Onko samanmittaisia suksia (siis samaa merkkiä ja mallia) kaupoissa eri jäykkyyksiä? Ja onko tämä jäykkyys jotenkin merkitty sukseen? vai onko eri jäykkyinen suksi = eri mittainen?
suksien jäykkyys?
4
8793
Vastaukset
- huiluuu
kyllä noita kilpaluokan suksia saa eri jäykkyyksinä (soft,medium,hard), mutta pakettisukset ovat mitä sattuu
- sfds
sukset ovat toisiinsa nähden eri jäykkyyksiä. "Parittajat" tehtailla pyrkivät valitsemaan samaan pariin suht. samanlaiset sukset.
- Voitelija
Vähän merkistä kiinni luokitukset : soft, medium, medium , stiff. Luistelusuksessa ei niin huolta normisuksijalla, mutta pertsassa jo stiff ( hard ) jäykkä on jo vaikea hiihdettävä.Moni kilpailijakaan ei niillä
hiihdä, tosin sitten tulee erilaiset alustat joille taas valitaan eri jäykkyyksiä.
Luistelusuksessa korostuu erityisesti " akseliväli" eli painealueiden etäisyydet suhteessa jäykkyyskaareen
(tasapainopisteeseen). Näillä asioilla haetaan sitä hiihdettävyyttä, kierrosherkkyyttä jne jne. - jkjdaa
Onko tämä soft, medium ja hard jaottelu suksen jäykkyydelle (ihmisen massa) vai lumen kovuudelle?
Olen tässä tutustunut eri valmistajien valikoimaan ja löytyy suksea kovalle lumelle, medium lumelle ja pehmeälle lumelle. Sitten olen ollut käsiteyksessä, että pidemmät sukset ovat suhteessa jäykemmät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219