HP:n PSC 2355 all-in-one tulostin kyllä toimii mutta scanneri ei tunnistu vaikka olen käyttäjäryhmässsä.
Toinen ongelma on että kun yritin asentaa hplip ohjelmaa hp:n sivuilta niin tein sen vahingossa roottina ja nyt mulla on kyseinen kansio työpöydällä lukon kera enkä saa sitä pois.
Pari ongelmaa
4
337
Vastaukset
- debianisti
Anna konsolissa komento >lsusb< ja katso mitä se kertoo. Jos siinä näkyy hplaitteeseen liittyvää "tavaraa" nii niin scannerisi ilmeisesti toimii. Sitten vain lisäät sen /etc/udev/rules.d/z60_libsane.rules listaan mukaan. Eli katso mallia niistä jo siellä olevista hp:n malleista ja muutat {idVendor} sekä {idProduct} numerot eli laitat niihin ne mitä näet siitä lsusb listalta hp:n kohdalta (roottina tietenkin).
Asenna se hplip pakettivarastosta äläkä mistään hp:n sivuilta.- saisiko korjattua
lsusb komento sanoo jotta:
Bus 002 Device 003: ID 03f0:4911 Hewlett-Packard PSC 2350
mutta lisäänkö tuon rivin sinne toiseen listaan vai miten? - saisiko korjattua
saisiko korjattua kirjoitti:
lsusb komento sanoo jotta:
Bus 002 Device 003: ID 03f0:4911 Hewlett-Packard PSC 2350
mutta lisäänkö tuon rivin sinne toiseen listaan vai miten?Asensin kde-työpöydän ja siinä mukana tuleva kooka tunnisti laitteen heti. Xsane ei ilmeisesti jostain syystä tykännyt kys.olevasta laitteesta:)
- debianisti
saisiko korjattua kirjoitti:
Asensin kde-työpöydän ja siinä mukana tuleva kooka tunnisti laitteen heti. Xsane ei ilmeisesti jostain syystä tykännyt kys.olevasta laitteesta:)
Lisätä itsesi >/etc/group< scanner kohtaan mukaan. Testaa tilanne ensin käynnistämällä xsane roottina eli xsanen käynnistyttyä se nesin herjaa tietoturvasta mutta, kun jatkat vastaamalla ok xsane löytää hp:n ja voit kokeilla scannata jotain. Sitten vain roottina editoit itsesi alussa mainitun tiedoston kohtaan >scanner:käyttäjänimi< Tuo lsusb:n vastaus edellisessä kertoo hp:n näkyvän eli saat sen tietysti toimimaan ja jos kde sen löysi sinun ei tarvitse lisätä sitä mihinkään. Ei muuta kuin eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6258247Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3483168Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4142223- 1281347
- 311323
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151245Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1081155- 931103
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651075- 46933