Autokoulu jännittää mielettömästi!

jännittäjä123

Autokouluun on vielä hieman aikaa, mutta sinne meneminen jännittää ihan hirveästi. En edes tiedä mitä jännitän, varmaan ihan kaikkea mahdollista. Kuitenkin sen kortin haluan. Mutta tämä jännitys on ihan kamalaa! Kirjallisten, ajotuntien, inssin yms. lisäksi jännitän muita ihmisiä siellä, varsinkin oppilaita. Olen vaan niin ujo/epäsosiaalinen/sisäänpäin kääntynyt ihminen. Peruskoulussakin oli tosi hankalaa. Uudet sosiaaliset tilanteet jännittävät aina.

Kuulin että siellä tehdään jotain ryhmätehtäviäkin ja se vain lisäsi jännitystä. Millaisia nämä ryhmätehtävät sitten oikein ovat? Kukaan ei tykännyt minusta koulussa tai halunut olla kanssani ja nyt ne samat tyypit ovat varmasti samassa autokoulussa. Tämä on kaupunki on niin pieni, että tiedän varmasti kaikki saman ikäiset nuoret täältä.

Jos joku osaisi antaa jotain neuvoja ja vinkkejä miten saisin tämän jännityksen loppumaan, kuinka osaisin ottaa rennosti ja voisin suhtautua tähän positiivisemmin ja avoimin mielin, sekä miten saisin reippautta sinne autokouluun, niin olisi todella kiitollinen :) Ja kaikenlaisia kokemuksia olisi myös mukava kuulla, etenkin niiltä ihmisiltä, jotka ovat jännittäneet autokouluun menoa, että miten sitten on mennyt.

Jännittää!!

Kiitoksia ja hyvää alkanutta Uutta Vuotta kaikille! :)

8

3180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Autokoulussa on oikeasti tosi kivaa! Meillä ei ollut mitään ryhmätehtäviä, ja ylipäätänsä oltiin todella todella vähän tekemisissä muiden oppilaiden kanssa. Liukkaalla radalla ajoi 2 oppilasta vuorotellen, niin että toinen oli kyydissä kun toinen ajoi. Mutta sekin oli tosi hauskaa.

      Tsemppiä sulle, koitat vaan rauhoittua, kivaa siitä tulee! :)

    • autokouluilija

      Minua jännitti myös ja en olisi millään halunnut autokouluun mennä, mutta se jäi sitten ainoaksi vaihtoehdoksi. Kaikki meni kuitenkin lopulta todella hyvin. Meillä oli kaksi ryhmätehtävää 7 teoriatunnin aikana, mutta molemmat olivat nopeasti tehtäviä ja sujui ihan ok, ei tarvinnut siis alkaa mitään esitelmää tai muuta vääntää, ihan vaan liikennesääntöjen kertausta. Muuten ei tarvinnut olla muiden oppilaiden kanssa tekemisissä.

      Olen itsekin ujo ja epäsosiaalinen, mutta onneksi ajo-ope oli niin mukava että ajotunneillekin oli kiva mennä, vaikka yleensä vihaan kaikenlaisia sosiaalisia tilanteita. Ja jos siltä tuntuu, ei open kanssa tarvitse koko ajan hölöttää, sinulla on oikeus keskittyä ihan vain ajamiseen (mikä ainakin itselläni oli usein tärkeämpää).

      Usko pois, kivaa siellä on. Työntekijät on palvelemisen ammattilaisia ja opettajia (ja melko varmasti mukavampia kuin suurin osan tavallisen koulun opettajista...) eikä minulla ole ainakaan mitään valittamista. :)

      • Rennnnnnnoooosti

        Mulla oli vuonna -73 rattivaihteinen Peugeot 404 inssissä Koko kurssin olin
        ajanut lattiavaihteisella 505:lla. Niinhän siinä kävi, että rautatiekiskoille sammui pösö, ja minä kikatin. Teknikkoa ei naurattanut niinkään. Noo ei siinä vielä kaikki, - toinen tyttö peruutti polliisin Saappiin lommon. Hih. Kortti kuitenniin suattiin.


    • -.,,,..-

      Kokeethan ne ovat koulussakin! Itselle kerrottiin, että sen ja sen nimiminen on hankala ""inssi". Paskan marjat. Oli leppoisa tyyppi. Jos oikein pahaks menee, niin käy kokeilemaasa kerran ja siitte uhallakin menee tokalla läpi " KOK ON"

    • ************

      Jos teillä on perhessä auto, käykää mahdollisuuksien mukaan jossain harjoittelemassa etukäteen hallintalaitteiden käyttöä. Auttaa jo kummasti ja antaa varmuutta. Liikennesääntöjäkin voi opetella.

      • autokouluija

        Aivan, jo liikkeellelähdön hallitseminen etukäteen auttaa paljon, eka ajotunti on näin huomattavasti helpompi. Ja inssistä ja kirjallisista, niistä ei kannata ressata vielä, jos et kuule kavereilta mitään inssikokemuksia voit aina suoraan kysyä ajo-opelta, jos jotain kysyttävää jää, koska ajotunneilla käydään ainakin niitä reittejä mitä inssissäkin tulee vastaan (..ainakin täällä).

        Siinä vaiheessa kun kirjallisten aika tulee olet jo paaaljon viisaampi. :D Ja autokouluhan luonnollisesti järkkää kaikki ajanvaraukset ja antaa mukaanotettavat paperit sulle sitten, inssissä paperien mukaanottamisesta huolehtii opettaja. En tietysti voi yhden autokoulun perusteella yleistää mutta luulisin käytäntöjen toimivan näin muuallakin. :)


    • jännität.Jos sulla on mahdollisuus opetella kotona autolla ajoa harjoittele vaan.Ei se autokoulu mikään maailmanlopun paikka ole.

    • autokoulussatylsää

      aivan varmasti. Ja usko pois sitä on jännittänyt moni muukin, jopa ei niin sisäänpäinkääntyneet henkilöt. Ja jos mahdollista niin voit ehdottomasti sanoa että sua jännittää aivan tuhottomasti jo pelkästään sinne teoriatunneille meno... jos ne osais sitten valita sulle sellasen ajo-opettajan, joka handlaa kyseisen tilanteen parhaiten. Tämä tietysti edellyttää semmosta vähän suurempaa autokoulua jossa on monia opettajia. Itse olin semmosessa ja todellakin harmittaa etten sit jo alkuvaiheessa vaihtanut opettajaa.
      Meillä ei teoriatunneilla ainakaan tehty mitään ryhmäjuttuja..pelkkää luennointia. Ainut "sosiaalinen" juttu oli nimilista kierrätys ja sen ojentaminen seuraavalle :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3615
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3126
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2603
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2112
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1937
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1745
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1732
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      288
      1431
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1352
    Aihe