Zündapp ks 750 sivuvaunu

Sotanorsu

Ainoa moottoripyörä millä olen koskaan ajanut. Mahtava tunne, olin kylläkin n.15 v. Onko ajokokemuksia muilla?

19

6986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ss wiking

Karattiin bergen belsenistä liitoutuneiden hyökkäyksen alla sivuvaunuzyndapilla.

-90 luvulla salakuljetettiin honekker yli rajan sivuvaunussa.

Kyllä kokemusta on.

• Sotanorsu

tarinoita. Et kirjaa ole aikonut kirjoittaa? Tulis hyvä paperipaino...

• germanistik
        Sotanorsu kirjoitti:

tarinoita. Et kirjaa ole aikonut kirjoittaa? Tulis hyvä paperipaino...

Eli kun on 3 pyörää voi paperipinojakin olla 3.
        Toimii siis zyntappi hyvin myös paperipainona.

Kaikki kortistot on näin helppo pitää järjestyksessä. Ordnung muss sein.

• Sotanorsu
        germanistik kirjoitti:

Eli kun on 3 pyörää voi paperipinojakin olla 3.
        Toimii siis zyntappi hyvin myös paperipainona.

Kaikki kortistot on näin helppo pitää järjestyksessä. Ordnung muss sein.

Mulla on jo. Mistä sulle saatais?

• lebensraum
        Sotanorsu kirjoitti:

Mulla on jo. Mistä sulle saatais?

Zyntappi jäi etenevien venäläisten jalkoihin.
        Pitäisiköhän käydä venäjältä kyselemässä, jos olisi joku ottanut sen talteen?

• Sotanorsu
        lebensraum kirjoitti:

Zyntappi jäi etenevien venäläisten jalkoihin.
        Pitäisiköhän käydä venäjältä kyselemässä, jos olisi joku ottanut sen talteen?

tosta rajan yli hakemaan se sivuvaunun kanssa. Pistetään vielä teräspotat päähän tunnelman luomiseksi. Eiköhän se takas saada...

• onnistuisikohan?
        Sotanorsu kirjoitti:

tosta rajan yli hakemaan se sivuvaunun kanssa. Pistetään vielä teräspotat päähän tunnelman luomiseksi. Eiköhän se takas saada...

Tarkkaa paikkaa en muista. Oli niin kova keskitys silloin.

• maukka

löytyy ja omistussuhde . Nyt on vaan kurja juttu kun paikat alkaa repeämään eikä varaosia löydy enää mistään , muutama kymmen vuosi sitten saksalainen rekka pyöri suomessa ja osti kaikki zyndapit mitkä saivat , nyt niitä ei löydy kuin muutama , kaikki osat täytyy teettää ja niin sanottuja kyläseppiä jotka halvalla tekivät osia ei niitäkään enää ole . Pöyrä on rekisterissä ja muuten ajokunnossa mutta koneesta kuluu kolinaa eikä uskalla ajaa et sillä lailla .

• Sotanorsu

www.wehrmachtsgespann.de ja sieltä englantilaiset sivut. En ole kuullutkaan tollasesta saksalaisesta rekasta. Sehän on siellä semmonen macho juttu omistaa zündappi.

• maukka
        Sotanorsu kirjoitti:

www.wehrmachtsgespann.de ja sieltä englantilaiset sivut. En ole kuullutkaan tollasesta saksalaisesta rekasta. Sehän on siellä semmonen macho juttu omistaa zündappi.

kävi suomessa 70 luvulla ja ostivat kaiken mahdollisen meidän kellarista veivät jopa rikkinäiset männänrenkaat niillä oli toistakymmentä zyntappia mutta isäukko ei silloin myynyt olivat pirun kiukkuisia . Siinä vaan on sellainen vika ettei kiertokanget kestä on tehty laakerit sitten mistä vaan materiaalista ( neulalaakereita lukuunottamatta )se onkin haaveena kestäis varmaan kieroksiakin . Macho jutusta en tiedä mutta kerran sillä hinattiin linja-autoa , ei taitais onnistua nykyisillä ninjoilla ja zzrrillä harvassa M-Pssä on 12 eteen ja 4 taakse ja sivuvaunun pyöräkin vetää ja perälukko löytyy .

• Zyndapp

Myytkö?

• maukka
        Zyndapp kirjoitti:

Myytkö?

myynkö , sitä on kuule moni kysynyt ,en vielä ainakaan ole saanut tarjousta mikä sytyttäis myyntihalut sitä paitsi hinta on suhteellinen käsitä tällaisessa kaupassa eli en tiedä mitä pyytää ja ostaja ei tiedä mitä maksaisi ja toistaiseksi se on perikunnan , ottajia olis siinäkin seurueessa itse olen vielä kyennyt pitämään sen suvun hallussa .

• tn
        Zyndapp kirjoitti:

Myytkö?

Jos on kiinnostusta, minulla olisi 750 kuutioinen sotanorsu mahdollisesti kaupan. Kone ei ole alkuperäinen, muuten pyörä ok, hiekkapuhallettu ja maalattu jokin aika sitten ja uudet renkaat.
        Voin luopua siitä melko huokealla.

[email protected].

• Anonyymi
        tn kirjoitti:

Jos on kiinnostusta, minulla olisi 750 kuutioinen sotanorsu mahdollisesti kaupan. Kone ei ole alkuperäinen, muuten pyörä ok, hiekkapuhallettu ja maalattu jokin aika sitten ja uudet renkaat.
        Voin luopua siitä melko huokealla.

[email protected].

Ostaisin Zundapp KS 750 tai sen osia 0405360542

• sopisi syntappiin

Olisi minulla jerrykannu, jossa on wehrmachtin leima. Se sopisi syntappiin...

Paljonko tarjoat ?

• maukka

ei jerry kannu sovi kuin willysjeepin takabacsiin eikä missään nimessä hitlerin hyökkäysvaunuun sitäpaitsi sivuvaunun molemin puolin on on laukut mutta niissä säilytettiin panosvöitä kun konekivääri oli vaunun päällä .

• Anonyymi
        maukka kirjoitti:

ei jerry kannu sovi kuin willysjeepin takabacsiin eikä missään nimessä hitlerin hyökkäysvaunuun sitäpaitsi sivuvaunun molemin puolin on on laukut mutta niissä säilytettiin panosvöitä kun konekivääri oli vaunun päällä .

Virallisesti Zündapp KS 750 moottoripyörässä on neljä maantievaihdetta, yksi maastovaihde ja yksi peruutusvaihde. Mikäli maasto- ja peruutusvaihteella esto ei toimi oikein, on pyörässä silloin kahdeksan vaihdetta eteen, neljä maantie, neljä maasto ja neljä peuutusvaihdetta. Peruutus- ja maastovaihteiden laakerointi ei ole tarkoitettu kuin 1-vaihteen käyttöön.

Tosiasiassa enimmäinen kunnollinen jerrykannu on saksalaista suunnittelua ja vei aikaa ennen kuin jenkit ja muut ymmärsivät sen hyvät ominaisuudet. Se kesti suuret lämpötilavaihtelut vuotamatta kylkeen prässätyn ”pokkauksen” vuoksi, korkki oli kiinteä, katoamaton osa jerryä ja kylkien hitsaus oli turvassa upotuksessa. Nimitys jerrykannukin tulee saksalaisista käytetystä Jerry nimityksestä. Asiastaan netissä hyvä kirjoitus, Historia-dokumentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virallisesti Zündapp KS 750 moottoripyörässä on neljä maantievaihdetta, yksi maastovaihde ja yksi peruutusvaihde. Mikäli maasto- ja peruutusvaihteella esto ei toimi oikein, on pyörässä silloin kahdeksan vaihdetta eteen, neljä maantie, neljä maasto ja neljä peuutusvaihdetta. Peruutus- ja maastovaihteiden laakerointi ei ole tarkoitettu kuin 1-vaihteen käyttöön.

Tosiasiassa enimmäinen kunnollinen jerrykannu on saksalaista suunnittelua ja vei aikaa ennen kuin jenkit ja muut ymmärsivät sen hyvät ominaisuudet. Se kesti suuret lämpötilavaihtelut vuotamatta kylkeen prässätyn ”pokkauksen” vuoksi, korkki oli kiinteä, katoamaton osa jerryä ja kylkien hitsaus oli turvassa upotuksessa. Nimitys jerrykannukin tulee saksalaisista käytetystä Jerry nimityksestä. Asiastaan netissä hyvä kirjoitus, Historia-dokumentti.

Täällä taustatietoa jerrykannun historiasta:

https://maanpuolustus.net/threads/jerrykannu.5558/

Itsekin luulin sitä jenkkien kanisteriksi ennen kuin luin yhden sen historiasta kertovan artikkelin.

• juha99

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      48
      5061
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      27
      3724
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3483
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2838
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      91
      2729
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2680
    7. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      13
      1871
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1656
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      202
      1498
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      153
      1351
    Aihe