Kylmä kosketus yöllä

dalia-

Olen aina uskonut kummituksiin ja henkiolentoihin, mutten koskaan ole saanut heistä mitään "oikeita" havaintoja ennen näitä tapahtumia. Olen kärsinyt syksystä asti unettomuudesta ja eräänä yönä kun en saanut nukuttua, tunsin yllättäen jotain hyytävän kylmää kädelläni. Säikähdin tietenkin kovasti. Tuo toistui vielä sen yön aikana, muistaakseni samalla kädellä tunsin uudestaan jotain kylmää. Tämä siis tapahtui kodissani muutama kuukausi sitten.

Olen nyt ollut viettämässä joululomaa lapsuudenkodissani ja viime yönä se tapahtui taas. Olin unettomana ja yhtäkkiä tunsin kädelläni jotain kylmää. Säikähdin tietenkin taas kovasti. Ajattelin ensin, että ehkä olin nukahtamassa ja huomaamattani liikutin kättäni sängyllä viileälle kohdalle, johon sitten säpsähdin. Mutta sitten jonkun ajan päästä, kun olin täysin hereillä, tunsin jalkani päällä hyytävän kylmän "pyyhkäisyn".

Mitä tämä voisi mielestänne olla? Joku henkiolento, joka ei halua minun nukahtavan?

12

3491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zadaa

Ettei vaan olisi vetoa???

• toinenkin

Minulla oli tässä muutama yö sitten vähän samanlaisia kokemuksia. Nukkumaan mennessä oli vahva tunne siitä, että minua tarkkaillaan. Tämä tunne on nykyään todella usein, mutta tuolloin se oli hyvin vahvana.

Heräsin yöllä kaksi kertaa siihen, etten hengittänyt. Mikään ei tukkinut hengitysteitä vaan yksinkertaisesti olin lakannut hengittämästä ja siihen tietysti heräsin. Tunne ei ollut niin pelottava, miltä se kuulostaa, mutta en vaipunut ollenkaan syvään uneen vaan jäin jonnekin valveen rajamaille. Tämän jälkeen näin muutamia unia tai näkyjä, joita en nyt sen enempää erittele, mutta jotenkin jäi sellainen tunne, että minun piti erityisesti muistaa nämä näyt ja siksi en saanut nukahtaa.

Näkyjen jälkeen nukahdin ja havahduin myös kylmään kosketukseen kädelläni. Avasin unenpöpperössä silmäni ja näin kaksi kättä, jotka olivat tarttuneet omaan käsivarteeni. Tässä vaiheessa kuvittelin, että kyseessä oli mieheni. En muista kuulleeni mitään ääntä, mutta jotenkin minulta kysyttiin, olinko kunnossa. Vastasin sellaista unenpöpperöpuhetta hengistä ja näyistä ja unista ja totesin sitten lopuksi, että "älä pidä tollein kiinni, kun alkaa pelottaa". Kädet irrottivat välittömästi otteensa ja vetäytyivät ja katosivat. Sitten nukahdin.

Heräsin muutaman tunnin päästä ja tajusin, että nämä kädet olivat olleet paljaat, kun taas miehelläni oli pitkähihainen pyjama. Kysyin myös mieheltä, oliko hän ottanut minua kädestä kiinni yöllä, muttei kuulemma ollut. Hän oli ollut koneella pelaamassa kahteen yöllä ja väliovet olivat olleet kiinni.

Uskon nähneeni tuon henkiolennon, jonka kädet tarttuivat minuun, ennenkin, useita kertoja. Hän on yhdessä unessa kertonut nimensäkin. Muutaman kerran aikaisemminkin olen ollut hereillä hänet nähdessäni. Ja yleensä paniikissa, vaikken usko, että hän mitään pahaa tarkoittaa. Kiinnostaisi hirvittävästi tietää, kuka tai mikä hän on. Miten tällaisia asioita voi selvittää?

• Tetrahedron

...kannattaa varmistaa, ettei kyseessä ole mikään ns luonnollinen tapahtuma, esim ilmanvirtaus/veto, raajan puutuminen tms. Jos itsekin uskot ja tiedät niin sanotun henkimaailman olemassaolosta, niin on melko yleistä että tällaiset ihmiset reagoivat turhankin innokkaasti kun jotain sitten mahdollisesti tapahtuukin. Maassa kuitenkin aika heikosti asioita tapahtuu. :)

Jos kyseessä nyt kuitenkin on jokin astraalin olento, niin en näin äkkiseltään uskoisi, että se on paha. Ensimmäisenä tuli mieleen, että se voi olla jokin edesmennyt henkilö elämästäsi (isovanhempi, ystävä...). Eli en usko, että sitä on ainakaan energiatasolla syytä pelästyä. Tietenkin sun tulisi itse tutkia seuraavan kerran kun tuollainen tapahtuu, että miltä yleinen olotila silloin tuntuu ja millanen energia siiä koko tapahtumassa on.

Olen viime aikoina kuullut monen mainitsevan erilaisista "kosketuksista", joten voi tietenkin olla että jotain on liikkeellä. Nuo kosketuksetkin vaihtelevat paljon: toiset tuntevat kylmää, toiset kuumaa, toiset paineen jne. On se jännä. :) Mutta tosiaan, pelästyä ei kannata ja pyri lähestymään asiaa ensin ihan tavistasolla niin, että saat poissuljettua nuo luonnon metkut. :)

• Uskonlepo

Silloin ei tarvitse pelätä ja kokea tällaista. Sielunvihollisen voi kiusata jos ei ole tietoisesti antanut elämäänsä ja itseään Herralle. Jeeus on voittanut kaikki pimeyden vallat.

• Tetrahedron

...Jeesus Kristus pelastamassa ketään. Ja mitä tässä tarvitsee pelätä? Ei niin mitään, koska astraali on auki niille, jotka sinne kykenevät kurkottamaan. Siksi myöskin tällaiset kokemukset ovat ainutlaatuisia ja arvokkaita. Toivon, ettei alkuperäinen kirjoittaja sorru uskontojen alle vaan ottaa asian luonnollisena. Kun yliluonnollisen tajuaa luonnollisena niin ei tarvitse pelätä mitään, vaan asiat aukeavat. :)

• Luonnollinen selitys

tuntohäiriöitä. Onko taipumusta verenkiertohäiriöihin? Diabetesta ym? Osta magnesiumia ja kokeile jos se auttaisi. Mulla on joskus ollut päinvastaista eli ihan kuin jotain lämmintä valuisi reiden sivua pitkin mutta uskon sen olevan jotain selkäperäistä hermotuntemusta. Syön säänöllisesti magnesiumia eikä ole ollut pitkään aikaan näitä tuntemuksia. SItraatti muodossa oleva on paremmin imeytyvää.

• kosketuksista

itselläni on myös ollut näitä kosketus tuntemuksia.. kyseiset tuntemukset tapahtuvat aina kun olen nukahtamaisillani, havahdun siihen kun tuntuu, että joku koskettaa selästä, kädestä, yms. mielenkiintoisinta asiassa on se, että asun yksin. kukaan ei ole kanssani samassa huoneessa.. näitä kosketuksia tapahtuu epäsäännöllisin väliajoin. Täytyy myöntää, että se säikäyttää ja sen jälkeen ei tee mieli käydä nukkumaan. En itse ole koskaan kokenut mitään kummitteluun, yms asioihin viittaavaa, uskon toki kuitenkin, että näitä henkiolentoja on olemassa, ainakin jollain tasolla. Tosin unet joita joakua näe, ovat joskus olleet erittäin todellisen tuntuisia. Niissä näkyy monesti ihmisiä, jotka ovat jo kuolleet ja olleet eläessään minulle todella rakkaita. Unessa keskustelemme asioista aivan kuten ennenkin. Olen myös joskus nähnyt unia, jotka ovat oikeassa elämässä toteutuneet, ovatko kenties enne unia?

Suvussani on ollut perimätiedon mukaan jonkun verran ihmisiä, jotka ovat olleet herkkiä näille henkimaailman asioille. Viimeisin taisi olla isoäitini sisar.. Kulkevatko nämä asiat yleensä suvussa?

• Luonnolli...
        kosketuksista kirjoitti:

itselläni on myös ollut näitä kosketus tuntemuksia.. kyseiset tuntemukset tapahtuvat aina kun olen nukahtamaisillani, havahdun siihen kun tuntuu, että joku koskettaa selästä, kädestä, yms. mielenkiintoisinta asiassa on se, että asun yksin. kukaan ei ole kanssani samassa huoneessa.. näitä kosketuksia tapahtuu epäsäännöllisin väliajoin. Täytyy myöntää, että se säikäyttää ja sen jälkeen ei tee mieli käydä nukkumaan. En itse ole koskaan kokenut mitään kummitteluun, yms asioihin viittaavaa, uskon toki kuitenkin, että näitä henkiolentoja on olemassa, ainakin jollain tasolla. Tosin unet joita joakua näe, ovat joskus olleet erittäin todellisen tuntuisia. Niissä näkyy monesti ihmisiä, jotka ovat jo kuolleet ja olleet eläessään minulle todella rakkaita. Unessa keskustelemme asioista aivan kuten ennenkin. Olen myös joskus nähnyt unia, jotka ovat oikeassa elämässä toteutuneet, ovatko kenties enne unia?

Suvussani on ollut perimätiedon mukaan jonkun verran ihmisiä, jotka ovat olleet herkkiä näille henkimaailman asioille. Viimeisin taisi olla isoäitini sisar.. Kulkevatko nämä asiat yleensä suvussa?

koska äitini oli hyvin intuitiivinen ja samoin olen minä. Olen myös nähnyt unia jotka ovat toteutuneet ja on ollut sellaisia tuntemuksia joita noudattamalla olen välttänyt erilaisia ikäviä tapahtumia.
        Jokin kummallinen vaisto ohjailee ajatuksiani ja myöhemmin usein ajatukseni ovat osoitautuneet oikeiksi. Jos on tällainen taipumus, niin kannattaa kuunnella herkällä korvalla jos tunne tuleehyvin voimakkaana. Joskus vain pelottaa jos juolahtaa jotain ikävää mieleen, että ei kai joku rakas ole vaarassa. Toisaalta herkkyys on siunaus, mutta joskus tuntuu että se on aika raskas ominaisuus, mutta kaikille sitä ei anneta eli kuitenkin pitää olla tietty vahvuus että kestää sen menettämättä mielenterveyttään.

• Kylmäkalle siis?

Se oli kylmä Kalle. Kun se on väärässä paikassa väärään aikaan niin sellainen voi lierähtää kättäsi pitkin hipoen kimpoamalla sänkysi alle.

• MOROO0

Kyllähän tuommoset kokemukset aika pahalta varmasti tuntuu. Itse olen huomannut kuitenkin psyyken monimuotoisuuden. On valveunia ja liskojen öitä yms. Ja tarpeeksi kun ihminen valvoo niin saattaa nähdä, kuulla ja tuntea mitä ihmeellisempiä ilmiöitä. Itse ainakin näin näkyjä vartiovuorossa intin aikaan, kun jotui olemaan valveilla pitkiä aikoja. Eli tiivistettynä; ihmisen mieli on todella herkkä temppuilemaan eikä siihen mitään ulkopuolisia voimia tarvita ja varsinkin jos käytössä on joitan lääkeaineita.

• Delusions

Armeijassa opin itsekin olemaan luottamatta sokeasti siihen mitä aistit havaitsevat. Loppujenlopuksi sitä univelkaa ei tarvinnut kummoisesti olla, kun aloin kuulla ääniä jotka eivät vaimenneetkaan kun laitoin kädet korville. Hallusinaatiot sitten vaativat vähän kovempaa väsymystä, ja kerran vartiossa sellaisia koin myös. Tosin olin niin väsynyt, että nukahdin pari kertaa seisaalleni.

Noihin unen rajamailla tapahtuvia kokemuksia ei kannata järin vakavasti ottaa. Vaikka sitä olisi vielä suhteellisen virkeäkin, saattaa ihminen silti olla lipsumassa unen ja valveen rajamaille jolloin sitä kokee kaikenlaista. Unihalvauskin on vielä merkillisen tuntematon ilmiö, ja se selittää varmasti suuren osan ihmisten paranormaaleista kokemuksista.

Mitä vielä lääkkeisiin tulee, niin joidenkin lääkkeiden sivuvaikutukset saattavat tosiaan kestää vuosia. Erään lääkkeen takia näin itse pimeässä kaikenlaista kummaa aina iltaisin muutaman vuoden ajan, ennenkuin lopulta onneksi häipyivät. Näkyjä kun ei päässyt karkuunkaan, kun ne tulivat myös silloin kun sulki silmänsä.

• Mies 42 v

Ihminen säikähtää kaikkea ei-luonnollista. itsellä vasta kokemus siitä, kun olin sairaana ja kolme päivää kuumeessa, niin olin nukkunut jonkin aikaa, niin jokin istahti sänkyni jalkopäähän.tunsin paineen jalkaani vasten. hetkessä nukahdin uudelleen. Usein talossani on pitänyt vaimolta varmistaa kävelikö hän illalla vielä tiettyyn aikaan. vaimo näet nukkuu eri huoneessa kuorsaukseni takia. Hän ei ole kävellyt, mutta jokin liikkui käytävällä. Ikäänkuin käy vessassa vetämättä pönttöä.
      3 vuotias poikani sanoo "jonkin asuvan katossa " ja kerran meni näyttämään uuden poliisiautonsa vilkkuvaloja vaatehuoneeseen : "katso sinäkin näitä valoja".Tyttäreni on sanonut joskus, että ei uskalla nukkua, kun tuntuu että huoneessa on joku.Olen terve ihminen , ei psyykkistä taustaa,että silleen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe