Vaikea astma ja armeija

inttileski(kö)?

Avomieheni on 20-vuotias ja sairastaa allergista astmaa, joka todettiin pari kuukautta sitten. Hoitavaa lääkettä on ottanut mutta lääkärin mukaan siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Reippaassa kävelyssä, juoksussa on pistoja rintakehässä, kuulemma sellainen tunne kuin joku puristaisi. Pelottaa että jos hän joutuu armeijaan niin miten pärjää. Toki armeija olisi hyvä käydä, mutta asia painaa mieltäni. Tammikuussa on keuhkosairauksien poliklinikalle meno ja kesä/heinäkuussa jälkitarkastukseen meno, viimevuonna jälkitarkastuksessa lykkäystä, koska sairauden kuva ei ollut vielä varmistunut. Oireisiin viitaten armeijan lääkäri meinasi jo kirjoittaa vapautuksen ja sanoi että astmalaisilla on vaikeaa olla ja b-miehiä otetaan harvoin, koska ei ole riittävästi kuulemma hommia. Mitä olette mieltä olisiko armeija viisain ratkaisu? Olen kuullut monelta, että on lievä astmalainen mennyt armeijaan ja siellä on pahentunut, sen seurauksena ammatinvaihto jne..

4

1422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllähän sen siel huomaa aika nopeesti, jos ei pysty palvelusta jatkamaa. Sieltä lähetetää kyl nopeesti kotii, jos homma ei toimi.
      Eli ainaha saa mennä kokeilemaa, et miten kova rasitus siel on ja sen mukaa jatkaa sit.

• been there

Tuskinpa kannattaa mennä ollenkaan. Tämä onnistuu siten että sanoo lääkärille ettei astman takia kykene. Itse menin oireettoman astman kanssa ja tulin erittäin pahan kanssa takaisin(noin vuoden päästä kotiutuksesta pystyin harrastamaan kuntoliikuntaa). Lääkitystä ei ollut ennen ja armeijan aikana sain tuhdimman mahdollisen lääkityksen.

• Inttileskikö?
        been there kirjoitti:

Tuskinpa kannattaa mennä ollenkaan. Tämä onnistuu siten että sanoo lääkärille ettei astman takia kykene. Itse menin oireettoman astman kanssa ja tulin erittäin pahan kanssa takaisin(noin vuoden päästä kotiutuksesta pystyin harrastamaan kuntoliikuntaa). Lääkitystä ei ollut ennen ja armeijan aikana sain tuhdimman mahdollisen lääkityksen.

Niin sitä me olemme miettineet ja lääkäri tosiaan sanoikin silloin että ei siellä oikeen tahdo pärjätä ja jos pärjää niin ei tiedä miten kauan, suurin osa kuulemma joutuu keskeyttämään. Oli lehdessäkin juttua viikko sitten että tänävuonna katsovat tarkkaan sairaustapaukset että palveluksien keskeyttämiset vähenesivät. Onhan se armeija hyvä käydä vaan sitä ei paljoa passaa terveyden kanssa leikkiä, minä oon sitä mieltä.

Lopetitko sinä kesken vai olitko ihan loppuun saakka?

Avomieheni on tosiaan tätä hoitavaa lääkettä ottanut mutta mitään vaikutus ei ole, elikkä astma ei ole hallinnassa.

• sakke.kl
        Inttileskikö? kirjoitti:

Niin sitä me olemme miettineet ja lääkäri tosiaan sanoikin silloin että ei siellä oikeen tahdo pärjätä ja jos pärjää niin ei tiedä miten kauan, suurin osa kuulemma joutuu keskeyttämään. Oli lehdessäkin juttua viikko sitten että tänävuonna katsovat tarkkaan sairaustapaukset että palveluksien keskeyttämiset vähenesivät. Onhan se armeija hyvä käydä vaan sitä ei paljoa passaa terveyden kanssa leikkiä, minä oon sitä mieltä.

Lopetitko sinä kesken vai olitko ihan loppuun saakka?

Avomieheni on tosiaan tätä hoitavaa lääkettä ottanut mutta mitään vaikutus ei ole, elikkä astma ei ole hallinnassa.

ellei halua josku saseenkantolupaa johon uuden lain mukaan vaaditaan varusmiespalvelus tästä lähtien ja muutamat ammatit eli ei kannata mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1610
    2. 210
      1497
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1000
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      969
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      54
      787
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      755
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      705
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    10. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      696
    Aihe