Eli mistä materiaalista kannattaa tehdä lauteisiin runko & kannakkeet. Saunan koko 190x150 ja lauteista tulee L-malliset. Jotain mitallistettua kakkosnelosta vai?
Mistä materiaalista lauderunko?
10
14201
Vastaukset
- easarc
Esim. 38x95:sta ympärihöylätystä kuusesta. Tai samasta materiaalista mistä istuinosat valmistetaan.
Tai valamalla.. - valmiit
lauteet älä tee itse kun et tuonvertaa tiedä. Jos saunasi koko on noin pieni niin tuleeko kiuas ulkopuolelle vai istutko itse pesuhuoneessa?
- ---------------
tuohon saa jo sopimaan kiukaankin.ja mahtuu vielä itsekkin saunoo.Luultavasti kyseessa sähkösauna?
- saunanrakentaja
--------------- kirjoitti:
tuohon saa jo sopimaan kiukaankin.ja mahtuu vielä itsekkin saunoo.Luultavasti kyseessa sähkösauna?
kastorin inferno II 6kW sähkökiuas ja mahtuu laudesyvyys 60cm ja alalauteessa 40
- Anonyymi
Tollo kommentti. Saunoja on eri kokoisia, joten kysyjä kaipasi vinkkejä eikä vittuilua.
- Anonyymi
Itsellä saunan koko 150*180cm kiuas syvennys.
Kiuas kota puu kiuas ja L-lauteet.
Hyvin mahtuu.
Kysyjä on varmaa jo rungon tehny mut muille suosittelen MITALLISTETTU 48X73
- vähälläpäässyt
Helpointa on ostaa valmiit lauderungot säätöjaloilla(lattian kaadot) ja niihin ruuvata laudelaudat kiinni.
- ovat kyllä
Galvanoitua rautaputkea, ei kiitos. Paitti jos hankkii genreen sopivat venäläiset sinkkipeltiämpärit vesiastioksi.
- Uapel
Tein itse ruostumatomasta teräksestä ei mätäne ikänä. Eikä jäänyt näkymään mitään puu peittää kaiken.
- Miksipäs ei.
Jos lauteet mätänee saunassa on niiden toteutustavoissa virheitä tai sauna on kylmä tai ilmanvaihto ei toimi (poisto). Saunat kuivatetaan jälkilämmöllä tai tuuletuksella saunomisen jälkeen. Jos lauteet mätänee niin käy koko saunalle.
Rosteri on ihan jees kun verhoillaan runko-osa lauteisiin käytetyllä puutavaralla. Keveys on jopa suotavaa jos lauteet on kipattavaa mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733