Mitä tehdä?

Kihlat unholaan?

Olemme 31 ja 36 vuotias pari. Ollemme seurustelleet poikakaverini kanssa kolme vuotta. Arvomaailmani on hyvin perinteinen ja hän tietää sen, kosintaa olen odottanut jo parisen vuotta. Hän rakastaa minua ja minä häntä. Pystymme puhumaan kaikesta, naimisiinmeno-aihe ei siis ole tabu suhteessamme ainakaan omalta osaltani. Olemme puhuneet monesti kihloista ja häistä. Hän haluaa naimisiin, kodin ja lapsia kanssani. Olemme olleet aikeissa mennä kihloihin useaan, tosin aina kun minä olen asian ottanut puheeksi. Parina vkloppuna hän on yrittänyt kysyä "lupaa" isältäni tuloksetta, hän ei vain saa sitä suustaan ja sydän tuntuu pakatuvan kyseisessä tilanteessa (isäni on mitä lempein ihminen) olen jo sanonut että unohdetaan tämä vaihe mutta siitä huolimatta mies ei ota aktiivista otetta tilanteeseen. Olen väliaikaisesti asunut poikakaverini luona 4kk ja nyt löysin oma kodin, avoliittoa en toivo. Poikakerini käytös ahdistaa minua kovin, olen vanha ;), haluan naimisiin ja lapsia.. elämässä eteenpäin.. hänen kanssaan.. tunnen oloni usein hyväksikäytetyksi ja hän tietää sen. Kun kysyn mikä on esteenä, häntä mietityttää kaksi asiaa: pääseekö hän riittävän usein maalle äidinsä maaseutuasuntoon ja alanko muutenkin hallitsemaan hänen elämäänsä liikaa. Hän asuu äitinsä kaupunki asunnossa jonka järjestyksen määrää äiti, ei hän, en minä. Olen puhunut hyvin käytännöllisesti mihin olen valmis ja mihin en. Olen avoin, rehellinen, tiedostan rajani ja olen mielestäni oikeudenmukainen. Huomaan kyllä että olen ottanut turhan aktiivisen otteen tämän asian suhteen, mutta en kestä enää hänen lupauksia ja asian itkemistä. Olen jo alkanut kyseenalaistamaan rakkauteni häntä kohtaan koska aidosti koen että en enää kykene odottaa taas uutta ja uutta juhlapyhää ladattuna toiveilla, tai entä jos hänen syöpä uusiutuu olenko taas valmis tukemaan, hoitamaan ja odottamaan vailla lupausta. Koen itseni ehdottoman itsekkääksi näitä asioita jauhaessa mutta en tiedä mitä tehdä ja tämä ongelma tuntuu lamauttavan kaiken muun elämäni. Olen ehdottanut tuumaus-taukoa mutta sitä hän ei halua.

Mitä minun täytyisi tehdä, liehitellä, hoivata, näytellä olevani jokin toinen? Keskustella? en jaksa enää, siitä ei ole mitään hyötyä tilanteen korjaantumiseen saati minun tunteisiin ja ajatuksiin. Tuntuu ettei minulla ole muuta vaihtoehtoa kun pistää pillit pussiin jotta voisin jatkaa omaa elämää.. Jos jollakin on tämän valitus virren jälkeen vinkkejä tilanteeseen otan ne mielellään vastaan.

5

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *****

      Kosi. Siis niin että hääpäivä päätetään samalla. Ja näetpähän sitten saatko vastaukseksi kyllä vai ei. Et ole itsekäs jos haluat pitää omasta arvomaailmastasi kiinni ja poikaystäväsikin on sen alusta asti tiennyt.

    • jdsfkjdsfk

      Miksi et halua avoliittoon hänen kanssaan?

    • Joskus odotellut

      Ehkä hän voisi unohtaa koko "luvan" pyytämisen. Koska ei hän oikeasti lupaa kuitenkaan pyydä. Menisitte naimisiin, antoi isä luvan tai ei?

      Jos ollaan asuttu jo avoliitossa, avioliitto ei muuta käytännössä juuri mitään. Te ette ole asuneet yhdessä. Ymmärrän, että miestä jännittää että miten se muuttaa asioita. Itsekään en ehkä uskaltautuisi naimisiin kolmen vuoden seurustelun jälkeen, jos ei yhdessäkään olla asuttu. Tai no asuittehan te 4 kk, mutta pidempään.

      Hänellä tuntuu olevan jo yksi nainen, joka määrää hänen asioistaan eli äiti. Ehkä hän pelkää sinun olevan samanlainen. Hän taitaa olla pikkaisen (?) mammanpoika.

      "Olen puhunut hyvin käytännöllisesti mihin olen valmis ja mihin en. " No mitä mies niihin asioihin tuumasi? Oliko asiat hänelle ok?

      Tietenkään sinun ei pidä näytellä olevasi joku toinen, miksi pitäisi? Eikö mies sitten ole tyytyväinen sinuun sellaisena kuin olet? Ehkä ongelma onkin siinä? Yrittäkää ratkoa ne ongelmat mistä kiikastaa ensiksi. Jos ette pysty, niin ehkä ette ole oikeita toisillenne. Ja pitää laittaa pillit pussiin.

      • ratkaisuni

        Saman asian tiimoilta tuskailin nuorena naisena 20 v sitten. Mulla meni hermot asian suhteen ja sanoin miehelle, että en jaksa odottaa. Muistan vieläkin kun käytin sanoja "aika kuluu ja mulla tikittää biologinen kello". Sanoin, että jos ei mennä kihloihin eikä päätetä hääpäivää, niin minä muutan pois. Olimme asuneet yhdessä reilu pari vuotta ja sitä ennen seurusteltu puolitoista vuotta. Mies ei uskaltanut sitoutua minuun. Niinpä muutin pois vaikka sydän rakastikin sitä miestä. Olin hyvin määrätietoinen ja todellakin muutin pois koko paikkakunnalta. Siinä meni kaikki uusiksi työpaikkaa myöten. Myöhemmin menin naimisiin toisen miehen kanssa ja saimme lapsia. En tiedä teinkö oikein vai väärin silloin, mutta tein kuitenkin ratkaisuni ja jatkoin elämää. Ymmärrän tuskasi ja toivon, että jaksat selvitellä asioita ja teet oikeat ratkaisut.


    • ex

      Ole vain oma itsesi niin mies tajuaa ja jättää sut. Onnea molemmille, varsinkin miehellesi siis ex-miehellesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe