Kaukkariko muka PAHA??

simpukka75

Hei olen seuraillut tässä vähän aikaa joitakin keskusteluja ja mulla tuli tällänen mieleen kun jotkut pitää noita laumavartijoita hirveinä tappajina jne... no tuli vain mieleen että MIKSI kun pikku koira tekee pahojaan joko se räksyttää niin että suuremmat koirat eivät vain jaksa kuunnella tai sitten jos se puree jotain naamasta niin se on SÖPÖÄ kun sitten kun iso koira puree tai tekee pahojaan SE ON AUTOMAATTISESTI TAPPAJA!! Ja sitten revitään hirveitä otsikoita kun kaukkari puri ensinnäkin ei se lehti aina anna sitä oikeaa kuvaa mitä siellä on todellakin tapahtunut kun et itse ole ollut paikanpäällä.

Onko sillä nyt niin paljon eroa kumpi sen tekee?? Pahojaan ne molemmat osaa tehdä olis ne isoja tai pieniä siis itse asun kaupunki alueella ja tietty kaukkarin kanssa kun likkuu niin se ei ole samaa kun se että liikkuisin jonkun puudelin kanssa joka risteyksessä tarvii katsoa kuka tulee vastaan ja mistä suunnasta ja meitin äijä saa olla vapaana koira puistossa jossa odottaa leikki kaveri joten ei mun mielestä se kaukkari ole yhtään sen pahempi rotu kuin muutkaan koirat.

Siis myönnän itse että kaukkari ei ole maailman helpoimpia rotuja mutta ei sen takia voisi kaukkarin/laumanvartijan pitoa kieltää että ne puree koska minun mielestä silloin kun se käyttää niitä tekareitaan niin silloin siinä tilanteessa on ihan oikeasti ollut jotain UHKAAVAA JONKA TAKIA KOIRA ON HYÖKÄNNYT.

Kaukkari kun sattuu olemaan erittäin terävä niin vaistoiltaan kun järjen käytöltäänkin joskus tuntuu että jopa järkevämpi kuin jotkut ihmiset.


Ei se ole koiraa kummosempi sen käsittely tapa on vain hiukka erikoisempi kuin muiden rotujen :-D

Ei muuta kuin oikein kivaa uuttavuotta kaikille palstan lukijoille ja laumanvartijoiden omistajille

11

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahans..

      jonnekin isolle tilalle tai syvälle metsään missä saa olla rauhassa ja viihtyä, se on jalostettu vartijaksi ei se ole pelkästään kaukaasianpaimen laumanvartijakoira. Ei sovi koirapuistoon rajun luonteen kanssa. Tappelee kuolemaan asti vaikka karhun kanssa.

      Se on sellainen rotu, että isäntä saa olla jatkuvasti varuillaan minne menee.

      • niin niin

        taas, montako kaukkaria olet käsitellyt?


      • simpukka75

        Kyllä meitin kaukkari leikkii toisten koirien kanssa niin kauan kun eivät itse alota tappelua ja uroksista ei yleensä tykkää paitsi jos ne on pieniä ja sakemannia ei voi mun koirani ymmärtää sen takia kun ne tuijottaa tyhjä katse silmissä.

        "Se on sellainen rotu, että isäntä saa olla jatkuvasti varuillaan minne menee" niin no enpä tiedä mutta sen tiedän että se joka kaukkarin kanssa liikku ja on niin se ei pitäisi mun mielestä tulla yllätyksenä että sun on oltava terävä sen kanssa kun liikut.


    • 3k

      kaukkarit on parhaita koska ne on just semmosia kun on.
      ihmisten mielestä koiran pitää paskantaa sukkaan ja tehdä nuotio jos isäntä tai emäntä käskee, jos ei sitä tee niin paska koira tai muuten vain vaikea tapaus.
      kaikki koirat on yksilöitä mutta ihmiset ei vaan tajua sitä vitun juntit
      ihmiset jotka vaativat alistuvan koiran vaatii sitä myös varmaan muijaltaan ja lapsiltaan ,pitää olla niin kingi
      että kuupassa humisee.
      kaukkarit ei ole sen pahempia kun muutkaan karvaperseet, ne ei vaan alistu niin helpolla kun joku haluais ja se on niissä parasta ne ei oo semmoisia vitun lampaita kun suurin osa ihmisistä jotka niitä paheksuu että silleen .

      • heiluvahäntä

        Mikäs sinua riepoo :)

        Itse omistan kaksi walesinsprinkkua. Én vaadi niiltä mitään nuotion tekoja enkä mitään muutakaan hölynpölyä. Pidän niistä juuri sellaisen akuin ovat enkä todellakaan yritä niitä mitenkään alistaa! Tietenkin peruskoulutus pitää olla, mutta kuten sanoit koirat ovat yksilöitä :) Taidat yleistää hieman liikaa lapsi hyvä. Koiriltani en vaadi muuta kuin ystävyyttä ja tukena olemista vaikeissa tilanteissa mikä tarkoittaa vain sitä että ovat olemassa! Ei siis mitään nuotion tekoja tai sukkiin paskomisia ;)

        Itselläni ei ole eikä tule koskaan olemaankaan mitään kaukkareita vastaan :) Ihania jötkäleitä ovat! Sanonpa vielä kerran: lakkaa yleistämästä liikaa :)


      • 3k
        heiluvahäntä kirjoitti:

        Mikäs sinua riepoo :)

        Itse omistan kaksi walesinsprinkkua. Én vaadi niiltä mitään nuotion tekoja enkä mitään muutakaan hölynpölyä. Pidän niistä juuri sellaisen akuin ovat enkä todellakaan yritä niitä mitenkään alistaa! Tietenkin peruskoulutus pitää olla, mutta kuten sanoit koirat ovat yksilöitä :) Taidat yleistää hieman liikaa lapsi hyvä. Koiriltani en vaadi muuta kuin ystävyyttä ja tukena olemista vaikeissa tilanteissa mikä tarkoittaa vain sitä että ovat olemassa! Ei siis mitään nuotion tekoja tai sukkiin paskomisia ;)

        Itselläni ei ole eikä tule koskaan olemaankaan mitään kaukkareita vastaan :) Ihania jötkäleitä ovat! Sanonpa vielä kerran: lakkaa yleistämästä liikaa :)

        lukiko tekstissä että tarkoitin juuri sinua, kyse olikin ihmisistä jotka yleistävät että kaukkari on paha
        älä kommentoi jos et tajua tekstiä.


      • sakke.kl
        3k kirjoitti:

        lukiko tekstissä että tarkoitin juuri sinua, kyse olikin ihmisistä jotka yleistävät että kaukkari on paha
        älä kommentoi jos et tajua tekstiä.

        sillä jos se on paha niin se syö kyllä sen oman isännän ensimmäiseksi jos ei ole osannut saada itseään pomoksi.Kaukkariin ei sovi potkimalla kasvattaminen jota sakemannien omistajat tekee se muistaa ja lopuksi käy kiinni isäntään ei vieraisiin.


    • kova

      koirassa ei tarkoita älyä.

    • ........

      Itsekin vihaan tuota median tapaa mustamaalata joitakin suuria rotuja, itselläni saksanpaimenkoiria ja paljon saadaan negatiivista palautetta heiltä, jotka ei rotua tunne. Laumanvartijakoirat kuitenkin ovat mielestäni siitä eri asia, että ne ovat nimenomaan vartijoita ja niiden tarkoitus on pitää laumastaan huolta. Tämän vuoksi ne saattavat käydä kiinni ihan siksi, että puolustavat laumaansa uhkalta, jota ei kuitenkaan oikeasti ole. Ne eivät tee tätä pahuuttaan vaan koska tämä kuuluu rodun käyttäytymiseen ja tämän vuoksi on riski pitää laumanvartijaa paikassa, jossa on paljon muita ihmisiä ja eläimiä, koska toisen pienikin uhkaava käytös voi saada laumanvartijassa vartiointivietin heräämään ja suuren kokonsa ansiosta saavatkin sitten paljon tuhoa aikaan nopeasti ja helposti.. Uhkaavan tilanteen saattaa koiran mielessä aiheuttaa juokseva lapsi (joka ei ymmärrä koiran aistien heräävän eikä varmasti leikkiessään katso ensin, onko jossain syy, miksei saa leikkiä), omituisesti kävelevä mummo (nämä ovat meidän sakujen mielestä suuri vaara), kävelykeppi tai haukkuva pikkukoira.. Tottakai koiran voi kouluttaa elämään kaupungissa ja tottelemaan omistajaansa täydellisesti, mutta alkuperäisiä aisteja ei pois saa ja tämä on aina muistettava, vaikka koira olisi kuinka kiltti ja tottelevainen.. Tämän vuoksi mielestäni laumanvartijalla kuuluu olla oma suuri reviiri ja tilaa, kaupungissa kun reviiri jää todella pieneksi tuon kokoisesse koiralle tai jos koira valitsee suuremman reviirin naapurustoa käyttäen, se stressaa kaikista alueellensa tulevista.. Aina koiraa ottaessa tulisi muistaa mitä varten rotu on alunperin jalostettu sellaiseksi kuin on enkä ymmärrä miksi laumanvartijaa pitäisi ottaa kaupunkiin (keksipä hyvä syy tälle, niin voin ymmärtää?), kun sen olisi niin paljon parempi paikassa, jossa on se oma suuri vartioitava alue ilman häiritsijöitä.. Miksi siis stressata koiraa kaupungissa asumisella ja koirapuistoilla (joissa yksikin uhkaava ele toiselta koiralta voi saada kaukkarin raatelemaan koiran puolustaakseen isäntäänsä, koska kokee tämän olevan oikein)..? Turhaa sanoa, että kun ottaa pennun kaupunkiin, niin sopeutuu, kun tuo sopeutuminen on valtavasti kasvatuksen lisäksi kiinni koiran luonteesta eli ei olisi lainkaan outoa ettei kaukkaripentu enää parivuotiaana hyväksyisi yhtäkään vierasta ihmistä, eläintä tai esinettä reviirilleen, vaikka koulutus olisi mennyt kuinka nappiin.. Kaukkari ei ole paha, vaan todella hieno rotu, joka ansaitsisi saada käyttäytyä rodulle ominaisella tavalla.

      • 3k

        nyt puhut vain ja ainoastaan asiaa


      • Matadooor

        Joo, laumanvartijat tarvitsevat tilaa, oman reviirin minkä reunoja pennusta asti kiertelevät..
        Mutta, laumanvartija voi sopeutua ns. taajamaan, kun pennusta asti on paljon pihalla ja katselee
        että naapuri se siinä vaan menee. No, voi siitä kova meteli silti lähteä. Mutta sehän on sen hommaa, ja se nauttii siitä.
        Mutta kuinka paljon ihmiset puhuu laumanvartijoista, ja ajattelee vain kaukkaria. ( siis muut ihmiset, jotka ei elä laumisten kanssa) Erittöin vartioivia laumanvartioita on monia rotuja, tiibetinmastiffit on ollut vihaisimpia koiria jota olen nähnyt. (huonosti koulutettuna) Ja taas hyvin koulutetut kaukkarit ovat suopeita ja kärsivällisiä, lasten taputellessa ja pikkukoirien haastellessa leikkiin. Kaikki on koulutuksesta kiinni, ja turhaan ketään purevaa laumanvartijaa ei kovin helposti löydä. Saksanpaimenkoiria kylläkin.. (kokemusta liikaakin ihmisten koirista)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe