olen 27-vuotias nainen, enkä tupakoi koskaan. Joudun kakomaan, rykimään kovaa sitkeää limaa/kökkäreitä joka päivä koko ajan pois kurkusta, eikä ne tahdo irrota mitenkään. Limakököt on sellaisia keltaruskeita yleensä. Joskus harvoin niissä on verta mikä toivottavasti on valunut nenästä, kun limakalvot siellä kuivat. Kurkku on nyt tosi kipeä tai turvonneen tuntuinen siltä kohdalta mistä kaula alkaa eli kai kilpirauhasten kohdalta. En tiedä olisiko ainainen rykiminen sen ärsyttänyt. Tuntuu kuin sielä olisi koko ajan jotain ylimääräistä,etenkin huonossa istumaasennossa jokin niinkun painaa kurkussa. Kävin tänään lääkärillä mutta ei tuntunut sormin mitään turvotusta ja peilitutkimuksella kaikki ok. Hieman kuulemma nielurisat rosoiset. Apua? Röntgen kuva on otettu keuhkoista ja se oli normaali. Poskionteloissa ei paineen tuntua. Ja verikokeet ( kaikki) normaalit, myös kilpirauhas. Limakökköjä on tullut jo pari vuotta, mutta lääkäreitä ei ole oikein kiinnostanut. Etelässä helpottaa aina ja lima irtoaa sielä hyvin, mutta auta suomessa kun on ja talvi niin ei irtoa minnekään. Joskus tulee karvas maku suuhun, ehkä kerran pari viikossa kun syö nopeasti mutta muuten ei mielestäni närästä tai polttele. Mitä tämä voi olla, pelottaa ihan todella paljon. Kertoisiko joku joka osaa edes jotain sanoa.
Nielussa/kurkussa jotain
2
928
Vastaukset
- kannu.
Itselläni oli samanlaisia ongelmia . Ongelmat vain paheni vuosittain. Olen päässyt vaivasta -käytännöllisesti eroon. Kyse on että nenän käytävässä joka menee nieluun niin tulee tukos limasta ja siitä jotuu ongelmasi. Itse hankin apteekista Nokkahuuhtelukannun. Sellainen pieni muovinen. Siihen laitetaan 2tl merisuolaa ja lämmintä vettä. Sekoitetaan hyvin ja kaadetaan ensin toisees nenään pää ylhäällä että suolavesi menee kurkkuun. Kun sylkäiset niin kas klöntti onkin altaassa. Näin huuhdotaan aluksi päivittäin nenäkäytävät. Sitten vielä pää kallelleen ja sieraimesta toiseen suolavettä. Elikkä suolavedellä huuhdotaan käytävät puhtaaksi. Yleiskunto paranee kun jatkuva tulehdus hellittää.
- kurkku35
närästyslääkkeitä pari viikkoa ja kokeile onko
vaikutusta .vois olla osatekijä oireissa....?? jos ei, niin ei!
ei minullakaan ollut mitää poltetta eikä närästystä
(eikä hirveän monella muullakaan taudista kärsivällä)
vaan kurkkuoireita ja rykimisiä .... (pyydä vatsatähystystä
refluksitaudin poissulkemiseksi). terkut refluksimaailmasta
www.refluksi.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316