Eli mistä materiaalista kannattaa tehdä lauteisiin runko & kannakkeet. Saunan koko 190x150 ja lauteista tulee L-malliset. Jotain mitallistettua kakkosnelosta vai?
Mistä materiaalista lauderunko?
10
15470
Vastaukset
- easarc
Esim. 38x95:sta ympärihöylätystä kuusesta. Tai samasta materiaalista mistä istuinosat valmistetaan.
Tai valamalla.. - valmiit
lauteet älä tee itse kun et tuonvertaa tiedä. Jos saunasi koko on noin pieni niin tuleeko kiuas ulkopuolelle vai istutko itse pesuhuoneessa?
- ---------------
tuohon saa jo sopimaan kiukaankin.ja mahtuu vielä itsekkin saunoo.Luultavasti kyseessa sähkösauna?
- saunanrakentaja
--------------- kirjoitti:
tuohon saa jo sopimaan kiukaankin.ja mahtuu vielä itsekkin saunoo.Luultavasti kyseessa sähkösauna?
kastorin inferno II 6kW sähkökiuas ja mahtuu laudesyvyys 60cm ja alalauteessa 40
- Anonyymi
Tollo kommentti. Saunoja on eri kokoisia, joten kysyjä kaipasi vinkkejä eikä vittuilua.
- Anonyymi
Itsellä saunan koko 150*180cm kiuas syvennys.
Kiuas kota puu kiuas ja L-lauteet.
Hyvin mahtuu.
Kysyjä on varmaa jo rungon tehny mut muille suosittelen MITALLISTETTU 48X73
- vähälläpäässyt
Helpointa on ostaa valmiit lauderungot säätöjaloilla(lattian kaadot) ja niihin ruuvata laudelaudat kiinni.
- ovat kyllä
Galvanoitua rautaputkea, ei kiitos. Paitti jos hankkii genreen sopivat venäläiset sinkkipeltiämpärit vesiastioksi.
- Uapel
Tein itse ruostumatomasta teräksestä ei mätäne ikänä. Eikä jäänyt näkymään mitään puu peittää kaiken.
- Miksipäs ei.
Jos lauteet mätänee saunassa on niiden toteutustavoissa virheitä tai sauna on kylmä tai ilmanvaihto ei toimi (poisto). Saunat kuivatetaan jälkilämmöllä tai tuuletuksella saunomisen jälkeen. Jos lauteet mätänee niin käy koko saunalle.
Rosteri on ihan jees kun verhoillaan runko-osa lauteisiin käytetyllä puutavaralla. Keveys on jopa suotavaa jos lauteet on kipattavaa mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3215155Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1101511
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191412Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393