Meillä on kaksi urosta, toinen vielä pentu, toinen 2-vuotta. Tulevat hyvin juttuun, mutta nyt ihan viime pv:nä olen kaksi kertaa huomannut, että vanhempi nousee pennun selkään ja tekee 1-2 nylkytys-liikettä. Pentu on tuolloin aina riehunut. Ajattelen, että aikuinen tuolla osoittaa pennulle, että riittää jo, tilanteet tulivat myös niin nopeasti etten olisi ehtinyt tehdä mitään. Pentu alistui molemmilla kerroilla heti ja aikuinen myös siirtyi heti pois eli ei minkään laista kinaa ollut tilanteissa. Mutta miten jatkossa kuuluu toimia, jos nylkytys alkaa lisääntyä?
Aikuinen nylkyttää pentua,
4
4759
Vastaukset
- isot koirat
Sehän on nimenomaan alistamista, eli se kertoo olevansa pomo. Minä kyllä kieltäisin, koska se saattaa jatkossa alistaa pahemmin, jos annat tuon jatkua.
Meillä myös ollut noita tilanteita, kun vanha rouva yrittää alistaa nuorempaa.
Pelkkä EI on riittänyt tuon lopettamaan ja yhteiselo jatkunut hyvin.- roosakka
Vanhemman koiran pitää saada osoittaa olevansa pomo. Jos nylkytys pysyy noin siisteissä kantimissa, en puuttuisi koko asiaan.
roosakka kirjoitti:
Vanhemman koiran pitää saada osoittaa olevansa pomo. Jos nylkytys pysyy noin siisteissä kantimissa, en puuttuisi koko asiaan.
Mie oon ihan samaa mieltä. Jos vanhempi ei saa pitää nuorempaa koko ajan "kurissa ja nuhteessa" niin ongelmat kasaantuu kunhan nuorempikin aikuistuu. Totta kai tilanteeseen pitää puuttua, jos nuorempaa sattuu, mutta muuten antaisin niiden jatkaa.
Kannattaa myöskin korostaa vanhemman asemaa antamalla sille ruoat ensin, laskemalla ovesta ensin ulos yms.
- sirsyl
Juu, sama juttu meillä. =) se aikuisen jylpyttäminen tarkottaa että se alistaa pentua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746