Muuttaminen Saksaan

v. 2012 valmistuva

Olen valmistumassa tuossa vuoden 2012 kevät puolella merkonimiksi ja ajattelin kysellä millaiset mahdollisuudet 21 vuotiaalla merkonomilla on saada työpaikka Saksasta. (Berliini, München yms...)
Tiedoksi kaikille vielä että olen vammautunut aikoinaan leikkauksessa joten istun pyörätuolissa.
(manuaalituoli = kelattava)
Haluaisin todellakin muuttaa Saksaan asumaan, sillä en jaksa oikein asua täällä kotomaassakaan! =)
Eli kyselisin että mistä päin löytyisi halvempia vuokra-asuntoja voi ollla uusia tai vanhoja.
Millaista tuo liikkuminen kaduilla yleensäkin on? Että ei ole hirveästi korkokkeita no ei ne esteitä ole siis mutta kyselen vain.
Olisiko joitain linkkejä sivuille esim.. mistä sais tietoo vuokra-asunnoista ja työpaikoista esim?
Vai pitäkö mun ekaks hankkia työpaikka täältä ja sitten Saksaan töihin täältä kautta en kyllä haluais sillai tehdä.
Saksan kieltä osaan kyllä jonkun verran koska opiskelen parhaillaan sitä koulussa.
:)).

Kyselisin kanssa että mitä mun pitäs täytellä että kaikki asiat olisi kondiksessa esim asuminen?

Kiitos jos etukäteen

6

7273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkiten hyvä tulee

      http://www.suomalaiset.de/

      Tuohon sivustoon kannattaa tutustua ja kysellä .
      Merimieskirkolla on myös hyvät sivut asuntolinkkeineen.
      Kun kerran kuljet pyörätuolilla en voi suositella kovasti ainakaan Hampuria. Vanha kaupunki , ei niitä inva- ystävällisempiä paikkoja.

      HANKI HYVÄ Saksan kielen taito, ennen kuin suunniteletkaan Saksaan muuttoa. Sinulla on omasta takaa ongelmia jo muutoinkin Saksaan mennessä. Anteeksi suora puhe, mutta näin on (omat kokemukset, tiedän).
      Muutenkin mitään ei kannata lähteä ulkomaille pakoon, jos ei ole asiat kunnossa kotona.

      Saksan sosiaaliturva ei ole samaa luokkaa kuin Suomessa. joten on parasta löytää se työpaikka valmiiksi.
      Parasta olisi käydä ensin pohjustamassa tilanne työpaikka ja asunto, ennen kuin muutat.
      Asunnon hankkiminenkin voi olla työn takana ja kallista.
      Mahdollinen välittäjän palkkio (meillä oli esim. 1600e),yksityiseltä oli helpompi saada asunto (ulkomaalaisena). Kaupungin asuntoihin oli mahdottomat jonot.
      Huomioi Saksassa ilmoitetaan kylmä- ja lämmin vuokra erikseen.

      • v. 2012 Valmistuva

        No voi olla että siis asunto ongelma on ratkennu muutan varmaan mun kaverini luokse asumaan että siinä ei mitään ainoastaan tuo työpaikka nyt on ongelmana mutta onhan tässä aikaa etsiä!


      • Saksaan vaan!
        v. 2012 Valmistuva kirjoitti:

        No voi olla että siis asunto ongelma on ratkennu muutan varmaan mun kaverini luokse asumaan että siinä ei mitään ainoastaan tuo työpaikka nyt on ongelmana mutta onhan tässä aikaa etsiä!

        Heippa,

        sullahan on tosi hyvin aikaa valmistella asioita, joten ei mitään. hätää. Asiat voi myös mennä helposti, itse löysin asunnon yhdellä katsomalla immobilienscout24:n kautta, toki kävin vielä paikan päälläkin. Itse muutin äskettäin opiskelemaan tänne, koko perhe mukana. Kielitaitoni on ok, mutta voihan olla että työssäsi saat käyttää myös englantia. Sitä paitsi saksan siinä sitten oppii.

        Paperiasiat järjestyivät myös helposti, sillä saksalaiset ovat hyvin järjestelmällisiä;)

        Tsemppiä!


    • Moi!
      Olen saksalainen ja asun jo 4 vuotta suomessa.
      Suosittelen, että järjestelet kaikki hyvin ajoissa!
      Älä muutta saksaan ilman alekirjoittamatta työsopimus!
      Voit muutta saksaan kolmeksi kuukaudeksi saksaan ilman töitä ja työn etsiminen takia. Saat sitten tuki suomesta. Mutta assunnon löytäminen kolmeksi kuukaudeksi on ihan mahdoton! Kaikki asuntosopimukset ovat ainakin 12kk!!!
      Eli löydöö työtä ja muuta sitten! Tässä on saksaan isoin työpaikka-sivu: www.arbeitsagentur.de

      Asunon löytäminen on melko helppo. Ja vuokrat ovat paljon halvemmin kuin suomessa!
      Asuin itse ihan keskustassa ja mulla oli 38m2 ja maksoin 343e kuukaudessa!!!
      Vuokrat riippu kaupungista! München on aika kallista! Mutta Münchenin seutu on suht halpaa ja kauniskin! Eli jos sinulla on auto kannatta etsi asunto vähän ulkopuolella.

      Merkonomiksi löydät varmasti töitä Münchenissa, tai Frankfurtissa. Katso vain sieltä linkiltä. :)

      Muuten on asuminen saksassa aika halpa. Mutta työelämä voi olla erilainen kun suomessa. Tauot ei kuuluu työaikaan, voi olla, että myös wc:käyminen kuuluu taukoaikaan! Eli lasketaan pois. Jos sulla on 30 min tauko ja käyt 5 min vessaan, sitten sulla jää 25 min lounakselle. Saksalaiset voi olla tosi tarkka! Tapahtui mulle itse, että tuli johtaja käymään miksi olin niin usein vessassa jonain päivä! Ärsyttävä! Ja pelottava! -.-

      Ja sitten viimeksi: osaa saksaa!!!! Tai englantia ja löydää työpaikka missä käytetään englantia. Tai ole tosi onnelikas ja löydää paikka missä voit puhua suomea. :)

      Jos sul on vielä kysyttävä, sit anna palaa! :)

      (anteeksi kun kirjoittaminen on virheelinen!)

    • letsa

      jos muutan saksaan suomen työn antajani on siellä minulle ja meidän työ porukalle töitä 2vuodeksi vähintään muttei ole asuntoa valmiina minkä hintaiset asunnot on suhteessa suomen hinta luokkiin saako pankilta lainaa autoa varten asuntoo tai muuten vakuudetonta luottoa jos on tarpeellista hakea pliis hyvät neuvot ovat nyt tärkeitä

    • SMALL & FAST

      SMALL & FAST - INTERNATIONAL MOVING
      Teemme muuttoja koko Suomessa ja Suomesta Europpaan.
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe