Elikkä, meneekö tuollainen 50L-> reppu/rinkka jo ruumaan vai voiko viedä käsimatkatavaroissa? Mittailevatko koskaan reppujen kokoa? Repun/rinkan mittoja en tarkemmin tiedä, ostamassa olisin, joten näen vain "litrat"..
Meneekö ruumaan vai käsimatkatavaroihin?
4
4275
Vastaukset
- reppu ja r-mies
Minulle nuo litrat eivät sano mitään, ja ulkomitathan siinä ratkaisevat. Jos hankit repun liikkeestä, jossa palvellaan, henkilökunta yleensä tietää tuotteen sopivuuden käsimatkatavaraksi. Tai katso lentoyhtiön sivulta mitat (ne vaihtelevat vähän yhtiöittäin) ja varmista asia mittanauhalla.
- mädäri
Nykyään yleensä mittailevat tarkkaan painoa ja kokoa, varsinkin jos matkustat halpalentoyhtiöillä. (easyJetillä ei tosin ole painorajoitusta..) Tosiaan kuten edellinen vastaaja sanoi, niin mittanauha kauniiseen käteen ja mittailemaan ja puntaroimaan. Mutta ruumaan voit sitten laittaa jos ei mee händipakaasiin. Jos laitat ruumaan niin laita se johonkin pussiin tai teippaa muuten vain kaikki hihnat; ei tartu sitten hihnoihin..
- xxx xxxx
Säännöt vaihtelevat, esimerkkejä enimmäismitoista
Blue1: 55 × 40 × 23 cm (ja mittojen summa max. 115 cm)
Finnair: 56 x 45 x 25 cm
Lufthansa: 55 x 40 x 20 cm
Air France: 55 cm, 35 cm, 25 cm
British Airways: 56cm x 45cm x 25cm
Kannattaa tietysti ostaa sen mukaan että voi matkustaa eri yhtiöiden lennoilla. Joten 55 x 35 x 20 on ehkä tarpeeksi varma yläraja.
Ja kyllä sinun täytyy ottaa mittanauha mukaan kun menet ostamaan. On ihan turha kentällä sitten selittää, että kaupassa vakuutettiin, että tämä on tarpeeksi pieni.
Valvonta kentillä on käytännössä satunnaista mutta ei olematonta. Jos reppu näyttää isolta, voit joutua osoittamaan, että se mahtuu laatikkoon, jollainen portilla saattaa olla valvontaa varten. - koko ja paino
Eri lentoyhtiöillä on eri rajoituksia sekä koon että rinkan painon suhteen. Myös nesteiden kuljetus kannattaa ottaa huomioon, käsimatkatavaroihin saa vain tietyn määrän nesteitä.
Ja kyllä, olen monesti nähnyt että lähtöselvityksessä pyydetään käsimatkatavara laittamaan siihen telineeseen johon sen pitää mahtua.
Jos rinkan laitat ruumaan niin kannattaa ostaa pussi siihen päälle, paljon kätevämpi kuin laittaa jokainen naru kiinni erikseen. Ja rinkka menee monesti erikoismatkatavarana, jonne linjalle se pitää itse viedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733