Sain lähetteen verikokeisiin Roa-kuuria varten...
Yksityinen ihotautilääkäri sanoi että voit mennä terveyskeskukseen tai tänne (yks.lääk.keskus) ottamaan verikokeen. No tuli aika jolloin olin aikeissa mennä sitä verikoetta ottamaan. Mulla oli itseasiassa lähetelappu kadonnut.. No soittelin terveyskeskukseen, koneelta ei näkynyt tietoja mistään.. Menin yksityiselle ja sieltäkään ei löytynyt tietoja mistään ja sanoivat että et voi mennä terveyskeskukseen ottamaan mitään verikokeita.. no jankutettiin siinä sit hyvä tovi. Menin sit lopulta sinne ja maksoin reilu 70e niistä kokeista. Ja sitten oli aika lääkärille ja se kysyikin että missä kävit ottamassa kokeet, sanoin täällä. Enkä jumankauta tajunnut kysyä, että niin missä mä voin muualla käydä ottamassa?! argh. no nyt on tulossa toinen verikoe ja nyt oli lähetelappukin tallessa ja kävinkin terkkarissa kysymyssä että kelpaako? sanoivat että ei.
enkö tosiaan voi ottaa missään muualla verikoetta? muistan joskus täältäki lukeneeni jonku tehneen hintalaskelmia näistä lääkkeistä ja lääkärikäynneistä niin verikokeet oli pyöreet 0e..
terkkarissahan se olis ilmasta. ketuttaa maksaa reiluu 70e...........
verikokeet, missä otan?!
10
2861
Vastaukset
- ikyuiyiuy
Hyvin harvoin julkisella puolella saa käydä kokeissa yksityisen lääkärin määräämänä, yleensä ei koskaan. Itse käyn yliopistollisen sairaalan tiloissa olevassa yksityisen firman labrassa, joka maksaa vain murto-osan yksityisen klinikan hinnoista. Oulussa siis tämä paikka, en tiedä onko näitä muualla...sain vinkin tästä paikasta ihotautilääkäriltäni joka tiesi minunolevan köyhäopiskelija...
- mattikukkarossa
kiitoksia vastauksesta.
täytyykin kysellä parin viikon päästä tohtorilta, että mitä paikkaan hän sitten tarkoitti..
köyhä opiskelija täälläkin, kyllä kirpasee maksaa noista verikokeista noin paljon. raskaustestikin makso 35e, jota ei edes tehty........ ei sille kyllä olis ollutkaankaan tarvetta, mut kerkesin jo hurrata mielessä et ei ainakaan sitä tarvitse sit maksaa. - winkki
mattikukkarossa kirjoitti:
kiitoksia vastauksesta.
täytyykin kysellä parin viikon päästä tohtorilta, että mitä paikkaan hän sitten tarkoitti..
köyhä opiskelija täälläkin, kyllä kirpasee maksaa noista verikokeista noin paljon. raskaustestikin makso 35e, jota ei edes tehty........ ei sille kyllä olis ollutkaankaan tarvetta, mut kerkesin jo hurrata mielessä et ei ainakaan sitä tarvitse sit maksaa.Täällä missä minä asun, eli jossakin susirajan tuntumassa (kainuussa), yksityisen lääkärin pyytämiä laboratoriotutkimuksia voi otattaa kunnallisella puolella, siis esim. terv.keskuksen laboratoriossa. Kunnallinen/julkinen laboratorio perii tutkimuksista minimaalisen hinnan, esim. alat-koe maksaa asiakkaalle n. 2.5 euroa. Asiakas maksaa hinnan, mikä on huomattavasti pienempi kuin mitä yksityisen terv.aseman/lääkäriaseman laboratorion perimä hinta olisi.
- winkki
winkki kirjoitti:
Täällä missä minä asun, eli jossakin susirajan tuntumassa (kainuussa), yksityisen lääkärin pyytämiä laboratoriotutkimuksia voi otattaa kunnallisella puolella, siis esim. terv.keskuksen laboratoriossa. Kunnallinen/julkinen laboratorio perii tutkimuksista minimaalisen hinnan, esim. alat-koe maksaa asiakkaalle n. 2.5 euroa. Asiakas maksaa hinnan, mikä on huomattavasti pienempi kuin mitä yksityisen terv.aseman/lääkäriaseman laboratorion perimä hinta olisi.
Siis sun kannattaa soittaa asuinpaikkakuntasi terv.keskukseen tai sairaalaan laboratorioon ja tarkastaa asia sieltä :)
- rrrrrrrrrrrrhg
kuin poikkeustapauksessa yksityisen määräämiä labrakokeita=)
Onpas ihotautilääkäri ollut ulalla kun on kertonut että tk ottaisi kokeet!
Eikö sinulle ollut selvillä tämä ennen Roan hankkimista? Siis se, että maksat kaiken itse?- mattikukkarossa
kyllä tietenkin oli tiedossa, että maksan itse kaiken... mutta kun tosiaan mainitsi terkkarin labrasta niin kuvittelin pääseväni pienemmällä tai olemattomalla summalla :)
täytyy tosiaan kysellä, et mitäs se nyt oikein sit tarkoitti.
- Las akne
Itse kävin tänään otattamassa terveyskeskuksen labrassa verikokeen eikä se maksanut mitään.
Näyte otettiin ihotautilääkärille.. roaccuttania tms reseptiä.. varten.- Missy345
Kuinka kauan verikokeen tulosten tuleminen kestää kun mitataan maksa- ja rasva-arvot? Olen yksityislääkärin asiakas mutta kävin JKL näytteenottokeskuksessa verikokeessa ja lupasivat lähettää tulokset lääkärille. Jotkut ovat puhuneet jopa seuraavasta päivästä, mutta nyt on kulunut kolme päivää enkä ole saanut lääkäriltä soittoa.
- njnkk
Missy345 kirjoitti:
Kuinka kauan verikokeen tulosten tuleminen kestää kun mitataan maksa- ja rasva-arvot? Olen yksityislääkärin asiakas mutta kävin JKL näytteenottokeskuksessa verikokeessa ja lupasivat lähettää tulokset lääkärille. Jotkut ovat puhuneet jopa seuraavasta päivästä, mutta nyt on kulunut kolme päivää enkä ole saanut lääkäriltä soittoa.
Nyt oot varmaan saanu tulokset, mutta vastataan jos jotain muuta kiinnostaa... Kyllä ne samana päivänä tulee, eri asia sitten millon infotaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740