Ylihuomenna on uudenvuodenaatto. Onko koiranne paukkuarkoja? Jos on, niin kuinka rauhoitatte niitä?
Minulle tulee vieras, jonka koira todella pelkää tuota pauketta. Mietin tässä, olisiko tuosta D.A.P haihduttimesta mitään hyötyä, vai pitääkö antaa lääkäriltä saatavat rauhoittavat lääkkeet? Asumalähiömme pääilotulitus on vajaan 100m. päässä talostamme, eli meteli on kova.
Oma koirani ei pelkää, joten olen uuden asian edessä. Onko kenelläkään kokemusta asiasta, miten pitää toimia?
Asiaa välillä.
6
110
Vastaukset
- pampumpjapim
ei keskustella mistään asiallisesta eikä asiallisesti,vain veemäiset viestit saa vastauksia näiltä vakkareilta,tai ne omat "vihamiehet".Meillä ei koirat piittaa pamauksista,eikä minulla ole koskaan ollut koiraa,joka reagoi ampumiseen.Onko tuo D.A.P se vempele joka laitetaan töpseliin seinään ja sit siitä tulee jotain koiraa rauhoittavaa??Kannattaa varmaan tiedustella ell_tä mikä on parasta.Mutta kaikesta huolimatta iloista vuoden vaihdetta,toivottavasti koira vieraalla ei ole kovin ikävä juhla.(!
- pam,pam
Kyllä se on se vempele, joka pistorasiaan laitetaan. Näin tuolla iltalenkillä ihmisen, joka kovasti kehui tuota haihdutinta. Hänen koiralleen oli tepsinyt hyvin, myös ukkoseen. Taidampa ostaa tuolle koiravieraalle lahjaksi tuollaisen, ihan ikiomaksi.Meillä myös koira tykkää paukkeesta ja seuraa pihalta innoissaan ilotulitusta.
Juu, meno tuntuu olevan taas kuin navanseudun markkinoilla, saas nähdä, kuka vetää pisimmän korren tuossa sopassa, joka palstalla porisee.
Hyvää- ja iloista vuodenvaihdetta sinullekin koirillesi.
- Pukeli 1
ei auttanut mikään.
Rakensin jopa koiralle pahvilaatikosta kopin minkä päällystin moninkertaisilla matoilla ääntä vaimentamaan, silti koira vapisi, kun horkassa.
Sitten, kun koira oli jo vanha pelkäsin aina, että se kuolee sydänkohtaukseen pelkästä pelosta, mutta onneksi sentään niin ei käynyt. todella paljon joitakin joiden koira on kovasti pelännyt ukkosta ja ilotulitusraketteja, mutta ei kai sitä kukaan voi taata.
Jos itsellä olisi raketeista kärsivä koira niin ehdottomasti kokeilisin tuota D.A.P.-haihdutinta koska olen kuitenkin hyviä kokemuksia siitä kuullut.- Myy-Pikkuinen
mutta se kannattaa laittaa vähän aikasemmin jo seinään.
Eipä ole yhtään paukkuarkaa vielä ollut,edes virallisesti testattunakin :)
Itse asiassa ollaan koissujen kanssa ilotulituksia käyty katselemassakin,tai ottamassa uutta vuotta ulkona vastaan.
Noita vaihtoehtoja paukkuaralle on jokusia,mutta apu on aika yksilöllistä.Jos tarttis työstää kunnolla,niin todennäköisesti ottaisin siedätyksen ( kasetti on tehty siihen) ja jonkun luonnonmukaisen/homeopaattisen aineen siihen tueksi.Ja se omistajan käytöskin on hyvin tärkeää.
Mutta jos olisi tarkoitus vaan oiretta helpottaa,niin Dappi ei olisi huono kokeilla.Joillekin tietämilleni siitä on ollut apua,toisille ei lainkaan.Ja jos ei muu auta,niin sitten ne lekurin aineet.Jos sattuisi sopimaan.Nekään kun ei ole satavarmoja.
Radio kannattaa laittaa kovalle tai telkku,verhot ikkunoitten eteen,koska koirat voi osaltaan reagoida jo paukkujen välähdyksiin,ja jos jotain tuulettimista tulee krääsää sisälle,niin ne kiinni.Sekin voi yhdistää paukut ja pelon.
Mutta kurja juttu paukkuarkuus ylipäätään,oli sitten lievä tai kova :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4631327- 641126
- 61852
- 61815
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18747Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100723- 72704
- 29676
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 62664