kysymys sinkkuravuille

belliina_69

Hei kaikki sinkkuravut, kertokaa omia kokemuksianne ja antakaa kenties neuvoja. Olen 27-vuotias nuori nainen, hyvännäköinen, terve ja sosiaalinen, mutta ongelmani on seuraava. Olen ollut vuosia sinkku,eikä tilanne näytä oikein muuttuvan. En tiedä mitä voisin tehdä asialle ja pelkään että mitä pidemmälle tilanne menee, sitä vaikeammaksi se käy. Olen aina ollut varautunut romanttisissa suhteissa ja minusta on aina tuntunut että olen jotenkin ehkä vaikempi kuin muut ja sopivan kumppanin löytäminen on ollut todella vaikeaa. Kuitenkin seurustelin nuorempana, mutta nyt olen jo kohta 6 vuotta ollut omillani. Haluan todella paljon perheen ja hyvän miehen keneen voin luottaa, mutta tuntuu että se on ihan mahdotonta kohdallani. Ikinä en tapaa tarpeeksi mielenkiintoisia hyviä miehiä jotka olisivat vielä kaiken lisäksi kiinnostuneita minusta.Samaan aikaan kaikki tuttuni ja ystäväni pariutuvat yllättävän helposti ympärilläni ja perustavat perheet. Ja vaikka eivät olekaan sen oikean kanssa, kuitenkin seurustelevat. Tuntuu että kaikkien muiden kohdalla se tapahtuu paitsi minun. Olen itsenäinen ja pärjään hyvin yksinkin, mutta haluan rakkautta ja läheisyyttä ihan kuten kuka tahansa muukin ihminen. En ymmärrä mikä on vikana. Välillä jopa ajattelen että jossain asiassa täytyy joustaa, eikä kaikkea saa, joten pitää olla järkevä ja ottaa rehellinen ja hyvä mies itselleen vaikka ei intohimoa olisikaan. Onko teillä muilla ravuilla ollut samaa ongelmaa?Oletteko helposti löytäneet oman onnenne? vai onko teilläkin ollut vaikeuksia löytää rakkautta?Tiedän että joku voi ajatella että on äärimmäisen typerää tässä iässä olla asiasta huolissaan, mutta kun tämä sama tilanne on jatkunut jo vuosia ja vuosia, ja kun kuitenkin tunteellisena ja herkkänä rapunaisena kaipaan suuresti jotakuta elämääni. Tiedän myös että sanotaan että rakkaus tulee silloin kun sitä vähiten odottaa, mutta miten voin olla odottamatta sitä kun sydämeni kaipaa sitä enemmän kuin mitään muuta? Haluan siis korostaa vielä, että en ole epätoivoinen, vaan fiksu ja sosiaalinen omasta mielestäni laadukas nainen. Kertokaa miten teillä on rakkausasiat järjestyneet, oko tämä yksinäisyys ja vaikeus löytää kestävä parisuhde jotenkin ravuille ominaista?Kiitos vastauksistanne etukäteen.

7

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellu.

      Itselläni täysin sama ongelma. Ikää minulla on tosin "vasta" 19,5 vuotta. Ystäväni tuntuvat ihastuvan jokaisella baarikierroksella uuteen mieheen, mutta itse olen aika kriittinen ja en todellakaan kiinnostu jokaisesta vastaantulijasta.

      Olen luonteeltani hyvin herkkä ja kuvaus ravun kovasta ulkoisesta kuoresta sopii minulle todella hyvin! Olen hyvin herkkä ja kaipaan romantiikkaa, huomiota ja hellyyttä, mutta toisaalta joskus tuntuu että pelkäänkö sitoutua ja antaa vaan mennä?

      Yhden kerran olen vain tapaillut yhtä jätkää noin 2 viikkoa. Mutta pian tuntui, että kiinnostus alkoi lopahtaa ja aloin jotenkin ahdistumaan siitä, mitä pitemmälle jätkä alkoi yksityisyyttäni tuntea ja mitä intiimämmäksi suhde alkoi mennä. Omalla tavallaan pelkäsin kai jtn suojakuoreni repeytyvän.

      Itseasiassa tänään olin erään toisen jätkän kanssa ensimmäsillä treffeillä. Ne sujuivat hyvin ja katson mielenkiinnolla jatkoa, vaikken tiedäkään onko tämä mikään elämänkumppanini. Itselläni on vain niin kova suojakuori kaiken herkkyyden päällä, että jos mies ei ole erityisen huomioonottava ja herkkä minulle - kuoreni pysyy kiinni. Erityisesti alkaa ahdistaa miehet, joilla on kauhea kiire suhteen etenemisessä. Itse haluan pitää etäisyyttä, kunnes olen varma onko niitä tunteita vai ei.

      Tämän johdosta minua on sanottu mm. vaikeastitavoiteltavaksi. Toki siinäkin on hyvät ja huonot puolensa. Mutta välillä tosiaan mietin, että pelkäänkö sitoutua johonkin ihmiseen täysin. Vaikka todellakin haluisin rakkautta, perheen ja avioliiton. Mutta mieheltä vain vaaditaan erityistä huomioonottamista.

      • Kadoksissa.

        Kiitos ihanista artikkeleista. Astrologi kirjoitti minulla olevan lukkoja syynä tuollaiseen yksinäisyyteen , lukkoni estävät minua saamasta miesystävää. Miltä tuollainen tulkinta kuullostaa teistä? Onko tulkinta loukkaavaa, puukolla selkään iskentää, satuttavaa, astrologin pätemättömyyttä ammatissaan, vai mitä ehdotatte? Olen deittaillut ja etsinyt miestä turuilta ja toreilta, seuroista, yhdistyksissä, ravintoloista, kauppakeskuksista, palvelukeskuksista, sairaaloista.
        Onko astrologi hyvä ja antaa tietooni paikan, josta löydän mieheni?


      • belliina_69
        Kadoksissa. kirjoitti:

        Kiitos ihanista artikkeleista. Astrologi kirjoitti minulla olevan lukkoja syynä tuollaiseen yksinäisyyteen , lukkoni estävät minua saamasta miesystävää. Miltä tuollainen tulkinta kuullostaa teistä? Onko tulkinta loukkaavaa, puukolla selkään iskentää, satuttavaa, astrologin pätemättömyyttä ammatissaan, vai mitä ehdotatte? Olen deittaillut ja etsinyt miestä turuilta ja toreilta, seuroista, yhdistyksissä, ravintoloista, kauppakeskuksista, palvelukeskuksista, sairaaloista.
        Onko astrologi hyvä ja antaa tietooni paikan, josta löydän mieheni?

        moi. tää nyt menee kyllä psykologian puolelle,mutta minusta noi "lukot" voisivat olla joitain käsittelemättömiä asioita, esim. menneisyydestä, pelkotiloja tai jotain muuta vastaavaa. Jotain siis mikä estää sinua olemasta kenties täysin oma ehjä itsesi. Näin minä ainakin näkisin sen asian. Enkä ajattelisi et se on jotain loukkaavaa, tai selkään puukottavaa. Päin vastoin, ehkä tarkoitus oli saada sinut ajattelemaan omaa itseäsi, vihjaista että kenties et ole täysin avoin ja ehjä kohdataksesi elämäsi miehen.
        NÄin siis minä näen tämän asian. Tietenkin asiasta voidaan olla eri mieltä.


      • Mieheni ja minä.
        belliina_69 kirjoitti:

        moi. tää nyt menee kyllä psykologian puolelle,mutta minusta noi "lukot" voisivat olla joitain käsittelemättömiä asioita, esim. menneisyydestä, pelkotiloja tai jotain muuta vastaavaa. Jotain siis mikä estää sinua olemasta kenties täysin oma ehjä itsesi. Näin minä ainakin näkisin sen asian. Enkä ajattelisi et se on jotain loukkaavaa, tai selkään puukottavaa. Päin vastoin, ehkä tarkoitus oli saada sinut ajattelemaan omaa itseäsi, vihjaista että kenties et ole täysin avoin ja ehjä kohdataksesi elämäsi miehen.
        NÄin siis minä näen tämän asian. Tietenkin asiasta voidaan olla eri mieltä.

        Miksi he sitten kirjoittavat ennusteita rakkaudesta? Mielestäni asia on vähintään kyseenalainen.


      • rapunen

        Vaikka olenkin vasta kylläkin 16 vuotias niin musta tuntuu silti vähän oudolta, että kaikki kaverini seurustelevat/ovat seurustelleet jo useaan otteeseen, mutta itse en seurustele/ole koskaan seurustellut. Luulen, että syynä on se, että jätkien seurassa vaikutan varmaan kamalan tunteettomalta "ravulle ominaisen kovan kuoren" takia. En myöskään osaa oikein näyttää tunteitani muille, esim. riparilla viimeisenä iltana kaikki muut itkeä vollottivat, paitsi minä. Kaveripoikakin sanoi mulle, että "itke nyt säki, yritä ees" :D
        Ja silti olen kuitenkin todella herkkä ihminen, vaikkei muut sitä varmaan uskoisikaan. Nyt menee vähän aiheen ohi kyllä, mutta luulen että myösnousumerkilläni (leijona) on tekemistä tämän asian kanssa tjn :D


    • Femme-

      Itse olen ainakin todella nirso ja valikoiva miehien suhteen ja siksi sinkkukauteni saattavat jatkua kuukausia tai vuosiakin. En ole koskaan viihtynyt baareissa ja siksi olen tapaillut miehiä lähinnä harrastuksistani ja muutaman netin kautta. Nettiä kehuisin hyväksi vaihtoehdoksi siinä mielessä, että tällöin pääsee tutustumaan toisen luonteeseen, eikä tunne vetoa pelkästään esimerkiksi toisen ulkonäköön. Itse sanoisin, että vanha sanonta "kun sitä vähiten odottaa" pitää paikkansa tälläkin kohdalla. En viitsi kiinnittää huomiota siihen kumppanin etsintään liikaa, tulee jos on tullakseen. Olen 24-vuotias, omaan laajan ystäväpiirin, olen fiksu, kouluttautunut, itsenäinen, kaunis ja hyväkroppainen, koska syön terveellisesti ja liikun paljon. Kahdella sanalla sanottuna: Voin hyvin. :)
      On minussakin huonot puoleni, niin kuin meissä jokaisessa, mutta olen millainen olen. Olen tyytyväinen itseeni tällaisena. Eikö ole tärkeintä rakastaa itse itseään sellaisena kuin on, jotta muutkin voivat rakastaa? :)

      Toivon vain ettet turhaudu ja miettisi liikaa sitä kumppanin etsintää vaan eläisit ja nauttisit elämästäsi. Kyllä se Oikea sieltä vastaan tulee jossain vaiheessa. Ellei se täysin oikea niin ainakin hyvin potentiaalinen vaihtoehto siksi. ;) Asiat vaan loksahtaa kohdalleen. Sullakin on vielä vuosia aikaa etsiä! Ehkä se laatuaika oman rakkaan rinnalla vaan kohdallasi antaa odottaa! ;)

      Positiivisesti vain eteenpäin. Hanki uusi harrastus tai muutama sinkkuystävä seurustelevien ystäviesi rinnalle ja elämä tuntuu taas valoisammalta! Tsemppiä! :)

      • belliina_69

        Kiitos viestistäsi..Olen kyllä monessakin asiassa samaa mieltä kanssasi. Tärkeintähän tietenkin on että on itse tyyyväinen oman itseensä ja rakastaa itseään. Ja kyllä minä tiedän että minulla on asiat oikeasti aika hyvin ,eikä valittaa saisi. Välillä on kuitenkin asia mielessä koska minun mielestäni perhe,ystävät ja rakkaus ovat tärkeintä maailmassa. Mutta eteenpäin mennään, yritän ainakin kovasti luottaa siihen että elämällä on minunkin varalleni tulossa jotain hyvää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe