Pönöttäkäämme, aamen!

Teotwawki

Tämän ketjun tarkoitus on itsekehu. Jokainen ketjuun osallistuja saa kehua itseään sumeilematta. Missä tunnet olevasi hyvä? Häveliäisyyden puna nousee kasvoilleni, joten jätän oman osuuteni myöhemmäksi. Me suomalaiset olemme tottuneet olemaan nöyristä nöyrimpiä, mutta nyt on aika repiä tuo myytti palasiksi. Anna palaa!

129

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vatsarangansiisti

pyhittää ihan uutta ketjua, tätä samaahan täällä on muutenkin lähes kaikki viestit?

• Nyt on aika vetää henkeä ja todeta, että tässä minä olen hyvä.

• Kyllästynyt.
        Teotwawki kirjoitti:

Nyt on aika vetää henkeä ja todeta, että tässä minä olen hyvä.

Kyllpä sinä ainakin olet jaksanut imagoasi rakentaa
        Pyytämättä.

• handek
        Teotwawki kirjoitti:

Nyt on aika vetää henkeä ja todeta, että tässä minä olen hyvä.

Noilla puheenlahjoilla!
        Vai onko totuus liikaa kaikille?

Arvostan sinua kyllä.

• handek kirjoitti:

Noilla puheenlahjoilla!
        Vai onko totuus liikaa kaikille?

Arvostan sinua kyllä.

olen kyllä ollutkin varsin varakas mies, mutta lama vei kaiken ja tarmo oli sen jälkeen suunnattava muihin asioihin.

• jassumarketta

muttei itseään, sanottiin minulle, mutta kun käskit niin tämä kissa nostaa häntänsä. Olen hyvä sisustamaan, värisilmää siis on, laittamaan ruokaa, olen kielitaitoinen ja huumorintajuinen, sopeutuvainen, no ehkä vähän liian suorasanainen joskus, ahkera ja muutenkin mukava:)))

Apua, vieläkö? Tämä kaikki on totta, en valehdellut yhtään, mitä nyt jätin pari asiaa pois, häveliäisyyssyistä:))

• Ei mitään häveliäisyyttä.

• handek

Repiä, olen aika fiksu.
      Ainakin olen saanut puhumalla 5 asuntoa. Vaikka olen ollut 10v työtön.
      Miljoonia mummonmarkkoja.

Entäs jos olisin ollut töissä?

• Anjaniina

selittämättäkin näkee, että olen upean, ihanan, valloittavan täydellinen persoona.
      Kun käännän katseeni sinusta, koko huone himmenee ja sinun tulee kylmä.
      Lämmin etelämeren aurinko ja merituuli, sininen auer ja aamunkajo, se olen minä.

Ajattelit sitten antaa pilkkakirveille oikein kunnon aseet käteen?

• vastustajasi kädestä, on mottoni:-)

• vertaansavailla

pitää tehdä se itse. Minun ei tarvitse. :D))))

---------------------

• 4.1.2010

Taas Sinä yrität ja pahaa pelkään, että se tänään onnistuukin.

• en ole selkäänpuukottaja! En puhu tarkoituksella pahaa, jos ei ole hyvää sanottavaa, jätän sanomatta. Jokainen ihminen saa mun puolesta elää kuten parhaaksi katsoo, ellei liippaise kovin läheltä itseä ;)
      Oon ahkera, tunnollinen, mukava.. tuota, pitikö tässä olla rehellinen?
      No, useimmiten ;))

• Teotwawki

mutta epärehellisyys ei tässä ketjussa ole kielletty:-)

• ihminen, useimmiten:)

• Pitää sanoa aina.:-)

• mitäkä mies

Minä olen niin hyvä ja kova tynötekijä että jos saisin oikeaa palkkaa niin voisin siirtyä viettämään eläkepäiviä Dupaihin.
      Olen todella taitava rakentamaan vaikka mitä,kerrankin minua kehuttiin tähän malliin,älä hyvä mies hakkaa sillä momenttiavaimella sitä pulttia,onhan tuossa jakoavainkin..

Sitten luonne:En ota keneltäkään neuvoja,en usko vaikka olisin väärässä ja koetan siirtää aina kaiken toisen syyksi,olen siis itsevarma,jämäkkä ja aina itseni mielestä oikeassa.

Pidän itsäni niin komeana että uskon peilinkin valehtelevan,mitä lie sekunda tavaraa kun vääristää tuolleen.

Lyhyesti:Rasisti,Sadisti,Nudisti,Sovinisti,Ateisti ja kaikkein viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä humoristi,eiku hanuristi:)))

• tässä on yritystä. Noin sitä pitää:-D))))))))))))

• ://

kohta koko palstalle, kun vähän ympärilleen katselee. ://

• Avaa vähän, en ymmärtänyt.

Teotwawki kirjoitti:

Avaa vähän, en ymmärtänyt.

en ole hölömö. :))

• :// kirjoitti:

en ole hölömö. :))

sisältö ei sano mitään, siksi pyysin sinua avaamaan sitä vähän. Vähän sanominen ei välttämättä aina todista sanojan älykkyyttä.

Teotwawki kirjoitti:

sisältö ei sano mitään, siksi pyysin sinua avaamaan sitä vähän. Vähän sanominen ei välttämättä aina todista sanojan älykkyyttä.

itsestäänselvyyden utelu kysyjän ÄO:n tasoa.

itsestäänselvyyden utelu kysyjän ÄO:n tasoa.

Ei keskustelu tällä tavalla etene.

Teotwawki kirjoitti:

Ei keskustelu tällä tavalla etene.

näyttää keskusteltavan ilman sanoja, vain räiskyvin salamin, ei järjen sellaisin.

näyttää keskusteltavan ilman sanoja, vain räiskyvin salamin, ei järjen sellaisin.

runoilijan alaa? Tuossa on sekä rytmiä, että sanomaa. Aforismiksikin se kävisi.

Teotwawki kirjoitti:

runoilijan alaa? Tuossa on sekä rytmiä, että sanomaa. Aforismiksikin se kävisi.

julkaistun, urani alkoi jo 11 vuotiaana. :))

julkaistun, urani alkoi jo 11 vuotiaana. :))

on Tommi Taberman. Tämä on suuri kunnia:-)

Teotwawki kirjoitti:

on Tommi Taberman. Tämä on suuri kunnia:-)

lörpötys on nyt loppu, ihan muualle on hoppu. En vaihda sukupuolta, en. :))

lörpötys on nyt loppu, ihan muualle on hoppu. En vaihda sukupuolta, en. :))

Loppusoinnullisen runon kirjoittaminen on ongelma. Vaikka Jukka Itkonen saikin Savonia palkinnon tänään, ei se tarkoita, että riimit tulevat takaisin.:-D)

Teotwawki kirjoitti:

Loppusoinnullisen runon kirjoittaminen on ongelma. Vaikka Jukka Itkonen saikin Savonia palkinnon tänään, ei se tarkoita, että riimit tulevat takaisin.:-D)

tuomita jonkun sanat kliseeksi. Sen pyrkimys on tukkia toisen suu. Mitä annettavaa on kliseen kuuluttajalla, vai vainko toisen hiljentäminen on kaiken summa? Kaiken, mitä aikaan saa, haluaa, janoaa?

Runo, ilman loppusointuja, tai niillä, on ihmisen ajatus, joka joko aukeaa, tai sitten ei.

tuomita jonkun sanat kliseeksi. Sen pyrkimys on tukkia toisen suu. Mitä annettavaa on kliseen kuuluttajalla, vai vainko toisen hiljentäminen on kaiken summa? Kaiken, mitä aikaan saa, haluaa, janoaa?

Runo, ilman loppusointuja, tai niillä, on ihmisen ajatus, joka joko aukeaa, tai sitten ei.

Ilpo Tiihonen sanoi, että tule Nuoren Voiman liittoon, niin voimme keskustella runoudesta ja minä en todellakaan ole mikään runoilija:

Raikulipojan lähtö.

Nään allain auratut pellot vain

lennän kilpaa mä lintujen kanssa

Näin siivet mä vihdoin, vihdoinkin sain.

Nostaa tuuli, pienenee metsät maassa.

Aurinko paistaa, hetki on aikaa,

kohti merta suurta mä suunnistan.

Tuuli käy korviin niin, että raikaa

yhä ylemmäs, ylemmäs kun ponnistan.

Taivas jo tummuu, ei tuntoja enää,

näin elinpäiväni hurjat mä lannistan.

Ohi kiitävän hetken täällä sain elää,

nyt nukahdan ja silmäni ummistan.

Tosin Poku Tarkonnen olisi halunnut säveltää tästä laulun.

Nyt alkaa pönötys:-D)))))))))))))

Teotwawki kirjoitti:

Ilpo Tiihonen sanoi, että tule Nuoren Voiman liittoon, niin voimme keskustella runoudesta ja minä en todellakaan ole mikään runoilija:

Raikulipojan lähtö.

Nään allain auratut pellot vain

lennän kilpaa mä lintujen kanssa

Näin siivet mä vihdoin, vihdoinkin sain.

Nostaa tuuli, pienenee metsät maassa.

Aurinko paistaa, hetki on aikaa,

kohti merta suurta mä suunnistan.

Tuuli käy korviin niin, että raikaa

yhä ylemmäs, ylemmäs kun ponnistan.

Taivas jo tummuu, ei tuntoja enää,

näin elinpäiväni hurjat mä lannistan.

Ohi kiitävän hetken täällä sain elää,

nyt nukahdan ja silmäni ummistan.

Tosin Poku Tarkonnen olisi halunnut säveltää tästä laulun.

Nyt alkaa pönötys:-D)))))))))))))

enkä häävi sanantaitaja ole, mutta Eino Leinon sanoin toivotan Hyvää Yötä!

OMENAPUU

Mun onneni kukkii kuin omenapuu
        kevät-öissä valoisissa,
        kun kuusten latvat ne punertuu
        ja immet on unelmissa.

Ne yöt pari ympäri helluntain,
        ne yöt on suuret ja syvät,
        ja silloin jos ei tule tuuli vain,
        niin kypsyvät heelmät hyvät.

Oi, antaos taivas tyyntä nyt,
        jos sitten annatkin muuta!
        Oi, varjele, Luojani vakainen,
        nyt orvon omenapuuta!

.............

enkä häävi sanantaitaja ole, mutta Eino Leinon sanoin toivotan Hyvää Yötä!

OMENAPUU

Mun onneni kukkii kuin omenapuu
        kevät-öissä valoisissa,
        kun kuusten latvat ne punertuu
        ja immet on unelmissa.

Ne yöt pari ympäri helluntain,
        ne yöt on suuret ja syvät,
        ja silloin jos ei tule tuuli vain,
        niin kypsyvät heelmät hyvät.

Oi, antaos taivas tyyntä nyt,
        jos sitten annatkin muuta!
        Oi, varjele, Luojani vakainen,
        nyt orvon omenapuuta!

.............

mitta. Loistavaa kuvausta:-)

• peukku alas

hauskin, iloisin ja taitavin olen minä, juuri minä, ihan itse ;))

• minua erityisen paljon, mutta voisit avata vähän yksityiskohtia.

• peukku alas
        Teotwawki kirjoitti:

minua erityisen paljon, mutta voisit avata vähän yksityiskohtia.

senkin rontti, viattomalta naisihmiseltä tuollaista pyytää ;))
        Kaikki pitää paikkansa, mä en valehtele koskaan *vai mitenhän se oikein on* :=)

• peukku alas kirjoitti:

senkin rontti, viattomalta naisihmiseltä tuollaista pyytää ;))
        Kaikki pitää paikkansa, mä en valehtele koskaan *vai mitenhän se oikein on* :=)

sitä pyytänyt avaamaan. Vain vähän tuon sanoman sisältöä, pliis:-D)))))))))))

• peukku ylös
        Teotwawki kirjoitti:

sitä pyytänyt avaamaan. Vain vähän tuon sanoman sisältöä, pliis:-D)))))))))))

kun väsyttää, mutta olenhan mä iloinen, mutta pelkään naapurin härkää ja muurahaisia;O))))
        Nyt mä laitan sulle peukun ylös, kun sä vastasit mulle:))

• peukku ylös kirjoitti:

kun väsyttää, mutta olenhan mä iloinen, mutta pelkään naapurin härkää ja muurahaisia;O))))
        Nyt mä laitan sulle peukun ylös, kun sä vastasit mulle:))

hyväksyt minut, vaikka olenkin ärsyttävä besserwisser:-)

• peukku??????
        Teotwawki kirjoitti:

hyväksyt minut, vaikka olenkin ärsyttävä besserwisser:-)

mulla on lämpimästi sykkivä sydän ja .....................en mä sanokaan, jääköön toiseen kertaan ;)
        Hyvää yötä rannikolle.

• peukku?????? kirjoitti:

mulla on lämpimästi sykkivä sydän ja .....................en mä sanokaan, jääköön toiseen kertaan ;)
        Hyvää yötä rannikolle.

en vain tiedä minne:-)

• Jaa, mä olen hyvä kuuntelemaan.

• mitään muuta? Mietis nyt vähän.....lisää, olet varmasti hyvä monessakin asiassa.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

mitään muuta? Mietis nyt vähän.....lisää, olet varmasti hyvä monessakin asiassa.:-)

Ala sä nyt vaan kehumaan mua, mä kuuntelen.

• Meriläinen

Moi Teo.
      Mie oon ihan hyvä ihmiseksi!
      Toi mun alotus ei liittynyt suhun tai tähän ketjuun vaan siihen että täälläkin saa lukea että jotkut kuvittelevat itsestään liikoja.
      Me ollaan kuitenkin vain aikamme täällä jokainen, eikä KUKAAN ole parempi toista.

• ihminen ole huonompi toista.....tai jotain sinne päin se Leinon Eikka kirjoitti:-)

• RosaLiiin

Hyvä olen selänpesijänä ja korvapuustini ovat vertaansa vailla.
      Maailman paras olen ollessani vain mie, yks nuapurin muija vuan.
      Olipa hauskaa pönöttää.
      Ja nyt ei muuta ihanampaa,
      kun kolat kolajamaan ja lunta luomaan.
      Siinäkin olen aika hyvä - kun on pakko.

• Heikunkeikku

Rupesin oikein krapsuttamaan päänahkaani ja tosissani miettimään, että millähän tavalla voisin kehua itseäni.
      Kaikenmoista tuli mieleen. Tuli mieleen, että oon aika hyvä opettaja, mutta heti ton ajatuksen jälkeen putkahti mieleen, että oonkohan mä nyt kuitenkaan ihan oikeesti-oikeesti hyvä opettaja. Tarkoitan, että jollakin tavalla Parempi, kuin muut. Varmasti on tosi paljon parempiakin.
      Tuumin monia muitakin asioita ja oikeastaan en löytänyt yhtään semmosia asioita, joista voisin kehuskella.
      Mulle sopii ajatus, että suutari pysykööt lestissään. Pyrin tekemään mahdollisimman hyvin sen, mitä kulloinkin teen ja se riittää minulle. En tahdo verrata itseäni muihin, vaan riittää oman itsensä hmmmm... voittaminen ja se, että on tyytyväinen itseensä.

Kirjoitit, että me suomalaiset olemme tottuneet olemaan nöyristä nöyrimpiä. En tiedä miltä kantilta asiaa katsoit, mutta jollakin tavalla itse en pidä tuota nöyryyttä huonona asiana. Voisin selittää tarkemmin, mitä tarkoitan, mutta olkoot nyt.

Jos jotakin on "pakko" sanoa, niin oon hyvä suutari pysymään lestissäni.

• pohjanmaalainen? Eikö juuri Pohjanmaalla kaikki ole isompaa, kauniimpaa ja komeampaa? Opettajana tunnet Suomen historiaa varmasti siinä missä minäkin. Meidän ylitsemme on kävelty (marssittu) niin monesti, että se ei voi olla vaikuttamatta kansanluonteeseen. Siitä tämä, että olemme nöyristä nöyrimpiä. Sitä pidetään hyveenä ja sen ajattelutavan takana on myös luterilainen perinne.

• mitäkä mies

Koetin löytää edes muutaman joka kehuisi itsään oikein kunnolla,sillä tiedän ihan varmasti että naiset ovat kuitenkin parempia kuin miehet,monessakin asiassa.
        Ei vaan kukaan oikein repeä kehuskelemaan itseään ja siksi yllytänkin sinua h-k:) !!

Voihan sitä kertoa ns.toisen suulla ja antaa tulla kaikki hyvät puolet.Kaikki ovat niin vaatimattomia:))

Minä uskalsin ja olen edelleen sitä mieltä että olen aivan helvetin hyvä joissakin asioissa,lähes täydellinen ja taas toisissa asioissa täysi nolla,mutta nyt vaan ei tule mieleen sitä nollaa..Pitäis kysellä muilta.Vikaa vakavuudessa ja vakaudessa,joo mutta jos olisin ammatiltani pelle,voisin pienellä harjoittelulla olla siinäkin kohtalaisen hyvä,tai sitten ihan pelle:)

Lisään vielä näistä hyvistä puolista:Olen hyvä sängyssä!!

Voin siis nukkua koko päivän:))))))

• Heikunkeikku
        mitäkä mies kirjoitti:

Koetin löytää edes muutaman joka kehuisi itsään oikein kunnolla,sillä tiedän ihan varmasti että naiset ovat kuitenkin parempia kuin miehet,monessakin asiassa.
        Ei vaan kukaan oikein repeä kehuskelemaan itseään ja siksi yllytänkin sinua h-k:) !!

Voihan sitä kertoa ns.toisen suulla ja antaa tulla kaikki hyvät puolet.Kaikki ovat niin vaatimattomia:))

Minä uskalsin ja olen edelleen sitä mieltä että olen aivan helvetin hyvä joissakin asioissa,lähes täydellinen ja taas toisissa asioissa täysi nolla,mutta nyt vaan ei tule mieleen sitä nollaa..Pitäis kysellä muilta.Vikaa vakavuudessa ja vakaudessa,joo mutta jos olisin ammatiltani pelle,voisin pienellä harjoittelulla olla siinäkin kohtalaisen hyvä,tai sitten ihan pelle:)

Lisään vielä näistä hyvistä puolista:Olen hyvä sängyssä!!

Voin siis nukkua koko päivän:))))))

Tuli tossa mieleen, kun kirjotustasi luin, että Miksi esim. mun pitäisi alkaa muilta kysymään, että missä olen hyvä? Pönkittääksenikö jotakin itsessäni? Ja mitä sitten sen jälkeen tekisin tai ajattelisin tai jotain....?
        Onko hyvä asia vertailla itseään muihin ja yrittää etsiskellä semmosia asioita, joista voisi ajatella, että Ahaa nyhän mää oon parempi ku toi toinen.
        Sitäkin voi miettiä, että missä yhteyksissä joku tai jotkut kehuvat. Onko se kohteliaisuutta, eikä ihan oikeaa-oikeaa mielipidettä. Tarrautuuko sitä helpommin sellaisiin kehumisiin, jotka pönkittävät omaa itseään ja unohtelee, jos joku arvostelee tai toruu tai muuta vastaavaa. Ajatteleeko sitä, että se sanoi niin, koska sehän on vähän tyhmä. :)
        Kerääkö sitä vuosien varrella kehuja varastoon? Ja kun on tarpeeksi kehuja varastossa, niin voi ruveta rinta rottingilla kävellä pökkäämään pretevää, omahyväinen ja itseriittoinen ilme naamataulus.

Kyllä mä voin sanoa itsestäni, että oon tunnollinen ja luotettava ihminen. Mutta niin on moni muukin.
        En missään nimes halua vertailla itseäni muihin. Haluan vain olla omana ittenäni.
        Ajattelen monista asioista hyvin omituisesti. Ailahtelevainenkin olen. Vaihdan monia mielipiteitä, tämän tästä, jos joku viisaampi/älykkäämpi/fiksumpi perustelee ne siten, että hokaan ajatelleeni ihan väärin jostakin asiasta. Saatan kuitenkin pitää joissakin asioissa Ehdottomasti oman mieleni, jos ajattelen, että oon oikeassa.

Elikkä tämmööstä sekasotkuista sekamelskaa.
        Kauhean hyvä en ole missään. Mutta en kauhean huonokaan, vaikka joissakin asioissa olenkin kauhian huono :) Esimerkiksi olen tavattoman huono hiihtämään. Edes perässähiihto ei tahdo onnistua.

• mitäkä mies
        Heikunkeikku kirjoitti:

Tuli tossa mieleen, kun kirjotustasi luin, että Miksi esim. mun pitäisi alkaa muilta kysymään, että missä olen hyvä? Pönkittääksenikö jotakin itsessäni? Ja mitä sitten sen jälkeen tekisin tai ajattelisin tai jotain....?
        Onko hyvä asia vertailla itseään muihin ja yrittää etsiskellä semmosia asioita, joista voisi ajatella, että Ahaa nyhän mää oon parempi ku toi toinen.
        Sitäkin voi miettiä, että missä yhteyksissä joku tai jotkut kehuvat. Onko se kohteliaisuutta, eikä ihan oikeaa-oikeaa mielipidettä. Tarrautuuko sitä helpommin sellaisiin kehumisiin, jotka pönkittävät omaa itseään ja unohtelee, jos joku arvostelee tai toruu tai muuta vastaavaa. Ajatteleeko sitä, että se sanoi niin, koska sehän on vähän tyhmä. :)
        Kerääkö sitä vuosien varrella kehuja varastoon? Ja kun on tarpeeksi kehuja varastossa, niin voi ruveta rinta rottingilla kävellä pökkäämään pretevää, omahyväinen ja itseriittoinen ilme naamataulus.

Kyllä mä voin sanoa itsestäni, että oon tunnollinen ja luotettava ihminen. Mutta niin on moni muukin.
        En missään nimes halua vertailla itseäni muihin. Haluan vain olla omana ittenäni.
        Ajattelen monista asioista hyvin omituisesti. Ailahtelevainenkin olen. Vaihdan monia mielipiteitä, tämän tästä, jos joku viisaampi/älykkäämpi/fiksumpi perustelee ne siten, että hokaan ajatelleeni ihan väärin jostakin asiasta. Saatan kuitenkin pitää joissakin asioissa Ehdottomasti oman mieleni, jos ajattelen, että oon oikeassa.

Elikkä tämmööstä sekasotkuista sekamelskaa.
        Kauhean hyvä en ole missään. Mutta en kauhean huonokaan, vaikka joissakin asioissa olenkin kauhian huono :) Esimerkiksi olen tavattoman huono hiihtämään. Edes perässähiihto ei tahdo onnistua.

No onhan se tietysti kummallista jos tosissaan kehuu vain ja ainoastaan itseään ja kyllä minä pidän yksinkertaisena sellaista ihmistä joka ei huomioi moitteita ja kehuu itseään siitäkin huolimatta että kaikki tietävät kehujan puhuvan puuta-heinää.Minulla on yksi sellainen tuttu joka heittää silloin tällöin itsestään jonkun ylistyksen,aivan kuin puoli huolimattomasti,mutta varmasti tosissaan.Voit kuvitella tilanteen kun meitä kuulijia on useita ja katseemme kohtaavat..Siinä on vaikea pitää naamansa vakavana,mutta tähän asti olen pysynyt lujana:))

Minä teen sen sitten kun kerran et halua kehua itseäsi:))

Lyhyen arvion perusteella olet:Nopea kuin kärppä,olet samaan aikaan rappujen ylä ja alapäässä,siitä singahdat sivaan hetkessä,osaat nauttia elämästä ja suklaasta.Olet keskustelutaitoinen,hyvinkin taitava tarinan kertoja,hauska ja varmaankin luotettava.Päättäväinen olet myös,jopa itsepäinen ja sen vuoksi luulen sinun olevan horroskaapissa härkä,mikä myös luetaan eduksesi:))

Sanot,hmmm.jaa niinkö:))Koska olet vaatimaton luonteeltasi,mutta vaadit kuitenkin itseltäsi paljon ja tämän päättelen perässä hiihdon opettelusta ja siitä että et olisi siinäkään ylioppilas,mutta jo toisella kerralla se on helpompaa,kannattaa kai sinun koettaa uudelleen:))))))))))))

Vähän kai mä oon kova kehumaan suakin:D

• mitäkä mies kirjoitti:

No onhan se tietysti kummallista jos tosissaan kehuu vain ja ainoastaan itseään ja kyllä minä pidän yksinkertaisena sellaista ihmistä joka ei huomioi moitteita ja kehuu itseään siitäkin huolimatta että kaikki tietävät kehujan puhuvan puuta-heinää.Minulla on yksi sellainen tuttu joka heittää silloin tällöin itsestään jonkun ylistyksen,aivan kuin puoli huolimattomasti,mutta varmasti tosissaan.Voit kuvitella tilanteen kun meitä kuulijia on useita ja katseemme kohtaavat..Siinä on vaikea pitää naamansa vakavana,mutta tähän asti olen pysynyt lujana:))

Minä teen sen sitten kun kerran et halua kehua itseäsi:))

Lyhyen arvion perusteella olet:Nopea kuin kärppä,olet samaan aikaan rappujen ylä ja alapäässä,siitä singahdat sivaan hetkessä,osaat nauttia elämästä ja suklaasta.Olet keskustelutaitoinen,hyvinkin taitava tarinan kertoja,hauska ja varmaankin luotettava.Päättäväinen olet myös,jopa itsepäinen ja sen vuoksi luulen sinun olevan horroskaapissa härkä,mikä myös luetaan eduksesi:))

Sanot,hmmm.jaa niinkö:))Koska olet vaatimaton luonteeltasi,mutta vaadit kuitenkin itseltäsi paljon ja tämän päättelen perässä hiihdon opettelusta ja siitä että et olisi siinäkään ylioppilas,mutta jo toisella kerralla se on helpompaa,kannattaa kai sinun koettaa uudelleen:))))))))))))

Vähän kai mä oon kova kehumaan suakin:D

tarkoitus oli kehua itseä, ei toisia. Heikku on loisto tyyppi ja älykäskin, mutta sinun olisi nyt pitänyt keskittyä itseesi:-D))))))))))))))))))))

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

tarkoitus oli kehua itseä, ei toisia. Heikku on loisto tyyppi ja älykäskin, mutta sinun olisi nyt pitänyt keskittyä itseesi:-D))))))))))))))))))))

Ja alkoi hävettämään ja mun pitää kyllä oikaista muutamia juttuja mitä sanoin.
        Ensinnäkin se peli juttu,se peili ei ole todellisuudessa ostettu thaimaasta,vaan se on ruotsista ja sen vuoksi näytän siinä vähän oudolta.

Ja tuolla alussa kun kehuin mitä kaikkea olen..en oikeasti ole nudisti,en edes rannalla.

Mä en vaan millään keksi mitään millä kehuskella,niin mun oli pakko kehua jotain toista henkilöä ja oli mielessä että jos vaikka hiukan sohaisen kepillä mainiota heikunkeikutarta,hän voisi laittaa jotain niin lennokasta että joudun teippaamaan suun kiinni ennen unilaatikkoon menoa:D

• mitäkä mies kirjoitti:

Ja alkoi hävettämään ja mun pitää kyllä oikaista muutamia juttuja mitä sanoin.
        Ensinnäkin se peli juttu,se peili ei ole todellisuudessa ostettu thaimaasta,vaan se on ruotsista ja sen vuoksi näytän siinä vähän oudolta.

Ja tuolla alussa kun kehuin mitä kaikkea olen..en oikeasti ole nudisti,en edes rannalla.

Mä en vaan millään keksi mitään millä kehuskella,niin mun oli pakko kehua jotain toista henkilöä ja oli mielessä että jos vaikka hiukan sohaisen kepillä mainiota heikunkeikutarta,hän voisi laittaa jotain niin lennokasta että joudun teippaamaan suun kiinni ennen unilaatikkoon menoa:D

olosuhteissa sinusta olisi voinut tulla lastenkirjailija. Sinulla on poskettoman hauska mielikuvitus, joka rikastuttaa palstaa valtavasti. Kaltaisiasi tarvitaan, ole ylpeä siitä:-) Ai, niin tämän piti olla itsekehun ketju, sorgen.

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

olosuhteissa sinusta olisi voinut tulla lastenkirjailija. Sinulla on poskettoman hauska mielikuvitus, joka rikastuttaa palstaa valtavasti. Kaltaisiasi tarvitaan, ole ylpeä siitä:-) Ai, niin tämän piti olla itsekehun ketju, sorgen.

Ei saa sanoa noin,voin tulla vieläkin itseriittoisemmaksi,vaikka toisaalta onhan se kivaa kun ei jatkuvasti tarvitse itseään kehua,sillä se on väsyttävää ja jossain vaiheessa sitä alkaa itsekkin uskoa juttuihinsa:)

Kiitän rintamerkistä ja kiiltävistä kannuksista.Olen hyvin hyvillä mielin jos näin on:))ylpeää ei minusta voi tulla..

• mitäkä mies kirjoitti:

Ei saa sanoa noin,voin tulla vieläkin itseriittoisemmaksi,vaikka toisaalta onhan se kivaa kun ei jatkuvasti tarvitse itseään kehua,sillä se on väsyttävää ja jossain vaiheessa sitä alkaa itsekkin uskoa juttuihinsa:)

Kiitän rintamerkistä ja kiiltävistä kannuksista.Olen hyvin hyvillä mielin jos näin on:))ylpeää ei minusta voi tulla..

alun perin mollata sinua, mutta jotenkin nämä näppäimet eivät totelleet. Minkäs sille mahtaa, kun päässä on pelkkää coolpoweria.:-D)))))))))

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

alun perin mollata sinua, mutta jotenkin nämä näppäimet eivät totelleet. Minkäs sille mahtaa, kun päässä on pelkkää coolpoweria.:-D)))))))))

kuin mies sen mollauksenkin,tai olisin alkanut kiukuttelemaan ja potkaaissut kissan kupin nurin.
        Minun kävi duuri kun powerisi oli positiivista:) Myös mirrillä kävi flaksi:) Mirri kiittää,miu..

Kuin myös,en voi moittia sinunkaan juttujasi,mainioita ovat ne..Ja hyviä aloituksia,niihin on helppo tempautua mukaan,varsinkin jos ketju ei ole ehtinyt kehittyä piiiitkäksi,kuten tavallisesti aloituksissasi:D

• impi-lempi

Jaahas...alanko luettelemaan ?? ;))

Ei vainkaan, mä oon huono kehumaan itteeni, tosi huono ...Mutta mun leipomuksiini on kehuttu...ja sen voin sanoo, jotta oon luotettava...

Kauhiaa, mitä vielä ?? En osaa sanoo ;)

• vedota siihen, että mitä muut ovat sanoneet.:-) Sillä lailla voi kehua itseään mutkan kautta. Joku kehui, että olin hyvä eläkeläisten ATK-opettaja..... enhän minä itse, mutta muut sanoivat:-D))))))))))))

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

vedota siihen, että mitä muut ovat sanoneet.:-) Sillä lailla voi kehua itseään mutkan kautta. Joku kehui, että olin hyvä eläkeläisten ATK-opettaja..... enhän minä itse, mutta muut sanoivat:-D))))))))))))

Mielenkiinnolla odotan löytyykö palstalta lähes täydellistä itsetuntoa:)))

• ämmänläyskä no 1
        mitäkä mies kirjoitti:

Jospa katsoisit peiliin, sieltä löytyy. Pidän tyylistäsi, jatka.

• mitäkä mies
        ämmänläyskä no 1 kirjoitti:

Jospa katsoisit peiliin, sieltä löytyy. Pidän tyylistäsi, jatka.

Veljen vaimon ostama peili thaimaasta..Juu kyllä se edelleen vääritää.
        Kun kurkkasin peiliin sanoin smalla,mistä löytyy leijona:)Kiitos jatkan..

• ämmänläyskä
        mitäkä mies kirjoitti:

Veljen vaimon ostama peili thaimaasta..Juu kyllä se edelleen vääritää.
        Kun kurkkasin peiliin sanoin smalla,mistä löytyy leijona:)Kiitos jatkan..

Duoda duoda, minä olen leijona, mutta VAAN horoskoopiltani :-), (ja horoskoopit on potaskaa)

• M. Uistin
        ämmänläyskä kirjoitti:

Duoda duoda, minä olen leijona, mutta VAAN horoskoopiltani :-), (ja horoskoopit on potaskaa)

muuten vaan ja lisäksi olen hyvä arvaamaan oikein.

• ämmänläyskä
        M. Uistin kirjoitti:

muuten vaan ja lisäksi olen hyvä arvaamaan oikein.

Mits olet viimeksi arvaillut? Lottonumeroitako?

• mitäkä mies kirjoitti:

Heikun itsetunto on kohdallaan. Omani ei:-)

• mitäkä mies
        ämmänläyskä kirjoitti:

Mistä mä voinkin arvat että peilissä on Jellona:)

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

Heikun itsetunto on kohdallaan. Omani ei:-)

En kyllä huomaa sinun itsetunnossa repaleisia kohtia:D

• En löydä mitään yksittäistä hyvää asiaa itsestäni,sillä olen jokaisessa asiassa niin täydellinen...Revi siitä..:))

• olla yritystä, joten jatka valitsemallasi tavalla.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

olla yritystä, joten jatka valitsemallasi tavalla.:-)

Minähän laitoin kaiken peliin...Tulin ulos kaapista ja kerroin koko maailmalle tämän tosiasian...:P

• mii-su kirjoitti:

Minähän laitoin kaiken peliin...Tulin ulos kaapista ja kerroin koko maailmalle tämän tosiasian...:P

hyvähyvähyvä:-D))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

hyvähyvähyvä:-D))))))))))))))

Sinäkin aloit ylistämään...;))

• uk-ko

No minä oon hyvä lepäämään - ja keskittymään. Makaan päivän tai kaksi ja teen hommat sitten flow-tilassa muutamassa tunnissa kun on pakko.
      Arvostan mitääntekemätöntä hidasta kuhkailua ja mut pelastaa ainoastaan tuo taianomainen kyky taikoa valmista ällistyttävän lyhyessä ajassa.

• luova laiskottelu on hyödyllistä. Sen aikaansaama energia kantaa pitkälle.

• neropatti*

Mie tein älynväläyksen, mie nain yhen Neron. Sit myö tehtii fiksui ja neroi kakrui.Ja siit mie huomasinkii,
        et mie oonkii niist kaikkein Fiksuin :D

• uk-ko
        Teotwawki kirjoitti:

luova laiskottelu on hyödyllistä. Sen aikaansaama energia kantaa pitkälle.

Kahden päivän makoilu kantaa mut juuri ja juuri seittemän raivoisan työtunnin yli :-) Sitten vaivun taas ansaittuun lepoon.
        Vanhemmiten se on helpompaa. Nuorempana jaksoi vääntää vaikka 30 tuntia putkeen, mutta ei se elämä siitä kummemmaksi muuttunut, vaikka energiaa oli puolelle kyläklle. Nyt toi ergonomia alkaa olla hallussa - ja se on kyllä tarpeen.

• erinäisten tavaroiden, työkalujen ym. talteen laitossa. Kaikki on niin hyvässä tallessa, etten mitään itsekkään tarvitessani löydä. Tiedän kyllä, että sitä ja tätä on mutta ei harmainta aavistusta, mistä sen tai tuon löytää.

• samanlaisia. Minulla on myös työkaluja, joiden alkuperä on hämärä. Jostain syystä minulle on kertynyt erilaisia pihtejä, pari vasaraa, laskematon määrä erilaisia ruuvimeisseleitä työmailta, joiden alkuperäinen omistaja ei ole tiedossani.:-)))

• minä vain

että oma kehu haisee..

Mulla ei oo tapana itseäni kehua.. työt puhuu puolestaan..

• Otto-Vaan

Minä olen yliveto pesemään mummojen kahvipannuja. Tulee niin puhtaita ja kiiltäviä että.:)

• osaa täällä näköjään joku ihan oikeastikin itseään kehua, hienoa;-)

• Otto-Vaan..
        Teotwawki kirjoitti:

osaa täällä näköjään joku ihan oikeastikin itseään kehua, hienoa;-)

Ikä mies.:)

Aivan valtakunnan sähköverkon sähköllä toimivalla kahvipannuista puhuin. Enkä ollenkaan staattisella tai ego sähköllä toimivasta pannusta, en sinne päinkään. Ne pannut kuuraa aivan toiset tyypit.:)

• Otto-Vaan.. kirjoitti:

Ikä mies.:)

Aivan valtakunnan sähköverkon sähköllä toimivalla kahvipannuista puhuin. Enkä ollenkaan staattisella tai ego sähköllä toimivasta pannusta, en sinne päinkään. Ne pannut kuuraa aivan toiset tyypit.:)

ajattelin, että olet nokipannujen pesijä:-)

• Otto-Vaan..
        Teotwawki kirjoitti:

ajattelin, että olet nokipannujen pesijä:-)

Ne vain huuhdellaan.:)

• Otto-Vaan.. kirjoitti:

Ne vain huuhdellaan.:)

sen verran olen eräretkeillyt, että tuon tiedän.:-)

• ambroosia

olemaan minä. Kukaan ei siinä taatusti ole parempi kuin minä. Tämän kun oivalsin niin ei huolta mistään.

• sinä sitten:-)

• Olen saanut kyvyn kestää kipua ja vastoinkäymisiä menettämättä huumorintajua. En masennu enkä valita, olen taistelija ja jatkan eteenpäin kunnes kaadun saappaat jalassa sänkyyn nukun ja nousen taas ; )

• itsetunto oikeasti. Taistelijat eivät antaudu:-)

• liisamarjut

olet huippu, kun tollasta kyselet. Silti mä olen parempi kaikessa. Olen upea, rakastettu, huolellinen, haluttava, hyvä kotona ja kylässä, omaan huumoria, miellyttäviä juttuja, ihan kaikkea!

• tähän mennessä:-) Olet siis paras...

• liisamarjut
        Teotwawki kirjoitti:

tähän mennessä:-) Olet siis paras...

Kyll'ä me ollaankin sitten hyviä. Siis kysyjä ja minä. Tämähän oli ihan selviö, en vaan kerinnyt vastaamaan ekana :) ....oli ruuanlaittoa.... olen siinäkin huippu!

Saanko jo palkinnon?

• liisamarjut kirjoitti:

Kyll'ä me ollaankin sitten hyviä. Siis kysyjä ja minä. Tämähän oli ihan selviö, en vaan kerinnyt vastaamaan ekana :) ....oli ruuanlaittoa.... olen siinäkin huippu!

Saanko jo palkinnon?

julkkis ja esiintynyt mm. Sirkus Papukaijassa, saat papukaijamerkin ja suuret aplodit.:-)

• liisamarjut
        Teotwawki kirjoitti:

julkkis ja esiintynyt mm. Sirkus Papukaijassa, saat papukaijamerkin ja suuret aplodit.:-)

kaikki sun esiintymiset ja taputellut aina.

Nyt siis mun vuoro saada taputukset. Kiva saada se papukaijanmerkkikin, sillä et ole sitä aikaisemmin pystynyt luovuttamaan esiintymiskiireiden vuoksi ; )

• liisamarjut kirjoitti:

kaikki sun esiintymiset ja taputellut aina.

Nyt siis mun vuoro saada taputukset. Kiva saada se papukaijanmerkkikin, sillä et ole sitä aikaisemmin pystynyt luovuttamaan esiintymiskiireiden vuoksi ; )

kuusikymmentäluvulla olin kovin kiireinen nuori mies, kun televisio työllisti minua niin paljon. Esiinnyin monissa lastenohjelmissa ja silloinen opettajani Ilkka Keltanen otti minut aina mukaan. Mutta entisen julkkiksen arvovallalla voin tämän palkinnon sinulle luovuttaa:-D)))

• non-rec

...sitten pitikin vääntäytyä tänne kirjoittamisen puolelle. Kun on niitä rajapyykkejä ihmisen taipaleella ja mulla nyt tilanne että jotakuinkin tarkkaan tiedän montako varsinaista työpäivää elämässäni vielä on. Ei montaa!

Sepä johdatti minut Wastausten äärelle: Olen ollut - ja olen epäilemättä vieläkin, kun olen hyväksi oppinut - aivan äärettömän sitkeä. Pinnaa on vaadittu, mutta pitkä työura tehty vaikka kapulaa on maailman mullistukset yrittäneet pistää rattaisiin pahemman kerran. Pikkulikkana kesätyöpaikkoja, vuonna kuuskytkuus aloitin täysiaikaisen työnteon. Paria lyhyehköä opiskelukatkoa lukuunottamatta "uraa" on kestänyt tänne asti. Voi herraisä miten sitä on jaksanutkin!!! Laskemaan voisin olla parempikin, piti nimittäin laskin kaivaa että sai täydet vuodet ynnättyä, sen verran serpentiiniä ja osin silppuakin on työjaksot olleet. Ynnäsin ja ynnäsin: 42,5 vuotta! Enkä ole nääntynyt, vaan täysissä voimissa ja jopa iskussa vielä. Lapsistakin olen saanut kasvatettua (puoliskon avustuksella tietty) ihan täysipäisiä ihmisiä. Ai niin, jos joku on pilkuntarkka ja haluaa vähentää äitiyslomat niin eka oli noin puoli vuotta ja toinen noin 9 kuukautta. 70-luvun lopulla siis. Nelosella alkaa vuosimäärä silti.

Hitsi on mulla ollu munaa! Taidan tästä pötkölleen - kun itseensä tyytyväisenä on niin hyvä olla ;-DDD

• suoritus:-)

• viivi-amald.

ja korkealle nostanki.

tv, viivi-amaldiina

• Sinimarjanen

hyvä ammatissani ja olen myös hyvä kuuntelija. Ihmisten on helppo tulla minulle puhumaan ja purkautumaan heidän omaa elämäänsä askaruttavissa asioissa.

• lepotuoli-tyyppiä siis?

• Sinimarjanen
        Teotwawki kirjoitti:

lepotuoli-tyyppiä siis?

Sanontahan on "heittäydy Leelian lepotuoliin, heitä huolesi herttarouvalle."

Usein ne asiat tuntuu niin "omilta" ja niitä jää miettimään.. pitkäksin aikaa, että millä tavoin voisi asiassa auttaa.

• Sinimarjanen kirjoitti:

Sanontahan on "heittäydy Leelian lepotuoliin, heitä huolesi herttarouvalle."

Usein ne asiat tuntuu niin "omilta" ja niitä jää miettimään.. pitkäksin aikaa, että millä tavoin voisi asiassa auttaa.

jos toimit vaikka sosiaalialalla. Täällä asuu eräs entinen julkinen oikeusavustaja, joka sai ennen aikaisen työkyvyttömyyseläkkeen v. 2005 työuupumuksen takia. Hän otti asiakkaidensa ongelmat liiaksi omakseen.

• Sinimarjanen
        Teotwawki kirjoitti:

jos toimit vaikka sosiaalialalla. Täällä asuu eräs entinen julkinen oikeusavustaja, joka sai ennen aikaisen työkyvyttömyyseläkkeen v. 2005 työuupumuksen takia. Hän otti asiakkaidensa ongelmat liiaksi omakseen.

Otan ihan liian tunnollisesti, mutta minkäs luonteelleen mahtaa. Olen yrittänyt kasvattaa itseäni siinäkin asiassa ja sen takiakin tämä kirjoittaminen on ollut hyvää terapiaa. Tässä on pakko ajatella muuta ja keskittyä tähän.

Otan ihan liian tunnollisesti, mutta minkäs luonteelleen mahtaa. Olen yrittänyt kasvattaa itseäni siinäkin asiassa ja sen takiakin tämä kirjoittaminen on ollut hyvää terapiaa. Tässä on pakko ajatella muuta ja keskittyä tähän.

Holtiton:

Ilmoitin entisille vaimoilleni, että olen vielä hengissä ja käskin sanoa terveisiä lapsilleni, joita en ollut tavannut kuukausiin. Seuraavaksi minun piti huolehtia, siitä, että menisin sosiaalitoimistoon viemään vuokrani maksettavaksi ja täten myös tutustumaan uuteen sosiaalitarkkaajaan, joka oli jostain syystä vaihtunut. Edellinen sosiaaliämmä, joksi heitä olin tottunut kutsumaan, oli ollut täysin työhönsä leipääntynyt keski-ikäinen nainen, jonka tapana oli vetää byrokratian väliverho asiakkaan ja itsensä väliin heti, kun tämä astui ovesta sisään. Byrokratian väliverho on tapa, jolla virkamies kohtaa asiakkaansa. Hänen sääntöjä noudattava virkamies minänsä ei osoita minkäänlaista inhimillisyyttä työssään. Hän vain noudattaa lakia ja sääntöjä.

Tällä kertaa hämmästykseni oli suuri, kun huoneesta asui pikemminkin laitoksen asiakasta muistuttava lyhyenläntä vatsakas mies, joka esitteli itsensä heti huoneen ulkopuolella ja sanoi kohteliaasti, että käy sisään, ole hyvä. Miehen nimi oli Reijo Suominen, ja jos hän olisi sanonut olevansa muurari, olisin ilman muuta uskonut. Reijo veti ikkunan auki, kaivoi taskustaan litistyneen Colt-askin, pani tupakaksi ja sanoi minulle, että jos poltat, tuossa on tuhkakuppi. Minä otin rintatakustani vanhan hopeisen tupakkarasiani, johon olin käärinyt sätkiä ja panin palamaan. Tupakkarasiaani en ollut hennonut myydä, koska se oli ollut minulla kauan, eikä siitä olisi kuitenkaan saanut kovin paljon rahaa. Tupakkarasiani ja sen sisällön välillä vallitsi armoton ristiriita.

Miten sinulla menee Johan, Reijo kysyi.
        Vastasin, että eipä tässä kehumista ole.
        Elämä on ilmeisesti kovaa, hän arveli.

Yritin kertoa hänelle mahdollisimman lyhyesti, että olin hankalassa tilanteessa, koska olin entinen yrittäjä, ja koska pankinjohtaja oli yllyttänyt minua laajentamaan toimintaani lainarahalla, en ollut mitenkään voinut selvitä veloistani laman alkaessa. Asunnon olin sentään saanut vielä hommattua vanhoilla suhteillani. Olin sitä ennen asunut kadulla, porttikongeissa ja sukulaisten luona lähes puoli vuotta, joten olin tyytyväinen siitä, että minulla oli sentään katto pääni päällä.

Ja tulee vissiin otettua kaljaa silloin tällöin, Reijo sanoi.
        Naulan kantaan, vastasin. Onhan sitä kaikenlaisia haaveita, että jos sais töitä, ja niin edespäin, mutta kyllä sä tajuat, että ei ne ota tän ikäistä kaveria enää duuniin, ku nuorempiakin on tarjolla. Ja nykyään pitää olla akateeminen koulutus, jos meinaa tehdä niitä hommia, joita mä oon ennen tehny. Ei sinne opistotasoisella koulutuksella ole mitään asiaa.

Niin tai sitten pitäis olla homo tai ruotsinkielinen, sanoin
        Miten niin, kysyi Suominen.
        Kato niitä on hirveen vähän työttömänä, ku niillä on verkostoja. Jos joku homo on työttömänä, niin aina löytyy joku esimiestasolla oleva kaveri, joka jelppaa. Samalla lailla se pelaa hurreilla.
        Suominen katsoi minua huvittuneena, mutta ei kommentoinut asiaa enempää.

Luuletsä, että sä voisit parantaa sun elämän tasoa, jos sä saisin kunnollista hoitoa tohon sun holismiis, hän kysyi.

Vastasin, että luulen, vaikka en ollut ollenkaan varma.

Mä voisin yrittää saada sut Kalliolaan kuukaudeks, jos susta tuntuu, että siitä olis apua, hän jatkoi. Kalliolassa annetaan sellasta myllyhoitoa, jota ei anneta yleensä työttömille, koska se on niin kallista, mutta sun kohdallas voitais ehkä tehdä poikkeus. Sen hinta on neljätoistatuhatta markkaa ja jos me saatais sosiaalivirasto maksamaan se, niin siinä olis ehkä sun mahdollisuutes.

No kuka sen sitten päättää, kysyin.
        Siihen Suominen ei vastannut, vaan jatkoi, että jos sä pääset sinne, sä saat kirjeen kotiin puolentoista-, kahden viikon kuluttua ja sitten sun pitää hakkiutua sinne Nukariin sanottuna ajankohtana. Sinne mennään sitten selvin päin, ne puhalluttaa ja ottaa veri- ja virtsakokeen, joten hassistakaan ei kannata polttaa ennen sitä. Otat siten muhun yhteyttä, kun se hoito on ohi. Siis, jos sä pääset sinne.

Poistuin sosiaalivirastosta hämmentyneenä. Tällaista kohtelua en ollut odottanut. Reijo Suominen vaikutti inhimilliseltä ja jotenkin itsevarmalta sen myllyhoidon suhteen, aivan kuin asia olisi jo päätetty. Asia selvisikin minulle pian, sillä sain kirjeen sosiaalivirastosta runsaan viikon kuluttua ja huomasin, että miksi Reijo oli ollut niin levollinen sen suhteen, että pääsenkö minä siihen hoitoon. Siinä kirjeessä nimittäin oli sekä esittelijän, että päätöksen tekijän allekirjoituksen kohdalla saman nimi: Reijo Suominen.

• MK:n entinen työ kav
        Teotwawki kirjoitti:

Holtiton:

Ilmoitin entisille vaimoilleni, että olen vielä hengissä ja käskin sanoa terveisiä lapsilleni, joita en ollut tavannut kuukausiin. Seuraavaksi minun piti huolehtia, siitä, että menisin sosiaalitoimistoon viemään vuokrani maksettavaksi ja täten myös tutustumaan uuteen sosiaalitarkkaajaan, joka oli jostain syystä vaihtunut. Edellinen sosiaaliämmä, joksi heitä olin tottunut kutsumaan, oli ollut täysin työhönsä leipääntynyt keski-ikäinen nainen, jonka tapana oli vetää byrokratian väliverho asiakkaan ja itsensä väliin heti, kun tämä astui ovesta sisään. Byrokratian väliverho on tapa, jolla virkamies kohtaa asiakkaansa. Hänen sääntöjä noudattava virkamies minänsä ei osoita minkäänlaista inhimillisyyttä työssään. Hän vain noudattaa lakia ja sääntöjä.

Tällä kertaa hämmästykseni oli suuri, kun huoneesta asui pikemminkin laitoksen asiakasta muistuttava lyhyenläntä vatsakas mies, joka esitteli itsensä heti huoneen ulkopuolella ja sanoi kohteliaasti, että käy sisään, ole hyvä. Miehen nimi oli Reijo Suominen, ja jos hän olisi sanonut olevansa muurari, olisin ilman muuta uskonut. Reijo veti ikkunan auki, kaivoi taskustaan litistyneen Colt-askin, pani tupakaksi ja sanoi minulle, että jos poltat, tuossa on tuhkakuppi. Minä otin rintatakustani vanhan hopeisen tupakkarasiani, johon olin käärinyt sätkiä ja panin palamaan. Tupakkarasiaani en ollut hennonut myydä, koska se oli ollut minulla kauan, eikä siitä olisi kuitenkaan saanut kovin paljon rahaa. Tupakkarasiani ja sen sisällön välillä vallitsi armoton ristiriita.

Yritin kertoa hänelle mahdollisimman lyhyesti, että olin hankalassa tilanteessa, koska olin entinen yrittäjä, ja koska pankinjohtaja oli yllyttänyt minua laajentamaan toimintaani lainarahalla, en ollut mitenkään voinut selvitä veloistani laman alkaessa. Asunnon olin sentään saanut vielä hommattua vanhoilla suhteillani. Olin sitä ennen asunut kadulla, porttikongeissa ja sukulaisten luona lähes puoli vuotta, joten olin tyytyväinen siitä, että minulla oli sentään katto pääni päällä.

Naulan kantaan, vastasin. Onhan sitä kaikenlaisia haaveita, että jos sais töitä, ja niin edespäin, mutta kyllä sä tajuat, että ei ne ota tän ikäistä kaveria enää duuniin, ku nuorempiakin on tarjolla. Ja nykyään pitää olla akateeminen koulutus, jos meinaa tehdä niitä hommia, joita mä oon ennen tehny. Ei sinne opistotasoisella koulutuksella ole mitään asiaa.

Kato niitä on hirveen vähän työttömänä, ku niillä on verkostoja. Jos joku homo on työttömänä, niin aina löytyy joku esimiestasolla oleva kaveri, joka jelppaa. Samalla lailla se pelaa hurreilla.

Luuletsä, että sä voisit parantaa sun elämän tasoa, jos sä saisin kunnollista hoitoa tohon sun holismiis, hän kysyi.

Mä voisin yrittää saada sut Kalliolaan kuukaudeks, jos susta tuntuu, että siitä olis apua, hän jatkoi. Kalliolassa annetaan sellasta myllyhoitoa, jota ei anneta yleensä työttömille, koska se on niin kallista, mutta sun kohdallas voitais ehkä tehdä poikkeus. Sen hinta on neljätoistatuhatta markkaa ja jos me saatais sosiaalivirasto maksamaan se, niin siinä olis ehkä sun mahdollisuutes.

Siihen Suominen ei vastannut, vaan jatkoi, että jos sä pääset sinne, sä saat kirjeen kotiin puolentoista-, kahden viikon kuluttua ja sitten sun pitää hakkiutua sinne Nukariin sanottuna ajankohtana. Sinne mennään sitten selvin päin, ne puhalluttaa ja ottaa veri- ja virtsakokeen, joten hassistakaan ei kannata polttaa ennen sitä. Otat siten muhun yhteyttä, kun se hoito on ohi. Siis, jos sä pääset sinne.

Poistuin sosiaalivirastosta hämmentyneenä. Tällaista kohtelua en ollut odottanut. Reijo Suominen vaikutti inhimilliseltä ja jotenkin itsevarmalta sen myllyhoidon suhteen, aivan kuin asia olisi jo päätetty. Asia selvisikin minulle pian, sillä sain kirjeen sosiaalivirastosta runsaan viikon kuluttua ja huomasin, että miksi Reijo oli ollut niin levollinen sen suhteen, että pääsenkö minä siihen hoitoon. Siinä kirjeessä nimittäin oli sekä esittelijän, että päätöksen tekijän allekirjoituksen kohdalla saman nimi: Reijo Suominen.

Oliko siellä vielä hoitaja MK.

• MK:n entinen työ kav kirjoitti:

Oliko siellä vielä hoitaja MK.

ja se valmistuu tämän kuukauden aikana.

• Sinimarjanen
        Teotwawki kirjoitti:

Holtiton:

pitkä tarina. Niin me ihmiset olemme erilaisia ja palvelutaso myös sen mukainen. Nykyisin jo melko paljon henkilöitä koulutetaan muun koulutuksen lisäksi asiakaspalveluun. Sinun kohdalla se sattui olemaan mies, joka oli heti alun alkaen ns. samalla aaltopituudella ja keskittyi kuuntelemaan ja paneutui siihen asiaan. Todennäköisemmin hänellä oli suurempi asema, koska pystyi päätöksenkin tekemään. Uskoisin, että kyllä ne naishenkilötkin varmasti paneutuu asioihin. Ilmeisesti sinulle on vain sattumoisin osunut joku kärttynen naisihminen, joka sitten pilaa kaikkien ko. naisten maineen.

pitkä tarina. Niin me ihmiset olemme erilaisia ja palvelutaso myös sen mukainen. Nykyisin jo melko paljon henkilöitä koulutetaan muun koulutuksen lisäksi asiakaspalveluun. Sinun kohdalla se sattui olemaan mies, joka oli heti alun alkaen ns. samalla aaltopituudella ja keskittyi kuuntelemaan ja paneutui siihen asiaan. Todennäköisemmin hänellä oli suurempi asema, koska pystyi päätöksenkin tekemään. Uskoisin, että kyllä ne naishenkilötkin varmasti paneutuu asioihin. Ilmeisesti sinulle on vain sattumoisin osunut joku kärttynen naisihminen, joka sitten pilaa kaikkien ko. naisten maineen.

on katkelma teoksesta. En ole sanonut, että tämä olisi juuri minulle sattunut. Tarina yli 200 sivuinen kokonaisuudessaan.

• Sinimarjanen
        Teotwawki kirjoitti:

on katkelma teoksesta. En ole sanonut, että tämä olisi juuri minulle sattunut. Tarina yli 200 sivuinen kokonaisuudessaan.

Huomasin sen sitten jo. Niin toden tuntuiselta se kuitenkin tuntui, että aivan hyvin olisi voinut olla totta. Luinkin vielä sen useamman kerran.

Huomasin sen sitten jo. Niin toden tuntuiselta se kuitenkin tuntui, että aivan hyvin olisi voinut olla totta. Luinkin vielä sen useamman kerran.

sen vielä kirjastosta tai kirjakaupasta:-D)))

• Sinimarjanen
        Teotwawki kirjoitti:

tietoa palstalle sitten kun on saatavilla. Minä olisin voinut kanssa melkoisen kertomuksen kirjoittaa käynnistäni verovirastossa silloin aikoinaan, kun verokorttia ei vielä saanut netin kautta. Aika huvittava reissu näin jälkeenpäin ajatellen. Siellä kyllä sai monta huonetta käydä läpi, ennen kuin löytyi ylipäätään ihmisiä mistään ja aina palaaminen siihen ensimmäiseen huoneeseen missä niitä ihmisiä oli, kun muualla ei ollut ketään. Hyvin vaikeeksi se kortin tekeminenkin sitten muodostui, kun lopulta yksi henkilö sinne paikalle tuli. En tiedä mistä kiikasti, vai sattuiko vain muuten huono päivä olemaan. Menneet kuitenkin on menneitä. Nyt ei tarvitse enää asioida, kun netinkautta ja puhelimessa pystyy asioita hoitamaan.

tietoa palstalle sitten kun on saatavilla. Minä olisin voinut kanssa melkoisen kertomuksen kirjoittaa käynnistäni verovirastossa silloin aikoinaan, kun verokorttia ei vielä saanut netin kautta. Aika huvittava reissu näin jälkeenpäin ajatellen. Siellä kyllä sai monta huonetta käydä läpi, ennen kuin löytyi ylipäätään ihmisiä mistään ja aina palaaminen siihen ensimmäiseen huoneeseen missä niitä ihmisiä oli, kun muualla ei ollut ketään. Hyvin vaikeeksi se kortin tekeminenkin sitten muodostui, kun lopulta yksi henkilö sinne paikalle tuli. En tiedä mistä kiikasti, vai sattuiko vain muuten huono päivä olemaan. Menneet kuitenkin on menneitä. Nyt ei tarvitse enää asioida, kun netinkautta ja puhelimessa pystyy asioita hoitamaan.

byrokratian rattaisiin joutunutta henkilöä loistavasti teoksessaan Oikeusjuttu.

• Sinimarjanen*
        Teotwawki kirjoitti:

byrokratian rattaisiin joutunutta henkilöä loistavasti teoksessaan Oikeusjuttu.

joskus tutustua. Kerkesin jo kirjautua ulos. Täytyy unten maille tästä hilipasta.

Hyvää Yötä ja kiitos keskustelusta!

• Sinimarjanen* kirjoitti:

joskus tutustua. Kerkesin jo kirjautua ulos. Täytyy unten maille tästä hilipasta.

Hyvää Yötä ja kiitos keskustelusta!

sinullekin:-)

• !!
        Teotwawki kirjoitti:

saamme tänne kirjailijan!

• !! kirjoitti:

saamme tänne kirjailijan!

tosissasi.

• !!
        Teotwawki kirjoitti:

tosissasi.

miksen olisi? Olen aina tosissani, se on minun paheeni.

• !! kirjoitti:

miksen olisi? Olen aina tosissani, se on minun paheeni.

perässä kertovat olennaisen. No, olet tai et, niin mitä sillä nyt merkitystä on? Antaa olla.

• !!
        Teotwawki kirjoitti:

perässä kertovat olennaisen. No, olet tai et, niin mitä sillä nyt merkitystä on? Antaa olla.

on niin merkitystä? Nehän vain ovat kuin hymiöitä, korostavat tekstin sisältöä.
        No, jos et pysty vastaamaan, anti olla. :/

• !! kirjoitti:

on niin merkitystä? Nehän vain ovat kuin hymiöitä, korostavat tekstin sisältöä.
        No, jos et pysty vastaamaan, anti olla. :/

suututtaa halunnut, joten eipä tästä nyt tämän enempää.

• Puolileidi

sillä teen pikkuleipätaikinankin itse, porkkanakakunkin leivoin, kävin aamulla taas salilla, kuten eilenkin; olen hyvä huolehtimaan itsestäni, organisoimaan aikaa, olemaan ystävä ystävälle, seksikäs nainen miesystävälleni (vaikka suhteen kestävyydestä en tiedä, mutta elämähän on täynnä riskejä); olen hyvä vaihtamaan lamppuja, viemään autoa katsastukseen, asentamaan ilmaisohjelmia tietokoneelleni, pukeutumaan oikean värisiin vaatteisiin; olen hyvä ja nopea töissäni (vaikka haluaisinkin jo eläkkeelle), olen hyvä rohkeudessani, vaikka joskus pelottaakin; olen myös hyvä kestämään henkistä ja fyysistä kipua. No niin, nyt laitan pyykit narulle ja huomenna aloitan työt lomani jälkeen. Kiva kun on saanut olla hyvä, mutta parasta on osata olla kiitollinen vaikka ihan vähäisestäkin asiasta.

• lista olisi varmasti pidempi, jos keskittyisit asiaan perusteellisesti:-)

• Eläköön pitemmät työ

Minusta on ainakin kehittynyt tämän nykyisen laman myötä helevetin hyvä luuseri, kiitos Vanhanen ja Katainen.Yhtä hyvin tässä pärjää vaikka ei tee mitään, en mä sillon kun olin paskahommissa alipalkattuna, niin eläny tään paremmin. Minusta on kehittynyt tosi helevetin hyvä selviytyjä!

• jo viime laman aikana:-D))))

• kawe

runosuoni kukkii, hulppeat ominaisuudet on löydetty ja Vanhanen-Katainen akselista tuli laman aiheuttajat (tuosta olen eri mieltä jyrkästi, syy oli hiukka kauempana).
      Suomalaisten nöyryys on kieltämättä syvällä kulttuurisesta taustassamme, siis ollut.
      **Vaan se ei ole tämän päivän suomalainen piirre, koska olemme *hyviä osaajia monissa asioissa, kansainvälisiä, kielitaitoisia ja luotettavia.**
      Meidän kaikkien pönötys, mutta ei pidetä siitä suurta numeroa ettei ylpistytä ja sitten mokata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe