Ootteko käyttäneet piikkimattoa raskaana? itse kyllä, mut sit joku aika sitten hesarissa oli siitä juttua ja siin fysioterapeutti sanoi että ei raskaana oleville. miksiköhän? olisin sooittanut ja kysynyt, mutta hukkasin sen lehden.. kokemuksia ja onko joku kysynyt neuvolasta? olis samalla vähän niinku kipukynnyksen nostoa.. ;)
piikkimatto ja raskaus?
11
5612
Vastaukset
- juuliahin
Ainakin se saattaa aiheuttaa supistuksia, kun osuu tiettyihin kohtiin.
Monethan käyvät loppuraskaudessa semmoisella hierojalla joka aktivoi niitä kohtia jotka saattavat aiheuttaa supistuksia, synnytyksen nopeuttamiseksi. Netistä löytyy myös ohjeita mitä kohtia voi itsekkin (tai mies tai joku muu) painella. - RV40+6
piikkimattojen ns. käyttö-ohjeissakin, että ei raskaana oleville.
- piikkeilijä
no sithän sitä vois käyttää just loppupuolella, kun supistukset olis suositeltavia..
- Kannattaisi..
kyllä lukea ne käyttöohjeet ennen kuin alkaa käyttämään. Siellä se nimenomaan kielletään.
- ----------------
ei kyllä kielletä ja olen jostakin lukenut, että voi ja suositellaankin käyttää.Taas tätä ristiriitaista tietoa.
- jostain minä
---------------- kirjoitti:
ei kyllä kielletä ja olen jostakin lukenut, että voi ja suositellaankin käyttää.Taas tätä ristiriitaista tietoa.
luin että alkuraskaudessa ei suositella mutta kolmannen vai neljännen kuun jälkeen voi käyttää.Riippuu varmaan matosta,mutta tuntuu kyllä vähän liiotellulta taas ettei sais.
- piikkipötkäle
itse tykkäsin käyttää sitä. täytyy varmaan soittaa neuvolaan ja jollekin ammattilaiselle joka myy niitä. kiinnostaisi etenkin että MIKSI ei saa käyttää, ettei ole vain sitä että raskaana olevilta kielletään kaikki outo..
- föglödsflk
johan tuolla sanottiin miksei saa käyttää! saattaa aiheuttaa supistuksia!
- EsaL74
Yleensä nämä ohjeet on "jenkkejä varten". Joku kuitenkin väittää, että keskenmeno johtui juur tuosta... ja käärii miljoonakorvaukset. Muuten en ota kantaa.. (Vaimo tosin nyt rv.11, eli sikäli kiinostaa kyllä täälläkin) Asiantuntijat tosin epäilevät koko villitystuotteesta mitään varsinaista hyötyä.
- Alkuperäinen.
neuvolassa kysyin aikanaan terkalta ja sanoi että jos se niin tehokas supistusten aiheuttaja olisi niin eiköhän sitä olisi noissa yliaikaistapauksissa käytetty ajat sitten.
Itse siis käytin alkuraskaudessa etenkin niska ja ylä-selkään, ja nyt on sittemmin jäänyt. Aattelin aloittaa koko selällä viimestään viikon päästä, nyt kun viikkoja on 36. Ittellä se auttoi selän kutiamiseen talvella, ja muutenkin rentouttaa. Että sikäli ihan jees.
- Anonyymi
Kaikissa noissa matoissa ei kielletä käyttää raskauden aikana. Osassa vain. Joten sinun mattosi on vaarallinen, ja naapurin ei? 😂 Kyse on vain lakipykälistä. Jos olisi vaarallinen olisi kaikkialla varoitettu. Ja supistuksia aiheuttava piste on alaselässä. Jos pelottaaa niin laita muualle kuin alaselkään. Moni on soittanut valmistajalle ja kysynyt, eikä ole ollut mitään järkevää syytä. Ne laittaa aina kaikkiin ei raskaana, koska eivät halua tulla haastetuksi asiasta mikä ei liity mattoon. Supistuksia voi aiheuttaa yhtälailla jos esim. harrastaa seksiä. Eli jos pelkkää maton stimuloivan, ei kannata myöskään harrastaa laatuaikaa raskaana. 😁 Piikkimatto on jumalainen vehje, ja auttaa selkäkipuihin kuin unelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus koulussa Ylivieskassa
Nuori puukottanut toista. Onko jollain tietoa mitä tapahtunut? https://www.kaleva.fi/nuori-puukotti-toista-nuorta-ylivieskan-kaisanieme/543856017810519Suomi pulassa työttömien kanssa ? Kelan tuet pois !!
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/e0bf1770-a252-4d9f-8d78-6d74bbc5ca8b Ainut keino lopettaa tämä vuosia jatkunut pelleily on siirtää oikeasti s5002534Tankkauspalvelu Mustonen/Oulaisten kaupunki
Nyt kaikki yrittäjät ja varsinkin koneyrittäjä ym: - tiesittekö että voitte käydä tankkaamassa Nesteellä Oulaisten kaupungin piikkiin polttoaineet jot302231Farmi-tippuja Jade Nyström paljastaa - Loppukisassa ei puhtaat jauhot pussissa: "Mä itse tiesin..."
Tätä et nähnyt tv:ssä. Yleisurheilija Jade Nyström oli kautta aikain Farmi Suomen nuorin kisaaja. Nyström tekee aikamoisia paljastuksia tippumisensa j141675Yksinasumisen tukeminen lopetettava
Mukavuudenhaluiset köyhät haluavat asua kalliisti yksin. No ei se mitään, jos maksavat itse asumisensa. Mutta kun eivät. Kun lopetetaan asumistukie3091539Oulaisten kaupunki päätti henkilöstön muutosneuvotteluista
Näinhän tässä kävi, Oulaisten kaupunki päätti henkilöstön muutosneuvotteluista. Kaupunginhallitus päätti, että Vahva Oulainen -toimenpideohjelma edell23998HS Gallup: kokoomuksen kannatus enää 19,8 %
KOK: 19,8 % PS: 19,2 % SDP: 19,2 % Kolmen kärki alkaa olla melkoisen tasainen. Aivan kuten viime vaaleissakin. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000199818Näetkö usein häntä?
Itse nään harmittavan harvoin ja vain vilaukselta. Ne harvat kerrat kuitenkin on tuonut pienen ajan iloa. Toivon koko ajan jotain kohtaamista, missä p45761Keklu heilui
Ylivieskassa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb124d34-19f1-448b-aabe-46ece8d00dfa16753