Uuteen näyttöön resoluutio

Minulla on 2009 Mandriva, ollut asennettuna elokuusta. Ostin uuden näytön, LG W2452, jonka native resoluutio
on 1920 x 1200. Grafiikkakortti on GeForce GT120. Ongelma on se, että kun desktop käynnistyy, siinä on hetken ajan, n. 3s, näytöllä tuo 1920 x 1200. Todella terävä ja hyvä kuva! Mutta sitten taustaḱuva vaihtuu ensin ruutukuvioksi, hetkeksi, ja sitten resoluutio vaihtuu 1024 x 768:ksi, normaali tausta uudestaan.

NVIDIA X Server Settings ohjelma on tunnistanut näytön ja kertoo, että ihan oikein:

Native Resolution 1920 x 1200 (oikein!)
Best Fit Resolution 1024 x 768 (mikä tämä on?)
Frontend Resolution 1024 x 768 (senhän näemme lopuksi)
Backend Resolution 1920 x 1200 ( miksi backend?)

Näihin lukuihin en voi vaikuttaa. Minulla on ruksi asetuksessa Force full GPU scaling, ja Aspect Ratio Scaled. Olen kokeillut näitä vaihdella. Mandriva Control Centerissä on 1920 x 1200, ilmeisesti sen mukaan aluksi toimitaan. Mutta miksi parempi resoluutio sitten vesitetään, ja ennenkaikkea, miten voin sen estää???

Olen Mandrivan käyttäjä juuri siksi, että lähes kaikilla muilla distroilla minulla on ollut juuri näytön resoluution kanssa ongelmia. Ja nyt luottodistronikin jupruilee!

6

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdappa

toimivaan käyttöjärjestelmään, ja tuollaiset ongelmat ovat vain kaukainen muisto.

• Kun Macit ovat vähän hintavia ja suljetun luonteisessa järjestelmässä on muita ongelmia, niin olen pysynyt halvemmissa ratkaisuissa ja pienistä ongelmista välittämättä aion pysyä vastakin.

• oioioioio

Täältä et saa kunnon vastauksia lainkaan joten kirjaudu tuonne http://mandriva-fi.org/foorumi niin sieltä löytyy kyllä tietoa ja saat asiallisia vastauksia jatkossa.

• Ähräämisen jälkeen kyllästyin ja asensin Mandriva 2010:n. Uusi näyttö toimii nyt loistavasti täydellä resoluutiollaan GT120:n kanssa. Näyttää siis vain siltä, että täysin eri formaattisen näytön vaihto vanhaan asennukseen on huonosti tuettu toimenpide. Mutta toisaalta uuden distron asentaminen linuxissa on melko kevyt homma, eteenkin kun Mandriva osasi mukavasti hyödyntää vanhan version tiedot. Vain nuo muutamat tarvitsemani softat, lähinnä kehitysympäristöt, piti asentaa uudelleen. So what, kaikki hyvin, en tarvitse vielä mäkkiä kun on tärkeämpiäkin rahanreikiä.

• Hee hee

En myöskään aijo moiseen laitteisiin heittää rahojani.

Tässähän sitä sentään jotain oppii vielä vanhoilla päivillä.

Nyt on Mandriva Cooker 2010.1, ja muutama muu Linux-jakelu työnalla.

Vastaan tässä myös nyt nimimerkille : oioioioio

"Täältä et saa kunnon vastauksia lainkaan joten kirjaudu tuonne "

Kerro miten sinne OIKEASTI pääsee mukaan. Itse aikoinani yritin tulla sinne mut en näemmä ollut tervetulut joukkoon!

• oioioioio
        Hee hee kirjoitti:

En myöskään aijo moiseen laitteisiin heittää rahojani.

Tässähän sitä sentään jotain oppii vielä vanhoilla päivillä.

Nyt on Mandriva Cooker 2010.1, ja muutama muu Linux-jakelu työnalla.

Vastaan tässä myös nyt nimimerkille : oioioioio

"Täältä et saa kunnon vastauksia lainkaan joten kirjaudu tuonne "

Kerro miten sinne OIKEASTI pääsee mukaan. Itse aikoinani yritin tulla sinne mut en näemmä ollut tervetulut joukkoon!

" Kerro miten sinne OIKEASTI pääsee mukaan. Itse aikoinani yritin tulla sinne mut en näemmä ollut tervetulut joukkoon! "

Ei siihen muuta tarvita, kuin että mene foorumille ja rekisteröidy sinne...:)! Niin ainakin meikäläinen teki ja pääsen kyselemään " tyhmiä" asioitani..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      244
      9513
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      51
      7691
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      198
      6292
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      169
      3586
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      283
      1958
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      104
      1945
    7. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      1738
    8. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      100
      1475
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      87
      1404
    10. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1397
    Aihe