Lapsuusmuisto

Muistelin tuolla töissä ollessani lapsuusaikojani.Olin vajaan neljän ikäinen,niin muutimme lapsuuden maisemista 120km päähän kaupunkiin isän työn perässä.
Meitä kun oli yhdeksän lasta,niin ei se muuttaminen varmaankan kovin pieni juttu ollut.
Kuoma-auton lavalle vain kamat ja isommat lapset sinne lavalle kaiken keskelle.Minä ja nuorempi siskoni saimme matkustaa auton hytissä äidin kanssa.

Muistan,että olisin niin kovasti tahtonut olla muiden kanssa siellä auton lavalla,mutta ymmärtäähän sen nyt vähän isompana miksi se ei käynyt..:))

Se oli tuo aika kuuskytluvun loppua.Mietinkin sitä,että oliko siihen aikaan ollenkaan kunnon muuttoautoja?!?
On se kuitenkin ihanaa,että on jäänyt mieleen tuollaisiakin juttuja. :)

8

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mentiin papan hautajaisiin joskus kuuskytluvun alussa.
      Nelostie oli vielä hiekkapinnalla. Auto tuntui syövän sitä hiekkatietä.
      Poislähtiessä äiti jäi suustaan kinni jonkun kanssa. Isä ja sukulaismies pitkästyivät, isä silloin möläytti, että lähdetään, ja jätetään ne tänne. Mulle tuli jumalaton hätä, että nyt ne jättää äidin, en ollut silloin monenkaan vuoden ikäinen.
      Pian sen jälkeen tuli nelostielle öljysorapinnoite. Niitä koneita sain katsoa pihalta, sadan metrin päästä, kun ei äiti päästänyt lähemmäs, etten olisi jäänyt koneiden alle.

• miten lapset ottaa kaiken niin tosissaan...:) Muistan itse kun oltiin vielä sellä lapsuudenkodissa,niin tuli pappi jostain syystä käymään meillä.Tullessaan ovesta sisään pappi sanoi minulle ja sisarelleni,että ottaa meidät mukaan kun lähtee..No,mehän mentiin peiton alle piiloon ja pelättiin oikeasti,että joudutaan lähtemään....:(

• viivi-amaldiina
        mii-su kirjoitti:

miten lapset ottaa kaiken niin tosissaan...:) Muistan itse kun oltiin vielä sellä lapsuudenkodissa,niin tuli pappi jostain syystä käymään meillä.Tullessaan ovesta sisään pappi sanoi minulle ja sisarelleni,että ottaa meidät mukaan kun lähtee..No,mehän mentiin peiton alle piiloon ja pelättiin oikeasti,että joudutaan lähtemään....:(

lapsuudessa kun vieraat iahastuivat minua nuorempaan velipoikaani ja aikoivat otta hänet omaksi pojaksi.
        Minulla oli hirveä hätä koko heidän vierailun ajan, toivoin et lähtekää äkkiä pois mutta veljeä ette kyllä vie.
        Muistan sen helpottuneen olon kun vieraiden lähdettyä veli jäi kotiin. :))

• viivi-amaldiina kirjoitti:

lapsuudessa kun vieraat iahastuivat minua nuorempaan velipoikaani ja aikoivat otta hänet omaksi pojaksi.
        Minulla oli hirveä hätä koko heidän vierailun ajan, toivoin et lähtekää äkkiä pois mutta veljeä ette kyllä vie.
        Muistan sen helpottuneen olon kun vieraiden lähdettyä veli jäi kotiin. :))

sitä aikuiset varmaankan ymmärrä,miten tosissaan lapset voivat kaiken ottaa...Et sitten vienyt pikkuveljeä piiloon? :))

• viivi-amaldiina
        mii-su kirjoitti:

sitä aikuiset varmaankan ymmärrä,miten tosissaan lapset voivat kaiken ottaa...Et sitten vienyt pikkuveljeä piiloon? :))

miten sisimmässäni koin sen hädän, jos vaikka ne viekin hänet..... ja sekin vielä että jos he kysyy veljeltä haluut sä lähteä ja jos hän haluaakin ja kaikkea mahdollista liikkui mielessäni.. hurja kun se tunne oli aidosti hätääntynyt.

• viivi-amaldiina kirjoitti:

miten sisimmässäni koin sen hädän, jos vaikka ne viekin hänet..... ja sekin vielä että jos he kysyy veljeltä haluut sä lähteä ja jos hän haluaakin ja kaikkea mahdollista liikkui mielessäni.. hurja kun se tunne oli aidosti hätääntynyt.

sillä meillä oli ssarn kanssa myös aikamoiet kauhuntunteet siellä peiton alla.Olipa pappi kuitenkin lähtenyt yksin.Minusta se pappi oli pelottavan näköinen mustine vaatteineen ja päässä sillä oli keskijakaus...Näytti tosi karmeelta...

• minä se vain olen

tuli silloin, kun ukki kuoli, muistan kuinka hän lepäsi tuvan sängyllä ja sitten itkin
      hirveästi, kun hevosella lähtivät kirkolle viemään. Olin kolmevuotias.

• se varmasti noi pienelle todella sykähdyttävä juttu.. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      83
      3526
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      80
      3226
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3052
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2720
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2212
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1802
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      26
      1751
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1735
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1699
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1658
    Aihe