SAAB on PASKA auto !!

Porisaab

Ostin tollasen 9-5 turbosaabin. Auto on ihan paska ! Vikaa tulee vian perään, koko ajan saa korjata. Mitä ihmeellisempiä vikoja joita on vaan saabeissa. Kuukauden aikana on autoon vaihettu turbo, joku vitun huohotinhomma, käsijarruvaijerit, ilmastoinnin vika korjattu, jakopää korjattu, öljyvuotoja korjattu, puslia vaihdettu, ym. Auto ei kulje suoraan, takapää heittää kun käärmeellä. Autolla ei ole ajettu kun 200tkm ja ihan paska. Saab on kyllä huonoimpia autoja mitä maa päällään kantaa. Tosta romusta kun pääsen eroon, niin toista ei tule se on varma !!

48

8407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prmo

      eikös noi uudet saabit ole ooppeleita.?????

      • iiweeuwi

        Ei.


    • glpö

      Ei voi muuta sanoa

    • johon ei ole

      tehty mitään auton vaatimia korjauksia.
      Tosin on muistettava että täsmälleen samalla tavalla jokaisessa 200tuhatta ajetussa automerkissä voi tulla ongelmia turbon kanssa, kuin myös vaikkapa ilmastoinnin tai käsijarruvaijerin, öljyvuodoista puhumattakaan ja jakoketjunkin kiristimineenkin saattaa joutua vaihtamaan!
      -Autoon ei siis ole tehty aikaisemmin sen vaatimaa huohotinpäivitystä, joten ilmeisesti kysymyksessä on jo vanhempi malli.

      -Mikäli taka-akselissa olevat puslat on kuluneet, niin auto ei varmasti kulje suoraan.

      Näistä kaikista asioista on kirjoituksia Saab-klubin sivuilla, ja sieltä voi lukea että tietyissä vuosimalleissa oli harmittavan paljon ongelmia juuri mainituissa kohdissa.

      Ongelmia ei ollut kuitenkaan jokaisessa yksilössä niinäkään vuosina valmistuneissa autoissa.

      Tulkoon vielä mainittua etten itse kuulu Saab-klubin jäsenistöön, enkä nykyisin omista edes Saab-merkkistä autoa -sen enempää kuin mitään muutakaan.
      Lähes kaikki yleisimmät automerkit on kylläkin aikoinaan tullut ajettua, yhteensä kilometrejä lienee niillä kertynyt noin 1,5miljoonaa.Tämä tilanne saa jatkua toistaiseksi.

    • setä samuli

      itelläni oli aikoinaan -87 900 perusmalli yli 12v ja oli muuten hyvä ja luja auto.myydessäni pois oli mittarissa 165tkm.yksinkertainen korjailla ja halvat osat.teki vaan mieli jo uudempaa...noh,saabilla ei ollut enää mitään mielenkiintoista ja kukkarolle sopivaa.uudemmat 900 rumia ku mikä,9000 ehkä mutta poikamiehenä ei 4 oviset tolpat oikein kiinnostaneet ja sama ilmiö 9-5 jne...farmari kylläkin kelvannut vaan kallis ja 2,2 vectra farkun ostin halvemmalla.sama pelihän tuo jo pitkälti,eikä saabista omana persoonallisena merkkinä paljoakaan jäljellä...mutta asiaan:paska mikä paska ja paljoltihan toi ostajasta riippuu minkäkuntoisen vaihdokin ostaa=)sitä kun tähän maailmaan mahtuu kaikenlaista huoltajaa tai huoletonta,kolaripeliä tai muuta kiertopalkintoa.mikään uusi autohan kait ei 200tkm ajettu ole,päinvastoin,parhaat mehut otettu ja muualla maailmassa pikkuhiljaa romiskamaa,valitettavasti=(kestävyys kun näissä nykyautoissa unohdettu lisävarustelistalta!eivät tahdo toimia uutenakaan,mitä sitten vanhana.mitä enempi tekniikkaa,nippeliä tai nappelia tahdot sitä kalliimmaksi käy hermoille ja lompsalle.huoltomies ja varaosatiski kiittävät!!jos tuota sun vikalistaa katsoo niin:turbo kuluva osa ja koko käyttäjäkaaren ymmärrettävä miten turboa käytettävä että kestäisi..,huohotinhommat monissa merkeissä tarkastetaan ja vaihdetaankin huollossa,liittyy osaksi päästöjen minimointia,käsijarruvaijerit on kulutustavaraa ja taas paljolti käyttäjäkaaresta kiinni kestävyys eli ei pakkasella käytetä ja voidellaankin joskus.ilmastointiongelmat nykypäivää.todennäköisesti johtuu suomen talvesta.ilmastointi tykkäisi kun sitä käytettäisiin ympäri vuoden.kompressorin kaulatiiviste kovettuu ja rupeaa vuotamaan.voiteluaine kun siinä jäähdytysaineen yhteydessä...myöskin nykyaineet freoniin verrattuna vikkelämpiä katoamaan ja tuollainen 10%-20% katoaa järjestelmästä muutenkin kuulemma laskelmallisesti.enpähän muista yhtäkkiä millainen jakopää noissa mutta jos hihna ,niin paska merkistä riippumatta.huolta,murhetta ja rahanmenoa kun kumihihnat siirretään moottorin sisuskaluja pyörittämään.laturi,vesipumppu jne oikeampia käyttökohteita...tähänkin muuten kannattaa kiinnittää ostettaessa huomiota eli kierrä hihnavetoiset vehkeet kaukaa.ainakin vanhoissa saabeissa oli ketju!niinkuin 2,2 vectrassakin,liekö kait samoja koneita saabissakin GM perintönä?voihan ketjukin toki oikutella mutta harvinaista ja enempi kiristimestä johtuvaa klapinaa yleensä jos jotain.kiemurteluongelmat yksilöllisiä ominaisuuksia malleittain.pyöränsäädöistä sekä rengasvalinnoista monesti johtuvia.toivottavasti taustalla ei kolarimenneisyys,sitten hankalampi juttu..öljyvuodot??moottorissako??monesti sotkee enempi kuin vuotaa ja nykyöljyt niin ohuita että tulevat takuulla joka reiästä.hiukka paksumpi öljy tai öljymerkin vaihto voi auttaa.puslat nykyautoissa kulutustavaraa!!alimitoitettuja(kuten kaikki muutkin osat,halvalla kun tehdään voiton maksimoimiseksi).puslien ja nivelten menekkiä voi yrittää vähentää pysyttelemällä erossa matalaprofiilisista 40-50 sarjaisista ja ajamalla varoen korokkeita,kivetyksiä ym.suomen tieolosuhteet kuoppineen ja urineen myrkkyä alustalle kuten kylmyys,kura ja lumikin eli paska homma. samoja moottoriosia,niveliä tai apulaitteita jne käytetään monissa merkeissä,kato taas pitää säästää,monissa merkeissä ei ole juuri muuta omaa kuin etusäleikkö.muoviahan sekin kuten puskurit ym turvaosatkin,heh.auto nykyään kertakäyttötuote,kymmenen vuoden käyttöajalla.korjata sitä ei ole tarkoituskaan enempään.kolaroinnin tai pikku kolauksen jälkeenkään siitä ei ole juuri enää autoksi.puoli autoa kasassa ja maksaa omaisuuden korjata.lopputuloskin sitä sun tätä...eli vanhat hyvät ajat mennyttä kestävyyden suhteen.kaitpa se on sitten turvallista nykyään kun tuntuu että muovi,ilmapussit ja kokoonpainuva rakenne pelastaa..uskokoot ken haluaa..ja jos toimivatkaan tositilanteessa.

      • wanhasaabisti

        Tässä on toinen pettynyt. Ostin uudenkarhean satatonnia ajetun 14 vuotta vanhan siis uuskoppasen ysisatkun. Yritin laittaa vetokoukkua, mutta peräpelti oli puhkiruostunut, piti hitsata. Oli sattunut pieni peräänajo, peltiä oli oiottu ja vähän maalattukin, sitte vaan päälle uusi muovihelma, joka on niinkuin puskurin korvikkeena. Siellä sitten ruoste oli muhinut huonon maalauksen ym vuoksi. Muuten pohja on ruosteeton, paitsi pohjan jotkut nostokohdat, autossa kun ei ole nosturin paikkoja, sivupellin alareunasta vaan nostetaan, ja taas pelti vääntyy ja alkaa ruostua.
        Eli kyllä kaikenlaista sattuu wanhaa ostaessa. Ja kyllä oikeat Saabit olivat monessa suhteessa parempia kuin nämä sekarotuiset.


      • eräissä-

        vuosimalleissa oli ongelmia myös jakoketjun, tasapainoitusakseleiden ja niiden rattaiden kestävyydessä. Ne vaihdettiin yleisesti paljonkin alle 200000km ajettuina koska ketjut venyi ja rattaat kuluivat. Tuo autoyksilö on ilmeisesti juuri tuollaista vuosimallia, eikä omistaja ole tehnyt huollon eteen mitään säästäväisyys-syistä, vaan jättänyt murheet toisten kannettaviksi. Näiltä sattumilta ei voi välttyä käytettyä hankkiessa.


      • ja niiden
        eräissä- kirjoitti:

        vuosimalleissa oli ongelmia myös jakoketjun, tasapainoitusakseleiden ja niiden rattaiden kestävyydessä. Ne vaihdettiin yleisesti paljonkin alle 200000km ajettuina koska ketjut venyi ja rattaat kuluivat. Tuo autoyksilö on ilmeisesti juuri tuollaista vuosimallia, eikä omistaja ole tehnyt huollon eteen mitään säästäväisyys-syistä, vaan jättänyt murheet toisten kannettaviksi. Näiltä sattumilta ei voi välttyä käytettyä hankkiessa.

        rattaiden kulutuskestävyydessä vääränlaisen metalliseoksen vuoksi, jolloin ketjut venyivät ja rattaat kuluivat tavallista nopeammin.
        Tuo aiheutti useassa tapauksissa sitten pahoja ongelmia.
        Huohotinpäivityksiä jouduttiin tekemään koska alkuperäinen ei toiminut suunnitellulla tavalla, vaan öljy sakkaantui ja tukki imuputken siivilän jolloin seuraukset moottorille saattoi arvata.
        Tuollainen öljy ei voidellut muitakaan kohtia moottorissa kunnolla, joten myös se oli syynä jako- ja tasapainoketjujen venymiseen sekä rattaiden kulumiseen.
        Mitään ongelmaa ei tuossa suhteessa ollut, mikäli autolla ajettiin pitempiä matkoja jolloin myös öljy ennätti lämmetä. Se oli siis vaivana autoissa joita käytettiin vain lyhyessä ja hitaassa ajossa kuten esimerkiksi kaupunkiliikenteessä.
        Saab-klubin sivuilta löytynee tarkempia tietoja minkä vuosimallin autoja nuo ongelmat koskivat ja mitä moottorityyppejä.


      • Anonyymi
        wanhasaabisti kirjoitti:

        Tässä on toinen pettynyt. Ostin uudenkarhean satatonnia ajetun 14 vuotta vanhan siis uuskoppasen ysisatkun. Yritin laittaa vetokoukkua, mutta peräpelti oli puhkiruostunut, piti hitsata. Oli sattunut pieni peräänajo, peltiä oli oiottu ja vähän maalattukin, sitte vaan päälle uusi muovihelma, joka on niinkuin puskurin korvikkeena. Siellä sitten ruoste oli muhinut huonon maalauksen ym vuoksi. Muuten pohja on ruosteeton, paitsi pohjan jotkut nostokohdat, autossa kun ei ole nosturin paikkoja, sivupellin alareunasta vaan nostetaan, ja taas pelti vääntyy ja alkaa ruostua.
        Eli kyllä kaikenlaista sattuu wanhaa ostaessa. Ja kyllä oikeat Saabit olivat monessa suhteessa parempia kuin nämä sekarotuiset.

        Ois kiva omistaa saabeja 96 mallista 9-5 malliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ois kiva omistaa saabeja 96 mallista 9-5 malliin

        Ihan Aasi!!!


    • mittaria

      Vaikuttaa huomattavasti enemmän ajetulta tuo saabi.

    • Trasselijussi

      Juuri ohitimme 240000 km vuoden 1996 ysitonnisella . Tähän mennessä on tehty jarruremontti , muutama ajovalon polttimo on vaihdettu ,ei muita korjauksia . Lähitulevaisuudessa tulee korjattavaksi kuljettajan puoleinen häikäisysuoja ja hiukan vuotava pakoputki.
      En usko , että mikään uusi auto kestää paremmin.

      • Anonyymi

        Uskoo kuka Uskoo!!! Saahan sitä kirjoitella ihan mitä sattuu!


    • täälläkin

      Lähes sama lista on käyty läpi ex 9-5 Aeron kanssa, lisäksi siinä tuli kansiremontti koska kannenpultit löystyy itsekseen. DI-kasetti pitää olla takaluukussa varalla kun se kohta hajoaa kuitenkin.
      Ilmamassa- ja kampiakselin asentotunnistimet pitää myös varpaisillaan jatkuvasti, tämä on Saabin "laatua" ja arkipäivää omistajalleen.

      • saabisti1

        niissä vanhemmiten anturivikoja tulee, mutta mikäs on se automerkki, jossa moisia ei tule, tietty joku kahdeksankymmentäluvun karvalakkiauto, jossa ei ole muuta kun kaasupolkimen päässä vaijerin jälkeen yksikurkkuinen kaasari.


    • hinku vinku

      Näinhän se menee, sulle myydään romu joka ei ehjän ettijälle kelpaa ja sitten marmatat. Saat tottua, että sua kusetetaan loppuelämäsikin kun et erota ehjää ja risaa toisistaan. Pyydä jotain fiksumpaa seuraavalla kerralla etsimään sulle ehjä auto, sellainen jossa on ne puuttuvat sadattuhannet kilometrit ja kolarihistoria tiedossa.

    • haukiahven

      Itellä 9-5 2.3t SE Aut-98. Ajettu 230tkm. 20tkm sisällä joutunut tekemään seuraavat korjaukset: Yksi koiranluu, uusi bensapumppu, ikkuna hypännyt pois urilta, rekisterikilven valot pimeänä vaikka polttimot tsekattu, ajotietokoneesta pikselit kadonneet, mittaristovalot pimeänä, airbag varoitusvalo palaa. Mielestäni normaali vikamäärä näin paljon ajettuun. Mielummin tällä kuin corollalla.

      • Team Ahma

        "Mielummin tällä kuin corollalla." Älä kuule kalaukko ala autoa sikakinneriin edes vertaamaan. Pyydäppäs heti aamulla Saabiltas anteeks.


      • Anonyymi
        Team Ahma kirjoitti:

        "Mielummin tällä kuin corollalla." Älä kuule kalaukko ala autoa sikakinneriin edes vertaamaan. Pyydäppäs heti aamulla Saabiltas anteeks.

        Kuka täällä Saabia autoksi tituleeraa! Siitä ei tule autoa tekemälläkään!


    • mersu-mies

      ON HELEVETIN LOISTAVA AJOKKI!

      • haukiahven

        No myönnän että tuo airbag varoitusvalon syttyminen oli jo liikaa...


    • 7+15

      Mitäs siinä ruikutat, vaihda toiseen jos nyppii.

      • lömknbjuiy6897

        jos luulit että vain bensa turboista hajoo turbot,sytkäkassut,puslat,rattiakselit,virtalukot,huohotus,valonvalvontarele,xenonvalo järjestelmä on täys susi(110tkm 4polttomoa,yks ballasti ja yks asentoanturi rikki)jakoketju venyy,diisseleis hajoo egr,hiukkas-suodatin,imusarjan läpät.ja tietty siihen sadan euron raitisilmasuodatin,sikahintaiset huollot,kulutusosien kalleus.miks ihmees ostaa suappi,kin samaan rahaan saa auton


    • Että silleen vaan.

      Sehän on kaikkien tiedossa, että kun ostaa Saabin, on otettava selvää on sinnä tehty:
      1. Huohotinpäivitys ja milloin? Jos on hiljattain tehty, vahingot ovat jo voineet saada alkunsa.
      2. Onko Turbo vaihdettu? Garretit pamahtelee usein jo alle 100:n tuhannen jälkeen, tosin poikkeuksiakin on.
      3. Onko jakopää vaihdettu?

      Jos mitään näistä ei ole tehty, pitää hinnasta tinkiä vähintään 3000€!!! Muutoin ei kannata ajatellakaan. Tämä koskee nyt lähinnä vm. 1998 -2004 malleja niin 9-5 kuin 9-3 mallit.

    • Totta on

      Toi on niin totta... mee katto saab on paska sivu facebookista!

    • tiedän Saabit...

      Aloittaja on vain kerännyt Saab 9-5 tyyppiviat ja kertoo/väittää niiden olevan Saabissaan. Uskallan kirjoittaa, että mene helvettiin kirjoitustesi kanssa. Missään yksilössä ei sentään ole kaikki tyyppiviat kerättynä yhteen yksilöön..

    • rippeli1

      mitä hittoa kaverit ostaa rikkinäisiä saabeja ja sit valitetaan kuinka huonoja ne on! minulla ollut elämäni aikaan 11 saabia viat olleet hyvin pieniä ja ei mahdottomia korjata vaikka itse. ja kerran siltä tuntuu ostakaa niitä japsi pakastimia sitten tiedätte mitä on talvi! diesel saabi laitettiin käyntiin -28 asteen pakkasella käyntiin ilman lämmitystä. revi poika siitä huumoria joka väität et saab on paska auto!!!

      • Anonyymi

        Mistäs luulet saavasi EHJÄN SAABIN????????


    • 9-3

      "diesel saabi laitettiin käyntiin -28 asteen pakkasella käyntiin ilman lämmitystä"

      Ok, lienee sitten syytä onnitella Saabin moottorisuunnittelijoita noin hyvän dieselmoottorin suunnittelemisesta ja valmistamisesta......................................

      • Halpisautoilija

        Taitaa olla Fiatin se diesel...


      • YsiKolomone
        Halpisautoilija kirjoitti:

        Taitaa olla Fiatin se diesel...

        Sitä juuri meinasinkin. Ne parikymmentä pistettä lauseen perässä, :)


      • Kumma juttu
        YsiKolomone kirjoitti:

        Sitä juuri meinasinkin. Ne parikymmentä pistettä lauseen perässä, :)

        Kun Saabin inssit pistivät säädöt kohdalleen löytyi siitä koneesta enemmän vääntöä/tehoa sekä pienemmät päästöt kuin alkuperäisestä.

        Mitäs siitä voisit päätellä;D


      • Retererette
        Halpisautoilija kirjoitti:

        Taitaa olla Fiatin se diesel...

        Riippuu onko 1.9 vai 2.2.


    • rippe2

      sorry pojat! siinä fiatin jakopää !! ei fiatin kone saanen huomauttaa... se onkin vuoden -11 mallia! joten tällä palstalla varmaan on turha keskustella mikä se on paras auto! että viekääpä ne volvot ja bemarit vielä lämpimään talliin.... sielä kun on vielä pakkasta tuolla ulkona!!!

    • ukonpoika1

      Autolla on ajettu neljä kertaa maapallon ympäri ja kaveri ostaa sen ämpäri päässä? Onnea vaan tuleviin autonvaihtoihin merkkiin katsomatta!

    • Peuffu

      Kuule Porisaab, sinun takiasi kaikki maailman Saabit itkee, jopa Siippisaappikin siis SINUN takiasi!!!

    • Siippisaappionparas

      Ostin tollasen 9-3 lelusaabin. Auto on ihan paras ! Kilinää tulee kilinän perään, koko ajan saa helistellä. Mitä ihmeellisempiä söpöyksiä joita on vaan saabeissa. Kuukauden aikana on autolle ostettu kaveri, joku tosi ihana Porsche, saasteuden vika korjattu, reikä korjattu, vihautta korjattu, Saabin vaatteita vaihdettu, ym. Auto kulkee suoraan, takapää ei heitä kuin käärmeellä. Autolla on jo ajettu 99999999tkm ja ihan paras. Saab on kyllä ihaninpia autoja mitä maa päällään kantaa. Tosta söpöläisestä en ikinä pääse eroon, se on varma !!

    • 9-3

      Aha....

    • poiujthrgf

      hehheeheh ostit siis sen halvimman jobbarin sabin minkä löysit, sori kukaan ei sitä ennen sinua ollut korjannut joten joudut korjaan sen ite muista että halpuus houkuttaa

    • turpourbo

      No joopa. 2007 mallin 9-5 on paras, mitä minulla on ollut. Siihen on tosin uusittu puslaa ja tuboa. Myös jakopää meni uusiksi, mutta nyt se on loistokunnossa, eikä ole minkäänmoisia murheita ollut aikoihin. Jos ei pidä koslaansa kunnossa ja tekee huoltohommat miten ja milloin sattuu niin....

    • Huhhuijaa

      Ihan höpö juttuu. Oma tän hetken auto on ollut yli 12-vuotta 9-5 -02 2,3l . Koneeseen olen vaihtanut huohotin "paketin" Saabilla tais maksaa n.50€ . Eikä todellakaan ole mikään ihme vaihtaa. Muutama letku. Takaiskarit takajarrulevyt ja palat toki samalla. Etujarrupalat. Yksi pusla takatukivarteen. Koiranluita ehkä 4kpl. Akku 2 kertaa. Lamppuja mennyt . Autolla ajettu 275tkm. Itse ajanut n.210tkm. ÖljyHuollot 7500km välein. Tulpat ilmanputsari 20tkm välein.

    • Anonyymi

      Saappi on paras auto postaajan alottaja on täys homppeli .

      • Anonyymi

        Tuolla aloittajan ostamalla autolla oli ajettu jo viisi kertaa maapallon ympäri. Sillä ajomäärällä moni auto olisi ollut paalissa jo kauan, Saabi vaan porskuttaa kunhan huoltaa ja vaihtaa kuluvat osat. Toisaalta noissa uudemmissa on niin paljon Opelin rakenteita ettei vastaa vanhoja ruotsalaismalleja.


      • Anonyymi

        Nii`in tosiaankin. Saabissa ei mitään vikaa jos ei aja! Yksinkertaista ja helppoa. Onhan noita "pihan koristeita" nähty.


    • Anonyymi

      Saab 93 turbonon ihan vitun vammanen paska rutkasti älkää ostako

    • Anonyymi

      Tämä Suomi24 on todella asiallinen keskustelupalsta... 🤣

      • Anonyymi

        joo, tänne pitää tulla lukaisemaan parit jutut että saa nauraa aidosti. Toki vahingossa silmä ei aina ehdi välttää aiheita joissa tuntee lähinnä myötähäpeää.


    • Anonyymi

      saab 9-5 tuo 2005-2010 vuosimallin autot ovat ihan vitun täyttä paskaa pelkkiä jakopää ja pusla vikoja ja ölyä vuotaa joka saatanan kohdasta on se sen lisäksi vielä ihan saatanan ruma auto ostaisitte mersun niin tietäisitte miltä oikealla autolla ajo tuntuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe