Niin, mikähän tuli kyseiseen diisseli carinaan kun pelasi päivällä hyvin ja muutaman tunnin päästä menin starttaamaan autoa ja lähti käyntiin eikä kuulunut mitään ylimääräistä ääntä käynnistettäessä, mutta rupesi käymään epätasaisesti ja kuului outoa ääntä niinkuin kalkatusta koneen käydessä ja ottaa huonosti kierroksia ja käy vähän niinkuin kolmella, että tietääkö kukaan mistä rupeaisi vikaa etsimään ?!
nytkin kokeilin käyntiin niin lähtee heti mutta käy rouskuttamalla !
eli auto oli carina e 2.0 diesel ja ajettu 630000 km
carina e 2.0 d mikähän vika kyseessä, hyppäsikö remmi ?
13
735
Vastaukset
- suuttimessa..
niin kiuas vaihtoon..
- kannattaa.
kansi irroittaa, joskus kannen tiiviste palaa nätisti sylinteristä sylinteriin eikä anna muita oireita kuin huonon käynnin
- sadistu
Koska hihna vaihdettu?
- tojotan
diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...
- vikaaaa
Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...
- kuka pieras?
tojotan kirjoitti:
diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...
mittarissa 552tkm ei ole kone auki vielä ollut. Vois noita kilometrejä myydä vaikka mersumiehille. :)
- ile D4-D
vikaaaa kirjoitti:
Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...
kolme vuotta kuulemma hihna kestää...
Ei kai vain ajotahti ala hiipua?
Miljoonaan on vielä pitkä matka.
- TDR
Voi olla, että 130tkm ajettu remmi on antautunut. On hieman liikaa varsinkin tuon konetyypin remmille, jonka varassa on vesipumppukin. Halvin on tarkistaa se ensin. Ellei kummene uudella remmillä, niin sitten öljypohja irti ja tarkastat alakerran laakerit ja erityisen tarkasti kampiakselin, ettei ole murtunut. Noilla kilometreillä voi olla antautunut jo melkein mistä tahansa. Veikkaan kuitenkin kampiakselia, runkolaakereita tai kampiakselin laakereita.
Ehjäät koneen, niin pääset tavoittelemaan sitä 1 000 000 km:n rajaa. Ja sitten myyt sen Japaniin museoon.- vikaaaa
niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?
- TDR
vikaaaa kirjoitti:
niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?
No joo tietysti venttiilipuolellakin voi olla vikaa, jos ääni paikallistuu sinnepäin. Tuohon km määrään voi olla, että venttiilit joko kantavat tai sitten ovat kuluneet loppuun. Ehdottomasti kannattaa tutkia, mitä on tapahtunut ja mikäli muuten mieluinen ja suht. hyväkuntoinen auto, niin kannattaa vielä laittaa kuntoon.
Mikäli remontin joutuu teettämään koko homman alusta loppuun merkkihuollossa tms. ammattipajalla, niin voi tulla hieman liian arvokkaaksi. Muuten kannattaa tehdä. - TDR
vikaaaa kirjoitti:
niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?
Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.
- vikaaaa
TDR kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.
niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?
- TDR
vikaaaa kirjoitti:
niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?
Niin.. ilmeisesti ei ole tietoa, koska on viimeksi säädetty venttiilinvälykset. Kun venttiilin lautanen kuluu, se painuu syvemmälle kanteen ja jos välykset jäävät tuosta johtuen pieneksi, venttiili alkaa kantaa eli se ei pääse laskemaan tarpeeksi --> seuraa vuotoa ns. väärään suuntaan.
Siellä on palasäätö. Pystyy tekemään itsekkin, mutta helpommalla pääsee, kun käy säädättämässä jossakin, jossa on valmiiksi säätöpaloja saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818