Tässä olisi vähän uuden Skoda Octavian mittoja:
Pituus (mm) 4572
Leveys (mm) 1973
Korkeus (mm)1462
Akseliväli (mm) 2578
Raideleveys etu/taka (mm) 1539/1528
Tavaratilan tilavuus 560litraa
Katso ja ihastu!!
http://www.skoda-auto.com/newoctavia/home.aspx?language=FIN
Tässä uuden Golfin mittoja:
pituus 4 204 mm
Leveys 1 759 mm
Korkeus 1 483 mm
Tavaratila n.350litraa
Miksi ajaa "pikku-autolla" kun voisi ajaa isommallakin. Samat koneet, sama tekniikka, isompi koppa, Skoda Octavia!
Molemmat varmasti hienoja autoja. Uuden Golfin hinta aivan liaan suolainen. Auto on kokonaisuudessaan aika kääpiö. Kyllä se 4.5 metrinen auton pitää olla. Jännittäen odotetaan uuden Octavian hintoja. Ja samalla toivototaan että Golfiin ja Ocuun tulevat ilmastointi vakioksi.
Uusi Golf VS. Uusi Octavia
29
4800
Vastaukset
- auto on
mutta kyllä on todettava, ettei nykyautoissa ole enää nimeksikään yksilöllisyyttä. Jos nopeasti katsoo, on todella vaikea sanoa, mikä automerkki on kyseessä, niin monta samannäköistä tuolla teillä pyörii. Varsinkin sivu- ja takakuvissa yhdennäköisyys on moneen muuhun valtava.
Se on sitä "tuulitunnelia se". - Keijo
On se niin väärin kun Ladakaan ei tunne Ladaksi,että voisi ajaa ohi.Hitto nopeitakin ovat-niin ettei mukana tahdo pysyä.Mikähän valitaan seuraavaksi sylkykupiksi?
- VAGIV
Hölmöä verrata ulkomittoja...toinen porrasperäinen sedan ja toinen typistetty hatchback...missä vertailukelpoisuus!?!
Muuten kyllä samat mitat, sama akseliväli, sama raideleveys etu/taka, samat sisämitat, sama tekniikka jne. Yhtä kaikki, Ocu kuitenkin pohjautuu Golfiin, eikä toisinpäin! ;) - Hatchback
Valitettavasti en pidä sedanien pitkistä peristä, joten se tiputtaa Octavian, kunnes siitäkin tulee viistoperä. Sitten vaihtuu VW Skodaan.
- crc
Octaviasta ei ole eikä tule sedania. Vanhaa mallia ja uutta saa viistoperänä ja farmarina. Katso kuvia tarkemmin.
- Hatchback
crc kirjoitti:
Octaviasta ei ole eikä tule sedania. Vanhaa mallia ja uutta saa viistoperänä ja farmarina. Katso kuvia tarkemmin.
...
- Höh
Hatchback kirjoitti:
...
Octaviasta ei ole kuvia sedan mallista, koska sitä ei valmisteta sedanina. Octavian HB malli näyttää kovasti sedanilta, mutta takalasi aukeaa takaluukun mukana, joten HB se on eikä sedan.
Katso vaikka kuvia tavaratilasta, jos ne hahmottaisivat sinulle paremmin auton tyyppiä.
Eli aiemmin annetusta linkistä valitset ulkopuoli - klikkaat auton takaosaa (pienempi kuva, jonka selityksenä lukee 'Takaosa') - klikkaa aukeavalta sivulta kuvaa jonka selitys on 'Luokkansa suurin tavaratila' ja selaa siitä aukeavia pienempiä kuvia.
Oliko tarpeeksi yksikertaisesti väännetty rautalangasta sinullekin? - skoda
Hatchback kirjoitti:
...
kyllähän tuo Skoda on nimenomaan hatcbackki, siinähän on viisi oveakin eikä neljää kuten sedaneissa on...
tokihan se on ikäänkuin luiskaperäisen ja porrasperäisen auton "sekoitus" eli porrasperäinen hatcbackki! -näyttää sedanilta, muttei sitä ole
tavaratilahan näissä hatchbackeissä on hulppea ja sinne on helppo lastata tavaraa kun on tuo "viides ovi", joka aukeaa kattoa myöten
vertaa sedaniin jossa tavaratilan lastausaukko on postilaatikkokokoa (matala ja kapea) - Hatchback
skoda kirjoitti:
kyllähän tuo Skoda on nimenomaan hatcbackki, siinähän on viisi oveakin eikä neljää kuten sedaneissa on...
tokihan se on ikäänkuin luiskaperäisen ja porrasperäisen auton "sekoitus" eli porrasperäinen hatcbackki! -näyttää sedanilta, muttei sitä ole
tavaratilahan näissä hatchbackeissä on hulppea ja sinne on helppo lastata tavaraa kun on tuo "viides ovi", joka aukeaa kattoa myöten
vertaa sedaniin jossa tavaratilan lastausaukko on postilaatikkokokoa (matala ja kapea)Pahan näköinen noin hurja takaylitys ja sedanmainen fiilis ! Tulisipa Ocusta jotain nuorekkaampaa ja pirteämpää !
Tai no, onhan tuo tosi hyvä niille, jotka tuon näköistä autoa haluavat.
Onko tarkkaan ottaen niin, että takaluukun saranan paikka ratkaisee sen, onko sedan vai ei ? Siltä vaikuttaa. No saako Ocua sitten sanoa porrasperäksi ? - hatchback?
Hatchback kirjoitti:
Pahan näköinen noin hurja takaylitys ja sedanmainen fiilis ! Tulisipa Ocusta jotain nuorekkaampaa ja pirteämpää !
Tai no, onhan tuo tosi hyvä niille, jotka tuon näköistä autoa haluavat.
Onko tarkkaan ottaen niin, että takaluukun saranan paikka ratkaisee sen, onko sedan vai ei ? Siltä vaikuttaa. No saako Ocua sitten sanoa porrasperäksi ?kyllähän se näin taitaa olla, että takaluukun saranan paikka tosiaan ratkaisee sedanin ja hatchbackin hiuksenhienon eron
sedanissa on neljä ovea ja hatchbackissä on viisi, koska se ikkunan kanssa aukeava takalunkka lasketaan viidenneksi oveksi!
katsoppas ihan piruilessaan uutta Mazda 6:sta, niin siitä ei äkkinäinen edes hoksaa onko kyse sedanista vai hatchbackistä (= Sport kuten Mazda asian ilmaisee)
- MLA
Outo tarve monella täällä nyt provoilla kaikista mahdollisista ei tänne kuuluvista automerkeistä :)
Ensinnäkin, miten voit väittää, että kannattaa rahansa sijoittaa 'suurempaan' Occuun, kun hintoja ei ole edes julkistettu. Tähän mennessä Occun hinnat ovat olleet Golfia kalliimmat samoilla varusteilla - Skodan maahantuojan mielestä kun Occu on Boran sisarmalli, joten hintaa on verrattu siihen.
Vanhempi Occu on tällä hetkellä kohtuu hintainen ja varusteltu verrattuna Golf IV:hen, mutta ei se tarkoita, että uusi Occu tulee välttämättä olemaan. Mitä tulee Golfin olemiseen 'kääpiö', niin autothan ovat tehty samalle alustalle, uudessa Octaviassa on vain sedan mallinen perä - oletko ajatellut, että ero pituudessa voisi vaikka johtua siitä - joten hieman outo provoilun yritys, vaikka asiaakin kirjoitat.
Uusi Octavia on toki mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta maahantuojan hinnoittelu näyttää onko siitä 'haastajaksi'. Vasta autoverouudistuksen jälkeenhän vanha Octavia alkoi myydä hyvin, kun maahantuoja viitsi korjata ahneutensa hinnoittelussa. Pahoin pelkään, että uuden mallin hinnoittelu tulee olemaan liian lähellä uuden Golfin 'viitoittamaa tietä'.- WOB
Tuohon on enää vaikea lisätä mitään - olen samaa mieltä. Itse arvioin autojen kokoa lähinnä sisätilojen perusteella ja siinä olennaisia eroja tuskin on, koska akseliväli on autoissa sama. Golfin kattolinja jatkuu pidempään suorana, joten siinä saattaa olla enemmän pääntilaa takana. Octavian tavaratila on vastaavasti reilumpi.
Skodan leveys ihmetyttää - luulen, että ero johtuu mittaustavasta (peilit mukana?) ja se tuskin on tuollaisenaan vertailukelpoinen Golfin leveyden kanssa. - samaa..
WOB kirjoitti:
Tuohon on enää vaikea lisätä mitään - olen samaa mieltä. Itse arvioin autojen kokoa lähinnä sisätilojen perusteella ja siinä olennaisia eroja tuskin on, koska akseliväli on autoissa sama. Golfin kattolinja jatkuu pidempään suorana, joten siinä saattaa olla enemmän pääntilaa takana. Octavian tavaratila on vastaavasti reilumpi.
Skodan leveys ihmetyttää - luulen, että ero johtuu mittaustavasta (peilit mukana?) ja se tuskin on tuollaisenaan vertailukelpoinen Golfin leveyden kanssa.Olen kanssanne samaa mieltä. Muutenkin on jännä aina lukea näitä kirjoituksia autojen koosta. Yleisesti puhutaan että auto on iso kun siinä on kokoa ja etenkin peltiä vaikka muille jakaa. Itse olen isokokoinen ja olen huomannut kummasti, että golfit ovat nimenomaan isoja sisätiloiltaan. Minulle ei paljonkaan ole merkitystä miten takana istutaan kun ei ole siihen tarvetta, mutta jopa monet isot autot jäävät etusisätiloiltaan toiseksi golf-v:lle !
- elmeri
EU:n ryhmäpoikkeusasetus asettaa paineita hinnankorotuksiin monen merkin kohdalla. Uuden mallin yhteydessä on sopiva sauma hilata hintaa ylös. Octavia on myös saanut Euroopassa suurta huomiota, joten Suomen maahantuojalla lienee heikot mahikset kohtuuhintaan.
- svl
Tuskin on lähes 2metriä leveä toi ocu taitaa olla pieni näppihäiriö.
- Golopallo
Uusi Ocu lähes pari metriä leveä???
Minä kun löysin tällaisen mitan:
Leveys (mm) 1769
Lähde www.skoda-auto.fi- arska
peileistä mitattu !
- Raimo
Minkähän takia VAG ei suurentanut akseliväliä enemmän. Nuo on edelleen molemmat luokassan pieniä autoja. EI ymmärrä...
- Höh
Kuten jo aiemmin todettiin, niin ei Golfia voi pieneksi haukkua, jos on edes viitsinyt tutustua autoon (muutoin kuin vertailemalla numeroarvoja). Sisätiloiltaan se on jopa suurempina pidettyjä malleja tilavampi ja useille suuri kokoisille ainoa käyttökelpoinen kokoluokassaan. Toki tilavampiakin on olemassa ja suurempiakin autoja tehdään, en sitä väitä.
Mutta on muistettava, ettei pelkkä akseliväli tee niitä sisätiloja, vaikka toki se vaikuttaa kyllä oleellisesti tiloihin. - Raimo
Höh kirjoitti:
Kuten jo aiemmin todettiin, niin ei Golfia voi pieneksi haukkua, jos on edes viitsinyt tutustua autoon (muutoin kuin vertailemalla numeroarvoja). Sisätiloiltaan se on jopa suurempina pidettyjä malleja tilavampi ja useille suuri kokoisille ainoa käyttökelpoinen kokoluokassaan. Toki tilavampiakin on olemassa ja suurempiakin autoja tehdään, en sitä väitä.
Mutta on muistettava, ettei pelkkä akseliväli tee niitä sisätiloja, vaikka toki se vaikuttaa kyllä oleellisesti tiloihin.Vaikuttaa sillä lailla oleellisesti että on pääasiallinen mitta jolla auton kokoa voi arvioida. Golf on edelleen luokassaan snadi.
- Pyyhkijä
Raimo kirjoitti:
Vaikuttaa sillä lailla oleellisesti että on pääasiallinen mitta jolla auton kokoa voi arvioida. Golf on edelleen luokassaan snadi.
Kyllä Akselivälin mukaan pitäisi sisätilat arvioida. Sitä en ymmärrä miten Focuksen farkku 2600mm akselivälillä ja Peugeot 307 Farkku 2700mm akselivälillä saatiin Focus tilavammaksi?
Tasoissa on Hatchbackin kanssa jossa sama akseliväli kuin Focuksessa, mutta farkussa on jo isompi. Uskomatonta Tuulilasilta.. Itse kävin istumassa tuon Pösön takana. Onhan siellä tilaa saman verran kuin isomman luokan peleissä. Jollain kumman syyllä sai samassa testissä Peugeot 307 ääritilanne käytöksen huonoksi. TM ja muut lehdet ovat vain ylistäneet sitä. Maksettuja testejä Tuulilasissa sanon minä.
Golf näyttää kyllä pätkälle verrattuna Octaaviaan. Se on myös paljon tyylikkäämpi/arvokkaampi. Kauneushan on katsojan silmissä. :) - Outsider
Raimo kirjoitti:
Vaikuttaa sillä lailla oleellisesti että on pääasiallinen mitta jolla auton kokoa voi arvioida. Golf on edelleen luokassaan snadi.
Auton matkustamotilat rakennetaan akselien välille, joten matkustamotilojen pituuteen akselivälin pituus vaikuttaa. Mutta onhan matkustamolla niitä muitakin mittoja: leveys, korkeus, penkkien korkeus (mitä matalammalla ihminen istuu, sitä suuremman pituussuuntaisen tilan vie). Lisäksi vielä tavaratilat erikseen.
- MOF
Outsider kirjoitti:
Auton matkustamotilat rakennetaan akselien välille, joten matkustamotilojen pituuteen akselivälin pituus vaikuttaa. Mutta onhan matkustamolla niitä muitakin mittoja: leveys, korkeus, penkkien korkeus (mitä matalammalla ihminen istuu, sitä suuremman pituussuuntaisen tilan vie). Lisäksi vielä tavaratilat erikseen.
Eri autoissa on huomattavia eroja siinä, kuinka tarkkaan matkustamo akselien välille on tehty. Joissain hyödynnetään pyöräkoteloiden väliä matkustamotilana, toisissa matkustamo alkaa vasta pyöräkoteloiden jälkeen.
Akseliväli on suuntaa-antava mitta tilojen suhteen.
- ei koskaan skodaa
missä skodassa on hinta kohdallaan...
hitto hinta tippuu nopeemmin kuin alfaromeolla ..
ei auto nimestää (lue riippa )minnekää skoda on skoda vaikka voissa paistas...
ja toinen on mikä oikeen närästää esim kuopiossa auton on niin skodaa että ja luulee sillä saavansa asiakkaita kun lepertelee vaikka mitä satuja skodan historiasta....HALOO ....ei mielikuva arvoja muuteta...sitten näitä on vaikka kellä paikkakunnalla on skodaa nämä muistetaan mainita joka kerta.....onhan tietenkin merkin huoltofirman pitäjällä skoda kuka nyt luottas laatuun jos ajaisi mersulla
onhan golffissa sentään munaa verratuna skodaan ..
"meidän iskä ajaa skodalla " tätä ei onneksi jälkeläiseni joudu koskaan kokemaan :)
ja kuitenkin tämä juttu on jonkun persaukisen skoda jälleen myyjän aloittama teadi koska tuosta puutuu linkii golfin sivuille ...
näinkö alas on vajonnut skodan markkinointi...
autot myydää kaupoissa ja maksullisilla kanavilla ei ns ilmaismainoksella (voihan tähän olla syy pienet markkinointi määrärahat jostain han se nipistettävä )- jusso
Jouduitko palauttamaan Octavia Rs autosi
rahoitusyhtiölle vai mistä sandaali puristaa?
heh. - ei koskaan skodaa
jusso kirjoitti:
Jouduitko palauttamaan Octavia Rs autosi
rahoitusyhtiölle vai mistä sandaali puristaa?
heh.ei oo vouti veinyt skodaa kun sellasta ei tule pihaan miloinkaan...mutta on sitä monta autoo voutilta ostettu...
mutta asiaan on se tuo skodan myynti niin naurettavaa ainakin täällä meillä että ihan sen takia jättää auton ostamatta...olin jopa ostamassa uutta octaaviaa...mutta varmaa pitäs käydä muualta ostamassa ( huom käteisellä )..
mutta nyt pitää tyytyä ajamaan hiukan enemmän ajetulla mesellä ja vara-autoina pidän yhden vw,ja muutaman volvon...mutta tosiaan minulla on muutakin sijoitus kohdetta kuin arvon tiputtava skoda ...hyvää kevättä skoda kuskeille ja ajakaa koko rahan edestä koska näin myös tapahtuu ... - Volvo
ei koskaan skodaa kirjoitti:
ei oo vouti veinyt skodaa kun sellasta ei tule pihaan miloinkaan...mutta on sitä monta autoo voutilta ostettu...
mutta asiaan on se tuo skodan myynti niin naurettavaa ainakin täällä meillä että ihan sen takia jättää auton ostamatta...olin jopa ostamassa uutta octaaviaa...mutta varmaa pitäs käydä muualta ostamassa ( huom käteisellä )..
mutta nyt pitää tyytyä ajamaan hiukan enemmän ajetulla mesellä ja vara-autoina pidän yhden vw,ja muutaman volvon...mutta tosiaan minulla on muutakin sijoitus kohdetta kuin arvon tiputtava skoda ...hyvää kevättä skoda kuskeille ja ajakaa koko rahan edestä koska näin myös tapahtuu ...Katso Nettiautosta miten Volvon hinnat
ovat Romahtaneet, ennen kuin alat hopisemään
omiasi.
10te voudessa on tippunut Volvon 40-sarjan hinnat.
eli ei hyvin mene. - Raimo
Volvo kirjoitti:
Katso Nettiautosta miten Volvon hinnat
omiasi.
eli ei hyvin mene.Sulla on varmaankin esittää todisteet väitteellesi. Minä en sellaisia tuolta mainitsemastasi paikasta löytänyt.
- ei koskaan
Volvo kirjoitti:
Katso Nettiautosta miten Volvon hinnat
omiasi.
eli ei hyvin mene.suoraan sanottuna elä höpise paskaa...
jos ei faktaa käydyistä kaupoista turha höpistä paskaa..
vertaa vaikka v40 ja skodaa .....mene vaihtamaan muuhun merkkiin niin jopa tiedät miten haluttavuus hinnat kohtaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654630Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333011Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442807Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761771Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281503- 591370
- 951262
- 471139
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138