Firma B:stä...

Soitin tänään firma B:hen.

Ihan suomalainen yritys se on, joka on testannut homejuttuja ympäri Suomea puolitoista vuotta ennen kuin lanseerasi syksyllä markkinoille kotona tehtävän hometestin. - Noin se oli, mikäli tajusin oikein?

Mutta jos tämä testi olisi ollut markkinoilla jo keväällä 2008 asuessamme vielä homeasunnossa, olisimme ilman muuta käyttäneet sitä. Mutta markkinoilla oli tuolloin vain kilpailevan yrityksen kotitesti, jonka hinta on moninkertainen, järkyttävän kallis.

- Tiukassa budjetissa on aika paljon eroa, maksaako testistä muutama kymmen euroa tai monta sataa euroa...

14

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aro.

      Olen tehnyt sen "kalliin" 380€ testin, jos Spectorsin testistä puhut. Meille tuli siitä puhdas tulos, vaikka olin asunnossa hyvin sairas. Sekoittaa kuulemma lattian muovimatto myrkyt jne. Meillä ei toiminut.

      • Puuh.

        Spectorsin 380€-testi on vielä kehitysasteella. Ongelmana on, että tuotekehitys tehtään ostajien rahoilla, idea on hyvä. Tämä taas johtuu siitä, ettei valtio anna tutkimusrahoja kuin nimeksi verrattuna ongelman kokoon.


    • Minulla oli useampikin syy soittaa kyseiseen firmaan.

      Halusin ensinnäkin tietää, kuinka nopeasti Biotesti 3 vanhenee. Olenhan suunnitellut toisen jo tilaamani testin käyttämistä entisessä homeasunnossamme.

      - Siinä suhteessa saamani tiedot olivat huojentavat. Kuukauden käyttöaika Biotesti 3:ssa ei ole mitenkään absoluuttinen.

      Lisäksi halusin tietää mahdollisesta paljousalennuksesta, mikäli tilaisin useamman testin. Sekin kuulemma käy, mutta tarjouksesta on neuvoteltava sähköpostitse.

      Sain virkailijalta myös vinkin käyttää Biotesti 2:sta nykyisen huoneilmamme laadun selvittämiseksi, jonka neuvon noteeraan toki.

      • Oma-aloitteisista hometutkimuksistamme lienee tulossa seuraavanlainen kustannuserä, kun on jo maksettu kaksi 39,90 euron hintaista Biotesti 3:a, yhteensä 79,80 euroa:

        Analyysi testeistä per kappale 59 euroa, josta analyysistä ei kuulemma alennusta voi antaa. Kustannuserä näistä yhteensä siis 118 euroa.

        - Välisumma 197,80 euroa...

        Plus edellisten lisäksi vielä virkailijan suosittelema Biotesti 2, hinnaltaan 47,90 euroa, jonka analyysi 59 euroa, eli kustannuserä näistä yhteensä 106,90 euroa.

        - Välisumma kaikesta yhteensä 304,70 euroa...

        *

        JUUP! Ilmaista ei ole mikään.

        Ja kun kustannuserään 304,70 euroa laskee vielä ylimääräiset Biotesti 3:t, joilla aion testata kotimme irtaimistoa, summa lienee lähellä 500 euroa jo.

        (Vaan kun saan muutaman analyysin ja kokemusta kertyy, kaikista näytteistä ei ole tarvis edes pyytää laboratorioanalyysiä. Silmämääräisestikin alkaa jo nähdä, mitä kasvaa missäkin.)


      • Aro.
        sanasinko kirjoitti:

        Oma-aloitteisista hometutkimuksistamme lienee tulossa seuraavanlainen kustannuserä, kun on jo maksettu kaksi 39,90 euron hintaista Biotesti 3:a, yhteensä 79,80 euroa:

        Analyysi testeistä per kappale 59 euroa, josta analyysistä ei kuulemma alennusta voi antaa. Kustannuserä näistä yhteensä siis 118 euroa.

        - Välisumma 197,80 euroa...

        Plus edellisten lisäksi vielä virkailijan suosittelema Biotesti 2, hinnaltaan 47,90 euroa, jonka analyysi 59 euroa, eli kustannuserä näistä yhteensä 106,90 euroa.

        - Välisumma kaikesta yhteensä 304,70 euroa...

        *

        JUUP! Ilmaista ei ole mikään.

        Ja kun kustannuserään 304,70 euroa laskee vielä ylimääräiset Biotesti 3:t, joilla aion testata kotimme irtaimistoa, summa lienee lähellä 500 euroa jo.

        (Vaan kun saan muutaman analyysin ja kokemusta kertyy, kaikista näytteistä ei ole tarvis edes pyytää laboratorioanalyysiä. Silmämääräisestikin alkaa jo nähdä, mitä kasvaa missäkin.)

        Niin se on sitten useammasta testistä.


    • halvinonkallein

      eivät sairastuta ketään. Sen sijaan sinun olisi pitänyt tilata myrkyllisyystutkimus tästä toisesta "kalliimmasta" firmasta.

      Homeiden ja bakteereiden välillä on aikamoinen ero. Vielä suurempi ero on homeitiöllä ja bakteerimyrkyllä.

      • Please tell me... Yhtenä korvana kuuntelen, vaikka toisessa "hörökkeessäni" lieneekin jo tinnitus niiden myrkkyjen ansiosta.


      • Aro.

        Testissä kasvaa sekä homeet että bakteerit ;-)


      • mittaamyrkkyjä
        Aro. kirjoitti:

        Testissä kasvaa sekä homeet että bakteerit ;-)

        sairastuttavat eli bakteerimyrkyt!

        Nuo myrkyt pitää näyttää toteen, eikä mikrobikasvustoa. Kasvusto on 100% varma, jos kerran on kosteusvaurio. Mitä silloin enää mikrobikasvustoa mittaa. Pitää mitata siis MYRKKYJÄ!


      • Aro.
        mittaamyrkkyjä kirjoitti:

        sairastuttavat eli bakteerimyrkyt!

        Nuo myrkyt pitää näyttää toteen, eikä mikrobikasvustoa. Kasvusto on 100% varma, jos kerran on kosteusvaurio. Mitä silloin enää mikrobikasvustoa mittaa. Pitää mitata siis MYRKKYJÄ!

        Testissä kasvaa ne bakteerit jotka tuottavat niitä MYRKKYJÄ. Kosteusvauriotahan siinä etsitäänkin.


      • ....
        Aro. kirjoitti:

        Testissä kasvaa ne bakteerit jotka tuottavat niitä MYRKKYJÄ. Kosteusvauriotahan siinä etsitäänkin.

        kuvasta näkee että maljalla kasvaa homeita, ei bakteereita. turhaan kuvittelette että myrkkybakteereita löydetään tällä tavalla.


      • Aro.
        .... kirjoitti:

        kuvasta näkee että maljalla kasvaa homeita, ei bakteereita. turhaan kuvittelette että myrkkybakteereita löydetään tällä tavalla.

        Omassa testissäni (Bio2) kasvoi bakteereja eli omin silmin nähty...


      • ....
        Aro. kirjoitti:

        Omassa testissäni (Bio2) kasvoi bakteereja eli omin silmin nähty...

        Kaikilla pinnoilla on bakteereita. ei tuolla tiedolla ole mitään merkitystä kosteusvaurion tai terveyshaitan osoittamisen kannalta.


      • hihihahaa

        Oliko se sinun myrkkysairautesi verenpainetauti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe