Mihin opiskelemaan?

piiirrustus

Onko sellaista kerhoa tai kurssia tai jotain sellaista, missä opetellaan piirtämään?
15-vuotiaille suunnattu Helsingissä.

9

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artti

      Tammikuun alussa alkaa taas kurssit. Piirustu I - kurssi on aloittelijalle sopiva.

      • sottaaja

        työväenopistoissa ikäraja on 16 vuotta, ja nehän ovat täällä pääkaupunkiseudulla paikallisia kansanopistoja.


    • Aina Lahjakas

      niin ei tarvitse käydä mitään kursseja tai kouluja. Jos taas olet vain piitämisestä pitävä henkilö, niin voit toki käydä kouluja ym. kursseja, mutta se ei tee sinusta yhtään parempaa piirtäjää.
      Ei geeneissä olevaa ominaisuutta voi kouluissa opettaa tai kehittaa. Joillain on se geeni ja joillain ei.

      • BARE...

        Piirtäminen ja maalaaminen on kyllä opittava taito. Kukaan ei ole ikinä noihin liittyviä asioita saanut syntyessään.


      • Taiteilija..

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Lähes kaikki tuntemani taiteilijat ovat lisäksi sitä mieltä, että hyvä piirrustaito ei edes säily kuin harjoittelemalla. Olen samaa mieltä. Ja nyt en tarkoita valokuvamaisten/painojälkimäisten taulujen ääriviivojen tarkkaa piirtämistä.. Sitä sinä "Aina lahjakas" kai tarkoitit? Et varmaan tiedä piirtämisestä mitään.. Sinulle voi tulla vaikka kummallisia perspektiivivirheitä, vaikka sitä en sinällään tarkoittanutkaan..

        Itse pidin useita näyttelyitä Helsingin tunnetuimmissa gallerioissa ennen kuin sain huippuopetusta piirtämisessä. No en tiedä miten sitä hödynnän - vai hödynnänkö.

        Mutta jos haluaa oppia hyväksi piirtäjäksi niin hyvä opetus on a ja o. ja sitten harjoittelu.


      • (Tarkkasilmäinen)
        Taiteilija.. kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Lähes kaikki tuntemani taiteilijat ovat lisäksi sitä mieltä, että hyvä piirrustaito ei edes säily kuin harjoittelemalla. Olen samaa mieltä. Ja nyt en tarkoita valokuvamaisten/painojälkimäisten taulujen ääriviivojen tarkkaa piirtämistä.. Sitä sinä "Aina lahjakas" kai tarkoitit? Et varmaan tiedä piirtämisestä mitään.. Sinulle voi tulla vaikka kummallisia perspektiivivirheitä, vaikka sitä en sinällään tarkoittanutkaan..

        Itse pidin useita näyttelyitä Helsingin tunnetuimmissa gallerioissa ennen kuin sain huippuopetusta piirtämisessä. No en tiedä miten sitä hödynnän - vai hödynnänkö.

        Mutta jos haluaa oppia hyväksi piirtäjäksi niin hyvä opetus on a ja o. ja sitten harjoittelu.

        " Sinulle voi tulla vaikka kummallisia perspektiivivirheitä, vaikka sitä en sinällään tarkoittanutkaan.."
        Ja lisäksi hänellä ei ole minkäänlaista tajua kuinka varjot toimivat jos ei ole valokuvaa mitä apinoida.

        Yhdyn täysin näkemykseesi!


      • kerrotko missä
        Taiteilija.. kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Lähes kaikki tuntemani taiteilijat ovat lisäksi sitä mieltä, että hyvä piirrustaito ei edes säily kuin harjoittelemalla. Olen samaa mieltä. Ja nyt en tarkoita valokuvamaisten/painojälkimäisten taulujen ääriviivojen tarkkaa piirtämistä.. Sitä sinä "Aina lahjakas" kai tarkoitit? Et varmaan tiedä piirtämisestä mitään.. Sinulle voi tulla vaikka kummallisia perspektiivivirheitä, vaikka sitä en sinällään tarkoittanutkaan..

        Itse pidin useita näyttelyitä Helsingin tunnetuimmissa gallerioissa ennen kuin sain huippuopetusta piirtämisessä. No en tiedä miten sitä hödynnän - vai hödynnänkö.

        Mutta jos haluaa oppia hyväksi piirtäjäksi niin hyvä opetus on a ja o. ja sitten harjoittelu.

        sait tätä huippuopetusta. olen erittäin kiinnostunut tästä.


      • sivellinkö
        Taiteilija.. kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Lähes kaikki tuntemani taiteilijat ovat lisäksi sitä mieltä, että hyvä piirrustaito ei edes säily kuin harjoittelemalla. Olen samaa mieltä. Ja nyt en tarkoita valokuvamaisten/painojälkimäisten taulujen ääriviivojen tarkkaa piirtämistä.. Sitä sinä "Aina lahjakas" kai tarkoitit? Et varmaan tiedä piirtämisestä mitään.. Sinulle voi tulla vaikka kummallisia perspektiivivirheitä, vaikka sitä en sinällään tarkoittanutkaan..

        Itse pidin useita näyttelyitä Helsingin tunnetuimmissa gallerioissa ennen kuin sain huippuopetusta piirtämisessä. No en tiedä miten sitä hödynnän - vai hödynnänkö.

        Mutta jos haluaa oppia hyväksi piirtäjäksi niin hyvä opetus on a ja o. ja sitten harjoittelu.

        edetä silmäpiirtäjä joka ei osaa piirtää? Eli näen muuta mitä valmiissa elementissä on,esim. tapetissa,seinässä,kartassa, varjoissa hahmoja,kuvioita,muotoja jos alan tarkastelemaan tarkemmmin.Haluaisin piirtää mutta en osaa.


      • Aifam
        Taiteilija.. kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Lähes kaikki tuntemani taiteilijat ovat lisäksi sitä mieltä, että hyvä piirrustaito ei edes säily kuin harjoittelemalla. Olen samaa mieltä. Ja nyt en tarkoita valokuvamaisten/painojälkimäisten taulujen ääriviivojen tarkkaa piirtämistä.. Sitä sinä "Aina lahjakas" kai tarkoitit? Et varmaan tiedä piirtämisestä mitään.. Sinulle voi tulla vaikka kummallisia perspektiivivirheitä, vaikka sitä en sinällään tarkoittanutkaan..

        Itse pidin useita näyttelyitä Helsingin tunnetuimmissa gallerioissa ennen kuin sain huippuopetusta piirtämisessä. No en tiedä miten sitä hödynnän - vai hödynnänkö.

        Mutta jos haluaa oppia hyväksi piirtäjäksi niin hyvä opetus on a ja o. ja sitten harjoittelu.

        ...kiinnostaisi kovasti mainitsemasi huippuopetus, missä sitä saa ja kuka sitä opettaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe