Sopimuslääkärit Phuket

Roloson

Onko Phuketissa sopimuslääkäreitä suomalaisille vakuutusyhtiölle? Lähivakuutus taitais olla edullisin?, mutta onko sillä lekureita? Ois järkevin hommata lomalle sellainen matkavakuutus, ettei rahaa tarvitse paikanpäällä liikutella!

Onko muuten paljon sattunu matkahaavereita? Pulikoiko meressä meduusoita/vaarallisia kaloja? Torakoita ja hämyjä varmaan on riittävästi, kun kerta paikalliset noita popsii ruokanaan ;) Kiitos vihjeistä!

19

5562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei

Phuketista en sata varmasti tiedä, mutta yleensä on käytäntö se, että raha vaihtaa omistajaa ja sitten kuitteja vastaan anelet vakuutusyhtiöltä korvauksen.

• Roloson

Ok! Jos kerta edes Eurooppalaisella ei ole omia sopimuslääkäreitä, otan matkavakuutuksen Lähivakuutukselta siel vain hoitokulut 25 €, Eurooppalaisella ois sama 29 €!! :)

• asiat
        Roloson kirjoitti:

Ok! Jos kerta edes Eurooppalaisella ei ole omia sopimuslääkäreitä, otan matkavakuutuksen Lähivakuutukselta siel vain hoitokulut 25 €, Eurooppalaisella ois sama 29 €!! :)

Oltiin Katalla ja vaimo sairastui pahaan vatsatautiin. Ensimmäisellä kerralla lääkäri kävi Sonitas Cliniciltä hotellilla ja sen lisäksi 2 muuta käyntiä siellä, ,un ei alkanut parantua.

Kolmannella kerralla ambulanssikyydillä Bangkok Hospitaliin, Phuket Towniin, jossa yksityishuone ja 3 päivää tiputuksessa (antibioottia, ravintoliuosta ym) ja muita lääkkeitä. KERTAAKAAN en joutumut maksamaan mitään, passi mukana ja kopio vakuutustodistuksesta riittii aina. Kattoi myös ambulanssit ym.

Eurooppalainen siis ainakin toimi hyvin. oli valmiit suomenkieliset lomakkeet niin Karonin klinikallla kuin sairaalassakin Phuketissa. Jos olis ite joutunu maksaan, niin olis tullt kaikkiaan kustantaan yli 3000 euroo. Sairaalalasku n 130 000 bathia siihen edeltävät Sonitasin kulut ja lääkkeeet, eli täältä ääni EUROOPPALAISELLE!!

• oliivipuu

Hei,kokemusta on . Olin hoidossa ja sitä ennen useampi käynti Phuketin Wattana klinikalla. Heille käy vakutuskortti ( silloin ifi), mutta jos on vähänkin epäselvyyttä vakuutusasiassa, heidän puoleltaan, puhuu vain raha. Itselläni kävi siten, että Ifi mokasi, myönsi sen matkani jälkeen. Vakuutukseni oli voimassa, kortti uusi ja varmistettu, mutta klinikan henkilökunta oli saanut virheellistä infoa IFILTÄ. Henkilökunta tuli yöllä ( klo.24.00) hotellihuoneeseni vaatimaan rahoja.Tilanne oli todella pelottava. Onneksi oli Visa. Ifi myönsi siis mokansa jälkikäteen, , mutta ei se paljon siellä Thaimaassa lohduttanut. Soitin silloin yöllä ifille heti, sanoivat vain, "olet nyt omillasi". TÖRKEÄÄ! arvaa vaihdoinko vakuutusyhtiötä. Nyt on Fennia ja kaikki ok.

• loop

kannata kysellä vakuutusasioista.kun teet matkavakuutuksen, saat pyydettäessä luoettelon sopimuslääkäreistä.mm.phuketin alueelta.selvitä vakuutusyhtiön kanssa menettelyt, tämä on virheellinen paikka niitä kysyä.

• määmääää

Kyllä täällä saa ihan oikeata tietoa meiltä, joilla on kokemusta. Tietenkin pitää osata " seuloa" kusettajat pois.

• loop
        määmääää kirjoitti:

Kyllä täällä saa ihan oikeata tietoa meiltä, joilla on kokemusta. Tietenkin pitää osata " seuloa" kusettajat pois.

mutta lähinnä tarkoitin että vakuutusyhtiöllä on todennäköisesti eroja menettely tavoissa (onneksi ei ole tarvinnut käyttää!) .ja toinen asia,matkavakuutuksia on monenlaisia.osa on pelkästään sairastumisen/loukkaantumisen takia,laajemmat käsittää muitakin korvauksia.eli kannattaa selvittää mitä vakuutus korvaa ja ainoastaan vakuutusyhtiö pystyy kertomaan miten menetellään.ei sätti palsta.

• yhtiön http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaat/NeuvotjaVinkit/Sopimussairaalatja-laakarit/Pages/Thaimaa.aspx kautta mulla ei oo ollu ongelmia kun oon toiminu tohtorin
      http://www.wattanaclinic.com/index.php kanssa.
      Ja tämä patongin osalta. Muualta ei kokemusta. Mut noi sopimuslääkereiden osoitteet löydät tuolta, jotka kannattaa ottaa selville täältä kotimaasta vakuutusta otettaessa, ja nähtävästi saat listan yhtiöiltä mitkä paikat hoitaa ilman omia käteisiä.

Joskus mulla nilkka meni sököx ja tohtori tuli hotellihuoneeseen 15 min.n jälkeen, tutki, antoi kipuun ja turvotukseen lääkettä heti paikan päällä, ettei tarvinnu lähteä yöllä emännän Pharmasiaan. Ei tarvinnu rahaa.

Kerran poitsulla kurkkutauti, pharmasiasta lääkket ja if korvasi kotona täällä (ei korttia mukana, eikä suoralaskutustaan toki ollu). Hyvin tuli korvaus.

Kerran mulla keuhkoputken tulehdus??. Piikki takamukseen, kuitti tästä mukaan vakuutusta varten, kun ei sattunu olemaan vakuutuskorttia lenkillä mukana. En viitsiny viedä hakemusta kun oli niin halpa piikki.

Sattunu noita muita omasta mokastakin mut ne menee rientojen piikkiin.
      Pari kertaa liikenteen/oman (kännin) kans, mut ei mitään isompia.
      Kerran mopon jalkatappi ainoastaan hipas päätä ja kerran tuktukin alle meinasin jäädä.

Jotta näillä eteenpäin.

• phom talok

reissaa..... aina sattu ja tapahtuu..... .:) :) :)

• Toimi ainakin Eurooppalaisella todella hyvin... kun otti vakuutuksesta ja passista kopiota valmiiksi mukaan... nimittäin niitä tarvitset ja tietysti orginaalitkin...
      mutta vain näytteeksi... sillä valmiit kopiot helpottaa paljon... jo heidänkin toimintaa...
      Lääkäri ei maksanut mitään... eikä tainneet maksaa lääkkeetkään... ja klinikka hoitaa laskutuksen suoraan vakuutusyhtiön kanssa keskenään...

Itselläni haavereita ei ole sattunut...

Mutta... viime helmikuussa sain kylläkin rajun keuhkoputken-tulehduksen...
      siltä FINNAIRIN VUOKRAAMALTA LENTÖYHTIÖN LENNOLTA joka oli se Espanjalainen lentoyhtiö näillä Aurinkomatkojen lennoilla ja sairastumiseni johtui aivan siitä... että kone oli kuin "PAKASTEARKKU" vaikka huomautinkin asiasta...eikä vilttejäkään ollut koneessa riittävästi... jonka jo oppaatkin sitten tiesivät... kun oli paluu lennon aika...

Pitkän tiedustelu... eli monen kuukauden jälkeen sain FINNAIRILTA korvaukseksi vain 2x10€ lahjakortit... vaikka sairasteluun meni lomani ensimmäiset n. 5-päivää...

Oikea korvaus mielestäni olisi ollut... matkan hinta jaettuna lomapäivillä ja se kerrottuna menetetyillä päivillä... eli itselläni se olisi ollut n. 4-500€ välillä... eikä tuo vaivaiset "Kaksikymppiä"

Eli... olkaahan tarkkoja ja pitäkää puolenne... jos jotakin tapahtuu... ;)))
      Oli se sitten mitä tahansa...

• Aurinkoa aina

Meillä ainakin toimi vuosi sitten Fennian vakuutuskortti sekä Sonata Klinikalla sekä dr Chusakilla käynnit hotellillamme, Karon Beachillä.

• heh heh heh

onneton pakettimatkaaja mennä Thaimaassa Apteekkiin hommaa lääkeet ????? Vai odotitko opasta neuvomaan.

• määmääää

Olin unohtanut doktorin nimen, mutta dr Chusak se oli, josta tossa edellä kirjoitin. Kiva heppu!

• nanaa...
      • Niin löytyykin

mutta nämä PAKETTIMATKAAJAT OVAT niin TYHMIÄ etteivät osaa niitä itse etsiä.

• aina sattuu ja tapah

Hotellimme oli Orchid resort Katalla ja hotellissa toimivalla klinikalla jouduin pistäytymään pikku vaivan vuoksi ja siellä ifin korttia vilauttamalla homma hoitui ilman rahaa ja lääkkeet sai mukaan. Palvelu oli loistava ja lääkäri oli mukava setä joka oli yllätyksekseni oppinut muutaman sanan suomeakin. Ei sillä etteikö homma olisi hoitunut hyvin kokonaan myös lontooksikin.

• määmääää

Viime helmikuussa jouduin käymään lääkärissä Phuketissa. Minulla oli Eurooppalaisen( Pohjola) matkavakuutus. En käyttänyt rahaa, vakuutuslomake riitti silläkin kertaa. Lääkkeet sain samasta paikasta mukaani.Tosi hyvä palvelu, lääkäri puhui aika hyvin suomea, ja oli oikea " huumoriveikko".Nyt, kun helmikuussa lähden taas Phukettiin, otin Eurooppalaisesta samanlaisen vakuutuksen. Eikä maksanut kuin alle 30 euroa. Kätevästi otin itse netin kautta.

• Phukettiiiiii

Oliko tuo huumoriveikko juuri Dr Chusak? Hän puhuu jonkun verran suomea ja on tosi huumoriveikko. :)

• käynyt

Phuketissa Karonilla Ocean resortin viereinen Sonitas clinik toimii Lähivakuutuksen kanssa yhteistyössä, ei tarvitse rahaa käsitellä.

Samoin Khao Lakissa doktor chuhak?? (nimi sinnepäin) toimii samoin Tapiolan vakuutuksen kanssa. Varmaan muidenkin, mutta näistä kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe