Hei reissaaja 56 ja muut balin matkaajat! Minäkin matkustan helmikuun lopussa Balin lämpöön. Matkalla ollaan 3 viikkoa. Kysynkin nyt ,että oletteko pysyneet matkalla terveenä. Onko ravintoloiden hygieenia taso ihan ok, koska kyseessä kuitenkin aika lailla turisti alue. Olisi kurja saada paha vatsa tauti joka kestäisi monta päivää. Entä oletteko ottaneet oman moskiitto verkon mukaan vai onko hotelleissa valmiina.Onko moskiittoja paljon? Matkustan keskitasoiseen hotelliin. Kiitos vastauksistanne.
Balille
2
713
Vastaukset
Moro!
Olemme tehneet kaksi kuukauden reissua Indonesian eri saarilla. Ensimmäiselle matkalle lähtiessä pelkäsimme eniten juuri terveyden kestämistä, miten vatsa pärjää ja miten me pärjäämme liikenteen seassa. Toiseksi pelkäsimme luonnonmullistuksia, joille ei itse voi mitään. Eka reissu meni yllättävänkin hyvin; vain pientä ripulia siloin tällöin molemmilla, siihen auttoi paikallinen "imodium". Meillä oli myös tuuria oli luonnon kanssa, kaikilla ei. Jaavalla ollessamme Mt. Merapi purkautui ja lähdettyämme Yogyakartasta siellä oli iso maanjäristys ja noin 6000 ihmistä menehtyi. Lähdimme maasta kesäkuussa ja heinäkuussa Jaavan rannikolle iski tsunami, joka jätti jälkeensä satoja kuolleita.
Toisella reissulla luonto pysyi rauhallisena ja mekin selvisimme lähes loppuun saakka terveinä. Kaksi päivää ennen kotiinlähtöä mies sai jostain pahan ruokamyrkytyksen (onneksi olimme jo palanneet Balille), hankin lääkärin hotelliin ja tämä antoi niin vahvat tropit, että mies selvisi pitkästä kotimatkasta. Muuten pysyimme terveinä, vaikka söimme vähän mitä sattui ja otimme myös jäitä juomiimme. Balin Kuta oli muuten ainoa paikka, jossa meitä on kahden kuukauden reissuilla huijattu rahanvaihdossa, joten kannattaa olla tarkkana!
Harkitsimme omien moskiittoverkkojen mukaan ottamista, mutta koska liikuimme rinkat selässä pitkin poikin, jätimme ne hankkimatta, olimmehan liikkeellä sadekauden ulkopuolella (touko-kesäkuu). Useissa bungaloweissa oli verkot valmiina, ei toki kaikissa, ei myöskään hotelleissa. Joten jos ette paljon vaihtele majapaikaa ettekä ole varma moskiittoverkkojen olemassa olosta, niin ottakaa omat mukaan. Pitää myös miettiä, miten saatte ne viritettyä kattoon.- raksukka
Kiitos vastauksesta! Ihanaa kun suurin osa ihmisistä on niin ystävällisiä, että vastaavat asiallisesti. Täältä saa enemmän tietoa ja infoa kuin matkakirjoista. Balia on kuulemma uhattu pommi iskuilla. Mahtaako olla riski lähteä näin alku vuodesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654