Onko olemassa kevytvenettä....

järvenkaipuu

...jota jaksaisi yksi pieni nainen käsitellä???
Olisi mukavaa soudella ja soutaen retkeillä,vaan 162 senttinen nainen ei venettä voi hankkia jos ei sitä yksin talviteloille saa.
Joku 40-50 kiloinen vielä menisi,mutta painaako kaikki veneet tosiaan tuon 90-120 kiloa???

Kajakki on seuraavana mielessä,vaan mieluummin ostaisin sisävesiin vähän tukevamman paatin,johon mahtuisi tavaraakin. ja voisi ottaa siskonkin mukaan joskus.

Inkkaria pidän vieläkin turvattomampana kuin ajakkia,en menisi sellaisella aallokkoon.
Kajakilla sentään pärjään aallokossa,mutta alkaa olla pieni minun tarpeisiini...

Eli onko toivomani kaltaista laitetta olemassakaan ja vielä alle tonnin hintaluokassa.????
Enempää ei köyhä pysty maksamaan.

Onko toiveeni mahdoton???

17

4201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lueppas tämän linkin mukaisia naisen venereissuja, hän oli vaihtanut kanootin veneeseen.
      En kyllä tiedä hänen pituuttaan ja voimiaan mutta on pärjännyt hyvin Veto 5 veneellään.

      http://www.paussinpaikka.net/paivis.html#touko04

      tai sitten käyt vaikka kirjastossa lukemassa Vene-lehdessä 4/09 julkaistusta vertailutestistä, jossa vertailtiin 20 suomen suosituinta venettä

      Varmaan on keveitäkin veneitä jos vaikka tutustut Venelehden messuluetteloon jossa on paljon pienveneiden valmistajien veneitä esiteltynä.

      Laitapa googleen hakusanaksi "soutuvenetesti" niin löytyy myös paljon luettavaa.

      Kyllä tuohon talviteloille saamiseen löytyy konstit ja keinot.

      Hinnaksi mainitsit alle tonnin niin silloin voi olla tyytyminen vähän käytettyyn?

      Toivottavasti löydät sopivan veneen.

    • 1. "162 senttinen nainen ei venettä voi hankkia jos ei sitä yksin talviteloille saa."

      2. "40-50 kiloinen vielä menisi,mutta painaako kaikki veneet tosiaan tuon 90-120 kiloa?"

      3. "Kajakki on seuraavana mielessä,vaan mieluummin ostaisin sisävesiin vähän tukevamman paatin,johon mahtuisi tavaraakin. ja voisi ottaa siskonkin mukaan"

      4."vielä alle tonnin hintaluokassa.?"

      Minun ratkaisuni olisi käytetty kajakkikaksikko. Varmasti löytyy hieman alle tonnin, painaa 30-50kg, Jos meloo yksin, tavaraa mahtuu aika paljon etuaukkoon, sokkopeiteellä peitettynä ja yksin melominen on rankkudeltaan suunnillen samaa luokkaaa kuin perussoutuveneellä soutaminen, ehkä kevyempääkin. Olen melonut kaksikolla yksi aika paljon.

    • myyja15

      Mulla on tuossa pihalla yksi jolla. Painoa muistaakseni noin 40 - 50 kg, penkit keulassa, keskellä ja perässä. Kyytiin sopii mukavasti kaksi aikuista tai aikuinen ja pari lasta. Käyttämätön, mutta maannut pari vuotta kumollaan. Hinta ei ole paha. Pistä mailia: [email protected] , jos kiinnostaa.

      • atlatl

        ...sillä asun Espoossa mutta tarvitsen venettä Nilakalle,Ylä-Savoon.
        Eikä minulla ole autoa,puhumattakaan peräkärrystä.....

        Kaksikkokajakkia olen kyllä miettinyt,mutta siskoni ei suostuisi sillä yksin menemään,hädintuskin kaksinkaan.
        Joten tarvitsemme soudettavan veneen jotta molemmat pääsevät vesille.
        Itse käyn tuolla vain lomalla.joten siksi halusin paatin,jonka hentoinen siskoni saisi keväällä yksin vesille ja taas syksyllä kuiville.

        Jos itselläni olisi rahaa kyllin niin Veto5 kuomulla olisi mitä todennäköisimmin oma valinta.
        Tykästyin veneeseen Venemessuilla ja olen kuullut kehuja muualtakin.
        Ja sillä rahalla laittaisin sitten kaikki vinssit ja rissat,jotta vene nousisi kuiville vaikka pikkurillillä.
        Mutta kuten todettu,rahaa ei ole...

        Juha 58: kiitos vinkeistä ja linkeistä,täytyy käydä tutkimassa ja kohtahan ne venemessut on taas...


      • atlatl kirjoitti:

        ...sillä asun Espoossa mutta tarvitsen venettä Nilakalle,Ylä-Savoon.
        Eikä minulla ole autoa,puhumattakaan peräkärrystä.....

        Kaksikkokajakkia olen kyllä miettinyt,mutta siskoni ei suostuisi sillä yksin menemään,hädintuskin kaksinkaan.
        Joten tarvitsemme soudettavan veneen jotta molemmat pääsevät vesille.
        Itse käyn tuolla vain lomalla.joten siksi halusin paatin,jonka hentoinen siskoni saisi keväällä yksin vesille ja taas syksyllä kuiville.

        Jos itselläni olisi rahaa kyllin niin Veto5 kuomulla olisi mitä todennäköisimmin oma valinta.
        Tykästyin veneeseen Venemessuilla ja olen kuullut kehuja muualtakin.
        Ja sillä rahalla laittaisin sitten kaikki vinssit ja rissat,jotta vene nousisi kuiville vaikka pikkurillillä.
        Mutta kuten todettu,rahaa ei ole...

        Juha 58: kiitos vinkeistä ja linkeistä,täytyy käydä tutkimassa ja kohtahan ne venemessut on taas...

        Kiitos kiittämisestäsi,
        Jos Sinulla ei ole kovin kiire vene hankitasi kanssa niin oletko miettinyt käytetyn Veto5 ostamista? niitä saattaa löytyä kun jonkin aikaa ilmoittelet vaikka eri vene-ym palstoille tai lehtiinkin ja tietysti itse seuraat myynti ilmoituksia, koska nykyisinhän on lähes mitä vaan myynnissä.

        Taas tuon telakointi ongelman voisit ehkä ratkaista siten että rakennat /rakennutat jostain sopivista tarvikkeista rullaluiskan ja vintturin ja vielä tarvittaessa "kääntökiikun" saman tyylisen joilla on käännetty miesvoimin ralliautoja ympäri pohjantarkistusta varten ja nämä ei tule sopivasti hoidettuina kovin kalliiksi.
        Tai sitten jonkun naapurin autolla vedät veneen maalle ellei itsellä ole autoa.
        Kyselehän lisää vaikka suoraan postistani.


      • myyja15
        atlatl kirjoitti:

        ...sillä asun Espoossa mutta tarvitsen venettä Nilakalle,Ylä-Savoon.
        Eikä minulla ole autoa,puhumattakaan peräkärrystä.....

        Kaksikkokajakkia olen kyllä miettinyt,mutta siskoni ei suostuisi sillä yksin menemään,hädintuskin kaksinkaan.
        Joten tarvitsemme soudettavan veneen jotta molemmat pääsevät vesille.
        Itse käyn tuolla vain lomalla.joten siksi halusin paatin,jonka hentoinen siskoni saisi keväällä yksin vesille ja taas syksyllä kuiville.

        Jos itselläni olisi rahaa kyllin niin Veto5 kuomulla olisi mitä todennäköisimmin oma valinta.
        Tykästyin veneeseen Venemessuilla ja olen kuullut kehuja muualtakin.
        Ja sillä rahalla laittaisin sitten kaikki vinssit ja rissat,jotta vene nousisi kuiville vaikka pikkurillillä.
        Mutta kuten todettu,rahaa ei ole...

        Juha 58: kiitos vinkeistä ja linkeistä,täytyy käydä tutkimassa ja kohtahan ne venemessut on taas...

        Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että miten olet ajatellut kuljettaa yleensäkään minkäänlaista venettä sinne Nilikalle, jos sinulla ei ole autoa käytettävissä?


      • Veneilijän kaveri
        myyja15 kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että miten olet ajatellut kuljettaa yleensäkään minkäänlaista venettä sinne Nilikalle, jos sinulla ei ole autoa käytettävissä?

        Vaikka tuttavan autolla ja peräkärryllä tai kattotelineellä tai sitten jollain halvalla kuljetus autolla tai matkahuollon linja-autolla jotka on ennenkin kuljettaneet pieniä kevytjollia halvimalla eteläsuomesta pohjoiseen.


      • myyja15
        Veneilijän kaveri kirjoitti:

        Vaikka tuttavan autolla ja peräkärryllä tai kattotelineellä tai sitten jollain halvalla kuljetus autolla tai matkahuollon linja-autolla jotka on ennenkin kuljettaneet pieniä kevytjollia halvimalla eteläsuomesta pohjoiseen.

        No, mutta sittenhän kuljetus ei muodostu ongelmaksi.


      • atlatl kirjoitti:

        ...sillä asun Espoossa mutta tarvitsen venettä Nilakalle,Ylä-Savoon.
        Eikä minulla ole autoa,puhumattakaan peräkärrystä.....

        Kaksikkokajakkia olen kyllä miettinyt,mutta siskoni ei suostuisi sillä yksin menemään,hädintuskin kaksinkaan.
        Joten tarvitsemme soudettavan veneen jotta molemmat pääsevät vesille.
        Itse käyn tuolla vain lomalla.joten siksi halusin paatin,jonka hentoinen siskoni saisi keväällä yksin vesille ja taas syksyllä kuiville.

        Jos itselläni olisi rahaa kyllin niin Veto5 kuomulla olisi mitä todennäköisimmin oma valinta.
        Tykästyin veneeseen Venemessuilla ja olen kuullut kehuja muualtakin.
        Ja sillä rahalla laittaisin sitten kaikki vinssit ja rissat,jotta vene nousisi kuiville vaikka pikkurillillä.
        Mutta kuten todettu,rahaa ei ole...

        Juha 58: kiitos vinkeistä ja linkeistä,täytyy käydä tutkimassa ja kohtahan ne venemessut on taas...

        >"Kaksikkokajakkia olen kyllä miettinyt,mutta siskoni ei suostuisi sillä yksin menemään,hädintuskin kaksinkaan.
        Joten tarvitsemme soudettavan veneen jotta molemmat pääsevät vesille."

        Minä kyllä koen pohjalla istuttavan kaksikkokajakin huomattavasti stabiilimpana kuin pienen, melko tasapohjaisen jollan, jossa istutaan penkeillä, painopiste yli 30cm korkeammalla kuin kajakissa. Ja jos matkaa on hiemankaan enemmän, kajakki kulkee jollaan verrattuna pienellä teholla ja hallitusti suoraan.


      • seppoo
        Yusa kirjoitti:

        >"Kaksikkokajakkia olen kyllä miettinyt,mutta siskoni ei suostuisi sillä yksin menemään,hädintuskin kaksinkaan.
        Joten tarvitsemme soudettavan veneen jotta molemmat pääsevät vesille."

        Minä kyllä koen pohjalla istuttavan kaksikkokajakin huomattavasti stabiilimpana kuin pienen, melko tasapohjaisen jollan, jossa istutaan penkeillä, painopiste yli 30cm korkeammalla kuin kajakissa. Ja jos matkaa on hiemankaan enemmän, kajakki kulkee jollaan verrattuna pienellä teholla ja hallitusti suoraan.

        siinä vastaus,on kevyt,ja vakaampi kuin kajakki,myös halvempi.


    • Olii...

      Mökin rantaan suosittelisin vaikkapa Still 525 joka on helppo ja mukava purjehtia. Toinen vaihtoehto olisi Terhi sail 375. Molempia veneitä löytyy käytettynä ja hinnankin pitäisi olla kohtuullinen.

      Nämä veneet painavat kyllä jonkin verran mutta ovat helposti yhden ihmisen käsiteltävissä vesillä. Jos ne haluaa vetää maihin käytön jälkeen niin siihen tarkoitukseen voi hankkia vinssin jolloin veneen saa vedettyä kuiville pieni lapsikin.

      Jos päädyt kajakkiin niin tarvitset niitä kaksin kappalein: yksikön ja kaksikon. Kajakkimalleja löytyy jokaiseen tarpeeseen ja osa niistä on niin vakaita että niissä pystyy seisomaan.

      Ja tietenkin on olemassa myös purjekanootteja. Näimä veneet ovat intiaanikanootin mallisia ja niissä on purje antamassa veneelle vauhtia. Halutessaan niillä voi meloakin. Purjekanoottiin mahtuu kaksikin aikuista päivää viettämään. Tämä vaihtoehto sopisi ehkä parhaiten budjettiisi ja asettamiisi kilorajoihin.

    • hankittu

      Kattoppas lahden toiselle puolelle. Hankin itselleni eXplorer 4,6 soutuveneen Scandinavian Row:sta. En ole vielä tietysti päässyt soutamaan, mutta kuvien ja esitteiden perusteella vaikuttaa soivalta vehkeeltä. Paino on vermeillä 32 kg, joten kattotelinekuljetus onnistuu. Kaikki veneet saa varmaan rannalle ähkimällä, mutta tutki noita purjehtijoiden (kanottimiesten) käyttämiä rantatrailereita, voisi sopia sinunkin rantaan. Nilakkahan on tosin pelkkää hiekkarantaa, joten ota kärriisi mahdollisimman iso halkaisijaiset renksut

      • Vinoilija

        Aika kalliita nuo ruåttalaiset.

        Täältä löytyy halvemmalla yhtä hyvä suomalainen vaihtoehto:

        http://www.salubris.fi/


      • vinoilija

      • atlatl
        vinoilija kirjoitti:

        Tässä vielä yksi alkuperäiset kriteerit täyttävä. Halpa, kevyt ja soutuvene.

        http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=351174&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?page=2@sortCol=@ord=@id=2@id_cowcat=@posted_by=@new=@update=

        ...täs terve!!

        Yusalle: Minäkin koen kajakin turvallisemmaksi,varsinkin kun siinä on aukkopeitto.Silloinhan vesi ei pääse millään sisään.
        Mutta olenkin melonut yli kymmenen vuotta.

        Itse pystyisin yksinkin melomaan kaksikkoa ja pitkille retkille kaksikko on loistava,koska tavaraa mahtuu paljon enemmän kuin yksikköön.
        Mutta minulla on kajakit Espoossa ja tuo Nilakka-järvi on taas vähän ylempänä...

        ja siskoani ei saa millään uskomaan että kajakki voisi olla turvallinen,hän kun on peri-Savolainen luonne...Senkin kerroin jo tuoola aiemmin...

        Siksi mielessä on ollut vene tai retkisoutu-tyyppinen ratkaisu.Nilakka kun on isohko järvi,joten soutuvene on siskoani ajatellen ainoa ratkaisu. Häntä kun ei pidemmille reissuille tosiaan saa kajakkiin millään...

        Kuljetus ei ole ongelma jos vaan rahaa löytyy ja kauppiailta jopa saa sen kuljetuksen.
        Kyllä Veto5 tulisi oikeaan rantaan kun kauppiaan kanssa sovittaissiin.
        Nyt vain on niin että työttömän tuloilla uusi vene rahti on saavuttamaton unelma.

        Salubriksen tekijän kanssa juttelin viimeksi venemessuilla ja olen kokeillut sitä kerran pari vuotta sitten. Peli on kevytsoutuinen ja nopsa.

        Täytynee lähempänä kevättä laitella osto-ilmoituksia paikallisiin julkaisuihin ja katsella saanko käytettynä niiltä main sopivan savolaismallisen soutuveneen.
        Pitäähän tämmöinen propleemi jotenkin ratkaista.

        Joten kiitos vaan kaikille vastaajille ja hyvää kevättä!


      • atlatl
        atlatl kirjoitti:

        ...täs terve!!

        Yusalle: Minäkin koen kajakin turvallisemmaksi,varsinkin kun siinä on aukkopeitto.Silloinhan vesi ei pääse millään sisään.
        Mutta olenkin melonut yli kymmenen vuotta.

        Itse pystyisin yksinkin melomaan kaksikkoa ja pitkille retkille kaksikko on loistava,koska tavaraa mahtuu paljon enemmän kuin yksikköön.
        Mutta minulla on kajakit Espoossa ja tuo Nilakka-järvi on taas vähän ylempänä...

        ja siskoani ei saa millään uskomaan että kajakki voisi olla turvallinen,hän kun on peri-Savolainen luonne...Senkin kerroin jo tuoola aiemmin...

        Siksi mielessä on ollut vene tai retkisoutu-tyyppinen ratkaisu.Nilakka kun on isohko järvi,joten soutuvene on siskoani ajatellen ainoa ratkaisu. Häntä kun ei pidemmille reissuille tosiaan saa kajakkiin millään...

        Kuljetus ei ole ongelma jos vaan rahaa löytyy ja kauppiailta jopa saa sen kuljetuksen.
        Kyllä Veto5 tulisi oikeaan rantaan kun kauppiaan kanssa sovittaissiin.
        Nyt vain on niin että työttömän tuloilla uusi vene rahti on saavuttamaton unelma.

        Salubriksen tekijän kanssa juttelin viimeksi venemessuilla ja olen kokeillut sitä kerran pari vuotta sitten. Peli on kevytsoutuinen ja nopsa.

        Täytynee lähempänä kevättä laitella osto-ilmoituksia paikallisiin julkaisuihin ja katsella saanko käytettynä niiltä main sopivan savolaismallisen soutuveneen.
        Pitäähän tämmöinen propleemi jotenkin ratkaista.

        Joten kiitos vaan kaikille vastaajille ja hyvää kevättä!

        Tämä "veneilijän kaveri" koitti vastata puolestani,mutta en kuitenkaan ole hänen kanssaan missään tekemisissä.
        Tuttavillani ei juuri ole autoja peräkärryllä,varsinkaan veneenkuljetukseen sopivalla peräkärryllä...
        Enkä ole kiinnostunut pienistä kevytjollista... Nehän on tarkoitettu vain lyhyiin siirtymisiin.
        Haluan veneen jolla voi soutaen uistella ja soutaa väsymättä pidempikin matkoja,en mitään lyhyttä jollanpatukkaa...
        Rahtikuljetus on toki tuttu asia ja jos ostat uuden veneen joltakin toimijalta,niin eiköhän hän järjestäne kuljetuksenkin jos kaupat aikoo aikaiseksi saada...

        Nämähän ovat sopimus-asioita...

        Osamaksu olisi kyllä itselleni mahdollinen,olen kalliimpiakin asioita kuin vene,maksanut osamaksulla...
        Sekin lienee sopimus-asia osapuolten välillä.


    • 165cm / 60 kg

      tosi kevyt saa olla vene jos 100% täytyy pystyä yksin käsittelemään.

      itse hankin ensiveneeksi parin tonnin (kg) purkkarin, keväällä veteen ja talvella ylös masiinalla (pursiseura tai nosturifirma) , yksi kaveriksi rikaamaan, purjehtiminen sitten hoituu itsenäisesti.

      Auton omistaminenkin on rasittavamapaa kuin veneen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      109
      2221
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      435
      1675
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1353
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      17
      1202
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      80
      1186
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1115
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      288
      1046
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      185
      1041
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      50
      1012
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      202
      870
    Aihe