Raittiina tammikuussa

Raittiina tammikuuss

Kätevää olla raittiina tammikuussa.
Tipaton tammikuu on jo vakiintunut käsite, kaikista helpointa aloittaa tammikuun ensimmäisenä päivänä.

Kyllä siinä kuukauden kuluessa saa jo itselleen selväksi, että raittiina on kiva olla.

Itselle tämä raitis tammikuu/tipaton tammikuu kuuluu niitten uuden vuoden lupausten osastoon.

Kun tarpeeksi monta kertaa yrittää milloin mitäkin asiaa, niin johan se lopuksi onnistuu!

177

2208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuiva kausi

      Kerro loppiaisen jälkeen vieläkö jatkuu?

      • Raitis tammikuu 2010

        Onnistuin aikoinani lopettamaan tupakanpolton, eiköpähän se tästä!

        Tupakanpolton lopettaminen se vasta vaikeaa oli!
        Nyt on mennyt jo 25 vuotta siitä.

        Loppujen lopuksi ihminen pystyy ihan mihin vaan!


      • OLDtimer 2010
        Raitis tammikuu 2010 kirjoitti:

        Onnistuin aikoinani lopettamaan tupakanpolton, eiköpähän se tästä!

        Tupakanpolton lopettaminen se vasta vaikeaa oli!
        Nyt on mennyt jo 25 vuotta siitä.

        Loppujen lopuksi ihminen pystyy ihan mihin vaan!

        "Loppujen lopuksi ihminen pystyy ihan mihin vaan!"

        sE VAIN ON ENEMMÄNKIN HENKISTÄ SITTEN VANHANA JA RAHNAANA


    • tipatonna

      oloa ainakin tämän tammikuun. Nyt uskallan jo luvata ilman kovaa päätöstä ja uhoa, sillä pari vuotta olen ollut ilman viinaa. Ei saisi koskaan luvata liikoja, mutta nyt lupaan ihan koko kuukauden, sillä muuten on mennyt päivä kerrallaan mentaliteetillä. Toisaalta on helppo olla, kun ei tee mieli.

    • 5+17=22

      En ainakaan ota eli tästä se kait alkaa kuukauden raittius

      • 1.1.2010

        En ole vielä tähän mennessä ottanut mitään, enkä ota illemmallakaan.
        Huomenna on lauantai, aion pysytellä kotona, ei siis asiaa kauppoihin. Sitten onkin jo sunnuntai.
        Kolme aloituspäivää näppärästi järjestyksessä.

        Eiköpä ne alkuviikonkin päivät mene samaan tahtiin.

        Tuntuu oikein mukavalle!

        Hyvää Raitista Uutta Vuotta!


    • Raittiina on oltu tänäänkin.

      • Iltaan asti selvinny

        Tässä voi jo ruveta onnittelemaan itseään onnistuneestä päivästä!

        Kun vielä muutaman tunnin vielä kuluttaa aikaansa rauhallisesti, niin sittepä voikin köllähtää pehkuihin ja niinpähän sujui se eka päivä tammikuun hienosti.

        Hiilihappovettä olen juonut, ihan saman asian on ajanut.

        Sitä samaa muille ja terveisiä!


      • Edellenkin raitis
        Iltaan asti selvinny kirjoitti:

        Tässä voi jo ruveta onnittelemaan itseään onnistuneestä päivästä!

        Kun vielä muutaman tunnin vielä kuluttaa aikaansa rauhallisesti, niin sittepä voikin köllähtää pehkuihin ja niinpähän sujui se eka päivä tammikuun hienosti.

        Hiilihappovettä olen juonut, ihan saman asian on ajanut.

        Sitä samaa muille ja terveisiä!

        Toinen päivä raittiina alkoi sitten.

        Ei mitään tyhjää puheelöpinää vaan myös käytännössä toteuttaen.

        Tottakai tulee viestiä, että entäs ja entäs... ja että on täällä ennenkin uhottu jne.

        Olen sen nyt niin vain päättänyt, että raittiina olen tammikuun. Niin päätin aikoinani tupakinpoltonkin kanssa ja jaksoin pitää sen lupauksen.

        Elikkä näin on nyt vain. Raittiina tammikuun!


      • tip tap tipaton
        Edellenkin raitis kirjoitti:

        Toinen päivä raittiina alkoi sitten.

        Ei mitään tyhjää puheelöpinää vaan myös käytännössä toteuttaen.

        Tottakai tulee viestiä, että entäs ja entäs... ja että on täällä ennenkin uhottu jne.

        Olen sen nyt niin vain päättänyt, että raittiina olen tammikuun. Niin päätin aikoinani tupakinpoltonkin kanssa ja jaksoin pitää sen lupauksen.

        Elikkä näin on nyt vain. Raittiina tammikuun!

        Tipaton tammikuu taas tääläkin, vaikka viimevuosi tuli otettua kyllä lähes päivittäin. Se se ottaa päähän, että miksi ihmeessä pitää taas helmikuussa aloittaa, kun tää alkoholittomuuskin sujuu kuitenkin ihan helposti ja saisi taas laihdutettuakin, olut kun ei oikeen ole hyvää seuraa laihdutukselle.
        Sillai tietysti helpompaa..ehkä...tää tipattomuus, koska en ole koskaan oikeen suosinu muuta kuin olutta ja siidereitä. Erittäin harvoin mitään tiukempaa viinasta.
        Taas kerran päätän, että ei enää helmikuussakaan, mutta ans kattoo....tuskin se päätös tulee pitämään, mutta jos se kaljottelu edes vähenisi, sekin olisi parempi. Sitäpaitsi siihen kuluu rahaakin nin hitosti. Tarkoitus on laittaa taas joka päivä sivuun se määrä minkä olisi kaljaan laittanu...tammikuun lopussa on kiva summa lompakossa.


      • Kilot riesana
        tip tap tipaton kirjoitti:

        Tipaton tammikuu taas tääläkin, vaikka viimevuosi tuli otettua kyllä lähes päivittäin. Se se ottaa päähän, että miksi ihmeessä pitää taas helmikuussa aloittaa, kun tää alkoholittomuuskin sujuu kuitenkin ihan helposti ja saisi taas laihdutettuakin, olut kun ei oikeen ole hyvää seuraa laihdutukselle.
        Sillai tietysti helpompaa..ehkä...tää tipattomuus, koska en ole koskaan oikeen suosinu muuta kuin olutta ja siidereitä. Erittäin harvoin mitään tiukempaa viinasta.
        Taas kerran päätän, että ei enää helmikuussakaan, mutta ans kattoo....tuskin se päätös tulee pitämään, mutta jos se kaljottelu edes vähenisi, sekin olisi parempi. Sitäpaitsi siihen kuluu rahaakin nin hitosti. Tarkoitus on laittaa taas joka päivä sivuun se määrä minkä olisi kaljaan laittanu...tammikuun lopussa on kiva summa lompakossa.

        Ne kilothan ne eniten ovat riesana!

        Olen kyllästynyt niihin kiloihin ja niitähän tulee kun tipottelee!
        Eli eipä siinä auta kun samalla alkaa järkevä syömistouhukin.

        Ei kai se niin hauskaa ole tämä alku. Mutta ei kai se auta muu kuin ottaa vain itseään niskasta kiinni ja jatkaa!

        Jatketaan nyt vain, jos ei milloinkaan edes yritä niin ei takuulla saa mitään aikaseksi.


      • 2.1.2010
        Kilot riesana kirjoitti:

        Ne kilothan ne eniten ovat riesana!

        Olen kyllästynyt niihin kiloihin ja niitähän tulee kun tipottelee!
        Eli eipä siinä auta kun samalla alkaa järkevä syömistouhukin.

        Ei kai se niin hauskaa ole tämä alku. Mutta ei kai se auta muu kuin ottaa vain itseään niskasta kiinni ja jatkaa!

        Jatketaan nyt vain, jos ei milloinkaan edes yritä niin ei takuulla saa mitään aikaseksi.

        Kiitos muuten ideastasi laittaa jemmaan se rahasumma, mikä menisi jos joisi!

        Enpä ollut ennen hoksannutkaan!
        Eli oitis pistin sen summan rahaa yhteen purkkiin/pussiin mikä menisi viiniin olueen, jos kipaisisin viinakaupassa.

        Nyt on siis monta syytä jatkaa raittiina tammikuun!
        1) raittius
        2) painonpudotus
        3) iso potti rahaa

        Kiitti vihjeestä!


      • 2.1.2010
        2.1.2010 kirjoitti:

        Kiitos muuten ideastasi laittaa jemmaan se rahasumma, mikä menisi jos joisi!

        Enpä ollut ennen hoksannutkaan!
        Eli oitis pistin sen summan rahaa yhteen purkkiin/pussiin mikä menisi viiniin olueen, jos kipaisisin viinakaupassa.

        Nyt on siis monta syytä jatkaa raittiina tammikuun!
        1) raittius
        2) painonpudotus
        3) iso potti rahaa

        Kiitti vihjeestä!

        Täytyy myöntää, että ei ole niin hohdokasta, mutta ei ole toistakaan parempaa tapaa just nyt.
        Kuuntelen musaa ja siivoilen kämppääni ja kaappejani. Välillä katson TV:tä tai videota.

        Varmuuden vuoksi en lähde ulos ollenkaan tänään, niin ei tule mahdollisuutta pistäytyä kaupassa.

        Ulkona satelee lunta, on kylmääkin, mikäs tässä kotona käpsiessä.

        Mieliala on kuitenkin jonkin verran iloisempi kuin tavallisesti, olo kevyempi.
        Lueskelen muitten tarinoita.
        Kaipa juominen on ongelma muillekin.
        Huomenna odotan olevani jo vahvemmilla. Suunnitteilla että lähden hiihtämään.

        Käyn keittämässä kupin kahvia ja sitten taas jotain touhuamaan.

        Onko jollain hyvää vihjettä?


    • Lauantai 2.1-10

      • Stoptenu

        Ilmottaudun myös tähän ketjuun, helmikuussa tulee kaksi vuotta täyteen siitä kun heräsin letkuista sairaalassa. Sen jälkeen raittiina.


      • Päivä illassa jo
        Stoptenu kirjoitti:

        Ilmottaudun myös tähän ketjuun, helmikuussa tulee kaksi vuotta täyteen siitä kun heräsin letkuista sairaalassa. Sen jälkeen raittiina.

        Mikä on ollut suurin ero?

        Onnittelut!


      • Oskari5

        Mutta mikä on se punainen härveli tuossa palstan otsikon eddessä?


      • Oskari5 kirjoitti:

        Mutta mikä on se punainen härveli tuossa palstan otsikon eddessä?

        Sen eka viestiksi niin pysyy tämä tipaton tammikuu eka viestinä kokoajan.


    • juoppomummo

      Melkeinpä punastun aina, kun luen lehdestä kuinka nyky mummot ja vaarit ovat lisäneet alkoholin käyttöä. Itse olen juuri tällainen mummo. Eron jälkeen 20v. sitten pikkuhiljaa viinin ja vahvempienkin juomien käyttö pikkuhiljaa lisääntyi. Töissä olen käynyt, saattoi mennä useampikin vuosi ensimmäistäkään poissaolo-päivää minkäänlaisen sairauden takia
      Nyt olen ollut vajaan vuoden eläkkeillä. Tipatonta tammikuuta olen viettänyt useampana vuotena, useimmiten olen siitä selvinnyt. Pidin muuten viimevuonna kalenterissa ylhäällä juopottelu/juomattomuus päivät. Lohdutonta luettavaa. Täysin selviä päiviä oli 110, alkoholia nautittuja päiviä huikeat 255, yleensä otin sellaisen hiprakan verran, jotta tuli kiva fiilinki. Tavallisesti join väkevää viiniä ja brandyä. Oluista ja siidereistä en ole koskaan tykännyt. Näiden juomien lisäksi aina silloin tällöin tein omaa kotiviintä. Pöntöstä tule noin 30 pulloa, ja sitä kun on niin pullo per päivä ei oo mikään ongelma.
      Nyt olen joteski saanut tarpeekseni. Kysymys on tervedestä, rahasta ja ajasta sekä ainaisesta laskemisesta, koska on tarpeksi selvä, että voi tavata jotakuta ihmistä, tai tehdä jotain mikä vaatii selvää päätä. Toistaiseksi olen terveyteni saanut pitää, mutta tällä menolla terveys voi olla mennyttä lopullisesti.
      Nyt on alkamassa 3:s selvä päivä. Ja tuntuu tosi hyvältä. Voi kunpa pystyisin pysymään pois pullosta.
      Toivotan teille kaikille samaa jaksamista T: mummo

      • 3.1.2010

        Kyllä se tästä!
        3:s päivä menossa ja ei tee mieli yhtään enää.
        Otan lungisti päivän, teen sen eilen uhkaamani hiihtoreissun jahka tässä monot löydän!

        On pirteä ja energinen olo.
        En kyllä viitsi enää pilata elämääni, terveyshän siinä menisi ja rahat ja paino vaan lisääntyy.
        Viiniä rupesi menemään männä vuonna vähän liian monta putelia.
        Väkevämpiä en ole ottanut.

        Laitan nyt purkkiin ne rahat mitkä säästyy, eiköpä niille löydy parempaakin käyttöä kuin vain kurkusta alas!

        Ja nyt sitten kaikki reippaasti raittiina!


      • vanha juoppo

        Siitä on paljon kirjoitettu, ja ehkä syystä. Sitä ei kuitenkaan missään näe, ikäihminen tissuttelee usein yksin kotona. Niin minäkin. Edes lähipiiri ei tiedä minkälainen tissuttelija olen, tai olen ollut. Toisaalta kohtuullinen alkoholinkäyttö voi vanhalle olla myös terveellista, sekä henkisesti että fyysisesti, mutta kun kohtuudessa pysyminen on niin äärettömän vaikeaa. Illassa 1-3 annosta vaikka päivittäin saattaisi olla hyväksi, mutta kun se ei aina riitä, täyytyy aika ajoin pitää näitä kurinpalautusjaksoja.

        Joulukuun loppupuolisko oli taas tavanomaista kosteampi, oli glögit ja viinit, kahvit ja konjakit. Siitä olisi ollut helppo jatkaa vielä tammikuussakin, vauhti olisi vaan kiihtynyt. Lisääntynyt vapaa-aika, kohtuullinen taloudellinen riippumattomuus ja myös yksinäisyys ovat vaaratekiöitä. Siksi minäkin vietän alkuvuoden tipattomana, ilman päätöksiä tai lupauksia. Uudenvuoden aattona join muutaman kaljan, viimeisen n. klo 23. Mistään yrittämisestä tai taistelusta ei siis ole kysymys, vielä ei tunnu kovin pahalta, jos ei niin hyvältäkään, mutta mennään nyt toistaiseksi näin.

        Olen (vanhuus)eläkkeellä minäkin, mutta vielä osittain työelämässä mukana. Viime vuonna en tt:tä pitänyt, mutta tammikuussa tein sen verran pitkiä työviikkoja, ettei juopotteluun juuri jäänyt aikaa. Tipattomia jaksoja pidin pitkin vuotta, sellaiset 1,5 vk-1,5 kk mittaiset, mutta saatoin myös tissutella yhtäjaksoisesti pari viikkoa.
        Täysraittiuteen en ole koskaan pyrkinyt, enkä sen puolesta taistellut, mutta jatkuvaa kieltäytymistä on ollut, että alkoholinkäyttö on edes siedettävästi pysynyt aisoissa. Absolutistiksi olisi pitänyt ruveta jo vuosikymmeniä sitten, nyt se on jo myöhäistä ja ehkä myös turha. Toisten samanikäisten ajatuksia en tiedä, mutta mielestäni olisi jo suuri saavutus että saisit tipattomien ja tipallisten päivien suhde toisinpäin. Että voisit vielä vanhanakin silloin tällöin ottaa lasillisen.


    • Tänään sunnuntaina

      • täällä ollaan

        Ihan hyvin on mennyt, vaikka tarkoitus onkin jättää sekä tupakka, että viina!


      • yrittävä73
        täällä ollaan kirjoitti:

        Ihan hyvin on mennyt, vaikka tarkoitus onkin jättää sekä tupakka, että viina!

        vielä päälle järkevöittää syömistä. Nyt kaljan ja roskaruuan takia tullut 18 kiloa painoa kahdessa vuodessa. Tarkotus päästä niistä eroon, kaiken muun lisäksi. Röökin onneksi jätin jo 12 vuotta sitten, eli viina ja elämäntapamuutos nyt.


      • 4.1.2010
        yrittävä73 kirjoitti:

        vielä päälle järkevöittää syömistä. Nyt kaljan ja roskaruuan takia tullut 18 kiloa painoa kahdessa vuodessa. Tarkotus päästä niistä eroon, kaiken muun lisäksi. Röökin onneksi jätin jo 12 vuotta sitten, eli viina ja elämäntapamuutos nyt.

        Ei pienintäkään ongelmaa vielä, elikkä hyvin pyyhkii.

        Olo pirteä kuin peipposella!
        Tarmokkaasti hoidan hommiani, vaikuttaa painokin alkaa pudota.

        Hyvää jatkoa kaikille muillekin!

        Tämähän oli yllättävän helppoa!


    • Tänään maanantaina.

      • N69

        ja kohta puntteja nosteleen..

        Tiukkaa kuntokuuria ja kurinpalautusta...


    • viinisieppo57 v

      En ihan ekasta päivästä päässyt mukaan, kun oli sukulaisella synttärit ja siellä tarjottiin pari lasillista kuohuvaa. Mutta nyt on tarkoitus olla kuivilla ainakin tammikuu ja miksei vähän kauemminkin. Jos saisi myös ruokavaliota muutettua vähän parempaan suuntaan, niin sekin olisi hyvä. Naama nutturalla en tähän taistoon kuitenkaan aio ryhtyä . . . katsotaan miten helposti sujuu.

      • 4.1.2010

        Tervetuloa vain mukaan!

        Tässä rattoisasti raitista tammikuuta vain vietetään.

        On rauhallisempaa vielä tämä viikko, joten sai hyvän alun tälle kuurille.
        Sattui vielä mukavasti flunssakin tulemaan, ei viitti lähteä pirtistään minnekään, lämpimässä vain käppäilee. Saunassakin istuin vähän aikaa, lueskelen kirjoja ja viihdyn.

        Tuntuu kivalle, että on itessään vielä sen verran tahdonlujuutta että ainakin edes yhden kuukauden pystyy olemaan ilman mitään. En lupaile sen pitemmälle, saatanpa jatkaakin kun kerran on alkuun päässyt.
        Suurin syy on rahanhukka ja että tulee painoa lisää.

        Olen juonut paljon kivennäisvettä, laittanut inkivääriluisuja lisään, ja syön vielä ne luisut päälle.

        Rattoisaa illan jatkoa!


      • saunaolut
        4.1.2010 kirjoitti:

        Tervetuloa vain mukaan!

        Tässä rattoisasti raitista tammikuuta vain vietetään.

        On rauhallisempaa vielä tämä viikko, joten sai hyvän alun tälle kuurille.
        Sattui vielä mukavasti flunssakin tulemaan, ei viitti lähteä pirtistään minnekään, lämpimässä vain käppäilee. Saunassakin istuin vähän aikaa, lueskelen kirjoja ja viihdyn.

        Tuntuu kivalle, että on itessään vielä sen verran tahdonlujuutta että ainakin edes yhden kuukauden pystyy olemaan ilman mitään. En lupaile sen pitemmälle, saatanpa jatkaakin kun kerran on alkuun päässyt.
        Suurin syy on rahanhukka ja että tulee painoa lisää.

        Olen juonut paljon kivennäisvettä, laittanut inkivääriluisuja lisään, ja syön vielä ne luisut päälle.

        Rattoisaa illan jatkoa!

        Nyt kun olen ollut ilman iltaoluita muutaman päivän, nukkuminen on muuttunut katkonaiseksi. Jo vuosia olen nauttinen illalla lenkin ja saunan jälkeen päivittäin olutta. Milloin sitä on mennyt pari keppanaa, milloin enemmän. Mutta joka päivä kumminkin. Nyt kun en ole ottanut uneni muuttui huonommksi. Enkä meinaa saada illalla unta. Olen yrittänyt lukea, jotta uni tulisi. Ei sitten millään. Ennen muutaman oluen jälkeen uni tuli muutaman sivun lukemisen jälkeen.

        Miten tässä näin kävi? Eikös tässä pitänyt käydä juuri päinvastoin että nukkuminen paranee. Nyt en saa unta ja kun se tulee, uni on katkonaista. Onko vastaavia kokemuksia ja ymmärrystä asiasta vai palaanko iltaolueiden pariin myös arkena.


      • saunaolut kirjoitti:

        Nyt kun olen ollut ilman iltaoluita muutaman päivän, nukkuminen on muuttunut katkonaiseksi. Jo vuosia olen nauttinen illalla lenkin ja saunan jälkeen päivittäin olutta. Milloin sitä on mennyt pari keppanaa, milloin enemmän. Mutta joka päivä kumminkin. Nyt kun en ole ottanut uneni muuttui huonommksi. Enkä meinaa saada illalla unta. Olen yrittänyt lukea, jotta uni tulisi. Ei sitten millään. Ennen muutaman oluen jälkeen uni tuli muutaman sivun lukemisen jälkeen.

        Miten tässä näin kävi? Eikös tässä pitänyt käydä juuri päinvastoin että nukkuminen paranee. Nyt en saa unta ja kun se tulee, uni on katkonaista. Onko vastaavia kokemuksia ja ymmärrystä asiasta vai palaanko iltaolueiden pariin myös arkena.

        Kokemuksesta voin sanoa että aika parantaa unettomuutesi tai katkounen, elimistösi on vain tottunut saamaan sen muutaman iltaisin.

        Itse olen raittiina tänäänkin.

        Voimia!


      • 5.1.2010
        saunaolut kirjoitti:

        Nyt kun olen ollut ilman iltaoluita muutaman päivän, nukkuminen on muuttunut katkonaiseksi. Jo vuosia olen nauttinen illalla lenkin ja saunan jälkeen päivittäin olutta. Milloin sitä on mennyt pari keppanaa, milloin enemmän. Mutta joka päivä kumminkin. Nyt kun en ole ottanut uneni muuttui huonommksi. Enkä meinaa saada illalla unta. Olen yrittänyt lukea, jotta uni tulisi. Ei sitten millään. Ennen muutaman oluen jälkeen uni tuli muutaman sivun lukemisen jälkeen.

        Miten tässä näin kävi? Eikös tässä pitänyt käydä juuri päinvastoin että nukkuminen paranee. Nyt en saa unta ja kun se tulee, uni on katkonaista. Onko vastaavia kokemuksia ja ymmärrystä asiasta vai palaanko iltaolueiden pariin myös arkena.

        Minullakin on ollut vähän samanlaista.


        Mutta ei hätää!
        Olen kömpinyt ylös ja tehnyt jotain hyödyllistä. Mitä sitä siinä sängyssä kääntyilemään ja huokailemaan?

        Olen järjestänyt jonkun kaapin kuntoon keskellä yötä, tai sitten olen kirjoitellut tai lukenut tai jotain muuta.
        Kun on sitten ruvennut väsyttämään, niin sitten taas sänkyyn.

        Olen sen niin tuuminut, että tää on nyt välimenokausi ja tilanne tasaantuu ajan mittaan. En viitsi sen takia katkaista hyvin alkanutta kuuria. Oli niitä tupakinpolton lopettamisessa kaikenmaailman vieroitusoireita. - Ja jos ei sitten tasaantuisikaan, niin onpahan ainakin kaapit järjestyksessä!

        Eli jatketaan vaan kaikessa rauhassa!


    • voipytty

      kun on takana raitis eilinen.

      • 6.1.2010

        Ja taas raittiina tämä päivä!

        Ei pienintäkään syytä mennä hakemaan kaupasta litkuja ja vielä maksaa niistä.
        Olo on hyvä, miksi sitä pilaamaan?

        Reipas kävely ulkona pakkasessa ja tulee soma puna poskille, mieli vielä entisestään virkistyy!

        Reippaasti vaan ollaankin raittiina!


      • Taas pyhäpäivä mutta raitis ja krapulaton.


      • Raittiina edelleen
        raitis kirjoitti:

        Taas pyhäpäivä mutta raitis ja krapulaton.

        Ei ole ollut mitään ongelmia.
        Ei sitten tipan tippaa, eikä tee edes mieli.

        Yllättävän halpaan on lähtenyt Uusi vuosi liikkeelle.

        Tulossa kovat pakkaset!


      • 7.1.2010
        Raittiina edelleen kirjoitti:

        Ei ole ollut mitään ongelmia.
        Ei sitten tipan tippaa, eikä tee edes mieli.

        Yllättävän halpaan on lähtenyt Uusi vuosi liikkeelle.

        Tulossa kovat pakkaset!

        Seitsemäs päivä pyörähtää käyntiin!

        Tulossa viikonloppu. Tavallisesti olen hakenut viinakaupasta viikonlopun lastin.
        Mutta enpäs menekään viinakauppaan tänä viikonloppuna!

        On entisestäkin parempi olo. Viime yön nukuin jo heräilemättä.
        Kasvoista on turvotus pois, painokin on tippunut jo kaksi kiloa, energinen ja mukava olo!

        Raitista viikonloppua muillekin!

        Kertokaa miten muilla pyyhkii!


    • Raittiina ollaan tänään torstaina ( 7.1 )

    • tähän ketjuun / N39

      Kiva lukea positiivia kokemuksia tipattomasta tammikuusta! Yleensä aina joku täällä pääsee irvailemaan ja mitätöimään hyvät tarkoitukset. En ole sitä koskaan ymmärtänyt. Mutta joo, minäkin vietän tipatonta tammikuuta ja kyllä on hyvä olo. En olisi uskonut miten paljon sitä alkoholia kuitenkin miettii, kait se sitten on ollut jonkinlainen ongelma aikaisemmin, vaikkei määrällisesti niin henkisesti ainakin.

      Nautin suunnattomasti aamuista ja siitä tunteesta, että olen 'voittanut' itseni, enkä juonut sitä 2 - 3 lasia viiniä edellisenä iltana. Ei ole sellaista turvonnutta oloa eikä hapanta makua suussa. Olen nostellut puntteja ja yrittänyt muutenkin urheilla, tosin ulkona ei pahemmin viihdy kun pakkasta on täällä etelässäkin -20. Motivoin itseäni tekemällä kaikkea sellaista, mitä en aikaisemmin ole tehnyt ts. yritän keksiä mukavaa tekemistä, joka EI liity alkoholiin. Eilen viimeksi meillä oli sukukokous ja päätettiin jo etukäteen ettei korkata edes sitä kuohuviiniä, joka yleensä on ollut tapana. Ja kaikilla oli ainakin yhtä hauskaa ellei hauskempaakin kuin ennen! Taitaa olla omasta päästä kiinni koko juttu.

      Tsempataan toisiamme ja toivotaan että tämä on hyvä alku vähemmälle alkoholin käytölle ja paremmille elintavoille myös koko vuotena!

      • 7.1.2010

        Jos meinaa raitistua/tai vaikka vain vähentää, niin joskushan se on aloitettava!

        Tammikuun alku on hyvä ajankohta ja kannattaa käyttää hyväkseen sitä!
        Ei niin mahdottoman moni aio aloittaa esim keskiviikkona 11 maaliskuuta tms.
        1.1. vuoden alusta on selkeä aloituspäivä! Ja kun on oppinut, että kyllä maar sitä osaa sen yhden ainoan vaivaisen kuukauden olla tipoitta, niin antaahan se varmuutta jatkoonkin!

        Joo, joo tiedän helmikuun repsaukset, - joillakin. Tulee se repsaus jos on tullakseen muinakin ajankohtina.
        Osa on taas sellaisia, jotka jatkavat helmikuussa, maaliskuussa jne kun kerran pääsivät alkuun ja sai kokemusta miten hyvältä tuntuu olo ja että rahat ei mee joutavaan, vaan jää vähän jemmaankin.

        Ihminen on sellainen, että voi itse päättää ja voi itse selvitä jos haluaa.
        Apuahan on nykyisin saatavana, jos sitäkin haluaa.

        Elikkä tsemppaillaan täällä nyt tämä tammikuu ja katotaan sitten mikä on tilanne.

        Jos joku muukin Matti/Maija Myöhänen on vielä tulossa otteluun mukaan, niin ei kun vaan, kyllä mahtuu!

        Viikonloppu tulee, ostan puolukkamehua ja siinä se!


      • Vaan, tästä päivästä on hyvä aloittaa alkoholiton elämä, olkoon se sitten tammikuu tms. Itse en ole koskaan viettänyt tipatonta tammikuuta mutta minusta ei kannata ottaa mallia, raittius kuitenkin alkoi 14.6-97.


      • Eeva-Leena
        raitis kirjoitti:

        Vaan, tästä päivästä on hyvä aloittaa alkoholiton elämä, olkoon se sitten tammikuu tms. Itse en ole koskaan viettänyt tipatonta tammikuuta mutta minusta ei kannata ottaa mallia, raittius kuitenkin alkoi 14.6-97.

        Toinen tipaton tammikuun on alkanut. Kohta 2 vuotta kuivilla ja tarjoitus on jatkaa. Antabus edelleen tukena. Lääkäri kun ei anna vielä lopettaa..
        Ovat paikallisessa kuppilassa keksineet laittaa ulkoovelle mainoksen täysin alkoholittomasta Nikolai oluesta. Tipattoman tammikuun aikana kun asiakaskato on huomattu.. Moni on juomatta tai ainakin yrittää tipattomuutta.
        Nautitaan ulkoilusta ja talvipäivistä raittiina. Posket punoittaa ja mieli pysyy vireänä.


      • N_39
        Eeva-Leena kirjoitti:

        Toinen tipaton tammikuun on alkanut. Kohta 2 vuotta kuivilla ja tarjoitus on jatkaa. Antabus edelleen tukena. Lääkäri kun ei anna vielä lopettaa..
        Ovat paikallisessa kuppilassa keksineet laittaa ulkoovelle mainoksen täysin alkoholittomasta Nikolai oluesta. Tipattoman tammikuun aikana kun asiakaskato on huomattu.. Moni on juomatta tai ainakin yrittää tipattomuutta.
        Nautitaan ulkoilusta ja talvipäivistä raittiina. Posket punoittaa ja mieli pysyy vireänä.

        on muuten ihan hyvää ja ajaa aivan saman asian kuin keskarikin.

        Itse en ajatellut kyllä kokonaan lopettaa juomista, mutta kohtuullistaa kaikkia elämäntapojani ja tämä tipaton tammikuu on siihen hyvä alku. Olen myös miettinyt niitä tilanteita, joissa haluaisin juoda. Baareissa en pahemmin käy, mutta työpäivän jälkeen takkatulen ääressä istuessani tekee aina mieli lasi viiniä, mutta sekin on vain tapa, josta voi opetella pois, eikö..

        Olen jäämässä nyt vuodeksi yksin kun mieheni lähtee ulkomaille töihin. En koskaan juo yksin, joten tämäkin voi olla hyvä asia sen vähentämisen kannalta. Toinen tärkeä asia minusta on se, ettei juo ns. suruunsa, vaan vain silloin kun on juhla ja on hauskaa. Jos suruunsa rupee juomaan, niin kyllä sitä sitten juoda saakin :)

        Ja juu, samaa mieltä on jonkun kanssa täällä, että suunnitelmat kannattaa tehdä aina kuukaudeksi eteenpäin, ei kauemmaksi, eikä siitäkään saa masentua jollei se onnistu, sitten kokeillaan uudestaan!

        Tsemppiä taas kaikille! Jo viikko ilman punaviiniä :)


    • m-42

      Aloitin tipattoman. Viime vuosina on alkoholinkäyttö jatkuvasti pikkuhiljaa lisääntynyt. Ja viimeisen parin vuoden ajan olen tiedostanut sen olevan jo jonkinasteinen ongelma. Täytyy siis tehdä jotain. Nyt päätin, että toistaiseksi ei pisaraakaan. Ja hyvältä tuntuu!

      • 8.1.2010

        Edelleen raittiina!
        Ei sitten pienintäkään aikomusta ruveta löträämään viinien sun muitten kanssa!

        Kumma miten paljon on saanut aikaseksi viikon aikana, kun ei ole tuhlannut aikaansa viinin lipittämiseen!

        Oikeastaan itsekeskeistä touhua juominen, koko ajan itsensä ajattelemistä että "jospa tässä nyt ottaisi".

        Ja mikä raha siihen menee!
        Olen laitellut purkkiin ne rahat mitkä olisi mennyt viikon aikana viiniin ja oikein hämmästyy!
        Suosittelen muillekin!

        Hyvää ja raitista viikonloppua kaikille!


    • Tänäään lauvantaina, ilimatki lauhtu.

      • Oskari5

        Ulkoillen ja raitistellen.


      • 9.1.2010
        Oskari5 kirjoitti:

        Ulkoillen ja raitistellen.

        Nostetaanpas itsellemme myssyä/karvalakkia/pipoa/huivia tai mitä nyt kukakin pitää päässään!

        Hieno suoritus, jo 9:s päivä menossa!
        Joillakin veteraaneilla jo pitempi aika!

        Vaatii luontoa ja itsekuria että pystyy näinkin pitkään/lyhyeen olemaan ottamatta!

        Tästä on helppo jatkaa eteenpäin, kokonainen kuukausi kunnialla loppuun. Ei sitten pisaran pisaraa!

        Hyvää lauantai-ehtoota!


      • 9.1.2010
        Oskari5 kirjoitti:

        Ulkoillen ja raitistellen.

        Nostetaanpas itsellemme myssyä/karvalakkia/pipoa/huivia tai mitä nyt kukakin pitää päässään!

        Hieno suoritus, jo 9:s päivä menossa!
        Joillakin veteraaneilla jo pitempi aika!

        Vaatii luontoa ja itsekuria että pystyy näinkin pitkään/lyhyeen olemaan ottamatta!

        Tästä on helppo jatkaa eteenpäin, kokonainen kuukausi kunnialla loppuun. Ei sitten pisaran pisaraa!

        Hyvää lauantai-ehtoota!


      • Oskari5
        9.1.2010 kirjoitti:

        Nostetaanpas itsellemme myssyä/karvalakkia/pipoa/huivia tai mitä nyt kukakin pitää päässään!

        Hieno suoritus, jo 9:s päivä menossa!
        Joillakin veteraaneilla jo pitempi aika!

        Vaatii luontoa ja itsekuria että pystyy näinkin pitkään/lyhyeen olemaan ottamatta!

        Tästä on helppo jatkaa eteenpäin, kokonainen kuukausi kunnialla loppuun. Ei sitten pisaran pisaraa!

        Hyvää lauantai-ehtoota!

        Olen kanssasi samaa mieltä, että joskus meille pitää huutaa kahdesti selvä asia, eikä silloinkaan meinäta uskoa.
        Hyvää illanjatkoa!


      • Meriläinen

        Kappas vain ja raittiina on mennyt tämäkin tammikuun alku.
        Hyvä niin jatketaan samalla mallilla.


      • juupajuu------
        Meriläinen kirjoitti:

        Kappas vain ja raittiina on mennyt tämäkin tammikuun alku.
        Hyvä niin jatketaan samalla mallilla.

        Raittiina täällä oltu nyt enkä muista milloin ei olisi saunasiideriä ainakin viikonloppuna otettu. Vaikka tipaton tammikuu tuntuu hölmöltä, kuukausi on hyvää miettimisaikaa omille juomatavoille! Aina on mahdollista muuttaa elämää ja aloittaa "uudelta sivulta" elämäneepoksessaan. = ) Ja kroppakin kiittää.Voi myös miettiä onko itsellään ongelmaa juomisen kanssa. Jos kovin tiukille ottaa, saattaa ongelmantynkää olla jo ilmassa. En aio täydellisesti raitistua, mutta todellakin vähentää voisi ja juodessaan unohtaa väkevät, koska ne olen todennut että minulle ei sovi.


      • hxocd
        juupajuu------ kirjoitti:

        Raittiina täällä oltu nyt enkä muista milloin ei olisi saunasiideriä ainakin viikonloppuna otettu. Vaikka tipaton tammikuu tuntuu hölmöltä, kuukausi on hyvää miettimisaikaa omille juomatavoille! Aina on mahdollista muuttaa elämää ja aloittaa "uudelta sivulta" elämäneepoksessaan. = ) Ja kroppakin kiittää.Voi myös miettiä onko itsellään ongelmaa juomisen kanssa. Jos kovin tiukille ottaa, saattaa ongelmantynkää olla jo ilmassa. En aio täydellisesti raitistua, mutta todellakin vähentää voisi ja juodessaan unohtaa väkevät, koska ne olen todennut että minulle ei sovi.

        Yömyssy, maistuis varmaan teillekin.
        http://reidoswhiskys.com.br/shop/config/imagens_conteudo/produtos/imagensGRD/GRD_1351_20217-6.jpg


    • Tänäänkin.

      • 10.1.2010

        Kuuri vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

        Menee jo niin hyvin, että ei kohta edes muista että olisi joskus ottanut.
        Kahvia on kyllä mennyt enemmän kuin tavallisesti.

        Paino tippunut, kävely on keveämpää, ei tartte niin paljon yöunta ja ei enää heräile yöllä.
        Mikäpäs tässä ollessa. Luulisin että vieroitusoireet ovat ohi.

        Helppo jatkaa ensi viikko, seuraava ja vielä sitä seuraava.
        Tässä vaiheessa en vaivaa päätäni että entäs miten sitten. Se on sen ajan murhe tai riemu.

        Rahaa on säästynyt jo vaikka minkä verran.

        Tätä samaa toivottelen muillekin! Viikolla myös raittiina ja Onnea!


      • 10.1.2010

        Kuuri vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

        Menee jo niin hyvin, että ei kohta edes muista että olisi joskus ottanut.
        Kahvia on kyllä mennyt enemmän kuin tavallisesti.

        Paino tippunut, kävely on keveämpää, ei tartte niin paljon yöunta ja ei enää heräile yöllä.
        Mikäpäs tässä ollessa. Luulisin että vieroitusoireet ovat ohi.

        Helppo jatkaa ensi viikko, seuraava ja vielä sitä seuraava.
        Tässä vaiheessa en vaivaa päätäni että entäs miten sitten. Se on sen ajan murhe tai riemu.

        Rahaa on säästynyt jo vaikka minkä verran.

        Tätä samaa toivottelen muillekin! Viikolla myös raittiina ja Onnea!


    • Raitis maanantai tänään.

      • Meriläinen

        Pitkän Raittiin vapaan jälkeen alkoi taas työt, Raittiina :))


    • Raitis on raittiina tänäänkin, aurinko paistaa.

      • Oskari5

        Raittiina on oltu, mutta ei suinkaan missään paisteessa. Täällä on ollut kova sumu koko päivän.


    • Essuli

      On se kiva että jollain on noin vahva tieto itsestään...Nostan hattua ...mut mikä helvetin tipaton...puhutaan mieluummin litrasista!

      • 13.1.2010

        Huomenna tulee oltua kaksi viikkoa juomatta.
        Oli tosiaan hyvä päätös olla raittiina tammikuu, olipa sitten kansa mitä mieltä tahansa tipattomasta tammikuusta.
        Olen täällä palstalla uhonnut, sitä vartenhan tämä palsta on.
        Kiitos vain kaikille osanottajille, olen saanut teistä tukea ja hyviä neuvoja!

        En ole ollut suurjuoppo milloinkaan. Huomasin kuitenkin syksyllä, että rupesi menemään liikaa viiniä viikossa ja ajattelin että parasta vetää jarrut päälle, ennenkuin tilanne pahenee.

        Joipa sitten vähemmän tai enemmän, niin lopettaminen on periaatteessa kuitenkin samanlaista: ei pidä juoda, vaikka olisi tapa ja tekisi mieli. On otettava itseään niskasta kiinni ja keksittävä jotain muuta tekemistä. Tänä aikana olen itse pistänyt huushollin kuntoon, fiksaillut kaikki kaapit, lukenut kirjoja, kävellyt ulkona, katsellut vanhoja videoita jne. Tuloksena parempi olo, paino pudonnut ja paljon uusia suunnitelmia.

        Itse olen lupausten pitäjä. Jos lupaan jotain, niin pidän sen. Jopa itselleni.
        Sitä kannattaisi muittenkin kokeilla. Luvatkaa itsellenne, että olette jonkun tietyn päivän/viikon/kuukauden juomatta ja olkaa sitten!

        Jostain syystä kun lähetän, niin kone vetää sen kahteen kertaan, sorry.

        Jatketaan ja kyllä se tästä järjestyy! Päivä kerrallaan!


      • 13.1.2010 kirjoitti:

        Huomenna tulee oltua kaksi viikkoa juomatta.
        Oli tosiaan hyvä päätös olla raittiina tammikuu, olipa sitten kansa mitä mieltä tahansa tipattomasta tammikuusta.
        Olen täällä palstalla uhonnut, sitä vartenhan tämä palsta on.
        Kiitos vain kaikille osanottajille, olen saanut teistä tukea ja hyviä neuvoja!

        En ole ollut suurjuoppo milloinkaan. Huomasin kuitenkin syksyllä, että rupesi menemään liikaa viiniä viikossa ja ajattelin että parasta vetää jarrut päälle, ennenkuin tilanne pahenee.

        Joipa sitten vähemmän tai enemmän, niin lopettaminen on periaatteessa kuitenkin samanlaista: ei pidä juoda, vaikka olisi tapa ja tekisi mieli. On otettava itseään niskasta kiinni ja keksittävä jotain muuta tekemistä. Tänä aikana olen itse pistänyt huushollin kuntoon, fiksaillut kaikki kaapit, lukenut kirjoja, kävellyt ulkona, katsellut vanhoja videoita jne. Tuloksena parempi olo, paino pudonnut ja paljon uusia suunnitelmia.

        Itse olen lupausten pitäjä. Jos lupaan jotain, niin pidän sen. Jopa itselleni.
        Sitä kannattaisi muittenkin kokeilla. Luvatkaa itsellenne, että olette jonkun tietyn päivän/viikon/kuukauden juomatta ja olkaa sitten!

        Jostain syystä kun lähetän, niin kone vetää sen kahteen kertaan, sorry.

        Jatketaan ja kyllä se tästä järjestyy! Päivä kerrallaan!

        Pidä vaan "käsijarru" päällä tämä tammikuu ja vaikka kesään asti jos niin haluat, itse olen tänäänkin raittiina kokopäivän.


      • juupajuu------
        raitis kirjoitti:

        Pidä vaan "käsijarru" päällä tämä tammikuu ja vaikka kesään asti jos niin haluat, itse olen tänäänkin raittiina kokopäivän.

        Edelleen tipattomalla. Viikonloput vaikeimpia, sillä monesti silloin on tullut juotua. Ensi viikonloppu on sitten tammikuun kolmas viikonloppu selvinpäin. En edes muista milloin olisi vuoden aikana tullut viikonloppu tai sitten monta viikkoa peräkkäin selvinpäin. Puhdistuupa vähän maksakin törpöttelyjen jälkeen. Saas nähdä, jos kovasti innostuu olemaan selvinpäin, että menisikö pidemmänkin aikaa kuin tammikuu. Saisi sillä jonkinlaista hallinnan tunnetta alkoholinkäyttöön, joka on tupannut monta kertaa lähteä vähän käsistä. Vaikeita ovat myös tilanteet, joihin viina kuuluu monesti olennaisena osana, tyyliin pirskeet sun muut tuparit joita varmasti tulee.. En raivoraittiina aio tulevaisuudessa olla, mutta kesään asti selvinpäin voisi olla mielenkiintoinen kokemus ja hyvä tutkailu siitä, minkälaista elämä olisi pitemmän päälle ilman viinaa ja jos painonkin saisi tippumaan (Ylipainoa löytyy) Mutta parempi että ei ota liian mahtipontisia tavoitteita. Jos nyt ensiksi tämä tammikuu, katsotaanpa sitten etiäpäin. Tsemppiä muiden tipattomaan.


      • 14.1.2010
        juupajuu------ kirjoitti:

        Edelleen tipattomalla. Viikonloput vaikeimpia, sillä monesti silloin on tullut juotua. Ensi viikonloppu on sitten tammikuun kolmas viikonloppu selvinpäin. En edes muista milloin olisi vuoden aikana tullut viikonloppu tai sitten monta viikkoa peräkkäin selvinpäin. Puhdistuupa vähän maksakin törpöttelyjen jälkeen. Saas nähdä, jos kovasti innostuu olemaan selvinpäin, että menisikö pidemmänkin aikaa kuin tammikuu. Saisi sillä jonkinlaista hallinnan tunnetta alkoholinkäyttöön, joka on tupannut monta kertaa lähteä vähän käsistä. Vaikeita ovat myös tilanteet, joihin viina kuuluu monesti olennaisena osana, tyyliin pirskeet sun muut tuparit joita varmasti tulee.. En raivoraittiina aio tulevaisuudessa olla, mutta kesään asti selvinpäin voisi olla mielenkiintoinen kokemus ja hyvä tutkailu siitä, minkälaista elämä olisi pitemmän päälle ilman viinaa ja jos painonkin saisi tippumaan (Ylipainoa löytyy) Mutta parempi että ei ota liian mahtipontisia tavoitteita. Jos nyt ensiksi tämä tammikuu, katsotaanpa sitten etiäpäin. Tsemppiä muiden tipattomaan.

        Enpäs arvannut aloittaessani viestiketjua, miten hyvä juttu tämä on.
        Alussa oli vähän vaikeeta, en uskaltanut mennä edes ulos ja maitokauppaan, että en vain horjahtaisi vahingossa siihen lähistöllä olevaan juomakauppaan.

        Nyt on mennyt kaksi viikkoa. Olen samaa mieltä kuin Juupajuu, että voisi samantien kokeilla pitempääkin aikaa kun kerran pääsi hyvään vauhtiin. Suurin syy omalla kohdallani on painonpudotus, rahansäästö ja pirteä olo. En aio minäkään olla raivoraittiina loppuikääni.

        Miten moni muuten on ollut tipattomana kaksi viikkoa just nyt tammikuussa 2010 (en siis tarkoita jo aikaisemmin aloittaneita)?

        Vieläkö joku aikoo tulla mukaan? Voisi olla sellainen 50 %:n Tipaton Tammikuu! Onhan se sekin parempi kuin ei mitään.

        Tsemppaillaan vaan edelleen!


      • 14.1.2010
        juupajuu------ kirjoitti:

        Edelleen tipattomalla. Viikonloput vaikeimpia, sillä monesti silloin on tullut juotua. Ensi viikonloppu on sitten tammikuun kolmas viikonloppu selvinpäin. En edes muista milloin olisi vuoden aikana tullut viikonloppu tai sitten monta viikkoa peräkkäin selvinpäin. Puhdistuupa vähän maksakin törpöttelyjen jälkeen. Saas nähdä, jos kovasti innostuu olemaan selvinpäin, että menisikö pidemmänkin aikaa kuin tammikuu. Saisi sillä jonkinlaista hallinnan tunnetta alkoholinkäyttöön, joka on tupannut monta kertaa lähteä vähän käsistä. Vaikeita ovat myös tilanteet, joihin viina kuuluu monesti olennaisena osana, tyyliin pirskeet sun muut tuparit joita varmasti tulee.. En raivoraittiina aio tulevaisuudessa olla, mutta kesään asti selvinpäin voisi olla mielenkiintoinen kokemus ja hyvä tutkailu siitä, minkälaista elämä olisi pitemmän päälle ilman viinaa ja jos painonkin saisi tippumaan (Ylipainoa löytyy) Mutta parempi että ei ota liian mahtipontisia tavoitteita. Jos nyt ensiksi tämä tammikuu, katsotaanpa sitten etiäpäin. Tsemppiä muiden tipattomaan.

        Enpäs arvannut aloittaessani viestiketjua, miten hyvä juttu tämä on.
        Alussa oli vähän vaikeeta, en uskaltanut mennä edes ulos ja maitokauppaan, että en vain horjahtaisi vahingossa siihen lähistöllä olevaan juomakauppaan.

        Nyt on mennyt kaksi viikkoa. Olen samaa mieltä kuin Juupajuu, että voisi samantien kokeilla pitempääkin aikaa kun kerran pääsi hyvään vauhtiin. Suurin syy omalla kohdallani on painonpudotus, rahansäästö ja pirteä olo. En aio minäkään olla raivoraittiina loppuikääni.

        Miten moni muuten on ollut tipattomana kaksi viikkoa just nyt tammikuussa 2010 (en siis tarkoita jo aikaisemmin aloittaneita)?

        Vieläkö joku aikoo tulla mukaan? Voisi olla sellainen 50 %:n Tipaton Tammikuu! Onhan se sekin parempi kuin ei mitään.

        Tsemppaillaan vaan edelleen!


      • 14.1.2010 kirjoitti:

        Enpäs arvannut aloittaessani viestiketjua, miten hyvä juttu tämä on.
        Alussa oli vähän vaikeeta, en uskaltanut mennä edes ulos ja maitokauppaan, että en vain horjahtaisi vahingossa siihen lähistöllä olevaan juomakauppaan.

        Nyt on mennyt kaksi viikkoa. Olen samaa mieltä kuin Juupajuu, että voisi samantien kokeilla pitempääkin aikaa kun kerran pääsi hyvään vauhtiin. Suurin syy omalla kohdallani on painonpudotus, rahansäästö ja pirteä olo. En aio minäkään olla raivoraittiina loppuikääni.

        Miten moni muuten on ollut tipattomana kaksi viikkoa just nyt tammikuussa 2010 (en siis tarkoita jo aikaisemmin aloittaneita)?

        Vieläkö joku aikoo tulla mukaan? Voisi olla sellainen 50 %:n Tipaton Tammikuu! Onhan se sekin parempi kuin ei mitään.

        Tsemppaillaan vaan edelleen!

        Tänään torstaina.


      • Stoptenu
        raitis kirjoitti:

        Tänään torstaina.

        Aamukävely lumisella metsäautotiellä teki hyvää ja mieleen tuli monia hyviä asioita juomattomuudesta. Hyvä päivän alku.


      • Stoptenu kirjoitti:

        Aamukävely lumisella metsäautotiellä teki hyvää ja mieleen tuli monia hyviä asioita juomattomuudesta. Hyvä päivän alku.

        On hyvä päivä olla raittiina.


      • 15.1.2010
        raitis kirjoitti:

        On hyvä päivä olla raittiina.

        Kun kerran leikkiin ryhryi, niin on se kestettävä! Tipaton tammikuu kunnialla loppuun!

        Ei silti, en muutenkaan ottaisi.
        Se tässä ketjussa on hyvä, että kun on nyt niin päättänyt että on raittiina, niin sitä vain on.

        Oletteko joskus ajatelleet, minkä verran ihmiset kansantaloudellisesti ottaen laittavat rahaa viinaan?
        Miten monta sairaalaa, päiväkotia, kaikkea voisi rakentaa niilläkin rahoilla joita laitetaan ns "järjettömään juomiseen"?

        Ymmärrän ja kannatankin että voi ihan hyvin olla jokin kiintiö kohtuulliselle, elämää ilostuttavalle juomiselle ja mikä tosiaan on hauskaa, - mutta sellaiselle kittaamiselle, mikä vain aiheuttaa sairauksia, väkivaltaa yms niin kaikki ne kulut on ihan turhaa ja voisi käyttää hyödyllisemmin.

        Minkä verran maksaa kaikki sairaalahoidot, jotka johtuu pelkästään liiasta viinanjuonnista ja ovat tavallaan itseaiheutettuja?

        Kysynpähän vain. Kannattaa ottaa joskus perspektiiviä tältäkin kannalta.
        Kaikki mukaan korjaamaan omaa terveyttään!


      • Oskari5
        Stoptenu kirjoitti:

        Aamukävely lumisella metsäautotiellä teki hyvää ja mieleen tuli monia hyviä asioita juomattomuudesta. Hyvä päivän alku.

        Päiväkävelyt metsäautotiellä. Mukava olo lenkin jälkeen. Leivoskahvit maittoivat.


      • Leivoskahvia!
        Oskari5 kirjoitti:

        Päiväkävelyt metsäautotiellä. Mukava olo lenkin jälkeen. Leivoskahvit maittoivat.

        Jos pitäisi valita nyt pullo tai leivoskahvit, niin valitsisin ilman muuta leivoskahvit!


      • Juupajuu__
        Leivoskahvia! kirjoitti:

        Jos pitäisi valita nyt pullo tai leivoskahvit, niin valitsisin ilman muuta leivoskahvit!

        Täällä elellään tipatonta viikonloppua. Perjantaina tuli taas se tuttu "kutina" päälle, että nyt parit perjantaipullot kaupasta rentoutumiseen, varsinkin kun tuli viikonloppuruokia haettua kaupasta. Kun jätti ostamatta, tuli jälleen semmoinen hiukan tyhjä olo (että on sitä jonkinmoista riippuvuutta havaittavissa joka varmaan ajan myötä hellittää), mutta miettiessäni nousuhumalaa päädyinkin ajatukseen, että minulla on ihan hyvä olo nyt, enkä kaipaa mitään. Iltakahvit vois keittää. = ) Ja todellakin mielummin leivoskahvit! Vähän murheita, mutta raitis, energinen ja mukava olo. Eli viikonloppua vietetään selvinpäin..


      • 16.1.2010
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Täällä elellään tipatonta viikonloppua. Perjantaina tuli taas se tuttu "kutina" päälle, että nyt parit perjantaipullot kaupasta rentoutumiseen, varsinkin kun tuli viikonloppuruokia haettua kaupasta. Kun jätti ostamatta, tuli jälleen semmoinen hiukan tyhjä olo (että on sitä jonkinmoista riippuvuutta havaittavissa joka varmaan ajan myötä hellittää), mutta miettiessäni nousuhumalaa päädyinkin ajatukseen, että minulla on ihan hyvä olo nyt, enkä kaipaa mitään. Iltakahvit vois keittää. = ) Ja todellakin mielummin leivoskahvit! Vähän murheita, mutta raitis, energinen ja mukava olo. Eli viikonloppua vietetään selvinpäin..

        Männä vuonna oli tapana noutaa lauantaina viiniputeli pari purkkia olutta viinakaupasta.
        Nyt kun viettää tätä raitista/tipatonta tammikuuta, niin enpähän noudakaan.
        On se nyt vain niin, että yhden kuukauden on ihmisen osattava olla ilman.
        Edelleen sama linja siis, että katsotaan tilannetta helmikuun puolella sitten.

        Aamulla heräsin jo seitsemältä ja panin reippaasti töpinäksi. Nyt onkin aika lähteä sitten lenkille. Eilen Oskari kehui sitä leivoskahviaan. Käynpäs ostamassa itsellenikin leivoksen ja "palkitsen" sillä itseäni. Ihan hyvä idea!

        Ollaanpas tämäkin viikonloppu raittiina!
        Kun jo näin pitkälle on päässyt, niin ei viitsi pilata hyvin alkanutta kuuria!


      • 16.1.2010 kirjoitti:

        Männä vuonna oli tapana noutaa lauantaina viiniputeli pari purkkia olutta viinakaupasta.
        Nyt kun viettää tätä raitista/tipatonta tammikuuta, niin enpähän noudakaan.
        On se nyt vain niin, että yhden kuukauden on ihmisen osattava olla ilman.
        Edelleen sama linja siis, että katsotaan tilannetta helmikuun puolella sitten.

        Aamulla heräsin jo seitsemältä ja panin reippaasti töpinäksi. Nyt onkin aika lähteä sitten lenkille. Eilen Oskari kehui sitä leivoskahviaan. Käynpäs ostamassa itsellenikin leivoksen ja "palkitsen" sillä itseäni. Ihan hyvä idea!

        Ollaanpas tämäkin viikonloppu raittiina!
        Kun jo näin pitkälle on päässyt, niin ei viitsi pilata hyvin alkanutta kuuria!

        Tätä lauantaita ei viinalla pilata.


      • 16.1.2010
        raitis kirjoitti:

        Tätä lauantaita ei viinalla pilata.

        Pidin tuossa inventaariota.

        Häh, alkaako täällä rivit harvenemaan?
        Miten moni uusista aloittajista on selviytynyt tähän asti tipattomana?

        Hei, älkääs luovuttako, vaan hypätkää kärryille taas!
        Tässä keritään kilvoitella raittiuden tiellä vielä kaksi viikkoa!

        Lauantai-ehtoo ja on mukavaa ja rentouttavaa kun kuuntelee musaa ja syö hyvää ruokaa.
        Rattoisaa iltaa muillekin, ei tokkurassa horjuen vaan selvin päin viihtyen!


      • eeva-Leena
        16.1.2010 kirjoitti:

        Pidin tuossa inventaariota.

        Häh, alkaako täällä rivit harvenemaan?
        Miten moni uusista aloittajista on selviytynyt tähän asti tipattomana?

        Hei, älkääs luovuttako, vaan hypätkää kärryille taas!
        Tässä keritään kilvoitella raittiuden tiellä vielä kaksi viikkoa!

        Lauantai-ehtoo ja on mukavaa ja rentouttavaa kun kuuntelee musaa ja syö hyvää ruokaa.
        Rattoisaa iltaa muillekin, ei tokkurassa horjuen vaan selvin päin viihtyen!

        Toinen raitis tammikuu on menossa. Sain hoitajalta kehuja. Kerroin nähneeni kapakan edustalla mainoksen : Tipaton tammikuu? Ja alapuolella purkin kuva täysin alkoholittomasta Nikolai oluesta... Vesi kilellä katselin mainosta tietoisena siitä etten voi maistaa edes sitä täysin alkoholitontakaan... Asiasta käytiin hoitajan kanssa kesksutelu...
        Tipaton tammikuu näkynee kapakoissa väen vähentymisenä..
        Kaikille tipattomassa olotilassa oleville ja siihen pyrkiville oikein paljon tsemppiä!
        Nautitaan hienoista talvipäivistä ja ulkoilusta.


      • Juupajuu___
        eeva-Leena kirjoitti:

        Toinen raitis tammikuu on menossa. Sain hoitajalta kehuja. Kerroin nähneeni kapakan edustalla mainoksen : Tipaton tammikuu? Ja alapuolella purkin kuva täysin alkoholittomasta Nikolai oluesta... Vesi kilellä katselin mainosta tietoisena siitä etten voi maistaa edes sitä täysin alkoholitontakaan... Asiasta käytiin hoitajan kanssa kesksutelu...
        Tipaton tammikuu näkynee kapakoissa väen vähentymisenä..
        Kaikille tipattomassa olotilassa oleville ja siihen pyrkiville oikein paljon tsemppiä!
        Nautitaan hienoista talvipäivistä ja ulkoilusta.

        Raitista lauantaita vietetään täälläkin suunnassa. Kuntoakin tuli tänään hoidettua 1,5 tunnin kävelylenkin puitteissa.


    • Raitis krapulaton sunnuntai.

      • N69

        Iltalenkillä olin (hölkkäsin...!) ja laitoin saunan lämpiään.

        Saunajuomana vettä.


      • Raitis saunoja
        N69 kirjoitti:

        Iltalenkillä olin (hölkkäsin...!) ja laitoin saunan lämpiään.

        Saunajuomana vettä.

        Laitoin minäkin saunan lämpiämään.

        Saunajuomana greippimehua (itse puristettua) ja vettä.
        Ei siinä muuta tartte.


      • Näissä merkeissä
        Raitis saunoja kirjoitti:

        Laitoin minäkin saunan lämpiämään.

        Saunajuomana greippimehua (itse puristettua) ja vettä.
        Ei siinä muuta tartte.

        Täällä konkreettisesti tehdään jotain asialle!

        Täällä konkreettisesti ei voivotella ja puolustella omaa ja toisten juomista, vaan ollaan parantamassa tilannetta, yrittämishalua on.
        Hoidetaan omaa terveyttä ja katsotaan toiveikkaasti tulevaisuuteen.


      • 17.1.2010
        Näissä merkeissä kirjoitti:

        Täällä konkreettisesti tehdään jotain asialle!

        Täällä konkreettisesti ei voivotella ja puolustella omaa ja toisten juomista, vaan ollaan parantamassa tilannetta, yrittämishalua on.
        Hoidetaan omaa terveyttä ja katsotaan toiveikkaasti tulevaisuuteen.

        Niin meni tämäkin sunnuntai iltaan ja tipattomana.
        Ei ollut mitään sen suurempia ongelmia, ihan helposti iltaan.
        Tätä kuuria on vielä kaksi viikkoa jäljellä.
        Hyvää illanjatkoa!


    • Raitis maanantai.

      • Leila Orvokki

        Minä myös olen ollut 18 päivää raittiina. Olen kokouksessa naapurissa ja siellä rouva kantoi kuohuviinit tarjoittimella osallistujille. Kieltäydyin tipattomaan tammikuuhun vedoten ja kohta oli edessäni tuoremehua.

        Ennen olimme ukon kanssa yhdessä tipattomalla tammikuun. Nyt minä yksin.


    • viivi*

      Tipattomuus alkoi vuoden vaihteen tietämillä Nyt uskallan jo luvata sen jatkuvan. Ainakin tänään. Toivottavasti lopun ikäni. Pakko jos mieli elää ihmismäistä elämää. Pelkkä tammikuu ei riitä.

      Olenpa täällä jo omassa aloituksessani tätä asiaa kipuillut ja saanut huikean tuen.

      Hyvin on mennyt, monia hyviä asioita on tullut esiin näiden viinattomien viikkojen aikana. Kannattaa!

    • voipytty

      ja siskonmakkarakeittoa naamariin.

      • Tässä "aamukahvia" ryypiskelen vakaalla kädellä, raitis tiistai on hyvä tiistai.


      • Juupajuu__
        raitis kirjoitti:

        Tässä "aamukahvia" ryypiskelen vakaalla kädellä, raitis tiistai on hyvä tiistai.

        Raitista tammikuuta vietetty edelleen. Nyt ei ole tehnyt mieli edes alkoholia, mitä nyt viikonloppuna vähän teki, mutta tällä hetkellä tuntuu, että voisin jatkaa tätä tammikuun jälkeenkin. Mutta koen, että paras on saavuttaa pieni tavoite kerrallaan, joten katsotaan ensin tammikuu ja sitten jälleen uudestaan. Ja painokin on tippunut ja muutenkin tuntuu, että olo on ollut todella hyvä ja virkeä verrattuna aiempaan. Aiempaan linjaan ei tee mieli palata. Asiat pitää pystyä kohtaamaan selvinpäin eivätkä murheet katoa viinalla. Rentoutumiseenkin on muita konsteja kuin se tuttu nollaus muutaman tölkin litkimisellä.. Ja mitä hyvää juominen loppupeleissä on elämääni niin paljoa tuonut..


      • 19.1.2010
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Raitista tammikuuta vietetty edelleen. Nyt ei ole tehnyt mieli edes alkoholia, mitä nyt viikonloppuna vähän teki, mutta tällä hetkellä tuntuu, että voisin jatkaa tätä tammikuun jälkeenkin. Mutta koen, että paras on saavuttaa pieni tavoite kerrallaan, joten katsotaan ensin tammikuu ja sitten jälleen uudestaan. Ja painokin on tippunut ja muutenkin tuntuu, että olo on ollut todella hyvä ja virkeä verrattuna aiempaan. Aiempaan linjaan ei tee mieli palata. Asiat pitää pystyä kohtaamaan selvinpäin eivätkä murheet katoa viinalla. Rentoutumiseenkin on muita konsteja kuin se tuttu nollaus muutaman tölkin litkimisellä.. Ja mitä hyvää juominen loppupeleissä on elämääni niin paljoa tuonut..

        Aika hyvin!

        Puurretaan nyt tämä kuuri loppuun.
        Täällähän on iso remmi mukana, tarpeen toisten tuki!

        Elikkä täälläkin raittiina.


      • 19.1.2010
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Raitista tammikuuta vietetty edelleen. Nyt ei ole tehnyt mieli edes alkoholia, mitä nyt viikonloppuna vähän teki, mutta tällä hetkellä tuntuu, että voisin jatkaa tätä tammikuun jälkeenkin. Mutta koen, että paras on saavuttaa pieni tavoite kerrallaan, joten katsotaan ensin tammikuu ja sitten jälleen uudestaan. Ja painokin on tippunut ja muutenkin tuntuu, että olo on ollut todella hyvä ja virkeä verrattuna aiempaan. Aiempaan linjaan ei tee mieli palata. Asiat pitää pystyä kohtaamaan selvinpäin eivätkä murheet katoa viinalla. Rentoutumiseenkin on muita konsteja kuin se tuttu nollaus muutaman tölkin litkimisellä.. Ja mitä hyvää juominen loppupeleissä on elämääni niin paljoa tuonut..

        Aika hyvin!

        Puurretaan nyt tämä kuuri loppuun.
        Täällähän on iso remmi mukana, tarpeen toisten tuki!

        Elikkä täälläkin raittiina.


      • viivi*
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Raitista tammikuuta vietetty edelleen. Nyt ei ole tehnyt mieli edes alkoholia, mitä nyt viikonloppuna vähän teki, mutta tällä hetkellä tuntuu, että voisin jatkaa tätä tammikuun jälkeenkin. Mutta koen, että paras on saavuttaa pieni tavoite kerrallaan, joten katsotaan ensin tammikuu ja sitten jälleen uudestaan. Ja painokin on tippunut ja muutenkin tuntuu, että olo on ollut todella hyvä ja virkeä verrattuna aiempaan. Aiempaan linjaan ei tee mieli palata. Asiat pitää pystyä kohtaamaan selvinpäin eivätkä murheet katoa viinalla. Rentoutumiseenkin on muita konsteja kuin se tuttu nollaus muutaman tölkin litkimisellä.. Ja mitä hyvää juominen loppupeleissä on elämääni niin paljoa tuonut..

        Samat on fiilikset täälläkin. Täysillä mennään tammikuun loppuun tipattomana ja jos kunnon elämää aion elää jatkossakin, niin tipattomuus jatkuu sen jälkeenkin.


    • Raittius jatkuu tänäänkin.

    • GT

      Tipatonta jo kohta kolme viikkoa takana. Kuten myös savuttomuutta. Väsyttää, kaikki energia taisi jäädä viime vuoden puolelle. Meinasin ostaa röökiaskin lounaan jälkeen ihan piristykseksi, mutta en saanut aikaiseksi.

      Tekisi mieli viskipaukkua, ja olutta. Kaikkein eniten tekisi mieli jonnekin riippukeinuun aurinkovarjon alle kuuntelemaan meren kohinaa. Pitäisiköhän aloittaa D-vitamiinikuuri. Nyt juon kyllä kupillisen kahvia.

      Ei muuta.

      • 20.1.2010

        Hyvin olet selvinnyt!
        Elä osta sitä röökiaskia vain! Jäät heti kiinni siihen. Itse lopetin aikoinani ja päivääkään en ole katunut. Kutitti kaulassa, kun uudet karvat kaulan sisällä alkoivat kasvamaan, se on hyvän merkki.

        Väsymys on luonnollinen reaktio, elä hermostu, se menee ohi.
        Ostin itse Mivitotal-vitamiinipullon. Siinä on kuulemma kaikki mitä tarttee, ei tartte muita tabletteja. Suosittelen. Jos ostat sen Flex-sortin, niin siinä on lisäksi piristävää jotain mukana.
        Tavallinen kylmä kivennäisvesi myös piristää. Ajaa saman asian kuin viinakset.

        Olen keplutellut ilman viiniä ja olutta, tuntuu hyvälle.
        Tässä reippaasti vedetään kuuri loppuun!
        Luulisin että ensi viikolla on vieläkin parempi olo. Alkaa kallistumaan siihen suuntaan, että jatkan helmikuussa vielä, kun pääsi vauhtiin.
        Hyvää jatkoa muillekin!


    • takana.

      Takana raitis keskiviikko.

      • voipytty

        taas antoisaa ja yhdistävää kuulla raittiudesta monenlaisia kokemuksia, joita raitistuneet alkoholistit kertoivat ison pöydän ympärillä.


    • Juoppomummo

      En olisi uskonut, että melkeinpä päivittäin viiniä lipitellessä, on näinkin helppoa ollut olla tipattomalla jo lähemmäs kolme viikkoa. Tietysti juomat ovt päivittäin ohimenevänä ajatuksen poikasena mielessä, mutta ei ollenkaan häiritsevästi. Käydessäni ruokaostoksilla on alko siinä vieressä, mutta ei ole kertaakaan tuntunut siltä, että sisään olisi poikettava.
      Hyvä me kaikki, jotka ollaan tipattomalla..jatketaan reippaasti eteenpäin.

      • Raittis torstai tänään, hirvittää tuo ilmaston lämpeneminen.


      • sama täällä

        Ihmeesti on vain tämä vuosi mennyt ilman alkoholia ihan mukavasti. Tämä tammikuun loppu tipattomasti ei edes pelota enää, varmasti menee. Mutta miten sitten helmikuu? Ja siitä eteenpäin? Tavoitteenani on jatkaa koko loppuelämä ilman alkoholia. Tipaton tammikuu on helppo selittää kaikille, mutta jatko vaatii jo enemmän rohkeutta olla raitis. Mutta hyvä me, jatketaan!


      • 21.1.2010
        raitis kirjoitti:

        Raittis torstai tänään, hirvittää tuo ilmaston lämpeneminen.

        Aloitan huomenna kuntosalilla. Oli jokin kilpailu johon osallistuin ja voitin ilmaisen harjoitteluviikon.
        Sen jälkeen lähdenkin kahdeksi päiväksi kylpylään. Sen lahjakortin sain kun täytin pyöreitä vuosia, hyvä käyttää tässä yhteydessä.

        Elikkä minun kohdalla on tilanne se, että loppukuukauden ohjelmaan ei mahdu tipottelua. Ei sitten millään.

        Paino on pudonnut jo kolme kiloa, rahaa on säästynyt vaikka minkä verran. Aion ostaa mehulingon, jolla linkoan omia tuoremehuja. Ihka uusi harrastus, takuulla parempi kuin tipottelu!

        Ei voi valittaa!

        Huomenna onkin jo perjantai ja varmasti en aukaise viinakaupan ovea, ei jouda kun huhkin kuntosalilla!
        Tipatonta viikonloppua kaikille muillekin!


      • 21.1.2010
        raitis kirjoitti:

        Raittis torstai tänään, hirvittää tuo ilmaston lämpeneminen.

        Aloitan huomenna kuntosalilla. Oli jokin kilpailu johon osallistuin ja voitin ilmaisen harjoitteluviikon.
        Sen jälkeen lähdenkin kahdeksi päiväksi kylpylään. Sen lahjakortin sain kun täytin pyöreitä vuosia, hyvä käyttää tässä yhteydessä.

        Elikkä minun kohdalla on tilanne se, että loppukuukauden ohjelmaan ei mahdu tipottelua. Ei sitten millään.

        Paino on pudonnut jo kolme kiloa, rahaa on säästynyt vaikka minkä verran. Aion ostaa mehulingon, jolla linkoan omia tuoremehuja. Ihka uusi harrastus, takuulla parempi kuin tipottelu!

        Ei voi valittaa!

        Huomenna onkin jo perjantai ja varmasti en aukaise viinakaupan ovea, ei jouda kun huhkin kuntosalilla!
        Tipatonta viikonloppua kaikille muillekin!


    • viivi*

      Raitis viikko takana, raitis viikonloppu edessä. Työtä ja vapaata on ollut viikolla, työtä ja vapaata on tiedossa viikonlopuksi. Elämä on mukavaa selvinpäin, se olen nyt totisesti tajunnut. Eihän tämä helppoa ole, mutta ei se helppoa ole viinan kanssa sekoileminenkaan.

      Raitista viikonloppua kaikille!

      • Raittius jatkukoon.


      • apuupappa
        raitis kirjoitti:

        Raittius jatkukoon.

        2 viikkoa takana raittiina mut nyt on kova mielihalu hakea kaupasta 6 pack ja pari lonkeroa. mut pysyn kovana ja en hae.


      • Oskari5
        apuupappa kirjoitti:

        2 viikkoa takana raittiina mut nyt on kova mielihalu hakea kaupasta 6 pack ja pari lonkeroa. mut pysyn kovana ja en hae.

        Muistan joskus aikanaan, kun päivällä päätin, että tänään sitten en hae olutta. Se oli sitä aikaa, kun kioskeista ei vielä saanut. Lähikauppa suljettiin kahdeksalta illalla.
        Kun kello alkoi lähennellä kahdeksaa, niin olo tuli levottomaksi. Muutamaa minuuttia ennen, kuin kello kilkatti tasatunteja, olin jo menossa. Vauhti oli joskun niin kovaa, ettei ehtinyt naapureille iltaa toivottelemaan.
        Kauppias oli tunnetusti ahne ja piti aina muutamaa minuuttia pidempään ovia auki, toivoen, että joku vielä ymmärtäisi poiketa ostoksille.
        Niinpä usein kävelin arvokkain askelin kotiin, mukana kassi, jonka kyljessä oli mainos "TULEN K-KAUPASTA."
        Parisen tuntia siinä meni, niin jo ymmärsi, että naapurit olivat persaukisia, mutta minä pikkuvarakas.
        Ennen nukkumaan menoa kuvioihin kuului vielä äänekäs röyhtäily.
        Aamulla elämä ei näyttänytkää sitten enää niin mukavalta.


      • voipytty

        pakkasen sävyttämää viikonloppua sinulle ja muillekin. Hommia riittää minullakin, ja olipa raittiutta vahvistava tunne tavata kaupungilla pari meikäläistä siellä raittiina työn touhussa. On totta monesti näkemäni iskulause: "tänään et ole yksin".


      • 22.1.2010
        voipytty kirjoitti:

        pakkasen sävyttämää viikonloppua sinulle ja muillekin. Hommia riittää minullakin, ja olipa raittiutta vahvistava tunne tavata kaupungilla pari meikäläistä siellä raittiina työn touhussa. On totta monesti näkemäni iskulause: "tänään et ole yksin".

        Haa, se on sitten jo neljäs viikonloppu Ilman viinaksia!

        Kävin tänään kuntosalilla ja tuntui oikealta paikalta meikäkäiselle.
        Oli kaikenmaailman vempaimia ja kun kokeili, niin huomasi että on päässyt veltostumaan.
        Ohjelmassa on kaikkea muutakin ja tuntuu jännittävältä aloittaa!

        Voi olla että lunastan jatkossa kortin. Jos jättää jatkossa viinit pois, niin sen rahan voi säästää esim kuntosalille, tai johonkin muuhun toimintaan. Jokainen voi itse päätellä kumpi on järkevämpää: a) laittaako rahat viinaan vai b) laittaako rahat kuntosalille tai johonkin muuhun...

        Hyvää raitista Viikonloppua kaikille!
        Mehän pärjäillään hyvin tällä palstalla!


      • 22.1.2010
        voipytty kirjoitti:

        pakkasen sävyttämää viikonloppua sinulle ja muillekin. Hommia riittää minullakin, ja olipa raittiutta vahvistava tunne tavata kaupungilla pari meikäläistä siellä raittiina työn touhussa. On totta monesti näkemäni iskulause: "tänään et ole yksin".

        Haa, se on sitten jo neljäs viikonloppu Ilman viinaksia!

        Kävin tänään kuntosalilla ja tuntui oikealta paikalta meikäkäiselle.
        Oli kaikenmaailman vempaimia ja kun kokeili, niin huomasi että on päässyt veltostumaan.
        Ohjelmassa on kaikkea muutakin ja tuntuu jännittävältä aloittaa!

        Voi olla että lunastan jatkossa kortin. Jos jättää jatkossa viinit pois, niin sen rahan voi säästää esim kuntosalille, tai johonkin muuhun toimintaan. Jokainen voi itse päätellä kumpi on järkevämpää: a) laittaako rahat viinaan vai b) laittaako rahat kuntosalille tai johonkin muuhun...

        Hyvää raitista Viikonloppua kaikille!
        Mehän pärjäillään hyvin tällä palstalla!


    • GT

      Tänään loppui tipaton. Miksi? Oli tylsää.

      Ennen viimeisintä drinkkiä ajattelin lähteväni kaupungille, mutta nyt iskikin väsy. Kalsarikännit ja nukkumaan, ehkä huomenna sitten.

      • heqh4q5q64u6w54uj576

        joo täälläkin ollaan ihan pirun raittiina mäykky vasta menny ja kohta päästään vauhtiin


      • 23.1.2010
        heqh4q5q64u6w54uj576 kirjoitti:

        joo täälläkin ollaan ihan pirun raittiina mäykky vasta menny ja kohta päästään vauhtiin

        Loppusuora häämöttää!

        Jo rupeaa muutama antamaan periksi näköjään.

        Mutta muut, vaihtakaa extra vaihteelle!
        Enää viikko jäljellä, kyllä tätä kestää. Tottakai on välillä tylsää, vaivalloista, hankalaa, vaikeaa vaikka mitä, mutta onhan se niin joka asiassa. Töissäkin, lomalla,juhlissa, vaikka missä muuallakin on ikävystyttävää välillä.

        Koko jujuhan tässä on se että on "sitoutunut"/luvannut/päättänyt että vetää kuukauden raittiina tapahtuipa sitten vaikka mitä.

        Löysin kirjahyllystäni Raimo O. Kojon kirjan "eroon viinasta" ja jota suosittelen muillekin luettavaksi.
        On aikoinaan maksanut 50 markkaa, ei ole iso sijoitus jos hankkii ja lukaisee läpi. Takaan, että antaa ajattelemisen aihetta.

        Eli jatketaan!

        Tänään on paljon tekemistä ja kun ei krapula vaivaa ja ei tartte kuluttaa aikaansa viinin lipittämiseen, niin eiköpä tule tehdyksi!
        Illalla saunan jälkeen katselen televisiota ja rentoudun. Kun rentoutua voi muutenkin kuin vain viinin kanssa!

        Hyvää Viikonloppua!
        Ps. mistä johtuu, että kone vetää aina kahteen kertaan kirjoitukseni?


      • 23.1.2010 kirjoitti:

        Loppusuora häämöttää!

        Jo rupeaa muutama antamaan periksi näköjään.

        Mutta muut, vaihtakaa extra vaihteelle!
        Enää viikko jäljellä, kyllä tätä kestää. Tottakai on välillä tylsää, vaivalloista, hankalaa, vaikeaa vaikka mitä, mutta onhan se niin joka asiassa. Töissäkin, lomalla,juhlissa, vaikka missä muuallakin on ikävystyttävää välillä.

        Koko jujuhan tässä on se että on "sitoutunut"/luvannut/päättänyt että vetää kuukauden raittiina tapahtuipa sitten vaikka mitä.

        Löysin kirjahyllystäni Raimo O. Kojon kirjan "eroon viinasta" ja jota suosittelen muillekin luettavaksi.
        On aikoinaan maksanut 50 markkaa, ei ole iso sijoitus jos hankkii ja lukaisee läpi. Takaan, että antaa ajattelemisen aihetta.

        Eli jatketaan!

        Tänään on paljon tekemistä ja kun ei krapula vaivaa ja ei tartte kuluttaa aikaansa viinin lipittämiseen, niin eiköpä tule tehdyksi!
        Illalla saunan jälkeen katselen televisiota ja rentoudun. Kun rentoutua voi muutenkin kuin vain viinin kanssa!

        Hyvää Viikonloppua!
        Ps. mistä johtuu, että kone vetää aina kahteen kertaan kirjoitukseni?

        Ois se kauheata jos joutuisin juomaan kun tämä kuukausi päättyy, huh! No tänään on taas raitis lauantai.


      • Oskari5
        23.1.2010 kirjoitti:

        Loppusuora häämöttää!

        Jo rupeaa muutama antamaan periksi näköjään.

        Mutta muut, vaihtakaa extra vaihteelle!
        Enää viikko jäljellä, kyllä tätä kestää. Tottakai on välillä tylsää, vaivalloista, hankalaa, vaikeaa vaikka mitä, mutta onhan se niin joka asiassa. Töissäkin, lomalla,juhlissa, vaikka missä muuallakin on ikävystyttävää välillä.

        Koko jujuhan tässä on se että on "sitoutunut"/luvannut/päättänyt että vetää kuukauden raittiina tapahtuipa sitten vaikka mitä.

        Löysin kirjahyllystäni Raimo O. Kojon kirjan "eroon viinasta" ja jota suosittelen muillekin luettavaksi.
        On aikoinaan maksanut 50 markkaa, ei ole iso sijoitus jos hankkii ja lukaisee läpi. Takaan, että antaa ajattelemisen aihetta.

        Eli jatketaan!

        Tänään on paljon tekemistä ja kun ei krapula vaivaa ja ei tartte kuluttaa aikaansa viinin lipittämiseen, niin eiköpä tule tehdyksi!
        Illalla saunan jälkeen katselen televisiota ja rentoudun. Kun rentoutua voi muutenkin kuin vain viinin kanssa!

        Hyvää Viikonloppua!
        Ps. mistä johtuu, että kone vetää aina kahteen kertaan kirjoitukseni?

        Aloin epäilemään jo tuota Sinun tipattomuuttasi. Minulla oli pöhnäpäissäni tapana nähdä kaiken kahtena, mutta kirjoittaa nyt kaiken kahtena, sitä ei tavallinen pakkasessa kulkija oikein tahdo ymmärtää.
        Yksi selitys voisi olla, että olet ammatiltasi virkamies, joka joutuu jo ohjesäännön puitteessa kirjoittamaan myös kopiot kaikesta.

        Raittiit terveiset: "Osku"


      • 23.1.2010
        Oskari5 kirjoitti:

        Aloin epäilemään jo tuota Sinun tipattomuuttasi. Minulla oli pöhnäpäissäni tapana nähdä kaiken kahtena, mutta kirjoittaa nyt kaiken kahtena, sitä ei tavallinen pakkasessa kulkija oikein tahdo ymmärtää.
        Yksi selitys voisi olla, että olet ammatiltasi virkamies, joka joutuu jo ohjesäännön puitteessa kirjoittamaan myös kopiot kaikesta.

        Raittiit terveiset: "Osku"

        Kokeillaan tuleeko kahtena vai yhtenä.

        En tosiaan ymmärrä, miksi joskus tulee kaksi kertaa.


      • 23.1.2010
        23.1.2010 kirjoitti:

        Kokeillaan tuleeko kahtena vai yhtenä.

        En tosiaan ymmärrä, miksi joskus tulee kaksi kertaa.

        Tuli vain i kerta, hyvä!


      • Oskari5
        23.1.2010 kirjoitti:

        Tuli vain i kerta, hyvä!

        Et siis olekkaan virkamies. Hyvä niin.


    • viivi*

      Siis tämä raitis lauantai ja alkaa raitis sunnuntai.

    • Raitis krapulaton sununtai.

      • Entistä ehompi

        Nyt vasta meikäläinen huomasi tän tipaton tammikuu -ketjun. Olen siis ollut tipattomalla 1.1.2010 alkaen tähän päivään asti... ja tupakatta, sillä mulla on ollut tapana myös kessutella muutama ottaessani, selvinpäin en voi polttaa (oon aijemmin ollut tupakoitsija). Nyt en oo myöskään polttanut.
        En ole suunnitellut juomisen aloittamista helmikuussa, ihan fiiliksien mukaan ajattelin mennä, mutta jos otan tietyn verran alkoo, alkaa se pahuksenmoinen röyhyttely ja siitä en tykkää. Mulla on varmaan pahempi nikotiiniriippuvuuden alttius ku alkon. Saliharjoittelu pitäis kans alottaa tauon jälkeen helmikuussa. Tipattoman myönteisiä vaikutuksia ovat muuten olleet: yöunien laatu on parantunut, ei tartte kärvistellä krapulassa (jonka vaikutukset kestää pitempään kuin yhden päivän), en polta, on ollut tasapainoisempi olo kaikenkaikkiaan. Kahvia oon kyllä juonut hiukan enemmän kuin yleensä.


      • voipytty

        eikä aamulla ole krapulaa.


    • takana.

      raitis päivä

    • viivi*

      Takana raitis sunnuntai, edessä raitis maanantai.

    • Ihan mukava oleskella selvinpäin tänäänkin.

      • viivi*

        Mukavaltahan tämä raittius tuntuu. Vielä pitäisi jaksaa töitä tehdä tänään.


      • 25.1.2010
        viivi* kirjoitti:

        Mukavaltahan tämä raittius tuntuu. Vielä pitäisi jaksaa töitä tehdä tänään.

        Raittius jatkuu, lähden kuntosalille.
        Tuntuu tosi terveeltä ja terveelliseltä elo.
        Mennyt yllättäen helposti tämä kurssi, viikko vielä jäljellä. Vaikuttaa siltä että jatkuu. Hyvä kun pääsi alkuun.

        Nyt ei sitten retkahdeta, vaan viikko kunnialla loppuun. Ihan voisi kirjoittaa itselleen Diplomin!


      • Stoptenu
        25.1.2010 kirjoitti:

        Raittius jatkuu, lähden kuntosalille.
        Tuntuu tosi terveeltä ja terveelliseltä elo.
        Mennyt yllättäen helposti tämä kurssi, viikko vielä jäljellä. Vaikuttaa siltä että jatkuu. Hyvä kun pääsi alkuun.

        Nyt ei sitten retkahdeta, vaan viikko kunnialla loppuun. Ihan voisi kirjoittaa itselleen Diplomin!

        unille vie miehen tie, raittiina.


      • Juupajuu__
        Stoptenu kirjoitti:

        unille vie miehen tie, raittiina.

        Tipattomalla edelleen. Mennyt viikonloppu sujui helposti ilman viinaksia, kerran kävi ehkä mielessä tölkin avaaminen, mutta näin en tehnyt ja olo on hyvä. Hajamielinen olen, raittiudestako se johtuu?
        = D Ystäväni avasi viikonloppuna kaljan kun olin käymässä hänen luonaan ja tarjosi minullekin, mutta kieltäydyin. Eikä edes ottanut koville.

        Kuntosalilla on käyty kaksi kertaa viikossa täälläkin päin. Kummasti sitä viikonloppuna jaksaa salille lähteä, kun ei ole kankkunen.

        Viimeinen viikko tipatonta kyllä jaksaa, mutta haaveissa enemmänkin. Aika näyttää.


      • viivi*
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Tipattomalla edelleen. Mennyt viikonloppu sujui helposti ilman viinaksia, kerran kävi ehkä mielessä tölkin avaaminen, mutta näin en tehnyt ja olo on hyvä. Hajamielinen olen, raittiudestako se johtuu?
        = D Ystäväni avasi viikonloppuna kaljan kun olin käymässä hänen luonaan ja tarjosi minullekin, mutta kieltäydyin. Eikä edes ottanut koville.

        Kuntosalilla on käyty kaksi kertaa viikossa täälläkin päin. Kummasti sitä viikonloppuna jaksaa salille lähteä, kun ei ole kankkunen.

        Viimeinen viikko tipatonta kyllä jaksaa, mutta haaveissa enemmänkin. Aika näyttää.

        Samat on mietteet meikäläiselläkin.

        Viimeinen viikko tipatonta tammikuuta on menossa. Suuri haave on että tipaton tammikuu jatkuu tipattomana helmikuuna, maaliskuuna, huhtikuuna... Ja sitä rataa.

        Tammikuu on kivikkoisen alun jälkeen mennyt hyvin. Pelottaa tuo helmikuun alku. Toivottavasti sitten saan taas yhtä kannustavaa tukea kuin tammikuuta aloitellessani, sillä oli suuri merkitys. Ei kai sen pitäisi olla sen vaikeampaa, päin vastoin helpompaa, kun on alkuun päässyt ja voinut jo todeta kaiken positiivisen, mitä raittius on jo vajaassa kuukaudessa tuonut tullessaan.

        Kai tuo on vain jännitystä, kun raittiutta ei ole kymmeniin vuosiin kestänyt tuota kuukautta kauempaa, jos sitäkään. Ulkoa päin ei kyllä paineita ole tullut tähän saakka, eli siinä suhteessa on helppoa ollut.

        Itsestä se kai on vain kiinni. Sama toteamus: aika näyttää.


      • voipytty
        viivi* kirjoitti:

        Samat on mietteet meikäläiselläkin.

        Viimeinen viikko tipatonta tammikuuta on menossa. Suuri haave on että tipaton tammikuu jatkuu tipattomana helmikuuna, maaliskuuna, huhtikuuna... Ja sitä rataa.

        Tammikuu on kivikkoisen alun jälkeen mennyt hyvin. Pelottaa tuo helmikuun alku. Toivottavasti sitten saan taas yhtä kannustavaa tukea kuin tammikuuta aloitellessani, sillä oli suuri merkitys. Ei kai sen pitäisi olla sen vaikeampaa, päin vastoin helpompaa, kun on alkuun päässyt ja voinut jo todeta kaiken positiivisen, mitä raittius on jo vajaassa kuukaudessa tuonut tullessaan.

        Kai tuo on vain jännitystä, kun raittiutta ei ole kymmeniin vuosiin kestänyt tuota kuukautta kauempaa, jos sitäkään. Ulkoa päin ei kyllä paineita ole tullut tähän saakka, eli siinä suhteessa on helppoa ollut.

        Itsestä se kai on vain kiinni. Sama toteamus: aika näyttää.

        Samanlainen kuukausi se on kuin muutkin, päiviä jopa hiukan vähemmän. Raittiina katselen lumista maisemaa ja huomenna tapaan lounasaikaan raitistuneen alkoholistin, erään tukihenkilöistäni. Jatketaan päivä kerrallaan!!


    • Äsken paisto aurinkokin ( suoraan sänkyyn ) tuli kevät ja kesä mieleen, raittiina tänäänkin.

      • 27.1.2010

        Kun sen oikein oivaltaa, on elämä mukavaa.
        Niin kai se sanottiin jossain laulussa.

        Samaa mieltä!
        Mitenpä paljon hauskempaa on kun ei ole riippuvainen viinaksista.
        Ei ole pakko lähteä kylmällä viinakauppaan, vaan voi tehdä jotain muuta ja rahat säästyy.

        Olen nyt käynyt joka päivä kuntosalilla. Tällä kuntosalilla on paljon muutakin ohjelmaa kuin pelkästään vempaimet: kuten afrikkalaista ja latinotanssia, pilatesta ym ym. Olo on virkistyneempi, no paikat on vähän kipeinä kun rehkii.
        Ei tarvitse odotella unta kun tulee kotiin, yön nukkuu kuin tukki. Vielä viisi päivää käyn (kun on ilmainen treeninki), sitten kylpylään ja raitis helmikuu jatkuu. Jotain urheilua/tanssia/jumppaa/kuntosalia rupean harrastamaan jatkossa.

        Näin siinä sitten kävi. Jäin koukkuun raittiiseen elämäntapaan!
        Sitä samaa toivon muillekin!
        Vedetäänpä tämä tammikuun kurssi kunnialla loppuun ensin ja ehkä jatketaan vielä helmikuussa?


      • 27.1.2010 kirjoitti:

        Kun sen oikein oivaltaa, on elämä mukavaa.
        Niin kai se sanottiin jossain laulussa.

        Samaa mieltä!
        Mitenpä paljon hauskempaa on kun ei ole riippuvainen viinaksista.
        Ei ole pakko lähteä kylmällä viinakauppaan, vaan voi tehdä jotain muuta ja rahat säästyy.

        Olen nyt käynyt joka päivä kuntosalilla. Tällä kuntosalilla on paljon muutakin ohjelmaa kuin pelkästään vempaimet: kuten afrikkalaista ja latinotanssia, pilatesta ym ym. Olo on virkistyneempi, no paikat on vähän kipeinä kun rehkii.
        Ei tarvitse odotella unta kun tulee kotiin, yön nukkuu kuin tukki. Vielä viisi päivää käyn (kun on ilmainen treeninki), sitten kylpylään ja raitis helmikuu jatkuu. Jotain urheilua/tanssia/jumppaa/kuntosalia rupean harrastamaan jatkossa.

        Näin siinä sitten kävi. Jäin koukkuun raittiiseen elämäntapaan!
        Sitä samaa toivon muillekin!
        Vedetäänpä tämä tammikuun kurssi kunnialla loppuun ensin ja ehkä jatketaan vielä helmikuussa?

        Ei mulla ainakaan ole tarkoitus kuunvaihteessa alkaa juopottelemaan, tänään on raitis keskiviikko.


      • Juupajuu_
        raitis kirjoitti:

        Ei mulla ainakaan ole tarkoitus kuunvaihteessa alkaa juopottelemaan, tänään on raitis keskiviikko.

        Hei!
        Olen havainnut mielenkiintoisia kehitysaskelia ja muutoksia itsessäni tällä tipattomalla tammikuulla. Ensimmäinen viikonloppu tuntui tyhjältä selvinpäin (joka johtui varmaankin tottumuksestani juoda joka viikonloppu) ja jotakin tuntui puuttuvan. Tyhjyyden tunne on hävinnyt joka viikonloppu enemmän ja kun mietin tuota keinotekoista onnea, mitä olen saanut jatkuvasta alkoholin lipittämisestä, ei se tunnu lähellekään samalta kuin herääminen virkeänä auringonnousun jälkeen ja raikas ja reipas olo. Ja paino on tippunut monta kiloa!

        Tuosta pääsee lopputulokseen, että ihminen on tapojensa orja. Tietyt tavat tuovat turvallisuutta ja niistä luopuminen hetkeksikin ja elämän nopea muuttaminen tuo tunteen hetkeksi että on vieraalla maaperällä, jossa ei oikein tiedä miten toimia. Jotkut ovat tietysti erilaisia ja eivät ole kaavoihin kangistuneita, mutta eiköhän meidän kaavoihin kangistuneidenkin kannata välillä kokeilla muutoksia ja yrittää kehittää itseämme.


      • viivi*
        27.1.2010 kirjoitti:

        Kun sen oikein oivaltaa, on elämä mukavaa.
        Niin kai se sanottiin jossain laulussa.

        Samaa mieltä!
        Mitenpä paljon hauskempaa on kun ei ole riippuvainen viinaksista.
        Ei ole pakko lähteä kylmällä viinakauppaan, vaan voi tehdä jotain muuta ja rahat säästyy.

        Olen nyt käynyt joka päivä kuntosalilla. Tällä kuntosalilla on paljon muutakin ohjelmaa kuin pelkästään vempaimet: kuten afrikkalaista ja latinotanssia, pilatesta ym ym. Olo on virkistyneempi, no paikat on vähän kipeinä kun rehkii.
        Ei tarvitse odotella unta kun tulee kotiin, yön nukkuu kuin tukki. Vielä viisi päivää käyn (kun on ilmainen treeninki), sitten kylpylään ja raitis helmikuu jatkuu. Jotain urheilua/tanssia/jumppaa/kuntosalia rupean harrastamaan jatkossa.

        Näin siinä sitten kävi. Jäin koukkuun raittiiseen elämäntapaan!
        Sitä samaa toivon muillekin!
        Vedetäänpä tämä tammikuun kurssi kunnialla loppuun ensin ja ehkä jatketaan vielä helmikuussa?

        Siis näin raittiina on mukava olla. Kuntoilua ja muutakin liikuntaa minäkin olen harrastanut. Se pitää mukavasti mielen ja ruumiin virkeänä. Ja sitten on tullut tehtyä kaikenlaisia kotihommia, jotka ovat jääneet viinajuonnin jalkoihin syksyn aikana. Hyvä mieli siitäkin on tullut.

        Tähän raittiuteen voisi tosiaan jäädä koukkuun. Paras kuitenkin olla kokeilematta sitä toista vaihtoehtoa, sekin koukuttaa yllättävän helposti. Se on nähty ja koettu.

        Tämän tipattoman tammikuun tekee aikaisemmista vastaavista poikkeavaksi se, että nyt olen tajunnut, että minulle ei sovi tipaton tammikuu ja kohtuukäyttö muulloin. Minulle sopii vain täysraittius.

        Nyt en siis odota suurella hartaudella helmikuun alkua ja ensimmäistä viikonloppua, jolloin saan avata hienosti viinipullon ruuan kanssa. Nyt vaan jännittää, miten osaan itse ja miten muut osaavat suhtautua siihen, että minun tipaton tammikkuni ei loppunutkaan. Mutta ei kai sitä tarvitse pelätä...

        Raitis keskiviikko tänään. Töitä on ollut koko päivän ihan tehdä asti. Illalla tekisi mieli kipaista lenkille, jos ei tuo myrsky ylly liian kovaksi. Vie pian mennessään, kun meinaa painokin tippua tipattomuuden ansiosta.


      • viivi*
        Juupajuu_ kirjoitti:

        Hei!
        Olen havainnut mielenkiintoisia kehitysaskelia ja muutoksia itsessäni tällä tipattomalla tammikuulla. Ensimmäinen viikonloppu tuntui tyhjältä selvinpäin (joka johtui varmaankin tottumuksestani juoda joka viikonloppu) ja jotakin tuntui puuttuvan. Tyhjyyden tunne on hävinnyt joka viikonloppu enemmän ja kun mietin tuota keinotekoista onnea, mitä olen saanut jatkuvasta alkoholin lipittämisestä, ei se tunnu lähellekään samalta kuin herääminen virkeänä auringonnousun jälkeen ja raikas ja reipas olo. Ja paino on tippunut monta kiloa!

        Tuosta pääsee lopputulokseen, että ihminen on tapojensa orja. Tietyt tavat tuovat turvallisuutta ja niistä luopuminen hetkeksikin ja elämän nopea muuttaminen tuo tunteen hetkeksi että on vieraalla maaperällä, jossa ei oikein tiedä miten toimia. Jotkut ovat tietysti erilaisia ja eivät ole kaavoihin kangistuneita, mutta eiköhän meidän kaavoihin kangistuneidenkin kannata välillä kokeilla muutoksia ja yrittää kehittää itseämme.

        Ainakin siinä suhteessa kannattaa kehittää itseään, että miettii jotain muuta tekemistä viinanjuonnin sijaan. Ja jos se muki tuossa tietokoneen vieressä on niin piintynyt tapa, ettei sitä ilman voi olla, niin siihen mukiin voi laittaa muutakin kuin alkoholia. Aluksi tein näin, kun oli tarve siemailla jotain koko ajan, nyt en enää tarvitse sitä. Tapa se on tuo juominen. Tapa, joka koukuttaa. Niinhän se on kahvinjuontikin ja tupakanpoltto. Kahvia en ole koskaan juonut, tupakkaa joskus yritin polttaa, mutta siihen en koukuttunut.

        Jatketaan tästä reippain mielin.


      • raitis kirjoitti:

        Ei mulla ainakaan ole tarkoitus kuunvaihteessa alkaa juopottelemaan, tänään on raitis keskiviikko.

        Tänään torstainakin olen raittiina.


      • Juupajuu_
        viivi* kirjoitti:

        Siis näin raittiina on mukava olla. Kuntoilua ja muutakin liikuntaa minäkin olen harrastanut. Se pitää mukavasti mielen ja ruumiin virkeänä. Ja sitten on tullut tehtyä kaikenlaisia kotihommia, jotka ovat jääneet viinajuonnin jalkoihin syksyn aikana. Hyvä mieli siitäkin on tullut.

        Tähän raittiuteen voisi tosiaan jäädä koukkuun. Paras kuitenkin olla kokeilematta sitä toista vaihtoehtoa, sekin koukuttaa yllättävän helposti. Se on nähty ja koettu.

        Tämän tipattoman tammikuun tekee aikaisemmista vastaavista poikkeavaksi se, että nyt olen tajunnut, että minulle ei sovi tipaton tammikuu ja kohtuukäyttö muulloin. Minulle sopii vain täysraittius.

        Nyt en siis odota suurella hartaudella helmikuun alkua ja ensimmäistä viikonloppua, jolloin saan avata hienosti viinipullon ruuan kanssa. Nyt vaan jännittää, miten osaan itse ja miten muut osaavat suhtautua siihen, että minun tipaton tammikkuni ei loppunutkaan. Mutta ei kai sitä tarvitse pelätä...

        Raitis keskiviikko tänään. Töitä on ollut koko päivän ihan tehdä asti. Illalla tekisi mieli kipaista lenkille, jos ei tuo myrsky ylly liian kovaksi. Vie pian mennessään, kun meinaa painokin tippua tipattomuuden ansiosta.

        Tuo tyhjyyden tunne koskien alkoholitonta elämää, ajatus siitä että ilman alkoholia elämä on liian tasaista on kehittynyt itsellä vaivihkaa vuosien mittaan. Aiemmin alkoholi oli hauska tapa viettää aikaa(ei joka viikonloppu) ja alkoholi kuului vain sosiaalisiin tilanteisiin, muttei ollut mikään itseisarvo. Eli niin se alkoholiriippuvuus on pikkuhiljaa näyttänyt tulevan ja alkoholista on tullut pikkuhiljaa elämässäni asia, mikä kuuluu joka viikonloppurentoutumiseen ja yksinkin juon monesti viikonloppuisin. Olen tieten tahtoen valinnut illanvieton sellaisten kaverieni kanssa jotka juovat liikaa ettei tarvitse potea huonoa omatuntoa jos itsekin juo vähän liikaa. En pidä enää itsestäni alkoholin vaikutuksen alaisena, se on aiheuttanut minulle häpeää enkä loppupeleissä ole sen kummemmin iloinenkaan ole ollut, mitä nyt vähän nousuhumalassa. Toki juomisesta aina jonkinlaista onnea saa, mutta ei ehkä enää sitä, mitä haen. Viiniä väkevämmät aion tulevaisuudessa unohtaa, ensinnäkin jo närästyksen takia =) ...ja myöskin ja ennenkaikkea siksi, että niitä juodessaan tulee helposti juotua liikaa. Yleensä viiniä naukkaillessani olen pysynyt kohtuudessa paremmin tai miedompia juodessa. Eipä tuo alkoholin kertakäytön suositusyläraja kovin korkea ole.
        Itse tuskin täysraittiutta tulen kokeilemaan, mutta tulevaisuudessa yritän vähentää alkoholinkäyttöäni jokaviikonloppuisesta käytöstä ja yritän pysyä juomiskerroissani paremmin kohtuudessa. Mutta tällä hetkellä elämääni yli kuukauden kestävä juomalakko ei olisi haitaksi ja täten tuskinpa avaan tammikuunkaan jälkeen ensimmäisenä viikonloppuna pulloa vaan kokeilen rajojani.


    • voipytty

      yön aikana, että ei tullut hiki aamun lumitöissä. Raittiina heräsin ja kiitollisena siitä tahdon olla tämänkin päivän raittiina, vaikka on perjantai. Entisessä elämässä se oli menopäivä ja kapakkailta.

      • Entisessä elämässä tähän aikaan jo kämmenet hikosi jännityksestä kun tiesi että kohta saa narauttaa korkkia ja lähtä illalla paikalliseen räkälään, siitä muutama tunti eteenpäin ja muisti pois, sunnuntaina armoton morkkis ja krapula pelkoineen päivineen. Tänään vietän raittiin perjantain ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen elämääni.


      • Ö

        ...kohta takana. Olen 28v mies ja ensihumalani otin 5v sitten vasta, ja vaikka juominen on ollut suht. vähäistä tarkoittaen maksimissaan 3litraa olutta kerralla muutaman viikon välein noin keskiarvolla, niin silti olen monesti katunut että tuli aloitettua. Nousuhumalan kun kerran kokee niin se koukuttaa helposti. Nyt koitan irrottautua kokonaan ja jättää nuo melko kohtuullisetkin juomiset pois kokonaan. Olen huomannut että alkoholista haaveilu ja sen käytön suunnittelu, eli milloin ja missä voisikaan olla hyvä vähän tempaista, hallitsee liikaa elämää vaikka olisikin ns. kohtuukäyttäjä. Kun ei ota pisaraakaan jää aikaa muille harrastuksille eikä tarvitse miettiä että milloinkahan sitä seuraavan kerran voisi pämpätä.


      • Juupajuu__
        Ö kirjoitti:

        ...kohta takana. Olen 28v mies ja ensihumalani otin 5v sitten vasta, ja vaikka juominen on ollut suht. vähäistä tarkoittaen maksimissaan 3litraa olutta kerralla muutaman viikon välein noin keskiarvolla, niin silti olen monesti katunut että tuli aloitettua. Nousuhumalan kun kerran kokee niin se koukuttaa helposti. Nyt koitan irrottautua kokonaan ja jättää nuo melko kohtuullisetkin juomiset pois kokonaan. Olen huomannut että alkoholista haaveilu ja sen käytön suunnittelu, eli milloin ja missä voisikaan olla hyvä vähän tempaista, hallitsee liikaa elämää vaikka olisikin ns. kohtuukäyttäjä. Kun ei ota pisaraakaan jää aikaa muille harrastuksille eikä tarvitse miettiä että milloinkahan sitä seuraavan kerran voisi pämpätä.

        Tipaton viikonloppu jälleen kerran ja salille lähden kohta nostelemaan rautaa. = )

        Päihdelinkin sivuilta kopioitua: (Eli on tuosta tipattomasta tammikuusta hyötyä ja onnea niille ketkä tipattomalla ovat pysyneet. Ja aina voi aloittaa, vaikkei tammikuu olisikaan. ; )

        Kaksi tai kolme viikkoa täysin selvin päin on alkuun toimivin ratkaisu, koska

        * on todettu, että ihmiset jotka pystyvät pitämään aluksi kolme täysin selvää viikkoa, onnistuvat parhaiten saavuttamaan kohtuuden
        * tauko juomisessa auttaa purkamaan vanhoja juomisen tapoja ja antaa tilaa uusille toimintatavoille
        * sietokykysi alkoholin suhteen laskee nopeasti, joten saat mukavan olon aiempaa vähemmällä juomisella ja runsaampi juominen alkaa tuntua tarpeettomalta
        * monille iloisena yllätyksenä ajattelukyky kohenee, pari - kolme viikkoa aivan selvin päin terävöittää muistia ja ajattelua lisää näin kekseliäisyyttä ja oppimista
        * saat käytännön kokemusta, kuinka voitat juomismielitekojasi ja voit helpommin saavuttaa valitsemasi tavoitteen

        Hyviä viikonloppuja!


      • Hans Moleman
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Tipaton viikonloppu jälleen kerran ja salille lähden kohta nostelemaan rautaa. = )

        Päihdelinkin sivuilta kopioitua: (Eli on tuosta tipattomasta tammikuusta hyötyä ja onnea niille ketkä tipattomalla ovat pysyneet. Ja aina voi aloittaa, vaikkei tammikuu olisikaan. ; )

        Kaksi tai kolme viikkoa täysin selvin päin on alkuun toimivin ratkaisu, koska

        * on todettu, että ihmiset jotka pystyvät pitämään aluksi kolme täysin selvää viikkoa, onnistuvat parhaiten saavuttamaan kohtuuden
        * tauko juomisessa auttaa purkamaan vanhoja juomisen tapoja ja antaa tilaa uusille toimintatavoille
        * sietokykysi alkoholin suhteen laskee nopeasti, joten saat mukavan olon aiempaa vähemmällä juomisella ja runsaampi juominen alkaa tuntua tarpeettomalta
        * monille iloisena yllätyksenä ajattelukyky kohenee, pari - kolme viikkoa aivan selvin päin terävöittää muistia ja ajattelua lisää näin kekseliäisyyttä ja oppimista
        * saat käytännön kokemusta, kuinka voitat juomismielitekojasi ja voit helpommin saavuttaa valitsemasi tavoitteen

        Hyviä viikonloppuja!

        Kohta kuukausi ilman alkoholia ja tupakkaa. Kunto paranee kohisten.

        Salille itsekkin menossa reenailemaan. Onneksi työpaikalla on kuntosali avoinna 24/7, voi mennä milloin huvittaa.


    • viivi*

      Torstai meni raittiina ja niin perjantaikin. Taisi napsahtaa kello lauantain puolelle. Eiköhän se mene raittiina sekin. Eipä hassumpaa elämää tämä olekaan! Aion jatkaa tätä pidempäänkin. Toivottavasti onnistun. On se ainakin niin mukava aamulla nousta ylös, kun ei ole krapula, ei ole pöhnäinen olo eikä tarvitse miettiä, mitä tuli illalla tehtyä ja puhuttua. Elämä on oikeasti mukavampaa. Olisihan se tietysti mukava istahtaa perjantai-iltana viinilasin ääreen. Mutta kun minulla ei ole sitä yhtä lasia. Se on sitten pullo tai pahvilaatikko. Ja...

      • Olkaamme tänään lauantaina raittiina, minä ainakin olen.


      • voipytty

        ja sinun on ollut helppoa olla ilman alkoholia nämä päivät. Niin minunkin.
        Kävin ostoksilla ja tavaratalossa juttelin vähän aikaa pitkään raittiina olleen miehen kanssa, jota en ole nähnyt vuosiin. Oli mukava vaihtaa kuulumisia, joista oleellisin on, että raittius on säilynyt päivä kerrallaan.


      • Meriläinen

        Heippa Viivi hienoa että olet vielä remmissä.
        Helmikuu on lyhyt kuukausi siinä se menee sekin päivä kerrallaan.
        Muista vain nauraen katsoa iloista nassuasi peilistä aamuisin ja todeta ei taaskaan krapulaa.


      • Meriläinen
        raitis kirjoitti:

        Olkaamme tänään lauantaina raittiina, minä ainakin olen.

        Ehdotus: kannattaisko jokaiselle kuukaudelle tehdä tälläinen tipaton ketju.
        Meillähän on tarkoitus olla päivä kerrallaan raittiita kuukausi toisen päälle :))
        Hyvää raitista lauantaita.


      • Juupajuu__
        Meriläinen kirjoitti:

        Ehdotus: kannattaisko jokaiselle kuukaudelle tehdä tälläinen tipaton ketju.
        Meillähän on tarkoitus olla päivä kerrallaan raittiita kuukausi toisen päälle :))
        Hyvää raitista lauantaita.

        Tuo on hyvä idea. Itsekin kun olen nyt päättänyt että raittius jatkuu tammikuunkin jälkeen.
        Raitista lauantaita kaikille!


      • Juupajuu__ kirjoitti:

        Tuo on hyvä idea. Itsekin kun olen nyt päättänyt että raittius jatkuu tammikuunkin jälkeen.
        Raitista lauantaita kaikille!

        Siinä mitään, "naulaan" helmikuun ketjun niin se pysyy eka ketjuna koko kuukauden ja samallahan siinä tulee jotain uutta tämän vanhan tradition ( tipaton tammikuu ) tilalle.

        Raitista lauantai iltaa.


      • viivi*
        Meriläinen kirjoitti:

        Ehdotus: kannattaisko jokaiselle kuukaudelle tehdä tälläinen tipaton ketju.
        Meillähän on tarkoitus olla päivä kerrallaan raittiita kuukausi toisen päälle :))
        Hyvää raitista lauantaita.

        Siis tipattoman helmikuun ketjusta. Minä ainakin tulisin mukaan. Tulisipa ainakin tarkasteltua jokainen päivä yksitellen. Ja vähän se pistäisi miettimään, että jospa en korkkia narauttaisikinaa, niin voin taas lisätä nimeni ketjuun. Siis jos ensin tulisi mieleen narauttaa se korkki auki.


      • viivi*
        voipytty kirjoitti:

        ja sinun on ollut helppoa olla ilman alkoholia nämä päivät. Niin minunkin.
        Kävin ostoksilla ja tavaratalossa juttelin vähän aikaa pitkään raittiina olleen miehen kanssa, jota en ole nähnyt vuosiin. Oli mukava vaihtaa kuulumisia, joista oleellisin on, että raittius on säilynyt päivä kerrallaan.

        Kyllä tämä tammikuu on mennyt ihan mukavasti. Ihan helposti siis. Mutta jännästi tuo helmikuun alku pelottaa. Ei siis siinä mielessä, että yhtäkkiä alkaisi tekemään mieli viinaa. Vaan noin henkisesti. Tipaton tammikuu on helppo selittää, se on jo niin yleinen käsite. Mutta pelkään, että helmikuussa on jo eri tavalla sanottava, että kiitos ei, en muuten ota vieläkään. Ne fiksusti juovat ystävät saattavat helpostikin tarjota lasillisen, mutta eivät tajua, mikä seuraus siitä on minulle. Eli nyt minun on oikeasti tunnustettava toisillekin, miksi en ota. Tämä on se kynnyskysymys ja rohkeutta vaativa teko. Ei ehkä niinkään ilman viinaa oleminen. Siihen uskon pystyväni, jos siis näin yksikseni vietän aikaa. Mutta nyt minulla on selvä käsitys omasta alkoholismistani, joten en kuvittele enää mitään. Keräilen vaan itsetuntoani kertomaan, miksi olen ilman.


      • dingdiNg19
        Meriläinen kirjoitti:

        Heippa Viivi hienoa että olet vielä remmissä.
        Helmikuu on lyhyt kuukausi siinä se menee sekin päivä kerrallaan.
        Muista vain nauraen katsoa iloista nassuasi peilistä aamuisin ja todeta ei taaskaan krapulaa.

        tuli muuten vedettyä paljonkin, toisille vaan pysyvä humalatila tuo vireyttä sen verran että saa jotain tolkkuakin tähän elämään jos sitä edes sellaseks kutsutaan


      • viivi*
        Meriläinen kirjoitti:

        Heippa Viivi hienoa että olet vielä remmissä.
        Helmikuu on lyhyt kuukausi siinä se menee sekin päivä kerrallaan.
        Muista vain nauraen katsoa iloista nassuasi peilistä aamuisin ja todeta ei taaskaan krapulaa.

        Kyllä minä täällä olen, ihan raittiina ja iloisena. Tuossa jo aiemmin ilmoittauduin mukaan mahdolliseen tipattoman helmikuunkin ketjuun. Ja tätä raittiina olon jatkamistakin jo pohdiskelin, sen tosiasian julkista tunnustamista, että en sitten enää tipattoman tammikuunkaan jälkeen ole kykenevä ottamaan viinaa. Tai paremminkaan en ole halukas, koska en sitä osaa oikein ottaa.

        Tänä aamuna herätessäni huomasin, että parasta tässä raittiudessa taitavat olla juuri lauantaiaamut. Saa herätä kunnon yöunen jälkeen virkeänä ja iloisena. Voi halutessaan loikoilla pitkään tai nousta reippaasti ylös ja lähteä vaikka heti minne huvittaa, jos huvittaa. Ennen juuri lauantaiaamut olivat ne pahimmat, kontrasti on suuri. Ja pelkästään hyvään suuntaan! Tästä on ilo jatkaa.

        Helppoa se ei ehkä ole, tukea tarvitaan. Kiitos siitä!


      • Meriläinen
        dingdiNg19 kirjoitti:

        tuli muuten vedettyä paljonkin, toisille vaan pysyvä humalatila tuo vireyttä sen verran että saa jotain tolkkuakin tähän elämään jos sitä edes sellaseks kutsutaan

        Mun elämästä tuli elämisen arvoinen elämä, kun lakkasin ottamasta.
        Kolmekymppisenä kun lopetin, niin luulin ettei elämällä ole enää mulle mitään antaa, mutta nyt viiskymppisenä uskon että koko ajan parempaa on tulossa ja hyvää elämä on nytkin.
        En vaihtais takaisin juomisen tuskaan.


      • viivi*
        Meriläinen kirjoitti:

        Mun elämästä tuli elämisen arvoinen elämä, kun lakkasin ottamasta.
        Kolmekymppisenä kun lopetin, niin luulin ettei elämällä ole enää mulle mitään antaa, mutta nyt viiskymppisenä uskon että koko ajan parempaa on tulossa ja hyvää elämä on nytkin.
        En vaihtais takaisin juomisen tuskaan.

        Minä elin kolmekymppiseksi ilman viinaa, mutta sitten kun aloin ottaa, kehityin siinä tosi hyvää vauhtia. Nyt pian kolmenkymmenen juomisvuoden jälkeen olen valmis lopettamaan. Kaipa se lopettaminen oman tuskansa on tuottanut jokaiselle, mutta moni on selvinnyt. Toivottavasti minäkin. Ja toivottavasti ne toisetkin, jotka tällä palstalla samaa asiaa kipuilevat. Sinä selvisit ja omalla esimerkilläsi autat meitä yrittäviä. Pidetäänpä itsemme palstoilla - ja kuivilla!


      • Meriläinen
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Tuo on hyvä idea. Itsekin kun olen nyt päättänyt että raittius jatkuu tammikuunkin jälkeen.
        Raitista lauantaita kaikille!

        Sunnuntai ja viimeinen tammikuuta.
        Huomenna alkaa tipaton helmikuu :)) Hyvä hyvä :)


    • Leila...

      30 päivää raittiina. Hienosti menee..

    • voipytty

      vaikka keli näyttää hankalalta.

    • juoppomummo

      Hyvää huomenta! Nyt tammikuu alkaa olla eletty ja moni meistä on siitä selvinnyt ilman alkoholin tippaa. Hyvä idea aloittaa uusi kuukausi uudella ketjulla. Siirrytään sitten sille huikattomalle helmikuulle. Täytyy rehellisesti sanoa, jotta eilis iltana olisi tehnyt mieli ottaa se lasillinen tai siis pullollinen viintä. Oli takana suht rankka työviikko ja eilen kun ajelin kotiin vielä tossa lumipöppörässä,niin mielessä kävi,jotta saunan jälken viisuja seuratessa se olisi paikallaan. En ottanut! hyvä, tänään olisi toden teolla kaduttanut. Loistava ja helpottunut olo kun jälleen itseni voitin.

      • Meriläinen

        Aikansa ne kestää ne halun hetket, mutta kyllä ne lakkaakin sitten.
        Jos minä kerran pääsin viinan himosta, niin varmasti pääset sinäkin ja tulee aika jolloin ajattelet "koskas olen sitä juomista edes miettinyt"


    • Meriläinen

      Näin se tammikuu meni taas raittiina ja on kiva odottaa raitista helmikuuta.

      • Huomenna on helmikuu, tänään olen raitis joten huomenna en tarvitse krapularyyppyjä.


      • 31.1.2010
        raitis kirjoitti:

        Huomenna on helmikuu, tänään olen raitis joten huomenna en tarvitse krapularyyppyjä.

        Niin ollaan tultu viimeiseen päivään tammikuussa ja hienosti on mennyt kaikilta!

        Enpä arvannut ketjua aloittaessa, että menisi näin hyvin! Minäkin olen ollut raittiina/tipattomana koko kuukauden ja aionpa olla jatkossakin!

        Alussa oli vähän vaikeeta, mutta nyt ei ole mitään ongelmia. Viime viikolla aloitin kuntosalilla ja huomenna olen menossa kahdeksi päiväksi kylpylään, olen tässä pakkailemassa.

        Loisto-idea naulata helmikuun ketju ensimmäiseksi, saamme tukea toinen toisistamme!

        Kiitos seurasta, onnea kaikille ja hyvää jatkoa - raittiina!


      • 31.1.2010
        raitis kirjoitti:

        Huomenna on helmikuu, tänään olen raitis joten huomenna en tarvitse krapularyyppyjä.

        Niin ollaan tultu viimeiseen päivään tammikuussa ja hienosti on mennyt kaikilta!

        Enpä arvannut ketjua aloittaessa, että menisi näin hyvin! Minäkin olen ollut raittiina/tipattomana koko kuukauden ja aionpa olla jatkossakin!

        Alussa oli vähän vaikeeta, mutta nyt ei ole mitään ongelmia. Viime viikolla aloitin kuntosalilla ja huomenna olen menossa kahdeksi päiväksi kylpylään, olen tässä pakkailemassa.

        Loisto-idea naulata helmikuun ketju ensimmäiseksi, saamme tukea toinen toisistamme!

        Kiitos seurasta, onnea kaikille ja hyvää jatkoa - raittiina!


      • nerdu
        31.1.2010 kirjoitti:

        Niin ollaan tultu viimeiseen päivään tammikuussa ja hienosti on mennyt kaikilta!

        Enpä arvannut ketjua aloittaessa, että menisi näin hyvin! Minäkin olen ollut raittiina/tipattomana koko kuukauden ja aionpa olla jatkossakin!

        Alussa oli vähän vaikeeta, mutta nyt ei ole mitään ongelmia. Viime viikolla aloitin kuntosalilla ja huomenna olen menossa kahdeksi päiväksi kylpylään, olen tässä pakkailemassa.

        Loisto-idea naulata helmikuun ketju ensimmäiseksi, saamme tukea toinen toisistamme!

        Kiitos seurasta, onnea kaikille ja hyvää jatkoa - raittiina!

        pian korkki narahtaa auki.kiitos kaikille.


      • Ö
        raitis kirjoitti:

        Huomenna on helmikuu, tänään olen raitis joten huomenna en tarvitse krapularyyppyjä.

        Ja selvinpäin ja suoraviivaisesti eteenpäin edeten, kaidalla tiellä pysyen toivottavasti huomennakin ja päivinä sen jälkeenkin!


    • huikatonkuu

      kuukausi haisevaan Helmikuuhun tai sanoiko hipratomaan Helmikuhun.

    • viivi*

      Vielä haluan laittaa viimeisen viestini tähän tipattoman tammikuun ketjuun. Huomennahan jo saan kirjoittaa huikattoman helmikuun ketjuun, tai mikä se nyt tuleekaan olemaan nimeltään. Mukavaa, että meitä on kuitenkin useampia, jotka olemme tässä ketjussa sinnitelleet loppuun saakka ja vielä päättäneet jatkaa seuraavassa. Ei tämä tietokoneella vietetty aika hukkaan ole mennyt, ainakin se on luonut uskoa raitistumisen mahdollisuuteen.
      Jatketaan samalla linjalla. Toinen toistamme tukien.

    • Juoppomummo

      Juuri niin. Jatketaan samalla linjalla. Siitäkin tämä viestiketju on ollut mukava, kun täällä ei ole esiintynyt tipattomaan tammikuuhun liittyviä halventavia viestejä. Tätä on ollut mukava seurata ja viestejä lueskella. Et sillee..

      • Juupajuu__

        Minäkin tulin laittamaan vielä viestiä tänne tipattoman tammikuun ketjuun. Eli pysyin sitkeästi juomatta pisaran pisaraa ja painoa on tipahtanut tammikuussa neljä! Ylipainoa löytyy vielä kyllä ja tiputettavaa on, mutta alku on hyvä. Täällä on monta onnistujaa, joille onnittelut tipattomasta tammikuusta.

        Itse opettelen sellaista elämää, ettei tarvitse turvautua alkoholiin huonoina hetkinä ja yritän opetella käsittelemään stressin ja vastoinkäymiset ilman alkoholia. Olen miettinyt paljon kaikkia negatiivisia asioita,mitä alkoholi on elämääni tuonut ja niitä miettiessä ei tee mieli korkkia aukaista. Haluan oppia uusia tapoja elää ja tämä juomattomuus on mielenkiintoinen tie kokeiltavaksi. Siispä seuraava tavoitteeni on helmikuukin tipattomana, sitten katsotaan taas etiäpäin.


      • arto kallunki
        Juupajuu__ kirjoitti:

        Minäkin tulin laittamaan vielä viestiä tänne tipattoman tammikuun ketjuun. Eli pysyin sitkeästi juomatta pisaran pisaraa ja painoa on tipahtanut tammikuussa neljä! Ylipainoa löytyy vielä kyllä ja tiputettavaa on, mutta alku on hyvä. Täällä on monta onnistujaa, joille onnittelut tipattomasta tammikuusta.

        Itse opettelen sellaista elämää, ettei tarvitse turvautua alkoholiin huonoina hetkinä ja yritän opetella käsittelemään stressin ja vastoinkäymiset ilman alkoholia. Olen miettinyt paljon kaikkia negatiivisia asioita,mitä alkoholi on elämääni tuonut ja niitä miettiessä ei tee mieli korkkia aukaista. Haluan oppia uusia tapoja elää ja tämä juomattomuus on mielenkiintoinen tie kokeiltavaksi. Siispä seuraava tavoitteeni on helmikuukin tipattomana, sitten katsotaan taas etiäpäin.

        Enää 15 minuuttia, kossupullo odottaa jo tuossa vieressä... lasken jo sekunteja, että saa maistaa taas tuota elämän eliksiiriä.


    • Anonyymi

      Alkkisten juttu koko tipaton. Jos sellasta täytyy pohtia, voi alkaa harkita että laittaa suosiolla kokonaan korkin kiinni. Jos se viina polttelee kauppojen hyllyiltä kotisohvalle asti saattaa olla pieni ongelma.

      • Anonyymi

        Minusta tää on tosi kannustava ja kiva ketju, mistä sä edes löysit näin vanhan!

        Monet ovat hiukan samaa mieltä kuin sinä, eli tuumataan että jos ei voi olla alkoholin kohtuukäyttäjä, on alkoholiongelmainen ja alkoholia ei tulisi käyttää ollenkaan. Suurin osa suomalaisista kokee kuitenkin tutkitusti juomisensa vähän eri tavalla - he eivät kuulu kumpaankaan ääripäähän. Tissuttelu tai kertajuominen saattaa olla välillä liian runsasta tai liian tiheää, ja sitten halutaan pitää se tipaton. Vähän samoin kuin laihduttajatkin aloittavat tehostartilla - pieni kurinpalautus terveellisempiin elämäntapoihin.

        Tipattoman suosio on noussut joka vuosi ja se on hyvä asia. Ihmiset ovat terveystietoisempia ja kiinnostuneita hyvinvoinnistaan! Hyvää tipatonta kaikille sitä viettäville :)
        Mä kirjoittelen aiheesta blogiin jos jotakuta kiinnostaa katsoa https://juominenhallintaan.com/


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe