Muutamia kysymyksiä :
1. Mikä on paras chinchillapellettimerkki?
2. Mitä chinchillalle saa antaa herkkupalaksi?
3. Saako chilloille antaa kuivattuja kasveja? Mitä)
4. Miksi siemensekoitukset eivät käy chinchilloille?
5. Hyviä chinchilla-sivuja, minne ei tarvitse rekisteröityä saadakseen tietoa?
Toivon että vastaatte pian. :)
Osaako joku neuvoa?
2
321
Vastaukset
- Chillan omistaja
Vastailen lyhyesti kysymyksiisi ja toivon että niistä olisi jotain apua. :)
1. Teurlings on yleisessä suosiossa chinchilla piireissä. Siinä on kaikki ravinteet mitä chinchilla tarvitsee.
2. näkkäri on hyvä herkku! Myös kuivattua ruisleipää voi antaa. Johanneksen leipäpuuta myös.
3. viinimarjapensaiden lehtiä, voikukan lehtiä, porkkana viipaletta ja monia muita. Kuivattuna toki! :)
4. Chinchilla valikoi helposti herkut seasta. Siemenet ovat myös liian rasvaisia chinchillalle jonka elimistö ei osaa käsitellä rasvaa. Näin ollen chinchillalle voi tulla rasvamaksa joka lyhentää elin ikää huomattavasti. Chinchilla myös lihoo näistä jyväseoksista.
5. Suosittelisin että menet näille sivuille ja katselet kaikkea mahdollista sieltä. Sieltä myös löydät mieltä askarruttavat asiat. ;) http://www.myrskylyhdyn.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl - A
Lisään edellä kirjoittaneen tekstiin muutaman asian.
1. Jos Teurlingsia ei ole saatavilla, toinen hyvä pellettimerkki on Altromin chinchilla.
2. Pienen palan näkkileipää. Jotkut käyttävät myös "huonompimerkkisiä" pellettejä herkkupaloina. Itse hemmottelen chinchillaani myös kuivatuilla kasveilla ja kuivatuilla omenapuunoksilla.
5. slcry.net ja myös kasvattajien kotisivut antavat paljon hyvää tietoa, esimerkiksi kingis.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984