Ei enää Bemaria

Ent. BMW

Omistin E46 320i BMW:n ja siinä oli aivan järkyttävästi vikoja vaikka autolla oli ajettu vain 150 000 km. Vakionopeudensäädin reistaili, vettä vuosi kuskin jalkatilaan, ilmastoinnin kompura meni rikki, öljyä paloi 1 litra/ 10 000 km, jarrupalat olivat vaihtokunnossa 60 000 km kohdalla ja kallein niitti oli vaihdelaatikon rikkoutuminen. Onneksi pääsin moisesta vika pesäkkeestä eroon.

76

6142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin varmaa

      Itsellä ollut 5 vuotta. 150tkm. Normaali huoltojen puitteissa vaihtanut polttimon 2kertaa sekä jarrupalat! Loisto peli.

      • MB man

        Älä valehtele, BMW ei ole kestävässä maineessa. Eikös e46 ole kuuluisia ovien alareunojen ruosteesta? Niin ja takaluukun ruosteista?


      • Muahahahahaha
        MB man kirjoitti:

        Älä valehtele, BMW ei ole kestävässä maineessa. Eikös e46 ole kuuluisia ovien alareunojen ruosteesta? Niin ja takaluukun ruosteista?

        MB mies. Eiks justaan ollu joku suurin testi aikojen, miltein 900 000 tuhatta autoa ja just 300srj kärjessä...Honda vai tojo toisena. Mersua en huomannu kattoa, eli jossai suurinpiirtei viimesenä varmaan tasan ja varmaan aiva tasan viimesenä listas tasan mersu!


      • Ford
        MB man kirjoitti:

        Älä valehtele, BMW ei ole kestävässä maineessa. Eikös e46 ole kuuluisia ovien alareunojen ruosteesta? Niin ja takaluukun ruosteista?

        BMW:n maine Suomessa perustuu kateellisten keksimiin juttuihin. Todellisuudessa BMW on luja, laadukas ja ennen kaikkea mukava ajopeli.


      • fgytu
        Ford kirjoitti:

        BMW:n maine Suomessa perustuu kateellisten keksimiin juttuihin. Todellisuudessa BMW on luja, laadukas ja ennen kaikkea mukava ajopeli.

        ne 2000-luvun diisselit irtoavineen imuläppineen ja konerikkoineen jotka Bemarin mukaan on normaalia kulumista ja kulutuslautakunnan mukaan merkki huonosta laadusta ? Tätä ei tänään tarjoa kukaan muu kuin saksalainen autoteollisuus.


      • 14
        MB man kirjoitti:

        Älä valehtele, BMW ei ole kestävässä maineessa. Eikös e46 ole kuuluisia ovien alareunojen ruosteesta? Niin ja takaluukun ruosteista?

        sinuna en edes kehtaisi kommentoida ruostumisesta :D toyotakin on nykyään mersua siinä laadukkaampi :D


    • 23244

      318 E46 ja koko ajan vikaa, mm. ilmamassamittari ja alusta koko ajan sohjona. Paska auto, kaikenlisäksi ihan mopo.

      • Lexlex

        en ostanut moista. Kävin aikoinaan koeajolla ja onneksi jätin se ostamatta. Nyt on 6 vuotta vanha Lexus alla eikä ole ongelmia ollut.


      • Hups korjahdus
        Lexlex kirjoitti:

        en ostanut moista. Kävin aikoinaan koeajolla ja onneksi jätin se ostamatta. Nyt on 6 vuotta vanha Lexus alla eikä ole ongelmia ollut.

        kumpikaan ole ostanut moista. Hetkinen kumpikaan.... Sähän vastailet ite omiin viesteihisi, eli onneksi sinä et omista moista.


      • Lexlex
        Hups korjahdus kirjoitti:

        kumpikaan ole ostanut moista. Hetkinen kumpikaan.... Sähän vastailet ite omiin viesteihisi, eli onneksi sinä et omista moista.

        tulemaan jo vainoharhaiseksi? Huomaa kuinka "älykkäitä" te penalistit olette. Taitaa sinua harmittaa kun palaa joka kuukausi se 2000 euroa pemun korjaamiseen.


      • tv: HAKKERI
        Lexlex kirjoitti:

        tulemaan jo vainoharhaiseksi? Huomaa kuinka "älykkäitä" te penalistit olette. Taitaa sinua harmittaa kun palaa joka kuukausi se 2000 euroa pemun korjaamiseen.

        Miten niin? Satun tietämään sinun olevan yksinäinen ja kateellinen sielu joka vastailee omiin viesteihin. Susta on huhuja, lopeta ajois ennenku naamaki näkyy.


      • toitoitoiota
        tv: HAKKERI kirjoitti:

        Miten niin? Satun tietämään sinun olevan yksinäinen ja kateellinen sielu joka vastailee omiin viesteihin. Susta on huhuja, lopeta ajois ennenku naamaki näkyy.

        kaikki vain se korolla ! Lexus juipille tiedoksi, että nyt oot tainnu ostaa ylihintaisen corolla ja tulit sitä tänne vielä mainostamaan. Voi sua.

        Ps. Mulla ei onneksi oo toiotaa.


      • Lexlex
        tv: HAKKERI kirjoitti:

        Miten niin? Satun tietämään sinun olevan yksinäinen ja kateellinen sielu joka vastailee omiin viesteihin. Susta on huhuja, lopeta ajois ennenku naamaki näkyy.

        Satut olemaan väärässä, arvon kierosilmä nörtti. Miksiköhän kaikki Bemaristit ovat aina niin vainoharhaisia? Ottaako se niin koville kun jollakin on parempi auto kuin teidän romu BMW:t?


      • Tv hakkeri
        Lexlex kirjoitti:

        Satut olemaan väärässä, arvon kierosilmä nörtti. Miksiköhän kaikki Bemaristit ovat aina niin vainoharhaisia? Ottaako se niin koville kun jollakin on parempi auto kuin teidän romu BMW:t?

        ja oot harrastellu useinkin :D Tietokone nyt pois ja ulos vähä lenkille... Laita silmät kii jos tulee laatuauto BMW vastaan niin ei tarvi tulla nettii itkee niinku naiset konsanaan!


      • Lexlex
        Tv hakkeri kirjoitti:

        ja oot harrastellu useinkin :D Tietokone nyt pois ja ulos vähä lenkille... Laita silmät kii jos tulee laatuauto BMW vastaan niin ei tarvi tulla nettii itkee niinku naiset konsanaan!

        hakkeri oikein osata hommaansa.


      • hauska juttu
        Lexlex kirjoitti:

        en ostanut moista. Kävin aikoinaan koeajolla ja onneksi jätin se ostamatta. Nyt on 6 vuotta vanha Lexus alla eikä ole ongelmia ollut.

        onneksi olet provo, kukaan oikeesti tule lapsusta kehumaan muille palstoille. Eikös teille toipotta "miehille" ole joku oma palstakin. :)


      • pikku Amis

        alustan rikkoo kuski.


      • eimtn

        Ostaa itse Mopon (pienellä koneella) ja kehtaa kitistä. xDD


      • Anonyymi
        Hups korjahdus kirjoitti:

        kumpikaan ole ostanut moista. Hetkinen kumpikaan.... Sähän vastailet ite omiin viesteihisi, eli onneksi sinä et omista moista.

        Bmw on susi


    • e90 320d

      öljyn kulutus vielä mikään paha ole. Minun nykyinen BMW eli e90 320d kuluttaa öljyä 4l/ 30 tkm, mutta ei se minua haittaa, öljyä saa kaupasta lisää. Autollani on nyt ajettu n. 115 tkm ja vain jarruremppa on pitänyt tehdä (palat ja levyt eteen ja taakse). Ainoa mikä vähän häiritsee on pieni nitinä joka tulee kojetaulusta, mutta sekin kuuluu vain kylmällä ilmalla. Kaiken kaikkiaan on hyvä auto, enkä ole vielä pois vaihtamassa.

    • Lapsukainen!

      avautunut, niin voit ryhtyä säästämään kiaan tai toijotaan. Eikös?

    • yujhfer

      mielipuolten (kauppakeskus sello) automerkistä ettet halua samaistua joukkoon.

    • Mulukunjatke

      Vitun köyhät ajakaa millä tykkäättä kyllä bmw on AUTO.

    • rjk62

      Tällä hetkellä on e 36 -97 325 tds ruiskutuspummppu piti rempata 600 € kytkin ravistaa mittarissa 236 000 ? on ollut fordikin 1.8 td -00 mondeo 400 000 alustan osia meni joka vuosi katsastukseen muuten hyvä ajattava mutta subaru on paras oli mulla 5 vuotta ajoin 100 000 eikä ikinä tarvinnut laittaa katsastukseen mitääm

      • Hinta ja laatu

        Minulla 320xda -08 ajettu 57tkm takuu loppui marraskuussa nyt etupyörän laakeri
        ulvoo eikä mene takuuseen, sekä jo vuoden ilmoittanut polttimorikosta, nyt
        ilmeni että se on takalasin led-jarruvalo josta ledejä palanut, ei takuuseen.
        Vuosi sitten meni ilmamäärä-anturi joka meni takuuseen.
        Onkohan tämä maanantai-kappale, mutta hinnassa ei huomannut sitä!


      • maanantain lapsi
        Hinta ja laatu kirjoitti:

        Minulla 320xda -08 ajettu 57tkm takuu loppui marraskuussa nyt etupyörän laakeri
        ulvoo eikä mene takuuseen, sekä jo vuoden ilmoittanut polttimorikosta, nyt
        ilmeni että se on takalasin led-jarruvalo josta ledejä palanut, ei takuuseen.
        Vuosi sitten meni ilmamäärä-anturi joka meni takuuseen.
        Onkohan tämä maanantai-kappale, mutta hinnassa ei huomannut sitä!

        vuoden katselet ilmoitusta poltinviasta ja sitten takuun päättymisen jälkeen heräät asiaan.
        Laakeri menee kyllä takuuseen ainakin osittain vielä tuossa vaiheessa.
        Taitaapa poika vaan valehdella.


      • Ensimmäinen BMW
        maanantain lapsi kirjoitti:

        vuoden katselet ilmoitusta poltinviasta ja sitten takuun päättymisen jälkeen heräät asiaan.
        Laakeri menee kyllä takuuseen ainakin osittain vielä tuossa vaiheessa.
        Taitaapa poika vaan valehdella.

        Empä sorru valehteluun, kuten ehkä jotkut. Autokeskuksen kanta oli että laakerivika
        ei mene takuuseen, mutta he voivat tehdä "Goodwill" anomuksen tehtaalle ja katsoa miten käy,
        mutta meteli laakerista oli niin kova etten jaksanut kuunnella ja pelätä koska hajoaa,
        Autokeskuksen jono oli kaks ja puol viikkoo, niinpä vein AD-korjaamolle ja sain seuraavana päivänä
        valmiiksi, työ 112e ja laakeri 85e.Autokeskuksen tuntiveloitus 94e.
        Ne lohdutteli, että on viiden vuoden huolenpito jos jää tielle niin hinataan lämille merkkikorjaamolle,
        mutta samahan on kaskossa.
        Kun polttimorikko valo palaa kuvittelen polttimon olevan rikki, enkä jotain koko valaisinta,
        ledithän pitäis olla ikuisia, tässä autossa vilkutkin ovat ledillä joten näkyypähän niiden kesto.


      • 8000€netto/kk
        Ensimmäinen BMW kirjoitti:

        Empä sorru valehteluun, kuten ehkä jotkut. Autokeskuksen kanta oli että laakerivika
        ei mene takuuseen, mutta he voivat tehdä "Goodwill" anomuksen tehtaalle ja katsoa miten käy,
        mutta meteli laakerista oli niin kova etten jaksanut kuunnella ja pelätä koska hajoaa,
        Autokeskuksen jono oli kaks ja puol viikkoo, niinpä vein AD-korjaamolle ja sain seuraavana päivänä
        valmiiksi, työ 112e ja laakeri 85e.Autokeskuksen tuntiveloitus 94e.
        Ne lohdutteli, että on viiden vuoden huolenpito jos jää tielle niin hinataan lämille merkkikorjaamolle,
        mutta samahan on kaskossa.
        Kun polttimorikko valo palaa kuvittelen polttimon olevan rikki, enkä jotain koko valaisinta,
        ledithän pitäis olla ikuisia, tässä autossa vilkutkin ovat ledillä joten näkyypähän niiden kesto.

        parisataa makso laakerin vaihto.. se lisäjarruvalo maksaa ehkä 100€, oliskohan helpompi maksaa ja laittaa sekin kuntoon... Voi vittu, perseaukisille ei pitäis myydä minkäänlaista autoa... on se saatana kumma kun ihmiset(köyhät) luulee et kaikki menee takuuseen, ei ne autotehtaat tee mitään köyhäin apua vaan bisnestä.


      • Ensimmäinen BMW
        8000€netto/kk kirjoitti:

        parisataa makso laakerin vaihto.. se lisäjarruvalo maksaa ehkä 100€, oliskohan helpompi maksaa ja laittaa sekin kuntoon... Voi vittu, perseaukisille ei pitäis myydä minkäänlaista autoa... on se saatana kumma kun ihmiset(köyhät) luulee et kaikki menee takuuseen, ei ne autotehtaat tee mitään köyhäin apua vaan bisnestä.

        Mikä Bemarissa maksaa kun laatukin on samaa kun puolet halvemmissa?


      • 575753735
        8000€netto/kk kirjoitti:

        parisataa makso laakerin vaihto.. se lisäjarruvalo maksaa ehkä 100€, oliskohan helpompi maksaa ja laittaa sekin kuntoon... Voi vittu, perseaukisille ei pitäis myydä minkäänlaista autoa... on se saatana kumma kun ihmiset(köyhät) luulee et kaikki menee takuuseen, ei ne autotehtaat tee mitään köyhäin apua vaan bisnestä.

        kun omasta päästä puuttu palikka ja ei osata muuten perustella, niin aina löytyy tämmöinen rasvapää, joka vetää omasta mielestää "ässän" hihasta "persaukinen"..

        Ja lopuksi tuo nimimerkkisi kertoo susta kaiken, joten anna olla =).


      • vittuuntäältäköyhät
        575753735 kirjoitti:

        kun omasta päästä puuttu palikka ja ei osata muuten perustella, niin aina löytyy tämmöinen rasvapää, joka vetää omasta mielestää "ässän" hihasta "persaukinen"..

        Ja lopuksi tuo nimimerkkisi kertoo susta kaiken, joten anna olla =).

        taitaa jurppia... onneksi olkoon,sinut valittiin juuri vuoden perseaukiseksi.


      • Ihme lamppu
        Ensimmäinen BMW kirjoitti:

        Empä sorru valehteluun, kuten ehkä jotkut. Autokeskuksen kanta oli että laakerivika
        ei mene takuuseen, mutta he voivat tehdä "Goodwill" anomuksen tehtaalle ja katsoa miten käy,
        mutta meteli laakerista oli niin kova etten jaksanut kuunnella ja pelätä koska hajoaa,
        Autokeskuksen jono oli kaks ja puol viikkoo, niinpä vein AD-korjaamolle ja sain seuraavana päivänä
        valmiiksi, työ 112e ja laakeri 85e.Autokeskuksen tuntiveloitus 94e.
        Ne lohdutteli, että on viiden vuoden huolenpito jos jää tielle niin hinataan lämille merkkikorjaamolle,
        mutta samahan on kaskossa.
        Kun polttimorikko valo palaa kuvittelen polttimon olevan rikki, enkä jotain koko valaisinta,
        ledithän pitäis olla ikuisia, tässä autossa vilkutkin ovat ledillä joten näkyypähän niiden kesto.

        Kuka on joskus väittänyt, että ledi on ikuinen?


    • hahah...

      Huomaa,että bemaristien isoon egoon sattuu,kun sanoo jotain vähänkään negatiivista merkistä.

    • ihme karvaranne

      yllättikö tuonti roju taas kerran? Eikö se ihminen ikinä opi?

      • mekaniikko

        hoh hoijjaa oikeesti porukka itkee jostain polttimon vaihdoista!! ja muista kulutus osista!! ei helvetti ostakaa polkupyörä!!!!!!! sen verran sanon bmw:stä et vaikka pitäs moottori vaihtaa 30tkm välein ajasin silti vain bmw:llä!!!!!!


      • 325ia
        mekaniikko kirjoitti:

        hoh hoijjaa oikeesti porukka itkee jostain polttimon vaihdoista!! ja muista kulutus osista!! ei helvetti ostakaa polkupyörä!!!!!!! sen verran sanon bmw:stä et vaikka pitäs moottori vaihtaa 30tkm välein ajasin silti vain bmw:llä!!!!!!

        aika fanaatikolta. Jos moottoria pitäisi vaihtaa 30 tkm välein, niin en varmasti edes miettisi koko merkkiä.


      • perusteella
        mekaniikko kirjoitti:

        hoh hoijjaa oikeesti porukka itkee jostain polttimon vaihdoista!! ja muista kulutus osista!! ei helvetti ostakaa polkupyörä!!!!!!! sen verran sanon bmw:stä et vaikka pitäs moottori vaihtaa 30tkm välein ajasin silti vain bmw:llä!!!!!!

        olet yksinkertainen amissälli ja kaukana mekaanikosta.


      • "amis"
        perusteella kirjoitti:

        olet yksinkertainen amissälli ja kaukana mekaanikosta.

        ammattikoulun olen kyllä käynyt! toisin kun sinä lukio pelle joka täällä puhuu asioista joista et tiedä yhtikäs mitään!! mielipide on kuin persereikä.. jokaisellä on omansa! huvittaa lukea täällä juttuja autoista ja niiden huonouksista! joka merkeillä löytyy maanantai malleja se on varmaa! oon korjannu konevikasia bemareita ja toyotaa ym ym suurin vika monesti löytyy sieltä ratin takaa kumminkin! fanaatikko en ole,ajan just sillä millä haluan! bmw on vain ollu tällä hetkellä hemmetin kiva ajaa, talvella ajan S2 audilla esim. ei tarvii ottaa hernettä nokkaan jos sanotaan asiat suoraan kuin mies! autoja joutuu korjaamaan oli se sitte mikä tahansa. jos siihen ei ole varautunut niin sitte se helvetin polkupyörä alle!!!!!!!!!!!!!!!!


      • :D
        325ia kirjoitti:

        aika fanaatikolta. Jos moottoria pitäisi vaihtaa 30 tkm välein, niin en varmasti edes miettisi koko merkkiä.

        ehken huonoin bmw mitä koskaan on tehty on juurikin tuo sinun muovimoottori bmw e36
        ilmoittele jos tarviit korjauspalan perän kiinnitykseen.......


    • -

      ootko tosissasi??? jarrupalat jouduita ihan laittamaan :D 1l 10 000km ja saanko kysyä oljyn laatua/viskositeettiä/vaihtoväliä???? Ja ajotyyliä! kaikelle muulle nauran todella paskasesti paitti tuolle laatikko hommalle! oliko kyseessä steptronic vai saitko ihan manuaaliasikin hajalle? tuolla steptronic laatikolla saa viskata vesilintua!!!!! getragin lootat kestää.

      • MB 350

        Jarrupalat eivät saa laatuautossa olla vaihtokunnossa 60 tkm kohdalla. Omasta Mersusta palat jouduttiin vaihtamaan ekan kerran 110 tkm kohdalla.


      • Anonyymi
        MB 350 kirjoitti:

        Jarrupalat eivät saa laatuautossa olla vaihtokunnossa 60 tkm kohdalla. Omasta Mersusta palat jouduttiin vaihtamaan ekan kerran 110 tkm kohdalla.

        Mulle vaihdettiin etujarrulevytkin jo 80t kohdalla. Siis BMW 225xe. Ruostehan niihin oli iskenyt. Samoin kävi kyllä edellisellekin, erimerkkiselle. Etulevyt vaihtoon. Varmaan kun parkkipaikka on hiekalla niin pysyy kosteana. Alusta on kuitenin puhtaan näköinen.

        Heti ensituntuma oli aika jämäkkä, ja auto on tuntunut pykälää laadukkaammalta kuin aikaisemmat merkit. Laatu maksaa osissa - huollot ovat kalliita erityisesti siksi että varaosat on jo Münchenissä hinnoiteltu pilviin. Toisaiseksi määräaikaishuolto kerran vuoteen on ollut vajaata tonnia marmoritiskillä, ja aika huolellinen se on - vaihtavat jopa avaimiin patterin joka on sikäli turhaa että olen ne itsekin vaihdellut. Jostain syystä takakontin lamppu ei ole vaihtunut uuteen vaikka sekin kuuluu huolto-ohjelmaan.
        Ens huollossa ei pitäisi mitään isompaa olla, mutta vois olla sadantonnin kohdalla hyvä vaihtaa vaihteistoöljyt. Että varmaan taas tonniin kipaistaan.

        eipä tule mieleen että autossa olisi mitään vikaa olltu. Ajoakkukin on nyt kahdeksan vuoden kohdalla pitänyt pintansa, ei enää uusi mutta melkein.


    • MJM1231255213123

      Tässä taas näkyy suomi24:en yleinen keskustelun taso.

    • diesel200

      mersedes 4ever ei tojoja eikä penaritsa jatkeita

    • SeOnSusi

      Täysin samoilla linjoilla sun kanssasi...Itsellä E36 BMW...Ensimmäinen ja viimeinen kyseisen merkin auto. Jatkuvasti saa olla ns. tekohengittämässä. Oikein on ajamisen ilo ylimmillään. Kun vielä pääsisi edes yhden viikon tai kuukauden ajamaan, ettei autossa ilmenisi uusia vikoja. Auto on ollut minulla hieman alle kaksi vuotta ja varaosiin olen sijoittanut n. 1800 euroa tuona aikana eikä loppua näy. Myyntiin autoa en viitsisi laittaa johtuen juuri siitä, että en saisi varmaan edes osien hintaa takaisin eli toisin sanoen olen puun ja kuoren välissä tällä hetkellä.

    • BMW#"=

      Minulla vm. 2006 320dA E90. Kilometrit 155000. Kaksi vikaa tähän mennessä: takuuseen oikean takaoven sähkölukko ja sama vika viime vuonna kuskin ovessa. Siinä 5 ensimmäisen vuoden viat.

    • autojaäitenoommekaik

      Se selittää suomesta löytyvät auton raadot. "Vuoden kattelin vika ilmoitusta" ja laakerit huutaa yms. mut ei viittis korjata kymppitonnien autosta hinta 200€?

      Häh. Autoa pitää huoltaa. Jos ajatte autot loppuun ilmottakaa pliis siitä ku myytte sen eteenpäin. "Oon muute sitte jättäny öljytki vaihtamatta ku makso monta kymppii, voi vikaa tulla vastaan." ;)

      405tkm 316 ja katsastuksesta ei päässyt läpi! Akun kiinnike puuttuu... ;) Miksköhän pääs viimekerralla läpi ilman kiinnikettä?
      Vaihdoin uudempaan alle 350tkm mittarissa eli sisään ajettu.

      Kilometrejä n.40tkm /vuosi ja vikoja odotellessa. Toki vaihdoin etujarrupalat ja ilman sekä öljynputsarin :)

      BMW se on auto! Ei enempää eikä vähempää. Sanoi mies meren pohjassa kun james velkakirjakin pääs veden alla niin miksen mä?

      :D

    • 4+3/7=BMW

      4 Bmw:tä ollu, 3 muuta merkkiä, nissan, opel, toyota. Noiden vikoja makselen vieläkin. BMW:stä en luovu. (Täällä suomi24:ssä taso on kyllä perseestä, silti vaan mäkin oon tääl ??? Ei prkl, nopee pois.....)

    • 54tgmffsit54

      kuka ostaa jotain väsynytttä neloskoneista bemaria???? ainoa oikea on kuutoskoneinen bemari

      • LuuKurkkuun

        Mielestäni ainoa oikea BMW on V8 koneella varustettu, miksi ostaa kutoskoneista kun V8 on saatavilla???


    • Tero Vee

      Eihän ne bemarit se ongelma olekaan, vaikka ne surkeita kiesejä onkin, vaan ne pienimunaiset vittumaiset bemarikuskit. JJjjjuumallllauta!!!

      • bemmi <3

        kateellinen cadillac kuski on nyt hiljaa! Ole vaan kateellinen minun 520 bemariin, en kiellä sitä!! Mutta älä tule tänne kertomaan minun henkilökohtaisia asioita mistä et tiedä!!


    • tiiku833

      Meillä on toinen 3-sarjalainen vm -99-2000 menossa ja voin sanoa että tämä 328 farkku on tullut jäädäkseen eli joku on maalannut sen yli ja huonot pohjat ja ruostuu kontin luukusta ja kaarista.Se saa jäädä projektiksi.Laitetaan ajan kans kuntoon ja tehdään hyvät pohjat ja maalataan.Kone on ollut luotettava ainostaan kuluvia osia on pitänyt uusia eli "tyyppivikoja":ohjaustehostimen pumppu uusittu,syyläri,vesipumppu jne.Nyt vuotaa letkujen liitännöistä,alkuperäiset klemmarit...paisari halkesi,oli alkuperäinen.Autolla on ajettu kohta 300tkm ja vm on 1999 eli ei mikään uusi!Minä naisena tykkään tästä autosta niin paljon että haluan sen pitää toistaiseksi.Varustetaso on tässä autossa riittävä ja potkua on sen 193hp:)Eli jos jonkun mielestä e46 on paska,niin hohhoijaa...kaikki autot vaatii huoltoa,mutta sen voin sanoa että kumpikaan e46 ei ole jättänyt kertaakaan välille!Aina on päässyt huoltoasemalle tai kotipihaan.Yhden kerran jäi työpaikanpihaan;)

    • Lisäys edelliseen:

      Aina on päässyt huoltoasemalle tai kotipihaan.Yhden kerran jäi työpaikanpihaan;)
      ja se ainoa kerta oli Skodalla.

      • Vagsi

      • Kun nyt kerran
        Vagsi kirjoitti:

        Aijaa. mitäs tähän sanot? Taitaa jäädä bemarin lintta kauppaan ensi kerralla.
        http://new.skoda-auto.com/fi-fi/aboutskoda/pressreviews/testivoitot_octavia

        olet eksynyt tälle foorumille Tsekin ihmettäsi mainostamaan, niin kerro nyt sitten miksi olisi pitänyt jättää nykyinen BMW:ni (F30 Luxury Business automaatti, vm -13) ostamatta ja valita sen sijaan Octavia? Missä suhteessa Skoda olisi ollut parempi valinta: ajomelun suhteen, ajo-ominaisuuksien suhteen, varusteiden suhteen vai miksi...?


      • 4x4 1.8 TSI
        Kun nyt kerran kirjoitti:

        olet eksynyt tälle foorumille Tsekin ihmettäsi mainostamaan, niin kerro nyt sitten miksi olisi pitänyt jättää nykyinen BMW:ni (F30 Luxury Business automaatti, vm -13) ostamatta ja valita sen sijaan Octavia? Missä suhteessa Skoda olisi ollut parempi valinta: ajomelun suhteen, ajo-ominaisuuksien suhteen, varusteiden suhteen vai miksi...?

        Skodassa saa paremman vastineen hintaan nähden, ajo-ominaisuudet ovat paremmat, suorituskyky on parempi ja se säilyttää arvonsa paremmin. Skodalla myös pääsee talvella liikkeelle huoletta, Bemun kanssa se oli aina yhtä taistelua kun suti vain paikollaan. Ei enää ikinä Bemaria.


      • Hieno homma
        4x4 1.8 TSI kirjoitti:

        Skodassa saa paremman vastineen hintaan nähden, ajo-ominaisuudet ovat paremmat, suorituskyky on parempi ja se säilyttää arvonsa paremmin. Skodalla myös pääsee talvella liikkeelle huoletta, Bemun kanssa se oli aina yhtä taistelua kun suti vain paikollaan. Ei enää ikinä Bemaria.

        jos olet löytänyt Skodasta mieleisesi auton, itse koen ihan samoin BMW:n suhteen. Työn vuoksi ajan keski-Suomen alueella vuosittain n. kolminkertaisen määrän keskivertoautoilijaan verrattuna. Kertaakaan en ole kelin takia kokenut olevani ongelmissa Bemarilla.

        Mitä suorituskykyyn tulee niin mielestäni auton kaksi turhimmasta päästä olevaa ominaisuutta ovat huippunopeus sekä 0-100 km/h kiihdytyslukema. Olen autoillut 29 vuotta enkä kertaakaan ole kumpaakaan ominaisuutta vielä tarvinnut. Mutta jos asian kokee toisin, niin tarpeeksi euroja tiskiin lyömällä varmasti saa Bemariin sellaisen koneen joka vetää vertoja JOPA Skodan 1.8 TSI:lle.

        Mitä hintoihin tulee, niin jokainenhan sen itse päättää kuinka paljon autoiluun on valmis sijoittamaan. Sinä koet saavasi riittävän vastineen rahoillesi Skodassa, minä taas BMW:ssä. Niin kauan kuin itse on tyytyväinen omaan valintaansa niin kaikki on kunnossa, eikö totta.


      • Anonyymi
        Hieno homma kirjoitti:

        jos olet löytänyt Skodasta mieleisesi auton, itse koen ihan samoin BMW:n suhteen. Työn vuoksi ajan keski-Suomen alueella vuosittain n. kolminkertaisen määrän keskivertoautoilijaan verrattuna. Kertaakaan en ole kelin takia kokenut olevani ongelmissa Bemarilla.

        Mitä suorituskykyyn tulee niin mielestäni auton kaksi turhimmasta päästä olevaa ominaisuutta ovat huippunopeus sekä 0-100 km/h kiihdytyslukema. Olen autoillut 29 vuotta enkä kertaakaan ole kumpaakaan ominaisuutta vielä tarvinnut. Mutta jos asian kokee toisin, niin tarpeeksi euroja tiskiin lyömällä varmasti saa Bemariin sellaisen koneen joka vetää vertoja JOPA Skodan 1.8 TSI:lle.

        Mitä hintoihin tulee, niin jokainenhan sen itse päättää kuinka paljon autoiluun on valmis sijoittamaan. Sinä koet saavasi riittävän vastineen rahoillesi Skodassa, minä taas BMW:ssä. Niin kauan kuin itse on tyytyväinen omaan valintaansa niin kaikki on kunnossa, eikö totta.

        Heh heh olet ajanut itsesi pahasti suohon kun joudut puolustelemaan omia valintojasi.


    • tiiku833

      Onhan se totta että ei ole helppoa päästä bemmillä talvella liikkeelle,esim.kitkoilla tai tosi huonoilla nastoilla.Olen itsekin kerran sulattanut jäät kuumalla vedellä että pääsin parkkiruudusta kauppaan...mutta olen nainen ja en osaa ajaa niin hyvin kuin mieheni.Varmasti etuveto ois lähtenyt,mutta voi sitä nautintoa kun voi vetää luisua ja jos vahingossa tulee liian kovaa risteykseen,kyllä kääntyy kaasulla,ei tarvi koskee käsijarruun;)Tuosta hinta-asiasta:meidän vm.-99 328-farkku on maksanut uutena noin 40 tuhatta euroa.Ei olisi kyllä varaa tänä päivänä niin kalliiseen autoon 2000e/kk tuloilla...

    • Anonyymi

      Mulla on bemmi e46 -98. Noh on hyvä ajettava sen ikäisiin autoihin verrattuna kun on pihassa sen ikäinen toyotakin. No sen verran vika lista pitkä bmw,ssä etten tule ikinä ostamaan tämän merkin autoa. Liekö siinä kammo tai jotain yms. Hyvä puoli toki on, ettå niihin saa kyllä osia ja jos itse pystyy ja osaa korjata niin bmw on oiva peli. Itse mitä olen maksanut remonteista sen verran bemmiin että sain sillä nyt toyotan 2003 mallisen. Tämä vanha entinen toyota carina E 2.0l koneella niin vikoja on ollut vain pakoputken vaihto ja jarrut muistaakseni 2 kertaa. Ajettu kohta 400 000km eikä edes kytkin lahonnut. Kuitenkin jouduin luopumaan autosta sen vuoksi kun ohjaustehostin antautui ja olisi ollut liian kallis vaihtaa ja osa hankala saada. Auto oli lähes ruosteeton ja ihan sen takia kun siitä piti huolen. Voi siis sanoa olen remontoinut vain osia jotka kuluu iän myötä. Noh ostin tämän bemmin 8 vuotta sitten ja tässäpä tulee vikalista. Autoa ei minun käytössä ole sen kummemmin rääkätty ikinä. Kuitenkin, jarrut+kässäri monta kertaa. Kässärin jarrupalat irtoilee yms muut osat. Etuiskarit kerran, pakoputki (oli kallis) miltei tonnin. Abs anturit, airbag 2 kertaan (ensin korjattiin se tehdasvika ja sen jälkeen merkkivalo). Koneen kansi suoristettu sekä kiertokanget uusittu. 150 000km kohdalla. Leipoi melkein alakerta samalla kiinni. Vie öljyä paljon, mutta niin kaikki tuon ikäiset. Jäähdytinnestettä kuluu mikä ei ole hyvän auton merkki. Heittää vesiä ulos silloin tällöin, mutta nyt vika korjattu. Oli ilmaa mennyt alavesiletkun liitännästä ja sekin on sen jälkeen vaihdettu 3 kertaan ylävesiletkua myöten. Letkujen kiinityskohdat eivät kestä. Termostaatti kahteen kertaan ja vesipumppu kerran. Vikakoodien poisluku mittaristosta. Maksoi sekin aikasuolaisen hinnan samalla kun oli se pakoputki ja abs anturit. Jäähdytinneste valo palaa välillä vaikka vettä on. Nyt uusimpana herkkuna on ettei tee lämmintä edes ekan remontin jälkeen 400e toki siinä katsottiin samalla airbag. Sitten uusinta on myös ikkuna ei aukea kuskin puolelta ja kaukolukitus ei toimi vaikka ohjelmoitu 3 kertaan uudelleen. Lukkopesästä kun vääntää ovet auki niin ikkuna aukeaa hanttarin puolelta jostain syystå. Oliko vielä jotakin. Noille remonteille on ainakin tullut hintaa jo 4000e ja lisää tulossa ikkunan ja lämmittimen takia. Katsastuksesta ei ole koskaan mennyt läpi. Syynä käsijarru aina liian löysällä ja alusta viat. Omistan myös vanhan corollan takavetoisen harrastuksena. On mennyt aina läpi, outoa.

      • Anonyymi

        Ei siinä kuitenkaan muuten hieno auto on, mutta liikaa rikki. Toisaalta vaikka autojen kanssa jaksaakin kikkailla niin kyllå nämä samojen vikojen korjaaminen uudelleen ja uudelleen vei maun kokonaan. Suurin syöpä taitaa olla jäähdytin puoli ja sen huono toteuttaminen ja siitä syystä tämä 1.9l bemmin kone tunnetaan samalla myös nimellä fisko. En kuitenkaan itse puhuisi suoraan juuri itse koneesta vaan koneenseen päässeestä ilmasta juuri jäähdytys mekanismin kautta. Se tuhoaa kannen ja sitten koko koneen. Samalla kyseinen tuntuu olevan joka teinin suosiossa "amiksilla" hieno ja kiva ajaa (takaveto) halpa ostaa, totuus näiden osalta on juuri tämå kun se lahoaa se korjataan itse. Noh aika harvalla kaverilla ainakaan riittää mielenkiinto 1-3h ilmaamiseen jonka tämä vaatii. Siitähän tämä bemarin maine kiirii kun kannet poksahtelee seurauksena ja syytetään konetta. Taitaa kaikki joissa on sama jäähdytinjärjestelmä kokea samaa. Minun autoa ei saanut ilmatuksi edes merkkihuolto. Liekö heilläkin meneen toivo tai loppua kärsivällisyys. Pahimmassa tapauksessa koneeseen jäänyt ilma halkaisee koko kannen. Voi olla, että joku muu kuin e46 bemmit olisivat järeämpää tekoa mutta hintaakin on tietenkin enemmän. Itseäni ei enää vikojen jälkeen ole ollut mielenkiintoa perehtyä koko merkkiin enempää ja tullut siiryttyä pois saksalaisista. Liekö järki vai vanhuus. Muistetaan kuitenkin, että bemari on vähän ego ja nuoruus juttuja samoin mersu. Autoa niissä kyllä ei ole varsinkaan perheellisille.


    • Anonyymi

      Se on hassua, kun ihmisten täytyy syystä tai toisesta moittia jotakin autoa ns. musta tuntuu tyylillä (mutuna). Faktaakin löytyy maasta, jossa auto on Auto, jossa ajetaan eniten ja autoja eniten liikenteessä.
      Katsokaa, BMW näyttää siellä tälläkin kertaa olevan aikas mainio. ADAC:in tuore tämän vuoden raportti vikatilastoista (hinaukseen joutuneet autot vikojen takia, ei esim. tyhjän tankin - tumman vihreät parhaita).
      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        "Katsokaa, BMW näyttää siellä tälläkin kertaa olevan aikas mainio."

        Hyvin kirjoitettu, se nimenomaan näyttää olevan mainio, mutta onko se sitä oikeasti? ADAC vääristeli muutamia vuosia sitten nuo listat niin, että aina oli saksalainen auto kärjessä. Onko tilanne muuttunut vai tehdäänkö tuo sama asia nyt hienovaraisemmin, ettei siitä jää kiinni.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      mittaria pyöritetty.

    • Anonyymi

      Eikä pässi tajua että auto jätetty huoltamatta?

    • Anonyymi

      Baijerin braatwurstia nam nam!👩‍🔧

    • Anonyymi

      Kyllä sinun täytyy nyt kiireesti palata autoilleen niillä riisikupeilla.

    • Anonyymi

      Kuka edes ajaa noin vanhalla Bemarilla, Bemarin pitää olla alle 4 vuotias niin toimii kuin ihmisen mieli.

      • Anonyymi

        Kokemuksesta tiedän että yhtään päivää yli takuuajan Bimmeriä ei kannata pitää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe