carina e 2.0 d mikähän vika kyseessä, hyppäsikö remmi ?

vikaaaa

Niin, mikähän tuli kyseiseen diisseli carinaan kun pelasi päivällä hyvin ja muutaman tunnin päästä menin starttaamaan autoa ja lähti käyntiin eikä kuulunut mitään ylimääräistä ääntä käynnistettäessä, mutta rupesi käymään epätasaisesti ja kuului outoa ääntä niinkuin kalkatusta koneen käydessä ja ottaa huonosti kierroksia ja käy vähän niinkuin kolmella, että tietääkö kukaan mistä rupeaisi vikaa etsimään ?!
nytkin kokeilin käyntiin niin lähtee heti mutta käy rouskuttamalla !
eli auto oli carina e 2.0 diesel ja ajettu 630000 km

13

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuttimessa..

      niin kiuas vaihtoon..

      • kannattaa.

        kansi irroittaa, joskus kannen tiiviste palaa nätisti sylinteristä sylinteriin eikä anna muita oireita kuin huonon käynnin


    • sadistu

      Koska hihna vaihdettu?

      • tojotan

        diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...


      • vikaaaa

        Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...


      • kuka pieras?
        tojotan kirjoitti:

        diesel osaamista...no menee niitä tojon bensakoneitakin ihan kiitettävästi...

        mittarissa 552tkm ei ole kone auki vielä ollut. Vois noita kilometrejä myydä vaikka mersumiehille. :)


      • ile D4-D
        vikaaaa kirjoitti:

        Hihnan vaihdosta on jo kyllä 130000 km että pitää tsekata se varmaan ensin ...

        kolme vuotta kuulemma hihna kestää...

        Ei kai vain ajotahti ala hiipua?

        Miljoonaan on vielä pitkä matka.


    • TDR

      Voi olla, että 130tkm ajettu remmi on antautunut. On hieman liikaa varsinkin tuon konetyypin remmille, jonka varassa on vesipumppukin. Halvin on tarkistaa se ensin. Ellei kummene uudella remmillä, niin sitten öljypohja irti ja tarkastat alakerran laakerit ja erityisen tarkasti kampiakselin, ettei ole murtunut. Noilla kilometreillä voi olla antautunut jo melkein mistä tahansa. Veikkaan kuitenkin kampiakselia, runkolaakereita tai kampiakselin laakereita.
      Ehjäät koneen, niin pääset tavoittelemaan sitä 1 000 000 km:n rajaa. Ja sitten myyt sen Japaniin museoon.

      • vikaaaa

        niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?


      • TDR
        vikaaaa kirjoitti:

        niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?

        No joo tietysti venttiilipuolellakin voi olla vikaa, jos ääni paikallistuu sinnepäin. Tuohon km määrään voi olla, että venttiilit joko kantavat tai sitten ovat kuluneet loppuun. Ehdottomasti kannattaa tutkia, mitä on tapahtunut ja mikäli muuten mieluinen ja suht. hyväkuntoinen auto, niin kannattaa vielä laittaa kuntoon.

        Mikäli remontin joutuu teettämään koko homman alusta loppuun merkkihuollossa tms. ammattipajalla, niin voi tulla hieman liian arvokkaaksi. Muuten kannattaa tehdä.


      • TDR
        vikaaaa kirjoitti:

        niin remmi oli ihan hyvän näköinen ja näyttäis että ei ole hypännyt yli ja vaikuttais jotenkin kun kuuntelee ääntä, että olisko venttiilipuolella jotain vikaa, kannattaako ruveta korjaamaan vai luovuttaisko ?

        Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.


      • vikaaaa
        TDR kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, että tarkistappas muuten nokka-akselin kunto, ettei ole murtunut tms.

        niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?


      • TDR
        vikaaaa kirjoitti:

        niin kävi yksi diisseli seppä katsomassa ja kuuntelemassa ja vähän tutki niin paikallisti viaksi 4 sylinterin imuventtiilin joka vuotaa pahasti, että mikähän sen sitten on aiheuttanut, niin pitää ruveta joku päivä purkamaan ainakin venttiilikoppa auki että mitäs sieltä löytyy ja onkos kellään mitään lisätietoa joka auttaisi asiassa eteenpäin ?

        Niin.. ilmeisesti ei ole tietoa, koska on viimeksi säädetty venttiilinvälykset. Kun venttiilin lautanen kuluu, se painuu syvemmälle kanteen ja jos välykset jäävät tuosta johtuen pieneksi, venttiili alkaa kantaa eli se ei pääse laskemaan tarpeeksi --> seuraa vuotoa ns. väärään suuntaan.

        Siellä on palasäätö. Pystyy tekemään itsekkin, mutta helpommalla pääsee, kun käy säädättämässä jossakin, jossa on valmiiksi säätöpaloja saatavilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe