Ylipainoiselle harrastus

haukuttu

Olen nyt 12-vuotta ja olen lievästi ylipainonen. Olen harrastanut yleisurheilua, tanssia ja jalkapalloa.
Tällä hetkellä harrastan vain tanssia, mutta haluaisin jotain muutakin liikuntaa sen kanssa.
Olen myös kotona yrittänyt pelata urheilkupelejä (Wii Fit, tanssipeli, Wii sprt resort ym), mutta silti haluaisin mennä ihan ulos liikkumaan ja harrastamaan.
Yleisurheilu loppui, kun vaihdon paikkakuntaa. Juoksussa olin aika hyvä, joskus saatoin tulla jopa ensimmäiseksi.
Tanssin hip hop- tanssia ja juokkuehenki on hyvä ja olen saanut paljon uusia ystäviä. Valmentaja on mukava, ei painosta ym.
Jalkapallossa kävi vähän huonommin. Valmentajana oli nuori tyttö, joka ei oikein välittänyt valmentamisesta. Innostus loppui viimeistään siinä vaiheessa, kun olimme harkoissa ja päätimme pelata harjoituspelin vuotta nuorempien kanssa. No, valmentaja meni sitten sanomaan maalivahdille, että älä syötä tuolle läskille ja osoitti minua. Sattumoisin minä satuin kuulemaan sen ja jätin homman kesken. Minut toivotettiin vielä tervetulleeksi joukkueeseen, mutta sinne en enää mene.

Eli, etsisin jotain liikuntaa, missä ei kiusata erilaisuuden takia. Jalkapallosta jäi semmoinen arkuus, ettei oikein mitään viitsi aloittaa, kun pelkää, että siellä haukutaan ym.

8

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • who know

      ei ole harrastuksissa ainakaan en ole kuullut valmentajilta mitään mutta muut ovat kyllä haukkuneet koulussakin ja kotonakin kuullut vanhemmilta

      olen kokeillut mm.
      judoa (tuttuja haukkujia luokalta ja uusia haukkujia salilta sain myös usein nyrkistä harkkojen jälkeen)
      airsoftia (meni ihan hyvin mutta porukka alkoi vittuilemaan jo siitä kun ei ollut kunnon varusteita maku meni..)
      kendoa (tässä vaiheessa olin jo käkkinyt itsesäälissä kotona koneella pilannu selän ei enään selkäkestänyt oli pakko lopettaa)
      pyöräily (harrastan yksin keskinopeaa maantiepyöräilyä useita kilometrejä päivässä yksin olin paikallisessa seurassa mutta eihän ne mua ootelleet..)

      eli suosittelen itsenäistä pyöräilyä ja nimimerkin takana neuvojen kyselemistä ;) ja jos sattuu oleen ystäviä jotka sitä harrastavat kysele niiltäkin ;P itse kyselen neuvoa täältä ja isältä :)

      ikää 16v painoa 100kg ja pituutta 185

    • ElluPe0llu

      Uinti ja lähes kaikki siihen liittyvää.
      Ensimmäiseksi ehdottaisin vesi liikuntaa. Sillä tavalla aloittaja saa helposti omalla tahdillaa tehdä mitä haluaa. Ja kukaan ei ole tuijottamassa miltä näytät tai kuinka paljon hikoilet. Olethan vedessä

      Minä pidin paljon siitä

    • JouJou :D

      Öymm.. täytän kohta 12 ja mäkin olen lievästi ylipainoinen.. meillä on vieressä järvi käyn lähes joka päivä uimassa.. ja tanssin myös hip hoppia.. Olen silti ylipainoinen välilla juoksen ulkona itseni melkein läkähdyksiin kun haluan liika kilot pois! Ja oon löytäny hyvän tavan yrittää pudottaa painoa www.kiloklubi.fi

      • Et laihdu kunnolla, jos liikut paljon, ja myös syöt pajon. Itse juoksen 10 km noin joka toinen päivä, enkä syö kovinkaan paljon " roskaruokaa". Sinun kannattaa alkaa syödä terveellisesti, ja liikku paljon. Jos et laihduta, niin viimeistään aikuisiässä diabeteksen riski on suurepi.


    • kickkboxerrrrrrrrrrr

      Itse käyn potkunyrkkeilyssä.. Siellä on jo sen verran vanhempia ihmisiä (20-40v), joten siellä ei kiusata ja osoitella erilaisuuden takia. Ainoastaan jos motivaatio puuttuu ja olet laiska valmentajat suuttuvat.. Nähnyt itse kuinka koulukiusattuja nörttejä heitetty sieltä ulos, koska he eivät näytä piittaavan lajista yhtään vaan haluavat päästä hakkaamaan kiusaajat. Itsellä tosi hyviä kokemuksia sieltä. Jo 4 vuotta takana potkunyrkkeilyä ja aina kiva mennä treeneihin. Ps. siellä mennään aika pitkälti sen tahdin mukaan jolta itsestä tuntuu..

      • heppailijaaa98

        Tallilla on hyvä yhteishenki (useimmilla ainaskin) ratsastaessa kehittyy tasapaino, koordinaatiokyky ja kunto. Ratsastus on todella vaativa ja se on kunnon urheilua.(pudottaa painoa mainiosti) :D Ratsastustuntien hinnat vaihtelevat 10e-30e paikkakunnasta sekä tallista riippuen.

        Kannattaa kokeilla!!!!


    • ihanne_Vartalo

      NO SIIS jos oot noi paljo liikuntaa muka harrastanu ni et kyllä voi olla ylipainone :Oja muka lievästi.. niino jos on ylipainone ni ei siin auta ku myöntää et on läski eikä mitää et lievästi joopajoo. jos oot lievästi ni sillo oisit normaali eikä mitää laihdutust tarttis mut siis jos tarttet ni sittehä sä oot pullee mut ei siin mitää se on aikas normaalii(taino.. miten sen ny ottaa). mut anyway kannattas kokeilla vaik rasvaimuu ku ei sulle muu näytä tehoovan.... mut siis se jalkkisvalmentaja ni tota aika ilkee kyl vaik itte oisin tehny samanlail koska siis koko joukkueha siin kärsii jos yks ei jaksa juosta... ja sitte ni ootko varma et se tarkotti just sua, ei kaikki ain välttämät puhu susta vaik pullukka ootki!! mut nojoo ei käy kateeks sua... mut itte harrastin jalakapalloo ja kyllä siinä hyvi pysy hyväs kunnos että sä et sitte oo tainnu iha kunnol reenaa..
      mutjoooo iha mite vaaa heheheh

      • koripalloilija<3

        kun aloin harrastaan liikuntaa olin aikapaljonkin ylipainoinen ja nyt jo vähän alle 5 vuotta koripalloa tuli harrastettua siellä löytää hyvän joukkueen AINA ja koripallossa on monia niinkun sanot lieväti ylipainoisia ja siellä laihtuu nopeesti kunhan muistaa syödä terveellisesti
        PS.jos nyt haluat muutenkin harrastaa liikuntaa niin kannattaa käydä edes pienelläkin lenkillä vaikka kerran tai kaksi viikossa;)
        niinja kertoisitteko että missä harrastte sitä hiphoppia kun oon just etsimässä jotain tanssiharrastusta no tietysti vähän halvempaa kun kaikki on ihan hirveen kalliita;(niin ja asun sitten tampereellaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2732
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      239
      2640
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2356
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      196
      1841
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe