arkkuun valmis?

pamieela

Olen about 10v juonut joka päivä alkoa. Annokset 5-16. Kaikki menee siideri, viinat, annosluku on tuo. Täytän kohta 30v.,labrassa ja lääkärillä käytyäni kuulin ,että maksa-arvoni ovat todella huonot.. :(
Ja lääkäri sanoi ,että luultavasti olet puolen vuoden sisällä osastolla tipassa jos ei arvot parane.
Osa arvoista oli niin korkealla,että veriarvoja seurataan viikoittain. Eihän tämän näin pitäisi mennä?!
Olen ajatellut juhlia tätä nuoruuttani ja sitten aikuisena tehdä lapsia ja perustaa perheen!!!
Miten jotku puliakat voi juua viisikymppiseksi eikä ne sairasta mitään???? Ja minä nuori, noh kai mä joudan monttuun..

34

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GammaGT

      Gamma GT:n arvoilla yli 2.000 ollaan oltu terveiden kirjoissa. (Kysyin kahdelta A-klinikan lääkäriltä, mitkä ovat olleet korkeimmat maksa-arvot mitä he ovat terveillä tavanneet). Sitä paitsi vaurioitunutkin maksa voi toipua.

      • Kylmät_kädet_aito

        Vaurioitunut rasvamaksa (arvet, jne.) ei parane koskaan, mutta jopa maksakirroosion etenemisen voi pysäyttää, kunhan vain rupeaa raittiiksi. Se on mahdoton vaatimus tosialkoholistille, kun keho on jo riippuvainen.


      • Keijo_K

        Siis onko kyseessä P -GT, jonka viitearvo on 10-80? Aika valtavan huima tulos toi kaksi tonnia. Itselläni jotain 300 ja olen täysin riippuvainen alkoholista. Jos edes yrittäisin olla ilman, edes yhden päivän, alkaisi silmissä vilisemään ja sydän hakkaamaan muslimin raivolla.


    • ----+

      1. Joko hankkia kaikki viinan tuomat vauriot, vammautua siitä, ja kituuttaa eteenpäin ennenaikaiseen hautaan.
      2. Tai lopettaa juominen ja aikanaan tervehtyä.

      Riittävän vahvan alkoholiriippuvuuden aivorakenteisiinsa hankkineen on turha haaveillakaan kohtuukäytöstä.

      PS. Kaikkien maksa ja elimistö ei ole samasta muotista.
      Joillain maksa kaataa hautaan muutamankin vuoden juomisella.

    • avuksi jotain

      että sinulla on mahdollisuus pitkään raittiiseen elämään. Hae apua!

    • nahkatakkinen tyttö

      itse olen jo perheellinen 27-vuotias tissuttelija, toissa vuosi oli kamala, ennen työpäivääkin lipitin illalla jopa 6 pulloa olutta, nyt olen ollut selviä päiviä ja aion radikaalisti vähentää. Kaljaa ei tosiaan enää mene joka päivä, vaikka pari vuotta meni 2-6 annosta päivään. nyt ei ole kasvoilla turvotusta, eikä huimaa enää, ei ole krapulaa!! Pakko oli tehdä päätös, jotta en menetä työtäni ( uusi vaativampi työ). Jo muutama selvä päivä auttaa välillä. En tosin vielä uskalla käydä verikokeissa, saattaa maksa-arvot huidella pilvissä, sen verran paljon on viinaa kulunut viimeisessä kymmenessä vuodessa. Nuorena tosin vielä kohtuukäyttöä, kerran viikossa kännit, joten annokset jäi alle 16. Kamalaa oli miettiä sitä pullojen määrää, kun viikossa meni viime vuosina 20-50 kaljaa!! Että pakko myöntää olevansa alkoholisti. Nähtäväksi jää joudunko lopettamaan kokonaan, vai pystynkö olemaan kohtuukäyttäjä: Tsemppiä Pamieela, samassa veneessä ollaan!!

      • voipytty

        ja myöntänyt olevasi alkoholisti, ei käytännöllisesti katsoen ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa. Jos nimittäin aiot elää kutakuinkin tavallisen ihmisen elämää. Kohtuukäyttäjänä pystyt ehkä olemaan vielä muutamia, jopa useita vuosia, mutta se on taistelua viinaa vastaan koko ajan. Sitten, kun taistelu käy epätoivoiseksi ja olet siinä tilassa, mitä alemmaksi et halua mennä, olet valmis hakemaan ulkopuolista apua. Sitä on saatavana monenlaista, tosin nykyisessä taloustilanteessa kunnat pyrkivät pihistämään jatkuvasti laitoshoitokustannuksista.

        Minulle raittius tuli mahdolliseksi, kun astuin ekan kerran AA-palaveriin. Minulle on sopinut erittäin hyvin tällainen vapaaehtoisesti raitis elämä. Olen alkoholisti, mutta en ole sellainen missään viranomaisten kirjoissa. Käyn palavereissa silloin kun minulle sopii, ja haluan jatkaa raittiuttani päivän kerrallaan.

        Kertomalla toiselle alkoholistille elämäsi stoorin sinulla, nahkatakkinen tyttö, on mahdollisuus raitistua ja samalla tukea kuulijasi raittiutta.


      • 25

        alle laske. Kestää ainakin kolme viikkoa aivan ilman viina kaljoja. Eikä se silloinkaan mikään minimi ole, mutta kohtuulinen voi olla.


      • pamieela

        se kun pitää itseään ns. ei juoppona. Eli normaalina ihmisenä joka nyt juo vähän enemmän..Itse käyn myös töissä, joskus aamuisin olen ollut jopa työpaikalla päissään,mutta kukaan ei ole sanonut mitään. Eivät ehkä ole huomanneet kaiken kiiren keskellä.. Luulen että kestän nuo vierotusoireet mutta pahinta tässä on se,että mitä juomisen tilalle!!!??? en kestä ajatusta siitä ,ettei raskaan työpäivän jälkeen voi ottaa "rentouttavaa".Istunko kahtomassa tv:tä,eihh!!! Miksi olen antanut itseni rakastua "kuningas alkoholiin" ??! Todella pahalta tuntuu. En ois koskaan voinut kuvitella ,että juon itseni hengiltä. :(


      • Pete..zi
        pamieela kirjoitti:

        se kun pitää itseään ns. ei juoppona. Eli normaalina ihmisenä joka nyt juo vähän enemmän..Itse käyn myös töissä, joskus aamuisin olen ollut jopa työpaikalla päissään,mutta kukaan ei ole sanonut mitään. Eivät ehkä ole huomanneet kaiken kiiren keskellä.. Luulen että kestän nuo vierotusoireet mutta pahinta tässä on se,että mitä juomisen tilalle!!!??? en kestä ajatusta siitä ,ettei raskaan työpäivän jälkeen voi ottaa "rentouttavaa".Istunko kahtomassa tv:tä,eihh!!! Miksi olen antanut itseni rakastua "kuningas alkoholiin" ??! Todella pahalta tuntuu. En ois koskaan voinut kuvitella ,että juon itseni hengiltä. :(

        Ei,ja vaan ei se mee noin.En sano et AA- ei auttais joitakin,kävin ja sanoivat et EI liity uskontoon yms..
        ei sopinu mulle se on vaan kuin uskonto. Ja kyllä se juominen on ihan itsestä kiinni,ei vaan ole vielä
        keksitty sitä "IHME" keinoa millä me "juopot" päästäs eroon juomisesta,tai jos on kertokaa?? Kyllä
        se on itsestä kiinni haluaako vai EI.


    • keputtinas

      Itse olen juonut jo 1,5vuotta melkein joka päivä 20-30 tölkkiä kaljaa ja ihmettelen että oon vielä hengissä.
      Ikää on mul 46. Nyt on alkanut tuntua ettei enää maita mut vaikee on lopettaa.

    • miksi ihmeessä??

      Siis 10v?!??!?!?!?!?!?!?!?! Aika paljon jos juot 5-16 annosta alkoholia. En yhtään ihmettele jos maksa arvot on huonot. Ota itsees niskasta kiinni ja mieti että kantsiskos lopettaa ennekuin on liian myöhästä. :O

      • Mieti että miksi

        sun pitäisi selvittää syy siihen miksi juot.

        Käy juttele jonkun ammatti-ihmisen kanssa tai tee itse syväanalyysi syistäsi.


      • heppu 77
        Mieti että miksi kirjoitti:

        sun pitäisi selvittää syy siihen miksi juot.

        Käy juttele jonkun ammatti-ihmisen kanssa tai tee itse syväanalyysi syistäsi.

        sinne ammatti auttajalle on aikast turha mennä alkoholistin mitään valehtelemaan, kun ei edes itse ymmärrä valehtelevansa...pyhä viina on tärkein, mulla vuosien kokemus ammatti auttajille valehtelusta=)..ensin pitää myöntää olevansa alkoholisti, ymmärtää valehtelevansa, tekevänsä mitä tahansa, että vois juoda. ensin pitää raitistua ja ymmärtää, vasta sitten voi miettiä syitä.


      • Tojo
        heppu 77 kirjoitti:

        sinne ammatti auttajalle on aikast turha mennä alkoholistin mitään valehtelemaan, kun ei edes itse ymmärrä valehtelevansa...pyhä viina on tärkein, mulla vuosien kokemus ammatti auttajille valehtelusta=)..ensin pitää myöntää olevansa alkoholisti, ymmärtää valehtelevansa, tekevänsä mitä tahansa, että vois juoda. ensin pitää raitistua ja ymmärtää, vasta sitten voi miettiä syitä.

        Ok.


    • sss.34

      Minkälaiset ne maksa-asrvot sulla oli?

    • välttyä

      ihmettelyltä, kun melkein kateellisena totesit, että jotkut naiset VOIVAT juoda viisikymppisiksi. Ilman muuta voivat, mutta siinä vaiheessa hommassa ei ole enää yhtään mitään kadehdittavaa. Totuushan on, että rankat ryyppääjät alkavat tippua sinne monttuihinsa tuossa päälle nelikymppisinä. Ennen sitä elämä on ollut jo pitkään yhtä helvettiä ja "nuoruuden juhliminen" hyvin, hyvin kaukana juhlasta.

      • pamieela

        "katkera" siitä,että jotkut voi juoda ilman elimistön vaurioitumista..
        Alkoholi merkitsee minulle rentoutumista. Oikeastaa olen huomannut,ettei minulla enää ole mitään tavoitteita tai unelmia elämän suhteen, kaikki on hyvin kun on juomista kotona.. Höh! Tulipa kauheaa tekstiä..:(
        Yksi syy siihen,etten ole edes yrittänyt raitistua on se,että pelkäänvieroitusoireita jos lopetan tissuttelun. Eniten pelottaa ns. viinakramppi. Miten sen voi välttää??? Pitääkö juomista vähentää pikkuhiljaa?? Esim. tänään otan vaikka 10, huomenna kuusi jne. Onko kenelläkään kokemusta asiasta?? Toisaalta sen kuuden jälkeen peli taitaa olla menetetty.. Aika sekavaa tekstiä, mutta olen oikeasti alkanut nyt ajatella asioita ja haluaisin yrittää lopettaa/vähentää tuota juomista..


      • kun sanon
        pamieela kirjoitti:

        "katkera" siitä,että jotkut voi juoda ilman elimistön vaurioitumista..
        Alkoholi merkitsee minulle rentoutumista. Oikeastaa olen huomannut,ettei minulla enää ole mitään tavoitteita tai unelmia elämän suhteen, kaikki on hyvin kun on juomista kotona.. Höh! Tulipa kauheaa tekstiä..:(
        Yksi syy siihen,etten ole edes yrittänyt raitistua on se,että pelkäänvieroitusoireita jos lopetan tissuttelun. Eniten pelottaa ns. viinakramppi. Miten sen voi välttää??? Pitääkö juomista vähentää pikkuhiljaa?? Esim. tänään otan vaikka 10, huomenna kuusi jne. Onko kenelläkään kokemusta asiasta?? Toisaalta sen kuuden jälkeen peli taitaa olla menetetty.. Aika sekavaa tekstiä, mutta olen oikeasti alkanut nyt ajatella asioita ja haluaisin yrittää lopettaa/vähentää tuota juomista..

        Et pysty enää kohtuukäyttöön, koskaan. Sitten vain pitää joko juoda tai lopettaa. Lopettaminen on mahdollista, minä lähes viisikymppinen nainen, olen siitä esimerkki. Meni kyllä nuoruus pilalle ja lapset saamatta, kun piti pitää niin kovin "hauskaa", mutta se on elettyä elämää. Kaikkea kun ei voi saada. Älä missään nimessä edes ala haaveilemaan lapsista, jos et voi olla ilman viinaa. Teet palveluksen syntymättömälle fas-lapselle ja yhteiskunnalle.


    • LeenaPetteri

      Se nyt riippuu ihmisestä. Nenänvalkaisu päälle, alkaa arvot tippumaan. Siis totaalistoppia.

      Ite oon vetänyt teinistä asti. Alussa toki harvakseen, mutta perseitä kuitenkin. Kolmikymppisenä olin pari vuotta melko sekaisin, ei oikein ollut muuta tekemistä. Sitten meni reilu puolenkymmentä vuotta taas normaalisti, perjantaipullo ja pari kertaa kaljaa viikossa. Vuosituhannen vaihteessa join melkein päivittäin jotain muutaman vuoden, sitten taas aikansa normaalisti. Viimeset viis vuotta olen päätöikseni juopotellut.

      Piti käydä verikokeissa. Olin ennen sitä kolme viikkoa kuivilla. Kaikki arvot oli vähän punaisella. PAITSI maksa-arvot, niissä ei sanomista.

      Olen 50 v mies, melkein terve, net normaalit verenpaineet, kolesterolit, verensokerit oireilee, mutta maksa voi hyvin. Syynä kaiketi se, että on ollut välillä rauhallisempiakin jaksoja, joskus tipattomia tammikuita jne. Ja muutama vuosi sitten lopetin tiukan viinan juomisen. Viime vuonna juonut edes joka kuukausi kirkasta. Juon viiniä ja keskaria, mäyräkoira tai enemmän päivässä. Mutta ei ihan joka päivä kuitenkaan, välillä selviäkin päiviä joskus.

      Niin, joulun ja uudenvuoden seudun olin enenpi soosissa kuin muulloin. Loiventelin pari päivää. Sitten kuivana. Illalla join lasin viiniä ruuan kanssa ja kaljan. Nyt (klo 05 aamulla) avasin kaljatölkin. Muutamia on vieläkin jääkaapissa. Nyt juon tuon loppuun, juon loput joskus toiste.

      Kun minulla ei ole mitään himoa olla jurrissa. Voin olla juomattakin, kunhan pahimmat tärinät on saanut loivenneltua. Pidän toki konjakin mausta, siis mausta. Mutta äärettömän harvoin tulee fiilis, että nyt nuppi turvoksiin. Olen aika harvoin hirveän päissäni, muutamia kertoja vuodessa. En käy paareissa ollenkaan, juon itsekseni kotona. Hiljakseen pitkin päivää. Saatan aloittaa aamun kaljalla, mutta olla iltapäivällä käymättä kaupassa hakemassa lisää. Jne

      Tokikin olen juoppo. Mutta juoppojakin on niin monenlaisia. Yleensä heikkoluonteiset juo itsensä ojan pohjille jo kolmikymppisinä, joskus menee neljiin kymppeihin. Vanhemmiten, eläkeiässä tulee sitten ongelmia niillekin jotka eivät nuorempana ole juoneet. Äkkipanee.

      Mutta alkoholismilla ei sinällään ole merkitystä, miten maksa poksuu. Se on yksilöllistä ja siihen vaikuttaa kaikki muutkin syyt, elintavat, ruokailu, onko kemikaalialtistumisia jne. Kirooseja saa nuoretkin ihmiset, jotka eivät ole edes hirveitä aikoja dokanneet. Ja saa vanhatkin, vuosikymmenten urakoinnilla. Noit, jotka vetää kaikkea kovausainetta käsidesistä huumeisiin, niillä poksuu elimistö kaikista nopeitten.

      Näin siin mun mielipide. Neuvon vaan kovanluokan kuivistelua ja kun sulla paikat meinaa pragata jo tolla iällä, koitappas kuules lopetella kokonaan. Maksoja kun ihmisellä ei ole kuin yksi.

      Men A-klinikalle, jos meinaa tehdä tiukkaa.

    • ulosottomies

      Onko ap päätynyt jo arkkuun?

      • Kylmis__

        Hyvä kysymys. Riippuu täysin alkuperäisen kirjoittajan pohjakunnosta ja geeneistä. Täysin mahdotonta arvioida prikulleen, milloin alkoholisti tulee kupsahtamaan, sillä ihmiset ovat yksilöitä.


    • asdfh3341

      Ongelmia on paljon. Olen dokannut vähintään yhtä paljon kuin ap. Korsakoffin oireyhtymä yhdistettynä seksikumppanien puutteeseen (pl. kanssapulsun käsi) on taannut sen, että ainoastaan ripulijutut ovat hauskoja ja jänniä.

      En ymmärrä hakeutua hoitoon ja jauhan koko ajan samoja juttuja. Tänäänkin aamupäivällä kun istuin pöntölle, krapulainen pihkatappi kolahti posliinia vasten tylysti ja sen jälkeen vetelää, ilmansekaista tankoa tuli pari metriä ennen kuin sain hengähdystauon.

      Ilakoin ja hihkuin koska tämä oli mielestäni hauskaa. Mutta hauskuus on vain sairaan mielen tulkinta tapahtumista. Saunassa oli taas puutteellisesti käsisuihkulla ja saippualla pestyt kahdet verkkarit joiden persus on alkanut jo aikoja sitten kulua puhki poikkeuksellisten PH-arvojen toimesta.

      • Kylmät_kädet_aito

        Meikän saunavuorolla edellinen kävijä, kristillinen lähimmäisrakas oli paskonut lauteulle. Koko ilta meni pilalle siinä hajussa. Kellään ei ole kivaa enää siinä vaiheessa.


    • KyImis_

      Huoh... oispa olutta...

    • Asdfh3512

      Kun on riibul on pakko huolehtia nestetasapainosta.

    • Asdfh3512

      Ronkkiminen on kivaa. Itsen ja toisten toimesta.

    • Sermintakaa

      Mikään ei ole viehättävämpää kuin vaipoissa katkokävelevät alkoholidementikot 400 metrin radalla , veri suussa kilpaillen kupittaan 400 metrin lähdön palkinnosta, 1000 ml tesolidia. Hoitajat ovat lyöneet vetoa, lääkärit vetävät lääkespriitä ja laitoshuoltajat pyyhkivät kilpailijoiden leukapielistä enimmät riibulit. Litiumin saattelemana hampaat irvessä, lievän vapinan saatellessa nykivin liikkein astelevaa voittajaa päihtynyt hoitohenkilökunta kannustaa voimasanoin ja alkoholidementikon ainut ajatus on tuopillinen tesolidia ja suu täynnä riibulia hän onnistuu höräyttämään hirnahtavan naurun vapauttaen samalla kuutioittain ilmaa peräpäästään. Karkelot huipentuvat orgioissa läheisessä navetassa, jonka nöhtyöön tietää evoluution olevan fakta.
      Kupittaa on ihmimillisin laitos, jossa hoitajia erottaa potilaista vain väärä diagnoosi.

      • ödybådu

        Mikä ihmeen Korsakoffin tauti teillä juopoilla on? Onko se hienompi nimitus ripulille, vai tarkoittaako se sitä, että päässä heittää?


      • Kylmät_kädet_aito
        ödybådu kirjoitti:

        Mikä ihmeen Korsakoffin tauti teillä juopoilla on? Onko se hienompi nimitus ripulille, vai tarkoittaako se sitä, että päässä heittää?

        Tyyppi tunnetaan meidän tosi pitkäaikaisten vakioiden piirissä nimellä 1hoitsu. Kirjoitus ja ennenkaikkea kirjoitustyyli paljastaa aina toisen vakion.

        Vaikka karua faktaa kyllä pistääkin, monesti valehtelee kolleegoistaan, korostaakseen pointtiaan toisten kustannuksella.


    • asdfh4321

      Kliinisissä tutkimuksissa on todettu että alkoholin aiheuttaa aivojen rappeutuminen eli Korsakoffin syndrooma on yhteydessä paitsi kognitiivis-sosiaalisten kykyjen merkittävään heikkenemiseen, myös sairaalloiseen kiinnostukseen ulosteita ja ulostamista kohtaan. Näihin sisältyy mm:

      -Pakonomainen tarve puhua ulostamisesta
      -Sontahomofantasiat, etenkin maanisessa vaiheessa
      -Oman ulosteen maistaminen tai ainakin sillä tuhriminen
      -Kakkaamisen kokeminen seksuaalisena toimenpiteenä.
      -Julkisesta kakkaamisesta kiihottuminen, vrt. sarjakakkaajat

      Mielestäni kaikki tämä on varsin sairasta toimintaa, joka selkeästi pajastaa että juopon loppusijoituspaikka on Kupittaalla. Mahtaa 1hoitsullakin olla siellä hauskaa, täysin täyteen kakattujen hygieniahaalareiden keskellä kuunnellen eläimellistä älämölöä ja maksan toimintahäiriöistä johtuvia kivunhuutoja.

      • Kylmis__

        Aivan vakavalla naamallako väität, ettet ole 1hoitsu? Et väittänytkään, mutta annat ymmärtää. Meillä täällä Oulussa kärsitään siitä sarjakakkaajasta uima-altaisiin ja se tulee todella kalliiksi kunnalle jatkuvasti pistää karanteeniin kannattavaa toimintaa.

        Nykyihmiset välittävät hygieniasta liiaksi asti. Aivan hyvin sen köntin voisi vain poistaa altaasta ilman, että koko uimahallia suljettaisi, altaat tyhjennettäisi ja desinfioitaisi.

        Olen pohtinut teoriaa, että jos lehdistä tunnettu sarjakakkaaja ei teekkään tarpeitansa pelkkää ilkeyttään, vaan pakosta? Meinaan, että jos kaveri vain kärsii tosi pahasta ummetuksesta, johon on löytänyt konstinsa.


      • asdfh4321
        Kylmis__ kirjoitti:

        Aivan vakavalla naamallako väität, ettet ole 1hoitsu? Et väittänytkään, mutta annat ymmärtää. Meillä täällä Oulussa kärsitään siitä sarjakakkaajasta uima-altaisiin ja se tulee todella kalliiksi kunnalle jatkuvasti pistää karanteeniin kannattavaa toimintaa.

        Nykyihmiset välittävät hygieniasta liiaksi asti. Aivan hyvin sen köntin voisi vain poistaa altaasta ilman, että koko uimahallia suljettaisi, altaat tyhjennettäisi ja desinfioitaisi.

        Olen pohtinut teoriaa, että jos lehdistä tunnettu sarjakakkaaja ei teekkään tarpeitansa pelkkää ilkeyttään, vaan pakosta? Meinaan, että jos kaveri vain kärsii tosi pahasta ummetuksesta, johon on löytänyt konstinsa.

        No kyllä ikäväkseni täytyy todeta, etten ole 1Hoitsu. Tosin olen opetellut paljon hänen retoriikkaansa, josta paljastuu runsaan koulutuksen aikaansaama rikas kieli, mutta alta jotenkin paistaa vanhan alkoholistin lyhytpinnaisuus, egoistisuus ja ehdoton oikeassaolo.

        Myönnän että välillä intoudun aikani kuluksi imitoimaan muita kirjoittajia, on minua luultu myös kylmikseksi täällä aikoinaan :D


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe