Auto on bensa V70 2,4T A, vm. 2001. Sama vika kuin edellisessä 99-vuosmallissa (en ehtinyt korjata, kun meni lunastukseen 31.12.2008). Nyt joka aamu kotelossa jnestettä JUURI minimin alapuolella, muttei tyhjentynyt kokonaan. Mitä veikkaatte, liitoksestako vuotaa? Mistä kohtaa vuotaa yleisimmin tässä mallissa?! KIITOKSET VASTAUKSESTA!
JÄÄHDYTINNESTEEN KATO?! VOLVO PURANEN APUVA!
22
23664
Vastaukset
- vtuij
aika useasti lohkolämmittimen juuresta vuotoja et kannattaa tarkastaa.
- volvo_puranen
Vastasin tuolla 850 palstalla samaa kysymykseen .Tässä sekkauskohteet tarkista.
Paisuntasäiliö on puolessa välissä nestettä ja sinä joudut lisämään nestetä kun vajuaa sinne alarajaa.Järjestelmässä on painetta jonka syystä paisuntasäiliö tyhjenee(alkava kansivika kun tulee ajosta tarkista paisuntasäiliöstä mitä tapahtuu vai onko rauhallista)
Syy.Järjestelmässä pieni vuoto.
Tarkista että syyläri ei vuoda (valon kanssa tarkista ne päädyt) samoin vesiletkut ja kunnon lemmarit puristamassa.
Koska vesipumppu vaihdettu autoon ettei akselin juuressa tihkuta.
Lämmityslaitteen kenno joko O renkaat liitoksessa tai kenno itse.
Kuinka kone lämmöt pysyy hyvin ja öljy on kirjasta sekä jäähdytysnesteessä ei ole öljyä tä'llä seikallaa tarkistetaan ettei ole alkavaa kansivikaa tai kannentiiviste menossa.
Vähän se vuotaa muttaa tarkista vuotokohta näkyy valkeana kun jäähdytysneste kuivaa niin muutuu paikkaa vaaleaksi.Nämä vuodot on hyvä tarkistaa ajoissa ettei tule suurempi ongelmaa jos vaikkaa joku vesiletku halkeaa ajettaessa.Teillä varmaakin autossa säteilylämmitin jolloin ei vuotoa .
lmoittele havainoista tänne. - laita
paisuntasäiliön kautta painetta järjestelmään niin ei tarvitse arpoa mistä vuotaa, samalla voit testata korkin avautumispaineen. v70 -97 oli termarilta lämmityslaitteen kennolle lähtevä letkun pätkä halki, letkun näki vain alakautta. Vuoti vain kun auto oli liikenteessä ja riittävästi painetta.
- volvo_puranen
Jokos vika selvinny ja olet kanssa katsonut ettei se automaatin jäähdytys-systeemi vuoda ne öljyt kunnossa kun voi mennä se jäähdytykenno rikki ja onko turbon lähellä mikään letku hapero kun kuuma turbo niin ne valuma jäljet häviää kivasti pois.Kerro sitten vika kun selviää ja jos epäilet kansivuotoa niin sieltä jäähdytysnesteestä voi mitata niitä pakokaasu jäämiä on sellainen mittaus jutska.Palaillaan
- VULVAMAN
volvo_puranen kirjoitti:
Jokos vika selvinny ja olet kanssa katsonut ettei se automaatin jäähdytys-systeemi vuoda ne öljyt kunnossa kun voi mennä se jäähdytykenno rikki ja onko turbon lähellä mikään letku hapero kun kuuma turbo niin ne valuma jäljet häviää kivasti pois.Kerro sitten vika kun selviää ja jos epäilet kansivuotoa niin sieltä jäähdytysnesteestä voi mitata niitä pakokaasu jäämiä on sellainen mittaus jutska.Palaillaan
Kiitos kysymästä! Tilasin ajan huoltoon ensi viikon torstaiksi. Tosin nyt kun pakkanen laantui ei nestettä ole hävinnyt kolmeen päivään ollenkaan!? Myöskään nopeusmittarin hälytysvalot eivät ole syttyneet lainkaan. Liekö joku liitinkohta joka vuotaa. Merkitseekö se mitään, että ajoittain kun auton sammuttaa kuuluu moottoritilasta (siitä ilmamassamittarin läheltä) n. 20 sekunnin ajan sirittävä ääni!? KIITOKSET ETTÄ JAKSAT VASTAILLA, PURANEN!
- volvo_puranen
VULVAMAN kirjoitti:
Kiitos kysymästä! Tilasin ajan huoltoon ensi viikon torstaiksi. Tosin nyt kun pakkanen laantui ei nestettä ole hävinnyt kolmeen päivään ollenkaan!? Myöskään nopeusmittarin hälytysvalot eivät ole syttyneet lainkaan. Liekö joku liitinkohta joka vuotaa. Merkitseekö se mitään, että ajoittain kun auton sammuttaa kuuluu moottoritilasta (siitä ilmamassamittarin läheltä) n. 20 sekunnin ajan sirittävä ääni!? KIITOKSET ETTÄ JAKSAT VASTAILLA, PURANEN!
Sirinään olen törmänyt silloin kun nämä polttoainesuuttimet käydessä sirisee ja toinen on ajovalojen säätömoottori on rikki sekin sirisee.Muutta tietoa ei ole.
Siihen auttaa monesti tämä aine tai vastaava http://www.valvoline.fi/tuotteet/Engine_care_/polt_ain_jar_puhd.html
Talvellaa kun letkut kovettuu niin silloin tapatuu näitä vuotoja peoltaineletkut jos kumi(muoviseosta käytetty vuotaa usestajos vanhaa letkut kyseessä.Mutta huollossa ne viat selviää,ainakin toivotaan
- v70N 2.5tdi -00
Tarkista jalkatilan mattojen alta onko märkä..vuotaa lämmityslaitteen kennolta putkien juurista (o-renkaita) kovettuu ajan mittaan ja alkaa vuotaan.helppo vaihtaa muuten,vaikka aika ahdas paikka.löytyy kun poistaa kaasupolkimen vierestä muovin ja kuikuilee sinne ylöspäin .2euroa maksoi mulla ne renkaat wetteriltä.sitten sanoma lehtiä vaihtelemalla kuivasin lattia maton..
- voi v70
itellä 03 v70 2.4 d pakkasilla tietokone varottaa jneste vähyydestä ja kun menee konehuoneeseen niin säiliö melkein tyhjä,mutta kun löysää paisuntasäiliöstä paineet säiliö täyttyy ja ajoa voi jatkaa normaalisti
- volvo_puranen
Auto kävi vuosi sitten huollossa niin mikä oli autossa vikana.
- D5
terve,
Mulla 04 D5 ja sama vika. Heti uutena vaihdettiin joku letku moottorin taakse (tehdaskutsu), jonka jälkeen pakkasilla webaston käydessä nestettä tuli paisuntasäiliön letkusta. Ilvekesellä katsottiin monta kertaa (jopa webasto vaihettiin), mutta selvyyttä ei tullut. Syytä kuitenkin etsittiin nimenmaan webastosta. Kun varoitus tulee näytölle, pysäytän myös auton ja lasken paisuntasäilöstä ylimääräiset paneet, jolloin nestepinta nousee. Nyt on alakanut mietityttää onko tästä jotain haittaa. Ostin auton uutena ja nyt kilometrejä 230 t, kaikki huollot ajallaan ja merkkiliikkeessä. - volvo_puranen
D5 kirjoitti:
terve,
Mulla 04 D5 ja sama vika. Heti uutena vaihdettiin joku letku moottorin taakse (tehdaskutsu), jonka jälkeen pakkasilla webaston käydessä nestettä tuli paisuntasäiliön letkusta. Ilvekesellä katsottiin monta kertaa (jopa webasto vaihettiin), mutta selvyyttä ei tullut. Syytä kuitenkin etsittiin nimenmaan webastosta. Kun varoitus tulee näytölle, pysäytän myös auton ja lasken paisuntasäilöstä ylimääräiset paneet, jolloin nestepinta nousee. Nyt on alakanut mietityttää onko tästä jotain haittaa. Ostin auton uutena ja nyt kilometrejä 230 t, kaikki huollot ajallaan ja merkkiliikkeessä.Kyllä on jos pitää pysähtyä ja laskea paisuntasäiliöstä paineita.
Onko se paisuntasäiliön korkki kunnossa että jos liikaa paineita tulee niin pääsee pois järjestelmästä Paineet jäähdytysjärjetelmään vesipumppu kunnossa mikään kansi/kannentiiviste ei ole viallinen.Ennen takuu loppumista tämä vika olisi pitänyt hoitaa kuntoon tämä on minun mielipiteeni - volvo_puranen
volvo_puranen kirjoitti:
Kyllä on jos pitää pysähtyä ja laskea paisuntasäiliöstä paineita.
Onko se paisuntasäiliön korkki kunnossa että jos liikaa paineita tulee niin pääsee pois järjestelmästä Paineet jäähdytysjärjetelmään vesipumppu kunnossa mikään kansi/kannentiiviste ei ole viallinen.Ennen takuu loppumista tämä vika olisi pitänyt hoitaa kuntoon tämä on minun mielipiteeniSellaien kun termostaatti onko ne sitä huollossa vaihtaneet kun ei aina voi tietää mitä konepellin alla on tehty
- jjlyhgfhdhfd bgvndxh
se vuataa säiliön letkun juuresta,.,.,.,.,,.,,vulvaman
- nesteet vuotaa!
Osaisko joku jeesata tälläsessä ongelmassa kun jäähytysnesteet vuotaa syylärin oikesta kulmasta ja välillä molemmista aina ajon jälkeen kyseessä on siis 94vm 850 t5 volvo. ei siis kaikki nesteet vuoda kerralla mutta kyllä sitä muutaman ajon jälkeen joutuu aina lisäämään että missähän mahtais olla vika. (:
- 45d5ccc
Kaupunkissa ajoin lämmöt nousi nopeasti ja keitti volvo -v70 -01
- Pumppumestari
Eniten vuotoja aiheuttaa viallinen vesipumppu!
- Captivated
Vesipumppu on ainakin V70 II B koneessa aika kestävää laatua. Itsellä auto on vm - 2002 ja vesipumppu on alkuperäinen. Auto on merkkihuollettu Biliassa ja joka hihnanvaihdon yhteydessä olen maininnut asiasta, mutta vesipumppu on toistaiseksi ollut kunnossa.
Vaihdoin viime kesänä ensimmäisen kerran jäähdyttäjän nesteet. Hyvältä näytti kyllä vanhatkin ja ohjekirjan mukaanhan, alkuperäisiä nesteitä ei tarvitse koskaan vaihtaa.
Termostaatti meni vaihtoon, joskus n. 5 vuotta sitten. Kovilla pakkasilla lämmöt ei enään nousseet normaaliin, vaan nokkaa piti peittää. Termostaatin vaihdon yhteydessä paisuntasäiliö piti täyttää.- pölhökalle
mitä järkeä jättää vanha vesipumppu vaihtamatta kun se vielä tulee jakohihna sarjan mukana
HEI, minullakin katosi noin 10 vuoden ajan Jäähdytinneste säiliöstään. Lopulta Jäähdytinneste vuosi kokonaan autosta alta ulos. Huohottimen esilämmitin oli rikkinäinen jo heti aivan alusta saakka. Huohottimen esilämmittimen vaihdon jälkeen säiliössä pysynyt neste. Eipä tietenkään myyjää saanu vastuuseen asiasta, vaikka vikaa oli haettu takuuaikana useamman kerran. Herääkin kysymys merkkiautoliikkeiden takuuhuolloista......
- Romuttamolle
Minu Volvosta katoaa neste. Pumppu vaihdettu 3 kertaa. Syy löyty nyt. Lohkossa hius halkeama. Pumpun pesässä. Matka tais loppua tähän. 350 000km. Pitäs vaihtaa moottori. Ei kannata.
- Romuttamolle
S 70 v1998. Harmi kun kori on ruosteeton. Ja muuten auto olis viellä täysin toimiva peli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818