 0818
- Hortto Kaalon musiikki 1970 luvulta
- Snadi tallaaja
Minäkin kuuntelin mustalaismusiikkia, enkä hullaantunut. Paha päivä vissiin. Levyn elämälle vieras leijuminen ja sanoitusten onttous ei purrut. Aikuiselta mieheltä odottaa jotakin muuta kuin pyhäkoulumaista veisaamista. Todella paha päivä... mutta aina ei edes mustalaismusiikki nappaa.
Snadille tallaajalle suosittelen Manitas De Plataa, todellakin taiteilija kyseessä!
Tässä videossa on myös GipsyKingien porukkaa
http://www.youtube.com/watch?v=cciAGM50lTI
Myös Camaron nimisen miehen musiikkia kannattaa kokeilla, monen mielestä parhain flamenco laulaja.Viel toinen huippu linkki oli pakko laittaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=Eex1aqbfP08
Hyviä uusia vuosia muuten teillekin.- Vaalea Sveitsistä
tsigaan kirjoitti:
Viel toinen huippu linkki oli pakko laittaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=Eex1aqbfP08
Hyviä uusia vuosia muuten teillekin.Hei Tsigaan
Kiva, että vielä käyt palstalla.
Toivon Sinulle Hyvää Uutta Vuotta ja toivon myös että et unohda meita. - Vaalea Sveitsistä
Mano = Käsi (ehkä tämä on yksi niistä käsistä jota haet kun ei ole hyvä olla)
Manitas de Plata = Hopeakätöset
Vielä kerran, kaikkea hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta Vaalea Sveitsistä kirjoitti:
Hei Tsigaan
Kiva, että vielä käyt palstalla.
Toivon Sinulle Hyvää Uutta Vuotta ja toivon myös että et unohda meita.Kyllä minä käyn täällä vielä katsomassa kuulumiset ja kirjottamassa sillointällöin.
Hyvää ja rauhallista uutta vuotta myös teille!- jaave
Vaalea Sveitsistä kirjoitti:
Mano = Käsi (ehkä tämä on yksi niistä käsistä jota haet kun ei ole hyvä olla)
Manitas de Plata = Hopeakätöset
Vielä kerran, kaikkea hyvää ja Onnellista Uutta Vuottaolen samaa mieltä nainen72 kanssa. itsellä tuttuina kaaleita ja saanut tutustua heidän musiikkiin.olen ollut kuuntelemassa sitä myös saleilla ynm, paikoissa. jos osaisin laulaa ees vähän samankaltaisesti ni jäis nämä työt pois!!! kyllä keikkaa pukkaisi !!!!!!!
- haisie
jaave kirjoitti:
olen samaa mieltä nainen72 kanssa. itsellä tuttuina kaaleita ja saanut tutustua heidän musiikkiin.olen ollut kuuntelemassa sitä myös saleilla ynm, paikoissa. jos osaisin laulaa ees vähän samankaltaisesti ni jäis nämä työt pois!!! kyllä keikkaa pukkaisi !!!!!!!
Jaave,
No minkä keikkaisit? hahahah - jaave
haisie kirjoitti:
Jaave,
No minkä keikkaisit? hahahahkeikkoja keikkoja!!!! tällä äänellä heitettäisiin pihalle räkälöistäkin. höhöhöööö
- tuunari
jaave kirjoitti:
olen samaa mieltä nainen72 kanssa. itsellä tuttuina kaaleita ja saanut tutustua heidän musiikkiin.olen ollut kuuntelemassa sitä myös saleilla ynm, paikoissa. jos osaisin laulaa ees vähän samankaltaisesti ni jäis nämä työt pois!!! kyllä keikkaa pukkaisi !!!!!!!
Mutta ne verot,,,ne ei oikein nappaa
- jaave
tuunari kirjoitti:
Mutta ne verot,,,ne ei oikein nappaa
ketäpä nappaisi,mutta jos asiat hoitaa kunnolla niin jää käteen puhasta rahaakin. voittaisi nykyset hommat ja näkis suomee ja kokemuksia tulis ynm,ynm,,,
- atlatl
jaave kirjoitti:
ketäpä nappaisi,mutta jos asiat hoitaa kunnolla niin jää käteen puhasta rahaakin. voittaisi nykyset hommat ja näkis suomee ja kokemuksia tulis ynm,ynm,,,
Kuule mikset hanki ittellesi särmää.
Opettele uusi tyyli elämään ja ala elää niinkuin tahtoisit.
Itsekkin pidän mustalaismusiikista ja osaan jopa laulaa heidän tyylillään. Enkä asiaa itse luule,vaan niin ovat sanoneet minulle lauluani kuulleet kaaleet.
Itse olen tavallinen valkolais-akka,vuosimallia -63,eli en teinihörhö enää.Lapsuudessani meillä kävi maalla aina silloin tällöin tummia ja laittoivat meillä ruokaa ja antoivat meillekkin kun ei omista kaapeista ollut ottaa,oltiin köyhiä.
Myöhemmin äitini neuloi sitten vaatteitakin tummille kun oli taitava siinä.
Itselleni olen hankkinut särmää omalla pukeutumistyylillä johon kuuluu IndianBazar ja leveät hameet,etno-tyyli ja värikkyys.
Ihminen on semmonen kuin itse haluaa ja luo itse tiensä.Aina ei pidä tyytyä siihen tiehen,jota lapsena osoitetaan.
Kunnioitusta pyydän toinen toisiamme kohtaan ja rakkautta Uuden vuoden voimaksi. - jaave
atlatl kirjoitti:
Kuule mikset hanki ittellesi särmää.
Opettele uusi tyyli elämään ja ala elää niinkuin tahtoisit.
Itsekkin pidän mustalaismusiikista ja osaan jopa laulaa heidän tyylillään. Enkä asiaa itse luule,vaan niin ovat sanoneet minulle lauluani kuulleet kaaleet.
Itse olen tavallinen valkolais-akka,vuosimallia -63,eli en teinihörhö enää.Lapsuudessani meillä kävi maalla aina silloin tällöin tummia ja laittoivat meillä ruokaa ja antoivat meillekkin kun ei omista kaapeista ollut ottaa,oltiin köyhiä.
Myöhemmin äitini neuloi sitten vaatteitakin tummille kun oli taitava siinä.
Itselleni olen hankkinut särmää omalla pukeutumistyylillä johon kuuluu IndianBazar ja leveät hameet,etno-tyyli ja värikkyys.
Ihminen on semmonen kuin itse haluaa ja luo itse tiensä.Aina ei pidä tyytyä siihen tiehen,jota lapsena osoitetaan.
Kunnioitusta pyydän toinen toisiamme kohtaan ja rakkautta Uuden vuoden voimaksi.kyllä atlatl oikeessakin on juu. tosin en itse vois olla ku minä ihte.jos nyt koittaisin ite vaihtaa tyyliä niin en taitas olla minä vaan joku jostain muustamaailmasta.
- suvipimu
Keksikääpäs minulle miesduo joka lauloi menevän kappaleen "olin hölmö" (kun häneen rakastuin tai jotain). Siis kertosäkeessä nuo sanat ja kertoi jostain naisesta johon mies oli rakastunut. Tuli ylen yöradiosta joskus mutta en löytänyt heidän arkistoistaan.
Ei ole löytynyt myöskään youtubesta.
Kiittäisin kovasti :) - grtg
suvipimu olisko hortto kaalo. löytyy kyllä youtubesta, olen sen siel joskus kuullut, mutten nyt exittäjää muista varmaks
- grtg
se on muuten pelimannet jotka sen laulaa. tuli mieleen juuri, eikä hortto kaalo
- suvipimu
Ei vitsit, kiitoksia!!!! Eipä muuta kuin youtubeen kaivelemaan...
- suvipimu
Paitsi että ei löydy ei...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706