Muistaisiko joku laulun tai nimen jossa matkustetaan tampereelta helsinkiin?
Kyseessä vanha laulu, jonka sanat menee jotenkin näin:
"Tampere, Lempäälä, Viiala
Toijala, Kuurila, Iittala
Parola, Hämeenlinna,Turenkin,
Leppäkoski, Ryttylä, Riihimäki...
Kerava, korso ja tikkurila...
Sitten tultiin vihdoin viimein helsinkiin.
Herrat ajoi hevosella hotelliin.
Hotellista heikinkadun puuliiteriin...."
Muistaisiko joku laulun nimen?
3
2718
Vastaukset
- jygatzy123
Tampere, Lempäälä, Viiala, Toijala, Kuurila, Iittala, Parola, Hämeenlinna, Turenki, Leppäkoski, Ryttylä, Riihimäki, Hyvinkää, Jokela, Järvenpää, Malmi, Oulunkylä, Reetikspäri, ja sitten tulee vasta iso Helssinki!
- Laulumuisto
Laulun nimi on Matka Helsinkiin ja sen sanat ovat muistini mukaan seuraavat:
Tampere, Lempäälä, Viiala, Toijala, Kuurila, Iittala, Parola, Hämeenlinna, Turenki, Leppäkoski, Ryttylä, Riihimäki. Hyvinkää, Jokela ja Järvenpää, Kerava, Korso ja Tikkurila, Malmi, Oulunkylä, Fredriksberi, sitten se vasta tuli Helsinki.
Laulu näkyy olevan kirjassa Tampere laulaa : kokoelma yhteislauluja. 2. 1950. - Anonyymi
No mä muistelen että se alkais Porista asti, mutta en koko pätkää kun Vammalan seudulta tuntuu puuttuvan ehkä säkeistön verran asemia.
Pori Haistila Nakkila, Tattara Harjavalta Peipohja, Riste Kyttälä Kauvatsa .....?..... Kulovesi Siuro ja Nokia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628