Kylmää kyytiä

Volkkarissa

Suomi-kylmää, pohjoisnapa -kylmempää,Transporter-kylmintä.
Taas on ollut kärsimystä pari päivää transun kabiinissa. Kone lämpenee 15 asteen pakkasessa 8-10 kilometrin aikana, mutta vielä 30 kilsan päässä ei kabiini lämpiä. Puhaltimesta tulee lehmän henkäys vaikka mittari näyttää 90 C. Puhallinta on käytettävä asennossa 3 tai jopa 4 (=melua), jotta pysyy ikkunat auki.
Lämpiääkö nopeammin, jos käyttää sisäilmakiertoa. Ehkä vähän , mutta 3 minuutin kuluttua kabiini oli sellainen sumukaappi mistä ei nähnyt ulos, joten oli palattava ulkoilman sisäänottoon ettei suistu tieltä.
LÄmppäristä ei siis löydy mitään sellaista asetusta , millä auton saisi sisältä lämpimäksi. Kennon koko ei siis vain riitä lämmön tuottamiseen. Eikö skandinaviaan tuotaviin malleihin saa isompaa lämppärin kennoa?
Lämmitettavä tila ei siis ole täyspitkä, vaan liukuoven jälkeen on väliseinä. Kyllä se etutila pitäisi pysyä lämpimänä. Taidan soittaa työsuojelipiiriin epäinhimmillisistä työoloista.
Tänä aamuna -21 oli Transporterille liikaa. Hehkuttaa saa sikakauan, mutta ei jaksa käynnistyä kuitenkaan. Kohta on onneksi 210 tkm:n huolto, minne viedessä aion todella "avautua" niin että muutkin asiakkaat kuulee mikä on volkkarin laatu.

37

7637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elvis oli kala

      "Kohta on onneksi 210 tkm:n huolto, minne viedessä aion todella "avautua" niin että muutkin asiakkaat kuulee mikä on volkkarin laatu."

      Tuo on erittäin järkevä vaihtoehto. Se huoltoliikkeen huoltoneuvoja on todellakin syyllinen yli 200 000km ajetun auton vikoihin.

      Mitäs jos "avautumisen" sijasta varaisit huoltoajan lisäksi aikaa lämppärin kennon tarkastukseen / puhdistukseen / vaihtoon. Sehän maksaa rahaa, mutta auton korjaaminen maksaa.
      Jotain vikaa siinä autossasi on, koska ihan varmasti siellä ohjaamossa on aiemmin ollut lämmintä.
      Samalla voisi tehdä akku- ja lataustestin.

      • johtopäätöksiä

        Enhän minä huoltoneuvojaa hauku vaan autoa.
        Onhan noista vioista jo ennenkin valitettu, mutta valtuutetun korjaamon mukaan "kaikki on kunnossa"
        No kun päästiin aamusta päivään, niin ilmeni, että firman (ei sekään minun ) toinenkaan Transu ei lähtenyt käyntiin (-22).
        Sekin T5 on jo paljon ajettu, mutta onko kyseessä tyyppivika vai onko sekin vain ominaisuus.
        Apukaapeleita on venytetty tänään oikein olan takaa.

        Noi firman alle satkun ajetut kuitenkin hyrähti pyörimään.


    • mutta..

      Eilen ajelimme perheen kanssa 22 asteen pakkasella uudella TSI Golf Variantilla. Näissä ollaan osattu varautua kylmiin olosuhteisiin kunnolla. Lämmintä riitti ja ajaminen oli mukavaa. Luulisi kyllä dieselistäkin lämpöä riittää pakun pieneen kabiiniin.

    • Lämmin autoilija

      Volkkari on tunnetusti yksi kylmimmistä autoista talvella. Johan autolehtien testitkin ovat sen niin monesti osoittaneet. Ohjekirjassa pitäisi olla maininta : VOLKKARILLA AJO TALVIAIKAAN EI OLE SUOSITELTAVAA!".

      • fhdfhf

        Ilman webastoa on kyllä pirun kylmä häkkyrä.Ei toiminu kyllä sekään kovin pitkään,joku ihme automaatti kytkentä ,lähti ittepäälle vaikka ois ajanu kilsan,sit paljon pätkä ajoo,niin senjälkeen turannu ittesä tukkoon.


      • Tietoa
        fhdfhf kirjoitti:

        Ilman webastoa on kyllä pirun kylmä häkkyrä.Ei toiminu kyllä sekään kovin pitkään,joku ihme automaatti kytkentä ,lähti ittepäälle vaikka ois ajanu kilsan,sit paljon pätkä ajoo,niin senjälkeen turannu ittesä tukkoon.

        Työpaikalla on ko.autoja uudesta yli 10 vuodenikäisiin, ajettu yli 500 tkm:n. Kyllä niillä on pärjännyt, pakkasraja ulkotöissä on pidetty n. 27, johon asti on kuljettu. Ei tosin ole liikuttu kesävaatteissa, vaan kelin mukaan pukeuduttu. Kylmyys voi johtua monesta, sisäilman suodin tukossa, kenno likainen, säätövivun vika jne.


      • Tietoa
        Tietoa kirjoitti:

        Työpaikalla on ko.autoja uudesta yli 10 vuodenikäisiin, ajettu yli 500 tkm:n. Kyllä niillä on pärjännyt, pakkasraja ulkotöissä on pidetty n. 27, johon asti on kuljettu. Ei tosin ole liikuttu kesävaatteissa, vaan kelin mukaan pukeuduttu. Kylmyys voi johtua monesta, sisäilman suodin tukossa, kenno likainen, säätövivun vika jne.

        Jäi sanomatta että on pirun hyvä auto ajaa, jopa liian hyvä, ainakin 4-vetoisena.


      • bnbvc
        Tietoa kirjoitti:

        Jäi sanomatta että on pirun hyvä auto ajaa, jopa liian hyvä, ainakin 4-vetoisena.

        Ja nelivetohan on best,jos eberi tai vebasto niin eipä tänne parempaa paketti autoa löyty.


      • osssss

        Asialinja.


      • tylppänokka
        bnbvc kirjoitti:

        Ja nelivetohan on best,jos eberi tai vebasto niin eipä tänne parempaa paketti autoa löyty.

        Nelivedolla löytyy varmaan koneelle sen verran rasitusta, että auto lämpenee kohtuuajassa. JOs vielä eberiä pitää huudattaa siinä samassa, niin minkälaiseksi muodostuu kulutus.
        Vanha T3 sentää lämpesi ihan mukavasti, kun vaan jaksoi kuunnella sitä 1,6 TD:n porinaa/huudatusta. Ja huippunopeus mairittelevat 110 km/h .


    • mssaaa

      nyt vasta on omallakin golffilla pirun kylmää kyytiä. Puhallin sanoi itsensä ilmeisesti irti, edellisenä päivänä toimi normaalisti, mutta aamulla ei pienintäkään elettä. Hienoa volkkari. Tälläistä sitä tosiaan osaa odottaa jo 6000km ajetulta golffilta. Ei tosiaan ole suunniteltu pohjoiseen tälläset kotterot ja tasan tarkkaan viimeinen volkkari minkä hankin.

      • Pikkuvikoja

        !!!


      • ASSASA

        TUO SE MUUTEN SYÖ MIESTÄ ROTAN LAILLA!


    • vesiventtiili

      ei taida toimia jos ei lämmintä pukkaa. Transun iästä ei ollut puhetta mutta vanhemmissa venttiiliä säädetään vaijerilla, tuoreemmissa alipaineella.

      Ei kannata avautua huollossa volkkarin laadusta, teet itsestäsi vain naurettavan. Germaniassa autoa suunniteltaessa on otettu huomioon se että autoilla ajetaan vain maks 200tkm.

      • muusta viis

        > Germaniassa autoa suunniteltaessa on otettu huomioon se että autoilla ajetaan vain maks 200tkm.

        Ja suomijullit sitten ostaa näitä, perusteluina "ylivoimainen laatu / kestävyys"

        ...joku ei nyt oikein täsmää, mutta emme anna sen häiritä.


      • Rasvarix

        Kannattaa vielä huutaa, että merkki menee vaihtoon.

        Hei ketään siellä huollossa ei ihan oikeesti kiinnosta kenenkään uhkailut.


      • startern
        muusta viis kirjoitti:

        > Germaniassa autoa suunniteltaessa on otettu huomioon se että autoilla ajetaan vain maks 200tkm.

        Ja suomijullit sitten ostaa näitä, perusteluina "ylivoimainen laatu / kestävyys"

        ...joku ei nyt oikein täsmää, mutta emme anna sen häiritä.

        "...joku ei nyt oikein täsmää, mutta emme anna sen häiritä."


        Se on poijjaat kapitalismia...


      • tietoa
        Rasvarix kirjoitti:

        Kannattaa vielä huutaa, että merkki menee vaihtoon.

        Hei ketään siellä huollossa ei ihan oikeesti kiinnosta kenenkään uhkailut.

        Wv:n huolto ja varosapalvelu ja myyntikin on vuosikymmeniä jäljessä esim. myyntitilastojen kärkipään merkeistä. On onneksi vanha vento johon saa edes kulutusosia muualta. Wv varaosissa jos joutuu asioimaan kannattaa vähän harkita milloin menee, sillä on päivä varmasti pilalla. Pari esimerkkiä, varaosissa 45 min. edelläni oli yksi asiakas ja seinällä oli 5 varaosamyyjän kuvaa, kuin speden rautakauppa sketsissä. Työnvastaanotossa, kun vika oli auton nykimisessä sanoi päällikkö että kannattaako sitä nyt korjata, onneksi oli kunnon huoltomies ja auto tuli kuntoon. Näin keski-suomen ....kaupungissa, samoja kokemuksia myös muualla suomessa.


      • mitä selität
        startern kirjoitti:

        "...joku ei nyt oikein täsmää, mutta emme anna sen häiritä."


        Se on poijjaat kapitalismia...

        > Se on poijjaat kapitalismia...

        Ei, vaan touhu muistuttaa päivä päivältä enemmän Ladauskovaisten touhua...


      • korjattiin 210 tkm

        Transporteriin tuli uusi akku missä runsaasti ampeeritunteja ja koneeseen tuli uudet hehkut.
        Käynnistymiseen kuluva hehkutuksen aika puoliintui ja auto käynnistyy oivallisesti.
        Ajeltiin nyt vähän pitempi reissu (aamu -20, päivä -17) Lämmityksessä ei sinänsä ole mitään vikaa , mutta tällä kelillä se pitää olla maksimilla koko ajan. Eli lämpö max ja puhallin 3 tai 4.
        Maantieajossa pysyy lämpimänä, mutta taajamassa alkaa viiletä.
        Ongelma on se, että lämpöä ei vaan riitä joka paikkaan. On pakko puhaltaa tuulilasilla ja silloin alkaa varpaat viiletä. Jos laitat lisää puhallusta alas, niin alkaa tuulilasi huurtua pikkuhiljaa yläkulmista alkaen.
        LÄmmöt ei vaan riitä. Ollaan sentään etelärannikolla.
        Miten tää asia hoidetaan sisämaassa, missä on -30 ja yli ??


    • melekosta soopaa..

      hiace hitsattavana?

      • mikä on totuus ?

        Että täällä jaksetaan kertoa juttuja japsien ruostumisesta.
        Ostin -89 masan 626 -91 vuonna ja siihen laitettiin kolarin jälkeen pari ovea, minkä jälkeen ruostesuojaus. 10 vuotta myöhemmin oli hiekka piessyt pohjaa sen verran, että suihkutin pullon jotain ainetta jalkatilojen etureunoihin ja pariin palkkiin. Kustannukset nykyrahassa 10 euroa.
        Nyt yli 300 tkm ajettuna ja ja yli 20 vuotiaan ei ole vielä ruostevaurioita, toki pintaruostetta.
        Voisiko joku kaikkien alojen asiantuntija nyt selvittää milloin se kuuluisa ruostuminen oikein iskee, jotta ehtii varata niitä hitsausvälineitä.
        Niin , naapureiden samanikäiset passatit on jo paalattu.


    • Kuppelimies

      Kylmää kyytiä.
      Pipo päässä Kuppelilla pörrätään.
      Ei lämmityslaitteesta tietokaan.
      Lämmönvaihtimetkin pukkaa vaan savua sisään.
      Kaverini sanoo, että mulla tulee aina yhä edelleen paha olo sun Kuppelin kyydissä.
      Ikkunat visusti kiinni ja pakokaasut sisällä.
      Todellinen Hitlerin kosto.

      Ps. Jääskraba on vakiovaruste.

      • Kylmäkoneita

        AEG, Bosch, Transporter.
        Reilu 20 pakkasta ja transporteria ei saa millään lämpenemään. Eivät kuulemma "teho"dieselit lämpene taajama-ajossa. No ei todellakaan. Mutta ei ne lämpene maantielläkään. Ainakaan 25 km ei riittänyt siihen, vaikka vedet oli 90 asteen lämpöisiä reilun 10 kilometrin jälkeen. Yhtä hel.....n värjöttelyä koko matka. Ei kannata edes sammuttaa vaan jätin perillä raksuttamaan, jolloin alkoi jäähtymään entisestään.
        Paluumatkalla sentään jotenkin puhalsi haaleata niin että tuulilasi ja sivuikkunat pysyi auki.
        Yksilövika ?? No ei perkele ole !! Firmassa 3-4 samanlaista ja kaikki on yhtä kylmiä.
        Onko uudemmat läpimiä. Ne ei tunnu olevan, kun taksimieskin oli laittanut valtavan pahvin pystyyn maskin eteen. Ulottui miltei tuulilasille hupaisan näköisesti. Ei taida oikein asiakkaatkaan kiitellä kyydistä kun joutuu värjöttelemään koko matkan.


      • *impossible*
        Kylmäkoneita kirjoitti:

        AEG, Bosch, Transporter.
        Reilu 20 pakkasta ja transporteria ei saa millään lämpenemään. Eivät kuulemma "teho"dieselit lämpene taajama-ajossa. No ei todellakaan. Mutta ei ne lämpene maantielläkään. Ainakaan 25 km ei riittänyt siihen, vaikka vedet oli 90 asteen lämpöisiä reilun 10 kilometrin jälkeen. Yhtä hel.....n värjöttelyä koko matka. Ei kannata edes sammuttaa vaan jätin perillä raksuttamaan, jolloin alkoi jäähtymään entisestään.
        Paluumatkalla sentään jotenkin puhalsi haaleata niin että tuulilasi ja sivuikkunat pysyi auki.
        Yksilövika ?? No ei perkele ole !! Firmassa 3-4 samanlaista ja kaikki on yhtä kylmiä.
        Onko uudemmat läpimiä. Ne ei tunnu olevan, kun taksimieskin oli laittanut valtavan pahvin pystyyn maskin eteen. Ulottui miltei tuulilasille hupaisan näköisesti. Ei taida oikein asiakkaatkaan kiitellä kyydistä kun joutuu värjöttelemään koko matkan.

        Nyt kuin kaikki konehuoneessa on on kunnossa, niin pitihän se lämpeneminen testata oikein Webaston kanssa.
        Kone käyntiin ja webasto päälle. Koneen lämmöt oli 15 km:n ja 16 minuutin kohdalla 90 astetta.
        Jos olisi päässyt pihasta heti lähiön sijasta maantielle niin se 16 min olisi tarkoittanut reilusti yli 20 km.
        Tämä aika ja matka siis kuluu veden lämpenemiseen, mutta se ei auta sisälämpöä, kun vielä 20 minuutin kahdalla puhaltaa vain haaleata. Tarvittiin siis 30 minuuttia ennenkuin Tarnsposterin kabiini saatiin lämpimäksi.
        Mitenkäs Transitit ja Hiacet ?

        Asia 2. Remmi kun laukesi 30 tkm vaihdon jälkeen, niin se meni tietysti korjausfirman/maahantuojan piikkiin, mutta nyt 30 tkm huoltoväli jotenkin ihmeellisesti puolittui eli se on enää 15 tkm.
        Aikooko firmat uudella lyhyellä huoltovälillä maksattaa remontin kuitenkin pikku hiljaa kuluttajalla eli auton omistajalla vai onko kyse uusitun kannen kiristämisestä tai vastaavasta toimenpiteestä ?


      • tulee ikävä.

        Nuorempana kun Amazon ja 140 sarjan Volvo kävi talvikeleillä lämpimäksi, niin tuulilasille puhaltavista suulakkeista tuli niin kuumaa, että sormia ei voinut pitää siinä hetkeäkään. Tuulilasi aukesi huurusta ihan hetkessä ja pysyi helposti auki.
        Mutta nykyisen pakuvolkkarin puhallus on yhtä hailakkaa kuin venäläisen keuhkotuberkuloosipotilaan. Eikö ilma kierrä lämppärin kennossa vai eikö vesi liiku siellä riittävän nopeasti. vai käykö VW dieselit koko jan niin kylmänä, että koneestakaan ei saa lämmintä vettä missään vaiheessa.
        Onko kukaan laittanut erillistä lisäpumppua lämppärin nestekiertoon. Pikkubussissakin (VW) on joku toinen kovaa meteliä pitävä lämppäri takaosassa. MIten sen veden lämmitys ja kierrätys on toteutettu.


      • tietäjää.
        tulee ikävä. kirjoitti:

        Nuorempana kun Amazon ja 140 sarjan Volvo kävi talvikeleillä lämpimäksi, niin tuulilasille puhaltavista suulakkeista tuli niin kuumaa, että sormia ei voinut pitää siinä hetkeäkään. Tuulilasi aukesi huurusta ihan hetkessä ja pysyi helposti auki.
        Mutta nykyisen pakuvolkkarin puhallus on yhtä hailakkaa kuin venäläisen keuhkotuberkuloosipotilaan. Eikö ilma kierrä lämppärin kennossa vai eikö vesi liiku siellä riittävän nopeasti. vai käykö VW dieselit koko jan niin kylmänä, että koneestakaan ei saa lämmintä vettä missään vaiheessa.
        Onko kukaan laittanut erillistä lisäpumppua lämppärin nestekiertoon. Pikkubussissakin (VW) on joku toinen kovaa meteliä pitävä lämppäri takaosassa. MIten sen veden lämmitys ja kierrätys on toteutettu.

        Onko ymmärrettävä, että Transporteria ei siis saa lämpimäksi millään keinoin.


      • 1+17=?
        tietäjää. kirjoitti:

        Onko ymmärrettävä, että Transporteria ei siis saa lämpimäksi millään keinoin.

        Kolmen T5:n kokemuksella voin sanoa ettei kylmä niissä koskaan tullut. Toki esilämmitin ne aina kovilla pakkasilla. Multivanissa tuli puku päälläkin ajettua talvella ilman pitkää takkia - silloinkin tarkeni.
        Sitä en tiedä mitä täällä valittavat tekevät autolleen kun ei kerta tarkene tai sitten kait vain tulen toimeen kylmemmässä kuin he :)


      • riisua.
        1+17=? kirjoitti:

        Kolmen T5:n kokemuksella voin sanoa ettei kylmä niissä koskaan tullut. Toki esilämmitin ne aina kovilla pakkasilla. Multivanissa tuli puku päälläkin ajettua talvella ilman pitkää takkia - silloinkin tarkeni.
        Sitä en tiedä mitä täällä valittavat tekevät autolleen kun ei kerta tarkene tai sitten kait vain tulen toimeen kylmemmässä kuin he :)

        Tuleehan sieltä lämmityslaitteesta jotakin, mutta kyllä tuo -15/20 on ehdoton yläraja tarkenemiseen. Jokaiseen Transporteriin on työnantaja joutunut hankkimaan Webaston, sillä muuten ei niissä tarkene. Se taas syö akun niin että auto pitää aina olla kiinni ylläpitolaturissa.
        On se lämmin, JOS ajaa maantietä 4-vaihteella reilummilla kierroksilla. Mutta kun ajaa 5-vaihteella rauhallista talvivauhtika, niin heti alkaa viiletä. Kaupungissa muuttuu suorastaan kylmäksi.
        Vasta oli saksalaisessa moottorilehdessä lämmitys, huurteenpoisto ja ilmastointitesti, missä volkkari oli selvästi surkeampi kuin muut vertailuun osallistujat.
        Totuutta olisi siis tarjolla monelta suunnalta, jos siihen vain haluaa uskoa.


      • suomeksikin.
        riisua. kirjoitti:

        Tuleehan sieltä lämmityslaitteesta jotakin, mutta kyllä tuo -15/20 on ehdoton yläraja tarkenemiseen. Jokaiseen Transporteriin on työnantaja joutunut hankkimaan Webaston, sillä muuten ei niissä tarkene. Se taas syö akun niin että auto pitää aina olla kiinni ylläpitolaturissa.
        On se lämmin, JOS ajaa maantietä 4-vaihteella reilummilla kierroksilla. Mutta kun ajaa 5-vaihteella rauhallista talvivauhtika, niin heti alkaa viiletä. Kaupungissa muuttuu suorastaan kylmäksi.
        Vasta oli saksalaisessa moottorilehdessä lämmitys, huurteenpoisto ja ilmastointitesti, missä volkkari oli selvästi surkeampi kuin muut vertailuun osallistujat.
        Totuutta olisi siis tarjolla monelta suunnalta, jos siihen vain haluaa uskoa.

        Saksalaisten itsensä testaamana Autobild suomessa 3/2011 löytyy se koruton kertoma, että
        Volkkarit on selkeästi kylmempiä kuin muut testin autot. Volkkaria ei saanut siedettävän lämpöiseksi edes puolen tunnin ajolla. Jään sulatus lasista alkeellisella tasolla.
        Varmaan T-Fordkin lämpesi nopeammin kun nykyvolkkarit.


      • Huhaheijarommiapullo
        suomeksikin. kirjoitti:

        Saksalaisten itsensä testaamana Autobild suomessa 3/2011 löytyy se koruton kertoma, että
        Volkkarit on selkeästi kylmempiä kuin muut testin autot. Volkkaria ei saanut siedettävän lämpöiseksi edes puolen tunnin ajolla. Jään sulatus lasista alkeellisella tasolla.
        Varmaan T-Fordkin lämpesi nopeammin kun nykyvolkkarit.

        Se on kato tätä nykyaikaa. Kaikki näyttä hienolta kun kulutus ja co2 lukemat näyttää pieniltä, jotta voidaan mainostaa. Viisveisataan muista mukavuuksista.

        ps. eikö volkkarilla työajamisesta voisi saada kylmäntyönlisän?


      • osssss
        suomeksikin. kirjoitti:

        Saksalaisten itsensä testaamana Autobild suomessa 3/2011 löytyy se koruton kertoma, että
        Volkkarit on selkeästi kylmempiä kuin muut testin autot. Volkkaria ei saanut siedettävän lämpöiseksi edes puolen tunnin ajolla. Jään sulatus lasista alkeellisella tasolla.
        Varmaan T-Fordkin lämpesi nopeammin kun nykyvolkkarit.

        kylmyys on volkkarissa kiistämätön.tsi pahempi kuin tdi.


      • 30
        osssss kirjoitti:

        kylmyys on volkkarissa kiistämätön.tsi pahempi kuin tdi.

        Minä sain huoltoneuvojan ohjeilla golffini lämpimäksi. Puolenkymmentä kertaa piti käydä, ennenkuin sain hyvän ohjeen, Pitää tehdä kuin naapuri, Valehdella...


      • prahan talvi
        osssss kirjoitti:

        kylmyys on volkkarissa kiistämätön.tsi pahempi kuin tdi.

        Törmäsi myös volkkarin kylmyyteen sisarmerkissä fabiassa. Ensimmäiseen 15:een minuuttiin ei tapahdu mitään. Ja sitten ollaakin jo työpaikan pihassa .
        Pitäiskö noilla ajaa aina töihin naapurikaupungin kautta, että olisi kohtuulliset olot edes perillä. Pitääkö laittaa alufoliot vai perheen vanhat viltit jäähdyttimen ympärille. Jotkut naapurit tuntuu käyttävän kynnysmattoja tai muovitettua pahvia.


      • osssss
        Kylmäkoneita kirjoitti:

        AEG, Bosch, Transporter.
        Reilu 20 pakkasta ja transporteria ei saa millään lämpenemään. Eivät kuulemma "teho"dieselit lämpene taajama-ajossa. No ei todellakaan. Mutta ei ne lämpene maantielläkään. Ainakaan 25 km ei riittänyt siihen, vaikka vedet oli 90 asteen lämpöisiä reilun 10 kilometrin jälkeen. Yhtä hel.....n värjöttelyä koko matka. Ei kannata edes sammuttaa vaan jätin perillä raksuttamaan, jolloin alkoi jäähtymään entisestään.
        Paluumatkalla sentään jotenkin puhalsi haaleata niin että tuulilasi ja sivuikkunat pysyi auki.
        Yksilövika ?? No ei perkele ole !! Firmassa 3-4 samanlaista ja kaikki on yhtä kylmiä.
        Onko uudemmat läpimiä. Ne ei tunnu olevan, kun taksimieskin oli laittanut valtavan pahvin pystyyn maskin eteen. Ulottui miltei tuulilasille hupaisan näköisesti. Ei taida oikein asiakkaatkaan kiitellä kyydistä kun joutuu värjöttelemään koko matkan.

        Asialinja.


      • sekunda vesipumppu ?
        prahan talvi kirjoitti:

        Törmäsi myös volkkarin kylmyyteen sisarmerkissä fabiassa. Ensimmäiseen 15:een minuuttiin ei tapahdu mitään. Ja sitten ollaakin jo työpaikan pihassa .
        Pitäiskö noilla ajaa aina töihin naapurikaupungin kautta, että olisi kohtuulliset olot edes perillä. Pitääkö laittaa alufoliot vai perheen vanhat viltit jäähdyttimen ympärille. Jotkut naapurit tuntuu käyttävän kynnysmattoja tai muovitettua pahvia.

        VW koneet vaatii runsaasti suojaa jäähdyttimen eteen jo aikaisin syksyllä ja sen voi ottaa pois vasta vapun aattona jos on alle puolen tunnin ajomatka tai ajoa paljon kaupungissa, missä vw ei tunnu lämpiävän lainkaan.


    • fasdfafsdasda

      Se ei näy niin hyvin lämpökamerassa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe