Hankin juuri unelmavaununi:)))

Onnesta soikeena

Ostettiin helmivauvallemme mustat keinonahkaiset Emmaljunga Mondialit, sportti-rungolla. Ne on niin UPEAT! Onko kellään vastaavanlaisia? Ostettiin pitkäaikaisiksi vaunuiksi nuo, lapsia kun on varmaan vielä luvassa useampi.
Nuo yhdistelmät emmaljungan turvakaukalo (silver check), adapteri, jolla kaukalon saa vaunujen runkoon kiinni emmaljungan nahkainen sport hoitolaukku maksoivat yhteensä 950 e.
Saatiin roimasti alennusta, mutta kyllähän tuo kirpaisi maksaa:) Halusin kuitenkin juuri tuollaisen paketin, jota on siis tarkoitus käyttää vuosikausia.
Nahka on helppohoitoinen, sen kun vaan pyyhkii kostealla tai vaikka pienellä tipalla astianpesuainetta.
Tuossa mondial- mallissahan on samat ominaisuudet kuin Edgessäkin.
Kyllä nyt kelpaa odotella masuvauvan syntymistä...:)
Sori hehkutus, oon vaan niin tyytyväinen, kun aina ennen oon tyytynyt halvempaan ja ei niin mieleiseen vaihtoehtoon.

16

3253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emmalj. Fani

myös vuosi sitten Emmaljunga rattaat, (brown check) eivät ole niin kuumat kesällä auringon paahteessa ja kura ei näy! Sekä saman värin duolift kantokassin, jotta menee vaununa ja sen paremman hoitolaukun. vaunukoppaa en hankkinut kun tarve on niin vähän aikaa. Kaukaloksi valitsin luonnonvalkoisen keinonahan ja telakan sekä kaukalolle adapterin vaunun runkoon. Maksoivat 1100,- euroa yhteensä. Ovat olleet käytössä koko ajan, adapteri on aivan loistava kaupungissa autolla liikuttaessa, ei tarvitse rehata vaunuja mukana, vain runkoa. Samoin auton telakka, jos sitä ei teillä vielä ole, hakekaa ihmeessä!! Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin niiden vöiden köyttäminen jatkuvasti...

Minulla on ollut Emmaljunga myös esikoisen aikana 12 vuotta sitten, käytin niitä kolme vuotta, mutta ne olen myynyt eteenpäin tarpeettomana ja nyt kakkosen myötä en muita edes ajatellut. Meille syntyy maaliskuussa kolmonen ja tietenkin tilasin Emmaljungalta tupla-rattaaat, onnistuin vielä saamaan jo poistuneen ruskean kuosin! Hintaa niillekin tuli 650,- mutta ovat NIIN hyvät, nyt meillä on ykköset ja tuplat. Olemme jo ristineet ne Urheiluautoksi ja Hummeriksi :D

Aivan aiheesta hehkutat, olet saanut rahoillesi todellista vastinetta!! Minua myös hieman arvosteltiin kalliista valinnasta, mutta koskaan en ole saanut kuvastosta tilata uutta, valita väriä ja ominaisuuksia ym. minulla on käytetty auto ja asumme jonkun muun rakentamassa talossa jne :D Päätin että nyt tulee ihan uutta, hinnalla millä hyvänsä, siksihän tässä ollaan töissä!!

Onnea odotukseenne!!!

• pikkuleipuri

Ostit huonot vaunut. Meillä ollut kolmet emmaljungat ja kaikki ollut yhtä huonoja. Kestävät vain yhden vuoden. Yhden kärryt meillä kesti jopa puoli toista vuotta. Siis meilä ollut egget, ceoxit ja city crossit. Luin tuolta toisesta ketjusta, että jollain ollut myös samoja kokemuksia emmaljungasta. Katsoitko turvakaukaloiden turvallisuustestit autoliiton sivuilta? Nyt meillä brio combit ja aivat mahtavat ovat olleet. Ei mitään moitteita ole tullut mieleen. Mutta en halua masentaa sinua, mutta kerroin vain totuuden. Toivotaan että teidän vaunut ovat ne harvat kestävät.

• Kiinnostaa!
        pikkuleipuri kirjoitti:

Ostit huonot vaunut. Meillä ollut kolmet emmaljungat ja kaikki ollut yhtä huonoja. Kestävät vain yhden vuoden. Yhden kärryt meillä kesti jopa puoli toista vuotta. Siis meilä ollut egget, ceoxit ja city crossit. Luin tuolta toisesta ketjusta, että jollain ollut myös samoja kokemuksia emmaljungasta. Katsoitko turvakaukaloiden turvallisuustestit autoliiton sivuilta? Nyt meillä brio combit ja aivat mahtavat ovat olleet. Ei mitään moitteita ole tullut mieleen. Mutta en halua masentaa sinua, mutta kerroin vain totuuden. Toivotaan että teidän vaunut ovat ne harvat kestävät.

Mielenkiinnosta kysyn, millä tavalla nuo vaunut menivät rikki, erityisesti nuo Edget?

• Emmalj. Fani
        pikkuleipuri kirjoitti:

ovat olleet käytössä ensimmäiset vaunut kolme vuotta jotka olivat silloin jo olleet käytössä kahdella lapsella, meiltä vaunut jatkoivat matkaansa vielä kahdelle lapselle. Nämä uudet ovat olleet päivittäin käytössä nyt vuoden eikä niissä ole mitään vikaa. Käyttäjässä pitää olla jo syytä kun kolmet saa rikki kolmessa vuodessa.... anteeksi nyt vain suorat sanani. Merkki tarjoaa takuun jolla vaunut saa korjatuksi ja tarjolla on varaosia, kaikissa merkeissä ei näin ole.
        Katsopas tarkemmin mainitsemaasi testivideota, mielestäni kaukalon vyöt ovat telakassa kiinni väärin. Emmaljungalta sai ja saa siihen ensimmäiseen telakkamalliin sen lisäkiinnikkeen jolloin irtoamista ei pääse tapahtumaan.

• Mammuska09

ja olen erittäin tyytyväinen niihin. (Duo Edget meillä siis) Ihmettelen kanssa suuresti miten tuommoiset vaunut voi hajota??? Ainut miinuspuoli on se hyttysverkko joka on integroitu kiinni, se ei pidä ötököitä sitten poissa, vaan ne pääsee sieltä sivuilta vaunujen sisään.

Ovat siis unelmavaunut :)

• Elge

Minä ainakin olen saanut viritettyä hyttysverkon niin että ötökät ei ole sivuistakaan päässeet vaunuun. Edget on ihan täyden kympin vaunut!! Mulla on nykyään city crossit kun oon itse tosi lyhyt ja hentoinen työntäjä ja työntelen paljon joten hermostuin edge sportin massiiviseen kokoon mutta kyllä ne edget oli paremmat jos vaunuja verrataan ilman että mietitään työntäjälle sopivuutta..

Nahkaiset vaunut varmaan huiput mutta niitä kannattanee hoitaa aika nätisti ja huolella jos meinaa saada muksulta toiselle säilymään. Itse sain myös kommentteja kun ostin "koko rahalla" kunnon yhdistelmät ja kopat. Oisko kuitenkin vaan kateellisten puhetta. En jaksanut paljoa kommentoida. Itse panostin vaan laatuun ja lapseen, en niinkään ajatellut huomaako naapuri että rahaa on palanut.. Ja niin, emmaljungassa aika hyvä jälleenmyyntiarvo, huomasin myydessä että arvo ei juurikaan parissa vuodessa laske. Ainakaan edgessä.

• vaan

Näin viimekesäisen kesävauvan äitinä. Kun tavallisissa kangaspäällisissä vaunuissakin meinasi hellepäivänä varjossa vaunun lämpötila kiivetä vaarallisen korkealle ja se sentään hengittää, se toppaus ja kangas. Miten tuo keinonahkakoppa on tuuletettu, ettei siinä tule lastansa paistaneeksi?

• ap

Siinähän on takana tuuletusaukko. Samoin thermopohja on hengittävä. Vaunun sisäosat on valkoiset. En kanna huolta tuosta asiasta, varsinkin kun en ajatellut hautovassa helteessä muutenkaan nukuttaa vauvelia. Aika marginaalisia tosi kuumat päivät on Suomen kesässä.
        Enkä usko, että on sen kuumempi kuin muutkaan tummat vaunut. Suurin osa vaunuista on kuitenkin mustia/ harmaita/ ruskeita. Sellaiset kovin vaaleat kuosit on sitten hankala pitää puhtaina kurakeleillä.
        Haasteita tuovat meidän neljä vuodenaikaa:)

• meillä....

on mustat keinonahkaiset city crossit, ja myyjä sanoi, että näissä keinonahkaisissa rattaissa on suuremmat tuuletusaukot kuin tavallisissa kankaissa.

• askarruttaa
        meillä.... kirjoitti:

on mustat keinonahkaiset city crossit, ja myyjä sanoi, että näissä keinonahkaisissa rattaissa on suuremmat tuuletusaukot kuin tavallisissa kankaissa.

Niin, nämä lastentarvikekauppiaat myyvät meille poloisille vaikka mummonsa, jos näytämme siltä, että olisimme helppo saalis ostajana :) Tällä kokemuksella en siis ihan hirveästi pelkästään myyjän sanaan luota.
        Tahtoisin siis tietää minäkin, joltakulta jolla on käytännön kokemusta kesäkelillä näistä vaunuista, kuumuvatko ne eri tavalla kuin kangaspäälliset rattaat?
        Meillä edellinen vauva nukkui kesät talvet pelkästään ulkona ja vain poikkeustapauksissa sängyssään. Vaihtoehto, että kesällä ei vauvaa vaunuissa nukuttaisi, ei siis monestikaan ole vaihtoehto.

• AmmuHaamu

Minäkin kauan pohdin minkälaiset vaunut tai rattaat hankkisin. Sitten sain sellaiset kun halusin ja olin tyytyväinen
      Kadulle kuljeskellen panin merkille minkälaisia näin

Sitten syntyi vauva ja yhtä-äkkiä kaupungissa kuljeskellessani huomasinkin vain pikku tenavan, en ollenkaan kiinnittänyt huomiota mihinkään muuhun.

Aarre ei ole ne rattaat, vaan se suloinen joka on jonkun silmäterä.

Jos nyt tulisin uudestaan raskaaksi, niin en edes harkitsisi vaunu/ratas vaihtoehtoja. Miksi niin tekisin? Vauvassa on jo ihan tarpeeksi

• pikkuleipuri

Joku kyseli vikoja ja etenkin egen vikoja. Egge mallissa reistaili meillä vain jarru sekä tietenkin iso koko ja paino oli myös miinus. Toiset varmaankin ajattelevat, että se on plussaa. Mutta niissä tuplissa oli enemmän vikoja (siis meillä ollut twin city cross, eikä city cross). Tuplissa ärsyttävin vika oli selkänojien kankeus. Siis eivät liikkuneen, jumittui yhteen asentoon. Ei saanut makuulle tai istuma asentoon. Myös jalkatuet reistaili usein.

• Vauva toukokuun

Vautsi, just tuollaisesta ollaan haaveiltu!! Väri joko musta tai valkoinen.. ;) Mistä kävitte ostamassa ko. vaunut? Oliko ongelmallista saada mondialit sport-rungolla? Oon kuullu, että jossain myymälässä se teettää ongelmia..
      Onnea uusille vaunuille ja oikein ihanaa odotusta!! :)

• ap

Ostin Etelä-Suomesta eräästä Lastentarvikkeesta. Myyjä sanoikin, etteivät kaikki Lastentarvike-kauppiaat suostu vaihtamaan vakiomallista runkoa toiseen. Hän oli kuitenkin joustava, eikä vaihto teettänyt ongelmia. Llisähintaa taisi tulla n. 50 euroa kalliimmasta rungosta.
        Soittele ja kysele eri paikkoihin, josko myyvät sport-rungolla. Pitäisi kyllä onnistua.
        Itse olen supertyytyväinen vaunuihin, nyt kun niitä on kerennyt käyttämäänkin. Kulkee kuin unelma, ja ovat erittäin tyylikkäät, helppohoitoiset ja arvokkaannäköiset. Itse olen suht nuori iältäni, joten sport-malli viehättää silmää enemmän. Teleskooppiaisa on ehdoton meille, pituusero miehen kanssa 20 senttiä.
        Tulehan kertomaan saitko vaunut ostettua...

• huippuedget

Meillä on olleet 2 vuotta käytössä duo edget sport-rungolla, enkä missään hinnasta vaihtaisi toisiin! Kevyempinä kärryinä meillä on scooterit, enkä kyllä niistäkään luopuisi millään! Molemmat ovat olleet aina kunnossa ja huippuhyvät.Mitään ei ole hajonnut, eikä mistään moitetta. Olet saanut aivan loistavat kärryt! Löytyyhän kaikista asioista ns maanantai kappaleita, mutta kyllä huoltamisellakin on merkityksensä. En ole noita mitenkään erityisesti puunannut, mutta aina olen pitänyt molemmat kärryt siisteinä, puhtaina ja rasvattuina.muista pumputa renkaat tarpeeksi usein, niin pysyy kevyinä työntää. Tuo vaunuaika oli jotain aivan fantastista, poika syntyi huhtikuussa ja kesällä vaunut oli ihanan ilmavat kun jäi tilaa ympärille. Lisäksi tuossa thermopohjassahan on ne tuuletusaukot jotka voi avata heltellä. Seurailin lämpömittarilla vaunujen lämpöä kuumina päivinä,eikä se noussut koskaan mitenkään korkeaksi. Ja vaunut siis olivat musta-beiget. Nyt innolla odotetaan toista lasta syntyväksi syyskuussa, ja varmasti on taas tilaa topata pikkuinen lämpimästi vaunuihin. :)) Eikä tuon hyttysverkonkanssa ollut meillä ainakaan ongelmia, on paljon parempi mitän nuo irralliset, eikä näytäkään niin rumalta ja on aina mukana. ;) poika mahtui meillä muistaakseni reilu 7kk vaunuihin, kunnes äidille tuli himo vaihtaa ratasosa käyttöön. Olisi siis mahtunut vielä kauemminkin ja jälkeenpäin olen harmitellut että oli turha vaihtaa kun ratasosaan piti topata poikaa enemmän talveksi. Vauva-aikana meillä oli rinnalla matkikset joissa oli kantokoppa, joka jäi pieneksi/ahtaaksi kesähelteellä jo 3kk iässä! Onneksi siis ei tullut hankittua ratas-kantokoppa-yhdistelimiä ole siis vain tyytyväinen valintaasi, vaikka muut sanoisivat mitä. ;)
      Ja tosiaan, jos jotain hajoaisi, kyllä mieltäni lämmittää ajatus takuusta ja saatavilla olevista varaosista. :)

ej:n kaukaloa ei silloin vielä ollut, mutta en koe sitä mitenkään näppäräksi edgen rungossa. eihän lasta saisi kaukalossa pitään kuin pakolliset (kätilön sanoin "mitä vähemmän sen parempi"). toki pakolliset kauppareissut, mutta ei mitään shoppailureissuja. meillä oli esikoisella maxi-cosin kaukalo ja quinny zapp-rattaat. Siksi siis tuo edge on hiukan järeä mielestäni tuohon tarkoitukseen.. :D mutta toki ajaa asiansa, ei sitä kaukaloa jaksa raahata kuin ekat 2kk.
      Onnittelut vielä onnistuneestä valinnasta!
      Nyt ilmeisesti olet jo päässyt käytännössä kokeilemaan vaunuja, miltä tuntuu? :)

ps. itse olen n 165cm pitkä ja vaunuaikana työnsin vaunuja niin että aisa oli aivan alhaalla. nyt ratasosan kanssa noita on helpompi käännellä kun ottaa aisan hiukan ylemmäs jolloin tuo painoiste muuttuu. ja itseasiassa ei tarvitse selällä painella vaunuja, kun aisa ei ole liian alhaalla, kuten usein näkee työnnettävän.

• huippuedget

niinhän tuossa ylempänä olitki jo tyytyväinen käyttäjä, hienoa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      109
      940
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe