Niin, mikähän tuli kyseiseen diisseli carinaan kun pelasi päivällä hyvin ja muutaman tunnin päästä menin starttaamaan autoa ja lähti käyntiin eikä kuulunut mitään ylimääräistä ääntä käynnistettäessä, mutta rupesi käymään epätasaisesti ja kuului outoa ääntä niinkuin kalkatusta koneen käydessä ja ottaa huonosti kierroksia ja käy vähän niinkuin kolmella, että tietääkö kukaan mistä rupeaisi vikaa etsimään ?!
nytkin kokeilin käyntiin niin lähtee heti mutta käy rouskuttamalla !
eli auto oli carina e 2.0 diesel ja ajettu 630000 km
carina e 2.0 d mikähän vika kyseessä, hyppäsikö remmi ?
13
732
Vastaukset
- suuttimessa..
niin kiuas vaihtoon..
- kannattaa.
kansi irroittaa, joskus kannen tiiviste palaa nätisti sylinteristä sylinteriin eikä anna muita oireita kuin huonon käynnin
- sadistu
Koska hihna vaihdettu?
- tojotan
diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...
- vikaaaa
Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...
- kuka pieras?
tojotan kirjoitti:
diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...
mittarissa 552tkm ei ole kone auki vielä ollut. Vois noita kilometrejä myydä vaikka mersumiehille. :)
- ile D4-D
vikaaaa kirjoitti:
Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...
kolme vuotta kuulemma hihna kestää...
Ei kai vain ajotahti ala hiipua?
Miljoonaan on vielä pitkä matka.
- TDR
Voi olla, että 130tkm ajettu remmi on antautunut. On hieman liikaa varsinkin tuon konetyypin remmille, jonka varassa on vesipumppukin. Halvin on tarkistaa se ensin. Ellei kummene uudella remmillä, niin sitten öljypohja irti ja tarkastat alakerran laakerit ja erityisen tarkasti kampiakselin, ettei ole murtunut. Noilla kilometreillä voi olla antautunut jo melkein mistä tahansa. Veikkaan kuitenkin kampiakselia, runkolaakereita tai kampiakselin laakereita.
Ehjäät koneen, niin pääset tavoittelemaan sitä 1 000 000 km:n rajaa. Ja sitten myyt sen Japaniin museoon.- vikaaaa
niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?
- TDR
vikaaaa kirjoitti:
niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?
No joo tietysti venttiilipuolellakin voi olla vikaa, jos ääni paikallistuu sinnepäin. Tuohon km määrään voi olla, että venttiilit joko kantavat tai sitten ovat kuluneet loppuun. Ehdottomasti kannattaa tutkia, mitä on tapahtunut ja mikäli muuten mieluinen ja suht. hyväkuntoinen auto, niin kannattaa vielä laittaa kuntoon.
Mikäli remontin joutuu teettämään koko homman alusta loppuun merkkihuollossa tms. ammattipajalla, niin voi tulla hieman liian arvokkaaksi. Muuten kannattaa tehdä. - TDR
vikaaaa kirjoitti:
niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?
Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.
- vikaaaa
TDR kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.
niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?
- TDR
vikaaaa kirjoitti:
niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?
Niin.. ilmeisesti ei ole tietoa, koska on viimeksi säädetty venttiilinvälykset. Kun venttiilin lautanen kuluu, se painuu syvemmälle kanteen ja jos välykset jäävät tuosta johtuen pieneksi, venttiili alkaa kantaa eli se ei pääse laskemaan tarpeeksi --> seuraa vuotoa ns. väärään suuntaan.
Siellä on palasäätö. Pystyy tekemään itsekkin, mutta helpommalla pääsee, kun käy säädättämässä jossakin, jossa on valmiiksi säätöpaloja saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi et katoa mielestäni
Pitäisikö minun yrittää unohtaa sinut? Pidän sinusta edelleen ja haluaisin kyllä selvittää välimme. Mutta tämä välimatk405425Kuinkahan paljon taas itken tulevina öinä
meitä ja sitä, miten kaikki meni. Miten rikki se repi sydäntä ja jäljelle jäi pysyvä suru. En vain pääse siitä, ei hetke685135- 272989
Kitaristi Esa Pulliainen laihtunut
Tietääkö kukaan minkä takia Esa Pulliainen on laihtunut lyhyessä ajassa ainakin 60 kiloa. Esa Pulliainen laihtunut 😳442188Mistä tunnistaa köyhät naapurit?
No siitä, kun sähkönhinta nousee ei pala sisällä valot eikä myöskään ulkona. Ainoastaan pieni kynttilän valon välke hei1771735- 111319
Pienimäki ei anna haastatteluja
medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.71288Voisiko olla niin että olette kumpikin palstalla
Kaipaamansa toisianne, kenties rakastuneitakin toisiinne, mutta jostain syystä ette uskalla irl antaa palaa tämän asian931188Riikka Purra meni halpaan
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011036701.html Jokaisen pitäisi viimeistään nyt ymmärtää. että perussuomalaiset on2161158Hei sinä nainen
Jolla niin kauniit silmät etten ole eläissäni nähnyt. Minkä väriset ne edes on kun näytti eri valoissa aina eri värisilt341149