Ainoa moottoripyörä millä olen koskaan ajanut. Mahtava tunne, olin kylläkin n.15 v. Onko ajokokemuksia muilla?
Zündapp ks 750 sivuvaunu
19
6573
Vastaukset
- ss wiking
Karattiin bergen belsenistä liitoutuneiden hyökkäyksen alla sivuvaunuzyndapilla.
-90 luvulla salakuljetettiin honekker yli rajan sivuvaunussa.
Kyllä kokemusta on.- Sotanorsu
tarinoita. Et kirjaa ole aikonut kirjoittaa? Tulis hyvä paperipaino...
- germanistik
Sotanorsu kirjoitti:
tarinoita. Et kirjaa ole aikonut kirjoittaa? Tulis hyvä paperipaino...
Eli kun on 3 pyörää voi paperipinojakin olla 3.
Toimii siis zyntappi hyvin myös paperipainona.
Kaikki kortistot on näin helppo pitää järjestyksessä. Ordnung muss sein. - Sotanorsu
germanistik kirjoitti:
Eli kun on 3 pyörää voi paperipinojakin olla 3.
Toimii siis zyntappi hyvin myös paperipainona.
Kaikki kortistot on näin helppo pitää järjestyksessä. Ordnung muss sein.Mulla on jo. Mistä sulle saatais?
- lebensraum
Sotanorsu kirjoitti:
Mulla on jo. Mistä sulle saatais?
Zyntappi jäi etenevien venäläisten jalkoihin.
Pitäisiköhän käydä venäjältä kyselemässä, jos olisi joku ottanut sen talteen? - Sotanorsu
lebensraum kirjoitti:
Zyntappi jäi etenevien venäläisten jalkoihin.
Pitäisiköhän käydä venäjältä kyselemässä, jos olisi joku ottanut sen talteen?tosta rajan yli hakemaan se sivuvaunun kanssa. Pistetään vielä teräspotat päähän tunnelman luomiseksi. Eiköhän se takas saada...
- onnistuisikohan?
Sotanorsu kirjoitti:
tosta rajan yli hakemaan se sivuvaunun kanssa. Pistetään vielä teräspotat päähän tunnelman luomiseksi. Eiköhän se takas saada...
Tarkkaa paikkaa en muista. Oli niin kova keskitys silloin.
- maukka
löytyy ja omistussuhde . Nyt on vaan kurja juttu kun paikat alkaa repeämään eikä varaosia löydy enää mistään , muutama kymmen vuosi sitten saksalainen rekka pyöri suomessa ja osti kaikki zyndapit mitkä saivat , nyt niitä ei löydy kuin muutama , kaikki osat täytyy teettää ja niin sanottuja kyläseppiä jotka halvalla tekivät osia ei niitäkään enää ole . Pöyrä on rekisterissä ja muuten ajokunnossa mutta koneesta kuluu kolinaa eikä uskalla ajaa et sillä lailla .
- Sotanorsu
www.wehrmachtsgespann.de ja sieltä englantilaiset sivut. En ole kuullutkaan tollasesta saksalaisesta rekasta. Sehän on siellä semmonen macho juttu omistaa zündappi.
- maukka
Sotanorsu kirjoitti:
www.wehrmachtsgespann.de ja sieltä englantilaiset sivut. En ole kuullutkaan tollasesta saksalaisesta rekasta. Sehän on siellä semmonen macho juttu omistaa zündappi.
kävi suomessa 70 luvulla ja ostivat kaiken mahdollisen meidän kellarista veivät jopa rikkinäiset männänrenkaat niillä oli toistakymmentä zyntappia mutta isäukko ei silloin myynyt olivat pirun kiukkuisia . Siinä vaan on sellainen vika ettei kiertokanget kestä on tehty laakerit sitten mistä vaan materiaalista ( neulalaakereita lukuunottamatta )se onkin haaveena kestäis varmaan kieroksiakin . Macho jutusta en tiedä mutta kerran sillä hinattiin linja-autoa , ei taitais onnistua nykyisillä ninjoilla ja zzrrillä harvassa M-Pssä on 12 eteen ja 4 taakse ja sivuvaunun pyöräkin vetää ja perälukko löytyy .
- Zyndapp
Myytkö?
- maukka
Zyndapp kirjoitti:
Myytkö?
myynkö , sitä on kuule moni kysynyt ,en vielä ainakaan ole saanut tarjousta mikä sytyttäis myyntihalut sitä paitsi hinta on suhteellinen käsitä tällaisessa kaupassa eli en tiedä mitä pyytää ja ostaja ei tiedä mitä maksaisi ja toistaiseksi se on perikunnan , ottajia olis siinäkin seurueessa itse olen vielä kyennyt pitämään sen suvun hallussa .
- tn
Zyndapp kirjoitti:
Myytkö?
Jos on kiinnostusta, minulla olisi 750 kuutioinen sotanorsu mahdollisesti kaupan. Kone ei ole alkuperäinen, muuten pyörä ok, hiekkapuhallettu ja maalattu jokin aika sitten ja uudet renkaat.
Voin luopua siitä melko huokealla.
[email protected]. - Anonyymi
tn kirjoitti:
Jos on kiinnostusta, minulla olisi 750 kuutioinen sotanorsu mahdollisesti kaupan. Kone ei ole alkuperäinen, muuten pyörä ok, hiekkapuhallettu ja maalattu jokin aika sitten ja uudet renkaat.
Voin luopua siitä melko huokealla.
[email protected].Ostaisin Zundapp KS 750 tai sen osia 0405360542
- sopisi syntappiin
Olisi minulla jerrykannu, jossa on wehrmachtin leima. Se sopisi syntappiin...
Paljonko tarjoat ?- maukka
ei jerry kannu sovi kuin willysjeepin takabacsiin eikä missään nimessä hitlerin hyökkäysvaunuun sitäpaitsi sivuvaunun molemin puolin on on laukut mutta niissä säilytettiin panosvöitä kun konekivääri oli vaunun päällä .
- Anonyymi
maukka kirjoitti:
ei jerry kannu sovi kuin willysjeepin takabacsiin eikä missään nimessä hitlerin hyökkäysvaunuun sitäpaitsi sivuvaunun molemin puolin on on laukut mutta niissä säilytettiin panosvöitä kun konekivääri oli vaunun päällä .
Virallisesti Zündapp KS 750 moottoripyörässä on neljä maantievaihdetta, yksi maastovaihde ja yksi peruutusvaihde. Mikäli maasto- ja peruutusvaihteella esto ei toimi oikein, on pyörässä silloin kahdeksan vaihdetta eteen, neljä maantie, neljä maasto ja neljä peuutusvaihdetta. Peruutus- ja maastovaihteiden laakerointi ei ole tarkoitettu kuin 1-vaihteen käyttöön.
Tosiasiassa enimmäinen kunnollinen jerrykannu on saksalaista suunnittelua ja vei aikaa ennen kuin jenkit ja muut ymmärsivät sen hyvät ominaisuudet. Se kesti suuret lämpötilavaihtelut vuotamatta kylkeen prässätyn ”pokkauksen” vuoksi, korkki oli kiinteä, katoamaton osa jerryä ja kylkien hitsaus oli turvassa upotuksessa. Nimitys jerrykannukin tulee saksalaisista käytetystä Jerry nimityksestä. Asiastaan netissä hyvä kirjoitus, Historia-dokumentti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virallisesti Zündapp KS 750 moottoripyörässä on neljä maantievaihdetta, yksi maastovaihde ja yksi peruutusvaihde. Mikäli maasto- ja peruutusvaihteella esto ei toimi oikein, on pyörässä silloin kahdeksan vaihdetta eteen, neljä maantie, neljä maasto ja neljä peuutusvaihdetta. Peruutus- ja maastovaihteiden laakerointi ei ole tarkoitettu kuin 1-vaihteen käyttöön.
Tosiasiassa enimmäinen kunnollinen jerrykannu on saksalaista suunnittelua ja vei aikaa ennen kuin jenkit ja muut ymmärsivät sen hyvät ominaisuudet. Se kesti suuret lämpötilavaihtelut vuotamatta kylkeen prässätyn ”pokkauksen” vuoksi, korkki oli kiinteä, katoamaton osa jerryä ja kylkien hitsaus oli turvassa upotuksessa. Nimitys jerrykannukin tulee saksalaisista käytetystä Jerry nimityksestä. Asiastaan netissä hyvä kirjoitus, Historia-dokumentti.Täällä taustatietoa jerrykannun historiasta:
https://maanpuolustus.net/threads/jerrykannu.5558/
Itsekin luulin sitä jenkkien kanisteriksi ennen kuin luin yhden sen historiasta kertovan artikkelin.
- juha99
Kattelin youtubea niin löyty tämmönen! https://www.youtube.com/watch?v=CPFskMJunDo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976