Voiko poskiontelotulehdusta sairastaa vuosia? Minulla on ollut limakalvolisää poskionteloissa jo vuosina 2006 ja 2007. Pään magneettikuvissa on nähty. Niitä sanotaan olevan yleisesti ihmisillä.
Nyt on ollut viikon verran pieniä leuka- ja kulma- ja poskikipuja ajoittain. Ei nuhaa, mutta on kipuja monissa nivelissä. En oikein tiedä poskiontelontulehduksista, kun niitä ei tiettävästi ole ollut. Viittaako tämä nyt poskiontelotulehdukseen?
Poskiontelotulehdus
5
1820
Vastaukset
- huomaamatta?
Taitaa olla poskista. 10. päivä on menossa, välillä kasvokipu meni pois, mutta silmäkulmassa on outo tunne. Silmäluomi roikkuu ja tuntuu, että alaluomikin on turvoksissa (jotain "kankeutta" on). Posket punoittavat, mutta ei ole kuumetta. Ei liene mitään kiirettä lääkäriin. Kai se voi mennä itsekseen ohikin, vai jääkö krooniseksi? Kummastuttaa kun mitään nuhaa ei ole ollut. On kylläkin ollut mieletöntä kutinaa sierainaukoissa.
Voiko poskiontelotulehdus tulla ihan ilman nuhaakin?- huomaamatta
Elämäni ensimmäinen sellainen, vaikka kuusi vuosikymmentä on jo takana. Ainakin kolme viikkoa on ollut pieniä ajoittaisia kasvokipuja siellä täällä. Ei niin paljon että olisi hälyttänyt. Oli oireettomia päiviäkin. Eikä viimeisenä parina päivänä ollut lainkaan oireita. Terveyskeskukseen en päässyt, kun tuntui niin vähäiseltä, eikä muita varattavia aikoja ole. Yksityiselle menin.
Korvalääkäri sanoi, että on nestepinta toisessa poskiontelossa. Eikö terveyskeskuksessa voisi terveydenhoitaja tehdä ultrausta? Onko sen niin vaikeaa. Kun ei lääkäriaikoja ole, niin terveydenhoitaja voisi ultrata. Kysyin, etä onko terveyskeskuksessamme ultrauslaite? Sanottiin että on.
Nyt on sitten ärtsy antibiootti Amoxion comp. Menee varmaan maha sekaisin. Minulla meni viime vuonna yskän jälkeisestä antibiootista nestetasapaino sekaisin. Silloin oli Clavurion. Nestetasapaino oli pitkään sekaisin ja vielä puolen vuoden päästäkin oli taas. Katsotaan nyt, meneekö taas.
Minulla ei ole ollut kokemusta poskiontelotulehduksista. Voivatko ne jäädä kroonisiksi? Ja voivatko ne todella jyllätä niin, että ei huomaa? - *****
huomaamatta kirjoitti:
Elämäni ensimmäinen sellainen, vaikka kuusi vuosikymmentä on jo takana. Ainakin kolme viikkoa on ollut pieniä ajoittaisia kasvokipuja siellä täällä. Ei niin paljon että olisi hälyttänyt. Oli oireettomia päiviäkin. Eikä viimeisenä parina päivänä ollut lainkaan oireita. Terveyskeskukseen en päässyt, kun tuntui niin vähäiseltä, eikä muita varattavia aikoja ole. Yksityiselle menin.
Korvalääkäri sanoi, että on nestepinta toisessa poskiontelossa. Eikö terveyskeskuksessa voisi terveydenhoitaja tehdä ultrausta? Onko sen niin vaikeaa. Kun ei lääkäriaikoja ole, niin terveydenhoitaja voisi ultrata. Kysyin, etä onko terveyskeskuksessamme ultrauslaite? Sanottiin että on.
Nyt on sitten ärtsy antibiootti Amoxion comp. Menee varmaan maha sekaisin. Minulla meni viime vuonna yskän jälkeisestä antibiootista nestetasapaino sekaisin. Silloin oli Clavurion. Nestetasapaino oli pitkään sekaisin ja vielä puolen vuoden päästäkin oli taas. Katsotaan nyt, meneekö taas.
Minulla ei ole ollut kokemusta poskiontelotulehduksista. Voivatko ne jäädä kroonisiksi? Ja voivatko ne todella jyllätä niin, että ei huomaa?Krooniseksi jää, jos syö antibiootin ja kyllä sitä tarpeeksi monen kuurin jälkeen joutuu jo leikkaukseen. Onko ollut huimausta ? Sehän helppo merkki poskiontelontulehduksessa, itselläni ei ole muuta tullutkaan koskaan, vaan aina huimaus, eli kun pistää pään alas alkaa huippaseen ja kun nostaa taas, niin tuntuu että taju lähtee. Kerran lääkäri vain koputti tuohon onteloitten kohdalle, silmät alkoi väpättämään ja tuntui että taju lähtee, sain samantien antibiootit, naamanpesu on myös hankala kun heittää päässä. Ja yhteen aikaan kaksi vuotta söin kerran/kk amoxilliinikuurin, lactoseven (maitohappobakteeri) auttaa tuohon ripuliin, pidä parituntia väliä ennen antibiootin ottoa. Hyvää jatkoa.
- huomaamatta
***** kirjoitti:
Krooniseksi jää, jos syö antibiootin ja kyllä sitä tarpeeksi monen kuurin jälkeen joutuu jo leikkaukseen. Onko ollut huimausta ? Sehän helppo merkki poskiontelontulehduksessa, itselläni ei ole muuta tullutkaan koskaan, vaan aina huimaus, eli kun pistää pään alas alkaa huippaseen ja kun nostaa taas, niin tuntuu että taju lähtee. Kerran lääkäri vain koputti tuohon onteloitten kohdalle, silmät alkoi väpättämään ja tuntui että taju lähtee, sain samantien antibiootit, naamanpesu on myös hankala kun heittää päässä. Ja yhteen aikaan kaksi vuotta söin kerran/kk amoxilliinikuurin, lactoseven (maitohappobakteeri) auttaa tuohon ripuliin, pidä parituntia väliä ennen antibiootin ottoa. Hyvää jatkoa.
Kiitti vastauksesta. Ei ollut huimausta. Ei mitään muuta, kuin silloin tällöin pientä leuka-, korvanalus- ja silmänympäryskipua. Niin ja nivelet kipeänä ja palleapuristus 20 m:n välein reippaassa kävelyssä. Sitä puristusta kun on ollut silloin tällöin muulloinkin. Olkapäät edelleen kipeät.
- huomaamatta
Näin nyt itse magneettikuvan poskionteloista, joissa toisessa on hurjasti paksua limakalvolisää. Hankin tuon CD:n itse. Mitä se limakalvolisä on? Minulla epäillään kasvainta muualla. Voiko poskiontelossa olla myös kasvain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927