sairaalan vaipoista!?!

v.a.i.p.p.a

Olen menossa lisä tutkimuksiin sairaalaan ensikuussa.olen heinäkuusta asti käyttänyt vaippoja voimakkaan virtsankarkailun takia,aina öisin joudun vaippoja käyttämään ja usein päivisinkin.millainenkahan käytäntö sairaaloissa sellaisten kohdalla joiden hoitokertomuksessa on maininta että käyttää vaippoja?

15

4034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman nähnyt

      hoito on varmasti ihan samanlaista, kuin niidenkin kohdalla, jotka eivät virtsankarkailusta kärsi. Siellä kyllä tietävät ja ymmärtävät, ettei kukaan tahallaan allensa tarpeitaan tee. Itse kävin myös tutkimuksissa vatsantoimintani takia, huonekaverina oli henkilö, jolla oli ulosteen pidätyskyvyttömyyttä. Henkilökunta tuli heti tarjoamaan talon puolesta vaipan, että pääsee itsenäisesti ainakin wc:hen asti. Toki heilläkin töitä vähemmän, kun ei tarvitse koko aikaa olla lakanoita vaihtamassa tai antamassa puhtaita vaatteita.

      • v.a.i.p.p.a

        eli sieltä sit saa vaipat ja laittaako/vaihtaako hoitajat vai?


      • Vaippojenkäyttäminen

        Voin kertoa että turha tuollaisia hävetä olen kohta vuoden joutunut käyttämään ilta-aamuun välillä päivään asti vaippoja päiväs aikaa käytin suojia ja nyt kuoru vaippoja päiväs aikaan pyörryin tuona päivänä kun pidätys ongelmat alkoi syys-lokakuussa 2016 ja kolautin pääni jotenkin että sairastuin tuollaiseen ja olen ylpeä että sossu auttaa mua postitan kuitit sinne ja maksavat sen tililleni ja olen vähän yli 20v ja ylpeä siitä miten mun ystävät ei pilkkaa eikä kiusaa asiasta ja nykyisin aika yleistäkin on että ihmiset kärsii virtsankarkailusta.


    • saman nähnyt

      En tiedä, minkä ikäinen olet. Tämä henkilö, josta kerroin laittoi vaipan ihan itse. Samalla tavalla, kuten kotonakin teet, eli jos olet lapsi tai nuori, niin osaatko/pystytkö laittamaan itse vai laittavatko vanhempasi sinulle vaipan. Samoin toimii myös sairaalassa. Jos kotona laitat itse, niin teet myös sairaalassa, mutta jos kotona vanhempasi auttavat asiassa, niin sairaalassa hoitajat kyllä sitten auttavat.

      • v.a.i.p.p.a

        olen jo ihan täysi ikäinen.sitä mietin millaisia vaippoja siellä sairaalassa käytössä on?et onnistuuko ne itse laittaa kun kotona käytössä housuvaipat,mut kaveri epäili et sairaaloissa on erimallia ne vaipat,eli jotain teippimallia.


      • saman nähnyt
        v.a.i.p.p.a kirjoitti:

        olen jo ihan täysi ikäinen.sitä mietin millaisia vaippoja siellä sairaalassa käytössä on?et onnistuuko ne itse laittaa kun kotona käytössä housuvaipat,mut kaveri epäili et sairaaloissa on erimallia ne vaipat,eli jotain teippimallia.

        mikäli sairaalasta ei löydy housuvaippaa, vain ainoastaan teippivaippoja, etkä saa niitä itse puettua, niin taatusti hoitohenkilökunta auttaa tarvittaessa.


      • v.a.i.p.p.a
        saman nähnyt kirjoitti:

        mikäli sairaalasta ei löydy housuvaippaa, vain ainoastaan teippivaippoja, etkä saa niitä itse puettua, niin taatusti hoitohenkilökunta auttaa tarvittaessa.

        sitä tässä juuri tavallaan pelkäänkin kun ei ole aikasemmin kukaan ulkopuolinen vaippoja laittanut ja jos sairaalassa sitten niin tapahtuu niin tulee tukala ja nolo tilanne.kaverin mielestä ainakin sairaaloissa käytös teippimallit.mitenhän usein niitä sit vaihdellaan siellä?


      • saman nähnyt
        v.a.i.p.p.a kirjoitti:

        sitä tässä juuri tavallaan pelkäänkin kun ei ole aikasemmin kukaan ulkopuolinen vaippoja laittanut ja jos sairaalassa sitten niin tapahtuu niin tulee tukala ja nolo tilanne.kaverin mielestä ainakin sairaaloissa käytös teippimallit.mitenhän usein niitä sit vaihdellaan siellä?

        Et varmasti ole ensimmäinen. Heille jokapäiväistä työtä ja uskoisin, että tarpeen mukaan saa vaihtaa


      • v.a.i.p.p.a
        saman nähnyt kirjoitti:

        Et varmasti ole ensimmäinen. Heille jokapäiväistä työtä ja uskoisin, että tarpeen mukaan saa vaihtaa

        Niiin en varmasti ensimmäinen heille ole, mut hieman jännittää, koska joutuu vaippoja käyttämään virtsankarkailun takia säännöllisesti ja papereissani lukee myös, niin ei kiva jos/kun sairaalassa asia eteen tulee enkä itse voi vaihtaa niin miltä se tuntuu koska muutenkin nolottaa/hävettää asia niin vielä täysin tuntematon mainitsee vaipoista sitten siellä.


      • poika62
        v.a.i.p.p.a kirjoitti:

        Niiin en varmasti ensimmäinen heille ole, mut hieman jännittää, koska joutuu vaippoja käyttämään virtsankarkailun takia säännöllisesti ja papereissani lukee myös, niin ei kiva jos/kun sairaalassa asia eteen tulee enkä itse voi vaihtaa niin miltä se tuntuu koska muutenkin nolottaa/hävettää asia niin vielä täysin tuntematon mainitsee vaipoista sitten siellä.

        Hei. Ei sinun kannata sitä peljätä, jos kerran sinulla lukee sairaalan papereissa käyttävän vaippoja.
        Ei ne silloin mitään isoa ääntä pidä. Tiedän tämän asian, koska itse olet ollut samassa tilassa. Silloin ainoastaan voivat vähän kiusotella, kun olet osastolle menossa, ja tulet käymään pesulla ekakertaan. Tämäkin riippuu tietenkin taas hoitajasta. Tarvittaessa voit saada vaikka tutin, jos vain kysyt. Eli ota kaikki rauhallisesti.


      • monta kertaa osast.
        poika62 kirjoitti:

        Hei. Ei sinun kannata sitä peljätä, jos kerran sinulla lukee sairaalan papereissa käyttävän vaippoja.
        Ei ne silloin mitään isoa ääntä pidä. Tiedän tämän asian, koska itse olet ollut samassa tilassa. Silloin ainoastaan voivat vähän kiusotella, kun olet osastolle menossa, ja tulet käymään pesulla ekakertaan. Tämäkin riippuu tietenkin taas hoitajasta. Tarvittaessa voit saada vaikka tutin, jos vain kysyt. Eli ota kaikki rauhallisesti.

        Ei huolta alkup. Ne ihmiset siellä ovat nähneet kaiken moneen kertaan ja osaavat suhtautua asiaan aivan normaalisti. Mulla on ollut huonekaverina hlö jolla oli vaippa jostain syystä ja aina se hoidettiin verhojen takana ilman mitään huomiota. Mene rohkeasti vain ja pyydä apua jollet selviä itse.


      • v.a.i.p.p.a
        poika62 kirjoitti:

        Hei. Ei sinun kannata sitä peljätä, jos kerran sinulla lukee sairaalan papereissa käyttävän vaippoja.
        Ei ne silloin mitään isoa ääntä pidä. Tiedän tämän asian, koska itse olet ollut samassa tilassa. Silloin ainoastaan voivat vähän kiusotella, kun olet osastolle menossa, ja tulet käymään pesulla ekakertaan. Tämäkin riippuu tietenkin taas hoitajasta. Tarvittaessa voit saada vaikka tutin, jos vain kysyt. Eli ota kaikki rauhallisesti.

        niin mut kai se on ensimmäisellä kerralla aika luonnolista hieman pelätä ja jännittää asian suhteen.ai kuinka niin voivat vähän kiusotella ku osastolle menen ja tulen käymään pesulla ensimmäisen kerran..mitä tarkoitat pesulla käynnillä ja kiusoittelulla..vai voi tutinkin saaha..miks tutin voi saada?


      • v.a.i.p.p.a
        v.a.i.p.p.a kirjoitti:

        niin mut kai se on ensimmäisellä kerralla aika luonnolista hieman pelätä ja jännittää asian suhteen.ai kuinka niin voivat vähän kiusotella ku osastolle menen ja tulen käymään pesulla ensimmäisen kerran..mitä tarkoitat pesulla käynnillä ja kiusoittelulla..vai voi tutinkin saaha..miks tutin voi saada?

        Niin eikähän ne ammattimaisesti sen hoida et ei kaikkien nähden huoneissa niitä vaihdeta ja kuuluteta kaikille


    • Kakitsairaalassa

      Itselläni hoitaja siivosi ulostevaippani, kun en siihen itse kyennyt kuntoni vuoksi. Ja hyvin todennäköisesti teki sen myös ammattimaisesti. Itse en muista asiasta paljoakaan. Olihan se nöyryyttävä tunne, myönnän, mutta mukava oli jatkaa unia puhtaassa vaipassa.

    • Anonyymi

      Kyläsairaala kannattaa vaippoja käyttää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe