Sitten loppujen lopuksi,noin yleensä? Terveisin: puoli vuotta diagnosista oireiden kanssa kamppaileva epätietoinen m.41v
Vastaukset 7
- Dg sinne sun tänne
No enpäs tiedä! En itse ole kupsahtanut vielä mihinkään. Diagnoosista on 22,5 vuotta. Eipä tuo ole normaalia arkipäivää haitannut juuri millään lailla. Eiköhän se kuolema tule sitten kunkin kohdalle miten sattuu. Joku jää auton alle ja joku tulee ammutuksi. Paha sanoa!
- mst ässä
Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?
Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni. - lukijakokelas
mst ässä kirjoitti:
Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?
Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni.Lehdessä luki, ettei Uman kuolema johtunut MS-taudista...
- exx-kofeinisti
mst ässä kirjoitti:
Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni.Kuolinsyy oli aivoverenvuoto, joka on todennäköisimmin aiheutunut ms-oireyhtymään liittyvien uraattikertymien vapautumisesta verenkiertoon, joka aiheuttaa voimakkaan ja äkillisen verenpaineen nousun, joka yleensä päättyy sydän-, tai aivotapahtumaan. Olen itse ollut muutaman kerran vaaravyöhykkeessä verenpaineen ollessa jo hypertensiivisen kriisin lukemissa.
- ilta
ms-tautinen voi kuolla aivan mihin hyvänsä, kuten tervekin väestö. Tosiasia on sekin, että myös ms-tautinen kuolee ennemmin tai myöhemmin, yleinen kuolinsyy heikkokuntoisilla imisillä on keuhkokuume. Kuolintilastoja johtaa noin yleisesti viina, jonka kanssa suomalaiset rakastavat läträtä.
http://www.iltalehti.fi/sydan/2009121810810583_sd.shtml - ms-tautinen
vaan taudin omaava kuolee yleensä samasta syystä kuin ms-taudittomatkin, siis kuolemaan johtavaan sairauteen.
- :)
Itse luin kerran lehdestä että puolet MS-potilaiden elinikä lyhenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll251121Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän541108Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl515844- 50834
- 46745
- 37669
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30626Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan62624Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE182619Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘40597