carina e 2.0 d mikähän vika kyseessä, hyppäsikö remmi ?

vikaaaa

Niin, mikähän tuli kyseiseen diisseli carinaan kun pelasi päivällä hyvin ja muutaman tunnin päästä menin starttaamaan autoa ja lähti käyntiin eikä kuulunut mitään ylimääräistä ääntä käynnistettäessä, mutta rupesi käymään epätasaisesti ja kuului outoa ääntä niinkuin kalkatusta koneen käydessä ja ottaa huonosti kierroksia ja käy vähän niinkuin kolmella, että tietääkö kukaan mistä rupeaisi vikaa etsimään ?!
nytkin kokeilin käyntiin niin lähtee heti mutta käy rouskuttamalla !
eli auto oli carina e 2.0 diesel ja ajettu 630000 km

13

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuttimessa..

      niin kiuas vaihtoon..

      • kannattaa.

        kansi irroittaa, joskus kannen tiiviste palaa nätisti sylinteristä sylinteriin eikä anna muita oireita kuin huonon käynnin


    • sadistu

      Koska hihna vaihdettu?

      • tojotan

        diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...


      • vikaaaa

        Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...


      • kuka pieras?
        tojotan kirjoitti:

        diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...

        mittarissa 552tkm ei ole kone auki vielä ollut. Vois noita kilometrejä myydä vaikka mersumiehille. :)


      • ile D4-D
        vikaaaa kirjoitti:

        Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...

        kolme vuotta kuulemma hihna kestää...

        Ei kai vain ajotahti ala hiipua?

        Miljoonaan on vielä pitkä matka.


    • TDR

      Voi olla, että 130tkm ajettu remmi on antautunut. On hieman liikaa varsinkin tuon konetyypin remmille, jonka varassa on vesipumppukin. Halvin on tarkistaa se ensin. Ellei kummene uudella remmillä, niin sitten öljypohja irti ja tarkastat alakerran laakerit ja erityisen tarkasti kampiakselin, ettei ole murtunut. Noilla kilometreillä voi olla antautunut jo melkein mistä tahansa. Veikkaan kuitenkin kampiakselia, runkolaakereita tai kampiakselin laakereita.
      Ehjäät koneen, niin pääset tavoittelemaan sitä 1 000 000 km:n rajaa. Ja sitten myyt sen Japaniin museoon.

      • vikaaaa

        niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?


      • TDR
        vikaaaa kirjoitti:

        niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?

        No joo tietysti venttiilipuolellakin voi olla vikaa, jos ääni paikallistuu sinnepäin. Tuohon km määrään voi olla, että venttiilit joko kantavat tai sitten ovat kuluneet loppuun. Ehdottomasti kannattaa tutkia, mitä on tapahtunut ja mikäli muuten mieluinen ja suht. hyväkuntoinen auto, niin kannattaa vielä laittaa kuntoon.

        Mikäli remontin joutuu teettämään koko homman alusta loppuun merkkihuollossa tms. ammattipajalla, niin voi tulla hieman liian arvokkaaksi. Muuten kannattaa tehdä.


      • TDR
        vikaaaa kirjoitti:

        niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?

        Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.


      • vikaaaa
        TDR kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.

        niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?


      • TDR
        vikaaaa kirjoitti:

        niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?

        Niin.. ilmeisesti ei ole tietoa, koska on viimeksi säädetty venttiilinvälykset. Kun venttiilin lautanen kuluu, se painuu syvemmälle kanteen ja jos välykset jäävät tuosta johtuen pieneksi, venttiili alkaa kantaa eli se ei pääse laskemaan tarpeeksi --> seuraa vuotoa ns. väärään suuntaan.

        Siellä on palasäätö. Pystyy tekemään itsekkin, mutta helpommalla pääsee, kun käy säädättämässä jossakin, jossa on valmiiksi säätöpaloja saatavilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe