Tilasin tämän uuden mallin Diesel manuaalin. Auto luvattiin nopeasti, koeajolla en käynyt eikä oikeastaan tarvinnutkaan kun vielä nykyinenkin on mallia i30 ainoastaan bensa koneella. Varusteita on tullut myös lisää uuteen malliin.
Uusi Hyundai i30 Blue Drive
89
8998
Vastaukset
- Minttu.
Miten poikkeaa nykyisestä...onko tässä se start & stop tekniikka jo mukana? entä muuta?
- Wertwert
Onko todella tullut i30 facelift? Hyundain nettisivut eivät minitse asiasta mitään.
- drive
Varmasti samasta kysymys mitä Kialta tuli kuukausi aikaa, Kia käyttää Hyundain tekniikkaa.
- miten...
drive kirjoitti:
Varmasti samasta kysymys mitä Kialta tuli kuukausi aikaa, Kia käyttää Hyundain tekniikkaa.
päin se nyt onkaan.
- i30 5d
miten... kirjoitti:
päin se nyt onkaan.
Ota asioista selvää ennen mielipiteiden kirjoittelemista...
- mistä
i30 5d kirjoitti:
Ota asioista selvää ennen mielipiteiden kirjoittelemista...
asioista pitäs ottaa selvää?
- si ni
Hyundai Blue Drive™
Blue Drive™ -ohjelma on kehitetty vähentämään CO2-päästöjä ja pienentämään polttoaineen kulutusta. Hyundai i30 on Blue Drive™ -sarjan ensimmäinen Euroopan markkinoille tuotu malli. Hyundain tavoitteena on saavuttaa mallistossaan EU:n päästötavoite 130 g/km vuoteen 2015 mennessä.
Blue Drive™ -malliston avulla Hyundai haluaa tavoittaa sen kasvavan autonkäyttäjäjoukon, joka on kiinnostunut autoilunsa ympäristövaikutuksista, haluaa tehdä ekologisesti viisaita valintoja ja ajaa niin "puhtaasti" kuin nykyiset polttoainetehokkaat tekniikat sallivat. Toisaalta Blue Drive™ kuvastaa Hyundain sosiaalista vastuuta ympäristön suojelemiseksi.
Autoilijalle Hyundai Blue Drive™ -mallin valinta merkitsee kannanottoa ympäristön puolesta ja viestittää ekologisten asioiden tiedostamisesta ja sosiaalisesta vastuuntunnosta. Lisäksi Blue Drive™ tuntuu myös auton omistajan kukkarossa, kun polttoaineen kulutus pienenee - Kiala Viulu
si ni kirjoitti:
Hyundai Blue Drive™
Blue Drive™ -ohjelma on kehitetty vähentämään CO2-päästöjä ja pienentämään polttoaineen kulutusta. Hyundai i30 on Blue Drive™ -sarjan ensimmäinen Euroopan markkinoille tuotu malli. Hyundain tavoitteena on saavuttaa mallistossaan EU:n päästötavoite 130 g/km vuoteen 2015 mennessä.
Blue Drive™ -malliston avulla Hyundai haluaa tavoittaa sen kasvavan autonkäyttäjäjoukon, joka on kiinnostunut autoilunsa ympäristövaikutuksista, haluaa tehdä ekologisesti viisaita valintoja ja ajaa niin "puhtaasti" kuin nykyiset polttoainetehokkaat tekniikat sallivat. Toisaalta Blue Drive™ kuvastaa Hyundain sosiaalista vastuuta ympäristön suojelemiseksi.
Autoilijalle Hyundai Blue Drive™ -mallin valinta merkitsee kannanottoa ympäristön puolesta ja viestittää ekologisten asioiden tiedostamisesta ja sosiaalisesta vastuuntunnosta. Lisäksi Blue Drive™ tuntuu myös auton omistajan kukkarossa, kun polttoaineen kulutus pieneneeKia uikuttajien joutuessa katsomaan parempansa kehitystä ja sentuomaa myynnin rajua nousua.
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201000048 - tuo
Kiala Viulu kirjoitti:
Kia uikuttajien joutuessa katsomaan parempansa kehitystä ja sentuomaa myynnin rajua nousua.
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201000048tekniikka tuli suomeen aiemmin.
- i30 blue
drive kirjoitti:
Hyvin toimii järjestelmä omalla ajettu 2000km, ei valittamista!
- gm
i30 blue kirjoitti:
moisen ostamista, tuttavapiirilläni on Hyundaita ja kovasti kyllä autojaan kehuvat...saas nähdä tuleeko yksi jälleen lisää:)
- 1
i30 blue kirjoitti:
minun i30 toimii mainiosti ei vikoja. hyvin tyytyväinen olen.
- CA t
i30 blue kirjoitti:
tämä järjestelmä toimii?
- Ap
1 kirjoitti:
minun i30 toimii mainiosti ei vikoja. hyvin tyytyväinen olen.
Minä ostin myös tallaisen uuden i30 auton ja tosi tyytyväinen olen ollut.
- Late-
miten... kirjoitti:
päin se nyt onkaan.
Kia käytää Hyundain tekniikkaa.Saman konsernin autoja.Hyundai osti Kian konkurssipesän 90 luvun lopulla.Siittä lähtien Kiankin laatu on parantunut.
- bluei30
i30 blue kirjoitti:
Blue järjestelmä toimii moitteetta, eikä autossa muutenkaan valittamista.
- XX
i30 blue kirjoitti:
on ainakin toiminut moitteettomasti 25000km tämä on erittäin varma ja luotettava kumppani kelistä riippumatta, aina lähtee käymään ilman moottorinlämmittimiäkin
- i30 sininen
Vaihdoin cee´d:in itse tähän uuteen i30 blue driveen myös, kiva katsoa toimiiko yhtä hyvin kuin nykyinenkin..vaikka periaatteessa Hyundailla olen tähänkin asti ajellut kun cee´d:ssä sama kone on. Palvelu oli mikä kaupan ratkaisi.
- blue drive?
ihmeen
- konnariwe
blue drive? kirjoitti:
ihmeen
Liekö puheena uusi ceed. Nämä tarinat kuuluisivat kia-palstalle.
- das auto
blue drive? kirjoitti:
ihmeen
Kulkee mm.tällä nimellä toisissa automerkeissä.
- JP
Mulla oli cee´d myös ennen ja sain Hyundailta niin loistavan tarjouksen että vaihdoin tähän 1.6 CVVT ISG Blue Drive:een. Niin kia kuin nykyinen Hyundai ovat hyviä ajettavia, Hyundai on kyllä tehty laadukkaimmista materiaaleista ja ohjaus on parempi kuin cee`d:ssä.
- Santa Fe 2.2
Kyllä on luotettavaksi osoittautunut tämä Hyundai auto. en enää muuhun merkkiin vaihda
- Elantra
Uusi Elantra esitellään keväällä:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-hyundai-elantra-esitellaan-kevaalla - drive
mulle kans, ostin uuden blue:n bensa myllyllä, hienosti tekniikka toimi. kovin oottelen sen saamista.
- ex kia
Mä vaihdoin Kian tähän kun tuntui paremmalta ajaa ja sisällä laadukkaampi leima.
- ihfuhf
en huomannut autoissa juuri mitään eroa.Tarjoushinta ja vanhan auton noteeraus hinta ratkaisi asian.Itse autojen laadussa en kylllä huomannut muuta kuin että Kia oli hieman isomman tuntuinen,ajettavuus hyvin samankaltainen.
- i30 at
ihfuhf kirjoitti:
en huomannut autoissa juuri mitään eroa.Tarjoushinta ja vanhan auton noteeraus hinta ratkaisi asian.Itse autojen laadussa en kylllä huomannut muuta kuin että Kia oli hieman isomman tuntuinen,ajettavuus hyvin samankaltainen.
Hyundai panostaa laatuun kun kia taas erinäköisiin tehdaspaketteihin. Ohjaus on jäykempi kiassa keinotekoisen oloinen.
- aaasssiaa
i30 at kirjoitti:
Hyundai panostaa laatuun kun kia taas erinäköisiin tehdaspaketteihin. Ohjaus on jäykempi kiassa keinotekoisen oloinen.
aika samanlaisia ovat.Hyviä toki molemmat.
- timo s
i30 at kirjoitti:
Kyllä eron huomaa i30:n ja cee´d:in välillä. Hyundai on selvästi laadukkaamman tuntuinen kuin kia cee´d lisäksi hyundai on hiljaisempi. kia taas ehkä paremman näköinen, makuasia...
- ex kia
Hyvä auto tuo Blue. Sammuu ja käynnistyy komiasti valoissa eli toimii!!
- i30 1.6 CVVT
Niin on, vaihdon kiasta myös pois ja olen Hyundaihin varsin tyytyväinen ja huolto palvelu myös TOIMII kun sitä tarvii. Hyundai i30 on hyvä pirssi.
- blue drive1
i30 1.6 CVVT kirjoitti:
Niin on, vaihdon kiasta myös pois ja olen Hyundaihin varsin tyytyväinen ja huolto palvelu myös TOIMII kun sitä tarvii. Hyundai i30 on hyvä pirssi.
vaihtoin myös i30:een loistava auto ja laadukkaampi kuin edellinen kia autoni! olen ollut tyytyväinen myös palveluun Hyundai liikkeessä.
- i30 drive
Hyundai i30blue. Olen tyytyväinen valintaani!! Suosittelen
- blue30
Tässä autossa ei lämpö lopu, kunnon talviauto.
- huntai
130 blue drive crdi 1.6. Erittäin tyytyväine myös koneeseen ja ajettavuuteen. Noi Hankookin renkaat on kyllä syvältä. Kumisevat kuin tyhjä peltitynnyri asfaltilla.
- A
Renkaat voi sentään aina vaihtaa..Itse olen varsin tyytyväinen i30:een ei ole ongelmia esiintynyt ja muutenkin mukava ajaa.
- i30
Itellä on tulossa maalis huhtikuussa uusi i30 farkku premium.Kiaakin ajoin,aika samanlaisia.Siinä yksilössä alko tuuli suhista 100:ssa,sisustus ei mun mielestä ollut niin laadukas.Mietin vaan ett pitäisköhan vaihtaa ne ensi as.renkaat.Myyjä sanoi ett niillä oli bridkestonet ennen.Hankookit on hiljasemmat?
- Nissan 2+
Itselläni Hangook rengas Qaskaissa ovat todella hiljaiset.ilmaa 17" 235 x65 ilmaa 3.1kg.Voi ajella huonopaakin tietä.
- i30 Blue
Itse ajellut uudella Blue mallilla nyt 15000th vailla mitään ongelmia. Auto sammuttaa moottorin esim liikennevaloissa ja käynnistyy taas salaman nopeasti, tekniikassa ei ongelmia!
- ??
tilasin kans tällaisen, hyvin on menny ekat 3000 tuhatta.. suosittelen;)
- Jeeta
On uusi Blue Drive Hyundai alla ja tuntuu tosi hyvältä, auto on hiljainen ja erittäin hyvä ajaa varmasti parhaimmasta päästä omassa luokassaan!!
- 66kw
Blue:sta on hyvät kokemukset, tekniikka toimii loistavasti mitään ongelmia ei omassani ole ainakaan esiintynyt ajanut jo 15000tuhatta tällä laitteella.
- iiyhy
ja mikä parasta tämä merkki toimii ei jätä tielle
- 45
Kaverini on kovasti kehunut autoaan omistaa i20 -mallin. Tarttee varmasti itse vaihtaa myös oma toya pois..
- PO
järjestelmä on hyvä niin kesäkuumalla kuin talvellakin, ei ole ongelmia järjestelmässä ollut.
- FR
Auto tämä i30, olen ollut valintaani erittäin tyytyväinen!
- i30 blue one
Hyundai i30 on selvästi laadukkaamman oloinen kuin kian cee´d joten valintani oli selvä heti ensi näkemältäni. En ymmärrä mihin perustuu cee´d.in suurempi myyntimäärä kun samalla rahalla saa laadukkaamman auton.
- b2mz
perustuu kuin aikanaan Seat Cordopan myynti 85000 mk hintaan eikä mennyt kaupaksi. Poistui markkinoilta hetkeksi ja palasi sitten VW Polo Classikkina lisättynä etusähköikkunoilla ja sähköpeileillä hintaan 95000 mk ja johan rupesi kauppa käymään. Ne sähkövarusteet todettiin myöhemmin vikaherkiksi. Samoin Volvo S40/ Mitsubishi Garisma, Volvoa myytiin paljon paremmin vaikka Mitsun alustasäädöt sun muut osui paremmin suomen teille ja takuu Mitsuissa oli 5 vuotta. Esimerkkejä olisi muitakin mutta mielikuvilla myydään muutakin kuin autoja tai asuntoja. Mitä itte tiedän niin Deltta hyvitti monelle hyvin vanhasta romusta, korko oli matala ja kauppa kävi. Nyt moni kun ei olekaan pystynyt maksamaan kevytmielistä ostosta ja haukkuu Delttaa ja Kiaa. Sinänsä Ceedikin hintaisekseen hyvä peli, hyvä vastine rahalle, tämän on myöntäneet jo Saksalaisetkin joka on jo paljon. i30 tai Ceed niin lähinnä makuasia vaikka itsekin i30:llä ajelen, valinta oli hiuksenhieno, ero muihin oli selkeempi ja kolmen vuoden jölkeen vaan vahvistunut.
- polli29
b2mz kirjoitti:
perustuu kuin aikanaan Seat Cordopan myynti 85000 mk hintaan eikä mennyt kaupaksi. Poistui markkinoilta hetkeksi ja palasi sitten VW Polo Classikkina lisättynä etusähköikkunoilla ja sähköpeileillä hintaan 95000 mk ja johan rupesi kauppa käymään. Ne sähkövarusteet todettiin myöhemmin vikaherkiksi. Samoin Volvo S40/ Mitsubishi Garisma, Volvoa myytiin paljon paremmin vaikka Mitsun alustasäädöt sun muut osui paremmin suomen teille ja takuu Mitsuissa oli 5 vuotta. Esimerkkejä olisi muitakin mutta mielikuvilla myydään muutakin kuin autoja tai asuntoja. Mitä itte tiedän niin Deltta hyvitti monelle hyvin vanhasta romusta, korko oli matala ja kauppa kävi. Nyt moni kun ei olekaan pystynyt maksamaan kevytmielistä ostosta ja haukkuu Delttaa ja Kiaa. Sinänsä Ceedikin hintaisekseen hyvä peli, hyvä vastine rahalle, tämän on myöntäneet jo Saksalaisetkin joka on jo paljon. i30 tai Ceed niin lähinnä makuasia vaikka itsekin i30:llä ajelen, valinta oli hiuksenhieno, ero muihin oli selkeempi ja kolmen vuoden jölkeen vaan vahvistunut.
ja päädyin hiuksenhienosti Ceediin.Joku siinä enemmän miellytti silmää ja taisipa penkitkin olla hieman isommat.
- TRFH
Hyundai i30 on osoittautunut varmaksi matkakumppaniksi, bensiiniä syö muuta vikaa Hyundaissa en ole havainnut.
- Dartss
Ja tilalle tuli uusi Hyundai i30 Blue Drive. Tämä on paljon parempi kuin cee´d tekniikka on samaa mutta ajettavuus, mukavuus, hiljaisuus jne on paremmalla tasolla kuin tässä cee´d:ssä on joten valintani oli Hyundai i30
- tasa anko
vanhempaan Ceediin,tämä 2010 malli on kyllä aika hiljainen ja laatukin materioita myöten aiempaa paremapaa.
- Dartss
tasa anko kirjoitti:
vanhempaan Ceediin,tämä 2010 malli on kyllä aika hiljainen ja laatukin materioita myöten aiempaa paremapaa.
Onko Kialla vielä vanhojakin malleja myynnissä??
- tas anko
Dartss kirjoitti:
Onko Kialla vielä vanhojakin malleja myynnissä??
että et uutta Ceediä hiljaisempaa tai parempaa kyytiä kyytiä saa i30 ratissa,testasin asian ja ajoin peräkkäin kyseiset autot.
- kolkyt
hyundailta parempi tarjous i30:een ja olen ollut tosi tyytyväinen tähän autoon, huollot ovat olleet halvemmat mitä cee´d:ssä.
- jouluavaan
Hiljainen ajaa, ISG järjestelmä toimii moitteitta, montaa on kokeiltu mutta kyllä Hyundai on paras!!!
- E R
sammutus tekniikka toimii niinkun Hyundailta sopii odottaa. Muutenkin auto on ylittänyt odotukset auto toimii ja pelittää senkun tankilla välillä käy;) kunnon auto
- tyytyväinen käyttäjä
valintani oli hyundai i30 paras kaikista koeajamistani autoista
- minä1234
null
Mull 3600 km ajettu i30 automaatti. Ei ole ollut muuta, kuin ongelmia. Tehot häviää välillä ja vaihteisto? alkaa välillä nykimään tasakaasulla. Peruutustutka piippaa omiaan jne. Eli surkea autoa, kun parempiin tottunut. Huolto tosi surkea, eivät osaa muuta kuin kytkeä auton testeriin ja todeta ei vikoja.
- jeemoo
ongelmia ei ole ollut, hyundai on hyvä auto. lämmin auto ja erittäin hyvä ajaa.
- Rannarikessu
Kertokaapa vastauksia seuraaviin kysmiin:
1. Miksi lunta kertyy moottoritilan alla oleviin rakenteisiin jopa 10cm kerros, eikö se vaikuta lopulta korroosiota edistäen?
2. Miksi isg ei toimi 2000km ajetulla I30:lla, liian kylmä jäähdytin/akku?
3. Miksi kulutus kaupungissa talviajossa 9 litraa/100km?
4. 1 ja 2 vaihteen välissä tuntuva pykälä kuin Opel Kadetissa, mikä on syy
5. En löydä sadetunnistintoimintoa upouudesta autostani, onko se siinä vai lisävaruste AIRissa?
6. Takalasi kuraantuu nopeasti - parantaako spoileri asiaa?
7. Sopisivatko nastarenkaat autooni paremmin kuin Bridgestone Blizzakit?
8. Saako ESP:n jälkiasennuksena?
9. Saako lisävarusteena turvaverkon takaistuimien kaadon jälkeenhän tavarat voivat olla vaaraksi
HYVÄÄ tähän asti:
1. Auto lämpiää hyvin ja nopeasti jopa täysin kylmänä
2. Valot vakuutavan tasokkaat
3. Audiot aivan hyvää tasoa
4. Jäähdytettävä hansikaslokero ehkä kesä jees
5. Ilmastointi AIRissa manuaalinen mutta jäähdyttää ja lämmittää sekä poistaa kosteuden
6. Tehot riittävät normiajoon
7. Ajotietokone kertoo oleelliset asiat
8. Tilaa on jopa tässä 5D:ssä riittävästi vaikka ensi tuntuma oli skeptinen
9. Takaovet sallivat isojen laatikoidenkin sijoittamisen takapenkeille - aukee hyvin
10. Taka ja etulasit lämpiää, näkyvyys on kyvä joka suuntaan ja nopeasti
11. Muotoilu on jees, korin suhteen
12. Tilat jopa isollekkin kuskille itse 187cm ja piisaa
13. Mittaristovalo silmää ajatellen miellyttävä sininen
14. Radion/CD:n näytön voi sulkea - ei haittaa ajoa, toimii
15. Uuden auton huolto 18000 km:n päässä siihen asti voi tarkistella öljytikun ja pissapojan nesteet - muuta ei kait saa tehä
16. Sähkökäyttöiset ikkunat edessä ja lukot takana, nämä ovat tarpeen
17. En löytänyt myöskään säkölämmitteisiä sivupeilejä - ilmeisesti ne ei ole sellaset
Kommenttejanne odotellen
ps. Onko autossa I30 AIR jakohihna vai ketju? - i30
Rannarikessu kirjoitti:
1. Miksi lunta kertyy moottoritilan alla oleviin rakenteisiin jopa 10cm kerros, eikö se vaikuta lopulta korroosiota edistäen?
5. En löydä sadetunnistintoimintoa upouudesta autostani, onko se siinä vai lisävaruste AIRissa?
9. Saako lisävarusteena turvaverkon takaistuimien kaadon jälkeenhän tavarat voivat olla vaaraksi
HYVÄÄ tähän asti:
5. Ilmastointi AIRissa manuaalinen mutta jäähdyttää ja lämmittää sekä poistaa kosteuden
9. Takaovet sallivat isojen laatikoidenkin sijoittamisen takapenkeille - aukee hyvin
15. Uuden auton huolto 18000 km:n päässä siihen asti voi tarkistella öljytikun ja pissapojan nesteet - muuta ei kait saa tehä
17. En löytänyt myöskään säkölämmitteisiä sivupeilejä - ilmeisesti ne ei ole sellaset
Kommenttejanne odotellen
ps. Onko autossa I30 AIR jakohihna vai ketju?Mulle kerrottiin, että olisi ketju.
- Rannarikessu
Rannarikessu kirjoitti:
HYVÄÄ tähän asti:
Kommenttejanne odotellen
ps. Onko autossa I30 AIR jakohihna vai ketju?Puutteita;
1. Sadetunnistin puuttuu, itse joutuu valitsemaan eto ja takavinkkarin nopeuden
2. ESP ellai ole sitä valinnut
3. Automaattinen ilmastointi
4. Vakionopeuden säädin
5. Karttavalo puuttuu
6. Lämmitettävät sivupeilit, ne ei ole lämmitettävät
7. Perusvärejä vain valkoinen muut metallia joka lisää hintaa
8. Lumi kertyy moottorin alle - pitäskö olla joku suojus asennettavissa alle että ei kerry
9. Kytkintä on painettava reilusti pohjaan että 1 ja 2 vaihteen välillä oleva pykälä ei tunnu rasittavalta? - Astaa
Rannarikessu kirjoitti:
Puutteita;
4. Vakionopeuden säädin
5. Karttavalo puuttuu
8. Lumi kertyy moottorin alle - pitäskö olla joku suojus asennettavissa alle että ei kerry
9. Kytkintä on painettava reilusti pohjaan että 1 ja 2 vaihteen välillä oleva pykälä ei tunnu rasittavalta?Perusvärinä on myös punainen ilman lisähintaa.
- Seppo koo
Rannarikessu kirjoitti:
Puutteita;
4. Vakionopeuden säädin
5. Karttavalo puuttuu
9. Kytkintä on painettava reilusti pohjaan että 1 ja 2 vaihteen välillä oleva pykälä ei tunnu rasittavalta?Sähkösäätöiset, lämmitettävät ulkopeilit löytyvät ainakin I30 CW:stä
- Seppo koo
Seppo koo kirjoitti:
Sähkösäätöiset, lämmitettävät ulkopeilit löytyvät ainakin I30 CW:stä
Siis air- varustetasosta
- Rannarikessu
Astaa kirjoitti:
Perusvärinä on myös punainen ilman lisähintaa.
Ja sitä peruspunaista ei saa enää
- Astaa
Rannarikessu kirjoitti:
Ja sitä peruspunaista ei saa enää
Viikko sitten sai kun tilasin mutta niin se tilanne elää.
- Rannarikessu
Seppo koo kirjoitti:
Siis air- varustetasosta
Airista oli kyse
- Seppo koo
Rannarikessu kirjoitti:
Airista oli kyse
Kyllä siinä pitäisi olla lämmitettävät peilit! Näin sanotaan ainakin varusteluettelossa.
- Npauk
Rannarikessu kirjoitti:
Puutteita;
4. Vakionopeuden säädin
5. Karttavalo puuttuu
9. Kytkintä on painettava reilusti pohjaan että 1 ja 2 vaihteen välillä oleva pykälä ei tunnu rasittavalta?Olisi suonut että ulkonäölle olisi uudistuksen myötä tehty jotakin.
- lissuhissu
Seppo koo kirjoitti:
Kyllä siinä pitäisi olla lämmitettävät peilit! Näin sanotaan ainakin varusteluettelossa.
Kertokaahan miten sivupeilit saa lämpiämään. Tuota olekin kaivannut. Mikään muu ei jäässä olekaan, kun käytän sisätilalämmitintä ennen ajamaan lähtöä.
Mun mielestä auto on aika äänekäs sisätiloiltaan. Ainakin näillä talvikeleillä. Blue Drive -toimintoa en ole vielä nähnyt käytännössä, vaikka olen käyttänyt lohkolämmitintä ennen ajoa, pisin yhtäjaksoinen ajo on ollut 30km.. eikö moottori ole ollut riittävän lämmin?
Meidän perheen eka auto, joten ei ole mihin verrata.. Hyvin on kyllä toiminut nämä ekat 300km.. - nzxie
lissuhissu kirjoitti:
Kertokaahan miten sivupeilit saa lämpiämään. Tuota olekin kaivannut. Mikään muu ei jäässä olekaan, kun käytän sisätilalämmitintä ennen ajamaan lähtöä.
Mun mielestä auto on aika äänekäs sisätiloiltaan. Ainakin näillä talvikeleillä. Blue Drive -toimintoa en ole vielä nähnyt käytännössä, vaikka olen käyttänyt lohkolämmitintä ennen ajoa, pisin yhtäjaksoinen ajo on ollut 30km.. eikö moottori ole ollut riittävän lämmin?
Meidän perheen eka auto, joten ei ole mihin verrata.. Hyvin on kyllä toiminut nämä ekat 300km..mutta comfortissa peilit kytkeytyy takalasinlämmittimen nappulasta niinkuin monessa muussakin autossa. Toiminnossa aikakytkin (n. 15 min) jonka jälkeen kytkeytyy päältä pois mutta jonka aikana peilit (jää peileistä) kyllä sulaa. Jos noin ei tapahdu niin niin joko vialliset tai sitten lämmittimet puuttuu.
- Kneslerr
parempi ajaa,paremman näköinen,pidempi takuu ja parempi jälleenmyynti arvo,lisäksi sitä myydään yli tuplasti enemmän.
- Maybe Hyundai
Hyundai on paremman näköinen ja parempi ajaa. Pyysin jo kerran todistamaan puheesi jälleenmyyntiarvosta mutta tuloksia ei ole näkynyt. Kia myydään enemmän vain Suomessa muualla Hyundai on suositumpi. Sitä paitsi mikä ihmeen ostoperuste on se, että jotain auto myydään enemmän kun toista? Olet aika uskomaton kun käyt kauppaamassa Kia autoja Hyundai palstalta. Mene Deltan automyyjä takaisin Kia- palstalle, sillä tämä on Hyundai- keskustelu.
- Rannarikessu
Maybe Hyundai kirjoitti:
Hyundai on paremman näköinen ja parempi ajaa. Pyysin jo kerran todistamaan puheesi jälleenmyyntiarvosta mutta tuloksia ei ole näkynyt. Kia myydään enemmän vain Suomessa muualla Hyundai on suositumpi. Sitä paitsi mikä ihmeen ostoperuste on se, että jotain auto myydään enemmän kun toista? Olet aika uskomaton kun käyt kauppaamassa Kia autoja Hyundai palstalta. Mene Deltan automyyjä takaisin Kia- palstalle, sillä tämä on Hyundai- keskustelu.
Se ei ollut laatutilastossa kuin vasta 13. sijalla, jossa Hyundai oli ykköspallilla. Toyota sijalla 3 eli Mazdan kanssa samoissa. Sen laadun (KIA) oletetaan kohoavan kuitenkin edellämainitusta syystä.
Olen nyt melkoisen tyytyväinen uuteen I30 AIRIIN ja jos sivupeilit lämpenee takalasin kanssa yhdessä ihan jees. Jos ne kääntää "turva-asentoo" lienevät aamulla jäättömät kun sisätilalämmitin toimii ja lohkokin lämpenee. Tuossa joku kysyi ISG:stä - ei ala toimimaan ennen kuin akku riittävässä latingissa ja lämpö 5-60 astetta, ilmastointi voi myös blokata sen käytön, mutta koneen oltava lämmin. Tietokone "oppii" sulkemaan käynnin kilometrien karttuessa eli se "oppii". Oletan että kelien lämmittyä asia toimii. Muutenhan ohjekirjassa lukee että se voisi merkitä myös virhetoimintoa ja myyjä rauhoitteli asiaa sanomalla; "Odota pidemmillä matkoilla" alkaa toimimaan. - kneslerr
Maybe Hyundai kirjoitti:
tehdään sopimus,että pysytte Kia palstalta pois,niin minäkin pysyn tältä.Kian jäleenmyynti arvo vaikkapa 3 vuostiaan samanlaisen kohdalla nyt on vaan parempi ja sen näkee jo myynti palstoiltakin,mutta vielä paremmin lehditä joissa se vuosittain tilastoidaan.Niistä kukanenkin voi lukea tämän faktan itse.
- Maybe Hyundai
kneslerr kirjoitti:
tehdään sopimus,että pysytte Kia palstalta pois,niin minäkin pysyn tältä.Kian jäleenmyynti arvo vaikkapa 3 vuostiaan samanlaisen kohdalla nyt on vaan parempi ja sen näkee jo myynti palstoiltakin,mutta vielä paremmin lehditä joissa se vuosittain tilastoidaan.Niistä kukanenkin voi lukea tämän faktan itse.
Muista pysyä poissa!
- kneslerr
Maybe Hyundai kirjoitti:
Muista pysyä poissa!
eli se on molemmin puolista,muute se ei käy.
- hans Knauss
kneslerr kirjoitti:
eli se on molemmin puolista,muute se ei käy.
Ilmeisesti henkinen ikäsi ei täysin vastaa fyysistä ikääsi.
- Rannarikessu
Rannarikessu kirjoitti:
Se ei ollut laatutilastossa kuin vasta 13. sijalla, jossa Hyundai oli ykköspallilla. Toyota sijalla 3 eli Mazdan kanssa samoissa. Sen laadun (KIA) oletetaan kohoavan kuitenkin edellämainitusta syystä.
Olen nyt melkoisen tyytyväinen uuteen I30 AIRIIN ja jos sivupeilit lämpenee takalasin kanssa yhdessä ihan jees. Jos ne kääntää "turva-asentoo" lienevät aamulla jäättömät kun sisätilalämmitin toimii ja lohkokin lämpenee. Tuossa joku kysyi ISG:stä - ei ala toimimaan ennen kuin akku riittävässä latingissa ja lämpö 5-60 astetta, ilmastointi voi myös blokata sen käytön, mutta koneen oltava lämmin. Tietokone "oppii" sulkemaan käynnin kilometrien karttuessa eli se "oppii". Oletan että kelien lämmittyä asia toimii. Muutenhan ohjekirjassa lukee että se voisi merkitä myös virhetoimintoa ja myyjä rauhoitteli asiaa sanomalla; "Odota pidemmillä matkoilla" alkaa toimimaan.En tunne Ceedia autona enkä ole edes kokeiluut itse, kyydissä kerran ja ihan jees; mauton hajuton ja laiska ehkä persoonatonkin se siis 4 v sitten ja kyydissä ollen. Itse keskityn auton ostossa vain muutamaan valikoituun merkkiin joista otan selvää ja kun aikaa on ollut (ja sitä kannattaa varata) päädyin Hyundaihin ja sen uusimpaan (no jaah) tulokkaaseen, saatan puhua soopaakin, I30:een ja siihen olen ollut nyttemmin tyytyväinen.
Tähän mennessä kielteistä:
1. jäät rohisee lokasuojissa, välit on aika marginaalisia jonne jää ja lumi pakkautuu. Saa nähä ottaakos enempi päähän tuo asia myöhemmin.
'2. Nyt extremekelit joten ei oikein voi verrata mihinkään aiempaan
3. Uskon että kelien parannuttua myös ajonautinto paranee kuivalla asfaltilla esim on AIVAN eri asia ajella kuin nyt rospuutossa
4. Vaihde ei sittenkään nakita enempi ja oihan ok
Kannattaa lukea testejä ja raportteja maailmalta. Hyundai laadussa nyt ykkönen ja KIA 13. sijalla eihän se ole niin että kannattaa ummistaa silmänsä todellisuudelta - eihän. Tuota ihmettelen että MAZDA kuitenkin Toyotan kanssa samalla viivall? - SA-kessu
hans Knauss kirjoitti:
Ilmeisesti henkinen ikäsi ei täysin vastaa fyysistä ikääsi.
Onko 1 ja 2 vaihteiden välillä kenekään mielestä liikaa pykälää eli pakin pykälä tulisi tuntuvasti esille?
- tyytdDFD
laatu testi jonka autobild teki osoitti Hyundaille voiton ja Kia oli jossain loppupään pitäjänä. Erot ovat ilmeiset näiden kahden merkin välillä.
- jklopöä
tyytdDFD kirjoitti:
laatu testi jonka autobild teki osoitti Hyundaille voiton ja Kia oli jossain loppupään pitäjänä. Erot ovat ilmeiset näiden kahden merkin välillä.
lisäksi maininnan että,ei ihme tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun. Sama testi Hyundai Getz sai keskinkertaiset arvostelut, joten se laatuerot näkyvät ajan myötä autoissa, ei niinkään uutena.
- Rannarikessu
jklopöä kirjoitti:
lisäksi maininnan että,ei ihme tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun. Sama testi Hyundai Getz sai keskinkertaiset arvostelut, joten se laatuerot näkyvät ajan myötä autoissa, ei niinkään uutena.
Ettekö ole ajaneet näitä vai miksi keskustelu menee laidan yli? Yhteenkään kysymykseeni en oler saanut yhtään vastausta.
Vastaan yhteen itse; I30:ssa on jakohihnan sijaan ketju....pysykää aiheessa jotta muutkin saavat tietoa ei mutua, kiitos - A-tomi-antti
Rannarikessu kirjoitti:
Ettekö ole ajaneet näitä vai miksi keskustelu menee laidan yli? Yhteenkään kysymykseeni en oler saanut yhtään vastausta.
Vastaan yhteen itse; I30:ssa on jakohihnan sijaan ketju....pysykää aiheessa jotta muutkin saavat tietoa ei mutua, kiitosi30.ssä villa -lanka
- Baker-seven=7
lukee lehdestä mikä milloinkin on hyvä auto,mitä sitä turhaan ajelemaan,polttoainettakin kuluu.
- Fortte
Hei! Ostin Hyndain i30 Farmari Besini moottorilla. Nyt ajettu 1200 Km. Ongelma on ISG se ei toimi edes 12 Autoliike sanoo että ei ole mitään vikaa Olen ajanut pitempää matkaa ja lyhyttä. Voisiko joku kertoa mitä pitäisi tehdä jos jollakin olisi samallaisia kokemuksia tai muuten tietäisi mitä pitäisi tehdä. Tiedosta kiitollinen epätietoinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä151568- 201560
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229