Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

fj 1200

matka ajoon

Onko kellään käytännön kokemusta Yamaha fj 1200 matka ajossa. Mitä syö bensaa ja kuluttaako öljyä? Olen kuullu että jotku m-pyörät saa syödä öljyä jopa 1/2 - 1 litra/1000 km eikä siitä tartte huolestua. Mitenkä on fj 1200 syönnit. Mitäs selleisesta kannattas maksaa, vm 1987 ja ajettu jo 100 tkm, kestääkö nuin iso kone jos on säännöllisesti huollettu. Kiitos etukäteen ja aurinkoisia ajokelejä kaikkille.

19

25742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on

      kone kestää 200-350 tkm ajon hyvin huollettuna ,todistettavasti.Tehoa on riittävästi joka lähtöön,kulkee tiellä kuin juna,kuluttaa n.5-6,5l sadalle enempikin saa menemään.yksi parhaista vaihto ehdoista käytettynä huomioiden kestävyyden ja ominaisuudet ei lasten tauteja,customin vääntö ja sport pyörän kiihtyvyys.huonoja puolia,ei sovi korttelien kiertämiseen,kallis taka rengas,kuluu nopeasti,vaikea ajaa nopeusrajoituksien mukaan,öljyä ei syö käytä 15w-50 castrolia.hinta riippuu kunnosta.pääsee kyllä helposti eroon jos et tykkää.hyvät fj alkaa olla lujassa saksastakin loppuivat jo

      • fj1100vm85

        Osta pois vaan, erittäin hyvä hinta/laatu suhde.
        Mulla viimekesän itämerenkierroksella (8000km) keskikulutus noin 6l/100km. Hyvä ajoasento, suhtkoht pysty. Mulla ajettu nyt 60tkm ja kone käy kuin uusi, eikä syö öljyä, ei tarvitse lisätä vaihtovälillä. Ok hinta tuolle 87:lle ehkä jossakin 3000-3500€, ovatten meinaan aika edullisia ostaa. Tarkista että kakkonen pysyy päällä kiihdytyksessä punarajalle; ainut tyyppivika.


      • Masaco

        Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kuullun tiedon mukaan kestää helposti paljon enemmänkin kuin yllä mainitun kilometrimäärän. 400 - 500 tkm jopa.


    • uutta

      kerran koeajanut; kompelö, vanhanaikainen, raskas, tunnoton, automainen tylsä moottori, vanhaa tekniikkaa.
      Samalla rahalla saa uudempaa ajomukavuutta.
      Tutustu uudempiin malleihin

      • VANHA

        HUOMASITKO PYÖRÄ ON 1200 KUUTIOINEN ELI ISO.VUOSIMALLI OLI SE JA SE.MOOTTORISTA VOIDAAN OLLA KYLLÄ AIVAN ERI MIELTÄ,TYLSÄ SE EI KYLLÄ VARMAAN OLE PAITSI JOS ITSE OMISTAT SELLAISEN PYÖRÄN JOSSA TUNTUU JOKA VASTAMÄKI JA VASTATUULI PUHUMATTAKAAN KYYDITTÄVÄSTÄ.SE TIETYSTI ANTAA JÄNNITYSTÄ AJOON ,MUTTA TÄSSÄHÄN ON KYSEESSÄHÄN MATKA NAUTISKELU PYÄRÄ. MP-POLIISIEN YKSI MERKITTÄVIMMÄSTÄ VALINTA KRITEEREISTÄ OLI NIMENOMAAN PYÖRÄN KETTERYYS MM. PIENI KÄÄNTÖ SÄDE.MIKÄ SE NYT NIIN VALTAVASTI ON MUUTTUNUT 95 VUODEN JÄLKEEN.FJ ON JA PYSYY YHTENÄ LEGENDAARISIMMISTA MOOTTORI-PYÖRISTÄ,SE ON HISTORIAAN JO KIRJOITETTU.SE PERSOONALLINEN,KIEHTOVA.


      • Kuivat korvantaukset
        VANHA kirjoitti:

        HUOMASITKO PYÖRÄ ON 1200 KUUTIOINEN ELI ISO.VUOSIMALLI OLI SE JA SE.MOOTTORISTA VOIDAAN OLLA KYLLÄ AIVAN ERI MIELTÄ,TYLSÄ SE EI KYLLÄ VARMAAN OLE PAITSI JOS ITSE OMISTAT SELLAISEN PYÖRÄN JOSSA TUNTUU JOKA VASTAMÄKI JA VASTATUULI PUHUMATTAKAAN KYYDITTÄVÄSTÄ.SE TIETYSTI ANTAA JÄNNITYSTÄ AJOON ,MUTTA TÄSSÄHÄN ON KYSEESSÄHÄN MATKA NAUTISKELU PYÄRÄ. MP-POLIISIEN YKSI MERKITTÄVIMMÄSTÄ VALINTA KRITEEREISTÄ OLI NIMENOMAAN PYÖRÄN KETTERYYS MM. PIENI KÄÄNTÖ SÄDE.MIKÄ SE NYT NIIN VALTAVASTI ON MUUTTUNUT 95 VUODEN JÄLKEEN.FJ ON JA PYSYY YHTENÄ LEGENDAARISIMMISTA MOOTTORI-PYÖRISTÄ,SE ON HISTORIAAN JO KIRJOITETTU.SE PERSOONALLINEN,KIEHTOVA.

        Siis tylsäksi väittäjälle kannattaa kokeilla muitakin matkapyöriä niin oppii arvostamaan fj:tä joka on ehkä yksi kaikkien aikojen matkapyörä.Ikoni,vapaudentunteen inkarnaatio ja aikanaan käsittämätön.Jotka eivät ole eläneet kautta ennen fj 1200:ta ja sen tulemista eivät ole oikeutettuja muuta kuin tuomaan tietämättömyytensä esille.Me jotka tiedämme ja olemme sen ihmeen kokeneet annamme tietämättömyyden märkäkorville anteeksi.


    • Illu

      Itselläni ollut nyt 4 vuotta FJ vm 90. Toin sen Saksasta ja hyvin on pelannut. En tiedä mitä sillä todellisuudessa on ajettu (mittarissa nyt n 50tkm), kun ne Saksanpojat vähän tuppaa ruuvailemaan. Oli miten oli mutta pyörä pelannut suorastaan loistavasti. Olen ajanut sillä itse nyt n 25tkm sekä yksin että kaksi päällä. Öljyä ei juurikaan syö, mutta bensaa meni aika rutkasti (7-8ltr/100km) ennenkuin vaihdoin bensapumpun. Nyt menee sellaset 6ltr. Hienoa pyörässä on mahtava vääntävä moottori ja hyvät asennot/tilat niin itselle kuin matkustajalle. Huonoa ehkä....hmm....jarrut voisivat olla ehkä paremmat. En sitten tiedä ABS-versiosta. Tuollaisesta -87 (100tkm) voisi näkemättä maksaa sellaiset 4-4.5t€. Älä pelästy niitä kilometrejä. Näin kesällä FJ: millä oli ajettu 170tkm. Ilman ihmeempiä! Hyvää kesää sinullekin.

      • matka ajoon

        nyt se fj 1200 vaihtoi omistajaa, ja on ehditty ajaaki lähes 1000 km. mahtava pyörä ajaa, moottorissa vääntöä, ei tartte pykältää pienemmälle ja ohituksiin lähtee ku hauki rannasta
        nyt sitten vaan aurinkoisia ajokelejä, hyvää kesää kaikille


      • Ja Maha
        matka ajoon kirjoitti:

        nyt se fj 1200 vaihtoi omistajaa, ja on ehditty ajaaki lähes 1000 km. mahtava pyörä ajaa, moottorissa vääntöä, ei tartte pykältää pienemmälle ja ohituksiin lähtee ku hauki rannasta
        nyt sitten vaan aurinkoisia ajokelejä, hyvää kesää kaikille

        Jep, mahtava pyörä jolla matka taittuu kivuttomasti.


      • Jammu

        Minulla on FJ1200 vm -88 ja olen myös hieman moittinut pyörän bensankulutusta (n. 8l/100km). Mielenkiintoinen tieto tuo bensapumpun vaihto. Osaako joku kertoa tarkemmin, mikä vaikutus bensapumpulla on kulutukseen? Aiheuttaako se ylipaineen kaasareihin ja siten tavallaan pakkosyöttää polttoainetta kaasarinkurkkuun? Muuta syytä en keksi.


      • kale

        Minulla on toinen fj ja ajettu 58 tkm -90
        Kaksi on lähes uutta gixeri 1000 ja rs 1200 bemari. Näyttäviä ja hyviä nekin, mutta päät kääntyy kun faaraojussilla menee pärrätapaamisiin.
        Sanon, että fj matkapyörien kunkku vanhanaikaisuudenkin vuoksi. Edellisellä fj:llä oli ajettu 278 tkm ( ent pol.)itse ajoin ja veli 130 tkm. Ei mitään vikaa. Kansi kerran auki ja tarkatus - ei vikoja. Luovun tästä kohta puolin, koska vaimo ei tule kyytiin. Ei kehtaa.
        Hinnaksi ajattelin 4000 € ? Onko paha ?


      • tieto ja taito loppuu=)
        Jammu kirjoitti:

        Minulla on FJ1200 vm -88 ja olen myös hieman moittinut pyörän bensankulutusta (n. 8l/100km). Mielenkiintoinen tieto tuo bensapumpun vaihto. Osaako joku kertoa tarkemmin, mikä vaikutus bensapumpulla on kulutukseen? Aiheuttaako se ylipaineen kaasareihin ja siten tavallaan pakkosyöttää polttoainetta kaasarinkurkkuun? Muuta syytä en keksi.

        mors! nii mulla on vähän ongelmia ton fuckjuun kans ku kaks kaasaria tulvii,vaikka neulat on vaihdettu niin edelleen kaasarit tulvii,,,mulla alkaa ainaki oleen kaikki konstit lopussa jo,eihän tässä muuta ku parhaat ajokelit on kohillaan nii mopo seisoo tallissa=( jos joku vois pikkasen auttaa tässä asiassa,,


      • tapika
        tieto ja taito loppuu=) kirjoitti:

        mors! nii mulla on vähän ongelmia ton fuckjuun kans ku kaks kaasaria tulvii,vaikka neulat on vaihdettu niin edelleen kaasarit tulvii,,,mulla alkaa ainaki oleen kaikki konstit lopussa jo,eihän tässä muuta ku parhaat ajokelit on kohillaan nii mopo seisoo tallissa=( jos joku vois pikkasen auttaa tässä asiassa,,

        Moro, jos kaasarit tulvii niin tarkista kohon neulaventtiilien sylinterien ympärillä olevat o-renkaat, jotka tiivistää sen sylinterin koteloonsa. Ovat luultavasti kovettuneet. Omassa FJ:ssä tulvi toinen kaasaripari, koho toimi ok, vika löytyi kun vaihdoin nuo o-renkaat - tulviminen loppu. Näyttäis syövän vähemmän polttoainettakin, lienekkö pikkuhiljaa tiputellut poistoputkien kautta.


      • jassikka
        kale kirjoitti:

        Minulla on toinen fj ja ajettu 58 tkm -90
        Kaksi on lähes uutta gixeri 1000 ja rs 1200 bemari. Näyttäviä ja hyviä nekin, mutta päät kääntyy kun faaraojussilla menee pärrätapaamisiin.
        Sanon, että fj matkapyörien kunkku vanhanaikaisuudenkin vuoksi. Edellisellä fj:llä oli ajettu 278 tkm ( ent pol.)itse ajoin ja veli 130 tkm. Ei mitään vikaa. Kansi kerran auki ja tarkatus - ei vikoja. Luovun tästä kohta puolin, koska vaimo ei tule kyytiin. Ei kehtaa.
        Hinnaksi ajattelin 4000 € ? Onko paha ?

        Ei kauheen paha, ite ostin just 38tkm ajetun 96 mun onneks oli virheelinen ilmotus joka ei muita kiinnostanut.Mulle toi pyörä riittää loppu elämäks, jos ne tosiaan on noin vahvoja.


      • kale kirjoitti:

        Minulla on toinen fj ja ajettu 58 tkm -90
        Kaksi on lähes uutta gixeri 1000 ja rs 1200 bemari. Näyttäviä ja hyviä nekin, mutta päät kääntyy kun faaraojussilla menee pärrätapaamisiin.
        Sanon, että fj matkapyörien kunkku vanhanaikaisuudenkin vuoksi. Edellisellä fj:llä oli ajettu 278 tkm ( ent pol.)itse ajoin ja veli 130 tkm. Ei mitään vikaa. Kansi kerran auki ja tarkatus - ei vikoja. Luovun tästä kohta puolin, koska vaimo ei tule kyytiin. Ei kehtaa.
        Hinnaksi ajattelin 4000 € ? Onko paha ?

        tervehdys , tuntuu siellä olevan tietoa fj.stä enemmänkin , niin kysyn nyt onko pyörässä tunniste laattaa ja missä , entä runko numeron paikka. minulla tuonti pyörä jota ensi viikolla menen rekisteröinti katsastamaan ja ajattelin , että olisi hyvä tietää kyseiset numero paikat jos täytyy katteita vaikka irrotella.
        kiitos tiedoista , kesän ajoja odotellessa


      • Anonyymi
        kale kirjoitti:

        Minulla on toinen fj ja ajettu 58 tkm -90
        Kaksi on lähes uutta gixeri 1000 ja rs 1200 bemari. Näyttäviä ja hyviä nekin, mutta päät kääntyy kun faaraojussilla menee pärrätapaamisiin.
        Sanon, että fj matkapyörien kunkku vanhanaikaisuudenkin vuoksi. Edellisellä fj:llä oli ajettu 278 tkm ( ent pol.)itse ajoin ja veli 130 tkm. Ei mitään vikaa. Kansi kerran auki ja tarkatus - ei vikoja. Luovun tästä kohta puolin, koska vaimo ei tule kyytiin. Ei kehtaa.
        Hinnaksi ajattelin 4000 € ? Onko paha ?

        Tällä hetkellä halvin 830e ei paha


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä halvin 830e ei paha

        Kunnon muskelipyörä saattaa kohota museoarvossa tulevaisuudessa.

        Olisi sen ainakin ansainnut.


    • yamaha+tykki

      etsin juuri tuota 80-90kynt luvum pyörää tonnikassatastja vähä päälle meinaan moottori pyörää nimeltään yamha

      • röpötin

        ostan yammun 1200 fj kunhan kohdalle osuu sopiva...menee kustomointiin...teen siitä ns rälläkkäkustomin kun en moista ole ennen tehnyt.pidennän perää 200mm ja levennän saman verran..työn jälkiä ei kummemmin siistitä mitä nyt horna kiuasmaalia sutaistaan ylle.turhat hilkkeet kursaistaan rälläkällä poies ja mummomallinen etukate vsihdetaan sutjakkaampaa malliin...jos omistat mukavan aihion vm85-86 kuutioita mainittu 1200 niin kilauta kaverille...0500 791386...harri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe