JÄÄHDYTINNESTEEN KATO?! VOLVO PURANEN APUVA!

Auto on bensa V70 2,4T A, vm. 2001. Sama vika kuin edellisessä 99-vuosmallissa (en ehtinyt korjata, kun meni lunastukseen 31.12.2008). Nyt joka aamu kotelossa jnestettä JUURI minimin alapuolella, muttei tyhjentynyt kokonaan. Mitä veikkaatte, liitoksestako vuotaa? Mistä kohtaa vuotaa yleisimmin tässä mallissa?! KIITOKSET VASTAUKSESTA!
Ilmoita


aika useasti lohkolämmittimen juuresta vuotoja et kannattaa tarkastaa.
Ilmoita
Vastasin tuolla 850 palstalla samaa kysymykseen .Tässä sekkauskohteet tarkista.
Paisuntasäiliö on puolessa välissä nestettä ja sinä joudut lisämään nestetä kun vajuaa sinne alarajaa.Järjestelmässä on painetta jonka syystä paisuntasäiliö tyhjenee(alkava kansivika kun tulee ajosta tarkista paisuntasäiliöstä mitä tapahtuu vai onko rauhallista)
Syy.Järjestelmässä pieni vuoto.
Tarkista että syyläri ei vuoda (valon kanssa tarkista ne päädyt) samoin vesiletkut ja kunnon lemmarit puristamassa.
Koska vesipumppu vaihdettu autoon ettei akselin juuressa tihkuta.
Lämmityslaitteen kenno joko O renkaat liitoksessa tai kenno itse.
Kuinka kone lämmöt pysyy hyvin ja öljy on kirjasta sekä jäähdytysnesteessä ei ole öljyä tä'llä seikallaa tarkistetaan ettei ole alkavaa kansivikaa tai kannentiiviste menossa.
Vähän se vuotaa muttaa tarkista vuotokohta näkyy valkeana kun jäähdytysneste kuivaa niin muutuu paikkaa vaaleaksi.Nämä vuodot on hyvä tarkistaa ajoissa ettei tule suurempi ongelmaa jos vaikkaa joku vesiletku halkeaa ajettaessa.Teillä varmaakin autossa säteilylämmitin jolloin ei vuotoa .
lmoittele havainoista tänne.
Ilmoita
paisuntasäiliön kautta painetta järjestelmään niin ei tarvitse arpoa mistä vuotaa, samalla voit testata korkin avautumispaineen. v70 -97 oli termarilta lämmityslaitteen kennolle lähtevä letkun pätkä halki, letkun näki vain alakautta. Vuoti vain kun auto oli liikenteessä ja riittävästi painetta.
3 VASTAUSTA:
Jokos vika selvinny ja olet kanssa katsonut ettei se automaatin jäähdytys-systeemi vuoda ne öljyt kunnossa kun voi mennä se jäähdytykenno rikki ja onko turbon lähellä mikään letku hapero kun kuuma turbo niin ne valuma jäljet häviää kivasti pois.Kerro sitten vika kun selviää ja jos epäilet kansivuotoa niin sieltä jäähdytysnesteestä voi mitata niitä pakokaasu jäämiä on sellainen mittaus jutska.Palaillaan
volvo_puranen kirjoitti:
Jokos vika selvinny ja olet kanssa katsonut ettei se automaatin jäähdytys-systeemi vuoda ne öljyt kunnossa kun voi mennä se jäähdytykenno rikki ja onko turbon lähellä mikään letku hapero kun kuuma turbo niin ne valuma jäljet häviää kivasti pois.Kerro sitten vika kun selviää ja jos epäilet kansivuotoa niin sieltä jäähdytysnesteestä voi mitata niitä pakokaasu jäämiä on sellainen mittaus jutska.Palaillaan
Kiitos kysymästä! Tilasin ajan huoltoon ensi viikon torstaiksi. Tosin nyt kun pakkanen laantui ei nestettä ole hävinnyt kolmeen päivään ollenkaan!? Myöskään nopeusmittarin hälytysvalot eivät ole syttyneet lainkaan. Liekö joku liitinkohta joka vuotaa. Merkitseekö se mitään, että ajoittain kun auton sammuttaa kuuluu moottoritilasta (siitä ilmamassamittarin läheltä) n. 20 sekunnin ajan sirittävä ääni!? KIITOKSET ETTÄ JAKSAT VASTAILLA, PURANEN!
VULVAMAN kirjoitti:
Kiitos kysymästä! Tilasin ajan huoltoon ensi viikon torstaiksi. Tosin nyt kun pakkanen laantui ei nestettä ole hävinnyt kolmeen päivään ollenkaan!? Myöskään nopeusmittarin hälytysvalot eivät ole syttyneet lainkaan. Liekö joku liitinkohta joka vuotaa. Merkitseekö se mitään, että ajoittain kun auton sammuttaa kuuluu moottoritilasta (siitä ilmamassamittarin läheltä) n. 20 sekunnin ajan sirittävä ääni!? KIITOKSET ETTÄ JAKSAT VASTAILLA, PURANEN!
Sirinään olen törmänyt silloin kun nämä polttoainesuuttimet käydessä sirisee ja toinen on ajovalojen säätömoottori on rikki sekin sirisee.Muutta tietoa ei ole.
Siihen auttaa monesti tämä aine tai vastaava http://www.valvoline.fi/tuotteet/Engine_care_/polt_ain_jar_puhd.html
Talvellaa kun letkut kovettuu niin silloin tapatuu näitä vuotoja peoltaineletkut jos kumi(muoviseosta käytetty vuotaa usestajos vanhaa letkut kyseessä.Mutta huollossa ne viat selviää,ainakin toivotaan
+Lisää kommentti
Tarkista jalkatilan mattojen alta onko märkä..vuotaa lämmityslaitteen kennolta putkien juurista (o-renkaita) kovettuu ajan mittaan ja alkaa vuotaan.helppo vaihtaa muuten,vaikka aika ahdas paikka.löytyy kun poistaa kaasupolkimen vierestä muovin ja kuikuilee sinne ylöspäin .2euroa maksoi mulla ne renkaat wetteriltä.sitten sanoma lehtiä vaihtelemalla kuivasin lattia maton..
Ilmoita
itellä 03 v70 2.4 d pakkasilla tietokone varottaa jneste vähyydestä ja kun menee konehuoneeseen niin säiliö melkein tyhjä,mutta kun löysää paisuntasäiliöstä paineet säiliö täyttyy ja ajoa voi jatkaa normaalisti
4 VASTAUSTA:
Auto kävi vuosi sitten huollossa niin mikä oli autossa vikana.
terve,

Mulla 04 D5 ja sama vika. Heti uutena vaihdettiin joku letku moottorin taakse (tehdaskutsu), jonka jälkeen pakkasilla webaston käydessä nestettä tuli paisuntasäiliön letkusta. Ilvekesellä katsottiin monta kertaa (jopa webasto vaihettiin), mutta selvyyttä ei tullut. Syytä kuitenkin etsittiin nimenmaan webastosta. Kun varoitus tulee näytölle, pysäytän myös auton ja lasken paisuntasäilöstä ylimääräiset paneet, jolloin nestepinta nousee. Nyt on alakanut mietityttää onko tästä jotain haittaa. Ostin auton uutena ja nyt kilometrejä 230 t, kaikki huollot ajallaan ja merkkiliikkeessä.
D5 kirjoitti:
terve,

Mulla 04 D5 ja sama vika. Heti uutena vaihdettiin joku letku moottorin taakse (tehdaskutsu), jonka jälkeen pakkasilla webaston käydessä nestettä tuli paisuntasäiliön letkusta. Ilvekesellä katsottiin monta kertaa (jopa webasto vaihettiin), mutta selvyyttä ei tullut. Syytä kuitenkin etsittiin nimenmaan webastosta. Kun varoitus tulee näytölle, pysäytän myös auton ja lasken paisuntasäilöstä ylimääräiset paneet, jolloin nestepinta nousee. Nyt on alakanut mietityttää onko tästä jotain haittaa. Ostin auton uutena ja nyt kilometrejä 230 t, kaikki huollot ajallaan ja merkkiliikkeessä.
Kyllä on jos pitää pysähtyä ja laskea paisuntasäiliöstä paineita.
Onko se paisuntasäiliön korkki kunnossa että jos liikaa paineita tulee niin pääsee pois järjestelmästä Paineet jäähdytysjärjetelmään vesipumppu kunnossa mikään kansi/kannentiiviste ei ole viallinen.Ennen takuu loppumista tämä vika olisi pitänyt hoitaa kuntoon tämä on minun mielipiteeni
volvo_puranen kirjoitti:
Kyllä on jos pitää pysähtyä ja laskea paisuntasäiliöstä paineita.
Onko se paisuntasäiliön korkki kunnossa että jos liikaa paineita tulee niin pääsee pois järjestelmästä Paineet jäähdytysjärjetelmään vesipumppu kunnossa mikään kansi/kannentiiviste ei ole viallinen.Ennen takuu loppumista tämä vika olisi pitänyt hoitaa kuntoon tämä on minun mielipiteeni
Sellaien kun termostaatti onko ne sitä huollossa vaihtaneet kun ei aina voi tietää mitä konepellin alla on tehty
+Lisää kommentti
se vuataa säiliön letkun juuresta,.,.,.,.,,.,,vulvaman
Ilmoita
Osaisko joku jeesata tälläsessä ongelmassa kun jäähytysnesteet vuotaa syylärin oikesta kulmasta ja välillä molemmista aina ajon jälkeen kyseessä on siis 94vm 850 t5 volvo. ei siis kaikki nesteet vuoda kerralla mutta kyllä sitä muutaman ajon jälkeen joutuu aina lisäämään että missähän mahtais olla vika. (:
1 VASTAUS:
Huohottimen esilämmitin
+Lisää kommentti
Kaupunkissa ajoin lämmöt nousi nopeasti ja keitti volvo -v70 -01
Ilmoita
Eniten vuotoja aiheuttaa viallinen vesipumppu!
Ilmoita
Vesipumppu on ainakin V70 II B koneessa aika kestävää laatua. Itsellä auto on vm - 2002 ja vesipumppu on alkuperäinen. Auto on merkkihuollettu Biliassa ja joka hihnanvaihdon yhteydessä olen maininnut asiasta, mutta vesipumppu on toistaiseksi ollut kunnossa.
Vaihdoin viime kesänä ensimmäisen kerran jäähdyttäjän nesteet. Hyvältä näytti kyllä vanhatkin ja ohjekirjan mukaanhan, alkuperäisiä nesteitä ei tarvitse koskaan vaihtaa.
Termostaatti meni vaihtoon, joskus n. 5 vuotta sitten. Kovilla pakkasilla lämmöt ei enään nousseet normaaliin, vaan nokkaa piti peittää. Termostaatin vaihdon yhteydessä paisuntasäiliö piti täyttää.
1 VASTAUS:
mitä järkeä jättää vanha vesipumppu vaihtamatta kun se vielä tulee jakohihna sarjan mukana
+Lisää kommentti
HEI, minullakin katosi noin 10 vuoden ajan Jäähdytinneste säiliöstään. Lopulta Jäähdytinneste vuosi kokonaan autosta alta ulos. Huohottimen esilämmitin oli rikkinäinen jo heti aivan alusta saakka. Huohottimen esilämmittimen vaihdon jälkeen säiliössä pysynyt neste. Eipä tietenkään myyjää saanu vastuuseen asiasta, vaikka vikaa oli haettu takuuaikana useamman kerran. Herääkin kysymys merkkiautoliikkeiden takuuhuolloista......
Ilmoita
Minu Volvosta katoaa neste. Pumppu vaihdettu 3 kertaa. Syy löyty nyt. Lohkossa hius halkeama. Pumpun pesässä. Matka tais loppua tähän. 350 000km. Pitäs vaihtaa moottori. Ei kannata.
1 VASTAUS:
S 70 v1998. Harmi kun kori on ruosteeton. Ja muuten auto olis viellä täysin toimiva peli.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

JÄÄHDYTINNESTEEN KATO?! VOLVO PURANEN APUVA!

Auto on bensa V70 2,4T A, vm. 2001. Sama vika kuin edellisessä 99-vuosmallissa (en ehtinyt korjata, kun meni lunastukseen 31.12.2008). Nyt joka aamu kotelossa jnestettä JUURI minimin alapuolella, muttei tyhjentynyt kokonaan. Mitä veikkaatte, liitoksestako vuotaa? Mistä kohtaa vuotaa yleisimmin tässä mallissa?! KIITOKSET VASTAUKSESTA!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta