Vaikea astma ja armeija

inttileski(kö)?

Avomieheni on 20-vuotias ja sairastaa allergista astmaa, joka todettiin pari kuukautta sitten. Hoitavaa lääkettä on ottanut mutta lääkärin mukaan siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Reippaassa kävelyssä, juoksussa on pistoja rintakehässä, kuulemma sellainen tunne kuin joku puristaisi. Pelottaa että jos hän joutuu armeijaan niin miten pärjää. Toki armeija olisi hyvä käydä, mutta asia painaa mieltäni. Tammikuussa on keuhkosairauksien poliklinikalle meno ja kesä/heinäkuussa jälkitarkastukseen meno, viimevuonna jälkitarkastuksessa lykkäystä, koska sairauden kuva ei ollut vielä varmistunut. Oireisiin viitaten armeijan lääkäri meinasi jo kirjoittaa vapautuksen ja sanoi että astmalaisilla on vaikeaa olla ja b-miehiä otetaan harvoin, koska ei ole riittävästi kuulemma hommia. Mitä olette mieltä olisiko armeija viisain ratkaisu? Olen kuullut monelta, että on lievä astmalainen mennyt armeijaan ja siellä on pahentunut, sen seurauksena ammatinvaihto jne..

4

1338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllähän sen siel huomaa aika nopeesti, jos ei pysty palvelusta jatkamaa. Sieltä lähetetää kyl nopeesti kotii, jos homma ei toimi.
      Eli ainaha saa mennä kokeilemaa, et miten kova rasitus siel on ja sen mukaa jatkaa sit.

• been there

Tuskinpa kannattaa mennä ollenkaan. Tämä onnistuu siten että sanoo lääkärille ettei astman takia kykene. Itse menin oireettoman astman kanssa ja tulin erittäin pahan kanssa takaisin(noin vuoden päästä kotiutuksesta pystyin harrastamaan kuntoliikuntaa). Lääkitystä ei ollut ennen ja armeijan aikana sain tuhdimman mahdollisen lääkityksen.

• Inttileskikö?
        been there kirjoitti:

Tuskinpa kannattaa mennä ollenkaan. Tämä onnistuu siten että sanoo lääkärille ettei astman takia kykene. Itse menin oireettoman astman kanssa ja tulin erittäin pahan kanssa takaisin(noin vuoden päästä kotiutuksesta pystyin harrastamaan kuntoliikuntaa). Lääkitystä ei ollut ennen ja armeijan aikana sain tuhdimman mahdollisen lääkityksen.

Niin sitä me olemme miettineet ja lääkäri tosiaan sanoikin silloin että ei siellä oikeen tahdo pärjätä ja jos pärjää niin ei tiedä miten kauan, suurin osa kuulemma joutuu keskeyttämään. Oli lehdessäkin juttua viikko sitten että tänävuonna katsovat tarkkaan sairaustapaukset että palveluksien keskeyttämiset vähenesivät. Onhan se armeija hyvä käydä vaan sitä ei paljoa passaa terveyden kanssa leikkiä, minä oon sitä mieltä.

Lopetitko sinä kesken vai olitko ihan loppuun saakka?

Avomieheni on tosiaan tätä hoitavaa lääkettä ottanut mutta mitään vaikutus ei ole, elikkä astma ei ole hallinnassa.

• sakke.kl
        Inttileskikö? kirjoitti:

Niin sitä me olemme miettineet ja lääkäri tosiaan sanoikin silloin että ei siellä oikeen tahdo pärjätä ja jos pärjää niin ei tiedä miten kauan, suurin osa kuulemma joutuu keskeyttämään. Oli lehdessäkin juttua viikko sitten että tänävuonna katsovat tarkkaan sairaustapaukset että palveluksien keskeyttämiset vähenesivät. Onhan se armeija hyvä käydä vaan sitä ei paljoa passaa terveyden kanssa leikkiä, minä oon sitä mieltä.

Lopetitko sinä kesken vai olitko ihan loppuun saakka?

Avomieheni on tosiaan tätä hoitavaa lääkettä ottanut mutta mitään vaikutus ei ole, elikkä astma ei ole hallinnassa.

ellei halua josku saseenkantolupaa johon uuden lain mukaan vaaditaan varusmiespalvelus tästä lähtien ja muutamat ammatit eli ei kannata mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe