Ostin tollasen 9-5 turbosaabin. Auto on ihan paska ! Vikaa tulee vian perään, koko ajan saa korjata. Mitä ihmeellisempiä vikoja joita on vaan saabeissa. Kuukauden aikana on autoon vaihettu turbo, joku vitun huohotinhomma, käsijarruvaijerit, ilmastoinnin vika korjattu, jakopää korjattu, öljyvuotoja korjattu, puslia vaihdettu, ym. Auto ei kulje suoraan, takapää heittää kun käärmeellä. Autolla ei ole ajettu kun 200tkm ja ihan paska. Saab on kyllä huonoimpia autoja mitä maa päällään kantaa. Tosta romusta kun pääsen eroon, niin toista ei tule se on varma !!
SAAB on PASKA auto !!
48
8665
Vastaukset
- prmo
eikös noi uudet saabit ole ooppeleita.?????
- iiweeuwi
Ei.
- glpö
Ei voi muuta sanoa
- johon ei ole
tehty mitään auton vaatimia korjauksia.
Tosin on muistettava että täsmälleen samalla tavalla jokaisessa 200tuhatta ajetussa automerkissä voi tulla ongelmia turbon kanssa, kuin myös vaikkapa ilmastoinnin tai käsijarruvaijerin, öljyvuodoista puhumattakaan ja jakoketjunkin kiristimineenkin saattaa joutua vaihtamaan!
-Autoon ei siis ole tehty aikaisemmin sen vaatimaa huohotinpäivitystä, joten ilmeisesti kysymyksessä on jo vanhempi malli.
-Mikäli taka-akselissa olevat puslat on kuluneet, niin auto ei varmasti kulje suoraan.
Näistä kaikista asioista on kirjoituksia Saab-klubin sivuilla, ja sieltä voi lukea että tietyissä vuosimalleissa oli harmittavan paljon ongelmia juuri mainituissa kohdissa.
Ongelmia ei ollut kuitenkaan jokaisessa yksilössä niinäkään vuosina valmistuneissa autoissa.
Tulkoon vielä mainittua etten itse kuulu Saab-klubin jäsenistöön, enkä nykyisin omista edes Saab-merkkistä autoa -sen enempää kuin mitään muutakaan.
Lähes kaikki yleisimmät automerkit on kylläkin aikoinaan tullut ajettua, yhteensä kilometrejä lienee niillä kertynyt noin 1,5miljoonaa.Tämä tilanne saa jatkua toistaiseksi. - setä samuli
itelläni oli aikoinaan -87 900 perusmalli yli 12v ja oli muuten hyvä ja luja auto.myydessäni pois oli mittarissa 165tkm.yksinkertainen korjailla ja halvat osat.teki vaan mieli jo uudempaa...noh,saabilla ei ollut enää mitään mielenkiintoista ja kukkarolle sopivaa.uudemmat 900 rumia ku mikä,9000 ehkä mutta poikamiehenä ei 4 oviset tolpat oikein kiinnostaneet ja sama ilmiö 9-5 jne...farmari kylläkin kelvannut vaan kallis ja 2,2 vectra farkun ostin halvemmalla.sama pelihän tuo jo pitkälti,eikä saabista omana persoonallisena merkkinä paljoakaan jäljellä...mutta asiaan:paska mikä paska ja paljoltihan toi ostajasta riippuu minkäkuntoisen vaihdokin ostaa=)sitä kun tähän maailmaan mahtuu kaikenlaista huoltajaa tai huoletonta,kolaripeliä tai muuta kiertopalkintoa.mikään uusi autohan kait ei 200tkm ajettu ole,päinvastoin,parhaat mehut otettu ja muualla maailmassa pikkuhiljaa romiskamaa,valitettavasti=(kestävyys kun näissä nykyautoissa unohdettu lisävarustelistalta!eivät tahdo toimia uutenakaan,mitä sitten vanhana.mitä enempi tekniikkaa,nippeliä tai nappelia tahdot sitä kalliimmaksi käy hermoille ja lompsalle.huoltomies ja varaosatiski kiittävät!!jos tuota sun vikalistaa katsoo niin:turbo kuluva osa ja koko käyttäjäkaaren ymmärrettävä miten turboa käytettävä että kestäisi..,huohotinhommat monissa merkeissä tarkastetaan ja vaihdetaankin huollossa,liittyy osaksi päästöjen minimointia,käsijarruvaijerit on kulutustavaraa ja taas paljolti käyttäjäkaaresta kiinni kestävyys eli ei pakkasella käytetä ja voidellaankin joskus.ilmastointiongelmat nykypäivää.todennäköisesti johtuu suomen talvesta.ilmastointi tykkäisi kun sitä käytettäisiin ympäri vuoden.kompressorin kaulatiiviste kovettuu ja rupeaa vuotamaan.voiteluaine kun siinä jäähdytysaineen yhteydessä...myöskin nykyaineet freoniin verrattuna vikkelämpiä katoamaan ja tuollainen 10%-20% katoaa järjestelmästä muutenkin kuulemma laskelmallisesti.enpähän muista yhtäkkiä millainen jakopää noissa mutta jos hihna ,niin paska merkistä riippumatta.huolta,murhetta ja rahanmenoa kun kumihihnat siirretään moottorin sisuskaluja pyörittämään.laturi,vesipumppu jne oikeampia käyttökohteita...tähänkin muuten kannattaa kiinnittää ostettaessa huomiota eli kierrä hihnavetoiset vehkeet kaukaa.ainakin vanhoissa saabeissa oli ketju!niinkuin 2,2 vectrassakin,liekö kait samoja koneita saabissakin GM perintönä?voihan ketjukin toki oikutella mutta harvinaista ja enempi kiristimestä johtuvaa klapinaa yleensä jos jotain.kiemurteluongelmat yksilöllisiä ominaisuuksia malleittain.pyöränsäädöistä sekä rengasvalinnoista monesti johtuvia.toivottavasti taustalla ei kolarimenneisyys,sitten hankalampi juttu..öljyvuodot??moottorissako??monesti sotkee enempi kuin vuotaa ja nykyöljyt niin ohuita että tulevat takuulla joka reiästä.hiukka paksumpi öljy tai öljymerkin vaihto voi auttaa.puslat nykyautoissa kulutustavaraa!!alimitoitettuja(kuten kaikki muutkin osat,halvalla kun tehdään voiton maksimoimiseksi).puslien ja nivelten menekkiä voi yrittää vähentää pysyttelemällä erossa matalaprofiilisista 40-50 sarjaisista ja ajamalla varoen korokkeita,kivetyksiä ym.suomen tieolosuhteet kuoppineen ja urineen myrkkyä alustalle kuten kylmyys,kura ja lumikin eli paska homma. samoja moottoriosia,niveliä tai apulaitteita jne käytetään monissa merkeissä,kato taas pitää säästää,monissa merkeissä ei ole juuri muuta omaa kuin etusäleikkö.muoviahan sekin kuten puskurit ym turvaosatkin,heh.auto nykyään kertakäyttötuote,kymmenen vuoden käyttöajalla.korjata sitä ei ole tarkoituskaan enempään.kolaroinnin tai pikku kolauksen jälkeenkään siitä ei ole juuri enää autoksi.puoli autoa kasassa ja maksaa omaisuuden korjata.lopputuloskin sitä sun tätä...eli vanhat hyvät ajat mennyttä kestävyyden suhteen.kaitpa se on sitten turvallista nykyään kun tuntuu että muovi,ilmapussit ja kokoonpainuva rakenne pelastaa..uskokoot ken haluaa..ja jos toimivatkaan tositilanteessa.
- wanhasaabisti
Tässä on toinen pettynyt. Ostin uudenkarhean satatonnia ajetun 14 vuotta vanhan siis uuskoppasen ysisatkun. Yritin laittaa vetokoukkua, mutta peräpelti oli puhkiruostunut, piti hitsata. Oli sattunut pieni peräänajo, peltiä oli oiottu ja vähän maalattukin, sitte vaan päälle uusi muovihelma, joka on niinkuin puskurin korvikkeena. Siellä sitten ruoste oli muhinut huonon maalauksen ym vuoksi. Muuten pohja on ruosteeton, paitsi pohjan jotkut nostokohdat, autossa kun ei ole nosturin paikkoja, sivupellin alareunasta vaan nostetaan, ja taas pelti vääntyy ja alkaa ruostua.
Eli kyllä kaikenlaista sattuu wanhaa ostaessa. Ja kyllä oikeat Saabit olivat monessa suhteessa parempia kuin nämä sekarotuiset. - eräissä-
vuosimalleissa oli ongelmia myös jakoketjun, tasapainoitusakseleiden ja niiden rattaiden kestävyydessä. Ne vaihdettiin yleisesti paljonkin alle 200000km ajettuina koska ketjut venyi ja rattaat kuluivat. Tuo autoyksilö on ilmeisesti juuri tuollaista vuosimallia, eikä omistaja ole tehnyt huollon eteen mitään säästäväisyys-syistä, vaan jättänyt murheet toisten kannettaviksi. Näiltä sattumilta ei voi välttyä käytettyä hankkiessa.
- ja niiden
eräissä- kirjoitti:
vuosimalleissa oli ongelmia myös jakoketjun, tasapainoitusakseleiden ja niiden rattaiden kestävyydessä. Ne vaihdettiin yleisesti paljonkin alle 200000km ajettuina koska ketjut venyi ja rattaat kuluivat. Tuo autoyksilö on ilmeisesti juuri tuollaista vuosimallia, eikä omistaja ole tehnyt huollon eteen mitään säästäväisyys-syistä, vaan jättänyt murheet toisten kannettaviksi. Näiltä sattumilta ei voi välttyä käytettyä hankkiessa.
rattaiden kulutuskestävyydessä vääränlaisen metalliseoksen vuoksi, jolloin ketjut venyivät ja rattaat kuluivat tavallista nopeammin.
Tuo aiheutti useassa tapauksissa sitten pahoja ongelmia.
Huohotinpäivityksiä jouduttiin tekemään koska alkuperäinen ei toiminut suunnitellulla tavalla, vaan öljy sakkaantui ja tukki imuputken siivilän jolloin seuraukset moottorille saattoi arvata.
Tuollainen öljy ei voidellut muitakaan kohtia moottorissa kunnolla, joten myös se oli syynä jako- ja tasapainoketjujen venymiseen sekä rattaiden kulumiseen.
Mitään ongelmaa ei tuossa suhteessa ollut, mikäli autolla ajettiin pitempiä matkoja jolloin myös öljy ennätti lämmetä. Se oli siis vaivana autoissa joita käytettiin vain lyhyessä ja hitaassa ajossa kuten esimerkiksi kaupunkiliikenteessä.
Saab-klubin sivuilta löytynee tarkempia tietoja minkä vuosimallin autoja nuo ongelmat koskivat ja mitä moottorityyppejä. - Anonyymi
wanhasaabisti kirjoitti:
Tässä on toinen pettynyt. Ostin uudenkarhean satatonnia ajetun 14 vuotta vanhan siis uuskoppasen ysisatkun. Yritin laittaa vetokoukkua, mutta peräpelti oli puhkiruostunut, piti hitsata. Oli sattunut pieni peräänajo, peltiä oli oiottu ja vähän maalattukin, sitte vaan päälle uusi muovihelma, joka on niinkuin puskurin korvikkeena. Siellä sitten ruoste oli muhinut huonon maalauksen ym vuoksi. Muuten pohja on ruosteeton, paitsi pohjan jotkut nostokohdat, autossa kun ei ole nosturin paikkoja, sivupellin alareunasta vaan nostetaan, ja taas pelti vääntyy ja alkaa ruostua.
Eli kyllä kaikenlaista sattuu wanhaa ostaessa. Ja kyllä oikeat Saabit olivat monessa suhteessa parempia kuin nämä sekarotuiset.Ois kiva omistaa saabeja 96 mallista 9-5 malliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ois kiva omistaa saabeja 96 mallista 9-5 malliin
Ihan Aasi!!!
- mittaria
Vaikuttaa huomattavasti enemmän ajetulta tuo saabi.
- Trasselijussi
Juuri ohitimme 240000 km vuoden 1996 ysitonnisella . Tähän mennessä on tehty jarruremontti , muutama ajovalon polttimo on vaihdettu ,ei muita korjauksia . Lähitulevaisuudessa tulee korjattavaksi kuljettajan puoleinen häikäisysuoja ja hiukan vuotava pakoputki.
En usko , että mikään uusi auto kestää paremmin.- Anonyymi
Uskoo kuka Uskoo!!! Saahan sitä kirjoitella ihan mitä sattuu!
- täälläkin
Lähes sama lista on käyty läpi ex 9-5 Aeron kanssa, lisäksi siinä tuli kansiremontti koska kannenpultit löystyy itsekseen. DI-kasetti pitää olla takaluukussa varalla kun se kohta hajoaa kuitenkin.
Ilmamassa- ja kampiakselin asentotunnistimet pitää myös varpaisillaan jatkuvasti, tämä on Saabin "laatua" ja arkipäivää omistajalleen.- saabisti1
niissä vanhemmiten anturivikoja tulee, mutta mikäs on se automerkki, jossa moisia ei tule, tietty joku kahdeksankymmentäluvun karvalakkiauto, jossa ei ole muuta kun kaasupolkimen päässä vaijerin jälkeen yksikurkkuinen kaasari.
- hinku vinku
Näinhän se menee, sulle myydään romu joka ei ehjän ettijälle kelpaa ja sitten marmatat. Saat tottua, että sua kusetetaan loppuelämäsikin kun et erota ehjää ja risaa toisistaan. Pyydä jotain fiksumpaa seuraavalla kerralla etsimään sulle ehjä auto, sellainen jossa on ne puuttuvat sadattuhannet kilometrit ja kolarihistoria tiedossa.
- haukiahven
Itellä 9-5 2.3t SE Aut-98. Ajettu 230tkm. 20tkm sisällä joutunut tekemään seuraavat korjaukset: Yksi koiranluu, uusi bensapumppu, ikkuna hypännyt pois urilta, rekisterikilven valot pimeänä vaikka polttimot tsekattu, ajotietokoneesta pikselit kadonneet, mittaristovalot pimeänä, airbag varoitusvalo palaa. Mielestäni normaali vikamäärä näin paljon ajettuun. Mielummin tällä kuin corollalla.
- Team Ahma
"Mielummin tällä kuin corollalla." Älä kuule kalaukko ala autoa sikakinneriin edes vertaamaan. Pyydäppäs heti aamulla Saabiltas anteeks.
- Anonyymi
Team Ahma kirjoitti:
"Mielummin tällä kuin corollalla." Älä kuule kalaukko ala autoa sikakinneriin edes vertaamaan. Pyydäppäs heti aamulla Saabiltas anteeks.
Kuka täällä Saabia autoksi tituleeraa! Siitä ei tule autoa tekemälläkään!
- mersu-mies
ON HELEVETIN LOISTAVA AJOKKI!
- haukiahven
No myönnän että tuo airbag varoitusvalon syttyminen oli jo liikaa...
- 7+15
Mitäs siinä ruikutat, vaihda toiseen jos nyppii.
- lömknbjuiy6897
jos luulit että vain bensa turboista hajoo turbot,sytkäkassut,puslat,rattiakselit,virtalukot,huohotus,valonvalvontarele,xenonvalo järjestelmä on täys susi(110tkm 4polttomoa,yks ballasti ja yks asentoanturi rikki)jakoketju venyy,diisseleis hajoo egr,hiukkas-suodatin,imusarjan läpät.ja tietty siihen sadan euron raitisilmasuodatin,sikahintaiset huollot,kulutusosien kalleus.miks ihmees ostaa suappi,kin samaan rahaan saa auton
- Että silleen vaan.
Sehän on kaikkien tiedossa, että kun ostaa Saabin, on otettava selvää on sinnä tehty:
1. Huohotinpäivitys ja milloin? Jos on hiljattain tehty, vahingot ovat jo voineet saada alkunsa.
2. Onko Turbo vaihdettu? Garretit pamahtelee usein jo alle 100:n tuhannen jälkeen, tosin poikkeuksiakin on.
3. Onko jakopää vaihdettu?
Jos mitään näistä ei ole tehty, pitää hinnasta tinkiä vähintään 3000€!!! Muutoin ei kannata ajatellakaan. Tämä koskee nyt lähinnä vm. 1998 -2004 malleja niin 9-5 kuin 9-3 mallit. - Totta on
Toi on niin totta... mee katto saab on paska sivu facebookista!
- tiedän Saabit...
Aloittaja on vain kerännyt Saab 9-5 tyyppiviat ja kertoo/väittää niiden olevan Saabissaan. Uskallan kirjoittaa, että mene helvettiin kirjoitustesi kanssa. Missään yksilössä ei sentään ole kaikki tyyppiviat kerättynä yhteen yksilöön..
- rippeli1
mitä hittoa kaverit ostaa rikkinäisiä saabeja ja sit valitetaan kuinka huonoja ne on! minulla ollut elämäni aikaan 11 saabia viat olleet hyvin pieniä ja ei mahdottomia korjata vaikka itse. ja kerran siltä tuntuu ostakaa niitä japsi pakastimia sitten tiedätte mitä on talvi! diesel saabi laitettiin käyntiin -28 asteen pakkasella käyntiin ilman lämmitystä. revi poika siitä huumoria joka väität et saab on paska auto!!!
- Anonyymi
Mistäs luulet saavasi EHJÄN SAABIN????????
- 9-3
"diesel saabi laitettiin käyntiin -28 asteen pakkasella käyntiin ilman lämmitystä"
Ok, lienee sitten syytä onnitella Saabin moottorisuunnittelijoita noin hyvän dieselmoottorin suunnittelemisesta ja valmistamisesta......................................- Halpisautoilija
Taitaa olla Fiatin se diesel...
- YsiKolomone
Halpisautoilija kirjoitti:
Taitaa olla Fiatin se diesel...
Sitä juuri meinasinkin. Ne parikymmentä pistettä lauseen perässä, :)
- Kumma juttu
YsiKolomone kirjoitti:
Sitä juuri meinasinkin. Ne parikymmentä pistettä lauseen perässä, :)
Kun Saabin inssit pistivät säädöt kohdalleen löytyi siitä koneesta enemmän vääntöä/tehoa sekä pienemmät päästöt kuin alkuperäisestä.
Mitäs siitä voisit päätellä;D - Retererette
Halpisautoilija kirjoitti:
Taitaa olla Fiatin se diesel...
Riippuu onko 1.9 vai 2.2.
- rippe2
sorry pojat! siinä fiatin jakopää !! ei fiatin kone saanen huomauttaa... se onkin vuoden -11 mallia! joten tällä palstalla varmaan on turha keskustella mikä se on paras auto! että viekääpä ne volvot ja bemarit vielä lämpimään talliin.... sielä kun on vielä pakkasta tuolla ulkona!!!
- ukonpoika1
Autolla on ajettu neljä kertaa maapallon ympäri ja kaveri ostaa sen ämpäri päässä? Onnea vaan tuleviin autonvaihtoihin merkkiin katsomatta!
- Peuffu
Kuule Porisaab, sinun takiasi kaikki maailman Saabit itkee, jopa Siippisaappikin siis SINUN takiasi!!!
- Siippisaappionparas
Ostin tollasen 9-3 lelusaabin. Auto on ihan paras ! Kilinää tulee kilinän perään, koko ajan saa helistellä. Mitä ihmeellisempiä söpöyksiä joita on vaan saabeissa. Kuukauden aikana on autolle ostettu kaveri, joku tosi ihana Porsche, saasteuden vika korjattu, reikä korjattu, vihautta korjattu, Saabin vaatteita vaihdettu, ym. Auto kulkee suoraan, takapää ei heitä kuin käärmeellä. Autolla on jo ajettu 99999999tkm ja ihan paras. Saab on kyllä ihaninpia autoja mitä maa päällään kantaa. Tosta söpöläisestä en ikinä pääse eroon, se on varma !!
- 9-3
Aha....
- poiujthrgf
hehheeheh ostit siis sen halvimman jobbarin sabin minkä löysit, sori kukaan ei sitä ennen sinua ollut korjannut joten joudut korjaan sen ite muista että halpuus houkuttaa
- turpourbo
No joopa. 2007 mallin 9-5 on paras, mitä minulla on ollut. Siihen on tosin uusittu puslaa ja tuboa. Myös jakopää meni uusiksi, mutta nyt se on loistokunnossa, eikä ole minkäänmoisia murheita ollut aikoihin. Jos ei pidä koslaansa kunnossa ja tekee huoltohommat miten ja milloin sattuu niin....
- Huhhuijaa
Ihan höpö juttuu. Oma tän hetken auto on ollut yli 12-vuotta 9-5 -02 2,3l . Koneeseen olen vaihtanut huohotin "paketin" Saabilla tais maksaa n.50€ . Eikä todellakaan ole mikään ihme vaihtaa. Muutama letku. Takaiskarit takajarrulevyt ja palat toki samalla. Etujarrupalat. Yksi pusla takatukivarteen. Koiranluita ehkä 4kpl. Akku 2 kertaa. Lamppuja mennyt . Autolla ajettu 275tkm. Itse ajanut n.210tkm. ÖljyHuollot 7500km välein. Tulpat ilmanputsari 20tkm välein.
- Anonyymi
Saappi on paras auto postaajan alottaja on täys homppeli .
- Anonyymi
Tuolla aloittajan ostamalla autolla oli ajettu jo viisi kertaa maapallon ympäri. Sillä ajomäärällä moni auto olisi ollut paalissa jo kauan, Saabi vaan porskuttaa kunhan huoltaa ja vaihtaa kuluvat osat. Toisaalta noissa uudemmissa on niin paljon Opelin rakenteita ettei vastaa vanhoja ruotsalaismalleja.
- Anonyymi
Nii`in tosiaankin. Saabissa ei mitään vikaa jos ei aja! Yksinkertaista ja helppoa. Onhan noita "pihan koristeita" nähty.
- Anonyymi
Saab 93 turbonon ihan vitun vammanen paska rutkasti älkää ostako
- Anonyymi
Tämä Suomi24 on todella asiallinen keskustelupalsta... 🤣
- Anonyymi
joo, tänne pitää tulla lukaisemaan parit jutut että saa nauraa aidosti. Toki vahingossa silmä ei aina ehdi välttää aiheita joissa tuntee lähinnä myötähäpeää.
- Anonyymi
saab 9-5 tuo 2005-2010 vuosimallin autot ovat ihan vitun täyttä paskaa pelkkiä jakopää ja pusla vikoja ja ölyä vuotaa joka saatanan kohdasta on se sen lisäksi vielä ihan saatanan ruma auto ostaisitte mersun niin tietäisitte miltä oikealla autolla ajo tuntuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323737- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1221248VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi321149- 681099
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975