Mihin M-S taudissa kupsahtaa?

mst ässä

Sitten loppujen lopuksi,noin yleensä? Terveisin: puoli vuotta diagnosista oireiden kanssa kamppaileva epätietoinen m.41v

7

1721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dg sinne sun tänne

      No enpäs tiedä! En itse ole kupsahtanut vielä mihinkään. Diagnoosista on 22,5 vuotta. Eipä tuo ole normaalia arkipäivää haitannut juuri millään lailla. Eiköhän se kuolema tule sitten kunkin kohdalle miten sattuu. Joku jää auton alle ja joku tulee ammutuksi. Paha sanoa!

      • mst ässä

        Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?
        Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni.


      • lukijakokelas
        mst ässä kirjoitti:

        Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?
        Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni.

        Lehdessä luki, ettei Uman kuolema johtunut MS-taudista...


      • exx-kofeinisti
        mst ässä kirjoitti:

        Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?
        Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni.

        Kuolinsyy oli aivoverenvuoto, joka on todennäköisimmin aiheutunut ms-oireyhtymään liittyvien uraattikertymien vapautumisesta verenkiertoon, joka aiheuttaa voimakkaan ja äkillisen verenpaineen nousun, joka yleensä päättyy sydän-, tai aivotapahtumaan. Olen itse ollut muutaman kerran vaaravyöhykkeessä verenpaineen ollessa jo hypertensiivisen kriisin lukemissa.


    • ilta

      ms-tautinen voi kuolla aivan mihin hyvänsä, kuten tervekin väestö. Tosiasia on sekin, että myös ms-tautinen kuolee ennemmin tai myöhemmin, yleinen kuolinsyy heikkokuntoisilla imisillä on keuhkokuume. Kuolintilastoja johtaa noin yleisesti viina, jonka kanssa suomalaiset rakastavat läträtä.

      http://www.iltalehti.fi/sydan/2009121810810583_sd.shtml

    • ms-tautinen

      vaan taudin omaava kuolee yleensä samasta syystä kuin ms-taudittomatkin, siis kuolemaan johtavaan sairauteen.

      • :)

        Itse luin kerran lehdestä että puolet MS-potilaiden elinikä lyhenee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe