Fallout 3 GOTY - Asennusongelmia :S

Avuton Fallout-fani

Terve.

Eli sain tänään juuri ostamani Fallout 3:sen "lisäosan", siis Game of the Years editioni, joka sisältää kaikki 5 DLC:tä. Minulla oli alkuperäinen Fallout 3 jo ennestään.

Noh, ongelma siis on tämä: En saa lisäosia asennettua. GOTY-editionissa on kaksi levyä, ymmärtääkseni levy yksi on itse Fallout 3 ja levy kaksi DLC-pelilaajennukset. Selitän nyt siis askel askeleelta mitä tein:

1. Pistin levyn 1 sisään. (Minulla siis oli alkuperäinen Fallout 3 asennettuna) Levy 1 toimi samanlailla, kuin olisin pistäny alkuperäisen Fallout 3:sen levyn sisään; eli ei mitään ongelmaa (siitä alkoi Autostart, jossa oli vaihtoehto "Aloita peli" yms.) Ajattelin siis, että levy 1 on vain itse Fallout 3, ja koska minulla se oli jo asennettuna, niin levy, luonnollisesti, alottaisi pelin minulle, siis sen asentamisen sijaan.

2. Pistin sitten levyn 2 sisään, mikä ilmeisesti olisi pitänyt olla DLC-laajennukset, mutta kun pistän levyn sisään, kone alkaa humista ja CD-asemassa oleva vihreä valo vilkkua (kuin lataisi CD:tä), mutta mitään ei tapahdu. Kone vain humisee ja valo vilkkuu. Avasin Oman Tietokoneen ja valitsin sieltä CD-aseman, mutta sama humina jatkuu, kuin se lataisi, mutta mitään ei tapahdu siltikään. (Odotin jopa 10 min, kunnes luovutin)

3. Ajattelin, että jos ongelma johtuisi, että levy ei löytäisi aiemmin asentamaani Fallouttia, joten poistin sen (ja kun voin säästää tallennetut pelit, ei minulla ollkut sen suhteen siis hätää) ja päätin asentaa alkuperäisen Fallout 3:sen Fallout 3 GOTY-editionin mukana tulleiden CD:n avulla, joten pistin GOTY:n levy 1:sen sisään. Tietokone havaitsi levyn normaalisti ja aloitti asennuksen, joka näyttävästi myöskin onnistui ongelmitta. (peli jopa käynnistyi ja pelasinkin sitä)

4. Käynnistin tietokoneen uudelleen.

5. Tämän jälkeen koitin asentaa levy 2:sta, mutta sama juttu - kone vain humisi ja valo vilkkui, mutta ei 15 minuutinkaan päästä mitään tapahtunut.

Eli ongelma, on että tietokoneeni ei ikään kuin tunnistaisi levyä (testasin, ja kone tunnistaa muut CD:t ja DVD:t, joita koitin), mutta toisaalta silti tunnistaa, sen sillä kone humisee kovempaa ja valo vilkkuu, eli tietokone ei siis jostain syystä lue levyä (?)

Levyt ovat täysin uusia, avasin paketin tänään ja täysin naarmuttomia.

Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia/ideoita miten korjata?

Kiitos!

10

1655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fallout-fani

      Terve taas.

      Eli kokeilin levy 2:sta systerin koneessa ja toimii näyttävän siinä, eli nyt on varmistettu vian olevan koneessani/CD-asemassani/yms., eikä itse CD:ssä.

      Lisäksi voisin tähän kertoa, että käytän Windows Vista Home Edition 32 Bit:stä käyttöjärjestelmää. Tietokoneen teho riittävät, sillä peli toimi moitteettomasti (siis alkuperäinen, vain DLC-pelilaajennuksien asentaminen ei onnistu) joten niitä nyt ei varmaan tarvitse edes mainita.

      • nrttrntnr

        Oletko kokeillut avata CD:tä?

        Eli siis tuikkaat CD:n sisälle ja sitten et odottele mitään, vaan avaat omatietokoneen ja sieltä menet CD:n kohdalle ja avaat sen kansioksi?

        Vai, käykö siinä sillä tavalla että se CD ei oikeasti tunnistu koneessasi, eli että siihen CD kuvakkeen kohdalle omatietokoneessa ei tule minkäänlaista toista kuvaketta ja kun yrität avata sitä niin tulee virheilmoitus että CD:tä ei ole, tai että se vain lataa ja lataa ja lataa ja.....

        Se ei ole mitään uutta jos jotkut CD;t ei lähde automaattisesti koneessa päälle, eikä mitään alkuvalikkoja ilmesty. Mutta siinä on sinulla oikeasti ongelma jos CD:tä ei tunnisteta etkä pääse avaamaan omatietokoneen kautta sitä CD:n kansiotakaan.

        Minulle kävi kymmenen vuotta vanhassa koneessani sillä tavalla että CD asema tavallaan toimi, mutta jotkin levyt eivät vain yksinkertaisesti suostuneet lukeutumaan ja tunnistautumaan. Sen lisäksi toimivien levyjen asentaminen oli hidasta vaikka ne kyllä tunnistuivat heti. Ongelma oli siinä että kyseinen asema oli menossa rikki. Koska se oli halpa paska mikä ei tehnyt muuta kuin luki pelkkiä CD levyjä niin en siitä kovaa meteliä jaksanut pitää ja sitten ostinkin uuden koneen. Sinulla voi olla tuossa asemassa sama ongelma.

        Jos vain on mahdollista niin kokeile repäistä ne lisäosapaketit sieltä levyltä siskon koneen kanssa ja sitten vain poltat ne uudelle levykkeelle ja käytät sitä levykettä koneessasi.

        Jos sitä ei ole mahdollista tehdä (kun en tiedä mitä ne levyt sisältävät), niin sitten ei auta oikeastaan tehdä mitään muuta kuin että laitat ne kaikki lisäosat ja muut mukana tulleet härpäkkeet takaisin pakettiin ja menet sinne kauppaan mistä sen paketin ostit, kerrot heille ongelman ja he vaihtavat sen uuteen GOTY pakettiin. Jos olet tehnyt kaupat jonkun nettikaupan kanssa niin kannattaa soittaa ja kysyä että mitä tehdä ja he sitten neuvovat että mitä pitää kirjeeseen tai pakettiin oikein kirjoittaa ja miten se lähetetään heille. Siinä menee tietysti oma aikansa.


    • Mika++

      Nyt on sössitty oikein urakalla. GOTY versio on erilainen kuin tavallinen. Siinä on mukana kaikki päivitykset ja Windows Live. Et voi asentaa lisälevyä tavallisen päälle. Sun pitää poistaa wanha Fallout 3 ja asentaa GOTY 1 ja 2 romppu. Kakkos rompun asennus kestääkin kauan. Menee yli vartti. Anna koneen jauhaa asennus loppuun saakka. Rompulla tulee Windows Liven vanha versio ja peli ei välttämättä toimi sillä. Voit päivittää Liven tai sitten voit disabloida sen tietyllä lisäosalla.

      • kyllä onnistuu

        mulla ainakin onnistu pelkkien lisäosien asennus, vaikka fallout3 oli jo koneella ennestään. En vaan muista miten se onnistui, mutta aluks oli kans ongelmia.


      • maathi

        Mulla kävi niinku mika sano, piti poistaa vanha fallout ja asentaa peruspeli goty levyltä. Dlc levy sitten taas raksutti vartin ennenku mitään tapahtu, painoin "asenna" ja taas meni vartti(ihme touhua )=/) ja sitten kaiken kukkuraksi 7 ilmoitta asennuksen jälkeen että kaikki ei pakolti mennyt putkeen. Ei siinä sitten mitään, järjestelmän ehdottoma korjaus asennus ja taas meni se puoli tuntia... No eipä onneksi ollut kiire mihinkään.


      • Kysynpähän vaan...

        Eipä tuo 2 levyn asentaminen onnistu kun ei suostu kone aloittamaan asennusta ollenkaan! Osaatko neuvoa tässä asiassa?


    • Laskeuma

      Vika on siinä, että DLC DVD:n lisäosat on pakattu yhteen yli 2 Gigan EXE-tiedostoon.
      Näin isojen exe tiedostojen kanssa, ainakin omat DVD asemani yrittää lukea niitä
      tiedostoja levyltä melkein ikuisesti. Toinen ongelma on autorun, joka aloittaa
      kyseisen tiedoston lukemisen automaatisesti, kun DVD laitetaan asemaan.

      Ratkaisu on ensiksi ohittaa autorun, mahdollisesti windowsin asetuksia muuttamalla,
      (itse kokeilen kahta eri metodia XP:ssä onnistumatta)
      tai käyttää kolmannen osapuolen ohjelmaa sen estämiseksi,
      tai käynnistää kone uudestaan levy valmiina asemassa.

      Seuraavaksi kopioi DVD:llä olevat tiedostot kovalevylle,
      sieltä käsin ohjelman asentaminen kyllä onnistuu.

      HUOM! CD/DVD aseman klikkaaminen saattaa myös käynnistää autorunin,
      sen voi välttää käyttämällä komentoriviä kopioimiseen.

      • Kysynpähän vaan...

        Moi!

        Itse yritin samaa kuin koko viestiketjun aloittaja, tosin siinä onnistumatta. Sillä erolla, että minulla ei ollut aikaisemmin asennettuna Fallout 3:sta. Ei onnistunut 2 levyn asennus ja nyt pelaan pelkästään 1 levy asennettuna. Onko kaikki jo päin persettä tässä vaiheessa vai pitääkö palauttaa kauppaan?!?!


      • kysynpähän vaan...
        Kysynpähän vaan... kirjoitti:

        Moi!

        Itse yritin samaa kuin koko viestiketjun aloittaja, tosin siinä onnistumatta. Sillä erolla, että minulla ei ollut aikaisemmin asennettuna Fallout 3:sta. Ei onnistunut 2 levyn asennus ja nyt pelaan pelkästään 1 levy asennettuna. Onko kaikki jo päin persettä tässä vaiheessa vai pitääkö palauttaa kauppaan?!?!

        Mitä tää tarkoittaa, kun asensin 2 levyn tiedot koneelta käsin ja sit yritin käynnistää pelin niin tulee seuraava ilmoitus: "Järjestyslukua 5360 ei löydy dynaamisesti linkitettävästä kirjastosta xlive.dll."
        Vastauksia, kiitos!!!


      • Mika++
        kysynpähän vaan... kirjoitti:

        Mitä tää tarkoittaa, kun asensin 2 levyn tiedot koneelta käsin ja sit yritin käynnistää pelin niin tulee seuraava ilmoitus: "Järjestyslukua 5360 ei löydy dynaamisesti linkitettävästä kirjastosta xlive.dll."
        Vastauksia, kiitos!!!

        Sun pitää päivittää xlive tai sitten asentaa modi, joka disabloi xliven kokonaan. Mulla ainakin xliven päivitys onnistui Windows Updaten kautta. Ei tarvinnu etsiskellä päivitystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe