FINNAIR lennätti, matkatavarat missä lie

joulua

Keskiviikkona 23. pv oli tuloaikamme Madridiin. Tuloajan piti olla 20.30, mutta olikin jouluaattona klo 1.00.
Myöhästymisen kesti, mutta laukuista ei ole vieläkään 27.12. kuulunut mitään.
Puuteilmoituksen tekemisen saimme tehdyksi vasta klo 4 aattoaamuna.
Moni tuli jouluksi Madridiin, mutta on joutunut lähtemään takaisin Helsinkiin saamatta matkatavaroitaan.

Madridissa oli satoja laukkuja ilman omistajaa, kylläkin muidenkin lentoyhtiöiden matkustajien. Taitaa olla suuria ongelmia matkustajien laukkujen kuljetuksessa. Uskaltaako enää jättää matkatavaroitaan Finnairin kuljetettavaksi?

Kuka mokasi laukkujen kanssa? Tapahtuuko tällaista useinkin? Mihin kannattaa valittaa? Onko valittamisesta mitään hyötyä?

54

2829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärääpuutahaukut

      finnairillahan ei ole mitään tekemistä noiden laukkujen kanssa!!

      • eikorvattu

        kun Finnair aikoinaan ulkoisti matkatavarakäsittelyn, on saanut aina jännittää ja miettiä, josko matkatavarat tulevat samalla lennolla, kuin itse, vaiko vasta aikojen kuluttua.
        Kiitos siis kuuluu tälle muoti-ilmiölle "ulkoistaminen", joka kuulemma tehostaa toimintoja ja tuo säästöjä yrittäjälle.
        Onhan se voinut säästöjä tuodakin Finnairille, mutta on se samalla tuonut myös kielteistä julkisuutta ja negatiivisen maineen korjaaminen se vasta yhtiölle maksaakin rahaa.


      • toveritsi

        baronan hommaksi tuo laukkujen hukkaaminen meni. Mutta ilman isonpaa kujeilua, Finnairi
        on toinen osapuoli,eli määräävässä asemassa oleva. Joten, syyllinen ja vastuunkantaja on rakas
        lentoyhtiömme.
        Ei syytetä baronan työntekijöitä, jos joku ulkolainen,kielitaidoton ämpärirappari pistetään vika
        hommaan,ei se onnistu.


      • Illaksi vaikka minne

        Ei Finnair voi luopua vastuustaan vain myymällä palvelut jollekin alihankkijalleen. Jos tämänpäiväiset skandaalit jatkuvat on se viimeinen naula finskin arkkuun.


      • so far
        Illaksi vaikka minne kirjoitti:

        Ei Finnair voi luopua vastuustaan vain myymällä palvelut jollekin alihankkijalleen. Jos tämänpäiväiset skandaalit jatkuvat on se viimeinen naula finskin arkkuun.

        Sanoin tuolla jo aiemmin, että asiakas ostaa tuotteen Finnairilta. Ei ole (tai ei pitäisi olla) asiakkaan murhe, mikä organisaation osa Finnair-konsernin sisällä tai sen ulkopuolella minkäkin osan palvelusta tuottaa. Finnair vastaa kokonaisuudesta - halusi tai ei. Jos matkalaukkuni katoavat, viivästyvät etc. reklamoin siitä Finnairille, joka selvittäkööt heidän ja Baronan välisiin sopimuksiin perustuen, mikä meni pieleen.

        Onneksi on olemassa matkavakuutus, joka turvaa välttämättömyystuotteiden oston. Mutta ei hirveästi naurata, jos kuukauden reissutavarat makaavat ties missä lumihangessa ja ensimmäiset päivät menevät ostellessa hammastahnaa ja ryppyvoiteita plus biksuja. Ongelma korostuu erityisesti siinä, että käsimatkatavaroihin liittyvät rajoitukset ovat niin älyvapaat.


      • Kuka ulkoisti ja kenelle - kyllä se päävastuu on Hienosella ja kumppaneilla, joten...


      • tane härmästä
        reporanka kirjoitti:

        Kuka ulkoisti ja kenelle - kyllä se päävastuu on Hienosella ja kumppaneilla, joten...

        ja kuka vastaa turvallisuudesta kun väki on ties mistä kotoisin ja vaihtuu tiheään baronan paskahommissa. mitä järkeä on enään maksaa finnairin korkeammista lentolipuist ku se työllistää räppäreitä eikä heimoveljiä suomestä. näkemiin finnair...


      • Pakko käyttää lentoj
        toveritsi kirjoitti:

        baronan hommaksi tuo laukkujen hukkaaminen meni. Mutta ilman isonpaa kujeilua, Finnairi
        on toinen osapuoli,eli määräävässä asemassa oleva. Joten, syyllinen ja vastuunkantaja on rakas
        lentoyhtiömme.
        Ei syytetä baronan työntekijöitä, jos joku ulkolainen,kielitaidoton ämpärirappari pistetään vika
        hommaan,ei se onnistu.

        tai tässä tapauksessa ei vastaa. Todella huonot kokemukset koko joulun ajan Finnairin lentopalvelujen käytöstä. Ei unohdettu vain kahden eri lennon ja yhteensä neljän hengen matkatavaroita, osa ilmeisesti lumihankeen, niin että kirjat laukussa pilaantyneet. Unohdettiin myös kaksi matkustajaa muitten myötä brittikentälle.


      • rbrtgb

        "finnairillahan ei ole mitään tekemistä noiden laukkujen kanssa!!"

        Niin... finnairillahan ei ole mitään osaa eikä arpaa tähän sotkuun.. :D


      • Entinen matkustaja

        FINNAIRILLE MINÄ OLEN LAUKKUNI ANTANUT JA FINNAIR NIISTÄ MYÖS ON VASTUUSSA,TURHA SELITELLÄ MITÄÄN BARONAJUTTUJA. LENTOYHTIÖ NE TOIMITTAA PERILLE,EI BARONA!!!!!


      • muuttolintunen
        Illaksi vaikka minne kirjoitti:

        Ei Finnair voi luopua vastuustaan vain myymällä palvelut jollekin alihankkijalleen. Jos tämänpäiväiset skandaalit jatkuvat on se viimeinen naula finskin arkkuun.

        Finnairin on kohta syytä purkaa sopimus, koska alihankkija ei pysty hoitamaan tehtäviään.
        Koko yhtiön maine on kohta mennyt ikiajoiksi.

        Lensin joulukuussa Finnairilla, olivat silloin juuri saaneet suman purettua, ainakaan tulohallissa
        ei ollut laukkuja. Pelkäsin etukäteen, miten käy lasten joululahjojen.

        Seuraava lento helmikuussa ei onneksi ole Finnairin lento.


      • Vastuu

        Jos lippu maksetaan Finnairille niin kokonaisvastuussa VAIN FINNAIR. Jos ostat vanhan maitopurkin kaupasta niin ei nekään sysää vastuuta meijerille....


    • emthon

      ಠ_ಠ
      :D

    • Työtön köyhä

      Pitäisi löytää nyt maksumiehet eli työttömät että korvaisi jotkut rolexit ja timantit!!.

      • vakpetos

        ovat aina niissä kadonneissa laukuissa samallatavalla kuin rikkimenneessä pakastimessa on aina 30 kg hirvenlihaa ja 20 litraa lapin lakkoja


      • pakastimeen
        vakpetos kirjoitti:

        ovat aina niissä kadonneissa laukuissa samallatavalla kuin rikkimenneessä pakastimessa on aina 30 kg hirvenlihaa ja 20 litraa lapin lakkoja

        kaikki hillat ja sisäfileet ennenkuin pakastin simahti. Muistettiin vasta kun oltiin saatu jo korvaus vakuutuksesta. Eipä viititty perua ilmoitusta, nyt anoppi onki dieetillä.


    • ei palkkaa

      Lakkoilijoistahan tämä homma on kiinni. Osahan lakkoilijoista osasi laittaa itsensä sairaslomallekkin varmasti "pöörautin" takia. Joka paikastahan meitä sanotaan irti tai kilpailutetaan hommia muille, joten siihen on vain kaikkien totuttava. Ei ne finnairin työntekijät ole muita kummempia. Ajatelkaa nyt työpakkanne tulevaisuuttakin. Hullua lakkoilla kun toiset eivät saa edes työtä.

      • no justiinsa

        Miten niin ei saa työtä, sinne vaan Baronan nettisivuille valitsemaan, varmaan löytyy ainakin siivoushommia...ai niin, mutta ei taida kuitenkaan kiinnostaa olla vuokratyöntekijä...Jokainen työtön valittaja voi pitää suunsa kiinni ja miettiä haluaako itse mennä Baronalle hommiin. Ja jos ei kelpaa, sopii ainakin pitää mölyt mahassaan.


      • työläistä ajatteleva

        kokemusta vuokratyöfirmoista? Onko mielestäsi oikein että suomalsiet työntekjiät joutuvat työttömöksi ja tilalle tuodaan halpatyövoimaa venäjältä, virosta jne....? Tämän tapainen toiminta kun saa jatkua niin kohta ei ole missään firmassa vakituisia työntekjöitä vaan kaikki ovat puoli ilmaiseksi tekeviä vuokratyöläisiä ja kenen luulet vetävän rahat välistä muiden kuin näiden kyseisten firmojen johtajat. Oletko valmis itse (jos nyt työssä oletkaan) pienentämään palkkaasi, lisäämään työmäärääsi ja olemaan jokapäivä huolissasi siitä onko huomiselle tai ensi-viikolle töitä ja maksamaan sen välirahan jollekkin joka itseään rikastuttaaksen sinua vuokraa.

        Kyseessä olevat henkilöthän myytiin vaan törkeästi vuokratyöfirmalle, jotenka ymmärrän oikein hyvin heidän tunteensa ja tekonsa.

        Meidän kansalaisten pitäisi mielestäni yhdessä enempikin yrittää taistella tänä nykyistä käytäntöä vastaan, jossa meitä tavallisia työläisiä orjuutetaan kaikinkeinoin ja johtajat vaan rikastuvat.

        Kannattaa ottaa asioista selvää, ennenkuin alkaa ketään työntekijöitä syyttelemään.


      • Kikuju2
        työläistä ajatteleva kirjoitti:

        kokemusta vuokratyöfirmoista? Onko mielestäsi oikein että suomalsiet työntekjiät joutuvat työttömöksi ja tilalle tuodaan halpatyövoimaa venäjältä, virosta jne....? Tämän tapainen toiminta kun saa jatkua niin kohta ei ole missään firmassa vakituisia työntekjöitä vaan kaikki ovat puoli ilmaiseksi tekeviä vuokratyöläisiä ja kenen luulet vetävän rahat välistä muiden kuin näiden kyseisten firmojen johtajat. Oletko valmis itse (jos nyt työssä oletkaan) pienentämään palkkaasi, lisäämään työmäärääsi ja olemaan jokapäivä huolissasi siitä onko huomiselle tai ensi-viikolle töitä ja maksamaan sen välirahan jollekkin joka itseään rikastuttaaksen sinua vuokraa.

        Kyseessä olevat henkilöthän myytiin vaan törkeästi vuokratyöfirmalle, jotenka ymmärrän oikein hyvin heidän tunteensa ja tekonsa.

        Meidän kansalaisten pitäisi mielestäni yhdessä enempikin yrittää taistella tänä nykyistä käytäntöä vastaan, jossa meitä tavallisia työläisiä orjuutetaan kaikinkeinoin ja johtajat vaan rikastuvat.

        Kannattaa ottaa asioista selvää, ennenkuin alkaa ketään työntekijöitä syyttelemään.

        Suurelle osaa suomalaisista näyttää olevan tärkeintä, ei pelkästään Finnairin tapauksessa, että pääasia on saada tuote/palvelu halvalla, mielellään ilmaiseksi. Laatu yms. ei merkitse mitään, aluksi. Ei mene kauaa, kun kaikki suomalaiset yhtiöt ovat ulkomaisten yhtiöiden omistuksessa ja kuten on saatu huomata, työt lähtevät täältä halpismaihin. Siinä on sitten näiden valittajien mukava olla, kun omkin työpaikka on vaarassa. Ikävä tosiasia on, että halvalla ei saa hyvää ja köyhän ei ole viisasta ostaa halpaa. Itsekin muutaman neuleen esim. Dressmannista ostaneena voin todeta, että enpä osta enää. Hyvä paitoja sen pari kukautta, jonka jälkeen ovat täysin muodottomia, vinksallaan joka suuntaan. Vaatekaapista löytyy ns. merkkineuleitakin, jotka maksavat kolme neljä kertaa enemmän kuin em. neuleet ja vuosienkaan jälkeen ei esim. paidan muodossa ole tapahtunut muutoksia. Välillä laasuta on hyvä maksaa, ettei rahaa kulu liikaa.


    • Ei ei ei

      Finnair vain boikottiin.

      Se on ainoa asia, joka tepsii.

      Lopullinen boikotti.

      Maailma on lento-yhtiöitä täynnä.

    • vuokra,vuokra

      ydinliiketoimintaan ei kuulu matkalaukut, jotenka kuormaustyöntekijät myytiin vuokra (orja) työfirma Baronalle ja jonka 32 vuotiasta johtajaa taasen ei tunnu kiinnostavan miten työntekijät jaksavat tai pärjääväät. Hän lienee samoilemassa metsissä hirvijahdissa.

    • Ei enää Finnairia

      Sama homma mulla: mun laukut on vaan olleet vieläkin kauemmin kadoksissa kuin sinun. Lensimme Barcelonaan 20.12.2009 sunnuntaina, saavuimme perille n.3,5 tuntia aikataulusta myöhässä. Laukut eivät tulleet, eikä niitä ole vieläkään näkynyt, nyt siis laukkuni ollut jo n.10 päivää kadoksissa, itse olen jo kotona. Finnairille olen toimittanut 72 tunnin lomakkeen, jossa tarkkaan eritelty mitä laukku sisältää, millainen se on jne. jne., sitäkään ei meinattu kentällä ensin huolia, asiakaspalvelija täysi k...pää.. Mitään ei ole ko.lentoyhtiöstä kuulunut, sen sijaan sain puhelun Barcelonan kentältä, josta pahoiteltiin sitä ettei laukkua ole vielä löytynyt. Finnairilta en ole minkäänlaista puhelua, tai vastausta edes antamaani palautteeseen saanut. No ensi viikolla on sitten korvausvaatimuksen aika, jos ei laukkua ala näkyä..jos he nyt mitään edes suostuvat korvaamaan.

    • 30.12

      Ja luottamuksen voi menettää vain yhden kerran. Siispä käytän jotain LUOTETTAVAKSI TIEDETTYÄ lentoyhtiötä vastaisuudessa.

    • muuksi

      muuksi,se on varma.en lennä enää,en niin kauan kuin tuollaiset sotkut jatkuu. ei ollut anna ja on sitä lunta ennenkin satanut. jos en pääse illaksi kotiin,menen vaikka aamuksi,mutta en finnairilla.
      typeriä ja lapsellisia selityksiä laukkukasoista. on kuin vanhasen lautakasat.

      • baronaaa

        ei toi nyt finnairin vika ole! barona sinne työvoimaa palkkaa ja ei raski palkata enempää!


    • jlgjebgf

      haistakaa vinnair vitti. lento kestää tunnin ja laukkujen saaminen 2 tuntia. eikä tarvi selitellä. te äpärät ette todellakaan osaa hommianne. siirtykää jollekin muulle alalle idiootit persereiät.

    • _-hanna-_

      Tämä nyt ei varsinaisesti liity tänne, mutta toivon että joku vastaisi. Minut hyväksyttiin lentoemännän kurssille ja se tarkoittaa muuttamista pääkaupunkiseudulle. En tunne oikeastaan koko seutua niin nyt kysymykseni on, että mikä on Helsinki-Vantaan lähellä oleva joku suht. hyvä asuma-alue? Kannattaisiko asua Helsingissä, Vantaalla vai jollain muulla paikkakunnalla, mistä pääsisi nopeasti autolla kentälle? Kiitos jos joku vastaa! :)

      • Vantaa sucks

        Älä vaan mene Vantaalle. Se ei ole ihmiselle tarkoitettu...


      • tapetilla

        Ehkä Kerava-Tuusula suunta Siinä on kentän jälkeen pieniä taajamia. Matka kohtuullinen,
        vaikka fillari kesällä, edukkaampi kuin tämä kehä 3 sisäpuoli


      • ollas

        on hyvä asuinalue ja lähellä kenttää. Ylästö on YKKÖNEN.


    • Baronasta Paskaa

      " Uskaltaako enää jättää matkatavaroitaan Finnairin kuljetettavaksi"

      BARONA on se joka kusee.

    • joulu meni

      Tässä on nyt odoteltu ja kyselty laukkuja milloin Madridista milloin Suomesta. Kukaan ei tiedä mitään, ei mitään tietoa laukuista, jotka jätimme kuljetettavaksi aatonaattona, siis joulun.

      Ei ole voinut ostaa uutta laukkua, kun ei ole tietoa, tuleeko laukku tänne, ennen kuin lähdemme kotiin.
      Matka-aika rupeaa loppumaan, joten myös laukkuostoksille on pakko mennä, jos aiomme saada joitakin tuliaisia kotiin.

      Huonosti on Finnairilla tiedottaminen hoidettu; KUKAAN EI TIEDÄ MITÄÄN. Joitakin tietojälkiä pitäisi tietokoneissa olla, että laukun paikka olisi tiedossa. Rupeaa epäilemään, että joku on varastanut laukkumme.

      • Osallinen

        ...valitettavasti


      • Lopetetaan Finnair
        Osallinen kirjoitti:

        ...valitettavasti

        Ja taas sai tänään kuulla siitä (joku Fiskin asiakaspalvelun - siis minkä päällikkö), että Finski syyttää matkustajia ruuhkasta lentokentällä. Kaukolennoille pitäisi olla 3 tuntia aikaisemmin paikalla ja muille 2h. Sehän kolme tuntia on melkein puolet lentoajasta joihinkin kaukokohteisiin. Jos lähdet tuon paskafirman lennolle esim klo yhdeksälle, niin sun pitää - varsinkin jos tulet kauempaa - olla keskelä yötä kentällä venaamassa, josko ns. palvelu joskus skulaa.
        Täähän on kuin jostain Mongoliasta (anteeksi mongolialaiset - teillä on varmaan asiat paremmin!)
        En siis ikinä, ikinä, ikinä lennä Finnairilla enää. Onneksi on paljon muita ja kaikki parempia yhtiöitä. Arggh.


      • et silleen
        Lopetetaan Finnair kirjoitti:

        Ja taas sai tänään kuulla siitä (joku Fiskin asiakaspalvelun - siis minkä päällikkö), että Finski syyttää matkustajia ruuhkasta lentokentällä. Kaukolennoille pitäisi olla 3 tuntia aikaisemmin paikalla ja muille 2h. Sehän kolme tuntia on melkein puolet lentoajasta joihinkin kaukokohteisiin. Jos lähdet tuon paskafirman lennolle esim klo yhdeksälle, niin sun pitää - varsinkin jos tulet kauempaa - olla keskelä yötä kentällä venaamassa, josko ns. palvelu joskus skulaa.
        Täähän on kuin jostain Mongoliasta (anteeksi mongolialaiset - teillä on varmaan asiat paremmin!)
        En siis ikinä, ikinä, ikinä lennä Finnairilla enää. Onneksi on paljon muita ja kaikki parempia yhtiöitä. Arggh.

        Kyllä joku muukin homma Helsinki-Vantaalla kusee. Tänään aamuyöllä lennettiin Frankfurtista Hesaan ja kappas, Helsinki-Vantaalla ei saatu koneen ruumaa auki "pakkasen takia"(?).

        Lentoyhtiö Lufthansa, laukuista kai vastannut ISS(?). Eli Ei Finnair eikä Barona...

        Ensin odottettiin kentällä tuntikausia aamuyöllä, viimein ainut hallin virkailija lähti pokkana kotiin kello 3 yöllä ja jätti asiakkaat yksin(!) sinne odottamaan, osa jäi mun lähtiessä kello 4 sinne nukkumaan laukkuhihnoille.

        Itse sain aamulla "sisäpiiritietona" selville, että kone kaikkien laukkujen kanssa lennätettiin takaisin Frankfurtiin!!!!!???? Yhteystiedot jätetty asianomaisille vastaaville firmoille, mutta kukaan ei ole soittanut tähän mennessä ja ilmoittanut edes väliaikatietoja. Luulen ettei suurin osa matkustajista tiedä asiasta vieläkään!!!

        (Siellä ne on Saksassa mun kotiavaimet, kännykän laturi ynnä muut kamat, joiden piti olla käsipakaasissa mutta joita ei terrorismiuhan takia saanutkaan ottaa koneeseen sisälle. )

        Mielenkiintoista oli se, että jotkin aikasemman lennon aikana (ilm. Kanarian?) hävinneet laukut seisoi siellä laukkuhallissa kaiken yötä odottamassa toimitusta - kukaan henkilökunnasta ei niitä vahtinut, joten kuka vaan ohikulkija olisi voinut napata mieleisensä laukun tai vaikka viisi ja marssia ulos, tai kaivaa sieltä laukusta parhaat tuliaiset omiin taskuihin. Tai kenties lisätä jotain "omatekoista" laukkuun.

        JOS ja KUN saat takaisin hävinneen laukkusi, tarkistapa huolellisesti sisältö.

        Että sellaista "asiakaspalvelua" ja "turvallisuuspolitiikkaa".


      • johanna_
        et silleen kirjoitti:

        Kyllä joku muukin homma Helsinki-Vantaalla kusee. Tänään aamuyöllä lennettiin Frankfurtista Hesaan ja kappas, Helsinki-Vantaalla ei saatu koneen ruumaa auki "pakkasen takia"(?).

        Lentoyhtiö Lufthansa, laukuista kai vastannut ISS(?). Eli Ei Finnair eikä Barona...

        Ensin odottettiin kentällä tuntikausia aamuyöllä, viimein ainut hallin virkailija lähti pokkana kotiin kello 3 yöllä ja jätti asiakkaat yksin(!) sinne odottamaan, osa jäi mun lähtiessä kello 4 sinne nukkumaan laukkuhihnoille.

        Itse sain aamulla "sisäpiiritietona" selville, että kone kaikkien laukkujen kanssa lennätettiin takaisin Frankfurtiin!!!!!???? Yhteystiedot jätetty asianomaisille vastaaville firmoille, mutta kukaan ei ole soittanut tähän mennessä ja ilmoittanut edes väliaikatietoja. Luulen ettei suurin osa matkustajista tiedä asiasta vieläkään!!!

        (Siellä ne on Saksassa mun kotiavaimet, kännykän laturi ynnä muut kamat, joiden piti olla käsipakaasissa mutta joita ei terrorismiuhan takia saanutkaan ottaa koneeseen sisälle. )

        Mielenkiintoista oli se, että jotkin aikasemman lennon aikana (ilm. Kanarian?) hävinneet laukut seisoi siellä laukkuhallissa kaiken yötä odottamassa toimitusta - kukaan henkilökunnasta ei niitä vahtinut, joten kuka vaan ohikulkija olisi voinut napata mieleisensä laukun tai vaikka viisi ja marssia ulos, tai kaivaa sieltä laukusta parhaat tuliaiset omiin taskuihin. Tai kenties lisätä jotain "omatekoista" laukkuun.

        JOS ja KUN saat takaisin hävinneen laukkusi, tarkistapa huolellisesti sisältö.

        Että sellaista "asiakaspalvelua" ja "turvallisuuspolitiikkaa".

        Lensin suomeen samana yönä kuin sinä, aikaisemmin vain. Oltiin siis h-vlla noin puolen yön aikaan. Silloin laukut tuli kymmennessä minuutissa. Mutta laukkujahan ei reissussa ollut mukana lainkaan, lojuivat h-vlla viimeiseen matkailtaan saakka. Oli todella ihanaa.

        Sen verran tajusin että tungin kaikki vaihtovaatteet käsimatkatavaroihin mutta meikit lääkkeet yms jäi matkalaukkuun. Meni eka päivä komiasti ostoksilla vaikka alkuperäinen suunnitelma ihan toinen.

        Oli Finnairin baggage dropissa niin kusipääporukkaa ettei ikinä. Tiuskivat ja vittuilivat. frankfurtin päässä oli taas ihania virkalijoita. Mutta eipä finnairilla kyllä pahoitelleet asiaa. Ja kehtaavat kuspäät laittaa force majorin piikkiin. Koska lumen tulohan on todella erikoita tähän vuoden aikaan ja varsinkin suomessa. Ja kehtasivat vielä väittää tilanteen johtuvan keskieuroopan lumentulosta. Todella. ennen joulua. Mutta saksassa ei ollu kyllä lumipallon vertaa lunta.

        Että on kyllä hyvä lentoyhtiö meillä. Pelkkää paskaa.


      • Et silleen
        johanna_ kirjoitti:

        Lensin suomeen samana yönä kuin sinä, aikaisemmin vain. Oltiin siis h-vlla noin puolen yön aikaan. Silloin laukut tuli kymmennessä minuutissa. Mutta laukkujahan ei reissussa ollut mukana lainkaan, lojuivat h-vlla viimeiseen matkailtaan saakka. Oli todella ihanaa.

        Sen verran tajusin että tungin kaikki vaihtovaatteet käsimatkatavaroihin mutta meikit lääkkeet yms jäi matkalaukkuun. Meni eka päivä komiasti ostoksilla vaikka alkuperäinen suunnitelma ihan toinen.

        Oli Finnairin baggage dropissa niin kusipääporukkaa ettei ikinä. Tiuskivat ja vittuilivat. frankfurtin päässä oli taas ihania virkalijoita. Mutta eipä finnairilla kyllä pahoitelleet asiaa. Ja kehtaavat kuspäät laittaa force majorin piikkiin. Koska lumen tulohan on todella erikoita tähän vuoden aikaan ja varsinkin suomessa. Ja kehtasivat vielä väittää tilanteen johtuvan keskieuroopan lumentulosta. Todella. ennen joulua. Mutta saksassa ei ollu kyllä lumipallon vertaa lunta.

        Että on kyllä hyvä lentoyhtiö meillä. Pelkkää paskaa.

        et ilmeisesti seurannut jouluviikon uutisia: Frankfurtissa OLI lumimyrsky ja tuhannet nukkuivat kentällä telttasängyissä odottaen myöhästyneitä lentojaan.

        Kantsii tsekata faktat ennen kuin puhuu läpiä päähänsä, silloin myös kritiikki osuu paremmin.


      • joulu oli ja meni

        Lähdimme takaisin Madridista 3.1. eli sunnuntaina. Lauantai-iltana n. klo 20 Madridin lentokentältä soitettiin, että toinen laukku on löytynyt ja että voimme mennä itse käymään lentokentällä ja katsomaan, jos toinenkin laukku löytyisi, koska lauantai-iltana ei laukkuja enää tuotaisi perille. Niinpä lähdimme taksilla hakemaan matkatavaroitamme, että voisimme purkaa viemisemme ennen kotimatkaamme.

        Kotikentällä kaikki sujui sitten mallikkaasti - matkatavarat tulivat perille odottelematta, joten loppu hyvin. Madridissa jouduimme olemaan ilman vaihtovaatteita ym. koko puolentoista viikon matkamme ajan. Kauppoja kyllä periltä löytyi, mutta turhaa vaivaa matkatavaroiden puuttuminen aiheutti.

        Pahinta oli se, kun missään puhelinnumerossa ei osattu sanoa muuta kuin
        'olen pahoillani, mutta minulla ei ole mitään tietoa matkatavaroistanne'.
        Tietokoneaikana matkatavaroiden sijainnin pitäisi kyllä olla selvillä koko ajan.


    • -matkakuumeessa-

      Täytyy sanoa, että nyt on mennyt luottamus Finnairiin. En halua matkalleni ikäviä yllätyksiä tai jonottaa turhaan lähtöselvityksessä jos ei ole pakko. Eikä lentokoneen vaihtaminenkaan välttämättä ole lainkaan paha juttu, koska kerran kun lähdin maakuntakentältä Kööpenhaminan kautta, pääsin nopeammin kuin jos olisin ollut Helsinki-Vantaan lähtöselvityksessä.

      • viikko jo

        Lensimme Helsingistä maanantaina 28.12. Sen jälkeen ei laukuista ole kuulunut mitään.

        Finnair ei vastaa palautteisiin. Korvausasiasta olen soittanut monta kertaa eri numeroihin, sain tuon 70 euron korvaus-tiedon ongittua joltain virkailijalta, siitäkään ei kerrota, ellei osaa kysyä.

        Olen myös lähettänyt sen kuvauksen laukun sisällöstä, epäilen ettei niitä edes lueta.

        Mites teillä muilla vakuutukset? Korvaako? Meillä If kieltäytyy korvaamasta. Vetoaa force major-tilanteeseen. säästähän se johtuu.


      • Tove
        viikko jo kirjoitti:

        Lensimme Helsingistä maanantaina 28.12. Sen jälkeen ei laukuista ole kuulunut mitään.

        Finnair ei vastaa palautteisiin. Korvausasiasta olen soittanut monta kertaa eri numeroihin, sain tuon 70 euron korvaus-tiedon ongittua joltain virkailijalta, siitäkään ei kerrota, ellei osaa kysyä.

        Olen myös lähettänyt sen kuvauksen laukun sisällöstä, epäilen ettei niitä edes lueta.

        Mites teillä muilla vakuutukset? Korvaako? Meillä If kieltäytyy korvaamasta. Vetoaa force major-tilanteeseen. säästähän se johtuu.

        Kukaan ei vastannut puheluihin tai tiedusteluihin. Korvauksia emme saa, koska matkustimme "kotiosoitteeseen". Olimme olleet puoli vuotta ulkomaan komennuksella - laukuissa oli kaikki arkipäivän kamat. Kentällä oli kaaos. Jonotimme kaksi tuntia ilmoittaaksemme laukkujen katoamisesta. Ihmiset kävelivät hallissa olevien matkalaukku röykkiöiden päällä etsien omia kapsäkkejään. Ketään henkilökuntaan kuuluvaa ei hallissa näkynyt, laukut olivat vapaata riistaa. Halukkaat olisivat voineet tyhjentää parhaimmat laukut ihan rauhassa...

        Ensin kaaoksen syynä oli lakko, sitten luminen sää ja tänä aamuna syytettiin matkustajia; tulevat kentälle liian myöhään. Jätetään menemättä, emmepähän häiritse kenttähenkilökuntaa...Kaikki sujuisi varmaan helpommin, jos asiakkaita ei olisi!


    • jeeeeeeeenni

      olen matkustellut koko ikäni todella paljon enkä missään ikinä ole kohdannut yhtä töykeitä lentoemäntiä kuin finnairilla enkä yhtä huonoa toimintaa lentokentällä kuin h-v:lla. yleensä siellä hommat hoituu vaan ei enää! siitä on aivan turha jotain tiivistynyttä vettä koko henkilöstön syyttää jos vaan ei ole ammattitaitoa tai intoa! siis missään en edes keniassa, brasiliassa, intiassa, romaniassa tai namibiassa ole törmännyt yhtä töykeisiin tai piittaamattomiin ihmisiin! tästä lähtien teen kaikkeni ja lennän vaikka mitä kautta muilla yhtiöillä kunhan ei enää tarvitse finnairilla lentää!

    • ...

      Vittu.

      Oli vissiin Baronan duunareilla taas tänään "kipeä" olo tai jotain muuta mukavaa, sillä jouduimme odottamaan laukkuja KAKSI TUNTIA koneen saapumisen jälkeen.

      Saatanan laukkuspedet.

      • Saatanan laukkuspede

        Juu, kato me lähdettiin saigonille koko lauma. Ei meitä kiinnosta jonkun saatanan asiakkaan kamoja roudailla. Rupes jo toi italialainen lakkomalli pitkästyttää ni päätettiin repäistä vähän paremmin ja lähtee litoon kokonaan. Kun ei meitä kato työnteko kiinnosta vaikka Suomessa on 8 miljardia työtöntä jotka ottais kirkuen mitä vaan hommaa jos vaan sais. Mut kun me ollaankin jo ihan perusluonteelta vedättäjiä.


    • Vai mitä

      Vaikuttaa toisen firman työtekijöiksi joutuneiden kostolta Finnairille.

      • ytujmneru

        Vaikuttais juosten kustulta yrityskaupalta.


      • Toisinaan täällä

        Laukkujen kotiintuojat vahvistivat tämän jo 22. joulukuuta. Mutta kukaan (Finnair , Barona, Finavia) eivät uskaltaneet sanoa tätä. Puhtuttiin vain säästä. Suomessa on aikaisemmin ollut paljon kovempia lumitalvia.


      • uofvoytf
        Toisinaan täällä kirjoitti:

        Laukkujen kotiintuojat vahvistivat tämän jo 22. joulukuuta. Mutta kukaan (Finnair , Barona, Finavia) eivät uskaltaneet sanoa tätä. Puhtuttiin vain säästä. Suomessa on aikaisemmin ollut paljon kovempia lumitalvia.

        "Suomessa on aikaisemmin ollut paljon kovempia lumitalvia."

        Ja paljon enemmän laukunviskojia töissä silloin kun sitä lunta on tullut... Noin niinkun työvuorosuunnittelunkin mukaan. Eipä siinä paljoa tarvi laukunviskojien hommaa sabotoida jos koneen myöhästyessä lumentulon takia on työvuoro jo loppunut.


      • berliini
        uofvoytf kirjoitti:

        "Suomessa on aikaisemmin ollut paljon kovempia lumitalvia."

        Ja paljon enemmän laukunviskojia töissä silloin kun sitä lunta on tullut... Noin niinkun työvuorosuunnittelunkin mukaan. Eipä siinä paljoa tarvi laukunviskojien hommaa sabotoida jos koneen myöhästyessä lumentulon takia on työvuoro jo loppunut.

        Lain mukaan lentoyhtiö on vastuussa niin asiakkasta kuin tavaroistakin - yksiselitteisesti!

        Itse jäin onneksi maanantaina 21.12. odottamaan sitä, että Berliinistä tulleen koneemme tavarat puretaan. Tuli ikimuistoinen yö klo 01-07. TUolloin Finnair ja kumppaninsa Barona nöyryyttivät asiakkaita, valehtelivat, laiminlöivät turvatoimet etc. etc. Tarina on pitkä eikä lainkaan kaunis!

        Onneksi taistelin kuusi tuntia siitä, että joku jossain päätti vihdoin purkaa Berliinin koneen. Tavarat olivat koko ajan tuloportillamme. Taistelun tuloksena sain tavarat ennen joulua ja turvallisesti! osin ne löytyivät hihnalta, jossa luki Pietarsaari. Eikä tavaroiden tulemista tietenkään kuulutettu, vaikka virkailijat tiesivät 6 tuntia kestäneestä odotuksestamme.

        Yövuorolaiset sanoivat onneksi, että homma kusee, vaikka aamuvuorolaiset väittivätkin hyväuskoisille uusille asiakkaille, että laukut tulevat kyllä 24 tunnin sisällä. Kuuntelimme hymyssä suin tuota silkkaa valehtelua!

        Jos vain voin välttää, en ikinä enää käytä Finnair -nimistä yhtiötä.
        FInnair Boikottiin - kannata lämpimästi!


      • et silleen
        berliini kirjoitti:

        Lain mukaan lentoyhtiö on vastuussa niin asiakkasta kuin tavaroistakin - yksiselitteisesti!

        Itse jäin onneksi maanantaina 21.12. odottamaan sitä, että Berliinistä tulleen koneemme tavarat puretaan. Tuli ikimuistoinen yö klo 01-07. TUolloin Finnair ja kumppaninsa Barona nöyryyttivät asiakkaita, valehtelivat, laiminlöivät turvatoimet etc. etc. Tarina on pitkä eikä lainkaan kaunis!

        Onneksi taistelin kuusi tuntia siitä, että joku jossain päätti vihdoin purkaa Berliinin koneen. Tavarat olivat koko ajan tuloportillamme. Taistelun tuloksena sain tavarat ennen joulua ja turvallisesti! osin ne löytyivät hihnalta, jossa luki Pietarsaari. Eikä tavaroiden tulemista tietenkään kuulutettu, vaikka virkailijat tiesivät 6 tuntia kestäneestä odotuksestamme.

        Yövuorolaiset sanoivat onneksi, että homma kusee, vaikka aamuvuorolaiset väittivätkin hyväuskoisille uusille asiakkaille, että laukut tulevat kyllä 24 tunnin sisällä. Kuuntelimme hymyssä suin tuota silkkaa valehtelua!

        Jos vain voin välttää, en ikinä enää käytä Finnair -nimistä yhtiötä.
        FInnair Boikottiin - kannata lämpimästi!

        Omalta kohdaltani olen katsonut tätä hommaa viimeiset 3 päivää. Mun mielestä on silti typerää syyttää matkatavaroita kuljettavia työntekijöitä.

        Jos porukkaa ei ole tarpeeksi kaikkia säätilanteita varten, syy on täysin johtoportaassa.

        Jos puhelimeen ei ehditä vastaamaan, kun porukkaa on liian vähän, vastuu on johtoportaassa.

        Jos työntekijät käsketään kotiin työvuoron loputtua vaikka tulohalli on täynnä asiakkaista ja isännättömiä laukkuja, vika on täysin johtoportaassa.

        Mitä "säästöjä" johdon mielestä tuleekin sitten siitä että jälkikäteen pannaan henkilökuntaa yötämyöten selvittämään hävinneiden laukkujen kohtaloa ja kuljettamaan niitä ympäri Suomen asiakkaille, jotka ovat kertoneen ko. firman mokasta vain 100 lähimmälle tutulleen aiheuttaen huonoa mainetta lafkalle - SITÄ EN TODELLA YMMÄRRÄ.


      • ...eikä vaan tajuta.
        et silleen kirjoitti:

        Omalta kohdaltani olen katsonut tätä hommaa viimeiset 3 päivää. Mun mielestä on silti typerää syyttää matkatavaroita kuljettavia työntekijöitä.

        Jos porukkaa ei ole tarpeeksi kaikkia säätilanteita varten, syy on täysin johtoportaassa.

        Jos puhelimeen ei ehditä vastaamaan, kun porukkaa on liian vähän, vastuu on johtoportaassa.

        Jos työntekijät käsketään kotiin työvuoron loputtua vaikka tulohalli on täynnä asiakkaista ja isännättömiä laukkuja, vika on täysin johtoportaassa.

        Mitä "säästöjä" johdon mielestä tuleekin sitten siitä että jälkikäteen pannaan henkilökuntaa yötämyöten selvittämään hävinneiden laukkujen kohtaloa ja kuljettamaan niitä ympäri Suomen asiakkaille, jotka ovat kertoneen ko. firman mokasta vain 100 lähimmälle tutulleen aiheuttaen huonoa mainetta lafkalle - SITÄ EN TODELLA YMMÄRRÄ.

        No, älä turhia huoli, joku muu näyttää kyllä ymmärtävän:

        (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1854618)

        "Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund arvioi, että yrityselämässä syntyy aina pulmallisia tilanteita. Niiden vuoksi yritys joutuu tekemään ikäviä päätöksiä, joilla on seurauksia maineen kannalta.

        -On selvää, että maineeseen syntyy kolhuja, mutta jos maine on ennestään hyvä, kolhuja pystyy kestämään, Haglund sanoo.

        Finnair oli Haglundin mukaan uudistuksista päättäessään tietoinen siitä, että häiriöitä syntyy. Hän muistuttaa myös siitä, että suurin osa Finnairin liikevaihdosta tulee ulkomailta. Tilanne ei siten näytä samalta esimerkiksi Kiinasta tai Italiasta käsin katsoen."

        Siinäpä se pähkinänkuoressa. Herralla ei ilmeisesti ollut liiemmin aikaa miettiä sanojaan joten möläytti sitten juuri mitä ajattelikin...onnea!


      • Hollannista laukuton
        ...eikä vaan tajuta. kirjoitti:

        No, älä turhia huoli, joku muu näyttää kyllä ymmärtävän:

        (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1854618)

        "Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund arvioi, että yrityselämässä syntyy aina pulmallisia tilanteita. Niiden vuoksi yritys joutuu tekemään ikäviä päätöksiä, joilla on seurauksia maineen kannalta.

        -On selvää, että maineeseen syntyy kolhuja, mutta jos maine on ennestään hyvä, kolhuja pystyy kestämään, Haglund sanoo.

        Finnair oli Haglundin mukaan uudistuksista päättäessään tietoinen siitä, että häiriöitä syntyy. Hän muistuttaa myös siitä, että suurin osa Finnairin liikevaihdosta tulee ulkomailta. Tilanne ei siten näytä samalta esimerkiksi Kiinasta tai Italiasta käsin katsoen."

        Siinäpä se pähkinänkuoressa. Herralla ei ilmeisesti ollut liiemmin aikaa miettiä sanojaan joten möläytti sitten juuri mitä ajattelikin...onnea!

        Lensin Helsingistä Amsterdamiin joulun jälkeen 27.12, ja matkalaukkuja edelleen odotellaan... Hollannin päästä soitellaan ja kysellään että onko löytynyt, ja laukun sisällön olen jo heille ilmoittanutkin. Suomen päästä joku osaa olla ystävällisempi, joku toinen taas ei. Koska oli kyse paluulennosta, kukaan ei korvaa mitään. Sain Finnairilta kirjeen vakuutusyhtiölle, kirjeessä sanotaan että olen lentänyt 27.12 eikä laukkuja vieläkään ole toimitettu. Mutta ei vakuutusyhtiökään korvaa kun olen jo kotona... Parin viikon suomen lomalle tuli tyhmänä otettua aika paljon vaatteita, eikä viitsis ihan kaikkea kosmetiikkaa uudelleen ostaa tän takia. Saa nähdä tuleeko laukut koskaan, kukaan ei tiedä mitään.

        Taidan tästä lähtien lentää KLM:llä, vaikka Finskillä oli niin mukava lentää ja lueskellä Iltasanomia. Eipä ole ruisleipä tai Iltasanomat tällaisen arvoista.

        Onkohan joku odotellut laukkujaan pidempään, mulla tulee sunnuntaina 2 viikkoa reissusta...?


      • FB
        Hollannista laukuton kirjoitti:

        Lensin Helsingistä Amsterdamiin joulun jälkeen 27.12, ja matkalaukkuja edelleen odotellaan... Hollannin päästä soitellaan ja kysellään että onko löytynyt, ja laukun sisällön olen jo heille ilmoittanutkin. Suomen päästä joku osaa olla ystävällisempi, joku toinen taas ei. Koska oli kyse paluulennosta, kukaan ei korvaa mitään. Sain Finnairilta kirjeen vakuutusyhtiölle, kirjeessä sanotaan että olen lentänyt 27.12 eikä laukkuja vieläkään ole toimitettu. Mutta ei vakuutusyhtiökään korvaa kun olen jo kotona... Parin viikon suomen lomalle tuli tyhmänä otettua aika paljon vaatteita, eikä viitsis ihan kaikkea kosmetiikkaa uudelleen ostaa tän takia. Saa nähdä tuleeko laukut koskaan, kukaan ei tiedä mitään.

        Taidan tästä lähtien lentää KLM:llä, vaikka Finskillä oli niin mukava lentää ja lueskellä Iltasanomia. Eipä ole ruisleipä tai Iltasanomat tällaisen arvoista.

        Onkohan joku odotellut laukkujaan pidempään, mulla tulee sunnuntaina 2 viikkoa reissusta...?

        http://www.facebook.com/pages/Finnair-Kavellen-olisit-jo-perilla/413332600373


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe