Kuinka finninaamainen nörtti oikein

häh??

saa olla, jotta kajoaa johonkin vesijäähdytykseen?!?

8

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalaa

      Olihan nuija kysymys. Ilmeisesti odotat jotain vastaustakin, niin eipä kovin ihmeellinen. Onko käynyt mielessä, että joku voi haluta siitä koneesta hiljaisen? Tuo on paras keino siihen, joskaan ei halvin/helpoin.

    • Mika++
      • 40 rasituksessa

        Ei käytä muuta kuin passiivijäähdystä amd virtapihillä se onnistuu. No propello ju now.


    • t4t4t4235354

      Multa löytyy tietokonen joka on upotettu ruokaöljyyn, hintaa tuli noin 30e ja helvetin hyvin toimii, paremmin kuin tuulettimet. Eikä edes finnejä löydy

    • --------------------

      Mitäs ihmeellistä nestejäähdytyksessä oikein on? Onhan sitä käytetty iät ajat ties missä, miksei tietokoneessakin.
      Ikää 42 ja kone pysyy hiljaisena nesteellä - ilman finnejä.

      Jätät varmaan Power Macitkin ostamassa koska niissä on nestejäähdytys. Vai.

    • Ei se tietokoneen nestejäähdytys nyt niin olennaisesti auton nestejäähdytyksestä poikkea, ja sellanen sentään on käytännössä katsoen kaikilla autoilijoilla.

    • ptjp

      Vesijäähdytyksellähän jäähdytetään kai vain prosessoria? Ei se täyttää äänettömyyttä takaa, koska virtalähde vaatii tuulettimen jäähdytykseen sekä myös näytönohjain. Myös emolevyllä olevat komponenti kuumenevat joten senkin takia kotelossa olisi hyvä olla läpivetoa.

      • Mistäs ihmeestä olet saanut päähäsi, ettää nesteellä jäähdytetään ainoastaa prossua?
        Itse pidän pelkän prossun jäähdytystä vedellä aikalailla hölmön hommana, koska hyvällä ilmajäähyllä päästää aivan yhtä hyvään tulokseen paljon halvemmalla ja pienemmällä säätämisellä.

        Yleensä (etenkin pelikoneissa) näytönohjain onkin paljon suurempi ongelma, koska sille on vaikea saada riittävän tehokasta jäähdytintä kunnollisella ( =isolla) tuulettimella.

        Kun laitetaan kunnon jäähdytin kotelon sisälle ja sille riittävä jäähdytys (jotta se kanssa jäähdyttää), se takaa myös hyvän ilmankierron kotelossa. Näinollen myös toisarvoiset komponentit jäähtyvät riittävästi (kunhan niillä on kunnon siilet).
        Toisaalta myös piirisarjoille ja muisteille on saatavana vesiblokit jos sellaiselle uskoo olevan tarvetta.

        Nykyiset virtalähteet (siis KUNNOLLISET sellaiset) toimivat siinä määrin hyvällä hyötysuhteella (yli 90%), etteivät ne tarvitse kuin yhden ison ja hiljaisen tuulettimen jäähtyäkseen. Tästä ei koidu sanottavammin ääntä.

        Mutta tosiaan: vesijäähdytys ei tarkoita sitä, etteikö myös kotelon tuuletuksesta pitäisi huolehtia.

        Oma projektini tällähetkellä on jäähdyttää prossu, näyttis ja luultavasti kiintolevyt (pitää paketoida äänettömäksi jolloin ne pitää jäähdyttää jollakin) vedellä. Jäähdyttimenä tulee toimimaan yksi juuri ja juuri Mac G5 koppaan mahtuva auton lämppärin kenno (se mistä autosta tuo on, ei ole hajuakaan) ja tuulettaa se kahdella 18cm tuulettimella. Uskoisin että tuo rittää ja meteliä ei ainakaan luulisi sanottavammin syntyvän.
        Virtalähde (850W Zalman) jäähtyy yhdellä 14cm tuulettimella).

        Isot laadukkaat tuulettimet siirtävän reilusti ilmaa pienilläkin kierroksilla, joka tarkoittaa pientä äänentuottoa.

        Pitää tietysti tunnustaa, että on tämä aika hullun hommaa eikä todellakaan mitään edullista touhua. Mutta pitäähän sitä miehellä olla lelunsa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe